Osobní vozy ČDVozy standardu UIC-Y (a další vozy délky 24,5 m)Historie vozů standardu UIC-Y u ČSD se začala psát v 60. letech. V rámci RVHP však byla zpočátku dána přednost vlastnímu standardu a tak první vozy z východoněmecké vagonky Bautzen odpovídaly normě OSŽD-B. K ČSD bylo v roce 1964 dodáno prvních pět vozů řady ABa tohoto typu. V roce 1965 se pak rozběhly dodávky vozů ze stejné vagonky, avšak tvar skříně již plně odpovídal typu UIC-Y. O rok později začaly vozový park ČSD doplňovat vozy konstrukce UIC-Y z vagónky MVG Győr a počátkem sedmdesátých let se do výroby vozů konstrukce UIC-Y zapojila i tehdy československá Vagonka Studénka. Ta také byla posledním výrobcem vozů, který v roce 1991 dodal poslední vůz konstrukce UIC-Y pro ČSD. Vozy však postupně procházely různými úpravami a rekonstrukcemi a původních, nemodernizovaných vozů této konstrukce velmi rychle ubývá. Waggonbau Görlitz, pro ČSD 1965 - 1985, UIC-Y Vagónka Studénka, pro ČSD 1969 - 1992, UIC-Y Úpravy a modernizace vozů Waggonbau Bautzen, pro ČSD a ČD 1976 - 2010, UIC-Y Úpravy a modernizace vozů Waggonbau Bautzen, pro ČSD a ČD 1983 - 2012, Y/B 70 Úpravy a modernizace vozů MVG Győr, pro ČD 1996 - 2015, UIC - Y Úpravy a modernizace vozů Vagonka Studénka, pro ČD 2002 - 2014, UIC-Y | Seřazení: • Podle skupin Podle tříd Podle abecedy Tabulkové zobrazení Zobrazení: • Jen provozní řady Včetně vyřazených Jen vyřazené |
nahoru |
|||||||||||||
Waggonbau Bautzen, pro ČSD 1974 - 1985, Y/B 70 | |||||||||||||
Od roku 1974 začala vagonka VEB Waggonbau Bautzen dodávat inovovaný typ vozu dle upraveného konstrukčního typu Y/B 70 s teplovzdušným topením. Posledním dodaným vozem se stal v roce 1985 vůz Bm 20-41 990, další dodávkou již byly vozy zkonstruovány dle typu UIC-Z. Vozy inovovaného provedení vydržely v provozu podstatně déle, než vozy předchozího provedení s odporovým topením. Důvodem může být i mnoho oprav a modernizací různého charakteru; rekonstrukce jsou vypsány samostatně níže, úpravy beze změny označení byly následující: – 2007 – mírná modernizace vozů Bc833 – látkové potahy sedadel a nové potahy lehátek, nová podlaha, modernizace toalet,... – 2007 – Brněnský Expres – velice lehká modernizace vozů v podobném stylu, jako řada Bc – výměna koženkových potahů sedadel za plyšové, nová podlaha, modernizace tolaet,... – 2009 – doposud – tzv. humanizace, oficiálně revitalizace – v roce 2008/2009 představily České dráhy levný způsob modernizace interiéru starších vozů, týkající se zejména estetické stránky – zpočátku přetření, později výměna obložení interiéru, výměna potahů sedadel za látkové v korporátním provedení, natření / výměna dílů interiéru, příp. obnova původních součástí, modernizace toalet, později i novovýroba dveří, oken, sedadel, přechodových měchů,... většina modernizovaných vozů prošla modernizací i opakovaně, s cílem sjednotit úroveň revitalizace. Od konce 90. let pak dochází k nesystematickým výměnám koženkových potahů sedadel za plyšové, zpočátku náhodných vzorů, později za potahy dle aktuálního korporátního provedení. Výměna potahů sedadel se týká i revitalizovaných vozů a vzhledem k omezené životnosti látkových potahů proběhla i opakovaně. Potahy jsou různých materiálů a vzorů, semišové i plyšové. |
|||||||||||||
|
|||||||||||||
|
51 54 19-41 |
001 ... 110 | 1977 - 1978 | [110] | 20 | 149 | ![]() ![]() |
||||||
![]() ![]() |
VEB Waggonbau Bautzen | 140 km/h | |||||||||||
