vagonWEB
Železniční osobní vozy
 
vagonWEB
Železniční osobní vozy
Hlavní strana » Popisy » Osobní vozy MÁV-START pro dálkovou dopravu
cs         ▼
Česky
English
Deutsch
Polski
Magyar

Osobní vozy MÁV-START pro dálkovou dopravu

První série moderních vozů pro dálkovou dopravu byla maďarským železnicím MÁV dodána v letech 1964-1968. Výrobcem se stala domácí vagonka Győr, která později dodávala i další sérii vozů, již odpovídající normě UIC-Y. Koncem sedmdesátých let dodala osobní vozy polská vagonka PaFaWag a o pár let později německá vagonka Bautzen. Z NDR již tehdy přicházely vozy speciální stavby, tedy jedna série jídelních vozů, jedna série lehátkových vozů a dvě série vozů lůžkových.

Koncem 80. let dodala jugoslávská vagonka Goša sérii vozů na rychlost 200 km/h. V první polovině 90. let pak začaly přicházet moderní typu UIC-Z1, dodávky skončily až v roce 1998 a jednalo se o vozy z německé a španělské produkce.

Modernizací se maďarské železnice zabývaly již počátkem 80. let. Po roce 1985 vznikly modernizací společenské a lehátkové vozy, v roce 1991 bylo upraveno několik vozů řady Bo pro první vnitrostátní vlak InterCity a došlo k přeznačení na řadu Bko. Úpravami prošla také velká část vozového parku společnosti. V polovině 90. let byly modernizovány vozy z vagonky Győr na komfortní velkoprostorové vozy řady Ap/Bp/WRRee pro stále se rozšiřující síť vlaků InterCity a další obnova vozového parku formou modernizací začala probíhat až po roce 2015.

Vozy tzv. z druhé ruky obohatily vozový park maďarských železnic již v roce 2004, kdy došlo k dodávkám použitých vozů řady ABy/By/AByee/Byee od německých železnic. V roce 2015 byly dodány použité vozy CityShuttle od rakouských železnic.

V roce 2012 (?) byla v rychlících zrušena první třída a v roce 2017 došlo ke zrušení velké části výkonů jídelních vozů.

Stránka postupně prochází aktualizací, některé údaje tak mohou být chybné.

Původní vozy MÁV-START

MÁV Dunakeszi Főműhely, pro MÁV 1957 – 1984?
Fabryka Lokomotyw i Wagonów Poznań & PaFaWag Wrocław, pro MÁV 1967 – 1980?, UIC-Y
VEB Waggonbau Bautzen a Görlitz, pro MÁV 1978 – 1985, UIC-Y/UIC-Z2
CAF Zaragoza a Beasáin, pro MÁV 1994 - 1995, UIC-Z1
DWA Bautzen, Ammendorf a Dunakeszi, pro MÁV 1994 - 1998, UIC-Z1/Z2
Szolnoki Járműjavító, pro MÁV-START 2012 – 20xx, UIC-Z1, komerční označení IC+

Úpravy a modernizace vozů MÁV-START

Úpravy a modernizace vozů MÁV Dunakeszi Főműhely, pro MÁV 1975 – 2009
Úpravy a modernizace vozů MVG Győr menšího rozsahu, pro MÁV 1983 – 2000, UIC-Y
Úpravy a modernizace vozů MVG Győr většího rozsahu, pro MÁV 1983 – 2000, UIC-Y
Úpravy a modernizace vozů Fabryka Lokomotyw i Wagonów Poznań, pro MÁV 1990 - 2012, UIC-Y
Úpravy a modernizace vozů GOŠA Smederevska Palanka, pro MÁV 2002 - 2007, UIC-Z1
Úpravy a modernizace vozů VEB Waggonbau Bautzen, pro MÁV 2012 (2014?), UIC-Y
Úpravy a modernizace vozů CAF, pro MÁV 2017 – 2022?, UIC-Z1
Úpravy a modernizace vozů DWA, pro MÁV 2017 – 2022?, UIC-Z1

"Second-hand vozy" pro MÁV-START

Vozy zakoupené od DB AG, pro MÁV-START 2004?, UIC-Y?
Vozy zakoupené od ÖBB 2015
Vozy zakoupené od Wagon Service Travel, 2020
Seřazení:
• Podle skupin
Podle tříd
Podle abecedy
Tabulkové zobrazení

Zobrazení:
• Jen provozní řady
Včetně vyřazených
Jen vyřazené

nahoru

Původní vozy MÁV-START


nahoru
MÁV Dunakeszi Főműhely, pro MÁV 1957 – 1984?
 
