nahoru |
||||||||||||||||
Waggonbau Bautzen, pro ČSD 1978 - 1990, UIC-Z | ||||||||||||||||
V letech 1978 - 1988 bylo z Waggonbau Bautzen dodáno celkem 290 rychlíkových vozů různých řad, jejichž společným prvkem je délka přes nárazníky 26,4 m. Téměř všechny vozy prošly v minulých letech rozsáhlými rekonstrukcemi. |
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
51 54 82-70 | 075 ... 100 | 1987 – 1988 | 1995 – 1997? | [26] | 1 | 447 | ![]() ![]() |
||||||||
![]() |
VEB Waggonbau Bautzen | ŽOS České Velenice | 160 km/h | |||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
xxx (bude doplněno) | ||||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 19.4.2021 | |||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
61 54 70-71 | 001 ... 009 | 1987 | 2000 - 2001 | <9> | 5 | 823 | ![]() ![]() |
||||||||
![]() ![]() |
Waggonbau Bautzen | MOVO Plzeň | 160 km/h | |||||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||||
Rekonstrukce z vozů Bmee. Pravidelný provoz vozů ustal na přelomu srpna a září 2020 kvůli pandemii koronaviru, mezitím jsou postupně odesílány k druhé modernizaci do Pars nova Šumperk (viz níže). |
||||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 19.4.2021 | |||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
61 54 85-71 | 001 ... 006 | 1984 | 2009 - 2010 | <6> | 4 | 832 | ![]() ![]() |
||||||||
![]() |
Waggonbau Bautzen | ŽOS Vrútky | 160 km/h | |||||||||||||
Rekonstrukce z vozů BRcm831, resp. BRm830 - změna uspořádání interiéru, nové vybavení kuchyňského oddílu a jídelní části, dosazení CZE, klimatizace, uzavřený systém WC, zásuvky 230 V, ... Od roku 2020 vozy procházejí modernizací interiéru. |
||||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 19.4.2021 | |||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
61 54 84-71 | 001 ... 064 | 1987 - 1988 | 2012 - 2014 | <64> | 64 | 236 | ![]() ![]() |
||||||||
![]() |
Waggonbau Bautzen | ŽOS Trnava MOVO Plzeň Pars nova Šumperk |
160 km/h | |||||||||||||
Celková modernizace vozů BDhmsee448, BDhmsee451 a BDbmsee447 - modernizace interiéru, dosazení klimatizace, uzavřené WC, zásuvky 230 V, magnetická brzda, doplněny háky na kola... Modernizace byla provedena dle návrhu ŽOS Trnava, kde byly modernizovány vozy 001 - 014 a 051 - 064. V MOVO Plzeň byly modernizovány vozy 015 - 020 a 022, poté se modernizace přesunula do Pars nova Šumperk. Wi-Fi připojení k internetu dosazeno v roce 2019. |
||||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 19.4.2021 | |||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
61 54 20-71 | 001 ... 040 | 1986 - 1987 | 2013 - 2014 | <40> | 40 | 233 | ![]() ![]() |
||||||||
![]() |
Waggonbau Bautzen | Pars Nova Šumperk | 160 km/h | |||||||||||||
Celková modernizace vozů Bmee248 - změna uspořádání interiéru, uzavřené WC, zásuvky 230V, klimatizace, magnetická brzda, doplněny háky na kola, ... Od roku 2018 probíhá výměna buněk WC za inovovaný typ. |
||||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 19.4.2021 | |||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
61 54 85-71 | 101 ... 121 | 1978 | 2018 – 2020 | <18> | 18 | 829 | ![]() ![]() |
||||||||
![]() |
Waggonbau Bautzen | DPOV | 160 km/h | |||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Rekonstrukce z vozů WRmee816, resp. WRmee814 - místo jídelní části vytvořen prostor první třídy. První měsíce byly vozy provozovány bez míst k sezení, nyní je menší oddíl první třídy veden jako prostor pro konzumaci jídel a nápojů. |
||||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 19.4.2021 | |||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
61 54 70-71 | 001 ... 009 | 1987 | 2000 – 2001 2020 – 2020 |
<9> | 0 | 823 | ![]() |
||||||||
![]() |
Waggonbau Bautzen | MOVO Plzeň Pars nova Šumperk |
160 km/h | |||||||||||||
![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||||
Druhá modernizace vozů Bmee z Waggonbau Bautzen – modernizace interiéru, výměna lůžek, dosazení WiFi připojení k internetu, elektronického informačního systému, většího množství zásuvek 230V a 5V USB, nových dveří, ... | ||||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 19.4.2021 | |||||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||||
Waggonbau Bautzen, pro ČSD 1989 - 1990 | ||||||||||||||||
