nahoru |
||||||||||||||
MÁV Dunakeszi Fömühely, pro JŽ 1958 - 1961 | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
B | 50 72 29-10 | 700 ... ? |
1958-61 | [20?] | 0 | |||||||||
![]() |
120 km/h | |||||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | 28.10.2013 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
WL | 51 72 60-49 | 600 ... 618 |
1958-59 | [19] | 0 | |||||||||
![]() |
140 km/h | |||||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||
Vozy dodány a do konce 70.let provozovány KSR. Poté předány ŽTP Beograd (?ks) a ŽTP Zagreb (?ks). | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | 28.10.2013 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
WR | 51 72 88-49 | 600 ... 609 |
1960 | [7] | 0 | |||||||||
![]() |
140 km/h | |||||||||||||
![]() |
||||||||||||||
Vozy dodány a do konce 70.let provozovány KSR. Poté předány ŽTP Beograd (7ks) a ŽTP Zagreb (3ks). V 70.letech prošly vozy modernizací. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | 28.10.2013 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
GOŠA Smederevska Palanka a Pafawag Wrocław, pro JŽ 1959 - 1964, UIC-X | ||||||||||||||
Celkem dodáno k JŽ 438 vozů. Originální vozy vyráběl Pafawag Wrocław. V letech 1959-62 dodáno 166 vozů (50 ks A a 116 ks AB, některé vozy bez elektrického vytápění). Zbylou část vozů vyrobil závod GOŠA Smederevska Palanka v polské licenci. Vozy se v detailech lišily od polských originálů. V letech 1960-64 dodáno 272 vozů řad AB, B, Bc, AR a D (služební vozy jsou kratší a neodpovídají tak kategorii UIC-X, ale pro vzhledovou příbuznost jsou často řazeny do této kategorie). Část vozů přestavěna a použita v pracovních vlacích na území celé bývalé Jugoslávie. Velkou rekonstrukcí prošly některé vozy AB a B SŽ. Exteriér vozu byl přizpůsoben vozům UIC-Y. U MŽ se mimo provoz dochovalo ještě několik vozů AB a B v původním provedení. Další podrobnosti zde. Během času některé vozy přišly o režim RIC, byla snížena maximální rychlost atp. Při změně číselného intervalu často docházelo k přečíslování inventárních čísel do nové řady a původní čísla již nebyla obsazena. |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
Am | 50 72 10-20 51 72 10-60 |
600 ... ??? |
1959-62 | [?] | 0 | |||||||||
![]() ![]() |
120 km/h | |||||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | 28.10.2013 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
ABm | 50 72 31-47 51 72 31-40 |
600 ... ??? |
1959-62 | [?] | 0 | |||||||||
![]() |
120 km/h | |||||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | 28.10.2013 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Bm | 51 72 22-40 51 72 22-60 |
600 ... ??? |
1959-62 | [?] | 0 | |||||||||
![]() |
120 km/h | |||||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | 28.10.2013 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
ARm | 51 72 84-40 | 600, 601 |
1963 | [2] | 0 | |||||||||
![]() |
120 km/h | |||||||||||||
![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | 28.10.2013 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Ds | 51 72 95-10 | 600 ... 619 |
1961-62 | [20] | 0 | |||||||||
![]() |
120 km/h | |||||||||||||
![]() |
||||||||||||||
Vozy jsou kratší a neodpovídají tak kategorii UIC-X, ale pro vzhledovou příbuznost jsou často řazeny do této kategorie. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | 28.10.2013 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ a KSR 1963 - 1988, UIC-Y | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
A, Al | 50 72 19-05 | 500 ... ? 600 ... ? 700 ... ? 900 ... ? |
[?] | ? | ![]() |
|||||||||
![]() |
120 km/h | |||||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | 28.10.2013 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
AB, ABl | 51 72 39-10 50 72 39-26 51 72 39-27 51 72 39-80 |
500 ... ? 600 ... ? 700 ... ? 900 ... ? |
[?] | ? | ![]() |
|||||||||
![]() |
120 km/h 160 km/h |
|||||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||
Vozy dodávané do roku 1973 měly 8 míst v kupé 2.třídy. Později některé vozy upraveny na 6 míst v kupé 2. třídy. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | 28.10.2013 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
B, Bl | 51 72 20-10 50 72 20-26 51 72 20-27 51 72 20-70 51 72 20-80 |