Bhv 50 55 20-07 000 ... 836? 1970 – 1972 [837?] ?

MÁV Dunakeszi Főműhely   100 km/h  
80
Poslední velká série vozů pro regionální dopravu, které jsou vybaveny vstupem do vozu i veprostřed vozu.
Část vozů je dodnes v pravidelném provozu.
Našli jste chybu?
13.10.2020
By 50 55 20-17 000 ... 496 1972 – 1984 [497?] ?

MÁV Dunakeszi Főműhely   120 km/h*  
80
Série vozů druhé třídy pro spěšné (?) vlaky.
Část vozů je dodnes v pravidelném provozu, velká část vozů prošla menší či větší úpravou na jiné řady.
* – některé vozy mají maximální rychlost jen 100 km/h
Našli jste chybu?
13.10.2020

nahoru
Fabryka Lokomotyw i Wagonów Poznań & PaFaWag Wrocław, pro MÁV 1967 – 1980?, UIC-Y
 
Bo 50 55 20-37 000 ... 212 1979 - 1980 [213] 14

FLW Poznań   120 km/h  
80
Tovární typ 131A.
V roce 2008 bylo 7 vozů modernizováno na Apee/Bpee, v letech 1990 – 1991 bylo 32 vozů modernizováno na řadu Bko pro vlaky InterCity.
Našli jste chybu?
14.10.2020

nahoru
VEB Waggonbau Bautzen a Görlitz, pro MÁV 1978 – 1985, UIC-Y/UIC-Z2
 
B 51 55 20-80 000 ... 034 1981 [35] 14?
VEB Waggonbau Bautzen   140 km/h  
80
Našli jste chybu?
14.10.2020
WLAB 51 55 70-80 001 ... 010 1985 [10] 10
VEB Waggonbau Görlitz   160 km/h  
10-30
V roce 2017 (?) prošly vozy malou modernizací – výměna potahů sedadel a lůžek, dosazení zásuvek 230V a 5V USB.
Našli jste chybu?
14.10.2020

nahoru
CAF Zaragoza a Beasáin, pro MÁV 1994 - 1995, UIC-Z1
Série vozů s velmi nadčasovým interiérem byla dodávána v letech 1994 a 1995. Dnes vozy postupně procházejí modernizací, případně jsou díky nízké turnusové potřebě odstaveny a původní vozy jsou nasazovány v minimálním množství.
 
WLABmz 61 55 71-91 100 ... 105 1994 – 1995 [6] ?
CAF Zaragoza   200 km/h  
11-33
Po roce 2000 byly vyměněny potahy sedadel.
Našli jste chybu?
14.10.2020
WRmz 61 55 88-91 100 ... 108 1994 – 1995 [9] ?
CAF Zaragoza   200 km/h  
36
Po roce 2000 byly vyměněny potahy sedadel.
Vozy postupně procházejí modernizací.
Našli jste chybu?
14.10.2020

nahoru
DWA Bautzen, Ammendorf a Dunakeszi, pro MÁV 1994 - 1998, UIC-Z1/Z2
 
Apmz 61 55 10-71 001 ... 010 1995 [10] ?
DWA Bautzen   160 km/h  
60 *
Vůz 10-71 006 byl zničen 28.6.1998 při nehodě EC Csardás u Zebegény, klima použita do Bpm 20-70 076, který byl přeznačen na Bpmz 20-71 023.
Po roce 2007 byly vyměněny potahy sedadel. Vozy krátce jezdily jako vozy 1. a 2. třídy.
Vozy postupně procházejí modernizací.
* – WiFi připojení k internetu bylo dosazeno do některých vozů
Našli jste chybu?
14.10.2020
Bpmz 61 55 20-71 001 ... 024 1994 – 1995 [23] ?
DWA Ammendorf
DWA Bautzen
  160 km/h  
80
Vůz Bpmz 20-71 023 vznikl dosazením klimatizace z Ampz 10-71 006 do vozu původně Bpm 20-70 076
Po roce 2007 byly vyměněny potahy sedadel a dosazeno WiFi připojení k internetu.
Vůz Bpmz 20-71 011 je vybaven vakuovým WC.
Našli jste chybu?
14.10.2020

