vagonWEB
Železniční osobní vozy
 
vagonWEB
Železniční osobní vozy
Hlavní strana » Popisy » Osobní vozy RegioJet
» Popisy » Osobní vozy RegioJet
cs         ▼
Česky
English
Deutsch
Polski
Magyar

Osobní vozy RegioJet

Soukromý dopravce Regiojet zahájil pravidelný provoz na svých komerčních dálkových linkách 26.9.2011, nejprve na lince Praha - Havířov. Síť komerčních linek je postupně rozšiřována o další vnitrostátní i mezistátní spoje. V letech 2012 - 2020 provozoval dopravu na objednávku slovenského ministerstva dopravy na trati Bratislava - Komárno, od roku 2019 dále provozuje některé rychlíkové linky na objednávku ministerstva dopravy ČR a regionální vlaky na několika tratích v Ústeckém kraji na objednávku Ústeckého kraje.

Vozový park Regiojetu je založen na nákupu použitých vozů zahraničních dopravců. Postupně byly nakoupeny vozy z Rakouska (ÖBB), Švýcarska (SBB), Německa (DB) a Belgie (SNCB).

Přestože většina vozů pochází ze 70. a 80. let, je třeba říci, že se převážně jedná o tehdejší vyšší třídu. Vozy byly konstruovány pro použití v prestižních mezinárodních vlacích, u původních provozovatelů představovaly vlajkovou část jejich flotily. V pozdějších letech prošly modernizací a vozy tak stále splňují dnešní požadavky. Komfort pro cestující dokonce v některých ohledech překračuje současný standard nově vyráběných vozů, což je ještě umocněno tím, že Regiojet některé vozy původní 1. třídy provozuje jako nižší třídy Standard nebo Low-Cost.

Jedinými novostavbami jsou vozy ASTRA, které jsou vyráběny přímo pro Regiojet rumunskou vagónkou Astra.

Převzaté vozy od ÖBB
Převzaté vozy od SBB
Převzaté vozy od SNCB
Převzaté vozy od DB
ASTRA Vagoane Călători, 2010 - 2019
Seřazení:
• Podle skupin
Podle tříd
Podle abecedy
Tabulkové zobrazení

Zobrazení:
• Jen provozní řady
Včetně vyřazených
Jen vyřazené

nahoru
Převzaté vozy od ÖBB
 
Ampz
61 81 18-91 0xx 2002 - 2010 {24} 24 200 km/h A000

1977 - 1979 Jenbacher Werke    
16* 32**
Původně oddílové vozy 1. třídy Amoz 61 81 19-71 000 - 024, vyrobeno jako součást společné zakázky na 500 nových vozů od šesti západoevropských žel. společností sdružených v organizaci Eurofima. Podvozky FIAT Y 0270S. U ÖBB byly vozy v letech 2002 - 2010 rekonstruovány (Upgrading-Programm) - 4 oddíly upraveny jako čtyřmístné Business oddíly, zbylá část vozu upravena na velkoprostorový oddíl 1. třídy, zvýšení rychlosti na 200 km/h -> Ampz 61 81 18-91.

Regiojet odkoupil 8 vozů v roce 2011, 4 vozy v roce 2012, 9 vozů v roce 2014 a později ještě 3 zbylé vozy.

* čtyřmístné oddíly třídy Business
** velkoprostorový oddíl původní 1. třídy, u RJ jako třída Relax
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
28.1.2021
Ampz
61 81 18-95 0xx 2002 - 2007 {15} 15 200 km/h A100

1978 - 1979 SGP Simmering    
16* 32**
Původně oddílové vozy 1. a 2. třídy ABmoz 61 81 39-70 000 - 044. Podvozky SGP VS-RIC 75. U ÖBB bylo 15 vozů v letech 2002 - 2007 rekonstruováno (Upgrading-Programm) - 4 oddíly 1. třídy upraveny jako čtyřmístné Business oddíly, zbylých 6 oddílů 2. třídy zrušeno a přestavěno na velkoprostorový oddíl 1. třídy, zvýšení rychlosti na 200 km/h -> Ampz 61 81 18-95.