Vozy použitelné pro vnitrostátní i mezinárodní provoz. Všechny vozy prošly v letech 2009-2022 kompletní revitalizací interiéru v korporátním stylu ČD, některé i opakovaně s cílem sjednotit úroveň revitalizací. Části vozů byl v roce 1983 odebrán režim RIC, vůz 024 byl rekonstruován na Aee152, vůz 059 byl upraven na obytný vůz nehodového vlaku, vůz 092 byl prodán společnosti KŽC Doprava. Od 12/2021 byla většina vozů přeznačena na řadu B209, tedy na 2. vozovou třídu. |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 24.10.2022 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
|
51 54 39-41 | 001 ... 050 | 1984 | [50] | 34 | 349 | ![]() ![]() |
||||||
![]() |
VEB Waggonbau Bautzen | 140 km/h | |||||||||||
Vozy použitelné pro vnitrostátní i mezinárodní provoz. Všem vozům byl v letech 2010-2013 revitalizován interiér v korporátním stylu "najbrt". Tři vozy byly modernizovány na Aee145. Vozy AB349 049 a 050 jsou z výroby vybaveny centrálním zdrojem el. napětí, stejně jako vozy Bee243, avšak v označení se nijak neodlišují. |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 30.8.2021 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
|
51 54 20-41 | 175 ... 990 | 1979 - 1985 | [816] | 211 | 249 | ![]() ![]() |
||||||
![]() ![]() |
VEB Waggonbau Bautzen | 140 km/h | |||||||||||
Vozy použitelné pro vnitrostátní i mezinárodní provoz, části vozů pak byl v průběhu let odebrán režim RIC. Některé vozy mají původní koženkový potah nahrazený textilním, případně prošly kompletní revitalizací interiéru v korporátním stylu ČD. V roce 2009 byl u jednoho vozu B249 vytvořen prostor pro přepravy jízdních kol odstraněním jedné buňky WC s umývárnou, další vozy následují v roce 2010 úpravou vozů B256. V roce 2011 bylo 50 vozů B256 upraveno na B249 a pronajmuto dopravci Koleje Ślaskie na provoz vlaků ve Slezském vojvodství v Polsku. Do konce roku 2013 byly vozy vráceny zpět Českým drahám. Od 11/2014 do 12/2014 bylo pronajato 20 vozů k ZSSK pro posílení vlaků z důvodu zavedení bezplatné přepravy vybraných skupin cestujících na Slovensku. V letním období jsou vozy pravidelně pronajímány společnosti PKP Intercity pro nasazení na rekreačních spojích k moři. |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 22.7.2022 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
|
51 54 82-40 | 000 ... 440 | 1981 | [441] | 43 | 450 | ![]() ![]() |
||||||
![]() ![]() ![]() |
VEB Waggonbau Bautzen | 140 km/h | |||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Vozy použitelné pro vnitrostátní i mezinárodní provoz, části vozů pak byl v průběhu let odebrán režim RIC. Jeden vůz byl v 90. letech rekonstruován na typ Bee273. Některé vozy mají původní koženkový potah nahrazený textilním, případně prošly v letech 2010-2012 kompletní revitalizací interiéru v korporátním stylu ČD. |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 30.8.2021 | ||||||||||||
nahoru |
|||||||||||||
Waggonbau Görlitz, pro ČSD 1965 - 1985, UIC-Y | |||||||||||||
|
|||||||||||||
|
51 54 70-40 | 186 ... 218 | 1985 | [33] | 2 | 822 | ![]() ![]() |
||||||
![]() |