nahoru
Szolnoki Járműjavító, pro MÁV-START 2012 – 20xx, UIC-Z1, komerční označení IC+
 
Bpmz 61 55 20-91 400, 401 2012 – 2013 [2] 2

Szolnoki Járműjavító   200 km/h  
80
Prototyp nového vozu pro vnitrostátní vlaky vyšší kvality (kategorie IC+). Vozy byly představeny na veletrhu INNO Trans v Berlíně v roce 2014, po několika letech zkušebního provozu na vnitrostátních vlacích byly nasazovány na EC 172/173 Hungaria z Budapešti do Hamburku a zpět. Dnes jsou opět nasazovány výhradně na vnitrostátní vlaky IC.
Našli jste chybu?
24.2.2020
Bbdpmz 61 55 84-91 400 ... 409 2018 – 2019 [10] 10

Szolnoki Járműjavító   200 km/h  
47+3 8
Multifunkční vůz pro mezinárodní vlaky vyšší kvality, vycházející z obdobného vozu z projektu IC+, určeného pro vnitrostátní vlaky vyšší kvality.
Našli jste chybu?
24.2.2020
Bpmz 61 55 20-91 410 – 419 2019 [10] 10

Szolnoki Járműjavító   200 km/h  
80
Sériové provedení nového vozu pro vnitrostátní vlaky vyšší kvality (kategorie IC+).
Našli jste chybu?
24.2.2020
Bbdpmz 61 55 84-91 410 ... 444 2019 – 2020 [35] ???

Szolnoki Járműjavító   200 km/h  
52+2 8
Multifunkční vůz pro vnitrostátní vlaky vyšší kvality (kategorie IC+).
Našli jste chybu?
24.2.2020
ARmz 61 55 85-91 400 ... 434 2021 – ??? [2] 1

Szolnoki Járműjavító   200 km/h  
8 12 15
Dva čtyřmístné oddíly Premium, dva oddíly 1. třídy (tichý oddíl), velkoprostorová část 1. třídy, bistro oddíl. Provoz s cestujícími by měl být zahájen v říjnu 2021.
Našli jste chybu?
26.9.2021

nahoru

Úpravy a modernizace vozů MÁV-START


nahoru
Úpravy a modernizace vozů MÁV Dunakeszi Főműhely, pro MÁV 1975 – 2009
 
BDh 50 55 81-27 000 ... 049 1967 – 1968 1984 – 1985 <50> ?
MÁV Dunakeszi Főműhely MÁV Dunakeszi Főműhely   120 km/h  
56 * 16
Přestavba vozů Bh/Bhv 20-27 na vozy se služebním a zavazadlovým oddílem.
* vozy 010 a 011 s oddílem pro invalidy (8 míst), 52 míst k sedění, bez míst na jízdní kola
Našli jste chybu?
13.10.2020
BDbh, BDh 50 55 82-28 100 ... 129 1967 – 1968 1996 <30> 1?
MÁV Dunakeszi Főműhely MÁV Szolnok Járműjavító   120 km/h  
32/56 20* 16*
Úprava řídících vozů BDbt 81-27 – stanoviště strojvedoucího odebráno, úprava interiéru na část pro 56 míst k sedění a zavazadlový prostor / prostor pro přepravu jízdních kol (řada BDh?), případně na část pro 32 míst k sedění, 20 míst pro invalidní vozíky a zvedací plošinu (řada BDbh).
Část vozů byla později upravena a přeznačena na řadu BDd.
Našli jste chybu?
13.10.2020

nahoru
Úpravy a modernizace vozů MVG Győr menšího rozsahu, pro MÁV 1983 – 2000, UIC-Y
 
