vagonWEB
Železniční osobní vozy
 

vagonWEB

Železniční osobní vozy

Hlavní strana » Popisy » Osobní vozy SV
cs         ▼
Česky
English
Deutsch
Polski
Magyar

Osobní vozy SV

MÁV Dunakeszi Fömühely, pro JŽ 1958 - 1961
GOŠA Smederevska Palanka a Pafawag Wrocław, pro JŽ 1959 - 1964, UIC-X
GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ a KSR 1963 - 1988, UIC-Y
Construcciones Auxiliar de Ferrocarrills Zaragoza, pro KSR 1973-74
Preduzeće šinskih vozila Bratrstvo Subotica, pro JŽ 1974, 1977-78
GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1985 - 1991, UIC-Z2
převzaté vozy od ÖBB 80.léta (různí výrobci)
převzaté vozy od DB 80.léta a 1996 (různí výrobci), UIC-X
převzaté vozy od SNCB 1996? (La Brugeoise, Nivelles), 25,77m
Želvoz Pančevo, pro JŽ 1990 - 1995 (rekonstrukce vozů GOŠA), UIC-Y
pronajaté vozy od BDŽ 1991 (VEB Waggonbau Bautzen), UIC-Z2
GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1991-2008 (rekonstrukce vozů GOŠA)
GOŠA Smederevska Palanka (licence Siemens), pro JŽ 1999 - 2002, UIC-Z1
Seřazení:
• Podle skupin
Podle tříd
Podle abecedy
Tabulkové zobrazení

nahoru
MÁV Dunakeszi Fömühely, pro JŽ 1958 - 1961
 
B 50 72 29-10 700 ... ?
1958-61 [20?] 0
  120 km/h  
72
Našli jste chybu?
28.10.2013
WL 51 72 60-49 600 ... 618
1958-59 [19] 0
  140 km/h  
10-30
Vozy dodány a do konce 70.let provozovány KSR. Poté předány ŽTP Beograd (?ks) a ŽTP Zagreb (?ks).
Našli jste chybu?
28.10.2013
WR 51 72 88-49 600 ... 609
1960 [7] 0
  140 km/h  
Vozy dodány a do konce 70.let provozovány KSR. Poté předány ŽTP Beograd (7ks) a ŽTP Zagreb (3ks).
V 70.letech prošly vozy modernizací.
Našli jste chybu?
28.10.2013

nahoru
GOŠA Smederevska Palanka a Pafawag Wrocław, pro JŽ 1959 - 1964, UIC-X
Celkem dodáno k JŽ 438 vozů. Originální vozy vyráběl Pafawag Wrocław. V letech 1959-62 dodáno 166 vozů (50 ks A a 116 ks AB, některé vozy bez elektrického vytápění). Zbylou část vozů vyrobil závod GOŠA Smederevska Palanka v polské licenci. Vozy se v detailech lišily od polských originálů. V letech 1960-64 dodáno 272 vozů řad AB, B, Bc, AR a D (služební vozy jsou kratší a neodpovídají tak kategorii UIC-X, ale pro vzhledovou příbuznost jsou často řazeny do této kategorie).
Část vozů přestavěna a použita v pracovních vlacích na území celé bývalé Jugoslávie.
Velkou rekonstrukcí prošly některé vozy AB a B SŽ. Exteriér vozu byl přizpůsoben vozům UIC-Y. U MŽ se mimo provoz dochovalo ještě několik vozů AB a B v původním provedení. Další podrobnosti zde.
Během času některé vozy přišly o režim RIC, byla snížena maximální rychlost atp. Při změně číselného intervalu často docházelo k přečíslování inventárních čísel do nové řady a původní čísla již nebyla obsazena.
 
Am 50 72 10-20
51 72 10-60
600 ... ???
1959-62 [?] 0


  120 km/h  
60
Našli jste chybu?
28.10.2013
ABm 50 72 31-47
51 72 31-40
600 ... ???
1959-62 [?] 0
  120 km/h  
30+48
Našli jste chybu?
28.10.2013
Bm 51 72 22-40
51 72 22-60
600 ... ???
1959-62 [?] 0
  120 km/h  
96
Našli jste chybu?
28.10.2013
ARm 51 72 84-40 600, 601
1963 [2] 0
  120 km/h  
36
Našli jste chybu?
28.10.2013
Ds 51 72 95-10 600 ... 619
1961-62 [20] 0
  120 km/h  
Vozy jsou kratší a neodpovídají tak kategorii UIC-X, ale pro vzhledovou příbuznost jsou často řazeny do této kategorie.
Našli jste chybu?
28.10.2013

nahoru
GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ a KSR 1963 - 1988, UIC-Y
 
