Osobní vozy MÁV-START pro dálkovou dopravuDne 1. července 2007 získala společnost MÁV-START Zrt. licenci na provoz osobní dopravy v rámci maďarských železnic. Tato společnost vznikla restrukturalizací unitárního železničního dopravce MÁV Zrt. dne 15. října 2006 a ke svému účelu získala naprostou většinu železničních osobních vozů. V roce 2013 došlo k další transformaci a slučování v rámci skupiny MÁV, avšak to nemá na přehled vozů MÁV-START vliv. Původní (převzaté) vozy MÁV-START MVG Győr, pro MÁV 1983 – 2000, UIC-YFabryka Lokomotyw i Wagonów Poznań & PaFaWag Wrocław, pro MÁV 1979 – 1980?, UIC-Y VEB Waggonbau Bautzen a Görlitz, pro MÁV 1978 – 1985, UIC-Y/UIC-Z2 GOŠA Smederevska Palanka, pro MÁV 1989, UIC-Z1 CAF Zaragoza a Beasáin, pro MÁV 1994 - 1995, UIC-Z1 DWA Bautzen, Ammendorf a Dunakeszi, pro MÁV 1994 - 1998, UIC-Z1/Z2 Szolnoki Járműjavító, pro MÁV-START 2012 – 20xx, UIC-Z1, projekt IC+ Úpravy a modernizace vozů MÁV-START Úpravy a modernizace vozů MVG Győr menšího rozsahu, pro MÁV 1983 – 2000, UIC-YÚpravy a modernizace vozů MVG Győr většího rozsahu, pro MÁV 1983 – 2000, UIC-Y Úpravy a modernizace vozů Fabryka Lokomotyw i Wagonów Poznań, pro MÁV 1990 - 2012, UIC-Y Úpravy a modernizace vozů VEB Waggonbau Bautzen, pro MÁV 2012 (2014?), UIC-Y Úpravy a modernizace vozů CAF, pro MÁV 2017 – 2022?, UIC-Z1 Úpravy a modernizace vozů DWA, pro MÁV 2017 – 2022, UIC-Z1 "Second-hand vozy" pro MÁV-START Vozy zakoupené od ÖBB 2015Vozy zakoupené od DB AG, pro MÁV-START 2004?, UIC-Y? Vozy zakoupené od Wagon Service Travel, 2020 | Seřazení: • Podle skupin Podle tříd Podle abecedy Tabulkové zobrazení Zobrazení: • Jen provozní řady Včetně vyřazených Jen vyřazené |
nahoru |
||||||||||||||
Původní (převzaté) vozy MÁV-START |
||||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
MVG Győr, pro MÁV 1983 – 2000, UIC-Y | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
Bc | 51 55 59-80 | 001 ... 008 | 1970 | 1985 | <8> | 8 | ![]() |
|||||||
![]() |
MVG Győr | MÁV Dunakeszi Járműjavító | 160 km/h | |||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||
Přestavba z vozů B 20-41. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 14.3.2022 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
Fabryka Lokomotyw i Wagonów Poznań & PaFaWag Wrocław, pro MÁV 1979 – 1980?, UIC-Y | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
Bo | 50 55 20-37 | 000 ... 212 | 1979 - 1980 | [213] | 14 | ![]() ![]() |
||||||||
![]() |
FLW Poznań | 120 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||
Tovární typ 131A. V roce 2008 bylo 7 vozů modernizováno na Apee/Bpee, v letech 1990 – 1991 bylo 32 vozů modernizováno na řadu Bko pro vlaky InterCity. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.3.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Bko | 50 55 20-37 | 000 ... 212 | 1979 – 1980 | 1990 – 1991 | [32] | 6 | ![]() |
|||||||
![]() |
FLW Poznań | MÁV Dunakeszi Járműjavító | 120 km/h | |||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.3.2022 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
VEB Waggonbau Bautzen a Görlitz, pro MÁV 1978 – 1985, UIC-Y/UIC-Z2 | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
B | 51 55 20-80 | 000 ... 034 | 1981 | [35] | 9 | ![]() |
||||||||
![]() |
VEB Waggonbau Bautzen | 140 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.3.2022 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
GOŠA Smederevska Palanka, pro MÁV 1989, UIC-Z1 | ||||||||||||||
Jedny z prvních vozů konstrukce UIC-Z1 u východoevropských železnic. V letech 2002 – 2007 byly vozy mírně zmodernizovány v TŽV Gredelj Zagreb – doplnění vakuových toalet, nová klimatizace, nové rámy oken, potahy sedadel, drobné úpravy... V roce 2015? byly vozy opět mírně zmodernizovány – doplněno připojení k internetu pomocí technologie WiFi, do vybraných vozů zásuvky 230V a do vybraných vozů řady ABmz výměna potahů sedadel a doplnění koberce do oddílů první třídy. |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
ABmz | 61 55 30-91 | 001 ... 006 | 1989 | 2002 - 2007 | [6] | 6 | ![]() |
|||||||
![]() |
