vagonWEB
Železniční osobní vozy
 
vagonWEB
Železniční osobní vozy
Hlavní strana » Popisy » Osobní vozy SV
cs         ▼
Česky
English
Deutsch
Polski
Magyar

Osobní vozy SV

GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ a KSR 1963 - 1988, UIC-Y
Construcciones Auxiliar de Ferrocarrills Zaragoza, pro KSR 1973-74
Preduzeće šinskih vozila Bratstvo Subotica, pro JŽ 1974, 1977-78
GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1985 - 1991, UIC-Z2
převzaté vozy od DB 1987 a 1996-97 (různí výrobci), UIC-X
převzaté vozy od SNCB 1996-97 (La Brugeoise et Nivelles), 25,77m
Želvoz Pančevo, pro JŽ 1990 - 1995 (rekonstrukce vozů GOŠA), UIC-Y
GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1991-2008 (rekonstrukce vozů GOŠA)
GOŠA Smederevska Palanka (licence Siemens), pro JŽ 1999 - 2002, UIC-Z1
Seřazení:
• Podle skupin
Podle tříd
Podle abecedy
Tabulkové zobrazení

nahoru
GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ a KSR 1963 - 1988, UIC-Y
 
A, Al
50 72 19-05 500 ... ?
600 ... ?
700 ... ?
900 ... ?
[?] 120 km/h
   
54
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
28.10.2013
AB, ABl
51 72 39-10
50 72 39-26
51 72 39-27
51 72 39-80
500 ... ?
600 ... ?
700 ... ?
900 ... ?
[?] 120 km/h
160 km/h

   
24+30
Vozy dodávané do roku 1973 měly 8 míst v kupé 2.třídy. Později některé vozy upraveny na 6 míst v kupé 2. třídy.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
28.10.2013
B, Bl
51 72 20-10
50 72 20-26
51 72 20-27
51 72 20-70
51 72 20-80
500 ... ?
600 ... ?
700 ... ?
900 ... ?
[?] 120 km/h
160 km/h

   
60
Vozy dodávané do roku 1973 měly 8 míst v kupé. Později některé vozy upraveny na 6 míst v kupé.
Vozy pro ŽTO Novi Sad z roku 1985 vybaveny podvozky GOŠA 100 (MD-522).
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
28.10.2013
B, Bl
50 72 29-28 500 ... ?
600 ... ?
700 ... ?
900 ... ?
[?] 120 km/h
   
54
Původně Al.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
28.10.2013
AR
50 72 84-00 650  1971 [1]  0 120 km/h
   
24
Vozy 85-10 600 ... 604 přeznačeny na 1.třídu 84-10 600 ... 604 bez úpravy interiéru. Později vůz 84-10 602 přeznačen na 84-00 650.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
11.5.2014
BR
50 72 85-10 600 ... 609  1971 [10]  0 120 km/h
   
30 8
Pět vozů přeznačeno na 1.třídu, ze zbylé pětice dva vozy později předány podniku Nový Sad.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
11.5.2014
BRl
50 72 85-80 610 ... 619  1979 [10]  0 160 km/h
   
30
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
11.5.2014
Ac, Acl
50 72 48-10
50 72 48-26
50 72 48-80
500 ... 503
600 ... 610
 1979 [15]  0 120 km/h
160 km/h

   
32*
* k sezení 48 míst
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
11.5.2014
Bc
50 72 59-10 500 ... 501?
600 ... 612?
 1964 [15]  0 120 km/h
   
54
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
11.5.2014
Bc, Bcl
51 72 59-10
50 72 59-27
51 72 59-80
502 ... 506?
600 ... ?, 650 ... ?
700 ... ?
900
 1968, 1982, 1984 [?]  ? 120 km/h
160 km/h



   
54
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
11.5.2014
WLB
50 72 70-89
50 72 70-80
600 ... 605
606 ... 617
 1963
 1967
[6]
[12]
 0 160 km/h
   
10-30
Vozy dodány a do konce 70.let provozovány KSR. Poté předány ŽTP Beograd (11ks), ŽTP Sarajevo (2ks) a ŽTP Zagreb (5ks).
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
11.5.2014
WLB, WLBl
51 72 70-10
50 72 70-27
51 72 70-80
606 ... 617*
625 ... 666
 1969-71 [25]  ? 120 km/h
160 km/h

