vagonWEB
Železniční osobní vozy
 

vagonWEB

Železniční osobní vozy

Hlavní strana » Popisy » Osobní vozy RegioJet
cs         ▼
Česky
English
Deutsch
Polski
Magyar

Osobní vozy RegioJet

Převzaté vozy od ÖBB
Převzaté vozy od SBB / DB
Převzaté vozy od SNCB
Převzaté vozy od DB
ASTRA Vagoane Călători, 2014 - 2019
Seřazení:
• Podle skupin
Podle tříd
Podle abecedy
Tabulkové zobrazení

nahoru
Převzaté vozy od ÖBB
 
Ampz 61 81 18-91 0xx 1977 - 1979 2002 - 2010 {24} 24 A000

Jenbacher Werke   200 km/h  
16* 32**
Podvozky FIAT Y 0270S, k ÖBB dodáno jako Amz 19-71.0.
U ÖBB byly vozy v letech 2002 - 2010 rekonstruovány (Upgrading-Programm) - 4 oddíly upraveny jako čtyřmístné Business oddíly, zbylá část vozu upravena na velkoprostorový oddíl, zvýšení rychlosti na 200 km/h. Před nasazením do provozu je prováděna úprava interiéru, v provozu od roku 2011.
* čtyřmístné oddíly třídy Business
** velkoprostorový oddíl původní 1. třídy, u RJ jako třída Relax
Našli jste chybu?
26.1.2020
Ampz 61 81 18-95 0xx 1978 - 1979 2002 - 2007 {15} 15 A100
SGP Simmering   200 km/h  
16* 32**
Podvozky SGP VS-RIC 75, k ÖBB dodáno jako ABmz 30-70.0.
U ÖBB byly vozy v letech 2002 - 2007 rekonstruovány (Upgrading-Programm) - 4 oddíly upraveny jako čtyřmístné Business oddíly, zbylá část vozu upravena na velkoprostorový oddíl, zvýšení rychlosti na 200 km/h.
* čtyřmístné oddíly třídy Business
** velkoprostorový oddíl původní 1. třídy, u RJ jako třída Relax
Našli jste chybu?
26.1.2020
ASmz 61 81 89-90 1xx 1982 2005 - 2006 {2} 2

SGP Simmering   200 km/h  
16* 22+1
Podvozky SGP VS-RIC 75, k ÖBB dodáno jako Amz 19-70.1.
U ÖBB byly dva vozy v letech 2005 - 2006 rekonstruovány na konferenční vůz ("Konferenzwagen") s velkoprostorovým konferečním oddílem a 4 oddíly třídy Business. U RJ v provozu jako vůz "Internet Café": velkoprostorový oddíl s 22 místy u pracovních stolků a 1 místo u instalovaného PC s tiskárnou. Další vybavení: barová kuchyňka, televizní obrazovka, flipchart.
* 4 čtyřmístné oddíly třídy Business
Našli jste chybu?
14.9.2019
ABmz 61 81 30-90 0xx 1978 - 1979 2001 - 2009 {17?} 16 AB000