500 ... ? 600 ... ? 700 ... ? 900 ... ? |
[?] | 115 | ![]() |
|||||||||
![]() |
120 km/h 160 km/h |
|||||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||
Vozy dodávané do roku 1973 měly 8 míst v kupé. Později některé vozy upraveny na 6 míst v kupé. Vozy pro ŽTO Novi Sad z roku 1985 vybaveny podvozky GOŠA 100 (MD-522). |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | 28.10.2013 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
B, Bl | 50 72 29-28 | 500 ... ? 600 ... ? 700 ... ? 900 ... ? |
[?] | 0 | ||||||||||
![]() |
120 km/h | |||||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||
Původně Al. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | 28.10.2013 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
BR | 50 72 84-10 | 600 ... 604 | 1969 | [5] | 0 | |||||||||
![]() |
120 km/h | |||||||||||||
![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||
Původně AR. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | 11.5.2014 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
BR | 50 72 85-27 50 72 85-10 |
500 ... 501 600 ... 604 |
1970-71 | [7] | 0 | |||||||||
![]() |
120 km/h | |||||||||||||
![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | 11.5.2014 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
BRl | 50 72 85-80 | 610 ... 619? | 1979 | [10] | 0 | |||||||||
![]() |
160 km/h | |||||||||||||
![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | 11.5.2014 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Ac, Acl | 50 72 48-10 50 72 48-26 50 72 48-80 |
500 ... 503 600 ... 610 |
1979 | [15] | 0 | ![]() |
||||||||
![]() |
120 km/h 160 km/h |
|||||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||
* k sezení 48 míst | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | 11.5.2014 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Bc | 50 72 59-10 | 500 ... ? 600 ... ? |
1963 | [17] | 0 | |||||||||
![]() |
120 km/h | |||||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | 11.5.2014 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Bc, Bcl | 51 72 59-10 50 72 59-27 51 72 59-80 |
500 ... 506 600 ... ?, 650 ... ? 700 ... ? 900 |
1968, 1982, 1984 | [?] | ? | ![]() |
||||||||
![]() ![]() |
120 km/h 160 km/h |
|||||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | 11.5.2014 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
WLB | 50 72 70-89 | 600 ... 617 | 1963, 1967 | [18] | 0 | |||||||||
![]() |
160 km/h | |||||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||
Vozy dodány a do konce 70.let provozovány KSR. Poté předány ŽTP Beograd (11ks), ŽTP Sarajevo (2ks) a ŽTP Zagreb (5ks). | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | 11.5.2014 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
WLB, WLBl | 51 72 70-10 50 72 70-27 51 72 70-80 |
625 ... 634? 654 ... 666? |
1969-71 | [30?] | ? | ![]() |
||||||||
![]() |
120 km/h 160 km/h |
|||||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||
Vozy dodány a do konce 70.let provozovány KSR. Poté předány ŽTP Beograd. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | 11.5.2014 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
WLB, WLBl | 50 72 71-10 50 72 71-50 51 72 71-80 |
601 ... 639 900 ... 902 |
1972, 1975, 1983 | [35] | 0 | ![]() |
||||||||
![]() |
120 km/h 160 km/h |
|||||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||
Vozy v letech 1972 a 1975 dodány a do konce 70.let provozovány KSR. Poté předány ŽTP Beograd. Série z roku 1983 dodána přímo ŽTP Beograd a tři vozy přiděleny do dom.st. Kosovo Polje. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | 11.5.2014 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
D | 50 72 95-10 | 600 ... 612 900 |
1967 | [14] | 0 | |||||||||
![]() |
120 km/h 160 km/h |
|||||||||||||
![]() |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | 11.5.2014 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Ds | 50 72 95-27 50 72 95-80 |
500 ... 502 620 ... 626 |
1969 | [10] | 0 | |||||||||
![]() |
120 km/h 160 km/h |
|||||||||||||
![]() |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | 11.5.2014 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Ds | 51 72 95-10 | 630 ... 631 | 1987 | [2] | 0 | |||||||||
![]() |
120 km/h | |||||||||||||
