nahoru |
|||||||||||||
různí výrobci, pro JŽ 19?? | |||||||||||||
Několik typů provedení a délek čtyřnápravových vozů pro dálkovou dopravu dodávaných a později i rekonstruovaných pro JDŽ/JŽ. |
|||||||||||||
|
|||||||||||||
A | 50 72 17-20 | 400? | [1?] | 0 | |||||||||
![]() |
100 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | 1.1.2014 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
AB | 50 72 38-20 | 400? | [1?] | 0 | |||||||||
![]() |
100 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | 1.1.2014 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
B | 50 72 27-20 | 400? | [1?] | 0 | |||||||||
![]() |
100 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | 1.1.2014 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
B | 50 72 29-20 | 400 ... 403? | [4?] | 0 | |||||||||
![]() |
100 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | 1.1.2014 | ||||||||||||
nahoru |
|||||||||||||
TŽV Janko Gredelj Zagreb, pro JŽ 1946-58 (rekonstrukce dřevěných vozů), "metalizace" | |||||||||||||
|
|||||||||||||
A | 50 72 18-20 | 400 ... 405? | 1955-58 | <6?> | 0 | ||||||||
![]() |
120 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | 1.1.2014 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
AB | 50 72 39-20 | 400 ... ??? | 1955-58 | > | 0 | ||||||||
![]() |
120 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | 1.1.2014 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
B | 50 72 20-20 | 400 ... ??? | 1955-58 | > | 0 | ||||||||
![]() |
120 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | 1.1.2014 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
B | 50 72 28-20 | 400 ... 425? | 1946-48 | <26?> | 0 | ||||||||
![]() |
100 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | 1.1.2014 | ||||||||||||
nahoru |
|||||||||||||
MÁV Dunakeszi Fömühely, pro JŽ 1958 - 1961 | |||||||||||||
|
|||||||||||||
B | 51 72 29-26 | 400 | 1958-61 | [1] | 0 | ||||||||
![]() |
120 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | 1.1.2014 | ||||||||||||
nahoru |
|||||||||||||
GOŠA Smederevska Palanka a Pafawag Wrocław, pro JŽ 1959 - 1964, UIC-X | |||||||||||||
Celkem dodáno k JŽ 438 vozů. Originální vozy vyráběl Pafawag Wrocław. V letech 1959-62 dodáno 166 vozů (50 ks A a 116 ks AB, některé vozy bez elektrického vytápění). Zbylou část vozů vyrobil závod GOŠA Smederevska Palanka v polské licenci. Vozy se v detailech lišily od polských originálů. V letech 1960-64 dodáno 272 vozů řad AB, B, Bc, AR a D (služební vozy jsou kratší a neodpovídají tak kategorii UIC-X, ale pro vzhledovou příbuznost jsou často řazeny do této kategorie). Část vozů přestavěna a použita v pracovních vlacích na území celé bývalé Jugoslávie. Velkou rekonstrukcí prošly některé vozy AB a B SŽ. Exteriér vozu byl přizpůsoben vozům UIC-Y. U MŽ se mimo provoz dochovalo ještě několik vozů AB a B v původním provedení. Další podrobnosti zde. Během času některé vozy přišly o režim RIC, byla snížena maximální rychlost atp. Při změně číselného intervalu často docházelo k přečíslování inventárních čísel do nové řady a původní čísla již nebyla obsazena. |
|||||||||||||
|
|||||||||||||
Am | 50 72 10-20 51 72 10-60 |
400 ... 405? | 1959-62 | [6?] | 0 | ||||||||
![]() |
120 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() |
|||||||||||||
Později vozy přeznačeny na 10-26. | |||||||||||||
Našli jste chybu? | 1.1.2014 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
ABm | 50 72 31-47 51 72 31-40 |
400 ... 401? 400 ... 409? |
1959-62 | [12?] | 0 | ||||||||
![]() |
140 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() |
|||||||||||||
Později vozy přeznačeny na 31-10 a 31-26. | |||||||||||||
