vagonWEB
Železniční osobní vozy
 
vagonWEB
Železniční osobní vozy
Hlavní strana » Popisy » Osobní vozy MÁV-START - rychlíkové a regionální
» Popisy » Osobní vozy MÁV-START - rychlíkové a regionální
cs         ▼
Česky
English
Deutsch
Polski
Magyar

Osobní vozy MÁV-START - rychlíkové a regionální

MÁV Dunakeszi Főműhely, pro MÁV 1957 – 1984?
Dunakeszi, rekonstrukce pro MÁV 1973 - 2009
Szolnok, rekonstrukce pro MÁV 1978 - 1998
Úpravy a modernizace vozů MÁV Dunakeszi Főműhely, pro MÁV 1975 – 2009
Dunakeszi, rekonstrukce pro MÁV 1999 - 2009
Halberstadt 1978 - 1983, převzaté vozy od DB AG
Fabryka Lokomotyw i Wagonów Poznań & PaFaWag Wrocław, pro MÁV 1979 – 1980?, UIC-Y
VEB Waggonbau Bautzen a Görlitz, pro MÁV 1978 – 1985, UIC-Y/UIC-Z2
Úpravy a modernizace vozů MVG Győr menšího rozsahu, pro MÁV 1983 – 2000, UIC-Y
Vozy zakoupené od ÖBB 2015
Seřazení:
• Podle skupin
Podle tříd
Podle abecedy
Tabulkové zobrazení

Zobrazení:
• Jen provozní řady
Včetně vyřazených
Jen vyřazené

nahoru
MÁV Dunakeszi Főműhely, pro MÁV 1957 – 1984?
 
Bhv
50 55 20-07 000 ... 836? 1970 – 1972 MÁV Dunakeszi Főműhely [837?] 18 100 km/h
1 2



   
80
Poslední velká série vozů pro regionální dopravu, které jsou vybaveny vstupem do vozu i veprostřed vozu.
Část vozů je dodnes v pravidelném provozu.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
10.5.2023
By
50 55 20-17 000 ... 496 1972 – 1984 MÁV Dunakeszi Főműhely [497] 1 120 km/h*

   
80
* – některé vozy měly maximální rychlost jen 100 km/h
Zbývající vozidlo je drženo pro "retro" účely
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
10.5.2023

nahoru
Dunakeszi, rekonstrukce pro MÁV 1973 - 2009
 
BDt
BDdf
50 55 82-27
50 55 80-05
101 ... 149 1979 6 100 km/h
1963-69    
56 12
řídící vůz pro vlaky s lokomotivou ř. 418 (M41)
původně 82-27.0 (Dunakeszi 1963-69)
některé vozy byly rekonstruovány na BDt 80-07 a BDt 80-27.3
Od roku 2018 jsou vozy přeznačovány z řady BDt 82-27 na řadu BDdf 80-05.1.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
10.5.2023

nahoru
Szolnok, rekonstrukce pro MÁV 1978 - 1998
 
Bhrv
50 55 20-05 500 ... 504 1997 <5> 2 120 km/h
1967-70    
76 2 1
rekonstrukce z Bhv 20-07 (Dunakeszi 1963-72)
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
14.11.2022

nahoru
Úpravy a modernizace vozů MÁV Dunakeszi Főműhely, pro MÁV 1975 – 2009
 
BDbh
50 55 82-28 100 ... 129 1997 13 120 km/h
1967-68    
56 16
Původně řídící vůz, stanoviště strojvedoucího odebráno.
Vůz 82-82 116 má 32 míst k sedění, 20 míst pro invalidní vozíky a zvedací plošinu.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
14.11.2022
Bhv
50 55 20-05 550 ... 559 1997-98 9 120 km/h
1963-72    
79
rekonstrukce z 20-07, 20-27 (šedý nátěr)
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
14.11.2022

nahoru
Dunakeszi, rekonstrukce pro MÁV 1999 - 2009
 
Bhv
50 55 20-05 560 ... 600
601 ... 862
1998-2000
2002-2009
40
260
120 km/h
1964-69
1964-69
   
79
560 ... 581: rekonstrukce z 20-07, 20-27 (šedý nátěr)
582 ... 862: rekonstrukce z 20-07, 20-27, 82-28
Vozy od čísla 737 mají polospouštěcí okna.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
14.11.2022
BDt
50 55 80-05 400 ... 405
406 ... 455
1999-00
2003-09
6
49
120 km/h