V letech 1989 - 1990 bylo z Waggonbau Bautzen pro ČSD dodáno 320 vozů pro osobní vlaky, které by podle původních plánů z 80. let byly v mimořádných situacích použité v nemocničních vlacích. Pro prvních 240 vozů byla dodána i zvláštní výbava (nemocniční lůžka a další příslušenství). Od roku 2008 probíhají různé pokusy o modernizaci vozů, většina je však dosud provozována v původním stavu (byť s látkovými potahy sedadel). |
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
50 54 22-44 | 001 ... 320 | 1989 - 1990 | [320] | 120 | 281 | ![]() ![]() |
|||||||||
![]() ![]() ![]() |
Waggonbau Bautzen | 160 km/h | ||||||||||||||
Vozy v původním provedení. Od roku 200? jsou nahrazovány původní koženkové potahy sedadel látkovými, v roce 2021 byla takto "modernizována" většina provozovaných vozů. U 83 vozů byl vybudován oddíl pro průvodčí -> Bdmtee275. Další vozy byly postupně modernizovány na typy Bdmpee253, Bdmtee263, Bdmtee265, Bdmtee266 a Bdmtee268. Vůz 309 byl v roce 2000 upraven na měřící vůz pro železniční svršek 80 54 33-00 003-3 (později 60 54 99-86 003-5 SŽDC). |
||||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 19.4.2021 | |||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
50 54 22-44 | 077 ... 312 | 1990 | 2004 – 2007 2012 |
<83> | 78 | 275 | ![]() ![]() |
||||||||
![]() ![]() ![]() |
Waggonbau Bautzen | dom. st. Pardubice Janoza Praha |
160 km/h | |||||||||||||
Úprava vozů Bdmtee281 – přestavba jednoho WC na prostor pro vlakovou četu. První úprava 76 vozů probíhala v domovské stanici Pardubice v letech 2004 – 2007, druhá úprava sedmi vozů proběhla ve firmě Janoza v roce 2012. Od roku 200? jsou nahrazovány původní koženkové potahy sedadel látkovými, v roce 2021 byla takto "modernizována" většina provozovaných vozů. Vůz 128 měl ve středním oddíle namísto původních výklopných a pevných oken dosazeno 8 stahovacích oken. |
||||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 19.4.2021 | |||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
50 54 22-44 | 216 | 1990 | 1992 | <1> | 1 | 253 | ![]() ![]() |
||||||||
![]() |
Waggonbau Bautzen | DWA Bautzen | 160 km/h | |||||||||||||
Modernizace interiéru u výrobce v rámci garanční prohlídky v roce 1992, dosazena plyšová sedadla a podélné odkládací police na zavazadla. V letech 2004 a 2018? vyměněny potahy sedadel. |
||||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 19.4.2021 | |||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
50 54 20-82 | 001 ... 320 | 1989-1990 | 2008 2011 |
<2> <4> |
2 4 |
263 | ![]() ![]() |
||||||||
![]() ![]() |
Waggonbau Bautzen | MOVO Plzeň | 160 km/h | |||||||||||||
Modernizace vozů Bdmtee281 ve dvou různých provedeních: 1) Modernizace interiéru v roce 2008, sedadla MSV Interier, snížen počet míst k sezení na 74, zvětšen prostor pro jízdní kola, upraveny 2 vozy. 2) Modernizace interiéru v roce 2011, inovovaná sedadla MSV Interier v korporátním stylu "Najbrt", snížen počet míst k sezení na 74, zvětšen prostor pro jízdní kola, upraveny 4 vozy. |
||||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 19.4.2021 | |||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
50 54 20-82 | 210 ... 301 | 1990 | 2013 | <4> | 4 | 265 | ![]() ![]() |
||||||||
![]() |
Waggonbau Bautzen | Pars Nova Šumperk | 160 km/h | |||||||||||||
Modernizace vozů Bdmtee281 - dosazení elektronického informačního systému, vakuové WC, dosazení nových sedadel, vybudování prostoru pro vlakovou četu, uvedení vozu do korporátního stylu, dosazení háků na kola,... Vozy jsou nasazeny na vlaky Lysá nad Labem - Ústí nad Labem, PID S32. |
||||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.2.2021 | |||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
50 54 20-82 | 221 ... 311 | 1990 | 2013 | <4> | 4 | 266 | ![]() ![]() |
||||||||
![]() |
Waggonbau Bautzen | Pars Nova Šumperk | 160 km/h | |||||||||||||
Modernizace vozů Bdmtee281 - dosazení elektronického informačního systému, vakuové WC, dosazení nových sedadel, uvedení vozu do korporátního stylu, dosazení háků na kola,... Vozy jsou nasazeny na vlaky Lysá nad Labem - Ústí nad Labem, PID S32. |
||||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.2.2021 | |||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
50 54 20-82 | 001 ... 079 | 1990 | 2019 2021 – 2022? |
<(8)> | 1 | 267 | ![]() |
||||||||
![]() |
Waggonbau Bautzen | DPOV Nymburk TRATEC-CS Praha |