Našli jste chybu? | 1.1.2014 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
Bm | 51 72 22-40 51 72 22-60 |
400 ... 409? 400 ... 409? |
1959-62 | [20?] | 0 | ||||||||
![]() |
140 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() |
|||||||||||||
Později vozy přeznačeny na 22-10 a 22-26 400 ... 419. | |||||||||||||
Našli jste chybu? | 1.1.2014 | ||||||||||||
nahoru |
|||||||||||||
Vaso Miskin Crni Sarajevo, pro JŽ 1961 - 1968 | |||||||||||||
|
|||||||||||||
Aaa | 50 72 14-29 | 400 ... 405? | 1961-68 | [6?] | 0 | ||||||||
![]() |
80 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | 1.1.2014 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
Aaa | 50 72 14-18 50 72 14-25 50 72 14-27 |
400 ... 429? | 1961-68 | [30?] | 0 | ||||||||
![]() |
80 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() |
|||||||||||||
Řada 14-18 vznikla rekonstrukcí na elektrické vytápění. *) některé vozy 40, nebo 48 míst |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | 1.1.2014 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
Baat | 50 72 24-27 50 72 24-28 50 72 24-29 |
400 ... 419?, 500 ... 504? 400 ... 436? 400 ... 403? |
1961-68 | [70?] | 0 | ||||||||
![]() |
80 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() |
|||||||||||||
Vozy dodány jako 3.třída. *) některé vozy 48, nebo 58 míst |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | 1.1.2014 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
Baat | 50 72 24-18 50 72 24-25 |
400 ... 579? | 1961-68 | [180?] | 0 | ||||||||
![]() |
80 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() |
|||||||||||||
Řada 24-18 vznikla rekonstrukcí na elektrické vytápění. | |||||||||||||
Našli jste chybu? | 1.1.2014 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
Daa | 50 72 93-25 50 72 93-28 50 72 93-29 |
400 ... ??? 400 ... ??? 400 ... 410? |
1961-68 | [15?] | 0 | ||||||||
![]() |
80 km/h | ||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | 1.1.2014 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
Daa | 50 72 93-17 | 400 ... 429? | 1961-68 | [30?] | 0 | ||||||||
![]() |
80 km/h | ||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | 1.1.2014 | ||||||||||||
nahoru |
|||||||||||||
GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1963 - 1988, UIC-Y | |||||||||||||
|
|||||||||||||
A | 50 49 19-10 | 400 ... 409, 425 ... 434 | 1968-1970 | [20] | 6? | ||||||||
![]() |
120 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() |
|||||||||||||
Součást série 35ks vozů 1. třídy. Hned při dodání 15ks vyčleněno pro obchodní vlaky jako Aaflls 19-10 410 ... 424. | |||||||||||||
Našli jste chybu? | 1.1.2014 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
All | 50 49 19-00 | 425 ... 443 | 1984 | [19] | 0 | ||||||||
![]() |
120 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() |
|||||||||||||
Vozy dodané pro novou kategorii obchodních vlaků - Bosna Express. Na přelomu milénia 5 vozů opětovně rekonstruováno. | |||||||||||||
Našli jste chybu? | 1.1.2014 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
AB | 50 49 39-10 | 400 ... 421? | 1968-1971 | [22] | 4 | ||||||||
![]() |
120 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() |
|||||||||||||
* 6 vozů dodaných do roku 1970 mělo 8 míst v kupé 2.třídy (39-10 400 ... 404 a 39-20 400). Později některé vozy upraveny na 6 míst v kupé 2. třídy. | |||||||||||||
Našli jste chybu? | 28.4.2013 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
B | 50 49 20-10 | 400 ... 448? | 1968-1969 | [49] | 2 | ||||||||
![]() |
120 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() |
|||||||||||||
