nahoru |
|||||||||||||
TVT Boris Kidrič Maribor, pro JŽ 1961 - 1968 | |||||||||||||
|
|||||||||||||
|
50 79 24-09 | 000 ... 090? | 1961-66 | [91?] | 2? | ||||||||
![]() |
80 km/h | ||||||||||||
Vozy byly vyráběny dále továrnami Vaso Miskin Crni Sarajevo, GOŠA Smedervska Palanka a TŽV Janko Gredelj Zagreb a to i v kratší variantě (pouze 60 míst) a ve variantách 1.třída, 1. a 2. třída a služební vůz. Pro ŽTO Sarajevo také ve variantě 3. třída. V roce 20?? byly část míst k sezení odebrána a nainstalovány držáky pro kola. Vozy jsou určeny pouze na autovlaky v Julských alpách. |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 24.9.2017 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
|
50 79 93-17 | 000 ... 009? | 1961-66 | [10?] | 0 | ||||||||
![]() |
100 km/h | ||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 24.9.2017 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
|
50 79 9?-?? | 000 ... ??? | [?] | 0 | |||||||||
![]() |
100 km/h | ||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 24.9.2017 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
|
51 79 09-40 | 004 | 1968 | [1] | 1 | 1-02 | |||||||
![]() |
140 | ||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Původně součást Modrého vlaku, jako 1-02 "Dolančev vagon". Salónní vůz bývalé Republikové rady Slovinska, nyní prochází rekonstrukcí. |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 12.5.2014 | ||||||||||||
nahoru |
|||||||||||||
GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1964 - 1988, UIC-Y | |||||||||||||
|
|||||||||||||
|
50 79 19-80 | 000 ... 004 | 1979 | [5] | 0 | ||||||||
![]() |
160 km/h | ||||||||||||
Vozy dodány pro vlak Sava Express. V roce 1994 vůz 002 rekonstruován pro Pohorje Express. | |||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 29.9.2017 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
|
50 79 39-00 51 79 39-70 |
000 ... 026? | [27?] | 12 | ![]() |
||||||||
![]() ![]() |
120 km/h 160 km/h |
||||||||||||
Vozy dodávané do roku 1973 měly 8 míst v kupé 2.třídy. Později některé vozy upraveny na 6 míst v kupé 2. třídy. | |||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 29.9.2017 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
|
50 79 20-10 | 100 ... 109? | [10?] | 0 | |||||||||
![]() |
120 km/h | ||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 29.9.2017 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
|
50 79 20-00 51 79 20-70 |
001 ... 085? | [85?] | 48? | ![]() |
||||||||
![]() ![]() |
120 km/h 160 km/h |
||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 29.9.2017 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
|
51 79 95-10 | 000 ... 007 | 1980 | [8] | 2 | ||||||||
![]() |
120 km/h | ||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 26.12.2016 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
|
51 72 70-40 51 72 70-80 |
000, 001 | 1967 | [2] | 0 | ||||||||
![]() |
160 km/h | ||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 26.12.2016 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
|
51 79 70-40 51 79 70-80 |
002 ... 007 | 1969 | [6] | 0 | ||||||||
![]() |
140 km/h 160 km/h |
||||||||||||
Vůz 002 prošel v ??.letech rekonstrukcí na salonní vůz, bez změny označení. | |||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 26.12.2016 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
|
51 79 71-80 | 000 ... 026 | 1978-79, 1983, 1988 | [27] | 0 | ||||||||
![]() ![]() ![]() |
160 km/h | ||||||||||||
Série z roku 1988 (022-026) s podvozky GOŠA 100 (MD-522). V posledním provozním období některé vozy nasazeny jako doprovodné ve vlacích RoLa a označeny řadou Bc. |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 26.12.2016 | ||||||||||||
