Osobní vozy GySEVSpolečnost GySEV (Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút Zrt., resp. Raab-Ödenburg-Ebenfurter Eisenbahn AG) je samostatná maďarsko-rakouská železniční společnost, fungující nepřetržitě od roku 1872. Společnost vlastní a provozuje několik tratí v příhraniční oblasti mezi Maďarskem a Rakouskem, většina regionálních vlaků je ale vedena elektrickými či motorovými jednotkami. převzaté vozy od ÖBB pro dálkovou dopravu, SGP Simmering pro ÖBB 1979 - 1980, UIC-Z GySEV, úpravy a modernizace vozů DWA Dunakeszi, pro GySEV 2019, UIC-Y | Seřazení: • Podle skupin Podle tříd Podle abecedy Tabulkové zobrazení Zobrazení: • Jen provozní řady Včetně vyřazených Jen vyřazené |
nahoru |
||||||||||||||
DWA Dunakeszi, rekonstrukce pro GySEV 1995 - 1997, UIC - Y | ||||||||||||||
Rekonstrukce rychlíkových vozů na vozy pro vlaky InterCity Budapest – Sopron – kompletní přestavba interiéru na velkoprostorové uspořádání sedadel. V rámci první série bylo dodáno nejprve 13 vozů se skládacími dveřmi a všemi okny s vyklápěcí části, později byly dodány další 4 vozy, již s předsuvnými dveřmi, s klimatizací a s kombinovanými okny. Část starších vozů druhé třídy je provozována v režimu RIC (vozy splňují podmínky mezinárodního provozu). Dnes jsou vozy vedeny jako záložní a pravidelně nejsou turnusovány. Vozy novější série byly mírně modernizovány a přeznačeny na Apee 10-36 / Bpee 20-36. |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 43 10-33 | 000 ... 002 | 1995 – 1997 | DWA Dunakeszi | <3> | 3 | 120 km/h | |||||||
1971 – 1974 | MVG Győr | |||||||||||||
60 | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 11.3.2019 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 43 20-33 | 000 ... 005 | 1995 – 1997 | DWA Dunakeszi | <6> | 6 | 120 km/h | |||||||
1971 – 1976 | MVG Győr | |||||||||||||
80 | ||||||||||||||
Vozy použitelné pouze pro vnitrostátní provoz. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 3.9.2023 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 43 20-33 | 100 ... 103 | 1995 – 1997 | DWA Dunakeszi | <4> | 4 | 120 km/h | |||||||
1971 – 1976 | MVG Győr | |||||||||||||
80 | ||||||||||||||
Vozy použitelné také pro mezinárodní provoz. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 3.9.2023 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
převzaté vozy od ÖBB pro dálkovou dopravu, SGP Simmering pro ÖBB 1979 - 1980, UIC-Z | ||||||||||||||
Od roku 2009 je park osobních vozů GySEV obměňován ojetými vozy od rakouských železnic (ÖBB). Na přelomu 70. a 80. let vzniklo v několika rakouských společnostech mnoho vozů konstrukce UIC-Z pro dálkové vlaky. Počátkem 21. století byly všechny vozy modernizovány a po náhradě netrakčními jednotkami railjet byly nabídnuty k odprodeji. V roce 2016 GySEV odkoupil celkem 26 vozů Bmz 61 81 21-90.1, z nich u osmi vozů bylo pět oddílů upraveno na 1. třídu a tyto vozy byly označeny jako ABmz. Pět oddílů bylo upraveno na 1. třídu (nové potahy sedadel, nové police na zavazadla, dosazení koberce), zbývajících šest oddílů prošlo výměnou potahů sedadel. V případě vozů Bmz došlo pouze k výměně potahů sedadel. |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 55 31-90 | 000 ... 008 | 2001 – 2009 2016 |
ÖBB-Technische Services GySEV |
{8} | 8 | 200 km/h | |||||||
1979 – 1980 | SGP Simmering | |||||||||||||
30+36 | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 12.3.2019 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 55 21-90 | 000 ... 017 | 2001 - 2009 | ÖBB-Technische Services | {18} | 18 | 200 km/h | |||||||
1979 - 1980 | SGP Simmering | |||||||||||||
66 | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 12.3.2019 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
GySEV, úpravy a modernizace vozů DWA Dunakeszi, pro GySEV 2019, UIC-Y | ||||||||||||||
V roce 2019 byly vozy Ap 10-67 a Bp 20-67 mírně modernizovány a přeznačeny na Apee 10-36 / Bpee 20-36. Došlo také ke snížení maximální povolené rychlosti ze 140 km/h na 120 km/h. Vozy jsou vedeny jako záložní, sporadicky se vyskytují na IC Budapest - Sopron, místo vozů ABmz/Bmz. |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 55 10-36 | 300 | 2019 | GySEV | <1> | 1 | 120 km/h | |||||||
1971 | MVG Győr | |||||||||||||
60 | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 3.9.2023 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 43 20-36 | 300 ... 302 | 2019 | GySEV | <3> | 3 | 120 km/h | |||||||
1971 | MVG Győr | |||||||||||||
78 | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 11.3.2019 |
Poslední aktualizace: 15.9.2023
Kompletace dat: Martin Zedník
Aktualizace dat: Adam Vanting
Všechny údaje jsou samozřejmě bez záruky. Proto budu za jakékoliv relevantní upřesnění velmi rád. Informace buďto na webový mail, nebo vantingadam(zavináč)gmail(tečka)com.
Zdroje:
• www.vonatosszeallitas.hu
• vasutikocsi.freeweb.hu
• szemelykocsi.toth-maros.hu
• www.railfaneurope.net
• vlastní pozorování
Autor nákresů: pd.
Vysvětlivky barevného rozlišení:
Provozované vozy | |
Vyřazené vozy | |
Provozované rekonstruované vozy | |
Vyřazené rekonstruované vozy | |
Provozované převzaté vozy | |
Vyřazené převzaté vozy |