vagonWEB
Železniční osobní vozy
 
vagonWEB
Železniční osobní vozy
Hlavní strana » Popisy » Osobní vozy SK (soukromé společnosti)
cs         ▼
Česky
English
Deutsch
Polski
Magyar

Osobní vozy SK (soukromé společnosti)

Wagon Service (WSBA) [2021 - ...]
Wagon Service Travel (WSBA) [2000 - 2021]
TRATEC-SK (TRA)
Jadrová a vyraďovacia spoločnosť (JAVYS)
Seřazení:
• Podle skupin
Podle tříd
Podle abecedy
Tabulkové zobrazení

nahoru
Wagon Service (WSBA) [2021 - ...]
Firma Wagon Service je nástupce firmy Wagon Service Travel, která v roce 2021 změnila svého vlastníka. Nástupnická společnost se zabývá zejména pronájmem a servisem železničních vozů. Z předchozí společnosti převzala 6 lehátkových vozů Bcmh a dále rozšiřuje svůj vozový park nákupem starších vozů od jiných dopravců.
V této části je popsán vozový park společnosti po roce 2021 (seznam vozů není úplný). Vozový park z předchozího období je popsán v samostatném boxu Wagon Service Travel (WSBA) [2000 - 2021].
 
Bcmh
51 56 05-70 501 ... 520  1981, 1998 {6}  6(?) 160 km/h
 1967 - 1968    
60
Původně Bctüm256 DB (celkem vyrobeno 60 vozů v letech 1967-68), později označeno jako Bctm256, po modernizaci po roce 1981 Bctmh257, po modernizaci po roce 1998 Bcomh244, později označeno jako Bcmh244. V roce 2004 koupila 20 vozů společnost Wagon Service Travel. Z nich bylo 11 vozů v roce 2021 prodáno společnosti Gesellschaft für Fahrzeugtechnik Crailsheim (GfF), 3 vozy byly vyřazeny, zbylých 6 vozů převzala nástupnická společnost Wagon Service.

Vozy 501 ... 510 jsou vybaveny podvozky s magnetickou brzdou
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
13.5.2023
Bcm
61 88 50-70 602, 605, 612  1989
 2022
Centrale werkplaats van Mechelen {3}  2(?) 160 km/h
 1976 - 1977 La Brugeoise et Nivelles    
60
Vozy byly vyrobeny v roce 1977 jako oddílové vozy 2. třídy řady B typ I6 pro SNCB (jako součást společné objednávky 500 vozů financovaných společností Eurofima). V roce 1989 bylo 15 vozů přestavěno na lehátkové vozy Bcm.

V roce 2019 zakoupil RegioJet 14 vozů. V roce 2022 byly 3 vozy (602, 605 a 612) pronajaty společnosti Wagon Service, kde před zařazením do provozu prošly opravou včetně nového nátěru. Wagon Service vozy dále pronajímá ZSSK, kde jsou nasazeny zejména na R 614/615 Zemplín.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
13.5.2023
Bc663
51 56 59-80 000 ... ?  1967 - 1972 Waggonbau Bautzen {?}  ? 160 km/h
   
54
Původně Bac 51 54 59-80 000 ... 096 ČSD (celkem vyrobeno 97 vozů v letech 1967-72), později označeno jako Bcm, Bc, u ČD přechodně i jako vozy 2. třídy k sezení B 50 54 29-48, po roce 2010 bylo 29(?) vozů předáno ČD Cargo jako doprovodné vozy pro zvláštní přepravy.

V roce 2023(?) několik vozů odkoupil Wagon Service, jsou doloženy minimálně 4 vozy 51 56 59-80 000 až 003.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
14.5.2023
Bc
51 56 59-41  1975 - 1984 VEB Waggonbau Bautzen {?}  ? 140 km/h
   
54
Původně Bac 51 54 59-41 001 ... 210 ČSD (celkem vyrobeno 210 vozů v letech 1975-84), později označeno jako Bcm, poté Bc.