GOŠA Smederevska Palanka | TŽV Gredelj Zagreb | 200 km/h | |||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.3.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Bmz | 61 55 21-91 | 000 ... 012 | 1989 | 2002 - 2007 | [13] | 13 | ![]() |
|||||||
![]() |
GOŠA Smederevska Palanka | TŽV Gredelj Zagreb | 200 km/h | |||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.3.2022 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
CAF Zaragoza a Beasáin, pro MÁV 1994 - 1995, UIC-Z1 | ||||||||||||||
Série vozů s velmi nadčasovým interiérem byla dodávána v letech 1994 a 1995. Dnes vozy postupně procházejí modernizací, případně jsou díky nízké turnusové potřebě odstaveny a původní vozy jsou nasazovány v minimálním množství. |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
WRmz | 61 55 88-91 | 100 ... 108 | 1994 – 1995 | [9] | 2 | ![]() |
||||||||
![]() |
CAF Zaragoza | 200 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||
Většina vozů byla zmodernizována, dva vozy (101 a 102) jsou v provozu v původním stavu. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.3.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
WLABmz | 61 55 71-91 | 100 ... 105 | 1994 – 1995 | [6] | 2 | ![]() |
||||||||
![]() |
CAF Zaragoza | 200 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||
Většina vozů byla zmodernizována, dva vozy (103 a 104) jsou v provozu v původním stavu. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.3.2022 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
DWA Bautzen, Ammendorf a Dunakeszi, pro MÁV 1994 - 1998, UIC-Z1/Z2 | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
Apmz | 61 55 10-71 | 001 ... 010 | 1995 | [10] | 5? | ![]() |
||||||||
![]() |
DWA Bautzen | 160 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||
Připojení k internetu pomocí technologie WiFi bylo dosazeno po roce 2010. Vozy krátce jezdily jako vozy 1. a 2. třídy. Vozy postupně procházejí modernizací. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.3.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Bpmz | 61 55 20-71 | 001 ... 024 | 1994 – 1995 | [23] | 11? | ![]() |
||||||||
![]() |
DWA Ammendorf DWA Bautzen |
160 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||
Připojení k internetu pomocí technologie WiFi bylo dosazeno po roce 2010. Vozy postupně procházejí modernizací. * – vůz Bpmz 20-71 011 byl dovybaveny vakuovým WC. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.3.2022 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
Szolnoki Járműjavító, pro MÁV-START 2012 – 20xx, UIC-Z1, projekt IC+ | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
Bpmz | 61 55 20-91 | 400, 401 | 2012 – 2013 | [2] | 2 | ![]() ![]() |
||||||||
![]() |
Szolnoki Járműjavító | 200 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||
Prototyp nového vozu pro vnitrostátní vlaky vyšší kvality. Vozy byly představeny na veletrhu INNO Trans v Berlíně v roce 2014, po několika letech zkušebního provozu na vnitrostátních vlacích byly nasazovány na EC 172/173 Hungaria z Budapešti do Hamburku a zpět. Dnes jsou opět nasazovány výhradně na vnitrostátní vlaky IC. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.3.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Bbdpmz | 61 55 84-91 | 400 ... 409 | 2018 – 2019 | [10] | 10 | ![]() ![]() |
||||||||
![]() |
Szolnoki Járműjavító | 200 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||
Multifunkční vůz pro mezinárodní vlaky vyšší kvality, vycházející z obdobného vozu z projektu IC+. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.3.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Bpmz | 61 55 20-91 | 410 – 419 | 2019 | [10] | 10 | ![]() ![]() |
||||||||
![]() |
Szolnoki Járműjavító | 200 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||
Sériové provedení nového vozu z projektu IC+, s určením pro vnitrostátní vlaky vyšší kvality. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.3.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Bbdpmz | 61 55 84-91 | 410 ... 444 | 2019 – 2020 | [35] | 35 | ![]() ![]() |
||||||||
![]() |
Szolnoki Járműjavító | 200 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||
Multifunkční vůz z projektu IC+, s určením pro vnitrostátní vlaky vyšší kvality. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.3.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
