vagonWEB
Železniční osobní vozy
 
vagonWEB
Železniční osobní vozy
Hlavní strana » Popisy » Osobní vozy SŽ
cs         ▼
Česky
English
Deutsch
Polski
Magyar

Osobní vozy SŽ

TVT Boris Kidrič Maribor, pro JŽ 1961 - 1968
GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1964 - 1988, UIC-Y
TŽV Janko Gredelj Zagreb, pro JŽ 1970 - 1980, UIC-Y
TVT Boris Kidrič Maribor, pro JŽ 70.-80.léta (rekonstrukce vozů TŽV Gredlj / GOŠA)
Preduzeće šinskih vozila Bratstvo Subotica, pro JŽ 1974, 1977-78
TVT Boris Kidrič Maribor, pro JŽ 80.léta (rekonstrukce vozů Pafawag / GOŠA), UIC-X
TVT Boris Kidrič Maribor, pro JŽ 80.léta (rekonstrukce vozů MÁV Dunakeszi Fömühely)
GOŠA Smederevska Palanka (licence Siemens), pro JŽ 1991, UIC-Z1
TVT Boris Kidrič Maribor, pro SŽ 1978 - 2009 (rekonstrukce vozů GOŠA), UIC-Y
Centralne delavnice Ptuj, pro SŽ od 2008, UIC-Y
???, pro JŽ ???, vytápěcí vozy
Seřazení:
• Podle skupin
Podle tříd
Podle abecedy
Tabulkové zobrazení

nahoru
TVT Boris Kidrič Maribor, pro JŽ 1961 - 1968
 
Baat
50 79 24-09 000 ... 090? 1961-66 [91?] 2?
  80 km/h  
29 26
Vozy byly vyráběny dále továrnami Vaso Miskin Crni Sarajevo, GOŠA Smedervska Palanka a TŽV Janko Gredelj Zagreb a to i v kratší variantě (pouze 60 míst) a ve variantách 1.třída, 1. a 2. třída a služební vůz. Pro ŽTO Sarajevo také ve variantě 3. třída.
V roce 20?? byly část míst k sezení odebrána a nainstalovány držáky pro kola. Vozy jsou určeny pouze na autovlaky v Julských alpách.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
24.9.2017
Daa
50 79 93-17 000 ... 009? 1961-66 [10?] 0
  100 km/h  
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
24.9.2017
Postaa
50 79 9?-?? 000 ... ??? [?] 0
  100 km/h  
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
24.9.2017
Salon
51 79 09-40 004 1968 [1] 1 1-02
  140  
12
Původně součást Modrého vlaku, jako 1-02 "Dolančev vagon".
Salónní vůz bývalé Republikové rady Slovinska, nyní prochází rekonstrukcí.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
12.5.2014

nahoru
GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1964 - 1988, UIC-Y
 
Al
50 79 19-80 000 ... 004 1979 [5] 0
  160 km/h  
54
Vozy dodány pro vlak Sava Express. V roce 1994 vůz 002 rekonstruován pro Pohorje Express.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
29.9.2017
ABl
50 79 39-00
51 79 39-70
000 ... 026? [27?] 12


  120 km/h
160 km/h
 
24+30
Vozy dodávané do roku 1973 měly 8 míst v kupé 2.třídy. Později některé vozy upraveny na 6 míst v kupé 2. třídy.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
29.9.2017
B
50 79 20-10 100 ... 109? [10?] 0
  120 km/h  
80
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
29.9.2017
Bl
50 79 20-00
51 79 20-70
001 ... 085? [85?] 48?


  120 km/h
160 km/h
 
60
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
29.9.2017
Dls
51 79 95-10 000 ... 007 1980 [8] 2
  120 km/h  
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
26.12.2016
WLAl
51 72 70-40
51 72 70-80
000, 001 1967 [2] 0
  160 km/h  
10-30
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
26.12.2016
WLAl
51 79 70-40
51 79 70-80
002 ... 007 1969 [6] 0
  140 km/h
160 km/h
 
10-30
Vůz 002 prošel v ??.letech rekonstrukcí na salonní vůz, bez změny označení.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
26.12.2016
WLAl
51 79 71-80 000 ... 026 1978-79, 1983, 1988 [27] 0




  160 km/h  
11-33
Série z roku 1988 (022-026) s podvozky GOŠA 100 (MD-522).
V posledním provozním období některé vozy nasazeny jako doprovodné ve vlacích RoLa a označeny řadou Bc.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
26.12.2016

nahoru
TŽV Janko Gredelj Zagreb, pro JŽ 1970 - 1980, UIC-Y
 
Post-l
51 79 00-80 000 ... ??? 1972, 1975 [?] 0
  140 km/h  
Vozy jsou majetkem společnosti Pošta Slovenije.
Po ukončení dodávek vozů k DR bylo vyrobeno několik sérií (lišících se v detailech) na zakázku jednotlivých ředitelství odštěpného závodu Preduzeće PTT saobraćaja. Vozy byly přiděleny k příslušným domovským stanicím, dle sídla jednotlivých ředitelství (Ljubljana, Sarajevo, Skopje a Zagreb).
V současnosti jsou zachovány dva vozy, jako pomníky u třídících středisek Ljubljana a Maribor, mimo napojení na železniční síť.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
13.1.2013

nahoru
TVT Boris Kidrič Maribor, pro JŽ 70.-80.léta (rekonstrukce vozů TŽV Gredlj / GOŠA)
Rekonstrukce vozů různých výrobců. Dosazena nová čela a prostor představku. Většinou proběhla zásadní rekonstrukce interiéru.
 
