vagonWEB
Železniční osobní vozy
 

vagonWEB

Železniční osobní vozy

Hlavní strana » Popisy » Osobní vozy ŽFBH
cs         ▼
Česky
English
Deutsch
Polski
Magyar

Osobní vozy ŽFBH

Od 1.1.2014 byl přidělen jednotný UIC kód pro Bosnu a Hercegovinu. Nově je to 49, vozy jsou postupně přečíslovávány. Hlavně na neprovozních vozech zůstává stále původní kód pro ŽFBH (ŽBH) - 50, případně na dlouhodobě odstavených vozech po ŽHB je jejich bývalý kód 49, který se stal opět aktuálním. Vozy které se po válce neobnovovaly mají většinou ponechán původní UIC kód pro JŽ - 72.

různí výrobci, pro JŽ 19??
TŽV Janko Gredelj Zagreb, pro JŽ 1946-58 (rekonstrukce dřevěných vozů), "metalizace"
MÁV Dunakeszi Fömühely, pro JŽ 1958 - 1961
GOŠA Smederevska Palanka a Pafawag Wrocław, pro JŽ 1959 - 1964, UIC-X
Vaso Miskin Crni Sarajevo, pro JŽ 1961 - 1968
GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1963 - 1988, UIC-Y
TŽV Janko Gredelj Zagreb, pro JŽ 1970 - 1980, UIC-Y
Preduzeće šinskih vozila Bratrstvo Subotica, pro JŽ 1974?
TŽV Janko Gredelj Zagreb, pro JŽ 1982 - 1983 (rekonstrukce vozů GOŠA), UIC-Y
GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1987 - 1989, UIC-Z2
převzaté vozy od SJ 1997 (AB Svenska Järnvägsverkstäderna/Kockums, 1961 - 1968)
TŽV Gredelj, pro ŽFBH 1999 - 2001 (rekonstrukce vozů GOŠA), UIC-Y, UIC-Z2
Patentes Talgo, pro ŽFBH 2010 - 2011, Talgo VII
Seřazení:
• Podle skupin
Podle tříd
Podle abecedy
Tabulkové zobrazení

nahoru
různí výrobci, pro JŽ 19??
Několik typů provedení a délek čtyřnápravových vozů pro dálkovou dopravu dodávaných a později i rekonstruovaných pro JDŽ/JŽ.
 
A 50 72 17-20 400? [1?] 0
  100 km/h  
45
Našli jste chybu?
1.1.2014
AB 50 72 38-20 400? [1?] 0
  100 km/h  
18+44
Našli jste chybu?
1.1.2014
B 50 72 27-20 400? [1?] 0
  100 km/h  
56
Našli jste chybu?
1.1.2014
B 50 72 29-20 400 ... 403? [4?] 0
  100 km/h  
76
Našli jste chybu?
1.1.2014

nahoru
TŽV Janko Gredelj Zagreb, pro JŽ 1946-58 (rekonstrukce dřevěných vozů), "metalizace"
 
A 50 72 18-20 400 ... 405? 1955-58 <6?> 0
  120 km/h  
48
Našli jste chybu?
1.1.2014
AB 50 72 39-20 400 ... ??? 1955-58 0
  120 km/h  
29+40
Našli jste chybu?
1.1.2014
B 50 72 20-20 400 ... ??? 1955-58 0
  120 km/h  
80
Našli jste chybu?
1.1.2014
B 50 72 28-20 400 ... 425? 1946-48 <26?> 0
  100 km/h  
64
Našli jste chybu?
1.1.2014