Později některé vozy upraveny na 6 míst v kupé. | |||||||||||||
Našli jste chybu? | 1.1.2014 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
BR | 50 49 85-10 | 400 ... 411 | 1970-71 | [12] | 0 | ||||||||
![]() |
120 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | 1.1.2014 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
Bc | 50 72 59-10 50 72 59-80 |
400 ... 420 | 1963 | [21] | 0 | ||||||||
![]() |
120 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | 11.5.2014 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
Bcl | 50 49 59-10 50 49 59-80 |
430 ... 438 | 1972 | [9?] | 0 | ||||||||
![]() |
120 km/h 160 km/h |
||||||||||||
![]() ![]() |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | 11.5.2014 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
WLB | 51 72 70-10 | 400, 401 | 1967 | [2] | 0 | ||||||||
![]() |
120 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() |
|||||||||||||
Vozy dodány a do konce 70.let provozovány KSR. Poté předány ŽTP Sarajevo. | |||||||||||||
Našli jste chybu? | 11.5.2014 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
WLBl | 51 72 70-10 | 403 ... 407 | 1969 | [5] | 0 | ||||||||
![]() |
120 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() |
|||||||||||||
Vozy dodány a do konce 70.let provozovány KSR. Poté předány ŽTP Sarajevo. | |||||||||||||
Našli jste chybu? | 11.5.2014 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
WLBl | 51 72 71-50 51 72 71-80 |
400 ... 406 | 1983-84 | [7] | 0 | ||||||||
![]() |
140 km/h 160 km/h |
||||||||||||
![]() ![]() |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | 11.5.2014 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
D | 50 49 95-10 | 400 ... 411 | 1966 | [12] | 1 | ||||||||
![]() |
120 km/h | ||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Později některé vozy pravděpodobně přeznačeny na Ds. Vozy 410 a 411 (vyrobeny 1967) dodány ŽTP Beograd, předány k ŽTP Sarajevo někdy mezi roky 1987-90. |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | 11.5.2014 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
Post-l | 50 49 00-80 | 400 ... 405? | 1981 | [6?] | 0 | ||||||||
![]() |
160 km/h | ||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Vozy jsou majetkem společnosti JP BH pošta. | |||||||||||||
Našli jste chybu? | 29.4.2013 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
Salon | 51 49 89-00 | 400 | 1984 | [1] | 0 | ||||||||
![]() |
120 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||
Salónní vůz bývalé Republikové rady Bosny a Hercegoviny, nyní mimo provoz. | |||||||||||||
Našli jste chybu? | 11.5.2014 | ||||||||||||
nahoru |
|||||||||||||
TŽV Janko Gredelj Zagreb, pro JŽ 1970 - 1980, UIC-Y | |||||||||||||
|
|||||||||||||
Post-l | 50 49 00-10 | 400 ... ??? | 1970-72 | [?] | 0 | ||||||||
![]() |
120 km/h | ||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Vozy jsou majetkem společnosti JP BH pošta. Po ukončení dodávek vozů k DR bylo vyrobeno několik sérií (lišících se v detailech) na zakázku jednotlivých ředitelství odštěpného závodu Preduzeće PTT saobraćaja. Vozy byly přiděleny k příslušným domovským stanicím, dle sídla jednotlivých ředitelství (Ljubljana, Sarajevo, Skopje a Zagreb). V současnosti mimo provoz. |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | 29.4.2013 | ||||||||||||
nahoru |
|||||||||||||
Preduzeće šinskih vozila Bratstvo Subotica, pro JŽ 1971 | |||||||||||||
|
|||||||||||||
DDam | 50 72 97-10 | 400 ... 409 | 1971 | [10] | 0 | ||||||||
![]() |
120 km/h | ||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Vozy vycházely z vozů Laeekss-z určených převážně pro přepravu nových vozidel z automobilek IDA-Opel a Zastava. | |||||||||||||