VEB Waggonbau Görlitz | 140 km/h | |||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Poslední série lůžkových vozů z VEB Waggonbau Görlitz pro ČSD. V letech 1986 - 2013 byla max. povolená rychlost 160 km/h, vozy nesly označení 70-80. V roce 2014 prošly některé vozy mírnou modernizací - nové koberce, nové záclony, nové potahy sedadel, nová lednice a revize zásuvek 230V. Pravidelný provoz skončil v prosinci 2017 na spojích Praha - Banská Bystrica - Praha a Cheb - Praha - Humenné - Praha - Cheb. Poté byly vozy vypravovány pouze výjimečně jako náhrada do jara 2020. V prosinci 2022 byly dva vozy znovuzprovozněny, zbylé vozy budou zrušeny anebo převedeny mezi historické. |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 5.12.2022 | ||||||||||||
nahoru |
|||||||||||||
Vagónka Studénka, pro ČSD 1969 - 1992, UIC-Y | |||||||||||||
V roce 1969 byly ve Vagónce Studénka vyrobeny první dva prototypové vozy částečně odvozené od přípojných vozů Baim. V letech 1972 - 1975 bylo vyrobeno dalších 525 sériových vozů tehdejší řady Bai, dnes Bt278. Téměř totožná série, odlišující se v především použitím novějšího typu podvozků, byla pro ČSD dodávána v průběhu let 1986 - 1992, zpočátku řadou Bdt279, později inovovanou řadou Bdt280 a zakončená řadou Bp282. Od dodávek řady Bdt280 nesla společnost nový název Moravskoslezská vagónka Studénka. Původní vozy řady Bt se již v provozu nevyskytují (pouze výjimečně), novější vozy řady Bdt procházejí různými přestavbami a modernizacemi. |
|||||||||||||
|
|||||||||||||
|
50 54 21-08 | 001 ... 195 | 1986 - 1987 | [195] | 26 | 279 | ![]() ![]() |
||||||
![]() ![]() |
Vagónka Studénka | 120 km/h | |||||||||||
Po více jak deseti letech od dodání posledních vozů řady Bai se ČSD dočkaly další série vozů s velkoprostorovým uspořádáním sedadel od domácího výrobce. V letech 2008 - 2009 bylo devíti vozům dosazeno CZE a byly přeznačeny na Btee289. V letech 2011 - 2013 dále proběhla rekonstrukce na řídící vozy Bfhpvee295 a v průběhu let 2013 - 2014 proběhla modernizace na ABpee347 a Bdtee276. Od 11/2014 do 12/2014 bylo pronajato 20 vozů k ZSSK pro posílení vlaků z důvodu zavedení bezplatné přepravy vybraných skupin cestujících na Slovensku. Některým vozům byly vyměněny koženkové potahy za plyšové, byla vyměněna podlaha a obložení interiéru bylo přetřeno šedobílou barvou. |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 22.7.2022 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
|
50 54 21-08 | 196 ... 395 | 1990 - 1991 | [200] | 74 | 280 | ![]() ![]() |
||||||
![]() ![]() |
Moravskoslezská vagónka Studénka | 120 km/h | |||||||||||
V inovovaném provedení bylo k ČSD dodáno dalších 200 vozů s velkoprostorovým uspořádáním sedadel. Odlišovaly se tmavou žíhanou koženkou a střechou s prolisy. Zatímco u ČD procházejí vozy postupnou revitalizací interiéru (plyšové potahy, nová podlaha či obložení stěn), u ZSSK jsou postupně všechny vozy podrobovány kompletní modernizaci s doplněním klimatizace na řadu Bdteer. | |||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 9.11.2020 | ||||||||||||
nahoru |
|||||||||||||
Úpravy a modernizace vozů Waggonbau Bautzen, pro ČSD a ČD 1976 - 2010, UIC-Y | |||||||||||||
V roce 1976 došlo k úpravě a následnému převedení dvou vozů řady Aza mezi vozy restaurační. Po roce 1983 začal být postupně vozům s odporovým topením odebírán režim RIC, umožňující mezinárodní provoz těchto vozů. Jako poslední byl odebrán vozům AB v roce 2001. Počátkem 90. let pak byly různé vozy postupně deklasovány, případně upravovány dle aktuálních potřeb vozového parku, například vyčleněním jednoho oddílu jako služební. Větší modernizace probíhala až koncem 90. let, především z vozů AB, B a Bc na vozy Aee a Bee. |
|||||||||||||
|
|||||||||||||