nahoru
MÁV Dunakeszi Fömühely, pro JŽ 1958 - 1961
 
B 51 72 29-26 400 1958-61 [1] 0
  120 km/h  
72
Našli jste chybu?
1.1.2014

nahoru
GOŠA Smederevska Palanka a Pafawag Wrocław, pro JŽ 1959 - 1964, UIC-X
Celkem dodáno k JŽ 438 vozů. Originální vozy vyráběl Pafawag Wrocław. V letech 1959-62 dodáno 166 vozů (50 ks A a 116 ks AB, některé vozy bez elektrického vytápění). Zbylou část vozů vyrobil závod GOŠA Smederevska Palanka v polské licenci. Vozy se v detailech lišily od polských originálů. V letech 1960-64 dodáno 272 vozů řad AB, B, Bc, AR a D (služební vozy jsou kratší a neodpovídají tak kategorii UIC-X, ale pro vzhledovou příbuznost jsou často řazeny do této kategorie).
Část vozů přestavěna a použita v pracovních vlacích na území celé bývalé Jugoslávie.
Velkou rekonstrukcí prošly některé vozy AB a B SŽ. Exteriér vozu byl přizpůsoben vozům UIC-Y. U MŽ se mimo provoz dochovalo ještě několik vozů AB a B v původním provedení. Další podrobnosti zde.
Během času některé vozy přišly o režim RIC, byla snížena maximální rychlost atp. Při změně číselného intervalu často docházelo k přečíslování inventárních čísel do nové řady a původní čísla již nebyla obsazena.
 
Am 50 72 10-20
51 72 10-60
400 ... 405? 1959-62 [6?] 0
  120 km/h  
60
Našli jste chybu?
1.1.2014
ABm 50 72 31-47
51 72 31-40
400 ... 411? 1959-62 [12?] 0
  140 km/h  
30+48
Našli jste chybu?
1.1.2014
Bm 51 72 22-40
51 72 22-60
400 ... 409?
400 ... 409?
1959-62 [20?] 0
  140 km/h  
96
Našli jste chybu?
1.1.2014

nahoru
Vaso Miskin Crni Sarajevo, pro JŽ 1961 - 1968
 
Aaa 50 72 14-29 400 ... 405? 1961-68 [6?] 0
  80 km/h  
39
Našli jste chybu?
1.1.2014
Aaa 50 72 14-18
50 72 14-25
50 72 14-27
400 ... 429? 1961-68 [30?] 0
  80 km/h  
47*
Řada 14-18 vznikla rekonstrukcí na elektrické vytápění.
*) některé vozy 40, nebo 48 míst
Našli jste chybu?
1.1.2014
Baat 50 72 24-27
50 72 24-28
50 72 24-29
400 ... 419?, 500 ... 504?
400 ... 436?
400 ... 403?
1961-68 [70?] 0
  80 km/h  
60*
Vozy dodány jako 3.třída.
*) některé vozy 48, nebo 58 míst
Našli jste chybu?
1.1.2014
Baat 50 72 24-18
50 72 24-25
400 ... 579? 1961-68 [180?] 0
  80 km/h  
70
Řada 24-18 vznikla rekonstrukcí na elektrické vytápění.
Našli jste chybu?
1.1.2014
Daa 50 72 93-25
50 72 93-28
50 72 93-29
400 ... ???
400 ... ???
400 ... 410?
1961-68 [15?] 0
  80 km/h  
Našli jste chybu?
1.1.2014
Daa 50 72 93-17 400 ... 429? 1961-68 [30?] 0
  80 km/h  
Našli jste chybu?
1.1.2014

nahoru
GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1963 - 1988, UIC-Y
 
A 50 49 19-10 400 ... 409, 425 ... 434 1968-1970 [20] 6
  120 km/h  
54
Našli jste chybu?
1.1.2014
All 50 49 19-00 425 ... 434 1984 [19] 0
  120 km/h  
54
Vozy dodané pro novou kategorii obchodních vlaků - Bosna Express.
Našli jste chybu?
1.1.2014
AB 50 49 39-10 400 ... 421? 1968-1971 [22] 4
  120 km/h  
24+30*
* 6 vozů dodaných do roku 1970 mělo 8 míst v kupé 2.třídy (39-10 400 ... 404 a 39-20 400). Později některé vozy upraveny na 6 míst v kupé 2. třídy.
Našli jste chybu?
28.4.2013
B 50 49 20-10 400 ... 449? 1968-1969 [49] 2
  120 km/h  
80
Později některé vozy upraveny na 6 míst v kupé.
Našli jste chybu?
1.1.2014
BR 50 49 85-10 400 ... 411 1970-71 [12] 0
  120 km/h  
40 8
Našli jste chybu?
1.1.2014
Bc 50 72 59-10 421 ... 438 1963-64 [18] 0
  120 km/h  
54
Našli jste chybu?
11.5.2014
Bcl 50 49 59-10
50 49 59-80
400 ... 420 1972 [20] 0
  120 km/h
160 km/h
 
