vagonWEB
Železniční osobní vozy
 
vagonWEB
Železniční osobní vozy
Hlavní strana » Popisy » Osobní vozy ČD
cs         ▼
Česky
English
Deutsch
Polski
Magyar

Osobní vozy ČD

Vozy standardu UIC-Z (a další vozy s délkou větší než 24,5 m)



Spolu s typem UIC-Y byl v roce 1961 standardizován také typ UIC-X, který se lišil zejména prodlouženou délkou 26,4 m. V roce 1976 byl uveden nový typ UIC-Z nezměněné délky 26,4 m, avšak snížením počtu oddílů bylo dosaženo vyššího komfortu. První vozy s délkou 26,4 m byly k ČSD poprvé dodány v roce 1978 a jsou dodávány dosud, byť nejnověji pouze ve formě vyřazených vozů z Rakouska.

"Klasické" vozy UIC-X u ČSD (ani ČD) nikdy nebyly provozovány. Všechny lze považovat buď za UIC-Z anebo neodpovídají ani jednomu standardu, spojuje je pouze shodná délka 26,4 m.

V tomto přehledu jsou uvedeny pouze aktuálně provozované řady vozů. Již neexistující řady budou doplněny později.

Waggonbau Bautzen, pro ČSD 1978 - 1990, UIC-Z
Waggonbau Bautzen, pro ČSD 1989 - 1990
Waggonbau Görlitz, pro ČSD 1976, patrové vozy
Siemens SGP Wien & Moravskoslezská vagónka Studénka/ČKD VAGONKA STUDÉNKA / Siemens kolejová vozidla Praha, pro ČD 1997 - 2000 / 2006, UIC - Z
Siemens Maribor, pro ČD 2006 - 2007
Siemens Wien, pro ČD 2014, "Viaggio Comfort" / "ČD railjet"
Převzaté vozy od ÖBB, pro ÖBB 1976 - 1993, UIC-Z
Pars nova Šumperk, rekonstrukce a modernizace převzatých vozů od ÖBB, pro ČD 2016, UIC-Z
DPOV Nymburk, modernizace převzatých vozů od ÖBB, pro ČD 2017-2023, UIC-Z
ŠKODA TRANSPORTATION, pro ČD 2019 – 2021
Siemens Wien + ŠKODA TRANSPORTATION, pro ČD 2019 – 2021, "ČD InterJet"
Siemens Wien + ŠKODA TRANSPORTATION, pro ČD 2023 – 2025?, "ČD ComfortJet"
Seřazení:
• Podle skupin
Podle tříd
Podle abecedy
Tabulkové zobrazení

Zobrazení:
• Jen provozní řady
Včetně vyřazených
Jen vyřazené

nahoru
Waggonbau Bautzen, pro ČSD 1978 - 1990, UIC-Z
V letech 1978 - 1988 bylo z Waggonbau Bautzen dodáno celkem 290 rychlíkových vozů různých řad, jejichž společným prvkem je délka přes nárazníky 26,4 m. Téměř všechny vozy prošly v minulých letech rozsáhlými rekonstrukcemi.
 
BDbmsee447
51 54 82-70 075 ... 100  1995 – 1997? ŽOS České Velenice [26]  1 160 km/h 447

 1987 – 1988 VEB Waggonbau Bautzen    
30+6
xxx (bude doplněno)
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
19.4.2021
ARmpee832
61 54 85-71 001 ... 006  2009 - 2010 ŽOS Vrútky <6>  4 160 km/h 832

 1984 Waggonbau Bautzen    
22 14
Rekonstrukce z vozů BRcm831, resp. BRm830 - změna uspořádání interiéru, nové vybavení kuchyňského oddílu a jídelní části, dosazení CZE, klimatizace, uzavřený systém WC, zásuvky 230 V, ...
Od roku 2020 vozy procházejí modernizací interiéru.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
19.4.2021
Bbdgmee236
61 54 84-71 001 ... 064  2012 - 2014 ŽOS Trnava
MOVO Plzeň
Pars nova Šumperk
<64>  64 160 km/h 236

 1987 - 1988 Waggonbau Bautzen    
29 12 2 12
Celková modernizace vozů BDhmsee448, BDhmsee451 a BDbmsee447 - modernizace interiéru, dosazení klimatizace, uzavřené WC, zásuvky 230 V, magnetická brzda, doplněny háky na kola...
Modernizace byla provedena dle návrhu ŽOS Trnava, kde byly modernizovány vozy 001 - 014 a 051 - 064. V MOVO Plzeň byly modernizovány vozy 015 - 020 a 022, poté se modernizace přesunula do Pars nova Šumperk.
Wi-Fi připojení k internetu dosazeno v roce 2019.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
19.4.2021
Bdmpee233
61 54 20-71 001 ... 040  2013 - 2014 Pars Nova Šumperk <40>  40 160 km/h 233