   
10-30
Vozy dodány a do konce 70.let provozovány KSR. Poté předány ŽTP Beograd (25ks), ŽTP Sarajevo (5ks) a ŽTP Zagreb (12ks).
Série určena pro obchodní vlak Maestral dodána v příslušném nátěru do dom.st. Zagreb, později vozy rozpuštěny mezi ostatní dom.st.
* interval 606 ... 617 obsazen později a náhodně za čísla uvolněná vozy z výrobní série roku 1967 (vozy vyřazené, nebo předané jiným železničním podnikům). Uvolněná čísla ze serie 625 ... 666 nebyla, zpravidla, již obsazována.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
11.5.2014
WLB, WLBl
50 72 71-10
50 72 71-50
51 72 71-80
601 ... 627
630 ... 636
900 ... 902
 1972, 1975
 1983
[32]  0 120 km/h
160 km/h

   
11-33
Vozy v letech 1972 a 1975 dodány a do konce 70.let provozovány KSR. Poté předány ŽTP Beograd (pět vozů z řady 601 ... 627 předáno ŽTP Zagreb). Série z roku 1983 dodána již přímo ŽTP Beograd a ŽTO Priština.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
11.5.2014
D
50 72 95-10 600 ... 612
900*
 1967 [14]  0 120 km/h
160 km/h
   
Dva vozy předány k ŽTP Sarajevo někdy mezi roky 1987-90.
* v 90. letech přeznačen na 627?
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
11.5.2014
Ds
50 72 95-27
50 72 95-80
500 ... 502
620 ... 626
 1969 [10]  0 120 km/h
160 km/h
   
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
11.5.2014
Ds
51 72 95-10 630 ... 631  1987 [2]  0 120 km/h
   
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
11.5.2014
Post-l
51 72 00-10
51 72 00-80
600 ... 613?
700 ... 708?
 1973, 1975
 1987-88
[23?]  0 120 km/h
160 km/h
   
V 90.letech tři vozy rekonstruovány na služební D 92-55.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
28.10.2013

nahoru
Construcciones Auxiliar de Ferrocarrills Zaragoza, pro KSR 1973-74
 
WLBlm
51 72 71-10 680 ... 699  1973-74 [14]  0 120 km/h
   
11-33
Typ YF, podvozky MD-12. Vozy dodány a do konce 70.let provozovány KSR. Poté předány ŽTP Beograd (14ks) a ŽTP Zagreb (6ks - 686 a 690-694).
V letech 1989-90 částečná modernizace (lze identifikovat, podle dosazených menších oken).
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
11.5.2014

nahoru
Preduzeće šinskih vozila Bratstvo Subotica, pro JŽ 1974, 1977-78
 
DDam
50 72 97-00 500 ... ?
600 ... ?
 1993-94 <36?>  ? 120 km/h
 1974, 1977-78    
10
Přestavba z Laeekss-z v PŠV Bratrstvo, kdy bylo mj. provedeno zakrytování a zvednuta rychlost.
Původně 97-10, v roce 2007 provedeny další úpravy (pravděpodobně odebrání parního potrubí) a přeznačen na 97-00.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
11.5.2014

nahoru
GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1985 - 1991, UIC-Z2
Další podrobnosti zde.
 
AcBc
51 72 44-76 000 ... 004  2019 [5]  5 160 km/h
 1985-87    
16+30
V roce 2019 rekonstrukce z vozů ABlm.
Na vozech chybně není uvedeno písmeno "m" určené vozům delším než 24,5m.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
29.1.2019
Am, Alm
51 72 10-70 620 ... 644  1987, 1990 [25]  0 160 km/h
   
60
Všechny vozy dodány jako ABlm, později postupně většina přeznačena na Alm. Není doloženo přeznačení všech vozů. Od roku 20?? průběžně přeznačovány zpět na ABlm.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
11.5.2014
ABm, ABlm
50 72 30-10
51 72 30-70
501 ... 505
600 ... 620
900 ... 905
 1984, 1987, 1990 [32]  ? 120 km/h
160 km/h