Našli jste chybu? | 20.5.2014 | ||||||||||||
nahoru |
|||||||||||||
TŽV Janko Gredelj Zagreb, pro JŽ 1982 - 1983 (rekonstrukce vozů GOŠA), UIC-Y | |||||||||||||
Vlaky Bosna Express byly postupně vedeny v GVD 1983/84 až 1991/92 na relacích Sarajevo - Beograd (2 páry) a Sarajevo - Zagreb (1 pár). Bylo dodáno celkem 38 vozů ve dvou sériích. První série 19ks (výroba GOŠA 1968-70, rekonstrukce TŽV Janko Gredelj 1982-83) v červeno-bílém nátěru obsahovala vozy Allm 19-00 410...424, ARllm 84-10 401...403 (vozy měly jen jedno služební kupé a zbytek vozu byl bar s místy k sezení a stání) a WRllm 88-00 400. Druhá série 19ks (výroba GOŠA 1984), ale ve stříbrném nátěru obsahovala vozy Allm 19-00 425...443. Rekonstrukce byla financována společností EUROFIMA. |
|||||||||||||
|
|||||||||||||
All | 50 49 19-00 | 410 ... 424 | 1968-70 | 1982-83 | <15> | 6 | |||||||
![]() |
120 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() |
|||||||||||||
Vozy dodané pro vozbu prvních obchodních vlaků jako Aaflls současně s 20ks sérií Aa pro běžnou dopravu. V letech 1982-83 všechny vozy rekonstruovány na Allm pro novou kategorii obchodních vlaků - Bosna Express. | |||||||||||||
Našli jste chybu? | 1.1.2014 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
ARll | 50 49 84-10 | 401 ... 403 | 1969 | 1982-83 | <3> | 1 | |||||||
![]() |
120 km/h | ||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Vyrobeny čtyři vozy Aafllrs v konfiguraci pro obchodní vlaky. V letech 1982-83 tři vozy rekonstruovány na ARllm pro novou kategorii obchodních vlaků - Bosna Express. | |||||||||||||
Našli jste chybu? | 20.5.2014 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
WRll | 50 49 88-00 | 400 | 1969 | 1982-83 | <1> | 0 | |||||||
![]() |
120 km/h | ||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Vyrobeny čtyři vozy Aafllrs v konfiguraci pro obchodní vlaky. V letech 1982-83 jeden vůz rekonstruován na WRllm pro novou kategorii obchodních vlaků - Bosna Express. | |||||||||||||
Našli jste chybu? | 20.5.2014 | ||||||||||||
nahoru |
|||||||||||||
GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1987 - 1989, UIC-Z2 | |||||||||||||
Další podrobnosti zde. |
|||||||||||||
|
|||||||||||||
Blmt | 50 72 21-05 | 400 | 1987 | [1] | 0 | ||||||||
![]() |
120 km/h | ||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Vyroben jeden neadresný prototyp, později zakoupený ŽTO Sarajevo. | |||||||||||||
Našli jste chybu? | 20.5.2014 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
Blm | 51 72 21-10 51 72 21-80 |
400 ... 409 | 1989 | [10] | 0 | ||||||||
![]() |
120 km/h 160 km/h |
||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
V dodány pro vlak Mostar-Dalmacija Express (Ploče/Kardeljevo - Stuttgart a zpět). Na přelomu miléni prošlo 5 vozů rekonstrukcí. | |||||||||||||
Našli jste chybu? | 20.5.2014 | ||||||||||||
nahoru |
|||||||||||||
převzaté vozy od SJ 1997 (AB Svenska Järnvägsverkstäderna/Kockums, 1961 - 1968) | |||||||||||||
|
|||||||||||||
Aeelt | 50 49 10-05 | 400, 401 | 1963-68 | 1986-90 | {2} | 2 | |||||||
![]() |
120 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||
Výrobce AB Svenska Järnvägsverkstäderna, u SJ typ A2. | |||||||||||||
Našli jste chybu? | 11.5.2014 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
Beelt | 50 49 20-05 | 400 ... 403 | 1961-67 | 1985-89 | {4} | 4 | |||||||
![]() |
120 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||
Výrobce Kockums, u SJ typ B5. | |||||||||||||
Našli jste chybu? | 11.5.2014 | ||||||||||||
nahoru |
|||||||||||||
