vagonWEB
Železniční osobní vozy
 
vagonWEB
Železniční osobní vozy
Hlavní strana » Popisy » Osobní vozy RegioJet
cs         ▼
Česky
English
Deutsch
Polski
Magyar

Osobní vozy RegioJet

Soukromý dopravce Regiojet zahájil pravidelný provoz na svých komerčních dálkových linkách 26.9.2011, nejprve na lince Praha - Havířov. Síť komerčních linek je postupně rozšiřována o další vnitrostátní i mezistátní spoje. V letech 2012 - 2020 provozoval dopravu na objednávku slovenského ministerstva dopravy na trati Bratislava - Komárno, od roku 2019 dále provozuje rychlíky Brno - Bohumín na objednávku ministerstva dopravy ČR a regionální vlaky na několika tratích v Ústeckém kraji na objednávku Ústeckého kraje.

Vozový park Regiojetu je založen na nákupu použitých vozů zahraničních dopravců. Postupně byly nakoupeny vozy z Rakouska (ÖBB), Švýcarska (SBB), Německa (DB) a Belgie (SNCB).

Přestože většina vozů pochází ze 70. a 80. let, je třeba říci, že se převážně jedná o tehdejší vyšší třídu. Vozy byly konstruovány pro použití v prestižních mezinárodních vlacích, u původních provozovatelů představovaly vlajkovou část jejich flotily. V pozdějších letech prošly modernizací a vozy tak stále splňují dnešní požadavky. Komfort pro cestující dokonce v některých ohledech překračuje současný standard nově vyráběných vozů, což je ještě umocněno tím, že Regiojet některé vozy původní 1. třídy provozuje jako nižší třídy Standard nebo Low-Cost.

Jedinými novostavbami jsou vozy ASTRA, které jsou vyráběny přímo pro Regiojet rumunskou vagónkou Astra.

Převzaté vozy od ÖBB
Převzaté vozy od SBB / DB
Převzaté vozy od SNCB
Převzaté vozy od DB
ASTRA Vagoane Călători, 2014 - 2019
Seřazení:
• Podle skupin
Podle tříd
Podle abecedy
Tabulkové zobrazení

nahoru
Převzaté vozy od ÖBB
 
Ampz 61 81 18-91 0xx 1977 - 1979 2002 - 2010 {24} 24 A000

Jenbacher Werke   200 km/h  
16* 32**
Původně oddílové vozy 1. třídy Amoz 61 81 19-71 000 - 024, vyrobeno jako součást společné zakázky na 500 nových vozů od šesti západoevropských žel. společností sdružených v organizaci Eurofima. Podvozky FIAT Y 0270S. U ÖBB byly vozy v letech 2002 - 2010 rekonstruovány (Upgrading-Programm) - 4 oddíly upraveny jako čtyřmístné Business oddíly, zbylá část vozu upravena na velkoprostorový oddíl 1. třídy, zvýšení rychlosti na 200 km/h -> Ampz 61 81 18-91.

Regiojet odkoupil 8 vozů v roce 2011, 4 vozy v roce 2012, 9 vozů v roce 2014 a později ještě 3 zbylé vozy.

* čtyřmístné oddíly třídy Business
** velkoprostorový oddíl původní 1. třídy, u RJ jako třída Relax
Našli jste chybu?
28.1.2021
Ampz 61 81 18-95 0xx 1978 - 1979 2002 - 2007 {15} 15 A100
SGP Simmering   200 km/h  
16* 32**
Původně oddílové vozy 1. a 2. třídy ABmoz 61 81 39-70 000 - 044. Podvozky SGP VS-RIC 75. U ÖBB bylo 15 vozů v letech 2002 - 2007 rekonstruováno (Upgrading-Programm) - 4 oddíly 1. třídy upraveny jako čtyřmístné Business oddíly, zbylých 6 oddílů 2. třídy zrušeno a přestavěno na velkoprostorový oddíl 1. třídy, zvýšení rychlosti na 200 km/h -> Ampz 61 81 18-95.

Regiojet odkoupil všech 15 vozů v roce 2014.