A, Al 50 72 19-05 500 ... ?
600 ... ?
700 ... ?
900 ... ?
[?] ?
  120 km/h  
54
Našli jste chybu?
28.10.2013
AB, ABl 51 72 39-10
50 72 39-26
51 72 39-27
51 72 39-80
500 ... ?
600 ... ?
700 ... ?
900 ... ?
[?] ?
  120 km/h
160 km/h
 
24+30
Vozy dodávané do roku 1973 měly 8 míst v kupé 2.třídy. Později některé vozy upraveny na 6 míst v kupé 2. třídy.
Našli jste chybu?
28.10.2013
B, Bl 51 72 20-10
50 72 20-26
51 72 20-27
51 72 20-70
51 72 20-80
500 ... ?
600 ... ?
700 ... ?
900 ... ?
[?] 115
  120 km/h
160 km/h
 
60
Vozy dodávané do roku 1973 měly 8 míst v kupé. Později některé vozy upraveny na 6 míst v kupé.
Vozy pro ŽTO Novi Sad z roku 1985 vybaveny podvozky GOŠA 100 (MD-522).
Našli jste chybu?
28.10.2013
B, Bl 50 72 29-28 500 ... ?
600 ... ?
700 ... ?
900 ... ?
[?] 0
  120 km/h  
54
Původně Al.
Našli jste chybu?
28.10.2013
BR 50 72 84-10 600 ... 604 1969 [5] 0
  120 km/h  
24
Původně AR.
Našli jste chybu?
11.5.2014
BR 50 72 85-27
50 72 85-10
500 ... 501
600 ... 604
1970-71 [7] 0
  120 km/h  
40 8
Našli jste chybu?
11.5.2014
BRl 50 72 85-80 610 ... 619? 1979 [10] 0
  160 km/h  
30
Našli jste chybu?
11.5.2014
Ac, Acl 50 72 48-10
50 72 48-26
50 72 48-80
500 ... 503
600 ... 610
1979 [15] 0
  120 km/h
160 km/h
 
32*
* k sezení 48 míst
Našli jste chybu?
11.5.2014
Bc 50 72 59-10 500 ... ?
600 ... ?
1963 [17] 0
  120 km/h  
54
Našli jste chybu?
11.5.2014
Bc, Bcl 51 72 59-10
50 72 59-27
51 72 59-80
500 ... 506
600 ... ?, 650 ... ?
700 ... ?
900
1968, 1982, 1984 [?] ?


  120 km/h
160 km/h
 
54
Našli jste chybu?
11.5.2014
WLB 50 72 70-89 600 ... 617 1963, 1967 [18] 0
  160 km/h  
10-30
Vozy dodány a do konce 70.let provozovány KSR. Poté předány ŽTP Beograd (11ks), ŽTP Sarajevo (2ks) a ŽTP Zagreb (5ks).
Našli jste chybu?
11.5.2014
WLB, WLBl 51 72 70-10
50 72 70-27
51 72 70-80
625 ... 634?
654 ... 666?
1969-71 [30?] ?
  120 km/h
160 km/h
 
10-30
Vozy dodány a do konce 70.let provozovány KSR. Poté předány ŽTP Beograd.
Našli jste chybu?
11.5.2014
WLB, WLBl 50 72 71-10
50 72 71-50
51 72 71-80
601 ... 639
900 ... 902
1972, 1975, 1983 [35] 0
  120 km/h
160 km/h
 
11-33
Vozy v letech 1972 a 1975 dodány a do konce 70.let provozovány KSR. Poté předány ŽTP Beograd. Série z roku 1983 dodána přímo ŽTP Beograd a tři vozy přiděleny do dom.st. Kosovo Polje.
Našli jste chybu?
11.5.2014
D 50 72 95-10 600 ... 612
900
1967 [14] 0
  120 km/h
160 km/h
 
Našli jste chybu?
11.5.2014
Ds 50 72 95-27
50 72 95-80
500 ... 502
620 ... 626
1969 [10] 0
  120 km/h
160 km/h
 
Našli jste chybu?
11.5.2014
Ds 51 72 95-10 630 ... 631 1987 [2] 0
  120 km/h  
Našli jste chybu?
11.5.2014
Post-l 51 72 00-10
51 72 00-80
600 ... ?
701 ... ?
1973, 1975, 1981, 1987-88 [?] 0
  120 km/h
160 km/h
 
