vagonWEB
Železniční osobní vozy
 
vagonWEB
Železniční osobní vozy
Hlavní strana » Popisy » Osobní vozy SŽ
cs         ▼
Česky
English
Deutsch
Polski
Magyar

Osobní vozy SŽ

TVT Boris Kidrič Maribor, pro JŽ 1961 - 1968
GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1964 - 1988, UIC-Y
TŽV Janko Gredelj Zagreb, pro JŽ 1970 - 1980, UIC-Y
TVT Boris Kidrič Maribor, pro JŽ 70.-80.léta (rekonstrukce vozů TŽV Gredlj / GOŠA)
Preduzeće šinskih vozila Bratstvo Subotica, pro JŽ 1974, 1977-78
TVT Boris Kidrič Maribor, pro JŽ 80.léta (rekonstrukce vozů Pafawag / GOŠA), UIC-X
TVT Boris Kidrič Maribor, pro JŽ 80.léta (rekonstrukce vozů MÁV Dunakeszi Fömühely)
GOŠA Smederevska Palanka (licence Siemens), pro JŽ 1991, UIC-Z1
TVT Boris Kidrič Maribor, pro SŽ 1978 - 2009 (rekonstrukce vozů GOŠA), UIC-Y
Centralne delavnice Ptuj, pro SŽ od 2008, UIC-Y
???, pro JŽ ???, vytápěcí vozy
Seřazení:
• Podle skupin
Podle tříd
Podle abecedy
Tabulkové zobrazení

nahoru
TVT Boris Kidrič Maribor, pro JŽ 1961 - 1968
 
Baat 50 79 24-09 000 ... 090? 1961-66 [91?] 2?
  80 km/h  
29 26
Vozy byly vyráběny dále továrnami Vaso Miskin Crni Sarajevo, GOŠA Smedervska Palanka a TŽV Janko Gredelj Zagreb a to i v kratší variantě (pouze 60 míst) a ve variantách 1.třída, 1. a 2. třída a služební vůz. Pro ŽTO Sarajevo také ve variantě 3. třída.
V roce 20?? byly část míst k sezení odebrána a nainstalovány držáky pro kola. Vozy jsou určeny pouze na autovlaky v Julských alpách.
Našli jste chybu?
24.9.2017
Daa 50 79 93-17 000 ... 009? 1961-66 [10?] 0
  100 km/h  
Našli jste chybu?
24.9.2017
Postaa 50 79 9?-?? 000 ... ??? [?] 0
  100 km/h  
Našli jste chybu?
24.9.2017
Salon 51 79 09-40 004 1968 [1] 1 1-02
  140  
12
Původně součást Modrého vlaku, jako 1-02 "Dolančev vagon".
Salónní vůz bývalé Republikové rady Slovinska, nyní prochází rekonstrukcí.
Našli jste chybu?
12.5.2014

nahoru
GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1964 - 1988, UIC-Y
 
Al 50 79 19-80 000 ... 004 1979 [5] 0
  160 km/h  
54
Vozy dodány pro vlak Sava Express. V roce 1994 vůz 002 rekonstruován pro Pohorje Express.
Našli jste chybu?
29.9.2017
ABl 50 79 39-00
51 79 39-70
000 ... 026? [27?] 12


  120 km/h
160 km/h
 
24+30
Vozy dodávané do roku 1973 měly 8 míst v kupé 2.třídy. Později některé vozy upraveny na 6 míst v kupé 2. třídy.
Našli jste chybu?
29.9.2017
B 50 79 20-10 100 ... 109? [10?] 0
  120 km/h  
80
Našli jste chybu?
29.9.2017
Bl 50 79 20-00
51 79 20-70
001 ... 085? [85?] 48?