* čtyřmístné oddíly třídy Business
** velkoprostorový oddíl původní 1. třídy, u RJ jako třída Relax
Našli jste chybu?
28.1.2021
ASmz 61 81 89-90 100, 101 1982 2005 - 2006 {2} 2 AS000

SGP Simmering   200 km/h  
16* 22+1
Původně oddílové vozy 1. třídy Amz 61 81 19-70 100 - 114. Podvozky SGP VS-RIC 75. Dva vozy byly v roce 2005 - 2006 rekonstruovány na konferenční vůz ("Konferenzwagen") s velkoprostorovým konferečním oddílem a 4 oddíly třídy Business -> ASmz 61 81 89-90.

Regiojet odkoupil oba vozy v roce 2011. U RJ v provozu jako vůz "Internet Café": velkoprostorový oddíl s 22 místy u pracovních stolků a 1 místo u instalovaného PC s tiskárnou. Další vybavení: barová kuchyňka, televizní obrazovka, flipchart.

* 4 čtyřmístné oddíly třídy Business
Našli jste chybu?
28.1.2021
ABmz 61 81 30-90 0xx 1978 - 1979 2001 - 2009 {17} 16 AB000

SGP Simmering   200 km/h  
24*+12** 6
Původně ABmoz 61 81 30-70 000 - 044. Podvozky SGP VS-RIC 75. V letech 2001 - 2009 modernizace u ÖBB (Upgrading-Programm) se zvýšením rychlosti na 200 km/h -> ABmz 61 81 30-90.

Regiojet odkoupil nejprve 13 vozů v roce 2011, dále po dvou vozech v letech 2012 a 2014. U RJ v provozu od roku 2011 jako třída Standard (shodně obě původní vozové třídy). Dva oddíly původní 2. třídy byly upraveny pro přípravu občerstvení. V letech 2019-2020(?) byly další dva oddíly 2. třídy přestavěny na dětský oddíl.
V roce 2012 byl jeden vůz modernizován ve firmě Clagi-Coplass (Rumunsko), tento vůz není v provozu.

* původně 1. třída, ** původně 2. třída
Našli jste chybu?
28.1.2021
Bmz 61 81 21-90 0xx 1976 - 1978 2003 - 2009 {6} 6 B000
SGP Graz   200 km/h  
66
Původně Bmoz 61 81 21-70 000 - 054. Podvozky SGP VS-RIC 75. V letech 2003 - 2009 modernizace u ÖBB (Upgrading-Programm) se zvýšením rychlosti na 200 km/h -> Bmz 61 81 21-90.0.

Regiojet odkoupil 6 vozů v roce 2011. U RJ v provozu od roku 2012 jako třída Standard.
Našli jste chybu?
28.1.2021
Bmz 61 81 21-91 0xx 1977 - 1978 2002 - 2010 {3} 3
SGP Simmering/SGP Graz/Fiat Torino   200 km/h  
42 6
Původně Bmoz 61 81 21-71 000 - 074, vyrobeno jako součást společné zakázky na 500 nových vozů od šesti západoevropských žel. společností sdružených v organizaci Eurofima. Podvozky FIAT Y 0270S. V letech 2002 - 2010 modernizace u ÖBB (Upgrading-Programm) se zvýšením rychlosti na 200 km/h -> Bmz 61 81 21-91.0.

Regiojet odkoupil 3 vozy v roce 2011. U RJ v provozu od roku 2012 jako třída Standard. V roce 2016 byly přestavěny dva oddíly na kuchyňku pro přípravu občerstvení (jako u vozů ABmz), v letech 2019 - 2020(?) byly další dva oddíly upraveny jako dětský oddíl.
Našli jste chybu?
28.1.2021
Bmz 61 81 21-90 123 1979 - 1980 2001 - 2009 {1} 1 B123
SGP Simmering   200 km/h  
66
Původně Bmoz 61 81 21-70 100 - 149. Podvozky SGP VS-RIC 75. V letech 2001 - 2004 modernizace u ÖBB (Upgrading-Programm) se zvýšením rychlosti na 200 km/h -> Bmz 61-81 21-90.1.

