vagonWEB
Železniční osobní vozy
 
vagonWEB
Železniční osobní vozy
Hlavní strana » Popisy » Osobní vozy MÁV-START - rychlíkové a regionální
cs         ▼
Česky
English
Deutsch
Polski
Magyar

Osobní vozy MÁV-START - rychlíkové a regionální

MÁV Dunakeszi Főműhely, pro MÁV 1957 – 1984?
Dunakeszi, rekonstrukce pro MÁV 1973 - 2009
Szolnok, rekonstrukce pro MÁV 1978 - 1998
Úpravy a modernizace vozů MÁV Dunakeszi Főműhely, pro MÁV 1975 – 2009
Dunakeszi, rekonstrukce pro MÁV 1999 - 2009
Halberstadt 1978 - 1983, převzaté vozy od DB AG
Fabryka Lokomotyw i Wagonów Poznań & PaFaWag Wrocław, pro MÁV 1979 – 1980?, UIC-Y
VEB Waggonbau Bautzen a Görlitz, pro MÁV 1978 – 1985, UIC-Y/UIC-Z2
Úpravy a modernizace vozů MVG Győr menšího rozsahu, pro MÁV 1983 – 2000, UIC-Y
Vozy zakoupené od ÖBB 2015
Seřazení:
• Podle skupin
Podle tříd
Podle abecedy
Tabulkové zobrazení

Zobrazení:
• Jen provozní řady
Včetně vyřazených
Jen vyřazené

nahoru
MÁV Dunakeszi Főműhely, pro MÁV 1957 – 1984?
 
Bhv
50 55 20-07 000 ... 836? 1970 – 1972 [837?] 23
1 2



MÁV Dunakeszi Főműhely   100 km/h  
80
Poslední velká série vozů pro regionální dopravu, které jsou vybaveny vstupem do vozu i veprostřed vozu.
Část vozů je dodnes v pravidelném provozu.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
14.11.2022
By
50 55 20-17 000 ... 496 1972 – 1984 [497] 1

MÁV Dunakeszi Főműhely   120 km/h*  
80
Série vozů druhé třídy pro spěšné (?) vlaky.
Část vozů je dodnes v pravidelném provozu, velká část vozů prošla menší či větší úpravou na jiné řady.
* – některé vozy mají maximální rychlost jen 100 km/h
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
14.11.2022

nahoru
Dunakeszi, rekonstrukce pro MÁV 1973 - 2009
 
BDt
BDdf
50 55 82-27
50 55 80-05
101 ... 149 1963-69 1979 8
  100 km/h  
56 12
řídící vůz pro vlaky s lokomotivou ř. 418 (M41)
původně 82-27.0 (Dunakeszi 1963-69)
některé vozy byly rekonstruovány na BDt 80-07 a BDt 80-27.3
Od roku 2018 jsou vozy přeznačovány z řady BDt 82-27 na řadu BDdf 80-05.1.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
14.11.2022

nahoru
Szolnok, rekonstrukce pro MÁV 1978 - 1998
 
Bhrv
50 55 20-05 500 ... 504 1967-70 1997 <5> 2
  120 km/h  
76 2 1
rekonstrukce z Bhv 20-07 (Dunakeszi 1963-72)
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
14.11.2022

nahoru
Úpravy a modernizace vozů MÁV Dunakeszi Főműhely, pro MÁV 1975 – 2009
 
BDbh
50 55 82-28 100 ... 129 1967-68 1997 13
  120 km/h  
56 16
Původně řídící vůz, stanoviště strojvedoucího odebráno.
Vůz 82-82 116 má 32 míst k sedění, 20 míst pro invalidní vozíky a zvedací plošinu.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
14.11.2022
Bhv
50 55 20-05 550 ... 559 1963-72 1997-98 9
  120 km/h  
79
rekonstrukce z 20-07, 20-27 (šedý nátěr)
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
14.11.2022

nahoru
Dunakeszi, rekonstrukce pro MÁV 1999 - 2009
 
Bhv
50 55 20-05 560 ... 600
601 ... 862
1964-69
1964-69
1998-2000
2002-2009
40
260

  120 km/h  
79
560 ... 581: rekonstrukce z 20-07, 20-27 (šedý nátěr)
582 ... 862: rekonstrukce z 20-07, 20-27, 82-28
Vozy od čísla 737 mají polospouštěcí okna.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
14.11.2022
BDt
50 55 80-05 400 ... 405
406 ... 455
1963-70
1963-70
1999-00
2003-09
6
49