V 90.letech tři vozy rekonstruovány na služební D 92-55.
Našli jste chybu?
28.10.2013

nahoru
Construcciones Auxiliar de Ferrocarrills Zaragoza, pro KSR 1973-74
 
WLBlm 51 72 71-10 680 ... 699 1973-74 [14] 0
  120 km/h  
11-33
Typ YF, podvozky MD-12. Vozy dodány a do konce 70.let provozovány KSR. Poté předány ŽTP Beograd (14ks) a ŽTP Zagreb (6ks - 686 a 690-694).
V letech 1989-90 částečná modernizace (lze identifikovat, podle dosazených menších oken).
Našli jste chybu?
11.5.2014

nahoru
Preduzeće šinskih vozila Bratrstvo Subotica, pro JŽ 1974, 1977-78
 
DDam 50 72 97-00 500 ... ?
600 ... ?
1974, 1977-78 1993-94 ?
  120 km/h  
10
Přestavba z Laeekss-z v PŠV Bratrstvo, kdy bylo mj. provedeno zakrytování a zvednuta rychlost.
Původně 97-10, v roce 2007 provedeny další úpravy (pravděpodobně odebrání parního potrubí) a přeznačen na 97-00.
Našli jste chybu?
11.5.2014

nahoru
GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1985 - 1991, UIC-Z2
Další podrobnosti zde.
 
AcBc 51 72 44-76 000 ... 004 1985-87 2019 [5] 5
  160 km/h  
16+30
V roce 2019 byly vozy rekonstruovány z vozů ABlm.
Na vozech chybně není uvedeno písmeno "m" určené vozům delším než 24,5m.
Našli jste chybu?
29.1.2019
Am, Alm 51 72 10-70 620 ... 642 1985-87, 1990 [17] 0
  160 km/h  
60
K tehdejšímu ŽTP Beograd dodáno celkem 20 vozů ABlm. 17 vozů bylo přeznačeno na Alm pro vlaky Morava a Skopje (Skopje - Beograd a zpět), Titograd express (Bar - Beograd a zpět), Kosovo express (K. Polje - Beograd a zpět) a Avala (Beograd - Wien a zpět).
Později vozy různě přeznačovány mezi řadami Alm a ABlm.
Našli jste chybu?
11.5.2014
ABm, ABlm 50 72 30-10
51 72 30-70
500 ... 504?
600 ... 611?
700 ... 707?
900 ... 906?
1985-87, 1990 [15] 10
  120 km/h
160 km/h
 
36+24
K tehdejšímu ŽTP Beograd (20ks), ŽTO Novi Sad (5ks) a ŽTO Priština (7ks) dodáno celkem 32 vozů ABlm. 17 vozů ŽTP Beograd bylo přeznačeno na Alm.
Vozy určeny pro vlaky Kosovo express (K. Polje - Beograd a zpět), Simplon express (Beograd - Paris a zpět) a Jugoslavia express (Beograd - München a zpět).
Později vozy různě přeznačovány mezi řadami Alm a ABlm.
Našli jste chybu?
11.5.2014
Bm 50 72 21-10
50 72 21-26
600 ... 603
900 ... 902
1987, 1990 [7] 3
  120 km/h  
66
K tehdejšímu ŽTP Beograd (4ks) a ŽTO Priština (3ks) dodáno celkem 7 vozů.
Vozy určeny pro vlaky Morava a Skopje (Skopje - Beograd a zpět) a Kosovo express (K. Polje - Beograd a zpět).
Našli jste chybu?
11.5.2014
Beelmt 50 72 20-05 500 ... 508
600 ... 610
1985-86 [20] 19
  120 km/h  
80
K tehdejšímu ŽTP Beograd (11ks) a ŽTO Novi Sad (9ks) dodáno celkem 20 vozů.
Vozy určeny pro vlaky Bačka a Palić (Subotica - Beograd a zpět) a Zlatibor (Titovo Užice - Beograd a zpět).
Našli jste chybu?
29.10.2015
BReelmt 50 72 85-05 500 1986 [1] 0
  120 km/h  
46
K tehdejšímu ŽTP Novi Sad dodán 1 vůz určeny pro vlaky Bačka a Palić (Subotica - Beograd a zpět).
Zůstalo pouze u jednoho prototypu a sériová výroba nebyla nikdy zadána.
Našli jste chybu?
11.5.2014

nahoru
převzaté vozy od ÖBB 80.léta (různí výrobci)
 
Baat 50 72 24-22 700 ... ??? 1910-44 {?} 0
  80 km/h  
52
U ÖBB Bi.
Našli jste chybu?
28.10.2013
Baat 50 72 24-20
50 72 24-27
600 ... ??? 1910-44 {?} 0