![]() |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | 11.5.2014 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Post-l | 51 72 00-10 51 72 00-80 |
600 ... ? 701 ... ? |
1973, 1975, 1981, 1987-88 | [?] | 0 | |||||||||
![]() |
120 km/h 160 km/h |
|||||||||||||
![]() |
||||||||||||||
V 90.letech tři vozy rekonstruovány na služební D 92-55. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | 28.10.2013 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
Construcciones Auxiliar de Ferrocarrills Zaragoza, pro KSR 1973-74 | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
WLBlm | 51 72 71-10 | 680 ... 699 | 1973-74 | [14] | 0 | |||||||||
![]() |
120 km/h | |||||||||||||
![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||
Typ YF, podvozky MD-12. Vozy dodány a do konce 70.let provozovány KSR. Poté předány ŽTP Beograd (14ks) a ŽTP Zagreb (6ks - 686 a 690-694). V letech 1989-90 částečná modernizace (lze identifikovat, podle dosazených menších oken). |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | 11.5.2014 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
Preduzeće šinskih vozila Bratrstvo Subotica, pro JŽ 1974, 1977-78 | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
DDam | 50 72 97-00 | 500 ... ? 600 ... ? |
1974, 1977-78 | 1993-94 | > | ? | ![]() |
|||||||
![]() |
120 km/h | |||||||||||||
![]() |
||||||||||||||
Přestavba z Laeekss-z v PŠV Bratrstvo, kdy bylo mj. provedeno zakrytování a zvednuta rychlost. Původně 97-10, v roce 2007 provedeny další úpravy (pravděpodobně odebrání parního potrubí) a přeznačen na 97-00. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | 11.5.2014 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1985 - 1991, UIC-Z2 | ||||||||||||||
Další podrobnosti zde. |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
AcBc | 51 72 44-76 | 000 ... 004 | 1985-87 | 2019 | [5] | 5 | ||||||||
![]() |
160 km/h | |||||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||
V roce 2019 byly vozy rekonstruovány z vozů ABlm. Na vozech chybně není uvedeno písmeno "m" určené vozům delším než 24,5m. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | 29.1.2019 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Am, Alm | 51 72 10-70 | 620 ... 642 | 1985-87, 1990 | [17] | 0 | ![]() |
||||||||
![]() |
160 km/h | |||||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||
K tehdejšímu ŽTP Beograd dodáno celkem 20 vozů ABlm. 17 vozů bylo přeznačeno na Alm pro vlaky Morava a Skopje (Skopje - Beograd a zpět), Titograd express (Bar - Beograd a zpět), Kosovo express (K. Polje - Beograd a zpět) a Avala (Beograd - Wien a zpět). Později vozy různě přeznačovány mezi řadami Alm a ABlm. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | 11.5.2014 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
ABm, ABlm | 50 72 30-10 51 72 30-70 |
500 ... 504? 600 ... 611? 700 ... 707? 900 ... 906? |
1985-87, 1990 | [15] | 10 | ![]() |
||||||||
![]() |
120 km/h 160 km/h |
|||||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||
K tehdejšímu ŽTP Beograd (20ks), ŽTO Novi Sad (5ks) a ŽTO Priština (7ks) dodáno celkem 32 vozů ABlm. 17 vozů ŽTP Beograd bylo přeznačeno na Alm. Vozy určeny pro vlaky Kosovo express (K. Polje - Beograd a zpět), Simplon express (Beograd - Paris a zpět) a Jugoslavia express (Beograd - München a zpět). Později vozy různě přeznačovány mezi řadami Alm a ABlm. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | 11.5.2014 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Bm | 50 72 21-10 50 72 21-26 |
600 ... 603 900 ... 902 |
1987, 1990 | [7] | 3 | |||||||||
![]() |
120 km/h | |||||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||
K tehdejšímu ŽTP Beograd (4ks) a ŽTO Priština (3ks) dodáno celkem 7 vozů. Vozy určeny pro vlaky Morava a Skopje (Skopje - Beograd a zpět) a Kosovo express (K. Polje - Beograd a zpět). |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | 11.5.2014 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Beelmt | 50 72 20-05 | 500 ... 508 600 ... 610 |
1985-86 | [20] | 19 | |||||||||
![]() |
120 km/h | |||||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||
K tehdejšímu ŽTP Beograd (11ks) a ŽTO Novi Sad (9ks) dodáno celkem 20 vozů. Vozy určeny pro vlaky Bačka a Palić (Subotica - Beograd a zpět) a Zlatibor (Titovo Užice - Beograd a zpět). |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | 29.10.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