   
36+24
Prototyp vyroben v roce 1984 a dodán 1985. 1. série pro podnik Beograd byla ihned provozována jako 1.třída, později většina vozů přeznačena na Alm.
Po začlenění podniku Priština byla pro vozy 900...905 vyčleněna řada 750...755. Není doloženo přeznačení všech vozů.
Později zpět přeznačeny vozy Alm na ABlm, inventární čísla přeznačena nesystémově a pro některé vozy vyčleněna řada 7XX.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
11.5.2014
Bm
50 72 21-10
50 72 21-26
600 ... 603
900 ... 902
 1987, 1990 [7]  3 120 km/h
   
66
K tehdejšímu ŽTP Beograd (4ks) a ŽTO Priština (3ks) dodáno celkem 7 vozů.
Vozy určeny pro vlaky Morava a Skopje (Skopje - Beograd a zpět) a Kosovo express (K. Polje - Beograd a zpět).
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
11.5.2014
Beelmt
50 72 20-05 500 ... 508
600 ... 610
 1986 [20]  19 120 km/h
   
80
K tehdejšímu ŽTP Beograd (11ks) a ŽTO Novi Sad (9ks) dodáno celkem 20 vozů.
Vozy určeny pro vlaky Bačka a Palić (Subotica - Beograd a zpět) a Zlatibor (Titovo Užice - Beograd a zpět).
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
29.10.2015
BReelmt
50 72 85-05 500  1986 [1]  0 120 km/h
   
46
K tehdejšímu ŽTP Novi Sad dodán 1 vůz určeny pro vlaky Bačka a Palić (Subotica - Beograd a zpět).
Zůstalo pouze u jednoho prototypu a sériová výroba nebyla nikdy zadána.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
11.5.2014

nahoru
převzaté vozy od DB 1987 a 1996-97 (různí výrobci), UIC-X
 
Am
50 72 10-10
50 72 10-40
770 ... ?
700 ... 705?
120 km/h
   
60
U DB naposledy Am1XX, některé vozy ještě s původními nezalamovacími dveřmi.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
11.5.2014
Bm
50 72 20-27
50 72 20-40
700 ... 714? 120 km/h
   
60
U DB naposledy Am1XX, některé vozy ještě s původními nezalamovacími dveřmi.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
28.10.2013
Bm
50 72 21-05
50 72 21-27
50 72 21-40
700 ... 712? 120 km/h
140 km/h
   
66
U DB naposledy ABm223, některé vozy ještě s původními nezalamovacími dveřmi.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
28.10.2013
Bm
51 72 22-05
51 72 22-10
50 72 22-27
50 72 22-40
50 72 22-55
700 ... 765? 120 km/h
140 km/h



   
72
U DB naposledy Bm232 a Bm238, některé vozy ještě s původními nezalamovacími dveřmi.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
28.10.2013
Bcm
51 72 50-10
50 72 50-27
51 72 50-40
50 72 50-41
600 ... ?
700 ... ?
120 km/h
140 km/h


   
60
U DB naposledy Bcm243 a Bcm246, některé vozy ještě s původními nezalamovacími dveřmi.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
28.10.2013
Bcm
51 72 50-10
51 72 50-40
700 ... 719? 120 km/h
140 km/h


   
60
U DB naposledy Bctmh257, původně Touropa.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
28.10.2013
BDms
50 72 82-27 700 ... ? 120 km/h
   
42
U DB naposledy BDms27X.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
11.5.2014

nahoru
převzaté vozy od SNCB 1996-97 (La Brugeoise et Nivelles), 25,77m
 
ABm
50 72 30-05
50 72 30-28
700 ... 707
700 ... 703
 1966  0 120 km/h
   
24+36
U SNCB naposledy A4B6, typ I4.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
11.5.2014
Bm
50 72 29-05
50 72 29-28
700 ... 701
700 ... 709
 1966  0 120 km/h
   
54
U SNCB naposledy A9, typ I4.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
11.5.2014

nahoru
Želvoz Pančevo, pro JŽ 1990 - 1995 (rekonstrukce vozů GOŠA), UIC-Y
 
At, Atl
50 72 19-76 000 ... 005
700 ... 705
 1990-91 <12>  10 160 km/h
   
54
Rekonstrukce z vozů Al.
Vozy 000 ... 005 byly dříve 19-84 700 ... 705, po rekonstrukci parního topení na elektrické byly přeznačeny v roce 2010.
Původní nátěr odpovídal ostatním vozům rekonstruovaný v Želvozu (tři odstíny modré a modré dveře).
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
17.4.2015
Bt, Btl
50 72 20-76 000 ... 006
700 ... 720
 1990-91 <28>  27 160 km/h
   