  80 km/h  
52
U ÖBB Bi.
Našli jste chybu?
28.10.2013
Baat 50 72 24-20 680 ... 694? 1908-43 {15} 0
  80 km/h  
24
U ÖBB BDi.
Našli jste chybu?
28.10.2013
B 50 72 27-30? ??? 1938 {1} 0
  120 km/h  
50
U ÖBB naposledy B 50 81 27-03 102, původně ABC4ah 19 431.
Našli jste chybu?
28.10.2013
B 50 72 28-30? ??? 1931 {1} 0
Graz   120 km/h  
58
U ÖBB naposledy B 50 81 28-03 111, původně BCah 29 263.
Našli jste chybu?
28.10.2013
B 50 72 29-30? ??? ... ??? 1930-31 {10} 0
Graz, Simmering   120 km/h  
72
U ÖBB naposledy B 50 81 29-04, původně B4üh 30 2XX.
Našli jste chybu?
28.10.2013
Bt 50 72 29-30? ??? 1944 {1} 0
   
72
U ÖBB naposledy B4hT 93 81 7058.06, původně C4i-43 75 076.
Našli jste chybu?
28.10.2013
Bt 50 72 20-30 750 ... 762 1911-23 {13} 0
  120 km/h  
80
U ÖBB naposledy Bp 50 81 20-14 a Bpo 50 81 20-04, původně B4ipüh 32 3XX.
Našli jste chybu?
28.10.2013

nahoru
převzaté vozy od DB 80.léta a 1996 (různí výrobci), UIC-X
 
Am 50 72 10-10 770 ... ? 0
  120 km/h  
60
Našli jste chybu?
11.5.2014
Bm 50 72 20-27
50 72 20-40
700 ... 714? 9
  120 km/h  
60
Původně Am.
Našli jste chybu?
28.10.2013
Bm 50 72 21-05
50 72 21-27
50 72 21-40
700 ... ? 9
  120 km/h
140 km/h
 
66
Původně ABm.
Našli jste chybu?
28.10.2013
Bm 51 72 22-05
51 72 22-10
50 72 22-27
50 72 22-40
50 72 22-55
700 ... ? 66


  120 km/h
140 km/h
 
72
Některé vozy ještě s původními nezalamovacími dveřmi.
Našli jste chybu?
28.10.2013
Bcm 51 72 50-10
50 72 50-27
51 72 50-40
50 72 50-41
600 ... ?
700 ... ?
13


  120 km/h
140 km/h
 
60
Některé vozy ještě s původními nezalamovacími dveřmi.
Našli jste chybu?
28.10.2013
Bcm 51 72 50-10
51 72 50-40
700 ... 719? 7


  120 km/h
140 km/h
 
60
Původně Touropa.
Našli jste chybu?
28.10.2013
BDm 50 72 82-27 700 ... ? 0
  120 km/h  
42
Našli jste chybu?
11.5.2014

nahoru
převzaté vozy od SNCB 1996? (La Brugeoise, Nivelles), 25,77m
 
ABm 50 72 30-05
50 72 30-28
700 ... 707
700 ... 703
1966 0
  120 km/h  
24+36
Typ I4 SNCB.
Našli jste chybu?
11.5.2014
Bm 50 72 29-05
50 72 29-28
700 ... 701
700 ... 709
1966 0
  120 km/h  
54
Původně Am, typ I4 SNCB.
Našli jste chybu?
11.5.2014

nahoru
Želvoz Pančevo, pro JŽ 1990 - 1995 (rekonstrukce vozů GOŠA), UIC-Y
 
At, Atl 50 72 19-76 000 ... 005
700 ... 705
1990-91 <12> 10
  160 km/h  
54
Rekonstrukce z vozů Al.
Vozy 000 ... 005 byly dříve 19-84 700 ... 705, po rekonstrukci parního topení na elektrické byly přeznačeny v roce 2010.
Původní nátěr odpovídal ostatním vozům rekonstruovaný v Želvozu (tři odstíny modré a modré dveře).
Našli jste chybu?
17.4.2015
Bt, Btl 50 72 20-76 000 ... 006
700 ... 720
1990-91 <28> 27
  160 km/h  
78
Rekonstrukce z vozů Bl.
Vozy 000 ... 006 byly dříve 20-84 700 ... 706, po rekonstrukci parního topení na elektrické byly přeznačeny v roce 2010.
Původní nátěr odpovídal ostatním vozům rekonstruovaný v Želvozu (tři odstíny modré a modré dveře).
Našli jste chybu?
17.4.2015
WRl 51 72 87-71 650 ... 657 1992-93? <8> 0
  160 km/h  
32
Rekonstrukce z vozů Bl?
První jídelní vůz standardu UIC u JŽ. Do jejich rekonstrukce v půlce 90.let byl mezinárodní provoz (směr Rakousko a Maďarsko) zajišťován pronajatými vozy WRm (BDŽ, UIC-Z2, 3ks) a upravenými vlastními vozy WRl (Rába Györ, 2ks). Oba typy v celooranžovém nátěru.
Našli jste chybu?
17.4.2015
D 50 72 92-55 700 ... 702 1981 1995? <3> 0
  140 km/h  
Rekonstrukce z vozů Post-l.
Našli jste chybu?
11.5.2014