Regiojet odkoupil 1 vůz v roce 2011, v provozu u RJ od roku 2012 jako třída Standard.
Našli jste chybu?
28.1.2021
Bmz 61 81 28-91 0xx 1977 - 1978 2002 - 2010 {11} 11 Bk000

SGP Simmering   200 km/h  
36 6
Původně Bmoz 61 81 21-71 000 - 074, vyrobeno jako součást společné zakázky na 500 nových vozů od šesti západoevropských žel. společností sdružených v organizaci Eurofima. Podvozky FIAT Y 0270S. U ÖBB v letech 1996 a 2001 byly u 11 vozů tři běžné oddíly upraveny jako dětský oddíl ("Kinderspielabteil"), v letech 2002 - 2010 vozy dále prošly modernizací (Upgrading-Programm) se zvýšením rychlosti na 200 km/h -> Bmz 61 81 28-91.0.

Regiojet odkoupil všech 11 vozů v roce 2014, v provozu od března 2014 jako třída Standard. V letech 2016 - 2017 byly přestavěny dva oddíly na kuchyňku pro přípravu občerstvení (jako u vozů ABmz), počet míst k sezení snížen o 12.
Našli jste chybu?
28.1.2021
Bcmz 51 81 59-70 0xx 1981 - 1982 2004 - 2010 {12} 12 Bc000
Jenbacher Werke
  160 km/h  
54
Původně Bcmz 51 81 59-70 000 - 059. Podvozky MD 61 C. V letech 2004 - 2010 modernizace u ÖBB (Upgrading-Programm) -> Bcmz 61 81 59-70.

Regiojet odkoupil 12 vozů v roce 2015, první vozy jsou v provozu od prosince 2015. U RJ jsou provozovány ve dvou tarifních třídách: jako lehátkové vozy (šestimístné oddíly) a jako lůžkové vozy (oddíly pouze pro jednoho až tři cestující).
Našli jste chybu?
7.2.2021
WRmz 61 81 88-90 2xx 1988 - 1989 2005 - 2010 {7} 0(1) 2016
SGP Simmering   200 km/h  
40
Původně WRmz 61 81 88-90 200 - 215. Podvozky MD 522. V letech 2005 - 2010 modernizace interiéru u ÖBB (Upgrading-Programm).

Regiojet odkoupil 5 vozů v roce 2011, další dva vozy v roce 2014. U RJ zpočátku v provozu jako vozy "Internet-Café" (třída Standard) bez poskytování gastronomických služeb, od poloviny roku 2014 v provozu jako jídelní vozy. Provoz vozů byl ukončen 31.7.2016. V roce 2020 bylo 6 vozů prodáno, ve stavu RJ tak zůstává jeden (neprovozní) vůz č. 210.
Našli jste chybu?
28.1.2021

nahoru
Převzaté vozy od SBB / DB
 
Amz 61 81 19-90 001 ... 012 1977 {12} 11 Am000

  200 km/h  
54
V roce 1977 bylo švýcarským drahám SBB dodáno 20 vozů 1. třídy Am 61 85 19-70 500 ... 519 jako součást společné zakázky na 500 nových vozů od šesti západoevropských žel. společností sdružených v organizaci Eurofima.
Podvozky FIAT Y 0272S, u SBB později zvýšení rychlosti na 200 km/h a přeznačení na Am 61 85 19-90 500 ... 519.

Regiojet odkoupil 12 vozů v roce 2012. Před nasazením do provozu je prováděna úprava interiéru. První dva(?) vozy byly od prosince 2012 nejprve nabízeny pro charterovou přepravu, v pravidelném provozu na běžných vlacích jsou od června 2013. U RJ jako třída Standard. Některé vozy jsou označeny chybnou řadou Ampz. Vůz 19-90 009 (ex. 513) úpravou neprošel a je dlouhodobě odstaven v Pars nova Šumperk.

Od 15.12.2019 byla většina vozů stažena z komerčních linek. 8 vozů je nasazeno jako vozy 1. třídy na vlacích linky R8 Brno - Bohumín, zbylé 3 slouží jako záloha.
Našli jste chybu?
7.2.2021
Bwmz 61 80 29-90 909, 916 1977 {2} 2 Am900
  200 km/h  
54
Oba vozy jsou stejného původu jako Amz 19-90, avšak SBB je v roce 2010 prodaly DB, kde prošly modernizací (nový interiér) a byly přeznačeny na Bwmz207.9 29-90. V roce 2014 odstaveny z provozu.

