vagonWEB
Železniční osobní vozy
 
vagonWEB
Železniční osobní vozy
Hlavní strana » Popisy » Osobní vozy ŽRSM
cs         ▼
Česky
English
Deutsch
Polski
Magyar

Osobní vozy ŽRSM

Vozy které se po osamostatnění již nepřistavovaly k revizím mají většinou ponechán původní UIC kód pro JŽ - 72.

GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1959 - 1964, UIC-X
Vaso Miskin Crni Sarajevo, pro JŽ 1961 - 1968
GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1963 - 1988, UIC-Y
TVT Boris Kidrič Maribor, pro JŽ ????
TŽV Janko Gredelj Zagreb, pro JŽ 1970 - 1980, UIC-Y
ŽTO Skopje, OOZT Kolska rabotilnica Titov Veles, pro JŽ 80.léta (rekonstrukce vozu GOŠA), UIC-Y
GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1985 - 1991, UIC-Z2
Seřazení:
• Podle skupin
Podle tříd
Podle abecedy
Tabulkové zobrazení

nahoru
GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1959 - 1964, UIC-X
Celkem dodáno k JŽ 438 vozů. Originální vozy vyráběl Pafawag Wrocław. V letech 1959-62 dodáno 166 vozů (50 ks A a 116 ks AB, některé vozy bez elektrického vytápění). Zbylou část vozů vyrobil závod GOŠA Smederevska Palanka v polské licenci. Vozy se v detailech lišily od polských originálů. V letech 1960-64 dodáno 272 vozů řad AB, B, Bc, AR a D (služební vozy jsou kratší a neodpovídají tak kategorii UIC-X, ale pro vzhledovou příbuznost jsou často řazeny do této kategorie).
Část vozů přestavěna a použita v pracovních vlacích na území celé bývalé Jugoslávie.
Velkou rekonstrukcí prošly některé vozy AB a B SŽ. Exteriér vozu byl přizpůsoben vozům UIC-Y. U MŽ se mimo provoz dochovalo ještě několik vozů AB a B v původním provedení. Další podrobnosti zde.
 
ABm
50 72 31-10 [10] 0
  120 km/h  
30+48
Při dodání byla inventární čísla 800 ... 809.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
27.3.2015
Bm
50 72 22-10 [10?] 0
  120 km/h  
96
Při dodání byla inventární čísla 800 ... 809? (doloženo 806)
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
27.3.2015
ARm
51 65 84-10 000 ... 002 1963 [3] 0
  120 km/h  
30*
Při dodání byla inventární čísla 800 ... 802.
Vůz 000 prošel rekonstrukcí pravděpodobně v 90.letech v dílnách Veles (zvětšen bufet na úkor jednoho oddílu, menší okna, atp.).
Vůz 002 (s označením 50 65 84-10 802) se dochoval v původním provedení.
* vůz 002 36 míst
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
3.8.2014
Bcm
51 65 59-40 1963 [10] 0
  140 km/h  
54
Při dodání byla inventární čísla 800 ... 809.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
11.5.2014

nahoru
Vaso Miskin Crni Sarajevo, pro JŽ 1961 - 1968
 
Baat
50 72 24-25 800 ... ??? 1961-68 [?] 0
  100 km/h  
70
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
27.3.2015

nahoru
GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1963 - 1988, UIC-Y
 
A
50 65 10-10 000 [1] 0
  120 km/h  
60
V 80. letech přeznačen z Bl.
Po přeznačení bylo inventární číslo 803.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
27.3.2015
A, Al
50 65 19-10 001 ... 003 [3] 2
  120 km/h  
54
Při dodání byla inventární čísla 800 ... 802.
Vozy určené pro obchodní vlak Pelagonija a později i Skopje.
Postupně dochází k vypuštění písmena "l" z označení.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
11.5.2014
B, Bl, Bll
51 65 20-10 přelom 60. a 70. let
80. léta
[14]
[10?]
?
?
  120 km/h  
60*
* vozy z první dodávky měly 8 míst v kupé. Později některé vozy upraveny na 6 míst v kupé.
Postupně dochází k vypuštění písmena "l" z označení.
Při dodání byla inventární čísla 800 ... 813 a 814 ... 8??.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
27.3.2015
Bc
51 65 59-10 1972 [2] 0
  120 km/h  
54
Při dodání byla inventární čísla 800 a 801.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
11.5.2014
Bcll
51 65 59-80 1982 [7] 0?
  160 km/h  
54
Při dodání byla inventární čísla 802 ... 808.
Postupně dochází k vypuštění písmena "l" z označení.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
11.5.2014
WLB
51 65 70-80 1969 [10] 0
  160 km/h  
10-30
Při dodání byla inventární čísla 800 ... 809.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
11.5.2014
WLBll
51 65 71-80 1972
1980
[3]
[5]
0
0
  160 km/h  
11-33
Při dodání byla inventární čísla 810 ... 812 a 813 ... 817.
Postupně dochází k vypuštění písmena "l" z označení.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
28.10.2013

