vagonWEB
Železniční osobní vozy
 
vagonWEB
Železniční osobní vozy
Hlavní strana » Popisy » Osobní vozy MÁV-START pro regionální dopravu
cs         ▼
Česky
English
Deutsch
Polski
Magyar

Osobní vozy MÁV-START pro regionální dopravu

MÁV Dunakeszi Főműhely, pro MÁV 1957 – 1984?
Dunakeszi, rekonstrukce pro MÁV 1973 - 2009
Szolnok, rekonstrukce pro MÁV 1978 - 1998
Úpravy a modernizace vozů MÁV Dunakeszi Főműhely, pro MÁV 1975 – 2009
Dunakeszi, rekonstrukce pro MÁV 1999 - 2009
Halberstadt 1978 - 1983, převzaté vozy od DB AG
Seřazení:
• Podle skupin
Podle tříd
Podle abecedy
Tabulkové zobrazení

Zobrazení:
• Jen provozní řady
Včetně vyřazených
Jen vyřazené

nahoru
MÁV Dunakeszi Főműhely, pro MÁV 1957 – 1984?
 
Bhv 50 55 20-07 000 ... 836? 1970 – 1972 [837?] ?

MÁV Dunakeszi Főműhely   100 km/h  
80
Poslední velká série vozů pro regionální dopravu, které jsou vybaveny vstupem do vozu i veprostřed vozu.
Část vozů je dodnes v pravidelném provozu.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
14.3.2022
By 50 55 20-17 000 ... 496 1972 – 1984 [497?] ?

MÁV Dunakeszi Főműhely   120 km/h*  
80
Série vozů druhé třídy pro spěšné (?) vlaky.
Část vozů je dodnes v pravidelném provozu, velká část vozů prošla menší či větší úpravou na jiné řady.
* – některé vozy mají maximální rychlost jen 100 km/h
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
14.3.2022
BDh 50 55 81-27 000 ... 049 1967 – 1968 1984 – 1985 <50> ?
MÁV Dunakeszi Főműhely MÁV Dunakeszi Főműhely   120 km/h  
56 * 16
Přestavba vozů Bh/Bhv 20-27 na vozy se služebním a zavazadlovým oddílem.
* vozy 010 a 011 s oddílem pro invalidy (8 míst), 52 míst k sedění, bez míst na jízdní kola
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
14.3.2022
BDbh, BDh 50 55 82-28 100 ... 129 1967 – 1968 1996 <30> 1?
MÁV Dunakeszi Főműhely MÁV Szolnok Járműjavító   120 km/h  
32/56 20* 16*
Úprava řídících vozů BDbt 81-27 – stanoviště strojvedoucího odebráno, úprava interiéru na část pro 56 míst k sedění a zavazadlový prostor / prostor pro přepravu jízdních kol (řada BDh?), případně na část pro 32 míst k sedění, 20 míst pro invalidní vozíky a zvedací plošinu (řada BDbh).
Část vozů byla později upravena a přeznačena na řadu BDd.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
14.3.2022

nahoru
Dunakeszi, rekonstrukce pro MÁV 1973 - 2009
 
Bhv 50 55 20-07 504 ... 836 1970-76 1982-88 51
  100 km/h  
80 2
některé vozy jsou přestavěny z Bh 20-26 a Bhv 20-27
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
22.11.2019
By
Byh
50 55 20-17
50 55 20-06
50 55 20-17
005 ... 496
000 ... 019
5xx
1974-82
1973-74
1993
1995
22
2

  120 km/h**  
80* *
některé vozy By 20-17 přestavěny na BDh a WRy 08-17
* Byh 20-06: přestavba z By 20-17, počet míst 78, oddíl pro invalidy
** některé vozy By 20-17 mají maximální rychlost jen 100 km/h
Vůz By 20-06 018 nemá oddíl pro invalidy ani místa na přepravu jízdních kol. Zbylé dva vozy By 20-06 mají 2 místa pro přepravu jízdních kol.
Od roku 2018 probíhá přeznačení řady Byh 20-06 na řadu Byh 20-17.5
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
22.11.2019
BDh 50 55 81-27 002 ... 049 1967-68 1983 9
  120 km/h  
56 * 16
původně By 20-27 (Dunakeszi 1967-68)
* vůz 011 s oddílem pro invalidy (8 míst), 52 míst k sedění, bez míst na jízdní kola
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
19.4.2017
BDt 50 55 82-07
50 55 82-27
303 ... 344
357 ... 378
1965-70
1963-70
1979-82
1979
3
2
  100 km/h  
56 12
řídicí vůz pro vlaky s nerekonstruovanou lokomotivou ř. 431 (V43)
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
5.4.2017
BDt
BDdf
50 55 82-27
50 55 80-05
101 ... 149 1963-69 1979 15
  100 km/h  
56 12
řídící vůz pro vlaky s lokomotivou ř. 418 (M41)
původně 82-27.0 (Dunakeszi 1963-69)
některé vozy byly rekonstruovány na BDt 80-07 a BDt 80-27.3
Od roku 2018 jsou vozy přeznačovány z řady BDt 82-27 na řadu BDdf 80-05.1.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
24.7.2018