Db 50 55 92-47 102 ... 109 1971 1996 <4???> 4???
MVG Győr MÁV Szolnok Járműjavító   120 km/h  
58 2
Úprava vozů D a Dl pro přepravu invalidů na vozíku.
Část vozů byla později upravena na řady Bd 84-44 a Bd 84-47.
Našli jste chybu?
13.10.2020
Bd 50 55 84-44 001 ... 005 2010 5
  140 km/h  
8 28
úprava z vozů Ds 95-80: služební oddíl upraven pro cestující, zbytek vozu uzpůsoben pro přepravu jízdních kol
Našli jste chybu?
13.10.2020
Bd 50 55 84-07 001 ... 003 1971 2013 <3> 3
  120 km/h  
12 + 12 sklopných 26
Našli jste chybu?
13.10.2020
Ad 50 55 19-30 003 ... 016 1971 1992 - 1993 <8> 4
MVG Győr MÁV Dunakeszi Főműhely   140 km/h  
54
Vozy pro mezinárodní provoz.
Modernizace vozů A 19-41 – odebrání parního topení a části elektrické výzbroje, modernizace interiéru. Vozy prošly úpravou související se zrušením první třídy v rychlících, beze změny typového označení a průběžně jsou modernizovány.
Našli jste chybu?
13.10.2020
Bd 51 55 29-30 001 ... 013 1971 1992 - 1993 <13> 13
MVG Győr MÁV Dunakeszi Járműjavító   140 km/h  
24+40
Vozy pro mezinárodní provoz.
Modernizace vozů AB 39-41 – odebrání parního topení a části elektrické výzbroje, modernizace interiéru. Vozy prošly úpravou související se zrušením první třídy v rychlících, beze změny typového označení a průběžně jsou modernizovány.
Našli jste chybu?
13.10.2020
Bd 51 55 20-30 003 ... 095 1970 - 1971 1992 - 1993 <13?> 13




MVG Győr MÁV Dunakeszi Járműjavító   140 km/h  
80
Vozy pro mezinárodní provoz.
Modernizace vozů B 20-41 – odebrání parního topení a části elektrické výzbroje, modernizace interiéru.
Vozy jsou průběžně modernizovány.
Našli jste chybu?
13.10.2020
Bd 50 55 29-37 500 ... 506 1970 - 1971 1992 - 1993 <7?> 5




MVG Győr MÁV Dunakeszi Járműjavító   140 km/h  
80
Vozy pro mezinárodní provoz.
Modernizace vozů A 19-35 – odebrání parního topení a části elektrické výzbroje, modernizace interiéru.
Vozy jsou průběžně modernizovány.
Našli jste chybu?
13.10.2020
Bd 50 55 20-37 500 ... 546 1970 - 1971 1992 - 1993 <46?> 44




MVG Győr MÁV Dunakeszi Járműjavító   140 km/h  
80
Vozy pro mezinárodní provoz.
Modernizace vozů B 20-35 – odebrání parního topení a části elektrické výzbroje, modernizace interiéru.
Vozy jsou průběžně modernizovány.
Našli jste chybu?
13.10.2020
Bd 50 55 20-37 300 ... 369 1970 - 1971 1992 - 1993 <70?> 53




MVG Győr MÁV Dunakeszi Járműjavító   140 km/h  
80
Vozy pro mezinárodní provoz.
Modernizace vozů B 20-41 – odebrání parního topení a části elektrické výzbroje, modernizace interiéru.
Vozy jsou průběžně modernizovány.
Našli jste chybu?
13.10.2020

nahoru
Úpravy a modernizace vozů MVG Győr většího rozsahu, pro MÁV 1983 – 2000, UIC-Y
 
Bc 51 55 59-80 001 ... 008 1970 1985 <8> 8
MVG Győr MÁV Dunakeszi Járműjavító   160 km/h  
54
Přestavba z vozů B 20-41.
Našli jste chybu?
13.10.2020
Apee 50 55 10-44 001 ... 028 1971-74 1994,95,97,00 26
  140 km/h  
60
Rekonstrukce z A 19-47, B 20-47.1 a D 92-47 (Györ 1971-74),
Od roku 2017 vozy postupně upravovány z řady Apee 51 55 10-67.
Našli jste chybu?
13.10.2020
Bpee
Bbpee
50 55 20-44 001 ... 096 1969-75 1994-97,00 87
9