160 km/h | |||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Modernizace prozatím osmi vozů Bdmtee275 pro Pardubický kraj – kompletní modernizace interiéru, doplněny háky na kola, informační systém, zásuvky 230V s USB konektory, WiFi připojení k internetu, ... služební prostor je ponechán. Na výstavě Czech Raildays 2019 byl představen prototyp, ten byl později upraven do podoby sériové modernizace. Předpokládá se modernizace až 26 vozů (a 26 vozů řady Bdmtee268). Prototypový vůz byl zmodernizován v DPOV Nymburk, sériové modernizace jsou prováděny v TRATEC-CS Praha. |
||||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 19.4.2021 | |||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
50 54 20-82 | 101 ... 108 | 1990 | 2021 – 2022? | <(8)> | 0 | 268 | |||||||||
![]() |
Waggonbau Bautzen | TRATEC-CS Praha | 160 km/h | |||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Modernizace prozatím osmi vozů Bdmtee281 pro Pardubický kraj – kompletní modernizace interiéru, doplněny háky na kola, informační systém, zásuvky 230V s USB konektory, WiFi připojení k internetu, ... Předpokládá se modernizace až 26 vozů (a 26 vozů řady Bdmtee267). |
||||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 19.4.2021 | |||||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||||
Waggonbau Görlitz, pro ČSD 1976, patrové vozy | ||||||||||||||||
V roce 1976 bylo z Wagonnbau Görlitz dodáno 50 patrových vozů. Od roku 2001 byly některé vozy modernizovány, čast je dosud v provozu v původním provedení. |
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
50 54 26-18 | 109, 123, 130 | 1976 | [50] | 3 | 292 | ![]() ![]() |
|||||||||
![]() |
Waggonbau Görlitz | 100 km/h | ||||||||||||||
Vozy v původním provedení. Některé vozy byly modernizovány na Bmteeo290, Bmteeo293, Bdmteeo294 a Bdmteeo296. |
||||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 9.11.2020 | |||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
50 54 26-18 | 101 ... 127 | 1976 | 2010 - 2011 | <16> | 16 | 294 | ![]() ![]() |
||||||||
![]() ![]() ![]() |
Waggonbau Görlitz | PMV Servis České Velenice | 100 km/h | |||||||||||||
Modernizace vozů Bmteeo290 a Bmteeo293 (dřívější modernizace interiéru a dosazení CZE) a původních Bmto292 - obnova interiéru, dosazení CZE, otevírání dveří tlačítkem. | ||||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.2.2021 | |||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
50 54 26-18 | 108 ... 149 | 1976 | 2016 - 2017 | <12> | 12 | 296 | ![]() ![]() |
||||||||
![]() |
Waggonbau Görlitz | Pars nova Šumperk | 100 km/h | |||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Modernizace vozů Bmto292 pro vlaky v Pražské integrované dopravě - obnova interiéru, dosazení CZE, informační systém, otevírání dveří tlačítkem, zásuvky 230 V a 5 V USB, uzavřený systém wc. | ||||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.2.2021 | |||||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||||
Siemens SGP Wien & Moravskoslezská vagónka Studénka/ČKD VAGONKA STUDÉNKA / Siemens kolejová vozidla Praha, pro ČD 1997 - 2000 / 2006, UIC - Z | ||||||||||||||||
Na první tlakotěsné vozy ve vlastnictví ČD bylo vypsáno výběrové řízení v roce 1995. První série (Ampz146, Bmz245 a WRmz815) byla vyrobena konsorciem firem Siemens SGP Wien a Moravskoslezská vagónka Studénka, později ČKD VAGONKA STUDÉNKA, v letech 1997 - 2000. V roce 2003 byla objednána druhé série (Ampz143, Bmz241), která byla dodána závodem Siemens kolejová vozidla Praha v roce 2006. Vozy byly určeny především pro nasazení na lince Praha - Německo, kde se využívají doposud. V letech 2009 a 2010 prošly vozy 1. série opravou interiéru, kdy byly vozům doplněny zásuvky 230V a v případě vozů Ampz proběhla navíc výměna sedadel. V letech 2015 - 2016 projdou vozy obou sérií další opravou. |
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
73 54 10-91 | 001 ... 009 | 1997 - 1998 | 2009 - 2010 2015 - 2016 |
[9] | 9 |
146 | ![]() ![]() |
||||||||
![]() ![]() |
Moravskoslezská vagónka Studénka | DKV Praha Pars nova Šumperk |
200 km/h | |||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
V letech 2009 - 2010 prošly všechny vozy v DKV Praha opravou interiéru (dosazení zásuvek 230V, výměna sedadel za typ Grammer ICE 3000,... ) ve spolupráci s firmou JANOZA CZ s.r.o. V letech 2015 - 2016 všechny vozy prošly modernizací v Pars nova Šumperk - renovace interiéru, nová sedadla MSV Interier, dosazení wifi, nový informační systém ... |