ARmz | 61 55 85-91 | 400 ... 434 | 2021 – ??? | [35] | 2? | ![]() ![]() |
||||||||
![]() |
Szolnoki Járműjavító | 200 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||
Kombinovaný vůz z projektu IC+, s určením pro vnitrostátní vlaky vyšší kvality. Dva čtyřmístné oddíly Premium, dva oddíly 1. třídy (tichý oddíl), velkoprostorová část 1. třídy, bistro oddíl. Provoz s cestujícími byl zahájen v říjnu 2021. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.3.2022 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
Úpravy a modernizace vozů MÁV-START |
||||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
Úpravy a modernizace vozů MVG Győr menšího rozsahu, pro MÁV 1983 – 2000, UIC-Y | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
Bd | 50 55 84-44 | 001 ... 005 | 2010 | 5 | ||||||||||
![]() |
140 km/h | |||||||||||||
![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||
úprava z vozů Ds 95-80: služební oddíl upraven pro cestující, zbytek vozu uzpůsoben pro přepravu jízdních kol | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.3.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Bd | 50 55 84-07 | 001 ... 003 | 1971 | 2013 | <3> | 3 | ||||||||
![]() |
120 km/h | |||||||||||||
![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.3.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Ad | 50 55 19-30 | 003 ... 016 | 1971 | 1992 - 1993 | <8> | 4 | ![]() |
|||||||
![]() |
MVG Győr | MÁV Dunakeszi Főműhely | 140 km/h | |||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||
Vozy pro mezinárodní provoz. Modernizace vozů A 19-41 – odebrání parního topení a části elektrické výzbroje, modernizace interiéru. Vozy prošly úpravou související se zrušením první třídy v rychlících, beze změny typového označení a průběžně jsou modernizovány. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.3.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Bd | 51 55 29-30 | 001 ... 013 | 1971 | 1992 - 1993 | <13> | 13 | ![]() |
|||||||
![]() |
MVG Győr | MÁV Dunakeszi Járműjavító | 140 km/h | |||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||
Vozy pro mezinárodní provoz. Modernizace vozů AB 39-41 – odebrání parního topení a části elektrické výzbroje, modernizace interiéru. Vozy prošly úpravou související se zrušením první třídy v rychlících, beze změny typového označení a průběžně jsou modernizovány. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.3.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Bd | 51 55 20-30 | 003 ... 095 | 1970 - 1971 | 1992 - 1993 | <13?> | 13 | ![]() |
|||||||
![]() ![]() ![]() |
MVG Győr | MÁV Dunakeszi Járműjavító | 140 km/h | |||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||
Vozy pro mezinárodní provoz. Modernizace vozů B 20-41 – odebrání parního topení a části elektrické výzbroje, modernizace interiéru. Vozy jsou průběžně modernizovány. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.3.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Bd | 50 55 29-37 | 500 ... 506 | 1970 - 1971 | 1992 - 1993 | <7?> | 5 | ![]() |
|||||||
![]() ![]() ![]() |
MVG Győr | MÁV Dunakeszi Járműjavító | 140 km/h | |||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||
Vozy pro mezinárodní provoz. Modernizace vozů A 19-35 – odebrání parního topení a části elektrické výzbroje, modernizace interiéru. Vozy jsou průběžně modernizovány. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.3.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Bd | 50 55 20-37 | 500 ... 546 | 1970 - 1971 | 1992 - 1993 | <46?> | 44 | ![]() |
|||||||
![]() ![]() ![]() |
MVG Győr | MÁV Dunakeszi Járműjavító | 140 km/h | |||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||
Vozy pro mezinárodní provoz. Modernizace vozů B 20-35 – odebrání parního topení a části elektrické výzbroje, modernizace interiéru. Vozy jsou průběžně modernizovány. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.3.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Bd | 50 55 20-37 | 300 ... 369 | 1970 - 1971 | 1992 - 1993 | <70?> | 53 | ![]() |
|||||||
![]() ![]() ![]() |
MVG Győr | MÁV Dunakeszi Járműjavító | 140 km/h | |||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||