 1986 - 1987 Waggonbau Bautzen    
80 4
Celková modernizace vozů Bmee248 - změna uspořádání interiéru, uzavřené WC, zásuvky 230V, klimatizace, magnetická brzda, doplněny háky na kola, ...
Od roku 2018 probíhá výměna buněk WC za inovovaný typ.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
19.4.2021
ARmpee829
61 54 85-71 101 ... 121  2018 – 2020 DPOV <18>  18 160 km/h 829

 1978 Waggonbau Bautzen    
+40
Rekonstrukce z vozů WRmee816, resp. WRmee814 - místo jídelní části vytvořen prostor první třídy.
První měsíce byly vozy provozovány bez míst k sezení, nyní je menší oddíl první třídy veden jako prostor pro konzumaci jídel a nápojů.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
19.4.2021
ARmpee832
61 54 85-71 002  2020 – 20xx DPOV <1>  1 160 km/h 832
 1984 Waggonbau Bautzen    
xx x
Popis bude doplněn později.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
10.5.2023
WLABmee823
61 54 70-71 001 ... 009  2000 – 2001
 2020 – 2023
MOVO Plzeň
Pars nova Šumperk
<9>  9 160 km/h 823

 1987 Waggonbau Bautzen    
30
Druhá modernizace vozů WLABmee823 – revitalizace interiéru, výměna lůžek, dosazení WiFi připojení k internetu, elektronického informačního systému, většího množství zásuvek 230V a 5V USB, nových dveří, ...
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
15.9.2023

nahoru
Waggonbau Bautzen, pro ČSD 1989 - 1990
V letech 1989 - 1990 bylo z Waggonbau Bautzen pro ČSD dodáno 320 vozů pro osobní vlaky, které by podle původních plánů z 80. let byly v mimořádných situacích použité v nemocničních vlacích. Pro prvních 240 vozů byla dodána i zvláštní výbava (nemocniční lůžka a další příslušenství). Od roku 2008 probíhají různé pokusy o modernizaci vozů, většina je však dosud provozována v původním stavu (byť s látkovými potahy sedadel).
 
Bdmtee281
50 54 22-44 001 ... 320  1989 - 1990 Waggonbau Bautzen [320]  105 160 km/h 281





   
96
Vozy v původním provedení.
Od roku 200? jsou nahrazovány původní koženkové potahy sedadel látkovými, v roce 2021 byla takto "modernizována" většina provozovaných vozů.
U 83 vozů byl vybudován oddíl pro průvodčí -> Bdmtee275. Další vozy byly postupně modernizovány na typy Bdmpee253, Bdmtee263, Bdmtee265, Bdmtee266 a Bdmtee268.
Vůz 309 byl v roce 2000 upraven na měřící vůz pro železniční svršek 80 54 33-00 003-3 (později 60 54 99-86 003-5 SŽDC).
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
10.5.2023
Bdmtee275
50 54 22-44 077 ... 312  2004 – 2007
 2012
dom. st. Pardubice
Janoza Praha
<83>  68 160 km/h 275





 1990 Waggonbau Bautzen    
96
Úprava vozů Bdmtee281 – přestavba jednoho WC na prostor pro vlakovou četu.
První úprava 76 vozů probíhala v domovské stanici Pardubice v letech 2004 – 2007, druhá úprava sedmi vozů proběhla ve firmě Janoza v roce 2012.
Od roku 200? jsou nahrazovány původní koženkové potahy sedadel látkovými, v roce 2021 byla takto "modernizována" většina provozovaných vozů.
Vůz 128 měl ve středním oddíle namísto původních výklopných a pevných oken dosazeno 8 stahovacích oken.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
10.5.2023
Bdmpee253
50 54 22-44 216  1992 DWA Bautzen <1>  1 160 km/h 253

 1990 Waggonbau Bautzen    
68
Modernizace interiéru u výrobce v rámci garanční prohlídky v roce 1992, dosazena plyšová sedadla a podélné odkládací police na zavazadla.
V letech 2004 a 2018? vyměněny potahy sedadel.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
19.4.2021
Bdmtee263
50 54 20-82 001 ... 320  2008
 2011
MOVO Plzeň <2>
<4>
 2
 4
160 km/h 263