SGP Simmering   200 km/h  
24*+24**
Podvozky SGP VS-RIC 75.
U ÖBB byly vozy v letech 2001 - 2009 modernizovány (Upgrading-Programm), některé vozy dvakrát, postupně se zvýšením rychlosti ze 160 km/h na 200 km/h. Před nasazením do provozu je prováděna úprava interiéru, v provozu od roku 2011. Dva oddíly původní 2. třídy upraveny pro přípravu občerstvení.
V roce 2012 byl jeden vůz modernizován ve firmě Clagi-Coplass (Rumunsko), vůz není v provozu.
* původně 1. třída, u RJ třída Standard
** původně 2. třída, u RJ třída Standard
Našli jste chybu?
26.1.2020
Bmz 61 81 21-90 0xx 1976 - 1978 2003 - 2009 {7} 7
SGP Graz   200 km/h  
66
Podvozky SGP VS-RIC 75.
U ÖBB byly vozy v letech 2003 - 2009 vozy modernizovány (Upgrading-Programm), některé vozy dvakrát, postupně se zvýšením rychlosti na 200 km/h. Před nasazením do provozu je prováděna úprava interiéru, v provozu od roku 2012.
Našli jste chybu?
14.9.2019
Bmz 61 81 21-91 0xx 1977 - 1978 2002 - 2010 {3} 3
SGP Simmering/Fiat Torino   200 km/h  
54
Podvozky FIAT Y 0270S.
U ÖBB byly vozy v letech 2001 - 2009 modernizovány (Upgrading-Programm), se zvýšením rychlosti na 200 km/h. Před nasazením do provozu je prováděna úprava interiéru, v provozu od roku 2012.
V roce 2016 byly přestavěny dva oddíly na kuchyňku pro přípravu občerstvení (jako u vozů ABmz), počet míst k sezení snížen o 12.
Našli jste chybu?
29.5.2018
Bmz 61 81 21-90 1xx 1979 - 1980 2001 - 2009 {1} 1
SGP Simmering   200 km/h  
66
Podvozky SGP VS-RIC 75.
U ÖBB byly vozy v letech 2001 - 2009 modernizovány (Upgrading-Programm), se zvýšením rychlosti na 200 km/h. Před nasazením do provozu je prováděna úprava interiéru, v provozu od roku 2012.
Našli jste chybu?
11.1.2015
Bmz 61 81 28-91 0xx 1977 - 1978 2002 - 2010 {11} 11 Bk000

SGP Simmering   200 km/h  
36+6*
Podvozky FIAT Y 0270S.
U ÖBB v letech 1996 a 2001 byly u 11 vozů upraveny tři běžné oddíly jako dětský oddíl (Kinderspielabteil), v dále prošly modernizací (Upgrading-Programm) se zvýšením rychlosti na 200 km/h.
První tři vozy jsou u RJ v provozu od března 2014.
V letech 2016-2017 byly přestavěny dva oddíly na kuchyňku pro přípravu občerstvení (jako u vozů ABmz), počet míst k sezení snížen o 12.
Našli jste chybu?
26.1.2020
Bcmz 51 81 59-70 0xx 1981 - 1982 2004 - 2010 {14} 14 Bc000
Jenbacher Werke
  160 km/h  
54
Podvozky MD 61 C.
U ÖBB byly vozy v letech 2004 - 2010 modernizovány (Upgrading-Programm).
První vozy jsou v provozu od prosince 2015. U RJ jsou provozovány ve dvou tarifních třídách: jako lehátkové vozy (šestimístné oddíly) a jako lůžkové vozy (oddíly pouze pro jednoho až tři cestující).
Našli jste chybu?
14.9.2019
WRmz 61 81 88-90 2xx 1988 - 1989 2005 - 2010 {1} 0
SGP Simmering   200 km/h  
40
Podvozky MD 522.
U ÖBB prošly vozy v letech 2005 - 2010 modernizací interiéru (Upgrading-Programm).

U RJ zpočátku 7 ks v provozu jako vozy "Internet-Café" (třída Standard) bez poskytování gastronomických služeb, od poloviny roku 2014 v provozu jako jídelní vozy. Provoz vozů byl ukončen 31.7.2016. V roce 2020 bylo 6 vozů prodáno, ve stavu RJ tak zůstává jeden (neprovozní) vůz č. 210.
Našli jste chybu?
21.9.2020

nahoru
Převzaté vozy od SBB / DB
 
Amz 61 81 19-90 001 ... 012 1977 {12} 11 Am000

  200 km/h  
54
V roce 1977 bylo švýcarským drahám SBB dodáno 20 vozů 1. třídy Am 61 85 19-70 500 ... 519 jako součást společné zakázky na 500 nových vozů od šesti západoevropských žel. společností sdružených v organizaci Eurofima.
Podvozky FIAT Y 0272S, u SBB později zvýšení rychlosti na 200 km/h a přeznačení na Am 61 85 19-90 500 ... 519. Regiojet odkoupil 12 vozů v roce 2012.

Před nasazením do provozu je prováděna úprava interiéru. První dva(?) vozy byly od prosince 2012 nejprve nabízeny pro charterovou přepravu, v pravidelném provozu na běžných vlacích jsou od června 2013. U RJ jako třída Standard. Některé vozy jsou označeny chybnou řadou Ampz. Vůz 19-90 009 (ex. 513) úpravou neprošel a je dlouhodobě odstaven v Pars nova Šumperk.