TŽV Gredelj, pro ŽFBH 1999 - 2001 (rekonstrukce vozů GOŠA), UIC-Y, UIC-Z2 | |||||||||||||
|
|||||||||||||
All | 51 49 19-00 51 49 19-70 |
001 ... 005 | 1984 | <5> | 5 | ![]() |
|||||||
![]() |
120 km/h 160 km/h |
||||||||||||
![]() ![]() |
|||||||||||||
Vozy ex ŽTO Sarajevo původně určené pro vozbu vlaků kategorie BEx. | |||||||||||||
Našli jste chybu? | 12.5.2014 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
Blm | 51 49 21-10 51 49 21-80 |
001 ... 005 | 1989 | <5> | 5 | ![]() |
|||||||
![]() ![]() |
120 km/h 160 km/h |
||||||||||||
![]() ![]() |
|||||||||||||
V roce 1989 k ŽTO Sarajevo dodáno celkem 10 vozů Blm pro vlak Mostar-Dalmacija Express (Ploče/Kardeljevo - Stuttgart a zpět). Další podrobnosti zde. Zbylé vozy poškozené během občanské války nebyly opravovány. Vozy 003 a 004 mají místo stahovacích oken pouze výklopnou horní část. |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | 15.5.2014 | ||||||||||||
nahoru |
|||||||||||||
Patentes Talgo, pro ŽFBH 2010 - 2011, Talgo VII | |||||||||||||
|
|||||||||||||
TA7h | 73 49 17-90 | ??? ... ??? | 2010-11 | [5] | 5 | ||||||||
![]() |
220 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | 29.4.2013 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
TA7l | 73 49 17-90 | ??? ... ??? | 2011 | [4] | 4 | ||||||||
![]() |
220 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | 29.4.2013 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
TB7 | 73 49 28-90 | 001 ... 037 | 2010-11 | [37] | 37 | ||||||||
![]() |
220 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | 29.4.2013 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
TC7 | 73 49 87-90 | 001 ... 009 | 2010-11 | [9] | 9 | ||||||||
![]() |
220 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||
cafetería | |||||||||||||
Našli jste chybu? | 29.4.2013 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
TGA7l | 73 49 89-90 | 011, 013, 015, 017 | 2011 | [4] | 4 | ||||||||
![]() |
220 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | 29.4.2013 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
TGA7z | 73 49 89-90 | 001, 003, 005, 007, 009 | 2010-11 | [5] | 5 | ||||||||
![]() |
220 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | 29.4.2013 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
TGB7z | 73 49 89-90 | 002, 004, 006, 008, 010, 012, 014, 016, 018 | 2010-11 | [9] | 9 | ||||||||
![]() |
220 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | 29.4.2013 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
TWL7 | 73 49 8X-90 | 001 ... 004 | 2011 | [4] | 4 | ||||||||
![]() |
220 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||
gran clase | |||||||||||||
Našli jste chybu? | 29.4.2013 | ||||||||||||
nahoru |
|||||||||||||
???, pro JŽ ???, vytápěcí vozy | |||||||||||||
|
|||||||||||||
Uaaks-zž | 20 72 900 1 | 400 ... 401 | <2?> | 0 | |||||||||
![]() |
100 km/h | ||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Vůz s parním kotlem. Maximální výkon výroby páry 300kg/h a 450kg/h. Rekonstrukce z ? |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | 12.5.2014 |
Poslední aktualizace: 20.5.2014
Kompletace dat: Martin Zedník.
Všechny údaje jsou bez záruky. Proto je jakékoliv upřesnění a doplnění s díky vítáno. Informace buďto na webový mail nebo mzednik(zavináč)centrum(tečka)cz.
Poznámka k inventárním číslům: u bývalých Jugoslávských železnic (JŽ) určovala první číslice z inventárního čísla příslušnost k oblastnímu ředitelství. Pro dnešní ŽFBH odpovídá číselná řada 400 - ŽTO Sarajevo. Podrobněji na stránce Označovaní vozů ŽS.
Zdroje:
• GOŠA
• Railserbia
• Vozovi
• Željeznice
• Male željeznice
• vlastní pozorování