 1989-1990 Waggonbau Bautzen    
74-8 6
Modernizace vozů Bdmtee281 ve dvou různých provedeních:
1) Modernizace interiéru v roce 2008, sedadla MSV Interier, snížen počet míst k sezení na 74, zvětšen prostor pro jízdní kola, upraveny 2 vozy.
2) Modernizace interiéru v roce 2011, inovovaná sedadla MSV Interier v korporátním stylu "Najbrt", snížen počet míst k sezení na 74, zvětšen prostor pro jízdní kola, upraveny 4 vozy.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
19.4.2021
Bdmtee265
50 54 20-82 210 ... 301  2013 Pars Nova Šumperk <4>  4 160 km/h 265

 1990 Waggonbau Bautzen    
80 6
Modernizace vozů Bdmtee281 - dosazení elektronického informačního systému, vakuové WC, dosazení nových sedadel, vybudování prostoru pro vlakovou četu, uvedení vozu do korporátního stylu, dosazení háků na kola,...
Vozy jsou nasazeny na vlaky Lysá nad Labem - Ústí nad Labem, PID S32.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
6.2.2021
Bdmtee266
50 54 20-82 221 ... 311  2013 Pars Nova Šumperk <4>  4 160 km/h 266

 1990 Waggonbau Bautzen    
82 6
Modernizace vozů Bdmtee281 - dosazení elektronického informačního systému, vakuové WC, dosazení nových sedadel, uvedení vozu do korporátního stylu, dosazení háků na kola,...
Vozy jsou nasazeny na vlaky Lysá nad Labem - Ústí nad Labem, PID S32.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
6.2.2021
Bdmtee267
50 54 20-82 001 ... 079  2019
 2021 – 2022?
DPOV Nymburk
TRATEC-CS Praha
<(8)>  3 160 km/h 267
 1990 Waggonbau Bautzen    
78+2 4
Modernizace prozatím osmi vozů Bdmtee275 pro Pardubický kraj – kompletní modernizace interiéru, doplněny háky na kola, informační systém, zásuvky 230V s USB konektory, WiFi připojení k internetu, ... služební prostor je ponechán.
Na výstavě Czech Raildays 2019 byl představen prototyp, ten byl později upraven do podoby sériové modernizace. Předpokládá se modernizace až 26 vozů (a 26 vozů řady Bdmtee268).
Prototypový vůz byl zmodernizován v DPOV Nymburk, sériové modernizace jsou prováděny v TRATEC-CS Praha.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
10.5.2023
Bdmtee268
50 54 20-82 101 ... 108  2021 – 2022? TRATEC-CS Praha <(8)>  1 160 km/h 268
 1990 Waggonbau Bautzen    
78+2 4
Modernizace prozatím osmi vozů Bdmtee281 pro Pardubický kraj – kompletní modernizace interiéru, doplněny háky na kola, informační systém, zásuvky 230V s USB konektory, WiFi připojení k internetu, ...
Předpokládá se modernizace až 26 vozů (a 26 vozů řady Bdmtee267).
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
10.5.2023

nahoru
Waggonbau Görlitz, pro ČSD 1976, patrové vozy
V roce 1976 bylo z Wagonnbau Görlitz dodáno 50 patrových vozů. Od roku 2001 byly některé vozy modernizovány, čast je dosud v provozu v původním provedení.
 
Bmto292
50 54 26-18  109, 123, 130  1976 Waggonbau Görlitz [50]  2 100 km/h 292

   
126
Vozy v původním provedení.
Některé vozy byly modernizovány na Bmteeo290, Bmteeo293, Bdmteeo294 a Bdmteeo296.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
10.5.2023
Bdmteeo294
50 54 26-18 101 ... 127  2010 - 2011 PMV Servis České Velenice <16>  16 100 km/h 294





 1976 Waggonbau Görlitz    
126
Modernizace vozů Bmteeo290 a Bmteeo293 (dřívější modernizace interiéru a dosazení CZE) a původních Bmto292 - obnova interiéru, dosazení CZE, otevírání dveří tlačítkem.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
6.2.2021
Bdmteeo296
50 54 26-18 108 ... 149  2016 - 2017 Pars nova Šumperk <12>  12 100 km/h 296