||||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 18.6.2019 | |||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
73 54 10-91 | 010 ... 020 | 2006 | 2015 - 2016 | [11] | 11 | 143 | ![]() ![]() |
||||||||
![]() ![]() |
SKV Praha | Pars nova Šumperk | 200 km/h | |||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
V letech 2015 - 2016 všechny vozy prošly modernizací v Pars nova Šumperk - renovace interiéru, nová sedadla MSV Interier, dosazení wifi, nový informační systém ... | ||||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 7.1.2018 | |||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
73 54 21-91 | 001 ... 026 | 1999 - 2000 | 2011 2015 - 2016 |
[26] | 26 | 245 | ![]() ![]() |
||||||||
![]() ![]() |
ČKD VAGONKA STUDÉNKA | Janoza CZ Pars nova Šumperk |
200 km/h | |||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
V roce 2011 prošly všechny vozy opravou interiéru (dosazení zásuvek 230 V, nový potah sedadel v korporátním stylu,... ) ve spolupráci s firmou JANOZA CZ s.r.o. V letech 2015 - 2016 všechny vozy prošly modernizací v Pars nova Šumperk - renovace interiéru, přečalounění sedadel, dosazení wifi, nový informační systém ... * na chodbičce se nachází dalších 17 sklopných sedadel |
||||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 18.6.2019 | |||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
73 54 21-91 | 027 ... 041 | 2006 | 2015 - 2016 | [15] | 15 | 241 | ![]() ![]() |
||||||||
![]() ![]() |
SKV Praha | Pars nova Šumperk | 200 km/h | |||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
V roce 2012 vozy obdržely nové potahy sedadel v korporátním stylu. V letech 2015 - 2016 všechny vozy prošly modernizací v Pars nova Šumperk - renovace interiéru, přečalounění sedadel, dosazení wifi, nový informační systém ... |
||||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 7.1.2018 | |||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
73 54 88-91 | 001 ... 010 | 1997 | 2015 - 2016 | [10] | 10 | 815 | ![]() ![]() |
||||||||
![]() ![]() |
Moravskoslezská vagónka Studénka | Pars nova Šumperk | 200 km/h | |||||||||||||
Vozy obdržely v roce 2010 novou podlahu. V letech 2015 - 2016 všechny vozy prošly modernizací v Pars nova Šumperk - renovace interiéru, výměna CZE, nový informační systém ... |
||||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 18.6.2019 | |||||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||||
Siemens Maribor, pro ČD 2006 - 2007 | ||||||||||||||||
Jedná se o shodné vozy s WLABmz173 Deutsche Bahn. Vozy byly vyrobeny především na noční vlaky na západ, kde se využívají doposud. |
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
61 54 72-91 | 001 ... 012 | 2006 - 2007 | [12] | 12 | 826 | ![]() ![]() |
|||||||||
![]() |
Siemens Maribor | 200 km/h | ||||||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||||
Připojení k internetu pomocí technologie WiFi je dosazováno od léta 2019. | ||||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 9.11.2020 | |||||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||||
Siemens Wien, pro ČD 2014, "Viaggio Comfort" / "ČD railjet" | ||||||||||||||||
V roce 2014 bylo dodáno 7 sedmivozových netrakčních jednotek "Siemens Viaggio Comfort", které jsou provozovány pod obchodním označením "ČD railjet" na trase Praha - Brno - Wien - Graz. Všechny jednotky mají stejné složení Afmpz890 + ARbmpz892 + 4 vozy Bmpz891 + Bmpz893. Wi-Fi připojení k internetu dosazeno v roce 2016. |
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
73 54 80-91 | 001 ... 007 | 2014 | [7] | 7 | 890 | ![]() |
|||||||||
![]() |
Siemens Wien | 230 km/h | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.2.2021 | |||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
73 54 85-91 | 001 ... 007 | 2014 | [7] | 7 | 892 | ![]() |
|||||||||
![]() |
Siemens Wien | 230 km/h | ||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.2.2021 | |||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
73 54 21-91 | 101 ... 107 201 ... 207 301 ... 307 401 ... 407 |
2014 | [28] | 28 | 891 | ![]() |
|||||||||
![]() |
Siemens Wien | 230 km/h | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 19.4.2021 | |||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