1963-70
1963-70
   
44* 5 2
řídící vůz pro vlaky s rekonstruovanou lokomotivou ř. 432 (V43.2)
rekonstrukce z Bhv 20-07, Bhv 20-27, BDt 80-07, BDt 80-27, BDbhv 80-28
400 ... 405: šedý nátěr
* vozy 400 ... 405 46 míst k sezení
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
5.4.2017

nahoru
Halberstadt 1978 - 1983, převzaté vozy od DB AG
 
Byee
Byee
Byee
By
By
By
Byee
By 
50 55 21-55




 
000 ... 003
010 ... 061
150 ... 156
500 ... 571
600 ... 640
750 ... 754
900 ... 905
950 ... 9
1993-97 4
51
2
71
41
4
6
9
140 km/h




1978-83 RAW Halberstadt    
84+2 * wc**
* vozy 600 ... 640 a 950 ... 957 byly původně ABy (DB), 71+2 míst k sezení, vozy 055, 152, 523, 526 80 míst k sezení a místo pro kočárky
** řada Byee s výjimkou vozů 050 ... 055
vozy 000 ... 061, 500 ... 571, 600 ... 640 podvozky Görlitz Va
vozy 150 ... 156, 750 ... 754 podvozky Görlitz VI
vozy 900 ... 949, 950 ... 999 podvozky GP 200
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
27.9.2023
Bydee

Byd
50 55 84-55
50 55 84-55

50 55 84-55
000 ... 017
150 ... 156

500
1993-96
1993-96

1993-96
18
7

1
140 km/h


1978-83
1978-83

1978-83
   
70+12 8
vozy 000 ... 017 a 500 podvozky Görlitz Va
vozy 150 ... 156podvozky Görlitz VI
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
27.9.2023
Bybdtee
50 55 80-55 000 ... 026 1993-97 27 140 km/h




1978-83    
61+6 8 1
řídicí vůz pro vlaky s rekonstruovanou lokomotivou ř. 433 (V43.3)
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
15.10.2023
Bc
51 55 59-80 001 ... 008 1985 MÁV Dunakeszi Járműjavító <8> 8 160 km/h
1970 MVG Győr    
54
Přestavba z vozů B 20-41. Vůz č. 000 přečislováni na 008
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
14.11.2022

nahoru
Fabryka Lokomotyw i Wagonów Poznań & PaFaWag Wrocław, pro MÁV 1979 – 1980?, UIC-Y
 
Bo
50 55 20-37 000 ... 212 1979 - 1980 FLW Poznań [213] 2 120 km/h

   
80
Tovární typ 131A.
V roce 2008 bylo 7 vozů modernizováno na Apee/Bpee, v letech 1990 – 1991 bylo 32 vozů modernizováno na řadu Bko pro vlaky InterCity.
Zbývající vozidla jsou držena pro "retro" účely
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
14.11.2022
Bko
50 55 20-37 000 ... 212 1990 – 1991 MÁV Dunakeszi Járműjavító [32] 1 120 km/h
1979 – 1980 FLW Poznań    
60
Zbývající vozidlo je drženo pro "retro" účely
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
10.5.2023

nahoru
VEB Waggonbau Bautzen a Görlitz, pro MÁV 1978 – 1985, UIC-Y/UIC-Z2
 
A
51 55 19-80 000 ... 019 1981 VEB Waggonbau Bautzen [20] 1 160 km/h
   
54
Zbývající vozidlo je drženo pro "retro" účely
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
14.11.2022
B
51 55 20-80 000 ... 034 1981 VEB Waggonbau Bautzen [35] 1 140 km/h
   
80
Zbývající vozidlo je drženo pro "retro" účely
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
14.11.2022
WLAB
51 55 70-80 000 ... 009 1985 VEB Waggonbau Görlitz [10] 140 km/h
   
10-30
V roce 2017 dosazení zásuvek 230V a 5V USB. Vůz č. 000 přečislováni na 010
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
14.11.2022

nahoru
Úpravy a modernizace vozů MVG Győr menšího rozsahu, pro MÁV 1983 – 2000, UIC-Y
 