Acl
51 79 47-40 001, 002 <2> 0
  140 km/h  
42
Rekonstrukce z vozů Aa.
V posledním provozním období některé vozy nasazeny jako doprovodné ve vlacích RoLa a označeny řadou Bc.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
11.5.2014
ABl
50 79 38-00
50 79 38-10
001 ... 005? <5?> 2
  120 km/h  
24+24
Rekonstrukce z vozů Aa.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
11.5.2014
Bll
50 79 20-10 001 ... ??? 0
  120 km/h  
80
Rekonstrukce z vozu Ca.?
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
11.5.2014
BRll
50 79 85-10 190 <1> 0
  120 km/h  
46
Rekonstrukce z vozů Ca.?
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
24.9.2017
WRl
51 79 87-40 000, 001 <2> 0
  140 km/h  
18
Rekonstrukce z vozů ABa.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
24.9.2017
WRl
51 79 88-40 000 <1> 0
  140 km/h  
19
Rekonstrukce z vozů Aa.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
24.9.2017

nahoru
Preduzeće šinskih vozila Bratstvo Subotica, pro JŽ 1974, 1977-78
 
DDam
50 72 97-10 000 ... 018? 1974, 1977-78 [19?] 0
  120 km/h  
10
Vozy vycházely z vozů Laeekss-z určených převážně pro přepravu nových vozidel z automobilek IDA-Opel a Zastava.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
12.5.2014

nahoru
TVT Boris Kidrič Maribor, pro JŽ 80.léta (rekonstrukce vozů Pafawag / GOŠA), UIC-X
Celkem dodáno k JŽ 438 vozů. Originální vozy vyráběl Pafawag Wrocław. V letech 1959-62 dodáno 166 vozů (50 ks A a 116 ks AB, některé vozy bez elektrického vytápění). Zbylou část vozů vyrobil závod GOŠA Smederevska Palanka v polské licenci. Vozy se v detailech lišily od polských originálů. V letech 1960-64 dodáno 272 vozů řad AB, B, Bc, AR a D (služební vozy jsou kratší a neodpovídají tak kategorii UIC-X, ale pro vzhledovou příbuznost jsou často řazeny do této kategorie).
Část vozů přestavěna a použita v pracovních vlacích na území celé bývalé Jugoslávie.
Velkou rekonstrukcí prošly některé vozy AB a B SŽ. Exteriér vozu byl přizpůsoben vozům UIC-Y. U MŽ se mimo provoz dochovalo ještě několik vozů AB a B v původním provedení. Další podrobnosti zde.
 
ABlm
50 79 31-10 000 ... 021? 1959-64 198? <22?> 2?
  120 km/h  
30+48
Velkou rekonstrukcí prošly některé vozy (nová čela, zalamovací dveře, ...). Exteriér vozu byl přizpůsoben vozům UIC-Y.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
12.5.2014
Blm
50 79 22-00 000 ... 004 1959-64 198? <5?> 1?
  120 km/h  
96
Velkou rekonstrukcí prošly některé vozy (nová čela, zalamovací dveře, ...). Exteriér vozu byl přizpůsoben vozům UIC-Y.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
12.5.2014

nahoru
TVT Boris Kidrič Maribor, pro JŽ 80.léta (rekonstrukce vozů MÁV Dunakeszi Fömühely)
 
B
51 79 29-10 100 ... 127 1958-61 <20?> 0
  120 km/h  
72
Číselná řada pravděpodobně obsazena nesouvisle.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
24.9.2017

nahoru
GOŠA Smederevska Palanka (licence Siemens), pro JŽ 1991, UIC-Z1
Další podrobnosti zde.
 
ABeelmt
61 79 39-90 000 ... 004 1991 [5] 5
  200 km/h  
20+38
Vozy byly původně objednány ŽG Ljubljana a ŽTP Zagreb pro vlak Sava Express (Ljubljana - Zagreb - Beograd a zpět), jen jako Aeelmt. Během výroby se, po dohodě s ÖBB a DB, rozšířila síť vlaků EC i do Jugoslávie. Vozy byly nasazeny na EC Mimara Zagreb - München (- Berlin). Proto byly všechny slovinské (a některé chorvatské) vozy administrativně přeznačeny na Beelmt beze změny interiéru (2+1).
Dále je v roce 1998 SŽ přeznačili zpět na Aeelmt a v letech 2005, nebo 2007 (zdroje se různí) na současné ABeelmt.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
6.8.2015
WReelmt
61 79 87-90 000 1991 [1] 1
  200 km/h  
30
Vozy byly původně objednány ŽG Ljubljana a ŽTP Zagreb pro vlak Sava Express (Ljubljana - Zagreb - Beograd a zpět). Vyrobeny tři vozy. Zbylé dva vozy připadly tehdejšímu ŽTP Zagreb (současné HŽ PP).
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
6.8.2015

nahoru
TVT Boris Kidrič Maribor, pro SŽ 1978 - 2009 (rekonstrukce vozů GOŠA), UIC-Y
 