Regiojet odkoupil všech 15 vozů v roce 2014.

* čtyřmístné oddíly třídy Business
** velkoprostorový oddíl původní 1. třídy, u RJ jako třída Relax
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
28.1.2021
ASmz
61 81 89-90 100, 101 2005 - 2006 {2} 2 200 km/h AS000

1982 SGP Simmering    
16* 22+1
Původně oddílové vozy 1. třídy Amz 61 81 19-70 100 - 114. Podvozky SGP VS-RIC 75. Dva vozy byly v roce 2005 - 2006 rekonstruovány na konferenční vůz ("Konferenzwagen") s velkoprostorovým konferečním oddílem a 4 oddíly třídy Business -> ASmz 61 81 89-90.

Regiojet odkoupil oba vozy v roce 2011. U RJ v provozu jako vůz "Internet Café": velkoprostorový oddíl s 22 místy u pracovních stolků a 1 místo u instalovaného PC s tiskárnou. Další vybavení: barová kuchyňka, televizní obrazovka, flipchart.

* 4 čtyřmístné oddíly třídy Business
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
28.1.2021
ABmz
61 81 30-90 0xx 2001 - 2009 {17} 16 200 km/h AB000

1978 - 1979 SGP Simmering    
24*+12** 6
Původně ABmoz 61 81 30-70 000 - 044. Podvozky SGP VS-RIC 75. V letech 2001 - 2009 modernizace u ÖBB (Upgrading-Programm) se zvýšením rychlosti na 200 km/h -> ABmz 61 81 30-90.

Regiojet odkoupil nejprve 13 vozů v roce 2011, dále po dvou vozech v letech 2012 a 2014. U RJ v provozu od roku 2011 jako třída Standard (shodně obě původní vozové třídy). Dva oddíly původní 2. třídy byly upraveny pro přípravu občerstvení. V letech 2019-2020(?) byly další dva oddíly 2. třídy přestavěny na dětský oddíl.
V roce 2012 byl jeden vůz modernizován ve firmě Clagi-Coplass (Rumunsko), tento vůz není v provozu.

* původně 1. třída, ** původně 2. třída
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
28.1.2021
Bmz
61 81 21-90 0xx 2003 - 2009 {6} 6 200 km/h B000

1976 - 1978 SGP Graz    
66
Původně Bmoz 61 81 21-70 000 - 054. Podvozky SGP VS-RIC 75. V letech 2003 - 2009 modernizace u ÖBB (Upgrading-Programm) se zvýšením rychlosti na 200 km/h -> Bmz 61 81 21-90.0.

Regiojet odkoupil 6 vozů v roce 2011. U RJ v provozu od roku 2012 jako třída Standard. Jeden vůz (008) prošel v roce 2021 částečnou revitalizací ve firmě Tratec CZ (nové obložení stěn na představcích, dosazeny venkovní a vnitřní informační displeje).
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
16.1.2022
Bmz
61 81 21-91 0xx 2002 - 2010 {3} 3 200 km/h

1977 - 1978 SGP Simmering/SGP Graz/Fiat Torino    
42 6
Původně Bmoz 61 81 21-71 000 - 074, vyrobeno jako součást společné zakázky na 500 nových vozů od šesti západoevropských žel. společností sdružených v organizaci Eurofima. Podvozky FIAT Y 0270S. V letech 2002 - 2010 modernizace u ÖBB (Upgrading-Programm) se zvýšením rychlosti na 200 km/h -> Bmz 61 81 21-91.0.

Regiojet odkoupil 3 vozy v roce 2011. U RJ v provozu od roku 2012 jako třída Standard. V roce 2016 byly přestavěny dva oddíly na kuchyňku pro přípravu občerstvení (jako u vozů ABmz), v letech 2019 - 2020(?) byly další dva oddíly upraveny jako dětský oddíl.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
28.1.2021
Bmz
61 81 21-90 123 2001 - 2009 {1} 1 200 km/h B123
1979 - 1980 SGP Simmering    
66
Původně Bmoz 61 81 21-70 100 - 149. Podvozky SGP VS-RIC 75. V letech 2001 - 2004 modernizace u ÖBB (Upgrading-Programm) se zvýšením rychlosti na 200 km/h -> Bmz 61-81 21-90.1.