  140 km/h  
78* *
Bp: rekonstrukce z A 19-41, A 19-47, B 20-30, B 20-37, B 20-41, B 20-47.1, AcBc 43-80, D 92-47 a Ds 95-80 (Györ 1969-75)
* Bph: rekonstrukce z D 92-47 (Györ 1969-75), prostor a toaleta pro vozíčkáře (vozy 079 - 087), počet míst k sezení: 72
Vozy 054 - 059 mají vyklápěcí okna.
Od roku 2017 vozy postupně upravovány z řady Bp(h) 51 55 20-67.
Našli jste chybu?
13.10.2020
Apee 50 55 17-37 001 ... 004 1999 2018 {4} 4
MÁV Szolnok Járműjavító MÁV Szolnok Járműjavító   140 km/h  
38
Mírná úprava a přeznačení vozů řady ARp na řadu Apee 17-37.
Našli jste chybu?
13.10.2020
WRRee 50 55 88-44 008 ... 022 1970 - 1971 2019 <15> 7
MVG Győr DWA Dunakeszi   140 km/h  
44
Přestavba z vozů A 19-47 a D, Dl, Db 92-47.
Našli jste chybu?
24.10.2020

nahoru
Úpravy a modernizace vozů Fabryka Lokomotyw i Wagonów Poznań, pro MÁV 1990 - 2012, UIC-Y
Úpravy početné série vozů 1. a 2. třídy polského výrobce lze rozdělit na tři okruhy:
- úprava vozů Bo na vozy Bko, určené pro první vlaky InterCity na počátku 90. let
- přestavbu vozů Ao a Bo na vozy Apee a Bpee
- úpravu vozů 1. třídy řady Ao na vozy 2. třídy, související se zrušením 1. třídy v rychlících
Vzhledem ke stáří vozů se s jejich dalšími úpravami již nepočítá.
 
Bko 50 55 20-37 000 ... 212 1979 – 1980 1990 – 1991 <32> 6
FLW Poznań MÁV Dunakeszi Járműjavító   120 km/h  
60
Modernizace interiéru vozů Bo pro nasazení na vlacích InterCity – úprava sedadel, nový nátěr, ...
Našli jste chybu?
14.10.2020
Apee 61 55 19-57 001 ... 003 1979 2008 – 2009 <3> 3
FLW Poznań Bombardier Dunakeszi   140 km/h  
52
Rekonstrukce vozů Ao 19-37 a Bo 20-37, pro vysoké náklady se dále nepokračovalo.
Našli jste chybu?
14.10.2020
Bpee 61 55 29-57 001 ... 007 1979 2008 – 2009 <7> 7
FLW Poznań Bombardier Dunakeszi   140 km/h  
72
Rekonstrukce vozů Ao 19-37 a Bo 20-37, pro vysoké náklady se dále nepokračovalo.
Našli jste chybu?
14.10.2020

nahoru
Úpravy a modernizace vozů GOŠA Smederevska Palanka, pro MÁV 2002 - 2007, UIC-Z1
 
ABmz 61 55 30-91 001 ... 006 1989 2002 - 2007 <6> 6
GOŠA Smederevska Palanka TŽV Gredelj Zagreb   200 km/h  
24+36
Modernizace – doplnění vakuových toalet, nová klimatizace, nové rámy oken, potahy sedadel, drobné úpravy...
V roce 2015 doplněny do vybraných vozů zásuvky 230V a WiFi připojení k internetu, přečalounění sedadel v první třídě a do oddílů první třídy je instalován koberec.
Našli jste chybu?
13.10.2020
Bmz 61 55 21-91 000 ... 012 1989 2002 - 2007 <13> 13
GOŠA Smederevska Palanka TŽV Gredelj Zagreb   200 km/h  
66
Modernizace – doplnění vakuových toalet, nová klimatizace, nové rámy oken, potahy sedadel, drobné úpravy...
V roce 2015 doplněny zásuvky 230V a WiFi připojení k internetu, pouze do vybraných vozů
Našli jste chybu?
13.10.2020

nahoru
Úpravy a modernizace vozů VEB Waggonbau Bautzen, pro MÁV 2012 (2014?), UIC-Y
Vozy německé výroby prošly zatím pouze drobnou úpravou, související se zrušením 1. třídy v rychlících.
Vzhledem ke stáří vozů se s jejich dalšími úpravami již nepočítá.
 
