oben |
||||||||||||||
Wagen 1. Klasse |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 72 19-05 | 600 ... ? | [?] | 120 km/h | ||||||||||
54 | ||||||||||||||
Fehler melden | Permanent link | 28.10.2013 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 72 10-70 | 600 ... 605 | 1999, 2001-02 | [6] | 6 | 160 km/h | ||||||||
58 | ||||||||||||||
V roce 2003 vozy přeznačeny z 61 72 10-90 a snížena vmax z 200 km/h na 160 km/h z ekonomických důvodů. | ||||||||||||||
Fehler melden | Permanent link | 6.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 72 10-10 50 72 10-40 |
770 ... ? 700 ... 705? |
120 km/h | |||||||||||
60 | ||||||||||||||
U DB naposledy Am1XX, některé vozy ještě s původními nezalamovacími dveřmi. | ||||||||||||||
Fehler melden | Permanent link | 11.5.2014 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 72 10-70 | 620 ... 644 | 1987, 1990 | [25] | 0 | 160 km/h | ||||||||
60 | ||||||||||||||
Všechny vozy dodány jako ABlm, později postupně většina přeznačena na Alm. Není doloženo přeznačení všech vozů. Od roku 20?? průběžně přeznačovány zpět na ABlm. | ||||||||||||||
Fehler melden | Permanent link | 11.5.2014 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 72 19-76 | 000 ... 005 700 ... 705 |
1990-91 | <12> | 10 | 160 km/h | ||||||||
54 | ||||||||||||||
Rekonstrukce z vozů Al. Vozy 000 ... 005 byly dříve 19-84 700 ... 705, po rekonstrukci parního topení na elektrické byly přeznačeny v roce 2010. Původní nátěr odpovídal ostatním vozům rekonstruovaný v Želvozu (tři odstíny modré a modré dveře). |
||||||||||||||
Fehler melden | Permanent link | 17.4.2015 | |||||||||||||
oben |
||||||||||||||
Wagen 1. und 2. Klasse |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 72 39-10 50 72 39-26 51 72 39-27 51 72 39-80 |
500 ... ? 600 ... ? 700 ... ? 900 ... ? |
[?] | 120 km/h 160 km/h |
||||||||||
24+30 | ||||||||||||||
Vozy dodávané do roku 1973 měly 8 míst v kupé 2.třídy. Později některé vozy upraveny na 6 míst v kupé 2. třídy. | ||||||||||||||
Fehler melden | Permanent link | 28.10.2013 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 72 30-05 50 72 30-28 |
700 ... 707 700 ... 703 |
1966 | 0 | 120 km/h | |||||||||
24+36 | ||||||||||||||
U SNCB naposledy A4B6, typ I4. | ||||||||||||||
Fehler melden | Permanent link | 11.5.2014 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 72 30-10 51 72 30-70 |
501 ... 505 600 ... 620 900 ... 905 |
1984, 1987, 1990 | [32] | ? | 120 km/h 160 km/h |
||||||||
36+24 | ||||||||||||||
Prototyp vyroben v roce 1984 a dodán 1985. 1. série pro podnik Beograd byla ihned provozována jako 1.třída, později většina vozů přeznačena na Alm. Po začlenění podniku Priština byla pro vozy 900...905 vyčleněna řada 750...755. Není doloženo přeznačení všech vozů. Později zpět přeznačeny vozy Alm na ABlm, inventární čísla přeznačena nesystémově a pro některé vozy vyčleněna řada 7XX. |
||||||||||||||
Fehler melden | Permanent link | 11.5.2014 | |||||||||||||
oben |
||||||||||||||
Wagen 2. Klasse |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 72 20-10 50 72 20-26 51 72 20-27 51 72 20-70 51 72 20-80 |
500 ... ? 600 ... ? 700 ... ? 900 ... ? |
[?] | 120 km/h 160 km/h |
||||||||||
60 | ||||||||||||||
Vozy dodávané do roku 1973 měly 8 míst v kupé. Později některé vozy upraveny na 6 míst v kupé. Vozy pro ŽTO Novi Sad z roku 1985 vybaveny podvozky GOŠA 100 (MD-522). |
||||||||||||||
Fehler melden | Permanent link | 28.10.2013 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 72 29-28 | 500 ... ? 600 ... ? 700 ... ? 900 ... ? |
[?] | 120 km/h | ||||||||||
54 | ||||||||||||||
Původně Al. | ||||||||||||||
Fehler melden | Permanent link | 28.10.2013 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 72 20-05 | 500 ... 508 600 ... 610 |
1986 | [20] | 19 | 120 km/h | ||||||||
80 | ||||||||||||||