|
50 54 20-38 | 001 ... 034 | 1965 - 1973 | 1992 1996 - 1999 |
<34> | 29 | 272 | ![]() ![]() |
|||||
![]() |
VEB Waggonbau Bautzen | ŽOS České Velenice | 140 km/h | ||||||||||
Rekonstrukce z vozů B250, B255, Bc841 a Bc663. Prototypový vůz vznikl dříve, než sériové modernizace, a v detailech se od nich odlišoval. V letech 2010 - 2015 vozy prošly přečalouněním sedadel v korporátním stylu "najbrt". Některé vozy, včetně prototypu, byly trvale odstaveny, v některých případech už i fyzicky zlikvidovány. |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 22.7.2022 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
|
50 54 19-38 | 013 ... 018 | 1971 - 1973 | 1998 - 2001 | <6> | 6 | 152 | ![]() ![]() |
|||||
![]() |
VEB Waggonbau Bautzen | ŽOS České Velenice | 140 km/h | ||||||||||
Rekonstrukce z vozů AB350 39-40. V roce 2011 dosazeny zásuvky 230V, v roce 2012 vozy prošly přečalouněním sedadel v korporátním stylu "najbrt". |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.2.2021 | ||||||||||||
nahoru |
|||||||||||||
Úpravy a modernizace vozů Waggonbau Bautzen, pro ČSD a ČD 1983 - 2012, Y/B 70 | |||||||||||||
Po roce 1983 začal být postupně některým vozům odebírán režim RIC, umožňující mezinárodní provoz těchto vozů. Roku 1989 proběhla úprava několika jídelních vozů pro mezinárodní provoz a dále v průběhu 90. let pak byly některé vozy A dočasně přeznačeny na 2. vozovou třídu. Větší modernizace pak probíhaly přibližně od poloviny 90. let až do roku 2012. |
|||||||||||||
|
|||||||||||||
|
50 54 82-40 | 000 ... 340 | 1974 - 1976 | 1983 - ???? | {341} | 10 | 450 | ![]() ![]() |
|||||
![]() ![]() ![]() |
VEB Waggonbau Bautzen | 140 km/h | |||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Od roku 1983 začal být vozům BDs 82-40 prvních dvou sérií postupně odebírán režim RIC, vozy se tak staly použitelnými pouze pro vnitrostátní provoz. Některé vozy byly rekonstruovány na Bee273 a na Bvt453. V letech 2009 - 2012 bylo 12 vozům dosazeno CZE a došlo k přeznačení na BDsee454. Některé vozy mají původní koženkový potah nahrazený textilním, případně prošly v letech 2010-2012 kompletní revitalizací interiéru v korporátním stylu ČD. |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 22.7.2022 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
|
50 54 95-40 | 000 ... 099 | 1974 | 1983-2003 | {100} | 6 | 952 | ![]() ![]() |
|||||
![]() ![]() |
VEB Waggonbau Bautzen | 140 km/h | |||||||||||
![]() |
|||||||||||||
V letech 1983-2003 byl postupně všem vozům Ds 95-40 odebrán režim RIC, vozy se tak staly použitelnými pouze pro vnitrostátní provoz. Dnes jsou vozy využívány především na vlacích se zvýšenou poptávkou po přepravě jízdních kol. |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 9.11.2020 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
|
50 54 20-38 | 101 ... 134 | 1974 - 1985 | 1992 - 1994 | <34> | 30 | 273 | ![]() ![]() |
|||||
![]() |
VEB Waggonbau Bautzen | MOVO Plzeň | 140 km/h | ||||||||||
Rekonstrukce z vozů B 20-41 a BDs 82-40. Vůz 103 byl po rekonstrukci v roce 1994 označen jako ABeer 50 54 30-78 101, do 12/2010 označeno řadou Beer(273). Od roku 2011 vozy prochází přečalouněním sedadel do korporátního stylu. * – 3 klasické oddíly, 2 dvojoddíly, 1 trojoddíl. ** – některé vozy 52 míst; dále některé vozy jsou vybaveny 8 nouzovými sedačkami na chodbičce |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.2.2021 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