Oba vozy v roce 2015 odkoupil Regiojet. U RJ jako třída Standard, obvykle jsou nasazovány jako posilové vozy.
Našli jste chybu?
7.2.2021
Bmpz 61 85 20-73 0xx 1980 1999-2002 {25} 14 Bp000
Schlieren   160 km/h  
72
V roce 1980 bylo SBB dodáno 30 vozů Bpm 61 85 20-70 500 ... 529, z nich bylo 27 vozů v letech 1999-2002 rekonstruováno na B 50 85 20-73 000 ... 026. Podvozky SWP-SWS 76 II.

Regiojet odkoupil 25 vozů v roce 2016. Část vozů byla zařazena do provozu od února 2017 pouze po nutných úpravách (mj. nový CZE) jako třída Low cost (bez servisu). Později měly být všechny vozy modernizovány podle vozů "Astra", dosud (2021) se tak ale nestalo.

Od 15.12.2019 byly provozní vozy staženy z komerčních linek a nasazeny jako vozy 2. třídy na vlacích linky R8 Brno - Bohumín. Zároveň byly odstraněny 4 sedačky (celkem 8 míst) ve prospěch rozšíření prostoru pro přepravu jízdních kol. Některé sedačky z těchto vozů byly použity při modernizaci motorových jednotek řady 628 nasazených v Ústeckém kraji.

Našli jste chybu?
7.2.2021

nahoru
Převzaté vozy od SNCB
 
A9 61 88 19-70 1976 - 1977 {9} 0
La Brugeoise et Nivelles   160 km/h  
54
V roce 1977 obdržely Belgické státní dráhy (SNCB) z programu Eurofima 80 nových vozů (20 vozů 1. třídy řady A a 60 vozů 2. třídy řady B, u SNCB společně označeno jako typ I6) s určením pro mezinárodní dálkové vlaky.

Regiojet zakoupil 9 vozů řady A v roce 2015. U RJ měly být modernizovány podle vozů "Astra", avšak doposud (2021) se modernizace neuskutečnila. Vozy s demontovaným interiérem jsou odstaveny na několika místech v ČR a SR.
Našli jste chybu?
21.3.2021
B11 61 88 21-70 1976 - 1977 {16} 0
La Brugeoise et Nivelles   160 km/h  
66
V roce 1977 obdržely Belgické státní dráhy (SNCB) z programu Eurofima 80 nových vozů (20 vozů 1. třídy řady A a 60 vozů 2. třídy řady B, u SNCB společně označeno jako typ I6) s určením pro mezinárodní dálkové vlaky.

Regiojet zakoupil 16 vozů řady B v roce 2015. U RJ měly být modernizovány podle vozů "Astra", avšak doposud (2021) se modernizace neuskutečnila. Vozy s demontovaným interiérem jsou odstaveny na několika místech v ČR a SR.
Našli jste chybu?
21.3.2021
Bcm 61 88 50-70 1976 - 1977 1989 {14} 0
La Brugeoise et Nivelles Centrale werkplaats van Mechelen   160 km/h  
50
Vozy byly vyrobeny v roce 1977 jako oddílové vozy 2. třídy řady B (typ I6 - tj. stejný původ jako vozy 21-70 uvedené výše). V roce 1989 bylo 15 vozů přestavěno na lehátkové vozy Bcm.

Regiojet zakoupil 14 vozů v roce 2019. Vozy doposud (2021) nebyly zařazeny do provozu a jsou odstaveny v původním stavu.
Našli jste chybu?
27.1.2021

nahoru
Převzaté vozy od DB
 
Bpwmz
Bmpvz, Bmpz
61 80 28-90

61 81 28-90
3xx, 5xx

0xx
1968-1973 2002-2004 {40} ? Bm300, Bm500

Bm100

MAN, Wegmann AW Wittenberge   200 km/h  
48
Původně Apümz121.1 a Apümz121.2 DB (celkem vyrobeno 75 vozů v letech 1968-73, které navazovaly na předchozí sérii 24 vozů Ap4üm-62/Apümz121.0 z let 1962-65 pro luxusní vlaky Rheingold a Rheinpfeil). Vozy řad 121.1 a 121.2 byly původně určeny jako 1. třída pro vlaky TEE, později byly nasazovány na vlaky EC a IC. V letech 2002-2004 prošla část vozů mírnou modernizací (mj. dosazení vnějších infopanelů) s přeznačením na Apmz125. V roce 2016 byly přeznačeny na 2. třídu Bpwmz125.