  120 km/h
160 km/h
 
60
Našli jste chybu?
29.9.2017
Dls 51 79 95-10 000 ... 007 1980 [8] 2
  120 km/h  
Našli jste chybu?
26.12.2016
WLAl 51 72 70-40
51 72 70-80
001, 002 1967 [2] 0
  160 km/h  
10-30
Našli jste chybu?
26.12.2016
WLAl 51 79 70-40
51 79 70-80
003 ... 008 1969 [6] 0
  140 km/h
160 km/h
 
10-30
Našli jste chybu?
26.12.2016
WLAl 51 79 71-80 000 ... 026 1978-79, 1983, 1988 [27] 0




  160 km/h  
11-33
Série z roku 1988 (022-026) s podvozky GOŠA 100 (MD-522).
V posledním provozním období některé vozy nasazeny jako doprovodné ve vlacích RoLa a označeny řadou Bc.
Našli jste chybu?
26.12.2016

nahoru
TŽV Janko Gredelj Zagreb, pro JŽ 1970 - 1980, UIC-Y
 
Post-l 51 79 00-80 000 ... ??? 1972, 1975 [?] 0
  140 km/h  
Vozy jsou majetkem společnosti Pošta Slovenije.
Po ukončení dodávek vozů k DR bylo vyrobeno několik sérií (lišících se v detailech) na zakázku jednotlivých ředitelství odštěpného závodu Preduzeće PTT saobraćaja. Vozy byly přiděleny k příslušným domovským stanicím, dle sídla jednotlivých ředitelství (Ljubljana, Sarajevo, Skopje a Zagreb).
V současnosti jsou zachovány dva vozy, jako pomníky u třídících středisek Ljubljana a Maribor, mimo napojení na železniční síť.
Našli jste chybu?
13.1.2013

nahoru
TVT Boris Kidrič Maribor, pro JŽ 70.-80.léta (rekonstrukce vozů TŽV Gredlj / GOŠA)
Rekonstrukce vozů různých výrobců. Dosazena nová čela a prostor představku. Většinou proběhla zásadní rekonstrukce interiéru.
 
Acl 51 79 47-40 001, 002 <2> 0
  140 km/h  
42
Rekonstrukce z vozů Aa.
V posledním provozním období některé vozy nasazeny jako doprovodné ve vlacích RoLa a označeny řadou Bc.
Našli jste chybu?
11.5.2014
ABl 50 79 38-00
50 79 38-10
001 ... 005? <5?> 2
  120 km/h  
24+24
Rekonstrukce z vozů Aa.
Našli jste chybu?
11.5.2014
Bll 50 79 20-10 001 ... ??? 0
  120 km/h  
80
Rekonstrukce z vozu Ca.?
Našli jste chybu?
11.5.2014
BRll 50 79 85-10 190 <1> 0
  120 km/h  
46
Rekonstrukce z vozů Ca.?
Našli jste chybu?
24.9.2017
WRl 51 79 87-40 000, 001 <2> 0
  140 km/h  
18
Rekonstrukce z vozů ABa.
Našli jste chybu?
24.9.2017
WRl 51 79 88-40 000 <1> 0
  140 km/h  
19
Rekonstrukce z vozů Aa.
Našli jste chybu?
24.9.2017

nahoru
Preduzeće šinskih vozila Bratstvo Subotica, pro JŽ 1974, 1977-78
 
DDam 50 72 97-10 000 ... 018? 1974, 1977-78 [19?] 0
  120 km/h  
10
Vozy vycházely z vozů Laeekss-z určených převážně pro přepravu nových vozidel z automobilek IDA-Opel a Zastava.
Našli jste chybu?
12.5.2014