73 54 20-91 | 001 ... 007 | 2014 | [7] | 7 | 893 | ![]() |
|||||||||
![]() |
Siemens Wien | 230 km/h | ||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.2.2021 | |||||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||||
Převzaté vozy od ÖBB, pro ÖBB 1976 - 1993, UIC-Z | ||||||||||||||||
Vyřazené a již nepotřebné vozy Rakouských drah (ÖBB) jsou nabízeny k prodeji. Jedním ze zákazníků jsou i České dráhy (ČD), které první nákup uskutečnily v roce 2011, kdy odkoupily od ÖBB 23 vozů Bmz 51 81 21-70.5, 7 vozů Bmz 50 81 21-70.5, 2 vozy Bmz 61 81 21-70.1 a 6 vozů pro přepravu automobilů DDm 51 81 98-70. V roce 2013 bylo odkoupeno 6 vozů řady Bmz 61 81 21-90.0, v roce 2014 nejprve 25 vozů Bmz 61 81 21-91.0, 9 lehátkových vozů Bcmz 61 81 59-70.0 a 2 vozy DDm 51 81 98-70. Na přelomu let 2014/2015 následuje nákup 17 vozů Bmz 61 81 21-91.0, 12 vozů Bmz 61 81 20-91.0, 12 vozů ABmz 61 81 30-90, 4 jídelní vozy WRmz 61 81 88-90.2 a 5 vozů pro přepravu automobilů DDm 51 81 98-70. Na začátku roku 2017 bylo odkoupeno 14 vozů Bmz 61 81 21-90.5, 20 vozů Bmz 61 81 21-90.1, 7 vozů Bmz 61 81 21-90.0, 4 vozy Amz 73 81 19-91.5 a 2 jídelní vozy WRmz 61 81 88-90.2. Část vozů byla u ČD nasazena do provozu pouze po drobných úpravách, na některých vozech jsou prováděny úpravy rozsáhlejší. |
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
61 54 30-90 | 000 ... 044 | 1978 – 1979 | 2001 – 2009 2019 – 2020 |
{12} | 12 | 346 | ![]() |
||||||||
![]() ![]() ![]() |
SGP Simmering | ÖBB-Technische Services | 200 km/h | |||||||||||||
V roce 2014 bylo odkoupeno 12 vozů. V roce 2018? prošly vozy mírnou modernizací a výměnou CZE, v lednu 2020 byly vozy přeregistrovány (došlo ke změně číselného označení), inventární čísla zůstala původní. Očekává se modernizace shodná s ostatními vozy ex. ÖBB, tedy doplnění WiFi, více zásuvek 230V, USB zásuvek a elektronického informačního a rezervačního systému; termín této modernizace je prozatím neznámý. |
||||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 27.8.2020 | |||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
61 54 21-91 | 801 ... 838 | 1976 - 1978 | 2003 - 2009 | {38} | 36? | 232 | ![]() ![]() |
||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() |
SGP Graz | ÖBB-Technische Services | 200 km/h | |||||||||||||
V dubnu-květnu 2020 byly vozy přeregistrovány (došlo ke změně číselného označení), inventární čísla jsou nová; tuto registraci nesou vozy jak po provedené modernizaci v Česku, tak vozy v původním provedení od ÖBB. Všechny vozy budou postupně od roku 2020 modernizovány po vzoru ostatních ojetých vozů ex. ÖBB. |
||||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 21.9.2020 | |||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
61 81 88-90 | 201 ... 215 | 1988 - 1989 | 2005 - 2010 | {6} | 6 | 817 | ![]() |
||||||||
![]() ![]() |
SGP Simmering | ÖBB-Technische Services | 200 km/h | |||||||||||||
V roce 2014 byly odkoupeny 4 vozy. Po úpravách v DPOV byly v roce 2015 do pravidelného provozu zařazeny dva vozy (205 a 208). Vůz 205 byl v roce 2016 upraven jako konferenční vůz (místo sedadel v jídelní části byly dosazena křesílka a stolky). Vozy 206, 207 a později i 208 byly převezeny k opravě do ŽOS Vrútky a zařazeny do provozu. V roce 2017 odkoupeny další dva vozy, 201 a 215. Později byl vůz 205 upraven na restaurační a konferenční vůz se stal z vozu 206. Vozy jsou nasazovány na EC Praha – Budapešť a zpět. |
||||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.2.2021 | |||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
51 81 98-70 | 009 ... 051 | 1982 - 1989 | {13} | 13 | 915 | ||||||||||
![]() ![]() |
160 km/h | |||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
ČD v roce 2011 odkoupily od ÖBB 6 vozů a v roce 2014 dalších 7 vozů pro přepravu osobních automobilů DDm 51 81 98-70. V současné době jsou vozy označeny původní rakouskou řadou DDm. | ||||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 25.6.2018 | |||||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||||
Pars nova Šumperk, rekonstrukce a modernizace převzatých vozů od ÖBB, pro ČD 2016, UIC-Z | ||||||||||||||||
V roce 2016 bylo v Pars nova Šumperk rekonstruováno 22 vozů odkoupených od Rakouských drah (ÖBB) s novým určením primárně pro vlaky linky Praha - Hamburg. |
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