A 51 55 19-80 000 ... 019 1981 2012 (2014?) {20} 17?
VEB Waggonbau Bautzen   160 km/h  
54
Vozy, které prošly v roce 2014 (?) úpravou, související se zrušením první třídy v rychlících, beze změny typového označení – odstranění podhlavníků a koberců, odstranění žlutého pruhu na skříni, ...
Našli jste chybu?
14.10.2020
AB 51 55 39-80 000 ... 034 1981 2012 (2014?) {35} 13?
VEB Waggonbau Bautzen   140 km/h  
64
Vozy, které prošly v roce 2014 (?) úpravou, související se zrušením první třídy v rychlících, beze změny typového označení – odstranění podhlavníků a koberců, odstranění žlutého pruhu na skříni, ...
Našli jste chybu?
14.10.2020

nahoru
Úpravy a modernizace vozů CAF, pro MÁV 2017 – 2022?, UIC-Z1
Od roku 2017 probíhají modernizace vozů UIC-Z1 španělského výrobce CAF. Modernizace lze přirovnat k revitalizacím vozů ČD, neb komponenty vozu zůstávají původní a dochází pouze ke změně barevného řešení interiéru i exteriéru, dosazení zásuvek 230V a 5V USB, rozkládacích stolků, elektronického informačního a rezervačního systému, koberců, ...

Vzhledem k problematické kvalitě těchto modernizací jsou některé vozy neprovozní (čekají na opravu), případně se jejich modernizační proces zcela zastavil (např. WRmz).
 
Apmz 61 55 10-91 100 ... 107 1994 2017 – 2018 <8> 8
CAF Beasáin MÁV Szolnok Járműjavító   200 km/h  
60
Modernizované vozy původní řady Apmz 10-91.1 – modernizace interiéru, dosazení zásuvek 230V a 5V USB, rozkládacích stolků, koberce, nový nátěr, ...
Našli jste chybu?
14.10.2020
Bpmz 61 55 20-91 100 ... 117 1994 2017 – 2018 <18> 18
CAF Beasáin MÁV Szolnok Járműjavító   200 km/h  
80
Modernizované vozy původní řady Bpmz 20-91 – modernizace interiéru, dosazení zásuvek 230V a 5V USB, rozkládacích stolků, koberce, nový nátěr, ...
Našli jste chybu?
14.10.2020
WRmz 61 55 88-91 100 ... 108 1994 – 1995 2017 – 2021? <9> 5
CAF Zaragoza MÁV Szolnok Járműjavító   200 km/h  
36
Modernizované vozy původní řady WRmz 88-91 – modernizace interiéru, dosazení zásuvek 230V a 5V USB, koberce, nový nátěr, ...
Našli jste chybu?
14.10.2020
Bcmz 61 55 50-91 100 ... 108 1994 2018 – 2020? <9> 9
CAF Zaragoza MÁV Szolnok Járműjavító   200 km/h  
60
Modernizované vozy původní řady Bcmz 50-91 – modernizace interiéru, dosazení zásuvek 230V a 5V USB, koberce, nový nátěr, ...
Našli jste chybu?
14.10.2020
Amz 61 55 19-91 100 ... 108 1994 2019 – 2021? <9> 5
CAF Zaragoza MÁV Szolnok Járműjavító   200 km/h  
54
Modernizované vozy původní řady Amz 19-91 – modernizace interiéru, dosazení zásuvek 230V a 5V USB, rozkládacích stolků, koberce, nový nátěr, ...
Našli jste chybu?
14.10.2020
Bmz 61 55 21-91 100 ... 111 1994 2019 – 2021? <12> 6
CAF Beasáin MÁV Szolnok Járműjavító   200 km/h  
66
Modernizované vozy původní řady Bmz 21-91.1 – modernizace interiéru, dosazení zásuvek 230V a 5V USB, rozkládacích stolků, koberce, nový nátěr, ...
Našli jste chybu?
14.10.2020
Ddmee 51 55 94-91 100 ... 105 1995 2018 {5} 5
CAF Zaragoza   200 km/h  
15
Původně Dms 95-91, v souvislosti s korekturou písmenného označení osobních vozů byly všechny provozované vozy v roce 2018 přeznačeny dle platných norem na řadu Ddmee 94-91.
Našli jste chybu?
14.10.2020
WLABmz 61 55 71-91 100 ... 105 1994 – 1995 2020 – 2022? <6> 1
CAF Zaragoza MÁV Szolnok Járműjavító   200 km/h  
11-33
Modernizované vozy původní řady WLABmz 71-91 – modernizace interiéru, dosazení zásuvek 230V a 5V USB, koberce, nový nátěr, ...
Našli jste chybu?
24.10.2020