 1976 Waggonbau Görlitz    
126
Modernizace vozů Bmto292 pro vlaky v Pražské integrované dopravě - obnova interiéru, dosazení CZE, informační systém, otevírání dveří tlačítkem, zásuvky 230 V a 5 V USB, uzavřený systém wc.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
6.2.2021

nahoru
Siemens SGP Wien & Moravskoslezská vagónka Studénka/ČKD VAGONKA STUDÉNKA / Siemens kolejová vozidla Praha, pro ČD 1997 - 2000 / 2006, UIC - Z
Na první tlakotěsné vozy ve vlastnictví ČD bylo vypsáno výběrové řízení v roce 1995. První série (Ampz146, Bmz245 a WRmz815) byla vyrobena konsorciem firem Siemens SGP Wien a Moravskoslezská vagónka Studénka, později ČKD VAGONKA STUDÉNKA, v letech 1997 - 2000. V roce 2003 byla objednána druhé série (Ampz143, Bmz241), která byla dodána závodem Siemens kolejová vozidla Praha v roce 2006. Vozy byly určeny především pro nasazení na lince Praha - Německo, kde se využívají doposud.
V letech 2009 a 2010 prošly vozy 1. série opravou interiéru, kdy byly vozům doplněny zásuvky 230V a v případě vozů Ampz proběhla navíc výměna sedadel. V letech 2015 - 2016 projdou vozy obou sérií další opravou.
 
Ampz146
73 54 10-91 001 ... 009  2009 - 2010
 2015 - 2016
DKV Praha
Pars nova Šumperk
[9]  9 200 km/h 146



 1997 - 1998 Moravskoslezská vagónka Studénka    
58
V letech 2009 - 2010 prošly všechny vozy v DKV Praha opravou interiéru (dosazení zásuvek 230V, výměna sedadel za typ Grammer ICE 3000,... ) ve spolupráci s firmou JANOZA CZ s.r.o.
V letech 2015 - 2016 všechny vozy prošly modernizací v Pars nova Šumperk - renovace interiéru, nová sedadla MSV Interier, dosazení wifi, nový informační systém ...
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
18.6.2019
Ampz143
73 54 10-91 010 ... 020  2015 - 2016 Pars nova Šumperk [11]  11 200 km/h 143



 2006 SKV Praha    
58
V letech 2015 - 2016 všechny vozy prošly modernizací v Pars nova Šumperk - renovace interiéru, nová sedadla MSV Interier, dosazení wifi, nový informační systém ...
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
7.1.2018
Bmz245
73 54 21-91 001 ... 026  2011
 2015 - 2016
Janoza CZ
Pars nova Šumperk
[26]  26 200 km/h 245



 1999 - 2000 ČKD VAGONKA STUDÉNKA    
66 *
V roce 2011 prošly všechny vozy opravou interiéru (dosazení zásuvek 230 V, nový potah sedadel v korporátním stylu,... ) ve spolupráci s firmou JANOZA CZ s.r.o.
V letech 2015 - 2016 všechny vozy prošly modernizací v Pars nova Šumperk - renovace interiéru, přečalounění sedadel, dosazení wifi, nový informační systém ...
* na chodbičce se nachází dalších 17 sklopných sedadel
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
18.6.2019
Bmz241
73 54 21-91 027 ... 041  2015 - 2016 Pars nova Šumperk [15]  15 200 km/h 241



 2006 SKV Praha    
66
V roce 2012 vozy obdržely nové potahy sedadel v korporátním stylu.
V letech 2015 - 2016 všechny vozy prošly modernizací v Pars nova Šumperk - renovace interiéru, přečalounění sedadel, dosazení wifi, nový informační systém ...
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
7.1.2018
WRmz815
73 54 88-91 001 ... 010  2015 - 2016 Pars nova Šumperk [10]  10 200 km/h 815



 1997 Moravskoslezská vagónka Studénka    
30 4
Vozy obdržely v roce 2010 novou podlahu.
V letech 2015 - 2016 všechny vozy prošly modernizací v Pars nova Šumperk - renovace interiéru, výměna CZE, nový informační systém ...
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
18.6.2019

nahoru
Siemens Maribor, pro ČD 2006 - 2007
Jedná se o shodné vozy s WLABmz173 Deutsche Bahn. Vozy byly vyrobeny především na noční vlaky na západ, kde se využívají doposud.
 
WLABmz826
61 54 72-91 001 ... 012  2006 - 2007 Siemens Maribor [12]  12 200 km/h 826

   
36
Připojení k internetu pomocí technologie WiFi je dosazováno od léta 2019.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
9.11.2020

nahoru
Siemens Wien, pro ČD 2014, "Viaggio Comfort" / "ČD railjet"
V roce 2014 bylo dodáno 7 sedmivozových netrakčních jednotek "Siemens Viaggio Comfort", které jsou provozovány pod obchodním označením "ČD railjet" na trase Praha - Brno - Wien - Graz. Všechny jednotky mají stejné složení Afmpz890 + ARbmpz892 + 4 vozy Bmpz891 + Bmpz893. Wi-Fi připojení k internetu dosazeno v roce 2016.
 