nahoru
TVT Boris Kidrič Maribor, pro JŽ 80.léta (rekonstrukce vozů Pafawag / GOŠA), UIC-X
Celkem dodáno k JŽ 438 vozů. Originální vozy vyráběl Pafawag Wrocław. V letech 1959-62 dodáno 166 vozů (50 ks A a 116 ks AB, některé vozy bez elektrického vytápění). Zbylou část vozů vyrobil závod GOŠA Smederevska Palanka v polské licenci. Vozy se v detailech lišily od polských originálů. V letech 1960-64 dodáno 272 vozů řad AB, B, Bc, AR a D (služební vozy jsou kratší a neodpovídají tak kategorii UIC-X, ale pro vzhledovou příbuznost jsou často řazeny do této kategorie).
Část vozů přestavěna a použita v pracovních vlacích na území celé bývalé Jugoslávie.
Velkou rekonstrukcí prošly některé vozy AB a B SŽ. Exteriér vozu byl přizpůsoben vozům UIC-Y. U MŽ se mimo provoz dochovalo ještě několik vozů AB a B v původním provedení. Další podrobnosti zde.
 
ABlm 50 79 31-10 000 ... 021? 1959-64 198? <22?> 2?
  120 km/h  
30+48
Velkou rekonstrukcí prošly některé vozy (nová čela, zalamovací dveře, ...). Exteriér vozu byl přizpůsoben vozům UIC-Y.
Našli jste chybu?
12.5.2014
Blm 50 79 22-00 000 ... 004 1959-64 198? <5?> 1?
  120 km/h  
96
Velkou rekonstrukcí prošly některé vozy (nová čela, zalamovací dveře, ...). Exteriér vozu byl přizpůsoben vozům UIC-Y.
Našli jste chybu?
12.5.2014

nahoru
TVT Boris Kidrič Maribor, pro JŽ 80.léta (rekonstrukce vozů MÁV Dunakeszi Fömühely)
 
B 51 79 29-10 100 ... 127 1958-61 <20?> 0
  120 km/h  
72
Číselná řada pravděpodobně obsazena nesouvisle.
Našli jste chybu?
24.9.2017

nahoru
GOŠA Smederevska Palanka (licence Siemens), pro JŽ 1991, UIC-Z1
Další podrobnosti zde.
 
ABeelmt 61 79 39-90 000 ... 004 1991 [5] 5
  200 km/h  
20+38
Vozy byly původně objednány ŽG Ljubljana a ŽTP Zagreb pro vlak Sava Express (Ljubljana - Zagreb - Beograd a zpět), jen jako Aeelmt. Během výroby se, po dohodě s ÖBB a DB, rozšířila síť vlaků EC i do Jugoslávie. Vozy byly nasazeny na EC Mimara Zagreb - München (- Berlin). Proto byly všechny slovinské (a některé chorvatské) vozy administrativně přeznačeny na Beelmt beze změny interiéru (2+1).
Dále je v roce 1998 SŽ přeznačili zpět na Aeelmt a v letech 2005, nebo 2007 (zdroje se různí) na současné ABeelmt.
Našli jste chybu?
6.8.2015
WReelmt 61 79 87-90 000 1991 [1] 1
  200 km/h  
30
Vozy byly původně objednány ŽG Ljubljana a ŽTP Zagreb pro vlak Sava Express (Ljubljana - Zagreb - Beograd a zpět). Vyrobeny tři vozy. Zbylé dva vozy připadly tehdejšímu ŽTP Zagreb (současné HŽ PP).
Našli jste chybu?
6.8.2015

nahoru
TVT Boris Kidrič Maribor, pro SŽ 1978 - 2009 (rekonstrukce vozů GOŠA), UIC-Y
 