nahoru
Úpravy a modernizace vozů DWA, pro MÁV 2017 – 2022?, UIC-Z1
 
Amz 61 55 19-91 300 ... 314 1997 – 1998 2018 {15} ?
DWA Dunakeszi   200 km/h  
54
Původně Avmz 19-91, v souvislosti s korekturou písmenného označení osobních vozů byly všechny provozované vozy v roce 2018 přeznačeny dle platných norem na řadu Amz 19-91.3/b>.
Vozy postupně procházejí modernizací.
Našli jste chybu?
14.10.2020
Bmz 61 55 21-91 300 ... 334 1997 – 1998 2018 {35} ???
DWA Dunakeszi   200 km/h  
66
Původně Bvmz 21-91, v souvislosti s korekturou písmenného označení osobních vozů byly všechny provozované vozy v roce 2018 přeznačeny dle platných norem na řadu Bmz 21-91.3/b>.
Vozy postupně procházejí modernizací.
Našli jste chybu?
14.10.2020
Bpmee 51 55 20-70 050 ... 075 1994 – 1995 2018 {26} 23
DWA Ammendorf   160 km/h  
80
Původně Bpm 20-70, v souvislosti s korekturou písmenného označení osobních vozů byly všechny provozované vozy v roce 2018 přeznačeny dle platných norem na řadu Bpmee 20-70.
Některé vozy jsou kvůli nehodám dlouhodobě neprovozní.
Našli jste chybu?
14.10.2020
Amz 61 55 19-91 300 ... 314 1997 – 1998 2018 – 2020? [15] ??
DWA Dunakeszi MÁV Szolnok Járműjavító   200 km/h  
54
Modernizované vozy původní řady Avmz 19-91, později Amz 19-91.3 – modernizace interiéru, dosazení zásuvek 230V a 5V USB, rozkládacích stolků, koberce, nový nátěr, ...
Našli jste chybu?
14.10.2020
Bmz 61 55 21-91 300 ... 334 1997 – 1998 2018 – 2020? [35] ???
DWA Dunakeszi MÁV Szolnok Járműjavító   200 km/h  
66
Modernizované vozy původní řady Bvmz 21-91, později Bmz 21-91.3 – modernizace interiéru, dosazení zásuvek 230V a 5V USB, rozkládacích stolků, koberce, nový nátěr, ...
Našli jste chybu?
14.10.2020
WRRmz 61 55 88-71 001 ... 010 1995 2019 {10} ???
DWA Ammendorf   160 km/h  
30 21
Vozy byly v prosinci 2017 odstaveny z pravidelného provozu, v roce 2019 opět zprovozněny, avšak již s označením dle standardů MÁV-START.
Od roku 2020 procházejí modernizací, viz níže.
Našli jste chybu?
14.10.2020
Bpmz 61 55 20-71 001 ... 024 1994 – 1995 2020 – 2022? [24] 3
DWA Ammendorf
DWA Bautzen
MÁV Szolnok Járműjavító   160 km/h  
80
Modernizované vozy původní řady Bpmz 20-71 – modernizace interiéru, dosazení zásuvek 230V a 5V USB, rozkládacích stolků, koberce, nový nátěr, ...
Našli jste chybu?
24.10.2020
Apmz 61 55 10-71 001 ... 010 1995 2020 – 2021 [10] 1
DWA Bautzen MÁV Szolnok Járműjavító   160 km/h  
60
Modernizované vozy původní řady Apmz 10-71 – modernizace interiéru, dosazení zásuvek 230V a 5V USB, rozkládacích stolků, koberce, nový nátěr, ...
Našli jste chybu?
24.10.2020
WRRmz 61 55 88-71 001 ... 010 1995 2020 – 2021 [10] 1
DWA Ammendorf MÁV Szolnok Járműjavító   160 km/h  
30 21
Modernizované vozy původní řady WRRmz 88-71 – modernizace interiéru, dosazení zásuvek 230V a 5V USB, koberce, nový nátěr, ...
Našli jste chybu?
24.10.2020