Regiojet odkoupil 1 vůz v roce 2011, v provozu u RJ od roku 2012 jako třída Standard.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
28.1.2021
Bmz
61 81 28-91 0xx 2002 - 2010 {11} 11 200 km/h Bk000

1977 - 1978 SGP Simmering    
36 6
Původně Bmoz 61 81 21-71 000 - 074, vyrobeno jako součást společné zakázky na 500 nových vozů od šesti západoevropských žel. společností sdružených v organizaci Eurofima. Podvozky FIAT Y 0270S. U ÖBB v letech 1996 a 2001 byly u 11 vozů tři běžné oddíly upraveny jako dětský oddíl ("Kinderspielabteil"), v letech 2002 - 2010 vozy dále prošly modernizací (Upgrading-Programm) se zvýšením rychlosti na 200 km/h -> Bmz 61 81 28-91.0.

Regiojet odkoupil všech 11 vozů v roce 2014, v provozu od března 2014 jako třída Standard. V letech 2016 - 2017 byly přestavěny dva oddíly na kuchyňku pro přípravu občerstvení (jako u vozů ABmz), počet míst k sezení snížen o 12.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
28.1.2021

nahoru
Převzaté vozy od SBB
 
Amz
61 81 19-90 001 ... 012 1977 {12} 11 200 km/h Am000

   
54
V roce 1977 bylo švýcarským drahám SBB dodáno 20 vozů 1. třídy Am 61 85 19-70 500 ... 519 jako součást společné zakázky na 500 nových vozů od šesti západoevropských žel. společností sdružených v organizaci Eurofima.
Podvozky FIAT Y 0272S, u SBB později zvýšení rychlosti na 200 km/h a přeznačení na Am 61 85 19-90 500 ... 519.

Regiojet odkoupil 12 vozů v roce 2012. Před nasazením do provozu je prováděna úprava interiéru. První dva(?) vozy byly od prosince 2012 nejprve nabízeny pro charterovou přepravu, v pravidelném provozu na běžných vlacích jsou od června 2013. U RJ jako třída Standard. Některé vozy jsou označeny chybnou řadou Ampz. Vůz 19-90 009 (ex. 513) úpravou neprošel a je dlouhodobě odstaven v Pars nova Šumperk.

Od 15.12.2019 byla většina vozů stažena z komerčních linek. 8 vozů je nasazeno jako vozy 1. třídy na vlacích linky R8 Brno - Bohumín, zbylé 3 slouží jako záloha.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
7.2.2021
Bwmz
61 80 29-90 909, 916 1977 {2} 2 200 km/h Am900
   
54
Oba vozy jsou stejného původu jako Amz 19-90, avšak SBB je v roce 2010 prodaly DB, kde prošly modernizací (nový interiér) a byly přeznačeny na Bwmz207.9 29-90. V roce 2014 odstaveny z provozu.

Oba vozy v roce 2015 odkoupil Regiojet. U RJ jako třída Standard, obvykle jsou nasazovány jako posilové vozy.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
30.5.2021
Bmpz
61 81 20-73 001 ... 026 1999-2002 {25} 14 160 km/h Bp000
1980 Schlieren    
72
V roce 1980 bylo SBB dodáno 30 vozů Bpm 61 85 20-70 500 ... 529, z nich bylo 27 vozů v letech 1999-2002 rekonstruováno na B 50 85 20-73 000 ... 026. Podvozky SWP-SWS 76 II.

Regiojet odkoupil 25 vozů v roce 2016. Část vozů byla zařazena do provozu od února 2017 pouze po nutných úpravách (mj. nový CZE) jako třída Low cost (bez servisu). Později měly být všechny vozy modernizovány podle vozů "Astra", dosud (2021) se tak ale nestalo.

Od 15.12.2019 byly provozní vozy staženy z komerčních linek a nasazeny jako vozy 2. třídy na vlacích linky R8 Brno - Bohumín. Zároveň byly odstraněny 4 sedačky (celkem 8 míst) ve prospěch rozšíření prostoru pro přepravu jízdních kol. Některé sedačky z těchto vozů byly použity při modernizaci motorových jednotek řady 628 nasazených v Ústeckém kraji.