ARl
50 79 85-80 100, 101 1978 <2> 0


  160 km/h  
10*
Rekonstrukce z vozů Bl. Později pravděpodobně rekonstruovány podruhé na WRl.
* vůz 100 určen pro Sava Express (Ljubljana - Beograd a zpět), 10 míst k sezení v saloncích.
vůz 101 určen pro rychlíkovou dopravu, 18 míst k sezení
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
12.5.2014
Al
51 79 19-00 002 1979 1994 <1> 1
  120 km/h  
54
V roce 1994 byl rekonstruován jeden vůz pro Pohorje Express (Maribor - Koper a zpět). Přečalouněné sedačky, renovace interiéru, posuvné dveře, ...
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
12.5.2014
Bl
51 79 20-00 026 ... 067 1994 <4> 4
  120 km/h  
60
V roce 1994 byly rekonstruovány čtyři vozy pro Pohorje Express (Maribor - Koper a zpět). Přečalouněné sedačky, renovace interiéru, posuvné dveře, ...
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
12.5.2014
WRl
51 79 88-70 001 1994 <1> 1
  160 km/h  
32
V roce 1994 byl rekonstruován jeden vůz Bl/ARl? pro Pohorje Express (Maribor - Koper a zpět). Přečalouněné sedačky, renovace interiéru, posuvné dveře, ...
Do dubna 2016 ve vnitrostátním režimu, jako 50 79 88-00.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
24.9.2017
ABeelm
61 79 39-70 000 ... 001 1979 2000 <2> 2
  160 km/h  
24+30
Rekonstrukce z vozů ABl.
Na vozech je v označení chybně uvedeno písmeno "m" určené vozům delším než 24,5m.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
12.5.2014
Beelm
61 79 20-70 000 ... 004 1970 2000 <5> 5
  160 km/h  
60
Rekonstrukce z vozů Bl.
Na vozech je v označení chybně uvedeno písmeno "m" určené vozům delším než 24,5m.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
12.5.2014
WRl
51 79 85-70 101 2009 <1> 1
  160 km/h  
35
Rekonstrukce z vozu Bl/ARl?.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
12.5.2014

nahoru
Centralne delavnice Ptuj, pro SŽ od 2008, UIC-Y
 
ABl
50 79 39-70 026 1984 2017 1
  160 km/h  
6+30 30
Místo třech oddílu 1.tř. vytvořen prostor pro 30 kol.
Vůz je určen pro autovlaky v Julských alpách.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
29.9.2017
ABlv
50 79 39-00
51 79 39-70
006 ... 028 1984 od 2008 6
  120 km/h
160 km/h
 
12+30 10
Místo dvou oddílu 1.tř. vytvořen prostor pro 10 kol.
Řada ABlv fyzicky přidělena zatím jednomu vozu. Další budou pravděpodobně následovat po revizích.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
29.9.2017
Blv
50 79 20-00 081 ... 083 1983-85 od 2015? 3
  120 km/h  
48 10
Místo dvou oddílu vytvořen prostor pro 10 kol.
Řada Blv fyzicky zatím nepřidělena, stane se tak pravděpodobně po revizi.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
29.9.2017

nahoru
???, pro JŽ ???, vytápěcí vozy
 
Uks-zž
20 72 900 1 001 ... 005? <6?> 0
  100 km/h  
Vůz s parním kotlem. Maximální výkon výroby páry 400kg/h.
Rekonstrukce z ?
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
29.9.2017


Poslední aktualizace: 29.1.2019

Kompletace dat: Martin Zedník, dále přispěl Tomaž Vatovec, jemuž patří velké poděkování.

Všechny údaje jsou bez záruky. Proto je jakékoliv upřesnění a doplnění s díky vítáno. Informace buďto na webový mail nebo mzednik(zavináč)centrum(tečka)cz.

Poznámka k inventárním číslům: u bývalých Jugoslávských železnic (JŽ) určovala první číslice z inventárního čísla příslušnost k oblastnímu ředitelství. Současným SŽ odpovídají číselné řady 0XX a 1XX - ŽG Ljubljana. Podrobněji na stránce Označovaní vozů ŽS.

Zdroje:
GOŠA
Miniaturna železnica
Vlaki
Željeznice
Male željeznice
• vlastní pozorování

Vysvětlivky barevného rozlišení:

Provozované vozy
Vyřazené vozy
Provozované rekonstruované vozy
Vyřazené rekonstruované vozy
Provozované převzaté vozy
Vyřazené převzaté vozy
vagonWEB.cz
Železniční osobní vozy