BReelmt | 50 72 85-05 | 500 | 1986 | [1] | 0 | ![]() |
||||||||
![]() |
120 km/h | |||||||||||||
![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||
K tehdejšímu ŽTP Novi Sad dodán 1 vůz určeny pro vlaky Bačka a Palić (Subotica - Beograd a zpět). Zůstalo pouze u jednoho prototypu a sériová výroba nebyla nikdy zadána. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | 11.5.2014 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
převzaté vozy od ÖBB 80.léta (různí výrobci) | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
Baat | 50 72 24-22 | 700 ... ??? | 1910-44 | {?} | 0 | |||||||||
![]() |
80 km/h | |||||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||
U ÖBB Bi. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | 28.10.2013 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Baat | 50 72 24-20 50 72 24-27 |
600 ... ??? | 1910-44 | {?} | 0 | |||||||||
![]() ![]() |
80 km/h | |||||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||
U ÖBB Bi. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | 28.10.2013 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Baat | 50 72 24-20 | 680 ... 694? | 1908-43 | {15} | 0 | |||||||||
![]() |
80 km/h | |||||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||
U ÖBB BDi. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | 28.10.2013 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
B | 50 72 27-30? | ??? | 1938 | {1} | 0 | |||||||||
![]() |
120 km/h | |||||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||
U ÖBB naposledy B 50 81 27-03 102, původně ABC4ah 19 431. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | 28.10.2013 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
B | 50 72 28-30? | ??? | 1931 | {1} | 0 | |||||||||
![]() |
Graz | 120 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||
U ÖBB naposledy B 50 81 28-03 111, původně BCah 29 263. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | 28.10.2013 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
B | 50 72 29-30? | ??? ... ??? | 1930-31 | {10} | 0 | |||||||||
![]() |
Graz, Simmering | 120 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||
U ÖBB naposledy B 50 81 29-04, původně B4üh 30 2XX. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | 28.10.2013 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Bt | 50 72 29-30? | ??? | 1944 | {1} | 0 | |||||||||
![]() |
||||||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||
U ÖBB naposledy B4hT 93 81 7058.06, původně C4i-43 75 076. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | 28.10.2013 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Bt | 50 72 20-30 | 750 ... 762 | 1911-23 | {13} | 0 | |||||||||
![]() |
120 km/h | |||||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||
U ÖBB naposledy Bp 50 81 20-14 a Bpo 50 81 20-04, původně B4ipüh 32 3XX. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | 28.10.2013 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
převzaté vozy od DB 80.léta a 1996 (různí výrobci), UIC-X | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
Am | 50 72 10-10 | 770 ... ? | 0 | |||||||||||
![]() |
120 km/h | |||||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | 11.5.2014 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Bm | 50 72 20-27 50 72 20-40 |
700 ... 714? | 9 | ![]() |
||||||||||
![]() |
120 km/h | |||||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||
Původně Am. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | 28.10.2013 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Bm | 50 72 21-05 50 72 21-27 50 72 21-40 |
700 ... ? | 9 | |||||||||||
![]() |
120 km/h 140 km/h |
|||||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||
Původně ABm. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | 28.10.2013 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Bm | 51 72 22-05 51 72 22-10 50 72 22-27 50 72 22-40 50 72 22-55 |
700 ... ? | 66 | ![]() |
||||||||||
![]() ![]() |
120 km/h 140 km/h |
|||||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||