Zpočátku byly vozy u RJ označeny 61 85 20-73, v roce 2022 přeregistrováno v Rakousku a označení změněno na 61 81 20-73 se zachováním inventárních čísel.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
21.3.2022

nahoru
Převzaté vozy od SNCB
 
Bcm
61 88 50-70 6xx 1989 Centrale werkplaats van Mechelen {11}
{3}
0
2
160 km/h


1976 - 1977 La Brugeoise et Nivelles    
60 *
Vozy byly vyrobeny v roce 1977 jako oddílové vozy 2. třídy řady B (typ I6 - tj. stejný původ jako vozy 21-70 uvedené výše). V roce 1989 bylo 15 vozů přestavěno na lehátkové vozy Bcm.

RegioJet zakoupil 14 vozů v roce 2019. V roce 2022 byly 3 vozy (602, 605 a 612) pronajaty společnosti Wagon Service, kde před zařazením do provozu prošly opravou včetně nového nátěru. Ostatní vozy zatím nebyly zařazeny do provozu a jsou odstaveny v původním stavu.

* jenom vozy 602, 605 a 612
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
19.4.2023

nahoru
Převzaté vozy od DB
 
Avmz109.5
61 80 19-91 5xx 5xx 199x,201x {17} 13 200 km/h Am500
1969 - 1974    
54
Původně Avümz111 DB (v letech 1969 - 1974 vyrobeno celkem 212(?) vozů, které navazovaly na předchozí série vozů Av4üm-62/Avümh původně pro luxusní vlaky Rheingold a Rheinpfeil). Vozy Avümz111, později Avmz111 byly původně určeny jako 1. třída pro vlaky TEE, později byly nasazovány na vlaky EC a IC. V 90. letech a po roce 2000 prošly vozy různými modernizacemi, čímž vzniklo mj. 31 vozů Avmz109.5.

RegioJet zakoupil 17 vozů v roce 2022. Vozy budou nasazeny jako třída Standard na komerčních linkách a na vlacích objednávaných MD ČR.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
8.6.2024
Bmpvz, Bmpz
61 81 28-90 0xx 2002-2004 AW Wittenberge {40} ? 200 km/h Bm100
1968-1973 MAN, Wegmann    
48*
Původně Apümz121.1 a Apümz121.2 DB (celkem vyrobeno 75 vozů v letech 1968-73, které navazovaly na předchozí sérii 24 vozů Ap4üm-62/Apümh z let 1962-65 pro luxusní vlaky Rheingold a Rheinpfeil). Vozy řad 121.1 a 121.2 byly původně určeny jako 1. třída pro vlaky TEE, později byly nasazovány na vlaky EC a IC. V letech 2002-2004 prošla část vozů mírnou modernizací (mj. dosazení vnějších infopanelů) s přeznačením na Apmz125. V roce 2016 byly přeznačeny na 2. třídu Bpwmz125.

RegioJet zakoupil 6 vozů v roce 2019 a dalších 11 + 17 + 6 v roce 2020. Vozy byly poprvé nasazeny do provozu v prosinci 2019 jako třída Low-Cost na komerčních linkách.
Prvních 6 vozů bylo přeregistrováno v Rakousku s označením Bmpvz 61 81 28-90 a novým inventárním číslem počínaje 011. Ostatní vozům přechodně zůstalo původní německé označením Bpwmz i původním číslem (dočasně Bm300 a Bm500), v průběhu roku 2021 též přeznačeno na Bmpz 61 81 28-90 s inventárními čísly 0xx (Bm100).

U vozu 016 (Bm116) byl v roce 2021 vytvořen prostor pro jízdní kola odstraněním 6 sedadel. Vůz byl určen jako záložní pro linku R23 Kolín - Ústí nad Labem. V 4/2023 byl interiér vozu uveden do původního stavu na 48 sedadel.