nahoru |
|||||||||||||
TŽV Janko Gredelj Zagreb, pro JŽ 1970 - 1980, UIC-Y | |||||||||||||
|
|||||||||||||
|
51 79 00-80 | 000 ... ??? | 1972, 1975 | [?] | 0 | ||||||||
![]() |
140 km/h | ||||||||||||
Vozy jsou majetkem společnosti Pošta Slovenije. Po ukončení dodávek vozů k DR bylo vyrobeno několik sérií (lišících se v detailech) na zakázku jednotlivých ředitelství odštěpného závodu Preduzeće PTT saobraćaja. Vozy byly přiděleny k příslušným domovským stanicím, dle sídla jednotlivých ředitelství (Ljubljana, Sarajevo, Skopje a Zagreb). V současnosti jsou zachovány dva vozy, jako pomníky u třídících středisek Ljubljana a Maribor, mimo napojení na železniční síť. |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 13.1.2013 | ||||||||||||
nahoru |
|||||||||||||
TVT Boris Kidrič Maribor, pro JŽ 70.-80.léta (rekonstrukce vozů TŽV Gredlj / GOŠA) | |||||||||||||
Rekonstrukce vozů různých výrobců. Dosazena nová čela a prostor představku. Většinou proběhla zásadní rekonstrukce interiéru. |
|||||||||||||
|
|||||||||||||
|
51 79 47-40 | 001, 002 | <2> | 0 | |||||||||
![]() |
140 km/h | ||||||||||||
Rekonstrukce z vozů Aa. V posledním provozním období některé vozy nasazeny jako doprovodné ve vlacích RoLa a označeny řadou Bc. |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 11.5.2014 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
|
50 79 38-00 50 79 38-10 |
001 ... 005? | <5?> | 2 | |||||||||
![]() |
120 km/h | ||||||||||||
Rekonstrukce z vozů Aa. | |||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 11.5.2014 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
|
50 79 20-10 | 001 ... ??? | > | 0 | |||||||||
![]() |
120 km/h | ||||||||||||
Rekonstrukce z vozu Ca.? | |||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 11.5.2014 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
|
50 79 85-10 | 190 | <1> | 0 | |||||||||
![]() |
120 km/h | ||||||||||||
Rekonstrukce z vozů Ca.? | |||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 24.9.2017 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
|
51 79 87-40 | 000, 001 | <2> | 0 | |||||||||
![]() |
140 km/h | ||||||||||||
Rekonstrukce z vozů ABa. | |||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 24.9.2017 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
|
51 79 88-40 | 000 | <1> | 0 | |||||||||
![]() |
140 km/h | ||||||||||||
Rekonstrukce z vozů Aa. | |||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 24.9.2017 | ||||||||||||
nahoru |
|||||||||||||
Preduzeće šinskih vozila Bratstvo Subotica, pro JŽ 1974, 1977-78 | |||||||||||||
|
|||||||||||||
|
50 72 97-10 | 000 ... 018? | 1974, 1977-78 | [19?] | 0 | ||||||||
![]() |
120 km/h | ||||||||||||
Vozy vycházely z vozů Laeekss-z určených převážně pro přepravu nových vozidel z automobilek IDA-Opel a Zastava. | |||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 12.5.2014 | ||||||||||||
nahoru |
|||||||||||||
TVT Boris Kidrič Maribor, pro JŽ 80.léta (rekonstrukce vozů Pafawag / GOŠA), UIC-X | |||||||||||||
Celkem dodáno k JŽ 438 vozů. Originální vozy vyráběl Pafawag Wrocław. V letech 1959-62 dodáno 166 vozů (50 ks A a 116 ks AB, některé vozy bez elektrického vytápění). Zbylou část vozů vyrobil závod GOŠA Smederevska Palanka v polské licenci. Vozy se v detailech lišily od polských originálů. V letech 1960-64 dodáno 272 vozů řad AB, B, Bc, AR a D (služební vozy jsou kratší a neodpovídají tak kategorii UIC-X, ale pro vzhledovou příbuznost jsou často řazeny do této kategorie). Část vozů přestavěna a použita v pracovních vlacích na území celé bývalé Jugoslávie. Velkou rekonstrukcí prošly některé vozy AB a B SŽ. Exteriér vozu byl přizpůsoben vozům UIC-Y. U MŽ se mimo provoz dochovalo ještě několik vozů AB a B v původním provedení. Další podrobnosti zde. |