Některé vozy ještě s původními nezalamovacími dveřmi. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | 28.10.2013 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Bcm | 51 72 50-10 50 72 50-27 51 72 50-40 50 72 50-41 |
600 ... ? 700 ... ? |
13 | |||||||||||
![]() ![]() |
120 km/h 140 km/h |
|||||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||
Některé vozy ještě s původními nezalamovacími dveřmi. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | 28.10.2013 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Bcm | 51 72 50-10 51 72 50-40 |
700 ... 719? | 7 | |||||||||||
![]() ![]() |
120 km/h 140 km/h |
|||||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||
Původně Touropa. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | 28.10.2013 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
BDm | 50 72 82-27 | 700 ... ? | 0 | |||||||||||
![]() |
120 km/h | |||||||||||||
![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | 11.5.2014 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
převzaté vozy od SNCB 1996? (La Brugeoise, Nivelles), 25,77m | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
ABm | 50 72 30-05 50 72 30-28 |
700 ... 707 700 ... 703 |
1966 | 0 | ||||||||||
![]() |
120 km/h | |||||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||
Typ I4 SNCB. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | 11.5.2014 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Bm | 50 72 29-05 50 72 29-28 |
700 ... 701 700 ... 709 |
1966 | 0 | ||||||||||
![]() |
120 km/h | |||||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||
Původně Am, typ I4 SNCB. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | 11.5.2014 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
Želvoz Pančevo, pro JŽ 1990 - 1995 (rekonstrukce vozů GOŠA), UIC-Y | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
At, Atl | 50 72 19-76 | 000 ... 005 700 ... 705 |
1990-91 | <12> | 10 | ![]() |
||||||||
![]() |
160 km/h | |||||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||
Rekonstrukce z vozů Al. Vozy 000 ... 005 byly dříve 19-84 700 ... 705, po rekonstrukci parního topení na elektrické byly přeznačeny v roce 2010. Původní nátěr odpovídal ostatním vozům rekonstruovaný v Želvozu (tři odstíny modré a modré dveře). |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | 17.4.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Bt, Btl | 50 72 20-76 | 000 ... 006 700 ... 720 |
1990-91 | <28> | 27 | ![]() |
||||||||
![]() |
160 km/h | |||||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||
Rekonstrukce z vozů Bl. Vozy 000 ... 006 byly dříve 20-84 700 ... 706, po rekonstrukci parního topení na elektrické byly přeznačeny v roce 2010. Původní nátěr odpovídal ostatním vozům rekonstruovaný v Želvozu (tři odstíny modré a modré dveře). |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | 17.4.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
WRl | 51 72 87-71 | 650 ... 657 | 1992-93? | <8> | 0 | ![]() |
||||||||
![]() |
160 km/h | |||||||||||||
![]() |
||||||||||||||
Rekonstrukce z vozů Bl? První jídelní vůz standardu UIC u JŽ. Do jejich rekonstrukce v půlce 90.let byl mezinárodní provoz (směr Rakousko a Maďarsko) zajišťován pronajatými vozy WRm (BDŽ, UIC-Z2, 3ks) a upravenými vlastními vozy WRl (Rába Györ, 2ks). Oba typy v celooranžovém nátěru. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | 17.4.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
D | 50 72 92-55 | 700 ... 702 | 1981 | 1995? | <3> | 0 | ||||||||
![]() |
140 km/h | |||||||||||||
![]() |
||||||||||||||
Rekonstrukce z vozů Post-l. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | 11.5.2014 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
pronajaté vozy od BDŽ 1991 (VEB Waggonbau Bautzen), UIC-Z2 | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
WRm | 51 72 88-50 | 615 ... 617? | 1991 | {3} | 0 | |||||||||
![]() |
140km/h | |||||||||||||
![]() |
||||||||||||||
Pronájem pro vlak Avala. Vozy byly v provozu v první půli 90.let, do dodání vozů WRl UIC-Y. Poté vráceny BDŽ. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | 29.1.2019 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1991-2008 (rekonstrukce vozů GOŠA) | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
WR | 51 72 8?-?0 | ??? | 1991 | <1> | 0 | |||||||||
![]() |