61 54 29-91 | 042 ... 050 | 1977 - 1978 | 2002 - 2010 2016 |
<9> | 9 | 227 | ![]() |
||||||||
![]() |
SGP Simmering SGP Graz Fiat Torino |
ÖBB-Technische Services Pars nova Šumperk |
200 km/h | |||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Přestavba 9 vozů řady Bmz235 - celkové přebudování interiéru na velkoprostorové uspořádání s prostorem pro jízdní kola, elektronický informační systém, Wi-Fi, oprava podvozků a další. |
||||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.2.2021 | |||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
61 54 20-91 | 010 ... 018 | 1977 - 1978 | 2002 - 2010 2016 |
<9> | 9 | 228 | ![]() |
||||||||
![]() |
SGP Simmering SGP Graz Fiat Torino |
ÖBB-Technische Services Pars nova Šumperk |
200 km/h | |||||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||||
Přestavba 9 vozů řady Bmz235 - celkové přebudování interiéru na velkoprostorové uspořádání s prostorem pro přepravu vozíčkářů a se služebním oddílem, elektronický informační systém, Wi-Fi, oprava podvozků a další. |
||||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.2.2021 | |||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
61 54 20-91 | 051 ... 054 | 1977 - 1978 | 2002 - 2010 2016 2019 |
<4> | 4 | 223 | ![]() |
||||||||
![]() |
SGP Simmering SGP Graz Fiat Torino |
ÖBB-Technische Services Pars nova Šumperk |
200 km/h | |||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Úprava čtyř vozů řady Bmz230 - zrušení jednoho WC a oddílu a úprava tohoto prostoru pro přepravu šesti jízdních kol. |
||||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.2.2021 | |||||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||||
DPOV Nymburk + TRATEC-CS, modernizace převzatých vozů od ÖBB, pro ČD 2017-2019, UIC-Z | ||||||||||||||||
Od roku 2017 jsou vybrané převzaté vozy od ÖBB modernizovány dosazením většího množství zásuvek, elektronického informačního a rezervačního systému, novými potahy sedadel a dalšími drobnými či technickými úpravami. |
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
51 54 21-70 | 500 ... 529 | 1980 - 1982 | 2014 - 2016 | <27> | 27 | 234 | ![]() ![]() |
||||||||
![]() |
SGP Simmering | DPOV Nymburk | 160 km/h | |||||||||||||
Revitalizace vozů Bmz(234) 5x 81 21-70 500 ... 603 v DPOV Nymburk - oprava interiéru, dosazení zásuvek 230V. V pravidelném provozu přibližně od konce ledna 2015. | ||||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 14.3.2021 | |||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
61 54 21-91 | 701 ... 720 | 1977 - 1978 | 2002 – 2010 2017 – 2019 |
<20> | 20 | 235 | ![]() |
||||||||
![]() ![]() ![]() |
SGP Simmering SGP Graz Fiat Torino |
ÖBB-Technische Services DPOV Nymburk |
200 km/h | |||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Mírná modernizace již modernizovaných vozů Bmz235 od ÖBB. Sedadla byla přečalouněna v korporátním stylu, vůz obdržel novou podlahu, elektronický informační systém, více zásuvek 230V + USB zásuvky, WiFi, nové CZE, ... | ||||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.2.2021 | |||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
61 54 29-91 | 001 ... 012 | 1977 – 1978 | 2002 – 2010 2017 – 2019 |
<12> | 12 | 229 | ![]() |
||||||||
![]() ![]() |
SGP Simmering SGP Graz Fiat Torino |
ÖBB-Technische Services DPOV Nymburk |
200 km/h | |||||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||||
Úprava a mírná modernizace již modernizovaných vozů Bmz229 původem od ÖBB – jeden oddíl byl vyhrazen pro minibar, sedadla byla přečalouněna v korporátním stylu, vozy obdržely novou podlahu, elektronický informační a rezervační systém, více zásuvek 230V + USB zásuvky, WiFi, případně nové CZE, ... | ||||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 27.8.2020 | |||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
73 81 19-91 | 500 ... 549 | 1989 – 1993 | 2006 – 2007 2019 – 2020 |
<4> | 4 | 138 | ![]() |
||||||||
![]() |
SGP Simmering | ÖBB-Technische Services DPOV Nymburk |
200 km/h | |||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Mírná modernizace již modernizovaných vozů Amz138 od ÖBB. Vozy obdržely novou podlahu a koberce, elektronický informační systém, více zásuvek 230V + USB zásuvky, WiFi, nové CZE, ... | ||||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 19.12.2021 | |||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