Afmpz890
73 54 80-91 001 ... 007  2014 Siemens Wien [7]  7 230 km/h 890
   
6+32
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
6.2.2021
ARbmpz892
73 54 85-91 001 ... 007  2014 Siemens Wien [7]  7 230 km/h 892
   
6+2 2 14
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
6.2.2021
Bmpz891
73 54 21-91 101 ... 107
201 ... 207
301 ... 307
401 ... 407
 2014 Siemens Wien [28]  28 230 km/h 891
   
80
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
19.4.2021
Bmpz893
73 54 20-91 001 ... 007  2014 Siemens Wien [7]  7 230 km/h 893
   
64 6+1
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
6.2.2021

nahoru
Převzaté vozy od ÖBB, pro ÖBB 1976 - 1993, UIC-Z
Vyřazené a již nepotřebné vozy Rakouských drah (ÖBB) jsou nabízeny k prodeji. Jedním ze zákazníků jsou i České dráhy (ČD), které první nákup uskutečnily v roce 2011, kdy odkoupily od ÖBB 23 vozů Bmz 51 81 21-70.5, 7 vozů Bmz 50 81 21-70.5, 2 vozy Bmz 61 81 21-70.1 a 6 vozů pro přepravu automobilů DDm 51 81 98-70. V roce 2013 bylo odkoupeno 6 vozů řady Bmz 61 81 21-90.0, v roce 2014 nejprve 25 vozů Bmz 61 81 21-91.0, 9 lehátkových vozů Bcmz 61 81 59-70.0 a 2 vozy DDm 51 81 98-70. Na přelomu let 2014/2015 následuje nákup 17 vozů Bmz 61 81 21-91.0, 12 vozů Bmz 61 81 20-91.0, 12 vozů ABmz 61 81 30-90, 4 jídelní vozy WRmz 61 81 88-90.2 a 5 vozů pro přepravu automobilů DDm 51 81 98-70. Na začátku roku 2017 bylo odkoupeno 14 vozů Bmz 61 81 21-90.5, 20 vozů Bmz 61 81 21-90.1, 7 vozů Bmz 61 81 21-90.0, 4 vozy Amz 73 81 19-91.5 a 2 jídelní vozy WRmz 61 81 88-90.2.
Část vozů byla u ČD nasazena do provozu pouze po drobných úpravách, na některých vozech jsou prováděny úpravy rozsáhlejší.
 
ABmz346
61 54 30-90 000 ... 044  2001 – 2009
 2019 – 2020
ÖBB-Technische Services {12}  8? 200 km/h 346




 1978 – 1979 SGP Simmering    
24+36
V roce 2014 bylo odkoupeno 12 vozů.
V roce 2018? prošly vozy mírnou modernizací a výměnou CZE, v lednu 2020 byly vozy přeregistrovány (došlo ke změně číselného označení), inventární čísla zůstala původní.
Očekává se modernizace shodná s ostatními vozy ex. ÖBB, tedy doplnění WiFi, více zásuvek 230V, USB zásuvek a elektronického informačního a rezervačního systému; termín této modernizace je prozatím neznámý.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
10.5.2023
Bmz232
61 54 21-91 801 ... 838  2003 - 2009 ÖBB-Technische Services {38}  36? 200 km/h 232







 1976 - 1978 SGP Graz    
66
V dubnu-květnu 2020 byly vozy přeregistrovány (došlo ke změně číselného označení), inventární čísla jsou nová; tuto registraci nesou vozy jak po provedené modernizaci v Česku, tak vozy v původním provedení od ÖBB.
Všechny vozy budou postupně od roku 2020 modernizovány po vzoru ostatních ojetých vozů ex. ÖBB.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
21.9.2020
WRmz817
61 81 88-90 201 ... 215  2005 - 2010 ÖBB-Technische Services {6}  6 200 km/h 817


 1988 - 1989 SGP Simmering    
40
V roce 2014 byly odkoupeny 4 vozy. Po úpravách v DPOV byly v roce 2015 do pravidelného provozu zařazeny dva vozy (205 a 208). Vůz 205 byl v roce 2016 upraven jako konferenční vůz (místo sedadel v jídelní části byly dosazena křesílka a stolky). Vozy 206, 207 a později i 208 byly převezeny k opravě do ŽOS Vrútky a zařazeny do provozu.
V roce 2017 odkoupeny další dva vozy, 201 a 215.
Později byl vůz 205 upraven na restaurační a konferenční vůz se stal z vozu 206.
Vozy jsou nasazovány na EC Praha – Budapešť a zpět.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
6.2.2021
DDm915
51 81 98-70 009 ... 051  1982 - 1989 {13}  13 160 km/h 915


   
10
ČD v roce 2011 odkoupily od ÖBB 6 vozů a v roce 2014 dalších 7 vozů pro přepravu osobních automobilů DDm 51 81 98-70. V současné době jsou vozy označeny původní rakouskou řadou DDm.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
25.6.2018

nahoru
Pars nova Šumperk, rekonstrukce a modernizace převzatých vozů od ÖBB, pro ČD 2016, UIC-Z
V roce 2016 bylo v Pars nova Šumperk rekonstruováno 22 vozů odkoupených od Rakouských drah (ÖBB) s novým určením primárně pro vlaky linky Praha - Hamburg.
 
