vagonWEB
Železniční osobní vozy
 

vagonWEB

Železniční osobní vozy

Hlavní strana » Popisy » Osobní vozy ŽFBH
cs         ▼
Česky
English
Deutsch
Polski

Osobní vozy ŽFBH

Od 1.1.2014 byl přidělen jednotný UIC kód pro Bosnu a Hercegovinu. Nově je to 49, vozy jsou postupně přečíslovávány. Hlavně na neprovozních vozech zůstává stále původní kód pro ŽFBH (ŽBH) - 50, případně na dlouhodobě odstavených vozech po ŽHB je jejich bývalý kód 49, který se stal opět aktuálním.

GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1964 - 1988, UIC-Y
TŽV Janko Gredelj Zagreb, pro JŽ 1970 - 1980, UIC-Y
TŽV Janko Gredelj Zagreb, pro JŽ 1982 - 1983 (rekonstrukce vozů GOŠA), UIC-Y
převzaté vozy od SJ 1997 (AB Svenska Järnvägsverkstäderna/Kockums, 1961 - 1968)
TŽV Gredelj, pro ŽFBH 1999 - 2001 (rekonstrukce vozů GOŠA), UIC-Y, UIC-Z2
Patentes Talgo, pro ŽFBH 2010 - 2011, Talgo VII
Seřazení:
• Podle skupin
Podle tříd
Podle abecedy
Tabulkové zobrazení

nahoru
GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1964 - 1988, UIC-Y
 
A 50 49 19-10 400 ... ? 6
  120 km/h  
54
Některé vozy ex ŽTO Sarajevo původně určené pro vozbu vlaků kategorie BEx (viz poznámka níže).
Našli jste chybu?
1.1.2014
AB 50 49 39-10 400 ... ? 4
  120 km/h  
24+30
Našli jste chybu?
28.4.2013
B 50 49 20-10 400 ... ? 2
  120 km/h  
80
Našli jste chybu?
1.1.2014
Bc 50 49 59-10 400 ... ? 4
  120 km/h  
54
Používají se pouze v denní dopravě.
Našli jste chybu?
11.5.2014
Ds 50 49 95-10 400 ... 411 1967, 1969 [12] 1
  120 km/h  
Upraven k dopravě zaměstnanců v uzlu Sarajevo.
Našli jste chybu?
11.5.2014
Post-l 50 49 00-80 400 ... ? ? [?] 0
  160 km/h  
Vozy jsou majetkem společnosti ?JP BH pošta?.
V současnosti mimo provoz.
Našli jste chybu?
29.4.2013
Salon 51 49 89-00 400 1984 [1] 0
  120  
10 10
Salónní vůz bývalé Republikové rady Bosny a Hercegoviny, nyní mimo provoz.
Našli jste chybu?
11.5.2014

nahoru
TŽV Janko Gredelj Zagreb, pro JŽ 1970 - 1980, UIC-Y
 
Post-l 50 49 00-10 400 ... ? 1970-72 [?] 0
  120 km/h  
Vozy jsou majetkem společnosti ?JP BH pošta?.
Po ukončení dodávek vozů k DR bylo vyrobeno několik sérií (lišících se v detailech) na zakázku jednotlivých ředitelství odštěpného závodu Preduzeće PTT saobraćaja. Vozy byly přiděleny k příslušným domovským stanicím, dle sídla jednotlivých ředitelství (Ljubljana, Sarajevo, Skopje a Zagreb).
V současnosti mimo provoz.
Našli jste chybu?
29.4.2013

nahoru
TŽV Janko Gredelj Zagreb, pro JŽ 1982 - 1983 (rekonstrukce vozů GOŠA), UIC-Y
 
ARll 50 49 84-10 401 ... 403 1969 1982-83 <3> 1
  120 km/h  
30
Vozy původně určené pro vozbu vlaků kategorie BEx (viz poznámka níže).
Našli jste chybu?
20.5.2014

nahoru
převzaté vozy od SJ 1997 (AB Svenska Järnvägsverkstäderna/Kockums, 1961 - 1968)
 