nahoru
TVT Boris Kidrič Maribor, pro JŽ ????
 
Salon
51 65 09-80 000 [1] 1
   
Salónní vůz bývalé Republikové rady Makedonie. Původně dodán pro Titův Modrý vlak. Až v rámci obnovy parku Modrého vlaku předán Železničnímu podniku Skopje.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
29.1.2019

nahoru
TŽV Janko Gredelj Zagreb, pro JŽ 1970 - 1980, UIC-Y
 
Post-l
50 65 00-80 000 ... ? [?] 0
  160 km/h  
Vozy byly majetkem společnosti Makedonska pošta a v 90. letech pravděpodobně všechny sešrotovány.
Po ukončení dodávek vozů k DR bylo vyrobeno několik sérií (lišících se v detailech) na zakázku jednotlivých ředitelství odštěpného závodu Preduzeće PTT saobraćaja. Vozy byly přiděleny k příslušným domovským stanicím, dle sídla jednotlivých ředitelství (Ljubljana, Sarajevo, Skopje a Zagreb).
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
28.10.2013

nahoru
ŽTO Skopje, OOZT Kolska rabotilnica Titov Veles, pro JŽ 80.léta (rekonstrukce vozu GOŠA), UIC-Y
 
AR
51 65 84-40 003 60. léta 80. léta <1> 0
  120 km/h  
27
Původně ABa 1.generace UIC-Y (4,5 oddílu 1. třídy).
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
3.8.2014

nahoru
GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1985 - 1991, UIC-Z2
Další podrobnosti zde.
 
Am, Alm
51 65 10-80 001 ... 010 1989 [10] 5
  160 km/h  
60
K tehdejšímu ŽTO Skopje dodána pravděpodobně většina vozů jako ABlm, pro vlaky Morava a Skopje (Skopje - Beograd a zpět). Z počátku doloženy min. 3ks Alm 800 ... 802. Později i zbylé vozy přeznačeny na Alm.
Postupně dochází k vypuštění písmena "l" z označení.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
11.5.2014
Bm, Blm
51 65 21-80 000 ... 004 1991 [5] 3
  160 km/h  
66
K tehdejšímu ŽTO Skopje dodáno celkem 5 vozů Blm pro vlak Skopje (Skopje - Beograd a zpět).
Postupně dochází k vypuštění písmena "l" z označení.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
11.5.2014
Bcm, Bclm, Bcllm
51 65 50-80 000 ... 004 1991 [5] 3
  160 km/h  
54
Jediná série lehátkových vozů UIC-Z2 u bývalých JŽ.
K tehdejšímu ŽTO Skopje dodáno celkem 5 vozů Bclm pro vlak Skopje Express (Skopje - München a zpět).
Postupně dochází k vypuštění písmena "l" z označení.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
27.3.2015


Poslední aktualizace: 29.1.2019

Kompletace dat: Martin Zedník.

Všechny údaje jsou bez záruky. Proto je jakékoliv upřesnění a doplnění s díky vítáno. Informace buďto na webový mail nebo mzednik(zavináč)centrum(tečka)cz.

Poznámka k inventárním číslům: u bývalých Jugoslávských železnic (JŽ) určovala první číslice z inventárního čísla příslušnost k oblastnímu ředitelství. Pro dnešní MŽ by odpovídala číselná řada 8XX - ŽTP Skopje, po vzniku MŽ byly vozy přečíslovány. Podrobněji na stránce Označovaní vozů ŽS.

Zdroje:
GOŠA
Railserbia
Male željeznice
• vlastní pozorování

Vysvětlivky barevného rozlišení:

Provozované vozy
Vyřazené vozy
Provozované rekonstruované vozy
Vyřazené rekonstruované vozy
Provozované převzaté vozy
Vyřazené převzaté vozy
vagonWEB.cz
Železniční osobní vozy