Bdmpz227
61 54 29-91 042 ... 050  2002 - 2010
 2016
ÖBB-Technische Services
Pars nova Šumperk
<9>  9 200 km/h 227
 1977 - 1978 SGP Simmering
SGP Graz
Fiat Torino
   
72+10 8
Přestavba 9 vozů řady Bmz235 - celkové přebudování interiéru na velkoprostorové uspořádání s prostorem pro jízdní kola, elektronický informační systém, Wi-Fi, oprava podvozků a další.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
6.2.2021
Bhmpz228
61 54 20-91 010 ... 018  2002 - 2010
 2016
ÖBB-Technische Services
Pars nova Šumperk
<9>  9 200 km/h 228
 1977 - 1978 SGP Simmering
SGP Graz
Fiat Torino
   
62 2
Přestavba 9 vozů řady Bmz235 - celkové přebudování interiéru na velkoprostorové uspořádání s prostorem pro přepravu vozíčkářů a se služebním oddílem, elektronický informační systém, Wi-Fi, oprava podvozků a další.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
6.2.2021
Bdmz223
61 54 20-91 051 ... 054  2002 - 2010
 2016
 2019
ÖBB-Technische Services
Pars nova Šumperk
<4>  4 200 km/h 223
 1977 - 1978 SGP Simmering
SGP Graz
Fiat Torino
   
60 6
Úprava čtyř vozů řady Bmz230 - zrušení jednoho WC a oddílu a úprava tohoto prostoru pro přepravu šesti jízdních kol.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
6.2.2021

nahoru
DPOV Nymburk, modernizace převzatých vozů od ÖBB, pro ČD 2017-2023, UIC-Z
Od roku 2017 jsou převzaté vozy od ÖBB modernizovány dosazením většího množství zásuvek, elektronického informačního a rezervačního systému, novými potahy sedadel a dalšími drobnými či technickými úpravami.
 
Amz138
73 81 19-91 500 ... 549  2006 – 2007
 2019 – 2020
ÖBB-Technische Services
DPOV Nymburk
<4>  4 200 km/h 138
 1989 – 1993 SGP Simmering    
46
Mírná modernizace již modernizovaných vozů Amz138 od ÖBB. Vozy obdržely novou podlahu a koberce, elektronický informační systém, více zásuvek 230V + USB zásuvky, WiFi, nové CZE, ...
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
19.12.2021
ABmz346
61 54 30-90 000 ... 044  2001 – 2009
 2022/2023 – 202?
ÖBB-Technische Services
DPOV Nymburk
<12*>  2? 200 km/h 346


 1978 – 1979 SGP Simmering    
24+36
Mírná modernizace již modernizovaných vozů ABmz346 od ÖBB. Vozy obdržely novou podlahu a koberce v oddílech 1. třídy, elektronický informační systém, více zásuvek + USB zásuvky, WiFi, nové CZE, ...
* Cílový stav.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
15.9.2023
Bmz234
51 54 21-70 500 ... 529  2014 - 2016 DPOV Nymburk <27>  27 160 km/h 234

 1980 - 1982 SGP Simmering    
66
Revitalizace vozů Bmz(234) 5x 81 21-70 500 ... 603 v DPOV Nymburk - oprava interiéru, dosazení zásuvek 230V. V pravidelném provozu přibližně od konce ledna 2015.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
14.3.2021
Bmz224
61 54 20-91 101 ... 110  2003 – 2009
 2019 – 2020
ÖBB-Technische Services
DPOV Nymburk
<10>  10 200 km/h 224