Aeelt 50 49 10-05 400, 401 1963-68 1986-90 {2} 2
  120 km/h  
12 28
Výrobce AB Svenska Järnvägsverkstäderna, u SJ typ A2.
Našli jste chybu?
11.5.2014
Beelt 50 49 20-05 400 ... 403 1961-67 1985-89 {4} 4
  120 km/h  
24 28
Výrobce Kockums, u SJ typ B5.
Našli jste chybu?
11.5.2014

nahoru
TŽV Gredelj, pro ŽFBH 1999 - 2001 (rekonstrukce vozů GOŠA), UIC-Y, UIC-Z2
 
All 51 49 19-00
51 49 19-70
001 ... 005 1968-70, 1983-84 <5> 5
  120 km/h
160 km/h
 
54
Vozy ex ŽTO Sarajevo původně určené pro vozbu vlaků kategorie BEx (viz poznámka níže).
Některé zbylé vozy poškozené během občanské války byly opraveny jako Al.
Našli jste chybu?
12.5.2014
Blm 51 49 21-10
51 49 21-80
001 ... 005 1989 <5> 5


  120 km/h
160 km/h
 
66
V roce 1989 k ŽTO Sarajevo dodáno celkem 10 vozů Blm pro vlak Mostar-Dalmacija Express (Ploče/Kardeljevo - Stuttgart a zpět). Další podrobnosti zde.
Zbylé vozy poškozené během občanské války nebyly opravovány.
Vozy 003 a 004 mají místo stahovacích oken pouze výklopnou horní část.
Našli jste chybu?
15.5.2014

nahoru
Patentes Talgo, pro ŽFBH 2010 - 2011, Talgo VII
 
TA7h 73 49 17-90 ??? ... ??? 2010-11 [5] 5
  220 km/h  
+23 +1
Našli jste chybu?
29.4.2013
TA7l 73 49 17-90 ??? ... ??? 2011 [4] 4
  220 km/h  
+20
Našli jste chybu?
29.4.2013
TB7 73 49 28-90 001 ... 037 2010-11 [37] 37
  220 km/h  
+36
Našli jste chybu?
29.4.2013
TC7 73 49 87-90 001 ... 009 2010-11 [9] 9
  220 km/h  
cafetería
Našli jste chybu?
29.4.2013
TGA7l 73 49 89-90 011, 013, 015, 017 2011 [4] 4
  220 km/h  
+8
Našli jste chybu?
29.4.2013
TGA7z 73 49 89-90 001, 003, 005, 007, 009 2010-11 [5] 5
  220 km/h  
+14
Našli jste chybu?
29.4.2013
TGB7z 73 49 89-90 002, 004, 006, 008, 010, 012, 014, 016, 018 2010-11 [9] 9
  220 km/h  
+20
Našli jste chybu?
29.4.2013
TWL7 73 49 8X-90 001 ... 004 2011 [4] 4
  220 km/h  
+10
gran clase
Našli jste chybu?
29.4.2013


Poslední aktualizace: 20.5.2014

Kompletace dat: Martin Zedník.

Všechny údaje jsou bez záruky. Proto je jakékoliv upřesnění a doplnění s díky vítáno. Informace buďto na webový mail nebo mzednik(zavináč)centrum(tečka)cz.

Poznámka k inventárním číslům: u bývalých Jugoslávských železnic (JŽ) určovala první číslice z inventárního čísla příslušnost k oblastnímu ředitelství. Pro dnešní ŽFBH odpovídá číselná řada 400 - ŽTO Sarajevo. Podrobněji na stránce Označovaní vozů ŽS.

Poznámka k Bosna Expresu: vlaky BEx byly vedeny v GVD 1982/83 až 1991/92 na relacích Sarajevo - Beograd (2 páry) a Sarajevo - Zagreb (1 pár). Bylo dodáno celkem 38 vozů ve dvou sériích. První série 19ks (výroba GOŠA 1968-70, rekonstrukce TŽV Janko Gredelj 1982-83) v červeno-bílém nátěru obsahovala vozy All 19-00 410...424, ARll 84-10 401...403 (vozy měly jen jedno služební kupé a zbytek vozu byl bar s místy k sezení a stání) a WRll 88-00 400. Druhá série také 19ks (výroba GOŠA 1984), ale ve stříbrném nátěru obsahovala vozy All 19-00 425...443. Rekonstrukce byla financována společností EUROFIMA.

Zdroje:
GOŠA
Railserbia
Vozovi
Željeznice
Male željeznice
• vlastní pozorování