54
Našli jste chybu?
11.5.2014
WLB 51 72 70-10 400, 401 1967 [2] 0
  120 km/h  
10-30
Vozy dodány a do konce 70.let provozovány KSR. Poté předány ŽTP Sarajevo.
Našli jste chybu?
11.5.2014
WLBl 51 72 70-10 403 ... 407 1969 [5] 0
  120 km/h  
10-30
Vozy dodány a do konce 70.let provozovány KSR. Poté předány ŽTP Sarajevo.
Našli jste chybu?
11.5.2014
WLBl 51 72 71-50
51 72 71-80
400 ... 406 1983-84 [7] 0
  140 km/h
160 km/h
 
11-33
Našli jste chybu?
11.5.2014
D 50 49 95-10 400 ... 411 1967, 1969 [12] 1
  120 km/h  
Našli jste chybu?
11.5.2014
Post-l 50 49 00-80 400 ... ??? ? [?] 0
  160 km/h  
Vozy jsou majetkem společnosti ?JP BH pošta?.
Našli jste chybu?
29.4.2013
Salon 51 49 89-00 400 1984 [1] 0
  120 km/h  
12 12
Salónní vůz bývalé Republikové rady Bosny a Hercegoviny, nyní mimo provoz.
Našli jste chybu?
11.5.2014

nahoru
TŽV Janko Gredelj Zagreb, pro JŽ 1970 - 1980, UIC-Y
 
Post-l 50 49 00-10 400 ... ??? 1970-72 [?] 0
  120 km/h  
Vozy jsou majetkem společnosti ?JP BH pošta?.
Po ukončení dodávek vozů k DR bylo vyrobeno několik sérií (lišících se v detailech) na zakázku jednotlivých ředitelství odštěpného závodu Preduzeće PTT saobraćaja. Vozy byly přiděleny k příslušným domovským stanicím, dle sídla jednotlivých ředitelství (Ljubljana, Sarajevo, Skopje a Zagreb).
V současnosti mimo provoz.
Našli jste chybu?
29.4.2013

nahoru
Preduzeće šinskih vozila Bratrstvo Subotica, pro JŽ 1974?
 
DDam 50 72 97-10 400 ... 409 1974? [10] 0
  120 km/h  
10
Vozy vycházely z vozů Laeekss-z určených převážně pro přepravu nových vozidel z automobilek IDA-Opel a Zastava.
Našli jste chybu?
20.5.2014

nahoru
TŽV Janko Gredelj Zagreb, pro JŽ 1982 - 1983 (rekonstrukce vozů GOŠA), UIC-Y
Vlaky Bosna Express byly postupně vedeny v GVD 1983/84 až 1991/92 na relacích Sarajevo - Beograd (2 páry) a Sarajevo - Zagreb (1 pár). Bylo dodáno celkem 38 vozů ve dvou sériích. První série 19ks (výroba GOŠA 1968-70, rekonstrukce TŽV Janko Gredelj 1982-83) v červeno-bílém nátěru obsahovala vozy Allm 19-00 410...424, ARllm 84-10 401...403 (vozy měly jen jedno služební kupé a zbytek vozu byl bar s místy k sezení a stání) a WRllm 88-00 400. Druhá série 20ks? (výroba GOŠA 1984), ale ve stříbrném nátěru obsahovala vozy Allm 19-00 425...444?. Rekonstrukce byla financována společností EUROFIMA.
 
All 50 49 19-00 410 ... 424 1968-70 1982-83 <15> 6
  120 km/h  
54
Vozy dodané pro vozbu obchodních vlaků jako Aaflls. V letech 1982-83 všechny vozy rekonstruovány na Allm pro novou kategorii obchodních vlaků - Bosna Express.
Našli jste chybu?
1.1.2014
ARll 50 49 84-10 401 ... 403 1969 1982-83 <3> 1
  120 km/h  
30
Vyrobeny čtyři vozy Aafllrs v konfiguraci pro obchodní vlaky. V letech 1982-83 tři vozy rekonstruovány na ARllm pro novou kategorii obchodních vlaků - Bosna Express.
Našli jste chybu?
20.5.2014
WRll 50 49 88-00 400 1969 1982-83 <1> 0
  120 km/h  
24
Vyrobeny čtyři vozy Aafllrs v konfiguraci pro obchodní vlaky. V letech 1982-83 jeden vůz rekonstruován na WRllm pro novou kategorii obchodních vlaků - Bosna Express.
Našli jste chybu?
20.5.2014

nahoru
GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1987 - 1989, UIC-Z2
Další podrobnosti zde.
 