* V roce 2024 byl zařazen do provozu první vůz (Bm139) s rekonstruovaným interiérem (nové sedačky Fainsa, počet míst zvýšen na 54) jako třída Relax. Další vozy by měly následovat.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
5.6.2024
ABmpz
61 81 84-90 000 ... 002 1991
1995
AW Neumünster {3} 3 200 km/h Bm200
1981-85 Linke-Hofmann-Busch    
51 5
Vozy byly původně vyrobeny jako standardní velkoprostorové vozy 2. třídy Bpmz291 DB (celkem vyrobeno 540 vozů v několika sériích v letech 1981-85). V roce 1991 byly 4 vozy upraveny pro nasazení na vlacích Lufthansa-Airport-Express (LHA) na nově otevřené lince Mannheim - Stuttgart, úpravou byl snížen počet míst k sezení z 80 na 39 a vozy byly přeznačeny na Bpmz296. Provoz všech vlaků pod značkou LHA byl ukončen v roce 1993, do roku 1995 byla provozována ještě omezená nabídka spojů na trase Frankfurt - Stuttgart pod značkou Airport-Express. V roce 1995 byly vozy upraveny pro použití v novém projektu Touristikzug (původně zamýšleno jako komfortní charterová souprava nabízená k pronájmu, později nasazováno jako vlaky pro veřejnost do vybraných turistických destinací). Po úpravě byl počet míst navýšen na 51, vozy byly přeznačeny na Bpmz811, po krátké době na Bpmz857 73 80 84-90 903 ... 906. Ještě v roce 1995 prošly podobnou úpravou pro vytvoření druhé soupravy Touristikzugu další 4 vozy Bpmz293 (původně též Bpmz291) -> Bpmz857.1 73 80 84-90 913 ... 916. V roce 2005 byly vozy přeznačeny na Apmz857.5 se zachováním původních čísel. Provoz obou souprav Touristikzugu byl ukončen v roce 2011, vozy byly poté nasazovány jako operativní záloha za jiné dálkové vlaky, vozy 914 a 915 byly řazeny jako 1. třída ve vlacích Berlin-Warszawa-Express, později byly vozy přeznačeny zpět na 2. třídu Bpmz857.5 a řazeny do některých IC vlaků.

RegioJet zakoupil 3 vozy v roce 2019. Vozy byly poprvé nasazeny do provozu v prosinci 2019 jako třída Low-Cost na komerčních linkách. Na podzim 2020 byly u dvou vozů vyměněny potahy sedadel za koženkové místo původních textilních (třetí vůz 002 v roce 2021), vozy byly nasazovány jako posila třídy Relax.
Během podzimu 2021 byly do vozů doplněny háky na kola, kávovar a vozy přeznačeny na ABmpz. Od 12.12.2021 jsou vozy nasazovány na lince R23 jako 1. třída.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
4.12.2021
Bmz
61 81 20-91
61 80 20-91
0xx
3xx
2002-2004 AW Neumünster {36} 8
4
200 km/h Bp200
Bp200.9

1981-85 Linke-Hofmann-Busch    
80*
Původně Bpmz291 DB (celkem vyrobeno 540 vozů v letech 1981-85). V letech 2002 - 2004 bylo 80 vozů modernizováno na Bpmz294.3.

RegioJet zakoupil 3 vozy v roce 2020, dalších 5 v roce 2021, 9 vozů v roce 2023 a 19 vozů v roce 2024. Po přeregistraci v Rakousku vozy obdržely nové řadové označení Bmz. V provozu od roku 2021 jako posilové vozy na lince R8 a od 12.12.2021 jsou vozy nasazovány na lince R23 jako 2. třída.

* V roce 2022 byl u 4 vozů určených pro linku R23 vytvořen prostor pro přepravu jízdních kol odebráním části sedadel. Počet sedadel 54, 18 míst pro kola. Vozy jsou označeny jako Bp200.9.

Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
29.5.2024
Bmz
61 81 29-91
61 80 29-91
0xx
7xx
2002-2003 AW Neumünster {12} 5 200 km/h Bp100
1985 Linke-Hofmann-Busch    
75* 2
V rámci výroby vozů Bmpz291 byla v roce 1985 vyrobena 20 kusová série vozů s úpravou pro přepravu vozíčkářů. Vozy byly původně označeny Bpmz291.5, později přeznačeno na Bpmbz291.5. V letech 2002 - 2003 byly modernizovány na Bpmbz294.7.