 1976 – 1978 SGP Graz    
60
Úprava a mírná modernizace již modernizovaných vozů Bmz232 od ÖBB – jeden oddíl byl vyhrazen pro minibar, sedadla byla přečalouněna v korporátním stylu, vozy obdržely novou podlahu, elektronický informační a rezervační systém, více zásuvek 230V + USB zásuvky, WiFi, případně nové CZE, ...
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
22.2.2021
Bmz226
61 54 21-91 501 ... 540  2001 – 2009
 2019 – 2021
ÖBB-Technische Services
DPOV Nymburk
<40>  40 200 km/h 226
 1979 – 1982 SGP Simmering    
66
Mírná modernizace již modernizovaných vozů Bmz225 a Bmz226 od ÖBB. Sedadla byla přečalouněna v korporátním stylu, vůz obdržel novou podlahu, elektronický informační systém, více zásuvek 230V + USB zásuvky, WiFi, nové CZE, v případě typu 225 sjednocení s typem 226, ...
Vozy původního označení Bmz226 jsou označena inv. čísly 501 – 520 a vozy původního označení Bmz225 inv. čísly 521 – 540.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
19.12.2021
Bmz229
61 54 29-91 001 ... 012  2002 – 2010
 2017 – 2019
ÖBB-Technische Services
DPOV Nymburk
<12>  12 200 km/h 229


 1977 – 1978 SGP Simmering
SGP Graz
Fiat Torino
   
54
Úprava a mírná modernizace již modernizovaných vozů Bmz229 původem od ÖBB – jeden oddíl byl vyhrazen pro minibar, sedadla byla přečalouněna v korporátním stylu, vozy obdržely novou podlahu, elektronický informační a rezervační systém, více zásuvek 230V + USB zásuvky, WiFi, případně nové CZE, ...
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
27.8.2020
Bmz232
61 54 21-91 801 ... 838  2003 – 2009
 2020 – 2022
ÖBB-Technische Services
DPOV Nymburk
<38*>  6? 200 km/h 232
 1976 - 1978 SGP Graz    
66
Mírná modernizace již modernizovaných vozů Bmz232 od ÖBB. Sedadla byla přečalouněna v korporátním stylu, vozy obdržely novou podlahu, elektronický informační systém, více zásuvek 230V + USB zásuvky, WiFi, případně nové CZE, ...
* Cílový stav.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
15.9.2023
Bmz235
61 54 21-91 701 ... 720  2002 – 2010
 2017 – 2019
ÖBB-Technische Services
DPOV Nymburk
<20>  20 200 km/h 235




 1977 - 1978 SGP Simmering
SGP Graz
Fiat Torino
   
66
Mírná modernizace již modernizovaných vozů Bmz235 od ÖBB. Sedadla byla přečalouněna v korporátním stylu, vůz obdržel novou podlahu, elektronický informační systém, více zásuvek 230V + USB zásuvky, WiFi, nové CZE, ...
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
6.2.2021
Bcmz834
61 54 59-71 001 ... 009  2004 - 2010
 2019 - 2023
ÖBB-Technische Services
DPOV Nymburk
<9>  9 160 km/h 834


 1981 Jenbacher    
54
Mírná modernizace již modernizovaných vozů Bcmz834 od ÖBB. Lehátka byla přečalouněna v korporátním stylu, vůz obdržel novou podlahu, elektronický informační systém, více zásuvek 230V + USB zásuvky, WiFi, nové CZE, ...
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
15.9.2023

nahoru
ŠKODA TRANSPORTATION, pro ČD 2019 – 2021
Začátkem roku 2019 vyhrála Škoda Transportation zakázku pro České dráhy, která se týká dodání pěti dvoupodlažních netrakčních jednotek typu push-pull (s řídícím vozem), které jsou určeny pro provoz na trati Ostrava – Frýdek-Místek – Frýdlant nad Ostravicí – Frenštát pod Radhoštěm.

Souprava se skládá z řídícího vozu 1. a 2. třídy a dvou vozů 2. třídy. Soupravy byly na výše uvedenou linku nasazeny na přelomu let 2021 a 2022.
 
Bdmteeo297
50 54 26-72 101 ... 105  2019 – 2021 ŠKODA VAGONKA Ostrava [5]  5 160 km/h 297
   
?? ??
krajní vůz
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
10.5.2023
Bdmteeo298
50 54 26-72 201 ... 205  2019 – 2021 ŠKODA VAGONKA Ostrava [5]  5 160 km/h 298
   
?? ??
vložený vůz
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
10.5.2023
ABfbdmteeo396
50 54 86-72 001 ... 005  2019 – 2021 ŠKODA VAGONKA Ostrava [5]  5 160 km/h 396
   
?? ?? ??
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
10.5.2023

nahoru
Siemens Wien + ŠKODA TRANSPORTATION, pro ČD 2019 – 2021, "ČD InterJet"
V roce 2018 byla zadána výroba 50 vozů, které budou v pravidelném provozu pevně spojeny do podoby 10 pětivozových netrakčních jednotek. Soupravy nebudou mít řídicí vůz, na obou koncích budou vybaveny standardním spřáhlem. Dodavatelem je Siemens Wien, kompletace probíhala u společnosti ŠKODA VAGONKA Ostrava. Vozy jsou nasazeny na linky Praha – Plzeň – Cheb a Praha – Ústí nad Labem – Cheb.