|
61 54 19-51 | 001 ... 012 | 1975 - 1984 | 2000 - 2006 | {12} | 12 | 145 | ![]() ![]() |
|||||
![]() |
VEB Waggonbau Bautzen | ŽOS České Velenice | 140 km/h | ||||||||||
Vozy Aee152, modernizované v roce 1996, s dosazenou klimatizací. V roce 2012 byly do vozů instalovány zásuvky 230V a v letech 2013-2014 vozy prošly přečalouněním sedadel v korporátním stylu "najbrt". V roce 2015 byla do vozů instalována sedadla z vozů Apee139. | |||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 30.6.2021 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
|
51 54 20-41 | 883 ... 890 | 1984 | 2003 | {8} | 7 | 243 | ![]() ![]() |
|||||
![]() |
VEB Waggonbau Bautzen | KOS Krnov | 140 km/h | ||||||||||
Série vozů B 20-41, která byly z výroby zkušebně vybaveny CZE, v roce 2003 došlo k náhradě původního koženkového potahu textilním a odlišením od ostatních vozů úpravou označení na Bee243. Jeden vůz byl vyřazen po nehodě. * 60 míst pouze administrativně, sedačky jsou původní čtyřmístné |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 22.7.2022 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
|
50 54 82-46 | 128 ... 392 | 1975 - 1976, 1981 | 2009 - 2012 | <12> | 12 | 454 | ![]() ![]() |
|||||
![]() |
VEB Waggonbau Bautzen | MOVO Plzeň | 140 km/h | ||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Modernizace vozů BDs450, dosazení CZE a úprava interiéru (přečalounění sedadel). Vozy jsou provozovány výhradně s vozy Bmto/Bdmteeo na trati Nymburk - Kolín - Havlíčkův Brod - Žďár nad Sázavou/Jihlava - Brno/Horní Cerekev s domovskou stanicí Havlíčkův Brod. V roce 2013 bylo upraveno číselné označení všech vozů, z chybného 82-40, na 82-46. |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 22.4.2022 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
|
50 54 29-41 | 374 ... 505 | 1979 | 2010 - 2011 | <49> | 38 | 264 | ![]() ![]() |
|||||
![]() |
VEB Waggonbau Bautzen | ATECO Praha | 140 km/h | ||||||||||
Původně vozy B256, u kterých byl vytvořen prostor pro přepravu jízdních kol - odstranění buňky WC s umývárnou a jednoho oddílu pro cestující, dosazeny háky na jízdní kola. Prototypový vůz (B249 907) byl takto upraven už v roce 2009. Dva vozy byly vyřazeny po nehodě v roce 2015. * – některé vozy mají 2 sklopná sedadla v prostoru pro přepravu jízdních kol |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.2.2021 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
|
50 54 29-41 | 083 ... 110 | 1978 | 2021 | {22} | 22 | 209 | ||||||
![]() |
VEB Waggonbau Bautzen | OCÚ Západ | 140 km/h | ||||||||||
Přeznačení vybraných provozních vozů A149 na 2. vozovou třídu od 12/2021. | |||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 14.2.2022 | ||||||||||||
nahoru |
|||||||||||||
Úpravy a modernizace vozů MVG Győr, pro ČD 1996 - 2015, UIC - Y | |||||||||||||
Rekonstrukce 100 vozů maďarské výroby (původních řad Ba a Bai) pro vlaky EC/IC, v MOVO Plzeň, ve spolupráci s DVJ Dunakeszi, vycházející z jednotného konceptu rekonstrukcí starších vozů z MVG Győr. Vzniklo tak 50 oddílových vozů 2. třídy Beel (později Bee246), 35 velkoprostorových vozů 2. třídy Bhee (později Bpee247), 15 oddílových vozů 1. třídy Aeel (později Aee146) a 10 velkoprostorových vozů 2. třídy Ahee (později Apee148). V roce 2001 byly vozy přeznačeny a od roku 2006 do roku 2011 postupně (některé vozy i několikrát) modernizovány dosazením různých prvků (vakuové WC, zásuvky 230V, klimatizace,...), čímž vzniklo množství dalších řad. |