K tehdejšímu ŽTP Beograd (11ks) a ŽTO Novi Sad (9ks) dodáno celkem 20 vozů. Vozy určeny pro vlaky Bačka a Palić (Subotica - Beograd a zpět) a Zlatibor (Titovo Užice - Beograd a zpět). |
||||||||||||||
Fehler melden | Permanent link | 29.10.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 72 20-70 | 600 ... 613 | 1999, 2001 | [14] | 14 | 160 km/h | ||||||||
80* * | ||||||||||||||
V roce 2003 vozy přeznačeny z 61 72 20-90 a snížena vmax z 200 km/h na 160 km/h z ekonomických důvodů. * vozy 606, 607 a 612 mají 72 míst + úprava pro přepravu vozíčkářů |
||||||||||||||
Fehler melden | Permanent link | 6.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 72 20-27 50 72 20-40 |
700 ... 714? | 120 km/h | |||||||||||
60 | ||||||||||||||
U DB naposledy Am1XX, některé vozy ještě s původními nezalamovacími dveřmi. | ||||||||||||||
Fehler melden | Permanent link | 28.10.2013 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 72 21-05 50 72 21-27 50 72 21-40 |
700 ... 712? | 120 km/h 140 km/h |
|||||||||||
66 | ||||||||||||||
U DB naposledy ABm223, některé vozy ještě s původními nezalamovacími dveřmi. | ||||||||||||||
Fehler melden | Permanent link | 28.10.2013 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 72 22-05 51 72 22-10 50 72 22-27 50 72 22-40 50 72 22-55 |
700 ... 765? | 120 km/h 140 km/h |
|||||||||||
72 | ||||||||||||||
U DB naposledy Bm232 a Bm238, některé vozy ještě s původními nezalamovacími dveřmi. | ||||||||||||||
Fehler melden | Permanent link | 28.10.2013 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 72 21-10 50 72 21-26 |
600 ... 603 900 ... 902 |
1987, 1990 | [7] | 3 | 120 km/h | ||||||||
66 | ||||||||||||||
K tehdejšímu ŽTP Beograd (4ks) a ŽTO Priština (3ks) dodáno celkem 7 vozů. Vozy určeny pro vlaky Morava a Skopje (Skopje - Beograd a zpět) a Kosovo express (K. Polje - Beograd a zpět). |
||||||||||||||
Fehler melden | Permanent link | 11.5.2014 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 72 29-05 50 72 29-28 |
700 ... 701 700 ... 709 |
1966 | 0 | 120 km/h | |||||||||
54 | ||||||||||||||
U SNCB naposledy A9, typ I4. | ||||||||||||||
Fehler melden | Permanent link | 11.5.2014 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 72 20-76 | 000 ... 006 700 ... 720 |
1990-91 | <28> | 27 | 160 km/h | ||||||||
78 | ||||||||||||||
Rekonstrukce z vozů Bl. Vozy 000 ... 006 byly dříve 20-84 700 ... 706, po rekonstrukci parního topení na elektrické byly přeznačeny v roce 2010. Původní nátěr odpovídal ostatním vozům rekonstruovaný v Želvozu (tři odstíny modré a modré dveře). |
||||||||||||||
Fehler melden | Permanent link | 17.4.2015 | |||||||||||||
oben |
||||||||||||||
Wagen 2. Klasse + Speisewagen |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 72 84-00 | 650 | 1971 | [1] | 0 | 120 km/h | ||||||||
24 | ||||||||||||||
Vozy 85-10 600 ... 604 přeznačeny na 1.třídu 84-10 600 ... 604 bez úpravy interiéru. Později vůz 84-10 602 přeznačen na 84-00 650. | ||||||||||||||
Fehler melden | Permanent link | 11.5.2014 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 72 85-10 | 600 ... 609 | 1971 | [10] | 0 | 120 km/h | ||||||||
30 8 | ||||||||||||||
Pět vozů přeznačeno na 1.třídu, ze zbylé pětice dva vozy později předány podniku Nový Sad. | ||||||||||||||
Fehler melden | Permanent link | 11.5.2014 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 72 85-05 | 500 | 1986 | [1] | 0 | 120 km/h | ||||||||
46 | ||||||||||||||
K tehdejšímu ŽTP Novi Sad dodán 1 vůz určeny pro vlaky Bačka a Palić (Subotica - Beograd a zpět). Zůstalo pouze u jednoho prototypu a sériová výroba nebyla nikdy zadána. |
||||||||||||||
Fehler melden | Permanent link | 11.5.2014 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 72 85-80 | 610 ... 619 | 1979 | [10] | 0 | 160 km/h | ||||||||
30 | ||||||||||||||
Fehler melden | Permanent link | 11.5.2014 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 72 85-05 | 601 ... 605 | 2008 | <5> | 5 | 120 km/h | ||||||||
30 8 | ||||||||||||||
Rekonstrukce z vozů Bl. | ||||||||||||||