|||||||||||||
|
|||||||||||||
|
50 79 31-10 | 000 ... 021? | 1959-64 | 198? | <22?> | 2? | |||||||
![]() |
120 km/h | ||||||||||||
Velkou rekonstrukcí prošly některé vozy (nová čela, zalamovací dveře, ...). Exteriér vozu byl přizpůsoben vozům UIC-Y. | |||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 12.5.2014 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
|
50 79 22-00 | 000 ... 004 | 1959-64 | 198? | <5?> | 1? | |||||||
![]() |
120 km/h | ||||||||||||
Velkou rekonstrukcí prošly některé vozy (nová čela, zalamovací dveře, ...). Exteriér vozu byl přizpůsoben vozům UIC-Y. | |||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 12.5.2014 | ||||||||||||
nahoru |
|||||||||||||
TVT Boris Kidrič Maribor, pro JŽ 80.léta (rekonstrukce vozů MÁV Dunakeszi Fömühely) | |||||||||||||
|
|||||||||||||
|
51 79 29-10 | 100 ... 127 | 1958-61 | <20?> | 0 | ||||||||
![]() |
120 km/h | ||||||||||||
Číselná řada pravděpodobně obsazena nesouvisle. | |||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 24.9.2017 | ||||||||||||
nahoru |
|||||||||||||
GOŠA Smederevska Palanka (licence Siemens), pro JŽ 1991, UIC-Z1 | |||||||||||||
Další podrobnosti zde. |
|||||||||||||
|
|||||||||||||
|
61 79 39-90 | 000 ... 004 | 1991 | [5] | 5 | ![]() |
|||||||
![]() |
200 km/h | ||||||||||||
Vozy byly původně objednány ŽG Ljubljana a ŽTP Zagreb pro vlak Sava Express (Ljubljana - Zagreb - Beograd a zpět), jen jako Aeelmt. Během výroby se, po dohodě s ÖBB a DB, rozšířila síť vlaků EC i do Jugoslávie. Vozy byly nasazeny na EC Mimara Zagreb - München (- Berlin). Proto byly všechny slovinské (a některé chorvatské) vozy administrativně přeznačeny na Beelmt beze změny interiéru (2+1). Dále je v roce 1998 SŽ přeznačili zpět na Aeelmt a v letech 2005, nebo 2007 (zdroje se různí) na současné ABeelmt. |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.8.2015 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
|
61 79 87-90 | 000 | 1991 | [1] | 1 | ||||||||
![]() |
200 km/h | ||||||||||||
Vozy byly původně objednány ŽG Ljubljana a ŽTP Zagreb pro vlak Sava Express (Ljubljana - Zagreb - Beograd a zpět). Vyrobeny tři vozy. Zbylé dva vozy připadly tehdejšímu ŽTP Zagreb (současné HŽ PP). | |||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.8.2015 | ||||||||||||
nahoru |
|||||||||||||
TVT Boris Kidrič Maribor, pro SŽ 1978 - 2009 (rekonstrukce vozů GOŠA), UIC-Y | |||||||||||||
|
|||||||||||||
|
50 79 85-80 | 100, 101 | 1978 | <2> | 0 | ||||||||
![]() ![]() |
160 km/h | ||||||||||||
Rekonstrukce z vozů Bl. Později pravděpodobně rekonstruovány podruhé na WRl. * vůz 100 určen pro Sava Express (Ljubljana - Beograd a zpět), 10 míst k sezení v saloncích. vůz 101 určen pro rychlíkovou dopravu, 18 míst k sezení |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 12.5.2014 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
|
51 79 19-00 | 002 | 1979 | 1994 | <1> | 1 | |||||||
![]() |
120 km/h | ||||||||||||
V roce 1994 byl rekonstruován jeden vůz pro Pohorje Express (Maribor - Koper a zpět). Přečalouněné sedačky, renovace interiéru, posuvné dveře, ... | |||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 12.5.2014 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
|
51 79 20-00 | 026 ... 067 | 1994 | <4> | 4 | ||||||||
![]() |
120 km/h | ||||||||||||
V roce 1994 byly rekonstruovány čtyři vozy pro Pohorje Express (Maribor - Koper a zpět). Přečalouněné sedačky, renovace interiéru, posuvné dveře, ... | |||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 12.5.2014 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