V roce 2023(?) několik vozů odkoupil Wagon Service, jsou doloženy minimálně 2 vozy 51 56 59-41 167-9 a 186-9.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
14.5.2023

nahoru
Wagon Service Travel (WSBA) [2000 - 2021]
Firma Wagon Service Travel byla založena v roce 2000 a zaměřovala se na pořádání železničních zájezdů a zážitkových vlaků po celé Evropě. Postupně vlastnila až 42 lůžkových a lehátkových vozů, které využívala jak pro vlastní vlaky, část vozů byla dlouhodobě pronajímána jiným dopravcům pro pravidelné noční vlaky.
V letech 2020 a 2021 společnost většinu svých vozů prodala jiným dopravcům. V roce 2020 byla část firmy převedena do nově založené společnosti Wagon Service, která pokračuje v původním podnikání, od roku 2021 s novým vlastníkem, viz samostatný box Wagon Service (WSBA) [2021 - ...]. Původní společnost Wagon Service Travel již žádné vozy nevlastní, následující přehled vozů popisuje historický stav.
 
Bcmh
51 56 05-70 501 ... 520  1981, 1998 {20}  0 160 km/h


 1967 - 1968    
60 * *
Původně Bctüm256 DB (celkem vyrobeno 60 vozů v letech 1967-68), později označeno jako Bctm256, po modernizaci po roce 1981 Bctmh257, po modernizaci po roce 1998 Bcomh244, později označeno jako Bcmh244, u Wagon Service Travel v provozu od roku 2004.

V roce 2021 bylo 11 vozů prodáno společnosti Gesellschaft für Fahrzeugtechnik Crailsheim (GfF), 3 vozy jsou vyřazeny, 6 vozů převzala nástupnická společnost Wagon Service.

Vozy 501 ... 510 jsou vybaveny podvozky s magnetickou brzdou
* zásuvky 230 V a vakuové WC bylo dosazeno později
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
13.5.2023
Bvcmbz
61 80 59-90 0xx  1980-82?,2001-02
 2017
{5}  0 2020 200 km/h


 1962-1972    
50
Původně Bcüm243 DB (celkem vyrobeno 467 vozů v letech 1962-72?), později označeno jako Bocm243. V letech 1980 - 1982? bylo 140 vozů upraveno na Bocmh246, později označeno jako Bcmh246. V letech 2001 - 2002 prošlo 54 vozů modernizací na Bvcmbz249. U DB vyřazeno z provozu do konce roku 2016.

V roce 2017 zakoupil Wagon Service Travel 4 vozy, v roce 2019 ještě jeden vůz. Před zařazením do provozu vozy prošly opravou v ŽOS Trnava (mimo jiné dosazení usb zásuvek a nový nátěr). U WSBA v provozu od 8/2017. V 8/2020 byly všechny vozy prodány MÁV-START (do konce GVD 2020 je zachováno stávající nasazení vozů).
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
18.4.2021
Bvcmz
61 80 50-91 0xx  1996-2000,2005-2006
 2017
{8}  0 2020 200 km/h


 1962-1972    
60*
Původně Bcüm243 DB (celkem vyrobeno 467 vozů v letech 1962-72?), později označeno jako Bocm243, poté Bcm243. V letech 1996 - 2000 prošlo 117 vozů modernizací na Bvcmz248 (některé vozy až v letech 2005 - 2006). U DB vyřazeno z provozu do konce roku 2016.

V roce 2017 zakoupil Wagon Service Travel 8 vozů. Před zařazením do provozu prošly vozy opravou v ŽOS Trnava (mimo jiné dosazení usb zásuvek a nový nátěr). U WSBA v provozu od 6/2017. V 8/2020 byly všechny vozy prodány MÁV-START (do konce GVD 2020 je zachováno stávající nasazení vozů).

* V roce 2018 úprava jednoho vozu (039) na "hybridní" lehátkový vůz s místy k sezení (3 lehátka na jedné straně oddílu sklopena jako místa k sezení, 3 lehátka na druhé straně oddílu jako místa k ležení; kapacita vozu 30 míst).
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
13.5.2023
Bvcmz
61 80 50-91 034, 036  1996-2000,2005-2006 {2}  0 200 km/h
 1962-1972    
60
Vozy stejného typu jako dříve vlastněné Bvcmz. V roce 2020 si Wagon Service Travel pronajal dva vozy od RDC Deutschland.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
13.5.2023
WLABmee
62 56 07-90
62 56 71-90
601 ... 604
611 ... 615
 2007
 2015?,2016?
{4}
{5}
 0
 0
2020 200 km/h