ARl 50 79 85-80 100, 101 1978 <2> 0


  160 km/h  
10*
Rekonstrukce z vozů Bl.
* vůz 100 určen pro Sava Express (Ljubljana - Beograd a zpět), 10 míst k sezení v saloncích.
vůz 101 určen pro rychlíkovou dopravu, 18 míst k sezení
Našli jste chybu?
12.5.2014
Al 51 79 19-00 002 1979 1994 <1> 1
  120 km/h  
54
V roce 1994 byl rekonstruován jeden vůz pro Pohorje Express (Maribor - Koper a zpět). Přečalouněné sedačky, renovace interiéru, posuvné dveře, ...
Našli jste chybu?
12.5.2014
Bl 51 79 20-00 026 ... 067 1994 <4> 4
  120 km/h  
60
V roce 1994 byly rekonstruovány čtyři vozy pro Pohorje Express (Maribor - Koper a zpět). Přečalouněné sedačky, renovace interiéru, posuvné dveře, ...
Našli jste chybu?
12.5.2014
WRl 51 79 88-70 001 1994 <1> 1
  160 km/h  
32
V roce 1994 byl rekonstruován jeden vůz Bl pro Pohorje Express (Maribor - Koper a zpět). Přečalouněné sedačky, renovace interiéru, posuvné dveře, ...
Do dubna 2016 ve vnitrostátním režimu, jako 50 79 88-00.
Našli jste chybu?
24.9.2017
ABeelm 61 79 39-70 000 ... 001 1979 2000 <2> 2
  160 km/h  
24+30
Rekonstrukce z vozů ABl.
Na vozech je v označení chybně uvedeno písmeno "m" určené vozům delším než 24,5m.
Našli jste chybu?
12.5.2014
Beelm 61 79 20-70 000 ... 004 1970 2000 <5> 5
  160 km/h  
60
Rekonstrukce z vozů Bl.
Na vozech je v označení chybně uvedeno písmeno "m" určené vozům delším než 24,5m.
Našli jste chybu?
12.5.2014
WRl 51 79 85-70 101 2009 <1> 1
  160 km/h  
35
Rekonstrukce z vozu Bl.
Našli jste chybu?
12.5.2014

nahoru
Centralne delavnice Ptuj, pro SŽ od 2008, UIC-Y
 
ABl 50 79 39-70 026 1984 2017 1
  160 km/h  
6+30 30
Místo třech oddílu 1.tř. vytvořen prostor pro 30 kol.
Vůz je určen pro autovlaky v Julských alpách.
Našli jste chybu?
29.9.2017
ABlv 50 79 39-00
51 79 39-70
006 ... 028 1984 od 2008 6
  120 km/h
160 km/h
 
12+30 10
Místo dvou oddílu 1.tř. vytvořen prostor pro 10 kol.
Řada ABlv fyzicky přidělena zatím jednomu vozu. Další budou pravděpodobně následovat po revizích.
Našli jste chybu?
29.9.2017
Blv 50 79 20-00 081 ... 083 1983-85 od 2015? 3
  120 km/h  
48 10
Místo dvou oddílu vytvořen prostor pro 10 kol.
Řada Blv fyzicky zatím nepřidělena, stane se tak pravděpodobně po revizi.
Našli jste chybu?
29.9.2017

nahoru
???, pro JŽ ???, vytápěcí vozy
 
Uks-zž 20 72 900 1 001 ... 005? <6?> 0
  100 km/h  
Vůz s parním kotlem. Maximální výkon výroby páry 400kg/h.
Rekonstrukce z ?
Našli jste chybu?
29.9.2017


Poslední aktualizace: 29.1.2019

Kompletace dat: Martin Zedník, dále přispěl Tomaž Vatovec, jemuž patří velké poděkování.

Všechny údaje jsou bez záruky. Proto je jakékoliv upřesnění a doplnění s díky vítáno. Informace buďto na webový mail nebo mzednik(zavináč)centrum(tečka)cz.

Poznámka k inventárním číslům: u bývalých Jugoslávských železnic (JŽ) určovala první číslice z inventárního čísla příslušnost k oblastnímu ředitelství. Současným SŽ odpovídají číselné řady 0XX a 1XX - ŽG Ljubljana. Podrobněji na stránce Označovaní vozů ŽS.

Zdroje:
GOŠA
Miniaturna železnica
Vlaki
Željeznice
Male željeznice
• vlastní pozorování

vagonWEB.cz
Železniční osobní vozy