nahoru
pronajaté vozy od BDŽ 1991 (VEB Waggonbau Bautzen), UIC-Z2
 
WRm 51 72 88-50 615 ... 617? 1991 {3} 0
  140km/h  
Pronájem pro vlak Avala. Vozy byly v provozu v první půli 90.let, do dodání vozů WRl UIC-Y. Poté vráceny BDŽ.
Našli jste chybu?
29.1.2019

nahoru
GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1991-2008 (rekonstrukce vozů GOŠA)
 
WR 51 72 8?-?0 ??? 1991 <1> 0
   
Rekonstrukce pro vlak Avala. Vůz byl v provozu v první půli 90.let, do dodání vozů WRl UIC-Y.
Rekonstrukce z vozu Ba?
Našli jste chybu?
29.1.2019
WRl 51 72 87-80 700 ... 703 1997? <4> 0
  160 km/h  
32
Rekonstrukce z vozů Bl?
Našli jste chybu?
29.1.2019
BRtl 50 72 85-05 601 ... 605 2008 <5> 5




  120 km/h  
30 8
Rekonstrukce z vozů Bl.
Našli jste chybu?
11.5.2014

nahoru
GOŠA Smederevska Palanka (licence Siemens), pro JŽ 1999 - 2002, UIC-Z1
Další podrobnosti zde.
 
Aeelmt 61 72 10-70 600 ... 605 1999, 2001-02 [6] 6


  160 km/h  
58
V roce 2003 vozy přeznačeny z 61 72 10-90 a snížena vmax z 200 km/h na 160 km/h z ekonomických důvodů.
Našli jste chybu?
6.8.2015
Beelmt 61 72 20-70 600 ... 613 1999, 2001-02 [14] 14
  160 km/h  
80* *
V roce 2003 vozy přeznačeny z 61 72 20-90 a snížena vmax z 200 km/h na 160 km/h z ekonomických důvodů.
* vozy 606, 607 a 612 mají 72 míst + úprava pro přepravu vozíčkářů
Našli jste chybu?
6.8.2015
WReelmt 61 72 87-70 600 ... 602 1999, 2001 [3] 0
  160 km/h  
32
V roce 2003 vozy přeznačeny z 61 72 87-90 a snížena vmax z 200 km/h na 160 km/h z ekonomických důvodů.
Našli jste chybu?
6.8.2015


Poslední aktualizace: 29.1.2019

Kompletace dat: Martin Zedník, dále přispěl Christian Pollach, jemuž patří velké poděkování.

Všechny údaje jsou bez záruky. Proto je jakékoliv upřesnění a doplnění s díky vítáno. Informace buďto na webový mail nebo mzednik(zavináč)centrum(tečka)cz.

Počty provozních vozů jsou většinou neaktuální. Vzhledem k ekonomické situaci ŽS je mnoho vozů odstaveno s propadlou revizí. Situace se často mění a je dosti nepřehledná, proto nejsou aktuální informace k dispozici. Také se některé vozy nacházejí trvale odstavené ve stanici Kosovo Polje.

Poznámka k inventárním číslům: u bývalých Jugoslávských železnic (JŽ) určovala první číslice z inventárního čísla příslušnost k oblastnímu ředitelství. Pro dnešní ŽS odpovídají číselné řady 5XX - ŽTO Novi Sad, 6XX a 7XX - ŽTP Beograd, 9XX - ŽTO Priština. Podrobněji na stránce Označovaní vozů ŽS. Vozy jsou v současnosti přečíslovávány do číselných řad 0XX, eventuelně 1XX. Většinou se tak děje po provedení revize, nebo větší opravy.

Zdroje:
GOŠA
• Tatravagonka Bratrstvo
Railserbia
Male željeznice
• vlastní pozorování

vagonWEB.cz
Železniční osobní vozy