RegioJet zakoupil 6 vozů v roce 2019 a dalších 11 + 17 + 6 v roce 2020. Vozy byly poprvé nasazeny do provozu v prosinci 2019 jako třída Low-Cost na komerčních linkách.
Prvních 6 vozů bylo přeregistrováno v Rakousku s označením Bmpvz 61 81 28-90 a novým inventárním číslem počínaje 011. Ostatní vozům přechodně zůstalo původní německé označením Bpwmz i původním číslem, v průběhu roku 2021 též přeznačeno na Bmpz 61 81 28-90 s inventárními čísly 0xx.
Našli jste chybu?
18.4.2021
Bpmz 61 81 84-90 000 ... 002 1981-85 1991
1995
{3} 3 Bm200
Linke-Hofmann-Busch AW Neumünster   200 km/h  
51
Vozy byly původně vyrobeny jako standardní velkoprostorové vozy 2. třídy Bpmz291 DB (celkem vyrobeno 540 vozů v několika sériích v letech 1981-85). V roce 1991 byly 4 vozy upraveny pro nasazení na vlacích Lufthansa-Airport-Express (LHA) na nově otevřené lince Mannheim - Stuttgart, úpravou byl snížen počet míst k sezení z 80 na 35(?) a vozy byly přeznačeny na Bpmz296. Provoz všech vlaků pod značkou LHA byl ukončen v roce 1993, do roku 1995 byla provozována ještě omezená nabídka spojů na trase Frankfurt - Stuttgart pod značkou Airport-Express. V roce 1995 byly vozy upraveny pro použití v novém projektu Touristikzug (původně zamýšleno jako komfortní charterová souprava nabízená k pronájmu, později nasazováno jako vlaky pro veřejnost do vybraných turistických destinací). Po úpravě byl počet míst navýšen na 51, vozy byly přeznačeny na Bpmz811, po krátké době na Bpmz857 73 80 84-90 903 ... 906. Ještě v roce 1995 prošly podobnou úpravou pro vytvoření druhé soupravy Touristikzugu další 4 vozy Bpmz293 (původně též Bpmz291) -> Bpmz857.1 73 80 84-90 913 ... 916. V roce 2005 byly vozy přeznačeny na Apmz857.5 se zachováním původních čísel. Provoz obou souprav Touristikzugu byl ukončen v roce 2011, vozy byly poté nasazovány jako operativní záloha za jiné dálkové vlaky, vozy 914 a 915 byly řazeny jako 1. třída ve vlacích Berlin-Warszawa-Express, později byly vozy přeznačeny zpět na 2. třídu Bpmz857.5 a řazeny do některých IC vlaků.

RegioJet zakoupil 3 vozy v roce 2019. Vozy byly poprvé nasazeny do provozu v prosinci 2019 jako třída Low-Cost na komerčních linkách. Na podzim 2020 byly u dvou vozů vyměněny potahy sedadel za koženkové místo původních textilních (vůz 002 je s původními potahy), vozy jsou nasazovány jako posila třídy Relax.
Našli jste chybu?
10.4.2021
Bpmz 61 80 20-91 3xx 1981-85 2002-04 {3} ?
Linke-Hofmann-Busch AW Neumünster   200 km/h  
80
Původně Bpmz291 DB (celkem vyrobeno 540 vozů v letech 1981-85). V letech 2002 - 2004 bylo 80 vozů modernizováno na Bpmz294.3.

RegioJet zakoupil 3 vozy v roce 2020.
Našli jste chybu?
5.12.2020
Bpmbz 61 80 29-91 7xx 1985 2002-03 {2} ?
Linke-Hofmann-Busch AW Neumünster   200 km/h  
75 1
V rámci výroby vozů Bmpz291 byla v roce 1985 vyrobena 20 kusová série vozů s úpravou pro přepravu vozíčkářů. Vozy byly původně označeny Bpmz291.5, později přeznačeno na Bpmbz291.5. V letech 2002 - 2003 byly modernizovány na Bpmbz294.7.

