vagonWEB
Železniční osobní vozy
 

vagonWEB

Železniční osobní vozy

Hlavní strana » Popisy » Osobní vozy ŽRSM
cs         ▼
Česky
English
Deutsch
Polski

Osobní vozy ŽRSM

GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1959 - 1964, UIC-X
GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1963 - 1988, UIC-Y
TVT Boris Kidrič Maribor, pro JŽ ????
TŽV Janko Gredelj Zagreb, pro JŽ 1970 - 1980, UIC-Y
ŽTO Skopje, OOZT Kolska rabotilnica Titov Veles, pro JŽ 80.léta (rekonstrukce vozu GOŠA), UIC-Y
GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1985 - 1991, UIC-Z2
Seřazení:
• Podle skupin
Podle tříd
Podle abecedy
Tabulkové zobrazení

nahoru
GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1959 - 1964, UIC-X
Celkem dodáno k JŽ 438 vozů. Originální vozy vyráběl Pafawag Wrocław. V letech 1959-62 dodáno 166 vozů (50 ks A a 116 ks AB, některé vozy bez elektrického vytápění). Zbylou část vozů vyrobil závod GOŠA Smederevska Palanka v polské licenci. Vozy se v detailech lišily od polských originálů. V letech 1960-64 dodáno 272 vozů řad AB, B, Bc, AR a D (služební vozy jsou kratší a neodpovídají tak kategorii UIC-X, ale pro vzhledovou příbuznost jsou často řazeny do této kategorie).
Část vozů přestavěna a použita v pracovních vlacích na území celé bývalé Jugoslávie.
Velkou rekonstrukcí prošly některé vozy AB a B SŽ. Exteriér vozu byl přizpůsoben vozům UIC-Y. U MŽ se mimo provoz dochovalo ještě několik vozů AB a B v původním provedení. Další podrobnosti zde.
 
ARm 51 65 84-10 000 ... 002 1963 [3] 0
  120 km/h  
30*
Vůz 000 prošel rekonstrukcí pravděpodobně v 90.letech v dílnách Veles (zvětšen bufet na úkor jednoho oddílu, menší okna, ...).
Vůz 002 (s označením 50 65 84-10 802) se dochoval v původním provedení, s vozem se do budoucna nepočítá a je odstaven.
Schodné vozy dodány také k ŽTP Beograd (2ks) a ŽTP Zagreb (1ks).
* vůz 002 36 míst
Našli jste chybu?
3.8.2014
Bcm 51 65 59-40 001 ... 010 1963 [10] 0
  140 km/h  
54
Našli jste chybu?
11.5.2014

nahoru
GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1963 - 1988, UIC-Y
 
A 50 65 10-10 000 [?] 0
  120 km/h  
60
Přeznačen z Bl.
Našli jste chybu?
27.3.2015
A, Al 50 65 19-10 001 ... 004 [?] 2
  120 km/h  
54
Postupně dochází k vypuštění písmena "l" z označení.
Našli jste chybu?
11.5.2014
B, Bl, Bll 51 65 20-10 001 ... ? [?] 5
  120 km/h  
80
Postupně dochází k vypuštění písmena "l" z označení.
Našli jste chybu?
27.3.2015
Bc 51 65 59-10 800 ... 809 1963 [10] 0
  120 km/h  
54
Našli jste chybu?
11.5.2014
Bcll 51 65 59-80 001 ... ? 1982 [12] 3
  160 km/h  
54
Našli jste chybu?
11.5.2014
WLB 51 65 70-80 001 ... 010 1970 [10] 0
  160 km/h  
10-30
Při dodání byla inventární čísla 800 ... 809.
Našli jste chybu?
11.5.2014
WLBll 51 65 71-80 000 ... 006 1972, 1980 [7] 0
  160 km/h  
11-33
Při dodání byla inventární čísla 810 ... 816.
Postupně dochází k vypuštění písmena "l" z označení.
Našli jste chybu?
28.10.2013

nahoru
TVT Boris Kidrič Maribor, pro JŽ ????
 
Salon 51 65 09-80 000 [1] 1
   
Salónní vůz bývalé Republikové rady Makedonie. Původně dodán pro Titův Modrý vlak. Až v rámci obnovy parku Modrého vlaku předán Železničnímu dopravnímu podniku Skopje.
Našli jste chybu?
29.1.2019

nahoru
TŽV Janko Gredelj Zagreb, pro JŽ 1970 - 1980, UIC-Y
 
Post-l 50 65 00-80 000 ... ? [?] 0
  160 km/h  
Vozy byly majetkem společnosti Makedonska pošta a v 90. letech pravděpodobně všechny sešrotovány.
Po ukončení dodávek vozů k DR bylo vyrobeno několik sérií (lišících se v detailech) na zakázku jednotlivých ředitelství odštěpného závodu Preduzeće PTT saobraćaja. Vozy byly přiděleny k příslušným domovským stanicím, dle sídla jednotlivých ředitelství (Ljubljana, Sarajevo, Skopje a Zagreb).
Našli jste chybu?
28.10.2013

nahoru
ŽTO Skopje, OOZT Kolska rabotilnica Titov Veles, pro JŽ 80.léta (rekonstrukce vozu GOŠA), UIC-Y
 
AR 51 65 84-40 003 60. léta 80. léta <1> 0
  120 km/h  
27
Původně ABl 1.generace (4 a půl oddílu 1. třídy).
S vozem se do budoucna nepočítá a je odstaven.
Našli jste chybu?
3.8.2014

nahoru
GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1985 - 1991, UIC-Z2
Další podrobnosti zde.
 
Am, Alm 51 65 10-80 001 ... 010 1989 [10] 5
  160 km/h  
60
K tehdejšímu ŽTO Skopje dodáno celkem 10 vozů se skříní ABlm, pro vlaky Morava a Skopje (Skopje - Beograd a zpět) a Pelargonija (Skopje - Bitola a zpět).
Postupně dochází k vypuštění písmena "l" z označení.
Našli jste chybu?
11.5.2014
Bm, Blm 51 65 21-80 000 ... 004 1991 [5] 3
  160 km/h  
66
K tehdejšímu ŽTO Skopje dodáno celkem 5 vozů Blm pro vlaky Morava a Skopje (Skopje - Beograd a zpět).
Postupně dochází k vypuštění písmena "l" z označení.
Našli jste chybu?
11.5.2014
Bcm, Bclm, Bcllm 51 65 50-80 000 ... 004 1991 [5] 3
  160 km/h  
54
Jediná série lehátkových vozů UIC-Z2 u bývalých JŽ.
K tehdejšímu ŽTO Skopje dodáno celkem 5 vozů Bclm pro vlak Skopje Express (Skopje - München a zpět).
Postupně dochází k vypuštění písmena "l" z označení.
Našli jste chybu?
27.3.2015


Poslední aktualizace: 29.1.2019

Kompletace dat: Martin Zedník.

Všechny údaje jsou bez záruky. Proto je jakékoliv upřesnění a doplnění s díky vítáno. Informace buďto na webový mail nebo mzednik(zavináč)centrum(tečka)cz.

Poznámka k inventárním číslům: u bývalých Jugoslávských železnic (JŽ) určovala první číslice z inventárního čísla příslušnost k oblastnímu ředitelství. Pro dnešní MŽ by odpovídala číselná řada 8XX - ŽTP Skopje, po vzniku MŽ byly vozy přečíslovány. Podrobněji na stránce Označovaní vozů ŽS.

Zdroje:
GOŠA
Railserbia
Male željeznice
• vlastní pozorování

vagonWEB.cz
Železniční osobní vozy