Vozy pro mezinárodní provoz. Modernizace vozů B 20-41 – odebrání parního topení a části elektrické výzbroje, modernizace interiéru. Vozy jsou průběžně modernizovány. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.3.2022 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
Úpravy a modernizace vozů MVG Győr většího rozsahu, pro MÁV 1983 – 2000, UIC-Y | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
Apee | 50 55 10-44 | 001 ... 028 | 1971-74 | 1994,95,97,00 | 26 | ![]() |
||||||||
![]() |
140 km/h | |||||||||||||
![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||
Rekonstrukce z A 19-47, B 20-47.1 a D 92-47 (Györ 1971-74), Od roku 2017 vozy postupně upravovány z řady Apee 51 55 10-67. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.3.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Bpee Bbpee |
50 55 20-44 | 001 ... 096 | 1969-75 | 1994-97,00 | 87 9 |
![]() |
||||||||
![]() |
140 km/h | |||||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||
Bp: rekonstrukce z A 19-41, A 19-47, B 20-30, B 20-37, B 20-41, B 20-47.1, AcBc 43-80, D 92-47 a Ds 95-80 (Györ 1969-75) * Bph: rekonstrukce z D 92-47 (Györ 1969-75), prostor a toaleta pro vozíčkáře (vozy 079 - 087), počet míst k sezení: 72 Vozy 054 - 059 mají vyklápěcí okna. Od roku 2017 vozy postupně upravovány z řady Bp(h) 51 55 20-67. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.3.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Bpee Bbpee |
50 55 20-44 | 001 ... 096 | 1969-75 | 1994-97,00 | 87 9 |
![]() |
||||||||
![]() |
140 km/h | |||||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||
Bp: rekonstrukce z A 19-41, A 19-47, B 20-30, B 20-37, B 20-41, B 20-47.1, AcBc 43-80, D 92-47 a Ds 95-80 (Györ 1969-75) * Bph: rekonstrukce z D 92-47 (Györ 1969-75), prostor a toaleta pro vozíčkáře (vozy 079 - 087), počet míst k sezení: 72 Vozy 054 - 059 mají vyklápěcí okna. Od roku 2017 vozy postupně upravovány z řady Bp(h) 51 55 20-67. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.3.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Apee | 50 55 17-37 | 001 ... 004 | 1999 | 2018 | {4} | 4 | ![]() |
|||||||
![]() |
MÁV Szolnok Járműjavító | MÁV Szolnok Járműjavító | 140 km/h | |||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||
Mírná úprava a přeznačení vozů řady ARp na řadu Apee 17-37. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.3.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
WRRee | 50 55 88-44 | 008 ... 022 | 1970 - 1971 | 2019 | <15> | 7 | ![]() |
|||||||
![]() |
MVG Győr | DWA Dunakeszi | 140 km/h | |||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||
Přestavba z vozů A 19-47 a D, Dl, Db 92-47. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.3.2022 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
Úpravy a modernizace vozů Fabryka Lokomotyw i Wagonów Poznań, pro MÁV 1990 - 2012, UIC-Y | ||||||||||||||
Úpravy početné série vozů 1. a 2. třídy polského výrobce lze rozdělit na tři okruhy: - úprava vozů Bo na vozy Bko, určené pro první vlaky InterCity na počátku 90. let - přestavbu vozů Ao a Bo na vozy Apee a Bpee - úpravu vozů 1. třídy řady Ao na vozy 2. třídy, související se zrušením 1. třídy v rychlících Vzhledem ke stáří vozů se s jejich dalšími úpravami již nepočítá. |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
Apee | 61 55 19-57 | 001 ... 003 | 1979 | 2008 – 2009 | <3> | 3 | ![]() |
|||||||
![]() |
FLW Poznań | Bombardier Dunakeszi | 140 km/h | |||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||
Rekonstrukce vozů Ao 19-37 a Bo 20-37, pro vysoké náklady se dále nepokračovalo. Připojení k internetu pomocí technologie WiFi bylo dosazeno po roce 2010. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.3.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Bpee | 61 55 29-57 | 001 ... 007 | 1979 | 2008 – 2009 | <7> | 7 | ![]() |
|||||||
![]() |
FLW Poznań | Bombardier Dunakeszi | 140 km/h | |||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||
Rekonstrukce vozů Ao 19-37 a Bo 20-37, pro vysoké náklady se dále nepokračovalo. Připojení k internetu pomocí technologie WiFi bylo dosazeno po roce 2010. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.3.2022 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