||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||
Rekonstrukce pro vlak Avala. Vůz byl v provozu v první půli 90.let, do dodání vozů WRl UIC-Y. Rekonstrukce z vozu Ba? |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | 29.1.2019 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
WRl | 51 72 87-80 | 700 ... 703 | 1997? | <4> | 0 | |||||||||
![]() |
160 km/h | |||||||||||||
![]() |
||||||||||||||
Rekonstrukce z vozů Bl? | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | 29.1.2019 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
BRtl | 50 72 85-05 | 601 ... 605 | 2008 | <5> | 5 | ![]() |
||||||||
![]() ![]() ![]() |
120 km/h | |||||||||||||
![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||
Rekonstrukce z vozů Bl. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | 11.5.2014 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
GOŠA Smederevska Palanka (licence Siemens), pro JŽ 1999 - 2002, UIC-Z1 | ||||||||||||||
Další podrobnosti zde. |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
Aeelmt | 61 72 10-70 | 600 ... 605 | 1999, 2001-02 | [6] | 6 | ![]() |
||||||||
![]() ![]() |
160 km/h | |||||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||
V roce 2003 vozy přeznačeny z 61 72 10-90 a snížena vmax z 200 km/h na 160 km/h z ekonomických důvodů. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | 6.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Beelmt | 61 72 20-70 | 600 ... 613 | 1999, 2001-02 | [14] | 14 | ![]() |
||||||||
![]() |
160 km/h | |||||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||
V roce 2003 vozy přeznačeny z 61 72 20-90 a snížena vmax z 200 km/h na 160 km/h z ekonomických důvodů. * vozy 606, 607 a 612 mají 72 míst + úprava pro přepravu vozíčkářů |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | 6.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
WReelmt | 61 72 87-70 | 600 ... 602 | 1999, 2001 | [3] | 0 | ![]() |
||||||||
![]() |
160 km/h | |||||||||||||
![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||
V roce 2003 vozy přeznačeny z 61 72 87-90 a snížena vmax z 200 km/h na 160 km/h z ekonomických důvodů. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | 6.8.2015 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
???, pro JŽ ??? | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
Uas-zž | 80 72 930 4 | 000 ... 006? | [7?] | 0 | ||||||||||
![]() |
120 km/h | |||||||||||||
![]() |
||||||||||||||
Vůz s parním kotlem na uhlí. Maximální výkon výroby páry 640kg/h. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | 6.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Ukqs-zž | 40 72 900 1 | 650 ... 659? | [10?] | 0 | ||||||||||
![]() |
100 km/h | |||||||||||||
![]() |
||||||||||||||
Vůz s parním generátorem. Maximální výkon výroby páry 750kg/h. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | 6.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Ukqss-zž | 40 72 900 1 | 700 ... ??? | [?] | 0 | ||||||||||
![]() |
120 km/h | |||||||||||||
![]() |
||||||||||||||
Vůz s parním generátorem. Maximální výkon výroby páry ???kg/h. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | 6.8.2015 |
Poslední aktualizace: 29.1.2019
Kompletace dat: Martin Zedník, dále přispěl Christian Pollach, jemuž patří velké poděkování.
Všechny údaje jsou bez záruky. Proto je jakékoliv upřesnění a doplnění s díky vítáno. Informace buďto na webový mail nebo mzednik(zavináč)centrum(tečka)cz.
Počty provozních vozů jsou většinou neaktuální. Vzhledem k ekonomické situaci ŽS je mnoho vozů odstaveno s propadlou revizí. Situace se často mění a je dosti nepřehledná, proto nejsou aktuální informace k dispozici. Také se některé vozy nacházejí trvale odstavené ve stanici Kosovo Polje.
Poznámka k inventárním číslům: u bývalých Jugoslávských železnic (JŽ) určovala první číslice z inventárního čísla příslušnost k oblastnímu ředitelství. Pro dnešní ŽS odpovídají číselné řady 5XX - ŽTO Novi Sad, 6XX a 7XX - ŽTP Beograd, 9XX - ŽTO Priština. Podrobněji na stránce Označovaní vozů ŽS. Vozy jsou v současnosti přečíslovávány do číselných řad 0XX, eventuelně 1XX. Většinou se tak děje po provedení revize, nebo větší opravy.
Zdroje:
• GOŠA
• Tatravagonka Bratrstvo
• Railserbia
• Male željeznice
• vlastní pozorování