RegioJet zakoupil 2 vozy v roce 2020, další 1 v roce 2021, 4 vozy v roce 2023 a 5 vozů v roce 2024. Po přeregistraci v Rakousku vozy obdržely nové řadové označení Bmz. První vůz (Bp101) v provozu od 12/2021 na lince R23.
* U dvou vozů (Bp101 a Bp102) byl prostor pro přepravu vozíčkářů rozšířen odebráním 4 sedadel a byla doplněna přenosná nájezdová rampa - počet sedadel 71.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
5.6.2024
Bmz
61 81 29-90 000 ... 018 2001-2002 {19} 18 200 km/h B200
1962-1972    
50+1 2
Původně Bcüm243 DB (celkem vyrobeno 467 vozů v letech 1962-72?), později označeno jako Bocm243. V letech 1980 - 1982? bylo 140 vozů upraveno na Bocmh246, později označeno jako Bcmh246. V letech 2001-2002 prošlo 54 vozů modernizací na Bvcmbz249 (s úpravou pro přepravu vozíčkářů). U DB vyřazeno do konce roku 2016.

V roce 2019 zakoupil 19 vozů RegioJet s určením pro linku R8 (Brno - Bohumín) od prosince 2019. Před zařazením do provozu byl upraven interiér (mj. dosazení nových sedadel místo původních lehátek). Do provozu zařazeno od 15.12.2019. Oddíl průvodce je využíván pro prodej občerstvení. Na začátku letní sezóny 2022 byly vozy staženy z linky R8, místo sedadel jsou vrácena původní lehátka a vozy jsou nasazeny na noční vlaky do Chorvatska.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
7.7.2022
Bcmz
61 81 50-91
61 81 50-71
000 ... 009
000 ... 008?
1996-2000,2005-2006 {10}
{12}
10
9
200 km/h
160 km/h
Bc100
Bc300

1962-1972    
40*
Původně Bcüm243 DB (celkem vyrobeno 467 vozů v letech 1962-72?), později označeno jako Bocm243, poté Bcm243. V letech 1996 - 2000 prošlo 117 vozů modernizací na Bvcmz248 (některé vozy až v letech 2005 - 2006). U DB vyřazeno do konce roku 2016.

V roce 2019 zakoupil 10 vozů RegioJet s určením pro linku R8 (Brno - Bohumín) od prosince 2019. V provozu se některé vozy poprvé objevily na podzim 2019 jako spací vůz na nočním vlaku Praha - Košice. Na lince R8 zařazeno do provozu od 15.12.2019 jako vůz k sezení. V roce 2020 bylo zakoupeno dalších 9 vozů 50-71, v roce 2021 další 3. U vozů 50-91 byly horní lehátka nahrazeny zavazadlovými policemi, vozy 50-71 jsou v původním provedení s 5 nebo 6(?) lehátky v oddíle.

* 40 míst v lehátkové konfiguraci v nočních vlacích nebo 60 míst k sezení v denních vlacích.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
30.5.2021
Bcmz
61 81 59-90 06x* 2001-2002 {9} 7 200 km/h Bc200


1962-1972    
32 2
Původně Bcüm243 DB (celkem vyrobeno 467 vozů v letech 1962-72?), později označeno jako Bocm243. V letech 1980 - 1982? bylo 140 vozů upraveno na Bocmh246, později označeno jako Bcmh246. V letech 2001-2002 prošlo 54 vozů modernizací na Bvcmbz249 (s úpravou pro přepravu vozíčkářů). U DB vyřazeno do konce roku 2016.

Prvních 19 vozů této řady zakoupil Regiojet v roce 2019, ty však byly upraveny jako vozy k sezení pro linku R8 (viz výše Bmz 61 81 29-90 000 ... 018). V roce 2021 zakoupil dalších 9 vozů, poprvé byly nasazeny od května 2021 na sezónní vlak do Chorvatska.