Úpravy a modernizace vozů VEB Waggonbau Bautzen, pro MÁV 2012 (2014?), UIC-Y | ||||||||||||||
Vozy německé výroby prošly zatím pouze drobnou úpravou, související se zrušením 1. třídy v rychlících. Vzhledem ke stáří vozů se s jejich dalšími úpravami již nepočítá. |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
A | 51 55 19-80 | 000 ... 019 | 1981 | 2012 (2014?) | {20} | 17? | ![]() |
|||||||
![]() |
VEB Waggonbau Bautzen | 160 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||
Vozy, které prošly v roce 2014 (?) úpravou, související se zrušením první třídy v rychlících, beze změny typového označení – odstranění podhlavníků a koberců, odstranění žlutého pruhu na skříni, ... | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.3.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
AB | 51 55 39-80 | 000 ... 034 | 1981 | 2012 (2014?) | {35} | 13? | ![]() |
|||||||
![]() |
VEB Waggonbau Bautzen | 140 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||
Vozy, které prošly v roce 2014 (?) úpravou, související se zrušením první třídy v rychlících, beze změny typového označení – odstranění podhlavníků a koberců, odstranění žlutého pruhu na skříni, ... | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.3.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
WLAB | 51 55 70-80 | 001 ... 010 | 1985 | [10] | 10 | ![]() |
||||||||
![]() |
VEB Waggonbau Görlitz | 160 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||
Vozy po mírné modernizaci v roce 2017 – výměna potahů sedadel a lůžek, dosazení zásuvek 230V a 5V USB. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.3.2022 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
Úpravy a modernizace vozů CAF, pro MÁV 2017 – 2022?, UIC-Z1 | ||||||||||||||
Od roku 2017 probíhají modernizace vozů UIC-Z1 španělského výrobce CAF. Modernizace lze přirovnat k revitalizacím vozů ČD, neb komponenty vozu zůstávají původní a dochází pouze ke změně barevného řešení interiéru i exteriéru, dosazení zásuvek 230V a 5V USB, rozkládacích stolků, elektronického informačního a rezervačního systému, koberců, ... Vzhledem k problematické kvalitě těchto modernizací jsou některé vozy neprovozní (čekají na opravu), případně se jejich modernizační proces zcela zastavil (např. WRmz). |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
Apmz | 61 55 10-91 | 100 ... 107 | 1994 | 2017 – 2018 | <8> | 8 | ![]() |
|||||||
![]() |
CAF Beasáin | MÁV Szolnok Járműjavító | 200 km/h | |||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||
Modernizované vozy původní řady Apmz 10-91.1 – modernizace interiéru, dosazení zásuvek 230V a 5V USB, rozkládacích stolků, koberce, nový nátěr, ... | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.3.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Bpmz | 61 55 20-91 | 100 ... 117 | 1994 | 2017 – 2018 | <18> | 18 | ![]() |
|||||||
![]() |
CAF Beasáin | MÁV Szolnok Járműjavító | 200 km/h | |||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||
Modernizované vozy původní řady Bpmz 20-91 – modernizace interiéru, dosazení zásuvek 230V a 5V USB, rozkládacích stolků, koberce, nový nátěr, ... | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.3.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
WRmz | 61 55 88-91 | 100 ... 108 | 1994 – 1995 | 2017 – 2021? | <9> | 5 | ![]() |
|||||||
![]() |
CAF Zaragoza | MÁV Szolnok Járműjavító | 200 km/h | |||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||
Modernizované vozy původní řady WRmz 88-91 – modernizace interiéru, dosazení zásuvek 230V a 5V USB, koberce, nový nátěr, ... | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.3.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Bcmz | 61 55 50-91 | 100 ... 108 | 1994 | 2018 – 2020? | <9> | 9 | ![]() |
|||||||
![]() |
CAF Zaragoza | MÁV Szolnok Járműjavító | 200 km/h | |||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||
Modernizované vozy původní řady Bcmz 50-91 – modernizace interiéru, dosazení zásuvek 230V a 5V USB, koberce, nový nátěr, ... | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.3.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Amz | 61 55 19-91 | 100 ... 108 | 1994 | 2019 – 2021? | <9> | 5 | ![]() |