nahoru
Szolnok, rekonstrukce pro MÁV 1978 - 1998
 
Bhrv 50 55 20-05 500 ... 504 1967-70 1997 5
  120 km/h  
76 2 1
rekonstrukce z Bhv 20-07 (Dunakeszi 1963-72)
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
19.4.2017

nahoru
Úpravy a modernizace vozů MÁV Dunakeszi Főműhely, pro MÁV 1975 – 2009
 
BDbh 50 55 82-28 100 ... 129 1967-68 1997 14
  120 km/h  
56 16
Původně řídící vůz, stanoviště strojvedoucího odebráno.
Vůz 82-82 116 má 32 míst k sedění, 20 míst pro invalidní vozíky a zvedací plošinu.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
19.4.2017
BDbt 50 55 80-07
50 55 80-27
300 ... 346
351 ... 375
1963-70 1997 7
5

  100 km/h  
52 12
Řídicí vůz pro vlaky s nerekonstruovanou lokomotivou ř. 431 (V43)
Některé vozy jsou původního provední, ostatní jsou rekonstrukce z BDt 82-27.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
19.4.2017
Bhv 50 55 20-05 550 ... 559 1963-72 1997-98 10
  120 km/h  
79
rekonstrukce z 20-07, 20-27 (šedý nátěr)
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
16.2.2017

nahoru
Dunakeszi, rekonstrukce pro MÁV 1999 - 2009
 
Bhv 50 55 20-05 560 ... 600
601 ... 862
1964-69
1964-69
1998-2000
2002-2009
40
260



  120 km/h  
79
560 ... 581: rekonstrukce z 20-07, 20-27 (šedý nátěr)
582 ... 862: rekonstrukce z 20-07, 20-27, 82-28
Vozy od čísla 737 mají polospouštěcí okna.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
19.4.2017
BDt 50 55 80-05 400 ... 405
406 ... 455
1963-70
1963-70
1999-00
2003-09
6
49


  120 km/h  
44* 5 2
řídící vůz pro vlaky s rekonstruovanou lokomotivou ř. 432 (V43.2)
rekonstrukce z Bhv 20-07, Bhv 20-27, BDt 80-07, BDt 80-27, BDbhv 80-28
400 ... 405: šedý nátěr
* vozy 400 ... 405 46 míst k sezení
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
5.4.2017

nahoru
Halberstadt 1978 - 1983, převzaté vozy od DB AG
 
AByee

ABy
50 55 31-55
50 55 31-55
50 55 31-55

50 55 31-55
000 ... 025
100 ... 102
900 ... 913

500 ... 513
1978-83
1978-83
1978-83

1978-81
1994-97 25
3
14

14

  140 km/h  
25 46
vozy 900 ... 913 podvozky GP 200, ostatní Görlitz Va
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
5.4.2017
Byee
Byee
Byee
By
By
By
Byee
By
50 55 21-55




 
000 ... 003
010 ... 061
150 ... 156
500 ... 571
600 ... 640
750 ... 754
900 ... 905
950 ... 9
1978-83 1993-97 4
51
2
71
41
4
6
9

RAW Halberstadt   140 km/h  
84+2 * wc**
* vozy 600 ... 640 a 950 ... 957 byly původně ABy (DB), 71+2 míst k sezení, vozy 055, 152, 523, 526 80 míst k sezení a místo pro kočárky
** řada Byee s výjimkou vozů 050 ... 055
vozy 000 ... 061, 500 ... 571, 600 ... 640 podvozky Görlitz Va
vozy 150 ... 156, 750 ... 754 podvozky Görlitz VI
vozy 900 ... 949, 950 ... 999 podvozky GP 200
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
30.8.2017
Bydee

Byd
50 55 84-55
50 55 84-55

50 55 84-55
000 ... 017
150 ... 156

500
1978-83
1978-83

1978-83
1993-96
1993-96

1993-96
18
7

1
  140 km/h  
70+12 8
vozy 000 ... 017 a 500 podvozky Görlitz Va
vozy 150 ... 156podvozky Görlitz VI
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
28.5.2014
Bybdtee 50 55 80-55 000 ... 026 1978-83 1993-97 27
  140 km/h  
61+6 8 1
řídicí vůz pro vlaky s rekonstruovanou lokomotivou ř. 433 (V43.3)
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
19.4.2017


Poslední aktualizace: 14.3.2022

Kompletace dat: Jiří Pokorný

Zdroje:
• György Kovács a přátelé
vasutikocsi.freeweb.hu
szemelykocsi.toth-maros.hu
www.vonatosszeallitas.hu

Autoři nákresů: Iván Zoltán, Sven Eger, pd.

vagonWEB.cz
Železniční osobní vozy