Vůz 063 byl v letech 2021-2022 opatřen reklamním polepem propagující Chorvatsko.

* známá čísla: 061, 063, 067
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
30.5.2021
BDcm
61 85 82-90 401, 406, 408, 414 1980-1982
2003
AW Halberstadt {4} 4 200 km/h Bc400
1962-1972    
30 18
Původně Bcüm243 DB (celkem vyrobeno 467 vozů v letech 1962-72?), později označeno jako Bocm243. V letech 1980 - 1982? bylo 140 vozů upraveno na Bocmh246, později označeno jako Bocmh246. V roce 2003 bylo 15 vozů rekonstruováno na BDcm874 - renovace interiéru, dosazení klimatizace, ponecháno 6 lehátkových oddílů, zbylá polovina vozu upravena jako zavazadlový prostor zejm. pro přepravu jízdních kol. Nasazováno na vlaky CityNightLine, u DB vyřazeno z provozu do konce roku 2016.

RegioJet v roce 2020 zakoupil 4 vozy, nasazení vozů je od roku 2020 na sezónní vlaky do Chorvatska. V roce 2022 byly vozy nasazené i na lince R23.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
2.6.2022

nahoru
ASTRA Vagoane Călători, 2010 - 2019
 
Bmpz
61 81 20-90

61 81 20-70
001 ... 010
011 ... 021*
000 ... 005
2014-2015
2018-2019
2010
Astra [10]
[10]
[6]
10
10
6
200 km/h
200 km/h
160 km/h
Bm000
   
80
Vozy 20-90 001 ... 021 byly vyrobeny přímo pro Regiojet.

Vozy 20-70 000 ... 005 byly vyrobeny původně pro italského soukromého dopravce Arenaways. 4 vozy byly v obvyklém velkoprostorovém uspořádání s místy k sezení, 2 vozy (označeny UNICA) byly navíc vybaveny místem pro vozíčkaře, bistro oddílem a služebním pultem. Vozy byly v provozu pouze několik měsíců na přelomu let 2011/2012 převážně na trati Miláno - Turín. Po krachu dopravce v roce 2012 byly vozy dlouhodobě odstaveny, v roce 2017 prodány Regiojetu a převezeny do Rumunska k opravě. U Regiojetu je první vůz v provozu od roku 2022, poslední vůz byl zařazen do provozu v roce 2023. Po opravě jsou vozy sjednoceny s ostatními vozy ASTRA.

* číslo 015 neobsazeno, vůz byl použit pro stavbu měřícího vozu MVŽSv 2 pro SŽ(DC)
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
3.4.2024


Poslední aktualizace: 8.6.2024

Aktualizace dat: Pavel Dvořák, dalšími informacemi přispěli: Jakub Vavrečka, Pavel Zabořil a Ondřej Uherek.

Údaje jsou bez záruky. Uvítám veškeré upřesnění a doplnění. Vaše připomínky můžete směřovat do formuláře pod odkazem "Našli jste chybu?" uvedeného u každého vozu, do diskuzního fóra nebo na mail vagonweb(zavináč)vagonweb(tečka)cz, děkuji.

Poznámka: Do 1.9.2013 nebyla v dálkových vlacích RJ rozlišována vozová třída, od 2.9.2013 jsou zavedeny tři třídy: Standard, Relax a Business. V roce 2017 byla zavedena také třída Low cost. V regionálních vlacích na trati Bratislava - Komárno byly všechny vozy řazeny jako 2. třída. Na linkách R8 Brno - Bohumín a R23 Ústí nad Labem - Kolín je nabízena 1. a 2. třída.

Zdroje:
rj.macoslav.cz
www.bahnforum.info
www.drehscheibe-online.de/foren/
spz.logout.cz

Autoři nákresů: Vantju, Martin Baier, Daniel Hentschel, pd.

Vysvětlivky barevného rozlišení:

Provozované vozy
Vyřazené vozy
Provozované rekonstruované vozy
Vyřazené rekonstruované vozy
Provozované převzaté vozy
Vyřazené převzaté vozy

37.17
vagonWEB.cz
Železniční osobní vozy