61 54 21-91 | 501 ... 540 | 1979 – 1982 | 2001 – 2009 2019 – 2021 |
<40> | 40 | 226 | ![]() |
||||||||
![]() |
SGP Simmering | ÖBB-Technische Services DPOV Nymburk |
200 km/h | |||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Mírná modernizace již modernizovaných vozů Bmz225 a Bmz226 od ÖBB. Sedadla byla přečalouněna v korporátním stylu, vůz obdržel novou podlahu, elektronický informační systém, více zásuvek 230V + USB zásuvky, WiFi, nové CZE, v případě typu 225 sjednocení s typem 226, ... Vozy původního označení Bmz226 jsou označena inv. čísly 501 – 520 a vozy původního označení Bmz225 inv. čísly 521 – 540. |
||||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 19.12.2021 | |||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
61 54 21-91 | 801 ... 838 | 1976 - 1978 | 2003 – 2009 2020 – 2022 |
<38> | 6? | 232 | |||||||||
![]() |
SGP Graz | ÖBB-Technische Services DPOV Nymburk |
200 km/h | |||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Mírná modernizace již modernizovaných vozů Bmz232 od ÖBB. Sedadla byla přečalouněna v korporátním stylu, vozy obdržely novou podlahu, elektronický informační systém, více zásuvek 230V + USB zásuvky, WiFi, případně nové CZE, ... | ||||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 19.12.2021 | |||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
61 54 20-91 | 101 ... 110 | 1976 – 1978 | 2003 – 2009 2019 – 2020 |
<10> | 10 | 224 | ![]() |
||||||||
![]() ![]() |
SGP Graz | ÖBB-Technische Services DPOV Nymburk |
200 km/h | |||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Úprava a mírná modernizace již modernizovaných vozů Bmz232 od ÖBB – jeden oddíl byl vyhrazen pro minibar, sedadla byla přečalouněna v korporátním stylu, vozy obdržely novou podlahu, elektronický informační a rezervační systém, více zásuvek 230V + USB zásuvky, WiFi, případně nové CZE, ... | ||||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 22.2.2021 | |||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
61 54 59-71 | 001 ... 009 | 1981 | 2004 - 2010 2019 - 2022 |
<9> | 0 | 834 | |||||||||
![]() ![]() |
Jenbacher | ÖBB-Technische Services Tratec? |
160 km/h | |||||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||||
Mírná modernizace již modernizovaných vozů Bcmz834 od ÖBB. Lehátka byla přečalouněna v korporátním stylu, vůz obdržel novou podlahu, elektronický informační systém, více zásuvek 230V + USB zásuvky, WiFi, nové CZE, ... | ||||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.9.2021 | |||||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||||
Siemens Wien + ŠKODA TRANSPORTATION, pro ČD 2019 – 2021, UIC-Z | ||||||||||||||||
V roce 2018 byla zadána výroba 50 vozů, které budou v pravidelném provozu pevně spojeny do podoby 10 pětivozových netrakčních jednotek. Soupravy nebudou mít řídicí vůz, na obou koncích budou vybaveny standardním spřáhlem. Předpokládáno je jejich nasazení na linky Praha – Plzeň – Cheb a Praha – Ústí nad Labem – Chomutov – Cheb. Vozy vyrábí Siemens Wien, kompletace probíhá u společnosti ŠKODA VAGONKA Ostrava. Souprava se skládá z jednoho vozu 1. třídy, jednoho vozu 2. třídy s prostorem pro cestující na invalidním vozíku a pro cestující s dětmi, dvou vozů 2. třídy bez zvláštní výbavy a jednoho vozu 2. třídy s prostorem pro přepravu jízdních kol. Soupravy byly na výše uvedené linky nasazeny koncem roku 2021. |
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
73 54 10-91 | 021 ... 030 | 2019 – 2021 | [10] | 8 | 894 | ||||||||||
![]() |
Siemens Wien + ŠKODA VAGONKA Ostrava | 200 km/h | ||||||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 7.1.2022 | |||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
73 54 84-91 | 001 ... 010 | 2019 – 2021 | [10] | 8 | 897 | ||||||||||
![]() |
Siemens Wien + ŠKODA VAGONKA Ostrava | 200 km/h | ||||||||||||||
![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 7.1.2022 | |||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
73 54 21-91 | 060 ... 079 | 2019 – 2021 | [20] | 16 | 895 | ||||||||||
![]() |
Siemens Wien + ŠKODA VAGONKA Ostrava | 200 km/h | ||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 7.1.2022 | |||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
73 54 21-91 | 080 ... 089 | 2019 – 2021 | [10] | 8 | 896 | ||||||||||
![]() |