|
51 79 88-70 | 001 | 1994 | <1> | 1 | ||||||||
![]() |
160 km/h | ||||||||||||
V roce 1994 byl rekonstruován jeden vůz Bl/ARl? pro Pohorje Express (Maribor - Koper a zpět). Přečalouněné sedačky, renovace interiéru, posuvné dveře, ... Do dubna 2016 ve vnitrostátním režimu, jako 50 79 88-00. |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 24.9.2017 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
|
61 79 39-70 | 000 ... 001 | 1979 | 2000 | <2> | 2 | |||||||
![]() |
160 km/h | ||||||||||||
Rekonstrukce z vozů ABl. Na vozech je v označení chybně uvedeno písmeno "m" určené vozům delším než 24,5m. |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 12.5.2014 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
|
61 79 20-70 | 000 ... 004 | 1970 | 2000 | <5> | 5 | ![]() |
||||||
![]() |
160 km/h | ||||||||||||
Rekonstrukce z vozů Bl. Na vozech je v označení chybně uvedeno písmeno "m" určené vozům delším než 24,5m. |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 12.5.2014 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
|
51 79 85-70 | 101 | 2009 | <1> | 1 | ||||||||
![]() |
160 km/h | ||||||||||||
Rekonstrukce z vozu Bl/ARl?. | |||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 12.5.2014 | ||||||||||||
nahoru |
|||||||||||||
Centralne delavnice Ptuj, pro SŽ od 2008, UIC-Y | |||||||||||||
|
|||||||||||||
|
50 79 39-70 | 026 | 1984 | 2017 | 1 | ||||||||
![]() |
160 km/h | ||||||||||||
Místo třech oddílu 1.tř. vytvořen prostor pro 30 kol. Vůz je určen pro autovlaky v Julských alpách. |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 29.9.2017 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
|
50 79 39-00 51 79 39-70 |
006 ... 028 | 1984 | od 2008 | 6 | ||||||||
![]() |
120 km/h 160 km/h |
||||||||||||
Místo dvou oddílu 1.tř. vytvořen prostor pro 10 kol. Řada ABlv fyzicky přidělena zatím jednomu vozu. Další budou pravděpodobně následovat po revizích. |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 29.9.2017 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
|
50 79 20-00 | 081 ... 083 | 1983-85 | od 2015? | 3 | ||||||||
![]() |
120 km/h | ||||||||||||
Místo dvou oddílu vytvořen prostor pro 10 kol. Řada Blv fyzicky zatím nepřidělena, stane se tak pravděpodobně po revizi. |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 29.9.2017 | ||||||||||||
nahoru |
|||||||||||||
???, pro JŽ ???, vytápěcí vozy | |||||||||||||
|
|||||||||||||
|
20 72 900 1 | 001 ... 005? | <6?> | 0 | |||||||||
![]() |
100 km/h | ||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Vůz s parním kotlem. Maximální výkon výroby páry 400kg/h. Rekonstrukce z ? |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 29.9.2017 |
Poslední aktualizace: 29.1.2019
Kompletace dat: Martin Zedník, dále přispěl Tomaž Vatovec, jemuž patří velké poděkování.
Všechny údaje jsou bez záruky. Proto je jakékoliv upřesnění a doplnění s díky vítáno. Informace buďto na webový mail nebo mzednik(zavináč)centrum(tečka)cz.
Poznámka k inventárním číslům: u bývalých Jugoslávských železnic (JŽ) určovala první číslice z inventárního čísla příslušnost k oblastnímu ředitelství. Současným SŽ odpovídají číselné řady 0XX a 1XX - ŽG Ljubljana. Podrobněji na stránce Označovaní vozů ŽS.
Zdroje:
• GOŠA
• Miniaturna železnica
• Vlaki
• Željeznice
• Male željeznice
• vlastní pozorování
Vysvětlivky barevného rozlišení:
Provozované vozy | |
Vyřazené vozy | |
Provozované rekonstruované vozy | |
Vyřazené rekonstruované vozy | |
Provozované převzaté vozy | |
Vyřazené převzaté vozy |