Blmt 50 72 21-05 400 1987 [1] 0
  120 km/h  
88
Vyroben jeden neadresný prototyp, později zakoupený ŽTO Sarajevo.
Našli jste chybu?
20.5.2014
Blm 51 72 21-10
51 72 21-80
400 ... 409 1989 [10] 0
  120 km/h
160 km/h
 
66
V dodány pro vlak Mostar-Dalmacija Express (Ploče/Kardeljevo - Stuttgart a zpět). Na přelomu miléni prošlo 5 vozů rekonstrukcí.
Našli jste chybu?
20.5.2014

nahoru
převzaté vozy od SJ 1997 (AB Svenska Järnvägsverkstäderna/Kockums, 1961 - 1968)
 
Aeelt 50 49 10-05 400, 401 1963-68 1986-90 {2} 2
  120 km/h  
12 28
Výrobce AB Svenska Järnvägsverkstäderna, u SJ typ A2.
Našli jste chybu?
11.5.2014
Beelt 50 49 20-05 400 ... 403 1961-67 1985-89 {4} 4
  120 km/h  
24 28
Výrobce Kockums, u SJ typ B5.
Našli jste chybu?
11.5.2014

nahoru
TŽV Gredelj, pro ŽFBH 1999 - 2001 (rekonstrukce vozů GOŠA), UIC-Y, UIC-Z2
 
All 51 49 19-00
51 49 19-70
001 ... 005 1983-84 <5> 5
  120 km/h
160 km/h
 
54
Vozy ex ŽTO Sarajevo původně určené pro vozbu vlaků kategorie BEx.
Našli jste chybu?
12.5.2014
Blm 51 49 21-10
51 49 21-80
001 ... 005 1989 <5> 5


  120 km/h
160 km/h
 
66
V roce 1989 k ŽTO Sarajevo dodáno celkem 10 vozů Blm pro vlak Mostar-Dalmacija Express (Ploče/Kardeljevo - Stuttgart a zpět). Další podrobnosti zde.
Zbylé vozy poškozené během občanské války nebyly opravovány.
Vozy 003 a 004 mají místo stahovacích oken pouze výklopnou horní část.
Našli jste chybu?
15.5.2014

nahoru
Patentes Talgo, pro ŽFBH 2010 - 2011, Talgo VII
 
TA7h 73 49 17-90 ??? ... ??? 2010-11 [5] 5
  220 km/h  
23 1
Našli jste chybu?
29.4.2013
TA7l 73 49 17-90 ??? ... ??? 2011 [4] 4
  220 km/h  
20
Našli jste chybu?
29.4.2013
TB7 73 49 28-90 001 ... 037 2010-11 [37] 37
  220 km/h  
36
Našli jste chybu?
29.4.2013
TC7 73 49 87-90 001 ... 009 2010-11 [9] 9
  220 km/h  
cafetería
Našli jste chybu?
29.4.2013
TGA7l 73 49 89-90 011, 013, 015, 017 2011 [4] 4
  220 km/h  
8
Našli jste chybu?
29.4.2013
TGA7z 73 49 89-90 001, 003, 005, 007, 009 2010-11 [5] 5
  220 km/h  
14
Našli jste chybu?
29.4.2013
TGB7z 73 49 89-90 002, 004, 006, 008, 010, 012, 014, 016, 018 2010-11 [9] 9
  220 km/h  
20
Našli jste chybu?
29.4.2013
TWL7 73 49 8X-90 001 ... 004 2011 [4] 4
  220 km/h  
10
gran clase
Našli jste chybu?
29.4.2013


Poslední aktualizace: 20.5.2014

Kompletace dat: Martin Zedník.

Všechny údaje jsou bez záruky. Proto je jakékoliv upřesnění a doplnění s díky vítáno. Informace buďto na webový mail nebo mzednik(zavináč)centrum(tečka)cz.

Poznámka k inventárním číslům: u bývalých Jugoslávských železnic (JŽ) určovala první číslice z inventárního čísla příslušnost k oblastnímu ředitelství. Pro dnešní ŽFBH odpovídá číselná řada 400 - ŽTO Sarajevo. Podrobněji na stránce Označovaní vozů ŽS.

Zdroje:
GOŠA
Railserbia
Vozovi
Željeznice
Male željeznice
• vlastní pozorování

vagonWEB.cz
Železniční osobní vozy