 1995
 1994 - 1995
Waggonbau Görlitz    
11-33
V roce 1995 byla ve Waggonbau Görlitz vyrobena pro Litevské železnice (LG) čtyřkusová série vozů WLABmee odvozená ze série pro RŽD. Vozy byly nasazeny na spoj Vilnius - Warszawa - Berlin, po zrušení tohoto spojení byly odstaveny. V roce 2007 byly všechny vozy LG prodány Wagon Service Travel, od roku 2008 dále pronajmuty ZSSK.
V roce 2015 bylo zakoupeno dalších 5 vozů z původní stokusové série pro RŽD. Po roce 2015 byla u některých vozů provedena revitalizace interiéru. V 8/2020 byly všechny vozy prodány MÁV-START (do konce GVD 2020 je zachováno stávající nasazení vozů).

* u Wagon Service Travel od roku 2007
** u Wagon Service Travel od roku 2015
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
18.4.2021
Salon
51 56 09-40 041  1998(?) ŽOS Vrútky <1>  0 140 km/h
 1968 Waggonbau Görlitz    
6-18 22
Salon Istopolitan
Přestavba z vozu WLAB (pravděpodobně 51 54 64-80 041-3) na salónní vůz: ponecháno 6 lůžkových oddílů, ve zbylé části vozu vytvořena salónní část s variabilním uspořádáním stolů (max. 22 míst) a s barovým pultem.

Po roce 2005 prodáno MÁV-Nozstalgia, kde byl označen Salon 51 55 09-40 041-9, v roce 2014 přeznačen na BcR 56 55 85-40 041-1.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
13.5.2023

nahoru
TRATEC-SK (TRA)
 
WRmz
61 54 88-90 202, 211  2005-2010
 2021-2022
Tratec {2}  2 200 km/h
 1988-1989 SGP Simmering    
40
Původně ÖBB WRmz 61 81 88-90 200 - 215. V letech 2005 - 2010 modernizace interiéru u ÖBB (Upgrading-Programm). V letech 2011 a 2014 odkoupil Regiojet celkem 7 vozů, v roce 2020 bylo 6 vozů dále prodáno společnosti TRATEC CZ.

Tratec CZ v letech 2020-2022 provedl celkovou modernizaci interiéru. Vozy jsou přes Tratec SK pronajaty ZSSK. Vozy v provozu od 2021 (202) a 2022 (211).
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
16.2.2022

nahoru
Jadrová a vyraďovacia spoločnosť (JAVYS)
 
WLADmveer
53 56 09-71 001  1999 <1>  1 160 km/h
 1986-87    
8 11
Doprovodný vůz pro přepravy jaderného paliva, přestavba v ŽOS Vrútky z Amee 50 56 11-38 012-0.
Ve voze jsou 4 lůžkové oddíly (celkem 8 lůžek, v denním uspořádání 12 míst k sezení), společenská místnost pro 11 osob (vybavení: TV, videorekordér, radiomagnetofon, CD přehrávač) kuchyňka (vybavení: chladnička s mrazničkou, mikrovlnná trouba, el. dvojvařič, kávovar, rychlovarná konvice), sprchový kout, dílna (se základním zámečnickým vybavením, el. vrtačka, bruska, svařovací agregát) a naftová elektrocentrála.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
25.5.2023


Poslední aktualizace: 25.5.2023

Aktualizácia dát: Marek Bičan, informáciami tiež prispeli: ENrico a Jiří Pokorný.

Údaje sú bez záruky. Privítam každé upresnenie a doplnenie, ktoré zasielajte na email fotkyvoznov(zavináč)gmail(bodka)com, do predmetu správy prosím vyplniť heslo vagonweb. Ďakujem.

Autor nákresov: pd s využitím nákresov Jiřího Vaňka, j.vanek(zavináč)email(bodka)cz.

Vysvětlivky barevného rozlišení:

Provozované vozy
Vyřazené vozy
Provozované rekonstruované vozy
Vyřazené rekonstruované vozy
Provozované převzaté vozy
Vyřazené převzaté vozy

39.35
vagonWEB.cz
Železniční osobní vozy