|||||||||||||
|
|||||||||||||
|
61 54 19-70 | 006 ... 014 | 1966 - 1970 | 2011 | <9> | 9 | 140 | ![]() ![]() |
|||||
![]() |
MVG Győr | ŽOS Trnava | 160 km/h | ||||||||||
Modernizace devíti již dříve modernizovaných vozů Aee147. Vůz byl uveden do korporátních barev, byla dosazena klimatizace, nové potahy sedadel, nové CZE, vakuové WC a další úpravy. Připojení k internetu pomocí technologie WiFi bylo dosazeno na jaře 2019. |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 13.8.2019 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
|
61 54 19-70 | 001 ... 005, 015 | 1966 - 1970 | 2017 - 2019 | <6> | 6 | 140 | ![]() ![]() |
|||||
![]() |
MVG Győr | Pars nova Šumperk | 160 km/h | ||||||||||
Druhá modernizace šesti již dříve modernizovaných vozů Aee142. Vůz byl přelakován do korporátního nátěru "najbrt" a došlo k dosazení elektronického informačního a rezervačního systému a většího množství zásuvek na 230V. Některým vozům byly také změněny potahy sedadel. Připojení k internetu pomocí technologie WiFi bylo dosazeno na jaře 2019. |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 22.8.2019 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
|
61 54 10-70 | 001 ... 010 | 1968 - 1973 | 2015 | <10> | 10 | 139 | ![]() ![]() |
|||||
![]() |
MVG Győr | Pars nova Šumperk | 160 km/h | ||||||||||
Modernizace s cílem sjednocení všech tří poddruhů vozů Apee139 - některé vozy byly přelakovány do korporátního nátěru a všem vozům byla dosazena sedadla z vozů Ampz143. | |||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 14.2.2022 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
|
61 54 20-70 | 513 ... 532 | 1966 - 1974 | 2010 - 2011 | <20> | 20 | 238 | ![]() ![]() |
|||||
![]() ![]() |
MVG Győr | ŽOS Trnava | 160 km/h | ||||||||||
Modernizace vozů Bee246. Cílem bylo obohacení vozu o elektronický informační a rezervační systém a dosazení zásuvek 230V. Dále byly vozy uvedeny do korporátního nátěru "najbrt" a byla jim doplněna klimatizace a vakuové WC. Pod indexem 238 jsou dále uváděny i vozy Bee240 s doplněným elektronickým informačním a rezervačním systémem a zásuvkami 230V. Připojení k internetu pomocí technologie WiFi bylo dosazeno na jaře 2019. |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 13.8.2019 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
|
61 54 20-70 | 501 ... 512, 533 ... 540 | 1966 - 1974 | 2010 - 2011, 2016 - 2017 | <20> | 20 | 238 | ![]() ![]() |
|||||
![]() |
MVG Győr | ŽOS Trnava | 160 km/h | ||||||||||
Modernizace vozů Bee240 - dosazení informačního systému a zásuvek 230V. Připojení k internetu pomocí technologie WiFi bylo dosazeno na jaře 2019. |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.2.2021 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
|
61 54 20-70 | 001 ... 003, 005 ... 015, 018, 024 - 035 | 1966 - 1974 | 2011 | <27> | 27 | 237 | ![]() ![]() |
|||||
![]() |
MVG Győr | MOVO Plzeň | 160 km/h | ||||||||||
Jedná se o modernizaci již dříve modernizovaných vozů Bpee247 a Bpee242. Součástí modernizace bylo doplnění, případě náhrada původní klimatizace, dosazení zásuvek 230V, elektronického informačního systému, vakuového WC a uvedení do korporátního nátěru "najbrt". Připojení k internetu pomocí technologie WiFi bylo dosazeno v létě 2019. |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 22.4.2022 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