|||||||
![]() |
CAF Zaragoza | MÁV Szolnok Járműjavító | 200 km/h | |||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||
Modernizované vozy původní řady Amz 19-91 – modernizace interiéru, dosazení zásuvek 230V a 5V USB, rozkládacích stolků, koberce, nový nátěr, ... | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.3.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Bmz | 61 55 21-91 | 100 ... 111 | 1994 | 2019 – 2021? | <12> | 6 | ![]() |
|||||||
![]() |
CAF Beasáin | MÁV Szolnok Járműjavító | 200 km/h | |||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||
Modernizované vozy původní řady Bmz 21-91.1 – modernizace interiéru, dosazení zásuvek 230V a 5V USB, rozkládacích stolků, koberce, nový nátěr, ... | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.3.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Ddmee | 51 55 94-91 | 100 ... 105 | 1995 | 2018 | {5} | 5 | ![]() |
|||||||
![]() |
CAF Zaragoza | 200 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||
Původně Dms 95-91, v souvislosti s korekturou písmenného označení osobních vozů byly všechny provozované vozy v roce 2018 přeznačeny dle platných norem na řadu Ddmee 94-91. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.3.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
WLABmz | 61 55 71-91 | 100 ... 105 | 1994 – 1995 | 2020 – 2022? | <6> | 1 | ![]() |
|||||||
![]() |
CAF Zaragoza | MÁV Szolnok Járműjavító | 200 km/h | |||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||
Modernizované vozy původní řady WLABmz 71-91 – modernizace interiéru, dosazení zásuvek 230V a 5V USB, koberce, nový nátěr, ... | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.3.2022 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
Úpravy a modernizace vozů DWA, pro MÁV 2017 – 2022, UIC-Z1 | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
Amz | 61 55 19-91 | 300 ... 314 | 1997 – 1998 | 2018 | {15} | 1 | ![]() |
|||||||
![]() |
DWA Dunakeszi | 200 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||
Původně Avmz 19-91, v souvislosti s korekturou písmenného označení osobních vozů byly všechny provozované vozy v roce 2018 přeznačeny dle platných norem na řadu Amz 19-91.3. Vozy postupně procházejí modernizací. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.3.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Bpmee | 51 55 20-70 | 050 ... 075 | 1994 – 1995 | 2018 | {26} | 23 | ![]() |
|||||||
![]() |
DWA Ammendorf | 160 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||
Původně Bpm 20-70, v souvislosti s korekturou písmenného označení osobních vozů byly všechny provozované vozy v roce 2018 přeznačeny dle platných norem na řadu Bpmee 20-70. Některé vozy jsou kvůli nehodám dlouhodobě neprovozní. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.3.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Amz | 61 55 19-91 | 300 ... 314 | 1997 – 1998 | 2018 – 2020? | [15] | ?? | ![]() |
|||||||
![]() |
DWA Dunakeszi | MÁV Szolnok Járműjavító | 200 km/h | |||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||
Modernizované vozy původní řady Avmz 19-91, později Amz 19-91.3 – modernizace interiéru, dosazení zásuvek 230V a 5V USB, rozkládacích stolků, koberce, nový nátěr, ... | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.3.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Bmz | 61 55 21-91 | 300 ... 334 | 1997 – 1998 | 2018 – 2020? | [35] | ??? | ![]() |
|||||||
![]() |
DWA Dunakeszi | MÁV Szolnok Járműjavító | 200 km/h | |||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||
Modernizované vozy původní řady Bvmz 21-91, později Bmz 21-91.3 – modernizace interiéru, dosazení zásuvek 230V a 5V USB, rozkládacích stolků, koberce, nový nátěr, ... | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.3.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
WRRmz | 61 55 88-71 | 001 ... 010 | 1995 | 2019 | {10} | ??? | ![]() |
|||||||
![]() ![]() |
DWA Ammendorf | 160 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||