nahoru

"Second-hand vozy" pro MÁV-START


nahoru
Vozy zakoupené od DB AG, pro MÁV-START 2004?, UIC-Y?
 

nahoru
Vozy zakoupené od ÖBB 2015
V roce 2015 bylo od ÖBB zakoupeno 49 vozů 2. třídy původní řady Bmpz-l (50 81 20-73) a 6 řídících vozů původní řady Bmpz-s (50 81 80-73). Vozy byly před uvedením do provozu mírně modernizovány v dílnách MÁV Szolnok Járműjavító.
 
Bpmee 51 55 20-76 001 ... 049 1980 - 1986 2015 – 2016 {49} 49
Jenbacher Werke, SGP Graz, SGP Simmering MÁV Szolnok Járműjavító   160 km/h  
80 1
V roce 2015 zakoupeno 49 vozů od ÖBB.
Vozy byly před uvedením do provozu mírně modernizovány – nový nátěr, nové potahy sedadel, ...
Našli jste chybu?
14.10.2020
Bpmbdfee 51 55 80-76 201 ... 206 1982 – 1986 2015 {6} 6
Jenbacher Werke MÁV Szolnok Járműjavító   2tr  
56 5 1
V roce 2015 zakoupeno 6 vozů od ÖBB.
Vozy byly před uvedením do provozu mírně modernizovány – nový nátěr, nové potahy sedadel, ...
Našli jste chybu?
14.10.2020

nahoru
Vozy zakoupené od Wagon Service Travel, 2020
V roce 2020 byla od slovenské společnosti Wagon Service Travel odkoupena velká část jejího vozového parku, jmenovitě 5 lehátkových vozů Bvcmbz, 8 lehátkových vozů Bvcmz (obě řady původně od DB) a 9 lůžkových vozů WLABmee (4 z nich původně od LG, 5 původně od RŽD). U MÁV-START bylo všem vozům přiděleno nové řadové i číselné označení.
 
Bcbmz 61 55 59-90 200 ... 204 1962-1972 1980-82?,2001-02
2017
{5} 5
  200 km/h  
50
V roce 2020 zakoupeno 5 vozů od Wagon Service Travel.
Našli jste chybu?
8.8.2021
Bcmz 61 55 50-91 200 ... 207 1962-1972 1996-2000,2005-2006
2017
{8} 8
  200 km/h  
60
V roce 2020 zakoupeno 8 vozů od Wagon Service Travel.
Našli jste chybu?
8.8.2021
WLABmz 62 55 71-91 001 ... 009 1994 - 1995 2007
2015?,2016?
{9} 9
Waggonbau Görlitz   200 km/h  
11-33
V roce 2020 zakoupeno 9 vozů od Wagon Service Travel.
Našli jste chybu?
8.8.2021


Poslední aktualizace: 26.9.2021

Kompletace dat: Jiří Pokorný, Adam Vanting

Zdroje:
• György Kovács a přátelé
vasutikocsi.freeweb.hu
szemelykocsi.toth-maros.hu
www.vonatosszeallitas.hu

Autoři nákresů: Iván Zoltán, Sven Eger, pd.

vagonWEB.cz
Železniční osobní vozy