RegioJet zakoupil 2 vozy v roce 2020.
Našli jste chybu?
5.12.2020
Bmz 61 81 29-90 000 ... 018 1962-1972 2001-2002 {19} 18 B200
  200 km/h  
48 2
Původně Bcüm243 DB (celkem vyrobeno 467 vozů v letech 1962-72?), později označeno jako Bocm243. V letech 1980 - 1982? bylo 140 vozů upraveno na Bocmh246, později označeno jako Bcmh246. V letech 2001-2002 prošlo 54 vozů modernizací na Bvcmbz249 (s úpravou pro přepravu vozíčkářů). U DB vyřazeno do konce roku 2016.

V roce 2019 zakoupil 19 vozů RegioJet s určením pro linku R8 (Brno - Bohumín) od prosince 2019. Před zařazením do provozu byl upraven interiér (mj. dosazení nových sedadel místo původních lehátek). Do provozu zařazeno od 15.12.2019. Oddíl průvodce je využíván pro prodej občerstvení.
Našli jste chybu?
5.12.2020
Bvcmz 61 81 50-91
61 81 50-71
000 ... 009
000 ... 008?
1962-1972 1996-2000,2005-2006 {10}
{9}
10
9
Bc100
Bc300

  200 km/h  
40*
Původně Bcüm243 DB (celkem vyrobeno 467 vozů v letech 1962-72?), později označeno jako Bocm243, poté Bcm243. V letech 1996 - 2000 prošlo 117 vozů modernizací na Bvcmz248 (některé vozy až v letech 2005 - 2006). U DB vyřazeno do konce roku 2016.

V roce 2019 zakoupil 10 vozů RegioJet s určením pro linku R8 (Brno - Bohumín) od prosince 2019. V provozu se některé vozy poprvé objevily na podzim 2019 jako spací vůz na nočním vlaku Praha - Košice. Na lince R8 zařazeno do provozu od 15.12.2019 jako vůz k sezení. V roce 2020 bylo zakoupeno dalších 9 vozů. U vozů 50-91 byly horní lehátka nahrazeny zavazadlovými policemi, vozy 50-71 jsou v původním provedení s 5 nebo 6(?) lehátky v oddíle.

* 40 míst v lehátkové konfiguraci v nočních vlacích nebo 60 míst k sezení v denních vlacích.
Našli jste chybu?
7.2.2021
Bvcmbz 61 81 59-90 1962-1972 2001-2002 {9} 0
  200 km/h  
48 2
Původně Bcüm243 DB (celkem vyrobeno 467 vozů v letech 1962-72?), později označeno jako Bocm243. V letech 1980 - 1982? bylo 140 vozů upraveno na Bocmh246, později označeno jako Bcmh246. V letech 2001-2002 prošlo 54 vozů modernizací na Bvcmbz249 (s úpravou pro přepravu vozíčkářů). U DB vyřazeno do konce roku 2016.

Prvních 19 vozů této řady zakoupil Regiojet v roce 2019, ty však byly upraveny jako vozy k sezení pro linku R8 (viz výše Bmz 61 81 29-90 000 ... 018). V roce 2021 zakoupil dalších 9 vozů, které jsou (prozatím) v původním stavu.
Našli jste chybu?
24.2.2021
BDcm 61 85 82-90 401, 406, 408, 414 1962-1972 1980-1982
2003
{4} 3 Bc400

AW Halberstadt
  200 km/h  
30 20
Původně Bcüm243 DB (celkem vyrobeno 467 vozů v letech 1962-72?), později označeno jako Bocm243. V letech 1980 - 1982? bylo 140 vozů upraveno na Bocmh246, později označeno jako Bocmh246. V roce 2003 bylo 15 vozů rekonstruováno na BDcm874 - renovace interiéru, dosazení klimatizace, ponecháno 6 lehátkových oddílů, zbylá polovina vozu upravena jako zavazadlový prostor zejm. pro přepravu jízdních kol. Nasazováno na vlaky CityNightLine, u DB vyřazeno z provozu do konce roku 2016.