Vozy byly v prosinci 2017 odstaveny z pravidelného provozu, v roce 2019 opět zprovozněny, avšak již s označením dle standardů MÁV-START. Od roku 2020 procházejí modernizací, viz níže. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.3.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Bpmz | 61 55 20-71 | 001 ... 024 | 1994 – 1995 | 2020 – 2022? | [24] | 3 | ||||||||
![]() |
DWA Ammendorf DWA Bautzen |
MÁV Szolnok Járműjavító | 160 km/h | |||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||
Modernizované vozy původní řady Bpmz 20-71 – modernizace interiéru, dosazení zásuvek 230V a 5V USB, rozkládacích stolků, koberce, nový nátěr, ... | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.3.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Apmz | 61 55 10-71 | 001 ... 010 | 1995 | 2020 – 2021 | [10] | 1 | ||||||||
![]() |
DWA Bautzen | MÁV Szolnok Járműjavító | 160 km/h | |||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||
Modernizované vozy původní řady Apmz 10-71 – modernizace interiéru, dosazení zásuvek 230V a 5V USB, rozkládacích stolků, koberce, nový nátěr, ... | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.3.2022 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
"Second-hand vozy" pro MÁV-START |
||||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
Vozy zakoupené od ÖBB 2015 | ||||||||||||||
V roce 2015 bylo od ÖBB zakoupeno 49 vozů 2. třídy původní řady Bmpz-l (50 81 20-73) a 6 řídících vozů původní řady Bmpz-s (50 81 80-73). Vozy byly před uvedením do provozu mírně modernizovány v dílnách MÁV Szolnok Járműjavító. |
||||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
Vozy zakoupené od DB AG, pro MÁV-START 2004?, UIC-Y? | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
Bpmee | 51 55 20-76 | 001 ... 049 | 1980 - 1986 | 2015 – 2016 | {49} | 49 | ![]() |
|||||||
![]() |
Jenbacher Werke, SGP Graz, SGP Simmering | MÁV Szolnok Járműjavító | 160 km/h | |||||||||||
![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||
V roce 2015 zakoupeno 49 vozů od ÖBB. Vozy byly před uvedením do provozu mírně modernizovány – nový nátěr, nové potahy sedadel, ... |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.3.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Bpmbdfee | 51 55 80-76 | 201 ... 206 | 1982 – 1986 | 2015 | {6} | 6 | ||||||||
![]() |
Jenbacher Werke | MÁV Szolnok Járműjavító | 2tr | |||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||
V roce 2015 zakoupeno 6 vozů od ÖBB. Vozy byly před uvedením do provozu mírně modernizovány – nový nátěr, nové potahy sedadel, ... |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.3.2022 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
Vozy zakoupené od Wagon Service Travel, 2020 | ||||||||||||||
V roce 2020 byla od slovenské společnosti Wagon Service Travel odkoupena velká část jejího vozového parku, jmenovitě 5 lehátkových vozů Bvcmbz, 8 lehátkových vozů Bvcmz (obě řady původně od DB) a 9 lůžkových vozů WLABmee (4 z nich původně od LG, 5 původně od RŽD). U MÁV-START bylo všem vozům přiděleno nové řadové i číselné označení. |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
Bcbmz | 61 55 59-90 | 200 ... 204 | 1962-1972 | 1980-82?,2001-02 2017 |
{5} | 5 | ||||||||
![]() |
200 km/h | |||||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||
V roce 2020 zakoupeno 5 vozů od Wagon Service Travel. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.3.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Bcmz | 61 55 50-91 | 200 ... 207 | 1962-1972 | 1996-2000,2005-2006 2017 |
{8} | 8 | ||||||||
![]() |
200 km/h | |||||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||
V roce 2020 zakoupeno 8 vozů od Wagon Service Travel. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.3.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
WLABmz | 62 55 71-91 | 001 ... 009 | 1994 - 1995 | 2007 2015?,2016? |
{9} | 9 | ||||||||
![]() |
Waggonbau Görlitz | 200 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||
V roce 2020 zakoupeno 9 vozů od Wagon Service Travel. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.3.2022 |
Poslední aktualizace: 14.3.2022
Kompletace dat: Jiří Pokorný, Adam Vanting
Zdroje:
• György Kovács a přátelé
• vasutikocsi.freeweb.hu
• szemelykocsi.toth-maros.hu
• www.vonatosszeallitas.hu
Autoři nákresů: Iván Zoltán, Sven Eger, pd.