Fehler melden | Permanent link | 11.5.2014 | |||||||||||||
oben |
||||||||||||||
Wagen 2. Klasse + Dienstwagen |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 72 82-27 | 700 ... ? | 120 km/h | |||||||||||
42 | ||||||||||||||
U DB naposledy BDms27X. | ||||||||||||||
Fehler melden | Permanent link | 11.5.2014 | |||||||||||||
oben |
||||||||||||||
Speisewagen |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 72 87-70 | 600 ... 602 | 1999, 2001 | [3] | 0 | 160 km/h | ||||||||
32 | ||||||||||||||
V roce 2003 vozy přeznačeny z 61 72 87-90 a snížena vmax z 200 km/h na 160 km/h z ekonomických důvodů. | ||||||||||||||
Fehler melden | Permanent link | 6.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 72 87-71 | 650 ... 657 | 1992-93? | <8> | 0 | 160 km/h | ||||||||
32 | ||||||||||||||
Rekonstrukce z vozů Bl? První jídelní vůz standardu UIC u JŽ. Do jejich rekonstrukce v půlce 90.let byl mezinárodní provoz (směr Rakousko a Maďarsko) zajišťován pronajatými vozy WRm (BDŽ, UIC-Z2, 3ks) a vlastními vozy WRl starší konstrukce. |
||||||||||||||
Fehler melden | Permanent link | 17.4.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 72 87-80 | 700 ... 703 | 1997? | <4> | 0 | 160 km/h | ||||||||
32 | ||||||||||||||
Rekonstrukce z vozů Bl? | ||||||||||||||
Fehler melden | Permanent link | 29.1.2019 | |||||||||||||
oben |
||||||||||||||
Liegewagen |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 72 48-10 50 72 48-26 50 72 48-80 |
500 ... 503 600 ... 610 |
1979 | [15] | 0 | 120 km/h 160 km/h |
||||||||
32* | ||||||||||||||
* k sezení 48 míst | ||||||||||||||
Fehler melden | Permanent link | 11.5.2014 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 72 59-10 | 503 ... 506 604 ... 617 900 |
1972 | [4] [9] [1] |
0 | 120 km/h | ||||||||
54 | ||||||||||||||
Fehler melden | Permanent link | 11.5.2014 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 72 59-10 50 72 59-27 |
600 ... 603 700 |
1964 | [5] [] |
0 | |||||||||
54 | ||||||||||||||
Fehler melden | Permanent link | 11.5.2014 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 72 59-80 | 500 ... 502 650 ... 659 |
1982 | [13] [] |
? | |||||||||
54 | ||||||||||||||
Fehler melden | Permanent link | 11.5.2014 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 72 50-10 50 72 50-27 51 72 50-40 50 72 50-41 |
600 ... ? 700 ... ? |
120 km/h 140 km/h |
|||||||||||
60 | ||||||||||||||
U DB naposledy Bcm243 a Bcm246, některé vozy ještě s původními nezalamovacími dveřmi. | ||||||||||||||
Fehler melden | Permanent link | 28.10.2013 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 72 50-10 51 72 50-40 |
700 ... 719? | 120 km/h 140 km/h |
|||||||||||
60 | ||||||||||||||
U DB naposledy Bctmh257, původně Touropa. | ||||||||||||||
Fehler melden | Permanent link | 28.10.2013 | |||||||||||||
oben |
||||||||||||||
lehat1,lehat |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 72 44-76 | 000 ... 004 | 2019 | [5] | 5 | 160 km/h | ||||||||
1985-87 | ||||||||||||||
16+30 | ||||||||||||||
V roce 2019 rekonstrukce z vozů ABlm. Na vozech chybně není uvedeno písmeno "m" určené vozům delším než 24,5m. |
||||||||||||||
Fehler melden | Permanent link | 29.1.2019 | |||||||||||||
oben |
||||||||||||||
Schlafwagen |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 72 70-89 | 600 ... 605 | 1963 | [6] | 0 | 160 km/h | ||||||||
10-30 | ||||||||||||||
Vozy dodány a do konce 70.let provozovány KSR. Poté předány ŽTP Beograd (11ks), ŽTP Sarajevo (2ks) a ŽTP Zagreb (5ks). | ||||||||||||||
Fehler melden | Permanent link | 11.5.2014 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 72 70-10 50 72 70-27 51 72 70-80 |
606 ... 666 | 1969-71 | [61] | ? | 120 km/h 160 km/h |
||||||||
10-30 | ||||||||||||||
