nahoru |
|||||||||||||
GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1959 - 1964, UIC-X | |||||||||||||
Celkem dodáno k JŽ 398 vozů. Originální vozy vyráběl Pafawag Wrocław. V letech 1959-62 dodáno 166 vozů (50 ks A a 116 ks AB). Větší část vozů vyrobyl závod GOŠA Smederevska Palanka v polské licenci. Vozy se v detailech lišily od polských originálů. V letech 1960-64 dodáno 232 vozů řad A, AB, B, Bc, AR a D. Část vozů přestavěna a použita v pracovních vlacích na území celé bývalé Jugoslávie. Velkou rekonstrukcí prošly některé vozy A, AB a B SŽ. Exteriér vozu byl přizpůsoben vozům UIC-Y. U MŽ se mimo provoz dochovalo ještě několik vozů AB a B v původním provedení. Další podrobnosti zde. |
|||||||||||||
|
|||||||||||||
ARm | 51 65 84-10 | 000 ... 002 | 1963 | [3] | 1 | ||||||||
![]() |
120 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||
Vůz 000 prošel rekonstrukcí pravděpodobně v 90.letech v dílnách Veles (zvětšen bufet na úkor jednoho oddílu, menší okna, ...). Vůz 002 (s označením 50 65 84-10 802) se dochoval v původním provedení, s vozem se do budoucna nepočítá a je odstaven. Schodné vozy dodány také k ŽTP Beograd (2ks) a ŽTP Zagreb (1ks). * vůz 002 36 míst |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | 3.8.2014 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
Bcm | 51 65 59-40 | 001 ... 010 | 1963 | [10] | 1 | ![]() |
|||||||
![]() |
140 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | 11.5.2014 | ||||||||||||
nahoru |
|||||||||||||
GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1964 - 1988, UIC-Y | |||||||||||||
|
|||||||||||||
Al | 50 65 19-10 | 001 ... 004 | 1965 | [4] | 2 | ||||||||
![]() |
120 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | 11.5.2014 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
Al | 50 65 10-10 | 000 | 1973 | 1 | |||||||||
![]() |
120 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() |
|||||||||||||
Původně Bl. Počet míst v oddílech snížen na 6 | |||||||||||||
Našli jste chybu? | 27.3.2015 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
Bl | 51 65 20-10 | 001 ... ? | 1965, 1973 | 17 | |||||||||
![]() |
120 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | 27.3.2015 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
Bc, Bcll | 51 65 59-80 | 001 ... 020? | 1972, 1982 | 15 | ![]() |
||||||||
![]() |
160 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | 11.5.2014 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
WLB | 51 65 70-80 | 001 ... 010 | 1970 | 10 | |||||||||
![]() |
160 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() |
|||||||||||||
Vozy dodány pro KSR Beograd. V roce 1977, až po výměně servisní společnosti za Feroturist, převedeny pod ŽTP Skopje. | |||||||||||||
Našli jste chybu? | 11.5.2014 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
WLBll | 51 65 71-80 | 001 ... 008 | 1979-80 | 7 | |||||||||
![]() |
160 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | 28.10.2013 | ||||||||||||
nahoru |
|||||||||||||
TŽV Janko Gredelj Zagreb, pro JŽ 1970 - 1980, UIC-Y | |||||||||||||
|
|||||||||||||
Post-l | 50 65 00-80 | 000 ... 006? | 1970-72 | 0 | |||||||||
![]() |
160 km/h | ||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Vozy byly majetkem společnosti Makedonska pošta a v 90. letech pravděpodobně všechny sešrotovány. Po ukončení dodávek vozů k DR bylo vyrobeno několik sérií (lišících se v detailech) na zakázku jednotlivých ředitelství odštěpného závodu Preduzeće PTT saobraćaja. Vozy byly přiděleny k příslušným domovským stanicím, dle sídla jednotlivých ředitelství (Ljubljana, Sarajevo, Skopje a Zagreb). |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | 28.10.2013 | ||||||||||||
nahoru |
|||||||||||||
???, pro JŽ 80.léta (rekonstrukce vozu GOŠA), UIC-Y | |||||||||||||
|
|||||||||||||
AR | 51 65 84-40 | 003 | 60. léta | 80. léta | <1> | 0 | |||||||
![]() |
120 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||
Původně ABl 1.generace (4 a půl oddílu 1. třídy). S vozem se do budoucna nepočítá a je odstaven. |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | 3.8.2014 | ||||||||||||
nahoru |
|||||||||||||
GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1985 - 1991, UIC-Z2 | |||||||||||||
Další podrobnosti zde. | |||||||||||||
|
|||||||||||||
Alm | 51 65 10-80 | 001 ... 010 | 1989 | [10] | 10 | ||||||||
![]() |
160 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() |
|||||||||||||
K tehdejšímu ŽTO Skopje dodáno celkem 10 vozů ABlm. 3 vozy ABlm pro vlak Skopje Express (Skopje - München a zpět) a 7 vozů bylo přeznačeno na Alm pro vlaky Morava a Skopje (Skopje - Beograd a zpět) a Pelargonija (Skopje - Bitola a zpět). Později všechny přeznačeny na Alm. |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | 11.5.2014 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
Blm | 51 65 21-80 | 001 ... 005 | 1991 | [5] | 5 | ![]() |
|||||||
![]() |
160 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() |
|||||||||||||
K tehdejšímu ŽTO Skopje dodáno celkem 5 vozů Blm pro vlaky Morava a Skopje (Skopje - Beograd a zpět). | |||||||||||||
Našli jste chybu? | 11.5.2014 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
Bclm, Bcllm | 51 65 50-80 | 000 ... 004 | 1991 | [5] | 5 | ||||||||
![]() |
160 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() |
|||||||||||||
Jediná série lehátkových vozů UIC-Z2 u bývalých JŽ. K tehdejšímu ŽTO Skopje dodáno celkem 5 vozů Bclm pro vlak Skopje Express (Skopje - München a zpět). |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | 27.3.2015 |
Poslední aktualizace: 27.3.2015
Kompletace dat: Martin Zedník.
Všechny údaje jsou bez záruky. Proto je jakékoliv upřesnění a doplnění s díky vítáno. Informace buďto na webový mail nebo erdc(zavináč)centrum(tečka)cz.
Poznámka k inventárním číslům: u bývalých Jugoslávských železnic (JŽ) určovala první číslice z inventárního čísla příslušnost k oblastnímu ředitelství. Pro dnešní MŽ by odpovídala číselná řada 8XX - ŽTP Skopje, po vzniku MŽ byly vozy přečíslovány. Podrobněji na stránce Označovaní vozů ŽS.
Zdroje:
• GOŠA
• Railserbia
• Male željeznice
• vlastní pozorování