Osobní vozy ŽFBHPo rozpadu Jugoslávie vznikly v roce 1992 na území Bosny a Hercegoviny tři samostatné železniční společnosti: Željeznice Bosne i Hercegovine (ŽBH), Željeznice Herceg-Bosne (ŽHB) a Željeznice Republike Srpske (ŽRS). ŽBH a ŽHB byly v roce 2001 sloučeny do Željeznice Federacije Bosne i Hercegovine (ŽFBH). ŽRS existují nadále samostatně a jejich vozový park je popsán na samostatné stránce. Na této stránce stránce je uveden vozový park ŽFBH včetně předchůdců ŽBH a ŽHB. TŽV Gredelj, pro ŽFBH 1999 - 2001 (rekonstrukce vozů GOŠA), UIC-Y, UIC-Z2 Patentes Talgo, pro ŽFBH 2010 - 2011, Talgo VII | Sorting: • By groups By classes Alphabetical Table view Display: • Only in service With withdrawn Only withdrawn |
top |
||||||||||||||
převzaté vozy od SJ 1997 (AB Svenska Järnvägsverkstäderna/Kockums, 1961 - 1968) | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 50 10-05 | 400, 401 | 1986-90 | {2} | 2 | 120 km/h | ||||||||
1963-68 | ||||||||||||||
12 28 | ||||||||||||||
Výrobce AB Svenska Järnvägsverkstäderna, u SJ typ A2. | ||||||||||||||
Report a bug | Permanent link | 23.10.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 50 20-05 | 400 ... 403 | 1985-89 | {4} | 3 | 120 km/h | ||||||||
1961-67 | ||||||||||||||
24 28 | ||||||||||||||
Výrobce Kockums, u SJ typ B5. | ||||||||||||||
Report a bug | Permanent link | 23.10.2022 | |||||||||||||
top |
||||||||||||||
TŽV Gredelj, pro ŽFBH 1999 - 2001 (rekonstrukce vozů GOŠA), UIC-Y, UIC-Z2 | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 50 19-00 50 50 19-05 |
001 ... 005 | 1984 | <5> | 5 | 120 km/h 160 km/h |
||||||||
54 | ||||||||||||||
Vozy ex ŽTO Sarajevo původně určené pro vozbu vlaků kategorie BEx. Některé vozy byly dříve označeny jako 19-70. Vagony měly původně 51 jako výměnný kód UIC, který byl později změněn na 50. | ||||||||||||||
Report a bug | Permanent link | 23.10.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 50 21-10 51 50 21-80 |
001 ... 005 | 1989 | <5> | 5 | 120 km/h 160 km/h |
||||||||
66 | ||||||||||||||
V roce 1989 k ŽTO Sarajevo dodáno celkem 10 vozů Blm pro vlak Mostar-Dalmacija Express (Ploče/Kardeljevo - Stuttgart a zpět). Další podrobnosti zde. Zbylé vozy poškozené během občanské války nebyly opravovány. Vozy 003 a 004 mají místo stahovacích oken pouze výklopnou horní část. |
||||||||||||||
Report a bug | Permanent link | 23.10.2022 | |||||||||||||
top |
||||||||||||||
Patentes Talgo, pro ŽFBH 2010 - 2011, Talgo VII | ||||||||||||||
Dodáno 9 devítivozových souprav ve dvou konfiguracích: 5 souprav pro denní vlaky a 4 soupravy pro noční vlaky. Složení soupravy pro denní vlaky: TGA7z + TA7h + TC7 + TB7 + TB7 + TB7 + TB7 + TB7 + TGB7z Složení soupravy pro noční vlaky: TGA7l + TA7l + TA7l + TWL7 + TC7 + TB7 + TB7 + TB7 + TGB7z Všechny soupravy byly kompletně dodány v letech 2010-2011, avšak pravidelný provoz byl zahájen až v roce 2016. |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
73 50 17-90 | 001 ... 005 | 2010-11 | [5] | 5 | 220 km/h | ||||||||
23 1 | ||||||||||||||
Report a bug | Permanent link | 23.10.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
73 50 17-90 | 006 ... 013 | 2011 | [8] | 8 | 220 km/h | ||||||||
20 | ||||||||||||||
Report a bug | Permanent link | 23.10.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
73 50 28-90 | 001 ... 037 | 2010-11 | [37] | 37 | 220 km/h | ||||||||
36 | ||||||||||||||
Report a bug | Permanent link | 23.10.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
73 50 87-90 | 001 ... 009 | 2010-11 | [9] | 9 | 220 km/h | ||||||||
Report a bug | Permanent link | 23.10.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
73 50 89-90 | 011, 013, 015, 017 | 2011 | [4] | 4 | 220 km/h | ||||||||
8 | ||||||||||||||
Report a bug | Permanent link | 23.10.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
73 50 89-90 | 001, 003, 005, 007, 009 | 2010-11 | [5] | 5 | 220 km/h | ||||||||
14 | ||||||||||||||
Report a bug | Permanent link | 23.10.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
73 50 89-90 | 002, 004, 006, 008, 010, 012, 014, 016, 018 | 2010-11 | [9] | 9 | 220 km/h | ||||||||
20 | ||||||||||||||
Report a bug | Permanent link | 23.10.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
73 50 49-90 | 001 ... 004 | 2011 | [4] | 4 | 220 km/h | ||||||||
10 | ||||||||||||||
Report a bug | Permanent link | 23.10.2022 |
Última actualización: 3.11.2022
Kompletace dat: niko1266 (provozní vozy), Martin Zedník (vyřazené vozy).
Všechny údaje jsou bez záruky. Proto je jakékoliv upřesnění a doplnění s díky vítáno. Vaše připomínky můžete zaslat pomocí formuláře pro hlášení chyb umístěného pod každým vozem nebo na e-mail mzednik(zavináč)centrum(tečka)cz (pro vyřazené vozy).
Poznámka k číselnému kódu dopravce/země v UIC označení: U vozů, které se po válce neobnovovaly, většinou zůstal ponechán původní UIC kód 72 pro JŽ. Vozy ŽBH měly kód 50, vozy ŽHB kód 49. Sloučené ŽFBH mají kód 50. V roce 2014(?) byl celé Bosně a Hercegovině přidělen jednotný kód země 49, který je povinný až pro nově dodaná vozidla. V praxi se u osobních vozů ŽFBH nový kód 49 dosud nepoužil, s výjimkou nepřeznačených odstavených vozů původních ŽHB, jejichž dřívější kód 49 znovu vstoupil v platnost.
Poznámka k inventárním číslům: u bývalých Jugoslávských železnic (JŽ) určovala první číslice z inventárního čísla příslušnost k oblastnímu ředitelství. Pro dnešní ŽFBH odpovídá číselná řada 400 - ŽTO Sarajevo. Podrobněji na stránce Označovaní vozů ŽS.
Zdroje:
• GOŠA
• Railserbia
• Vozovi
• Željeznice
• Male željeznice
• vlastní pozorování
Explanation of colour marking:
Vehicles in operation | |
Withdrawn vehicles | |
Rebuild vehicles in operation | |
Withdrawn rebuild vehicles | |
Second-hand vehicles in operation | |
Withdrawn second-hand vehicles |