Regiojet v roce 2020 zakoupil 4 vozy, předpokládá se nasazení na noční vlaky Praha - Košice a Praha - Rijeka.
Našli jste chybu?
21.9.2020
DABz 50 80 36-35 007, 010 1993 {2} 2 2019 755.4
Waggonbau Görlitz/Waggonfabrik Talbot   140 km/h  
42+81 *
Vozne v roku 2019 odkúpené od DB, schválené k prevádzke na sieti ŽSR a od 16.9.2019 zaradené do prevádzky na trati Bratislava - Komárno. Po vypršení smlouvy o provozu na této trati v prosinci 2020 jsou odstaveny v Praze-Hostivaři.
Našli jste chybu?
7.2.2021
DBz 50 80 26-35 023, 024, 026, 028, 032, 033, 035-037 1993 {9} 9 2019 750.4
Waggonbau Görlitz/Waggonfabrik Talbot   140 km/h  
139 *
Vozne v roku 2019 odkúpené od DB, schválené k prevádzke na sieti ŽSR a od 16.9.2019 zaradené do prevádzky na trati Bratislava - Komárno. Po vypršení smlouvy o provozu na této trati v prosinci 2020 jsou odstaveny v Praze-Hostivaři.
Našli jste chybu?
7.2.2021
ABpybdzf
Bpyz
50 80 80-35
50 80 21-33
811
241
1978-1983 1989-1999 {1}
{1}
0
0



RAW Halberstadt PFA Weiden   140 km/h  
45 *
Koncem 90. let byl v PFA Weiden realizován program celkové rekonstrukce vozů typu „Halberstadt“ řady Bmh, ze kterých byly použity pouze podvozky a rám vozu, na který byla vyrobena zcela nová vozová skříň z hliníku. V letech 1998 - 1999 tak bylo vyrobeno 11 řídících vozů ABpybdzf484.0 a 44 vozů Bpyz456.0. Celý koncept rekonstrukce byl původně nazván „PUmA“ (PFA Umbau-Konzept mit Aluminiumaufbau), později pojmenováno jako „Modus“ (Modulares Umbausystem). U DB byl provoz těchto vozů ukončen v prosinci 2017.

Regiojet dovezl 2 vozy (po jednom od každé řady) v roce 2019, původně za účelem posouzení možnosti jejich provozu. K nasazení do provozu doposud nedošlo, vozy jsou odstaveny v Praze-Hostivaři.

*vůz Bpyz: 86 míst k sezení pouze 2. třídy
Našli jste chybu?
7.2.2021

nahoru
ASTRA Vagoane Călători, 2014 - 2019
 
Bmpz 61 81 20-90 001 ... 010
011 ... 021*
2014 - 2015
2018 - 2019
[10]
[10]
10
10
Bm000
Astra   200 km/h  
80
* číslo 015 neobsazeno
Našli jste chybu?
26.6.2020


Poslední aktualizace: 18.4.2021

Aktualizace dat: Pavel Dvořák, dalšími informacemi přispěli: Jakub Vavrečka, Pavel Zabořil a Ondřej Uherek.

Údaje jsou bez záruky. Uvítám veškeré upřesnění a doplnění. Vaše připomínky můžete směřovat do diskuzního fóra nebo na mail vagonweb(zavináč)vagonweb(tečka)cz, děkuji.

Poznámka: Do 1.9.2013 nebyla v dálkových vlacích RJ rozlišována vozová třída, od 2.9.2013 jsou zavedeny tři třídy: Standard, Relax a Business. V roce 2017 byla zavedena také třída Low cost. V regionálních vlacích na trati Bratislava - Komárno jsou všechny vozy řazeny jako 2. třída. Na lince R8 Brno - Bohumín je nabízena 1. a 2. třída.

Zdroje:
rj.macoslav.cz
www.bahnforum.info
www.drehscheibe-online.de/foren/
spz.logout.cz

Autoři nákresů: Vantju, Martin Baier, Daniel Hentschel, pd.

vagonWEB.cz
Železniční osobní vozy