|
61 54 20-70 | 016, 017, 019 ... 023 | 1966 - 1970 | 2010 - 2012 | <7> | 7 | 237 | ![]() ![]() |
|||||
![]() |
MVG Győr | MOVO Plzeň | 160 km/h | ||||||||||
Modernizace sedmi již dříve modernizovaných vozů Bpee239. Do vozů byly nainstalovány zásuvky 230V a elektronický informační systém, poté došlo k přeznačení a sjednocení na řadu Bpee237. Připojení k internetu pomocí technologie WiFi bylo dosazeno v létě 2019. |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 13.8.2019 | ||||||||||||
nahoru |
|||||||||||||
Úpravy a modernizace vozů Vagonka Studénka, pro ČD 2002 - 2014, UIC-Y | |||||||||||||
|
|||||||||||||
|
50 54 21-19 | 325 ... 364 | 1974 | 2005 - 2007 | <9> | 3 | 285 | ![]() ![]() |
|||||
![]() |
Vagónka Studénka | ŽOS České Velenice | 120 km/h | ||||||||||
Původně Bt278, dosazení CZE. Vozy se postupně upravují na Bdtee286 a Bdtee287. Vozy se objevují výhradně jako posilové na osobních vlacích Přerov - Bohumín. |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.2.2021 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
|
50 54 20-19 | 103 ... 493 | 1973 - 1975 | 2007 - 2012 | <19> | 17 | 262 | ![]() ![]() |
|||||
![]() ![]() |
Vagónka Studénka | ŽOS České Velenice, KOS Krnov | 120 km/h | ||||||||||
Úprava vozů Bt283 a jediného existujícího vozu Bdt261 - část vozu upravena pro přepravu jízdních kol, úprava přilehlé plošiny, některé vozy mají koženkové potahy nahrazené látkovými. Úprava probíhala v ŽOS České Velenice, jen původní vůz Bdt261 byl upraven na řadu Bdt262 v KOS Krnov. Jeden vůz byl vyřazen, jeden poškozen po nehodě. |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 22.7.2022 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
|
50 54 20-19 | 187 ... 362 | 1973 - 1974 | 2007 - 2008, 2013 | <12> | 12 | 286 | ![]() ![]() |
|||||
![]() ![]() |
Vagónka Studénka | ŽOS České Velenice, KOS Krnov | 120 km/h | ||||||||||
2007 - 2008: Úprava osmi vozů Bt283 v ŽOS České Velenice - část vozu upravena pro přepravu jízdních kol, úprava přilehlé plošiny, dosazeno CZE, některé vozy mají koženkové potahy nahrazené látkovými. 2013: Úprava dvou vozů Btee284, jednoho Bdtee287 a jednoho Btee285 v KOS Krnov- část vozu upravena pro přepravu jízdních kol, úprava přilehlé plošiny, dosazeno CZE, vozu Btee285 byla navíc jedna umývárna přestavěna na prostor pro vlakové čety. Vozy jsou nasazovány výhradně na vlaky Ostrava - Frenštát pod Radhoštěm. |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 10.3.2019 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
|
50 54 21-19 | 206 ... 370 | 1973 - 1974 | 2007 - 2008, 2012 - 2013 | <7> | 7 | 287 | ![]() ![]() |
|||||
![]() |
Vagónka Studénka | ŽOS České Velenice, KOS Krnov | 120 km/h | ||||||||||
Úprava vozů Bt278 a Btee285 - část vozu upravena pro přepravu jízdních kol, úprava přilehlé plošiny, dosazeno CZE, některé vozy mají koženkové potahy nahrazené látkovými. Vozy jsou nasazovány výhradně na vlaky Ostrava - Frenštát pod Radhoštěm. |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.2.2021 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
|
50 54 21-08 | 053 ... 193 | 1986 - 1987 | 2008 - 2009 | <9> | 6 | 289 | ![]() ![]() |
|||||
![]() |
Vagónka Studénka | ŽOS České Velenice | 120 km/h | ||||||||||