Bd
50 55 84-44 001 ... 005 2010 5 140 km/h
   
8 28
úprava z vozů Ds 95-80: služební oddíl upraven pro cestující, zbytek vozu uzpůsoben pro přepravu jízdních kol
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
14.11.2022
Bd
50 55 84-07 001 ... 003 2013 <3> 3 120 km/h
1971    
12 + 12 sklopných 26
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
14.11.2022
Ad
50 55 19-30 003 ... 016 1992 - 1993 MÁV Dunakeszi Főműhely <8> 4 140 km/h
1971 MVG Győr    
54 3
Vozy pro mezinárodní provoz.
Modernizace vozů A 19-41 – odebrání parního topení a části elektrické výzbroje, modernizace interiéru. Vozy prošly úpravou související se zrušením první třídy v rychlících, beze změny typového označení a průběžně jsou modernizovány.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
14.11.2022
Bd
51 55 29-30 001 ... 013 1992 - 1993 MÁV Dunakeszi Járműjavító <13> 13 140 km/h
1971 MVG Győr    
24+40 3
Vozy pro mezinárodní provoz.
Modernizace vozů AB 39-41 – odebrání parního topení a části elektrické výzbroje, modernizace interiéru. Vozy prošly úpravou související se zrušením první třídy v rychlících, beze změny typového označení a průběžně jsou modernizovány.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
14.11.2022
Bd
51 55 20-30 003 ... 095 1992 - 1993 MÁV Dunakeszi Járműjavító <13?> 13 140 km/h


1970 - 1971 MVG Győr    
80 3
Vozy pro mezinárodní provoz.
Modernizace vozů B 20-41 – odebrání parního topení a části elektrické výzbroje, modernizace interiéru.
Vozy jsou průběžně modernizovány.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
17.12.2022
Bd
50 55 29-37 500 ... 506 1992 - 1993 MÁV Dunakeszi Járműjavító <7?> 5 140 km/h
1970 - 1971 MVG Győr    
80 3
Vozy pro mezinárodní provoz.
Modernizace vozů A 19-35 – odebrání parního topení a části elektrické výzbroje, modernizace interiéru.
Vozy jsou průběžně modernizovány.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
17.12.2022
Bd
50 55 20-37 500 ... 546 1992 - 1993 MÁV Dunakeszi Járműjavító <46> 45 140 km/h


1970 - 1971 MVG Győr    
80 3
Vozy pro mezinárodní provoz.
Modernizace vozů B 20-35 – odebrání parního topení a části elektrické výzbroje, modernizace interiéru.
Vozy jsou průběžně modernizovány.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
17.12.2022
Bd
50 55 20-37 300 ... 369 1992 - 1993 MÁV Dunakeszi Járműjavító <70?> 50 140 km/h




1970 - 1971 MVG Győr    
80
Vozy pro mezinárodní provoz.
Modernizace vozů B 20-41 – odebrání parního topení a části elektrické výzbroje, modernizace interiéru.
Vozy jsou průběžně modernizovány.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
17.12.2022

nahoru
Vozy zakoupené od ÖBB 2015
V roce 2015 bylo od ÖBB zakoupeno 49 vozů 2. třídy původní řady Bmpz-l (50 81 20-73) a 6 řídících vozů původní řady Bmpz-s (50 81 80-73). Vozy byly před uvedením do provozu mírně modernizovány v dílnách MÁV Szolnok Járműjavító.
 
Bpmee
51 55 20-76 001 ... 049 2015 – 2016 MÁV Szolnok Járműjavító {49} 49 160 km/h


1980 - 1986 Jenbacher Werke, SGP Graz, SGP Simmering    
80 1
V roce 2015 zakoupeno 49 vozů od ÖBB.
Vozy byly před uvedením do provozu mírně modernizovány – nový nátěr, nové potahy sedadel, ...
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
15.10.2023
Bpmbdfee
51 55 80-76 201 ... 206 2015 MÁV Szolnok Járműjavító {6} 6 2tr
1982 – 1986 Jenbacher Werke    
56 5 1
V roce 2015 zakoupeno 6 vozů od ÖBB.
Vozy byly před uvedením do provozu mírně modernizovány – nový nátěr, nové potahy sedadel, ...
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
14.11.2022


Poslední aktualizace: 15.10.2023

Kompletace dat: Jiří Pokorný

Zdroje:
• György Kovács a přátelé
vasutikocsi.freeweb.hu
szemelykocsi.toth-maros.hu
www.vonatosszeallitas.hu

Autoři nákresů: Iván Zoltán, Sven Eger, pd.

Vysvětlivky barevného rozlišení:

Provozované vozy
Vyřazené vozy
Provozované rekonstruované vozy
Vyřazené rekonstruované vozy
Provozované převzaté vozy
Vyřazené převzaté vozy

83.84
vagonWEB.cz
Železniční osobní vozy