78
Rekonstrukce z vozů Bl.
Vozy 000 ... 006 byly dříve 20-84 700 ... 706, po rekonstrukci parního topení na elektrické byly přeznačeny v roce 2010.
Původní nátěr odpovídal ostatním vozům rekonstruovaný v Želvozu (tři odstíny modré a modré dveře).
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
17.4.2015
WRl
51 72 87-71 650 ... 657  1992-93? <8>  0 160 km/h
   
32
Rekonstrukce z vozů Bl?
První jídelní vůz standardu UIC u JŽ. Do jejich rekonstrukce v půlce 90.let byl mezinárodní provoz (směr Rakousko a Maďarsko) zajišťován pronajatými vozy WRm (BDŽ, UIC-Z2, 3ks) a vlastními vozy WRl starší konstrukce.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
17.4.2015
D
50 72 92-55 700 ... 702  1995? <3>  0 140 km/h
 1981    
Rekonstrukce z vozů Post-l.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
11.5.2014

nahoru
GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1991-2008 (rekonstrukce vozů GOŠA)
 
WRl
51 72 87-80 700 ... 703  1997? <4>  0 160 km/h
   
32
Rekonstrukce z vozů Bl?
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
29.1.2019
BRtl
50 72 85-05 601 ... 605  2008 <5>  5 120 km/h




   
30 8
Rekonstrukce z vozů Bl.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
11.5.2014

nahoru
GOŠA Smederevska Palanka (licence Siemens), pro JŽ 1999 - 2002, UIC-Z1
Další podrobnosti zde.
 
Aeelmt
61 72 10-70 600 ... 605  1999, 2001-02 [6]  6 160 km/h


   
58
V roce 2003 vozy přeznačeny z 61 72 10-90 a snížena vmax z 200 km/h na 160 km/h z ekonomických důvodů.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
6.8.2015
Beelmt
61 72 20-70 600 ... 613  1999, 2001 [14]  14 160 km/h
   
80* *
V roce 2003 vozy přeznačeny z 61 72 20-90 a snížena vmax z 200 km/h na 160 km/h z ekonomických důvodů.
* vozy 606, 607 a 612 mají 72 míst + úprava pro přepravu vozíčkářů
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
6.8.2015
WReelmt
61 72 87-70 600 ... 602  1999, 2001 [3]  0 160 km/h
   
32
V roce 2003 vozy přeznačeny z 61 72 87-90 a snížena vmax z 200 km/h na 160 km/h z ekonomických důvodů.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
6.8.2015


Poslední aktualizace: 29.1.2019

Kompletace dat: Martin Zedník, dále přispěl Christian Pollach, jemuž patří velké poděkování.

Všechny údaje jsou bez záruky. Proto je jakékoliv upřesnění a doplnění s díky vítáno. Informace buďto na webový mail nebo mzednik(zavináč)centrum(tečka)cz.

Počty provozních vozů jsou většinou neaktuální. Vzhledem k ekonomické situaci ŽS je mnoho vozů odstaveno s propadlou revizí. Situace se často mění a je dosti nepřehledná, proto nejsou aktuální informace k dispozici. Také se některé vozy nacházejí trvale odstavené ve stanici Kosovo Polje.

Poznámka k inventárním číslům: u bývalých Jugoslávských železnic (JŽ) určovala první číslice z inventárního čísla příslušnost k oblastnímu ředitelství. Pro dnešní ŽS odpovídají číselné řady 5XX - ŽTO Novi Sad, 6XX a 7XX - ŽTP Beograd, 9XX - ŽTO Priština. Podrobněji na stránce Označovaní vozů ŽS. Vozy jsou v současnosti přečíslovávány do číselných řad 0XX, eventuelně 1XX. Většinou se tak děje po provedení revize, nebo větší opravy.

Zdroje:
GOŠA
• Tatravagonka Bratrstvo
Railserbia
Male željeznice
• vlastní pozorování

Vysvětlivky barevného rozlišení:

Provozované vozy
Vyřazené vozy
Provozované rekonstruované vozy
Vyřazené rekonstruované vozy
Provozované převzaté vozy
Vyřazené převzaté vozy

174.23
vagonWEB.cz
Železniční osobní vozy