Od 15.12.2019 byla většina vozů stažena z komerčních linek a nasazena jako vozy 1. třídy na vlacích linky R8 Brno - Bohumín.
Našli jste chybu?
26.1.2020
Bwmz 61 80 29-90 909, 916 1977 {2} 2
  200 km/h  
54
Podvozky FIAT Y 0272S.
Oba vozy jsou stejného původu jako Amz 19-90, avšak SBB je v roce 2010 prodaly DB, kde prošly modernizací (nový interiér) a byly přeznačeny na Bwmz207.9 29-90. V roce 2014 odstaveny z provozu, v roce 2015 oba vozy prodány Regiojetu. U RJ jako třída Standard.
Našli jste chybu?
21.9.2020
Bmpz 61 85 20-73 0xx 1980 1999-2002 {25} 14 Bp000
Schlieren   160 km/h  
72
V roce 1980 bylo SBB dodáno 30 vozů Bpm 61 85 20-70 500 ... 529, z nich bylo 27 vozů v letech 1999-2002 rekonstruováno na B 50 85 20-73 000 ... 026. Podvozky SWP-SWS 76 II. Regiojet odkoupil 25 vozů v roce 2016.

Část vozů byla zařazena do provozu od února 2017 pouze po nutných úpravách (mj. nový CZE) jako třída Low cost (bez servisu). Později měly být všechny vozy modernizovány podle vozů "Astra".

Od 15.12.2019 byly provozní vozy staženy z komerčních linek a nasazeny jako vozy 2. třídy na vlacích linky R8 Brno - Bohumín. Zároveň byly odstraněny 4 sedačky (celkem 8 míst) ve prospěch rozšíření prostoru pro přepravu jízdních kol.

Našli jste chybu?
21.9.2020

nahoru
Převzaté vozy od SNCB
V roce 1977 obdržely Belgické státní dráhy (SNCB) z programu Eurofima 80 nových vozů (20 vozů 1. třídy řady A a 60 vozů 2. třídy řady B, u SNCB společně označeno jako typ I6) s určením pro mezinárodní dálkové vlaky. V roce 1989 bylo 15 vozů řady B přestavěno na lehátkové vozy Bcm.

Určitý počet těchto vozů odkoupil v roce 2015 Regiojet. Podle různých zdrojů bylo dovezeno 19 až 25(?) vozů, původní plány počítaly s odkoupením až 70 vozů.

U RJ měly být modernizovány podle vozů "Astra", avšak doposud (2019) se modernizace neuskutečnila. Vozy jsou odstaveny v původním stavu na několika místech v ČR a SR.
 
B 61 88 21-70 1976 - 1977 0
La Brugeoise et Nivelles   160 km/h  
66
Vozy dosud nejsou v provozu.
Našli jste chybu?
15.6.2019
Bcm 61 88 50-70 1976 - 1977 1989 0
La Brugeoise et Nivelles Centrale werkplaats van Mechelen   160 km/h  
50
Vozy dosud nejsou v provozu.
Našli jste chybu?
14.9.2019

nahoru
Převzaté vozy od DB
 
Bpwmz
Bmpvz
61 80 28-90
61 81 28-90
3xx, 5xx
011 ... 016
1968-1973 2002-2004 {34} 6 Bm300, Bm500
Bm100

MAN, Wegmann AW Wittenberge   200 km/h  
48
Původně Apümz121.1 a Apümz121.2 DB (celkem vyrobeno 75 vozů v letech 1968-73, které navazovaly na předchozí sérii 24 vozů Ap4üm-62/Apümz121.0 z let 1962-65 pro luxusní vlaky Rheingold a Rheinpfeil). Vozy řad 121.1 a 121.2 byly původně určeny jako 1. třída pro vlaky TEE, později byly nasazovány na vlaky EC a IC. V letech 2002-2004 prošla část vozů mírnou modernizací (mj. dosazení vnějších infopanelů) s přeznačením na Apmz125. V roce 2016 byly přeznačeny na 2. třídu Bpwmz125.