Dosazení CZE do původních vozů řady Bdt279. V letech 2011 - 2013 byly dva vozy přestavěny na řídící vozy Bfhpvee295. Některým vozům byly vyměněny koženkové potahy za plyšové, byla vyměněna podlaha a obložení interiéru bylo přetřeno šedobílou barvou. |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 11.3.2019 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
|
50 54 80-30 | 004 ... 034 | 1986 - 1987 | 2011 - 2013 | <34> | 31 | 295 | ![]() ![]() |
|||||
![]() ![]() |
Vagónka Studénka | Pars Nova Šumperk | 140 km/h | ||||||||||
Rekonstrukce z vozů Bdt279 a Btee289 - přestavba interiéru, předsuvné dveře, dosazení CZE a EIS, zásuvky 230V, zvýšení max. rychlosti na 140 km/h. Třem vozů byl v roce 2016 upraven interiér doplněním první třídy a přeznačením na ABfhpvee395. * – Wi-Fi připojení k internetu bylo dosazeno do vybraných vozů na jaře 2019 |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.2.2021 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
|
61 54 30-30 | 001 ... 015 | 1986 - 1987 | 2013 - 2014 | <15> | 15 | 347 | ![]() ![]() |
|||||
![]() |
Vagónka Studénka | PESA Bydgoszcz | 140 km/h | ||||||||||
Rekonstrukce vozů Bdt279 - modernizace a přestavba interiéru, předsuvné dveře, dosazení CZE a EIS, zásuvky 230 V, zvýšení max. rychlosti na 140 km/h. V roce 2018 doplněno připojení k internetu pomocí WiFi. |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 13.8.2019 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
|
50 54 20-46 | 001 ... 026 | 1986 - 1987 | 2014 | <26> | 26 | 276 | ![]() ![]() |
|||||
![]() |
Vagónka Studénka | KOS Krnov | 140 km/h | ||||||||||
Modernizace vozů Bdt279 - úprava interiéru, předsuvné dveře, dosazení CZE, zásuvky 230 V, zvýšení max. rychlosti na 140 km/h. * – připojení k internetu pomocí technologie WiFi bylo dosazeno do vybraných vozů na jaře 2019 |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 13.8.2019 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
|
61 54 20-71 | 041 ... 102 | 1991 - 1992 | 2015 - 2016 | <62> | 62 | 231 | ![]() ![]() |
|||||
![]() |
Moravskoslezská vagónka Studénka | Pars Nova Šumperk | 160 km/h | ||||||||||
Modernizace vozů Bp282 - modernizace interiéru, předsuvné dveře, dosazení CZE a EIS, zásuvky 230V, zvýšení max. rychlosti na 160 km/h. V roce 2018 doplněno připojení k internetu pomocí WiFi. |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.2.2021 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
|
50 54 80-30 | 301 ... 303 | 1986 - 1987 | 2016 | <3> | 3 | 395 | ![]() ![]() |
|||||
![]() |
Vagónka Studénka | Pars Nova Šumperk | 140 km/h | ||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Modernizace vozů Bdt279 pro vratné soupravy 163 + Bdmteeo + ABfhpvee, provozované na příměstských vlacích okolo Prahy. Sedadla ve voze pochází z vozů Ampz146, které prošly modernizací a dosazením novějších sedadel. |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.2.2021 |
Poslední aktualizace: 5.12.2022
Aktualizace a kompletace dat: Adam Vanting
Údaje jsou bez záruky. Uvítám veškeré upřesnění a doplnění. Vaše připomínky můžete zaslat pomocí formuláře pro hlášení chyb u každého vozu nebo na mail vantju(zavináč)gmail(tečka)com, děkuji.
Zdroje
• www.alanbutschek.cz
Autoři nákresů: Jiří Vaněk, Filip Španihel, Adam Vanting, kraken, Martin Baier, bymák, pd.
Vysvětlivky barevného rozlišení:
Provozované vozy | |
Vyřazené vozy | |
Provozované rekonstruované vozy | |
Vyřazené rekonstruované vozy | |
Provozované převzaté vozy | |
Vyřazené převzaté vozy |