Souprava se skládá z jednoho vozu 1. třídy, jednoho vozu 2. třídy s prostorem pro cestující na invalidním vozíku a pro cestující s dětmi, dvou vozů 2. třídy bez zvláštní výbavy a jednoho vozu 2. třídy s prostorem pro přepravu jízdních kol. Soupravy byly na výše uvedené linky nasazeny koncem roku 2021.
 
Ampz894
73 54 10-91 021 ... 030  2019 – 2021 Siemens Wien + ŠKODA VAGONKA Ostrava [10]  10 200 km/h 894
   
55
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
26.9.2023
Bbmpz897
73 54 84-91 001 ... 010  2019 – 2021 Siemens Wien + ŠKODA VAGONKA Ostrava [10]  10 200 km/h 897
   
50 3
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
26.9.2023
Bmpz895
73 54 21-91 060 ... 079  2019 – 2021 Siemens Wien + ŠKODA VAGONKA Ostrava [20]  20 200 km/h 895
   
79
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
26.9.2023
Bdmpz896
73 54 21-91 080 ... 089  2019 – 2021 Siemens Wien + ŠKODA VAGONKA Ostrava [10]  10 200 km/h 896
   
67 8
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
26.9.2023

nahoru
Siemens Wien + ŠKODA TRANSPORTATION, pro ČD 2023 – 2025?, "ČD ComfortJet"
V letech 2023 – 2025? bude vyrobeno celkem 180 vozů, které budou v pravidelném provozu pevně spojeny do podoby 20 devítivozových netrakčních jednotek. Jednotky vycházejí z typu Siemens Viaggio Comfort. Předpokládané nasazení jednotek je v mezinárodní dopravě. Vozy vyrábí Siemens Wien, kompletace proběhne u společnosti ŠKODA VAGONKA Ostrava.

Předpoklad dodání souprav je od roku 2024.
 
Afmpz880
73 54 80-90 011 ... 030  2023 – 2025? Siemens Wien + ŠKODA VAGONKA Ostrava [20*]  0 230 km/h 800
   
44
* cílový stav
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
10.3.2024
Ampz881
73 54 10-90 001 ... 020  2023 – 2025? Siemens Wien + ŠKODA VAGONKA Ostrava [20*]  0 230 km/h 800
   
55
* cílový stav
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
10.3.2024
BRmpz882
73 54 84-90 001 ... 020  2023 – 2025? Siemens Wien + ŠKODA VAGONKA Ostrava [20*]  0 230 km/h 882
   
26 18
* cílový stav
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
10.3.2024
Bbmpz884
73 54 84-90 001 ... 020  2023 – 2025? Siemens Wien + ŠKODA VAGONKA Ostrava [20*]  0 230 km/h 884
   
50+2 3
* cílový stav
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
10.3.2024
Bmpz885
73 54 20-90 101 ... 120
201 ... 220
301 ... 320
401 ... 420
 2023 – 2025? Siemens Wien + ŠKODA VAGONKA Ostrava [80*]  0 230 km/h 885
   
80
* cílový stav
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
10.3.2024
Bdmpz883
73 54 20-90 001 ... 020  2023 – 2025? Siemens Wien + ŠKODA VAGONKA Ostrava [20*]  0 230 km/h 883
   
60+7 12
* cílový stav
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
10.3.2024


Poslední aktualizace: 10.3.2024

Aktualizace a kompletace dat: Adam Vanting, Pavel Dvořák, Dominik Kubelka

Údaje jsou bez záruky. Uvítáme veškeré upřesnění a doplnění. Vaše připomínky můžete zaslat pomocí formuláře pro hlášení chyb u každého vozu nebo na mail vantju(zavináč)gmail(tečka)com nebo vagonweb(zavináč)vagonweb(tečka)cz, děkujeme.

Zdroje

www.alanbutschek.cz

Autoři nákresů: Jiří Vaněk, Filip Španihel, Adam Vanting, kraken, Martin Baier, bymák, Vlk, pd.

Vysvětlivky barevného rozlišení:

Provozované vozy
Vyřazené vozy
Provozované rekonstruované vozy
Vyřazené rekonstruované vozy
Provozované převzaté vozy
Vyřazené převzaté vozy

47.76
vagonWEB.cz
Železniční osobní vozy