vagonWEB
Železniční osobní vozy
 
vagonWEB
Železniční osobní vozy
Hlavní strana » Popisy » Osobní vozy GySEV
cs         ▼
Česky
English
Deutsch
Polski
Magyar

Osobní vozy GySEV

Společnost GySEV (Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút Zrt., resp. Raab-Ödenburg-Ebenfurter Eisenbahn AG) je samostatná maďarsko-rakouská železniční společnost, fungující nepřetržitě od roku 1872. Společnost vlastní a provozuje několik tratí v příhraniční oblasti mezi Maďarskem a Rakouskem, většina regionálních vlaků je ale vedena elektrickými či motorovými jednotkami.

Původní vozy, dodané z vagonky přímo GySEV, již do provozu téměř nezasahují, stejně tak později dodané ojeté vozy od DB (ty byly po vyřazení odprodány zpět do Německa). Provoz je tak zajišťován ojetými a modernizovanými vozy od ÖBB.

Společnost dříve vlastnila vlastní kód v rámci kódu zemí v označování drážních vozidel (43). Po roce 2005? byl kód opuštěn a společnost se zařadila pod obecný kód Maďarska (55).

DWA Dunakeszi, rekonstrukce pro GySEV 1995 - 1997, UIC - Y
převzaté vozy od ÖBB pro dálkovou dopravu, SGP Simmering pro ÖBB 1979 - 1980, UIC-Z
GySEV, úpravy a modernizace vozů DWA Dunakeszi, pro GySEV 2019, UIC-Y
Seřazení:
• Podle skupin
Podle tříd
Podle abecedy
Tabulkové zobrazení

Zobrazení:
• Jen provozní řady
Včetně vyřazených
Jen vyřazené

nahoru
DWA Dunakeszi, rekonstrukce pro GySEV 1995 - 1997, UIC - Y
Rekonstrukce rychlíkových vozů na vozy pro vlaky InterCity Budapest – Sopron – kompletní přestavba interiéru na velkoprostorové uspořádání sedadel. V rámci první série bylo dodáno nejprve 13 vozů se skládacími dveřmi a všemi okny s vyklápěcí části, později byly dodány další 4 vozy, již s předsuvnými dveřmi, s klimatizací a s kombinovanými okny. Část starších vozů druhé třídy je provozována v režimu RIC (vozy splňují podmínky mezinárodního provozu).

Dnes jsou vozy vedeny jako záložní a pravidelně nejsou turnusovány. Vozy novější série byly mírně modernizovány a přeznačeny na Apee 10-36 / Bpee 20-36.
 
Ap
50 43 10-33 000 ... 002  1995 – 1997 DWA Dunakeszi <3>  3 120 km/h
 1971 – 1974 MVG Győr    
60
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
11.3.2019
Bp
50 43 20-33 000 ... 005  1995 – 1997 DWA Dunakeszi <6>  6 120 km/h
 1971 – 1976 MVG Győr    
80
Vozy použitelné pouze pro vnitrostátní provoz.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
3.9.2023
Bp
51 43 20-33 100 ... 103  1995 – 1997 DWA Dunakeszi <4>  4 120 km/h
 1971 – 1976 MVG Győr    
80
Vozy použitelné také pro mezinárodní provoz.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
3.9.2023

nahoru
převzaté vozy od ÖBB pro dálkovou dopravu, SGP Simmering pro ÖBB 1979 - 1980, UIC-Z
Od roku 2009 je park osobních vozů GySEV obměňován ojetými vozy od rakouských železnic (ÖBB).

Na přelomu 70. a 80. let vzniklo v několika rakouských společnostech mnoho vozů konstrukce UIC-Z pro dálkové vlaky. Počátkem 21. století byly všechny vozy modernizovány a po náhradě netrakčními jednotkami railjet byly nabídnuty k odprodeji.

V roce 2016 GySEV odkoupil celkem 26 vozů Bmz 61 81 21-90.1, z nich u osmi vozů bylo pět oddílů upraveno na 1. třídu a tyto vozy byly označeny jako ABmz. Pět oddílů bylo upraveno na 1. třídu (nové potahy sedadel, nové police na zavazadla, dosazení koberce), zbývajících šest oddílů prošlo výměnou potahů sedadel. V případě vozů Bmz došlo pouze k výměně potahů sedadel.
 
ABmz
61 55 31-90 000 ... 008  2001 – 2009
 2016
ÖBB-Technische Services
GySEV
{8}  8 200 km/h
 1979 – 1980 SGP Simmering    
30+36
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
12.3.2019
Bmz
61 55 21-90 000 ... 017  2001 - 2009 ÖBB-Technische Services {18}  18 200 km/h
 1979 - 1980 SGP Simmering    
66
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
12.3.2019

nahoru
GySEV, úpravy a modernizace vozů DWA Dunakeszi, pro GySEV 2019, UIC-Y
V roce 2019 byly vozy Ap 10-67 a Bp 20-67 mírně modernizovány a přeznačeny na Apee 10-36 / Bpee 20-36. Došlo také ke snížení maximální povolené rychlosti ze 140 km/h na 120 km/h.

Vozy jsou vedeny jako záložní, sporadicky se vyskytují na IC Budapest - Sopron, místo vozů ABmz/Bmz.
 
Apee
51 55 10-36 300  2019 GySEV <1>  1 120 km/h
 1971 MVG Győr    
60
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
3.9.2023
Bpee
51 43 20-36 300 ... 302  2019 GySEV <3>  3 120 km/h
 1971 MVG Győr    
78
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
11.3.2019


Poslední aktualizace: 15.9.2023

Kompletace dat: Martin Zedník
Aktualizace dat: Adam Vanting

Všechny údaje jsou samozřejmě bez záruky. Proto budu za jakékoliv relevantní upřesnění velmi rád. Informace buďto na webový mail, nebo vantingadam(zavináč)gmail(tečka)com.

Zdroje:

www.vonatosszeallitas.hu
vasutikocsi.freeweb.hu
szemelykocsi.toth-maros.hu
www.railfaneurope.net
• vlastní pozorování

Autor nákresů: pd.

Vysvětlivky barevného rozlišení:

Provozované vozy
Vyřazené vozy
Provozované rekonstruované vozy
Vyřazené rekonstruované vozy
Provozované převzaté vozy
Vyřazené převzaté vozy

34.56
vagonWEB.cz
Železniční osobní vozy