RegioJet zakoupil 6 vozů v roce 2019 a dalších 11 + 19 v roce 2020. Vozy byly poprvé nasazeny do provozu v prosinci 2019 jako třída Low-Cost na komerčních linkách.
Prvních 6 vozů bylo přeregistrováno v Rakousku s označením Bmpvz 61 81 28-90 a novým inventárním číslem počínaje 011. Ostatní vozy prozatím zůstávají s německou registrací a s původním označením Bpwmz i původním číslem.
Našli jste chybu?
21.9.2020
Bpmz 61 81 84-90 000 ... 002 1981-85 1991
1995
{3} 3
Linke-Hofmann-Busch AW Neumünster   200 km/h  
51
Vozy byly původně vyrobeny jako standardní velkoprostorové vozy 2. třídy Bpmz291 DB (celkem vyrobeno 540 vozů v několika sériích v letech 1981-85). V roce 1991 byly 4 vozy upraveny pro nasazení na vlacích Lufthansa-Airport-Express (LHA) na nově otevřené lince Mannheim - Stuttgart, úpravou byl snížen počet míst k sezení z 80 na 35(?) a vozy byly přeznačeny na Bpmz296. Provoz všech vlaků pod značkou LHA byl ukončen v roce 1993, do roku 1995 byla provozována ještě omezená nabídka spojů na trase Frankfurt - Stuttgart pod značkou Airport-Express. V roce 1995 byly vozy upraveny pro použití v novém projektu Touristikzug (původně zamýšleno jako komfortní charterová souprava nabízená k pronájmu, později nasazováno jako vlaky pro veřejnost do vybraných turistických destinací). Po úpravě byl počet míst navýšen na 51, vozy byly přeznačeny na Bpmz811, po krátké době na Bpmz857 73 80 84-90 903 ... 906. Ještě v roce 1995 prošly podobnou úpravou pro vytvoření druhé soupravy Touristikzugu další 4 vozy Bpmz293 (původně též Bpmz291) -> Bpmz857.1 73 80 84-90 913 ... 916. V roce 2005 byly vozy přeznačeny na Apmz857.5 se zachováním původních čísel. Provoz obou souprav Touristikzugu byl ukončen v roce 2011, vozy byly poté nasazovány jako operativní záloha za jiné dálkové vlaky, vozy 914 a 915 byly řazeny jako 1. třída ve vlacích Berlin-Warszawa-Express, později byly vozy přeznačeny zpět na 2. třídu Bpmz857.5 a řazeny do některých IC vlaků.

RegioJet zakoupil 3 vozy v roce 2019. Vozy byly poprvé nasazeny do provozu v prosinci 2019 jako třída Low-Cost na komerčních linkách.
Našli jste chybu?
21.9.2020
Bmz 61 81 29-90 000 ... 018 1962-1972 2001-2002 {19} 18 B200
  200 km/h  
48 2
Původně Bcüm243 DB (celkem vyrobeno 467 vozů v letech 1962-72?), později označeno jako Bocm243. V letech 1980 - 1982? bylo 140 vozů upraveno na Bocmh246, později označeno jako Bcmh246. V letech 2001-2002 prošlo 54 vozů modernizací na Bvcmbz249 (s úpravou pro přepravu vozíčkářů). U DB vyřazeno do konce roku 2016.

V roce 2019 zakoupil 19 vozů RegioJet s určením pro linku R8 (Brno - Bohumín) od prosince 2019. Před zařazením do provozu byl upraven interiér (mj. dosazení nových sedadel místo původních lehátek). Do provozu zařazeno od 15.12.2019. Oddíl průvodce je využíván pro prodej občerstvení.
Našli jste chybu?
21.9.2020
Bvcmz 61 81 50-91
61 81 50-71
000 ... 009
000 ... 008?
1962-1972 1996-2000,2005-2006 {10}
{9}
10
9
Bc100
Bc300

  200 km/h  
40*
Původně Bcüm243 DB (celkem vyrobeno 467 vozů v letech 1962-72?), později označeno jako Bocm243, poté Bcm243. V letech 1996 - 2000 prošlo 117 vozů modernizací na Bvcmz248 (některé vozy až v letech 2005 - 2006). U DB vyřazeno do konce roku 2016.