Vozy dodány a do konce 70.let provozovány KSR. Poté předány ŽTP Beograd (25ks), ŽTP Sarajevo (5ks) a ŽTP Zagreb (12ks). Série určena pro obchodní vlak Maestral dodána v příslušném nátěru do dom.st. Zagreb, později vozy rozpuštěny mezi ostatní dom.st. * interval 606 ... 617 obsazen později a náhodně za čísla uvolněná vozy z výrobní série roku 1967 (vozy vyřazené, nebo předané jiným železničním podnikům). Uvolněná čísla ze serie 625 ... 666 nebyla, zpravidla, již obsazována. |
||||||||||||||
Fehler melden | Permanent link | 11.5.2014 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 72 71-10 50 72 71-50 51 72 71-80 |
600 ... 636 900 ... 902 |
1972, 1975 1983 |
0 | 120 km/h 160 km/h |
|||||||||
11-33 | ||||||||||||||
Vozy v letech 1972 a 1975 dodány a do konce 70.let provozovány KSR. Poté předány ŽTP Beograd (pět vozů z řady 601 ... 627 předáno ŽTP Zagreb). Série z roku 1983 dodána již přímo ŽTP Beograd a ŽTO Priština. | ||||||||||||||
Fehler melden | Permanent link | 11.5.2014 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 72 71-10 | 680 ... 699 | 1973-74 | [14] | 0 | 120 km/h | ||||||||
11-33 | ||||||||||||||
Typ YF, podvozky MD-12. Vozy dodány a do konce 70.let provozovány KSR. Poté předány ŽTP Beograd (14ks) a ŽTP Zagreb (6ks - 686 a 690-694). V letech 1989-90 částečná modernizace (lze identifikovat, podle dosazených menších oken). |
||||||||||||||
Fehler melden | Permanent link | 11.5.2014 | |||||||||||||
oben |
||||||||||||||
Dienstwagen |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 72 92-55 | 700 ... 702 | 1995? | <3> | 0 | 140 km/h | ||||||||
1981 | ||||||||||||||
Rekonstrukce z vozů Post-l. | ||||||||||||||
Fehler melden | Permanent link | 11.5.2014 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 72 95-10 | 600 ... 609 | 1967 | [10] | 0 | 120 km/h 160 km/h |
||||||||
Fehler melden | Permanent link | 11.5.2014 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 72 97-00 | 500 ... ? 600 ... ? |
1993-94 | <36?> | ? | 120 km/h | ||||||||
1974, 1977-78 | ||||||||||||||
10 | ||||||||||||||
Přestavba z Laeekss-z v PŠV Bratrstvo, kdy bylo mj. provedeno zakrytování a zvednuta rychlost. Původně 97-10, v roce 2007 provedeny další úpravy (pravděpodobně odebrání parního potrubí) a přeznačen na 97-00. |
||||||||||||||
Fehler melden | Permanent link | 11.5.2014 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 72 95-10 | 630 ... 631 | 1987 | [2] | 0 | 120 km/h | ||||||||
Fehler melden | Permanent link | 11.5.2014 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 72 00-10 51 72 00-80 |
600 ... 613? 700 ... 708? |
1973, 1975 1987-88 |
[23?] | 0 | 120 km/h 160 km/h |
||||||||
V 90.letech tři vozy rekonstruovány na služební D 92-55. | ||||||||||||||
Fehler melden | Permanent link | 28.10.2013 |
Letzte Aktualisierung: 29.1.2019
Kompletace dat: Martin Zedník, dále přispěl Christian Pollach, jemuž patří velké poděkování.
Všechny údaje jsou bez záruky. Proto je jakékoliv upřesnění a doplnění s díky vítáno. Informace buďto na webový mail nebo mzednik(zavináč)centrum(tečka)cz.
Počty provozních vozů jsou většinou neaktuální. Vzhledem k ekonomické situaci ŽS je mnoho vozů odstaveno s propadlou revizí. Situace se často mění a je dosti nepřehledná, proto nejsou aktuální informace k dispozici. Také se některé vozy nacházejí trvale odstavené ve stanici Kosovo Polje.
Poznámka k inventárním číslům: u bývalých Jugoslávských železnic (JŽ) určovala první číslice z inventárního čísla příslušnost k oblastnímu ředitelství. Pro dnešní ŽS odpovídají číselné řady 5XX - ŽTO Novi Sad, 6XX a 7XX - ŽTP Beograd, 9XX - ŽTO Priština. Podrobněji na stránce Označovaní vozů ŽS. Vozy jsou v současnosti přečíslovávány do číselných řad 0XX, eventuelně 1XX. Většinou se tak děje po provedení revize, nebo větší opravy.
Zdroje:
• GOŠA
• Tatravagonka Bratrstvo
• Railserbia
• Male željeznice
• vlastní pozorování
Explanation of colour marking:
Vehicles in operation | |
Withdrawn vehicles | |
Rebuild vehicles in operation | |
Withdrawn rebuild vehicles | |
Second-hand vehicles in operation | |
Withdrawn second-hand vehicles |