Siemens Wien + ŠKODA VAGONKA Ostrava | 200 km/h | ||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 7.1.2022 | |||||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||||
ŠKODA TRANSPORTATION, pro ČD 2019 – 2021 | ||||||||||||||||
Začátkem roku 2019 vyhrála Škoda Transportation zakázku pro České dráhy, která se týká dodání pěti dvoupodlažních netrakčních jednotek typu push-pull (s řídícím vozem), které jsou určeny pro provoz na trati Ostrava – Frýdek-Místek – Frýdlant nad Ostravicí – Frenštát pod Radhoštěm. Souprava se skládá z řídícího vozu 1. a 2. třídy a dvou vozů 2. třídy. Soupravy byly na výše uvedenou linku nasazeny na přelomu let 2021 a 2022. |
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
50 54 26-72 | 101 ... 105 | 2019 – 2021 | [5] | 4 | 297 | ![]() |
|||||||||
![]() |
ŠKODA VAGONKA Ostrava | 160 km/h | ||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
krajní vůz | ||||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 7.1.2022 | |||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
50 54 26-72 | 201 ... 205 | 2019 – 2021 | [5] | 4 | 298 | ![]() |
|||||||||
![]() |
ŠKODA VAGONKA Ostrava | 160 km/h | ||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
vložený vůz | ||||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 7.1.2022 | |||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
50 54 86-72 | 001 ... 005 | 2019 – 2021 | [5] | 4 | 396 | ![]() |
|||||||||
![]() |
ŠKODA VAGONKA Ostrava | 160 km/h | ||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 7.1.2022 | |||||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||||
Siemens Wien + ŠKODA TRANSPORTATION, pro ČD 2023 – 2025?, UIC-Z | ||||||||||||||||
V letech 2023 – 2025? bude vyrobeno celkem 180 vozů, které budou v pravidelném provozu pevně spojeny do podoby 20 devítivozových netrakčních jednotek. Jednotky vycházejí z typu Siemens Viaggio Comfort. Předpokládané nasazení jednotek je v mezinárodní dopravě. Vozy vyrábí Siemens Wien, kompletace proběhne u společnosti ŠKODA VAGONKA Ostrava. Předpoklad dodání souprav je od roku 2024. |
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
73 54 80-91 | 011 ... 030? | 2023 – 2025? | [20?] | 0 | 800 | ||||||||||
![]() |
Siemens Wien + ŠKODA VAGONKA Ostrava | 230 km/h | ||||||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||||
Index je uveden provizorní, v tuto chvíli není specifikován. | ||||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 9.5.2021 | |||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
73 54 10-91 | 031 ... 050? | 2023 – 2025? | [20?] | 0 | 800 | ||||||||||
![]() |
Siemens Wien + ŠKODA VAGONKA Ostrava | 230 km/h | ||||||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 9.5.2021 | |||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
73 54 85-91 | 011 ... 030? | 2023 – 2025? | [20?] | 0 | 800 | ||||||||||
![]() |
Siemens Wien + ŠKODA VAGONKA Ostrava | 230 km/h | ||||||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 9.5.2021 | |||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
73 54 84-91 | 011 ... 030? | 2023 – 2025? | [20?] | 0 | 800 | ||||||||||
![]() |
Siemens Wien + ŠKODA VAGONKA Ostrava | 230 km/h | ||||||||||||||
![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 30.7.2021 | |||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
73 54 21-91 | ? | 2023 – 2025? | [80?] | 0 | 800 | ||||||||||
![]() |
Siemens Wien + ŠKODA VAGONKA Ostrava | 230 km/h | ||||||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 30.7.2021 | |||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
73 54 21-91? | ? | 2023 – 2025? | [20?] | 0 | 800 | ||||||||||
![]() |
Siemens Wien + ŠKODA VAGONKA Ostrava | 230 km/h | ||||||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 9.5.2021 |
Poslední aktualizace: 11.2.2022
Aktualizace a kompletace dat: Adam Vanting, Pavel Dvořák, Dominik Kubelka
Údaje jsou bez záruky. Uvítáme veškeré upřesnění a doplnění. Vaše připomínky můžete zaslat pomocí formuláře pro hlášení chyb u každého vozu nebo na mail vantju(zavináč)gmail(tečka)com nebo vagonweb(zavináč)vagonweb(tečka)cz, děkujeme.
Zdroje
• www.alanbutschek.cz
Autoři nákresů: Jiří Vaněk, Filip Španihel, Adam Vanting, kraken, Martin Baier, bymák, Vlk, pd.
Vysvětlivky barevného rozlišení:
Provozované vozy | |
Vyřazené vozy | |
Provozované rekonstruované vozy | |
Vyřazené rekonstruované vozy | |
Provozované převzaté vozy | |
Vyřazené převzaté vozy |