V roce 2019 zakoupil 10 vozů RegioJet s určením pro linku R8 (Brno - Bohumín) od prosince 2019. V provozu se některé vozy poprvé objevily na podzim 2019 jako spací vůz na nočním vlaku Praha - Košice. Na lince R8 zařazeno do provozu od 15.12.2019 jako vůz k sezení. V roce 2020 bylo zakoupeno dalších 9 vozů. U některých vozů byly horní lehátka nahrazeny zavazadlovými policemi, některé vozy ponechány v původním provedení s 5 nebo 6(?) lehátky v oddíle.

* 40 míst v lehátkové konfiguraci v nočních vlacích nebo 60 míst k sezení v denních vlacích.
Našli jste chybu?
21.9.2020
BDcm 61 85 82-90 401, 406, 408, 414 1962-1972 1980-1982
2003
{4} 3 Bc400

AW Halberstadt
  200 km/h  
30 20
Původně Bcüm243 DB (celkem vyrobeno 467 vozů v letech 1962-72?), později označeno jako Bocm243. V letech 1980 - 1982? bylo 140 vozů upraveno na Bocmh246, později označeno jako Bocmh246. V roce 2003 bylo 15 vozů rekonstruováno na BDcm874 - renovace interiéru, dosazení klimatizace, ponecháno 6 lehátkových oddílů, zbylá polovina vozu upravena jako zavazadlový prostor zejm. pro přepravu jízdních kol. Nasazováno na vlaky CityNightLine, u DB vyřazeno z provozu do konce roku 2016.

Regiojet v roce 2020 zakoupil 4 vozy, předpokládá se nasazení na noční vlaky Praha - Košice a Praha - Rijeka.
Našli jste chybu?
21.9.2020
DABz 50 80 36-35 007, 010 1993 {2} 2 755.4
Waggonbau Görlitz/Waggonfabrik Talbot   140 km/h  
42+81 *
Vozne v roku 2019 odkúpené od DB, schválené k prevádzke na sieti ŽSR a od 16.9.2019 zaradené do prevádzky na trati Bratislava - Komárno.
* pripravuje sa
Našli jste chybu?
14.9.2019
DBz 50 80 26-35 023, 024, 026, 028, 032, 033, 035-037 1993 {9} 9 750.4
Waggonbau Görlitz/Waggonfabrik Talbot   140 km/h  
139 *
Vozne v roku 2019 odkúpené od DB, schválené k prevádzke na sieti ŽSR a od 16.9.2019 zaradené do prevádzky na trati Bratislava - Komárno.
* pripravuje sa
Našli jste chybu?
1.12.2019

nahoru
ASTRA Vagoane Călători, 2014 - 2019
 
Bmpz 61 81 20-90 001 ... 010
011 ... 021*
2014 - 2015
2018 - 2019
[10]
[10]
10
10
Bm000
Astra   200 km/h  
80
* číslo 015 neobsazeno
Našli jste chybu?
26.6.2020


Poslední aktualizace: 21.9.2020

Aktualizace dat: Pavel Dvořák, dalšími informacemi přispěli: Jakub Vavrečka a Pavel Zabořil.

Údaje jsou bez záruky. Uvítám veškeré upřesnění a doplnění. Vaše připomínky můžete směřovat do diskuzního fóra nebo na mail vagonweb(zavináč)vagonweb(tečka)cz, děkuji.

Poznámka: Do 1.9.2013 nebyla v dálkových vlacích RJ rozlišována vozová třída, od 2.9.2013 jsou zavedeny tři třídy: Standard, Relax a Business. V roce 2017 byla zavedena také třída Low cost. V regionálních vlacích na trati Bratislava - Komárno jsou všechny vozy řazeny jako 2. třída. Na lince R8 Brno - Bohumín je nabízena 1. a 2. třída.

Zdroje:
rj.macoslav.cz
www.bahnforum.info
www.drehscheibe-online.de/foren/
spz.logout.cz

Autoři nákresů: Vantju, Martin Baier, pd.

vagonWEB.cz
Železniční osobní vozy