  120 km/h  
44* 5 2
řídící vůz pro vlaky s rekonstruovanou lokomotivou ř. 432 (V43.2)
rekonstrukce z Bhv 20-07, Bhv 20-27, BDt 80-07, BDt 80-27, BDbhv 80-28
400 ... 405: šedý nátěr
* vozy 400 ... 405 46 míst k sezení
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
5.4.2017

nahoru
Halberstadt 1978 - 1983, převzaté vozy od DB AG
 
Bc
51 55 59-80 001 ... 008 1970 1985 <8> 8
MVG Győr MÁV Dunakeszi Járműjavító   160 km/h  
54
Přestavba z vozů B 20-41. Vůz č. 000 přečislováni na 008
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
14.11.2022

nahoru
Fabryka Lokomotyw i Wagonów Poznań & PaFaWag Wrocław, pro MÁV 1979 – 1980?, UIC-Y
 
Bo
50 55 20-37 000 ... 212 1979 - 1980 [213] 2

FLW Poznań   120 km/h  
80
Tovární typ 131A.
V roce 2008 bylo 7 vozů modernizováno na Apee/Bpee, v letech 1990 – 1991 bylo 32 vozů modernizováno na řadu Bko pro vlaky InterCity.
Zbývající vozidla jsou držena pro "retro" účely
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
14.11.2022
Bko
50 55 20-37 000 ... 212 1979 – 1980 1990 – 1991 [32] 1
FLW Poznań MÁV Dunakeszi Járműjavító   120 km/h  
60
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
14.11.2022

nahoru
VEB Waggonbau Bautzen a Görlitz, pro MÁV 1978 – 1985, UIC-Y/UIC-Z2
 
A
51 55 19-80 000 ... 019 1981 [20] 1
VEB Waggonbau Bautzen   160 km/h  
54
Zbývající vozidlo je drženo pro "retro" účely
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
14.11.2022
B
51 55 20-80 000 ... 034 1981 [35] 1
VEB Waggonbau Bautzen   140 km/h  
80
Zbývající vozidlo je drženo pro "retro" účely
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
14.11.2022
WLAB
51 55 70-80 000 ... 009 1985 [10] 0
VEB Waggonbau Görlitz   140 km/h  
10-30
V roce 2017 dosazení zásuvek 230V a 5V USB. Vůz č. 000 přečislováni na 010
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
14.11.2022

nahoru
Úpravy a modernizace vozů MVG Győr menšího rozsahu, pro MÁV 1983 – 2000, UIC-Y
 
Bd
50 55 84-44 001 ... 005 2010 5
  140 km/h  
8 28
úprava z vozů Ds 95-80: služební oddíl upraven pro cestující, zbytek vozu uzpůsoben pro přepravu jízdních kol
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
14.11.2022
Bd
50 55 84-07 001 ... 003 1971 2013 <3> 3
  120 km/h  
12 + 12 sklopných 26
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
14.11.2022
Ad
50 55 19-30 003 ... 016 1971 1992 - 1993 <8> 4
MVG Győr MÁV Dunakeszi Főműhely   140 km/h  
54 3
Vozy pro mezinárodní provoz.
Modernizace vozů A 19-41 – odebrání parního topení a části elektrické výzbroje, modernizace interiéru. Vozy prošly úpravou související se zrušením první třídy v rychlících, beze změny typového označení a průběžně jsou modernizovány.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
14.11.2022
Bd
51 55 29-30 001 ... 013 1971 1992 - 1993 <13> 13
MVG Győr MÁV Dunakeszi Járműjavító   140 km/h  
24+40 3
Vozy pro mezinárodní provoz.
Modernizace vozů AB 39-41 – odebrání parního topení a části elektrické výzbroje, modernizace interiéru. Vozy prošly úpravou související se zrušením první třídy v rychlících, beze změny typového označení a průběžně jsou modernizovány.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
14.11.2022
Bd
51 55 20-30 003 ... 095 1970 - 1971 1992 - 1993 <13?> 13


MVG Győr MÁV Dunakeszi Járműjavító   140 km/h  
80 3
Vozy pro mezinárodní provoz.
Modernizace vozů B 20-41 – odebrání parního topení a části elektrické výzbroje, modernizace interiéru.
Vozy jsou průběžně modernizovány.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
17.12.2022
Bd
50 55 29-37 500 ... 506 1970 - 1971 1992 - 1993 <7?> 5
MVG Győr MÁV Dunakeszi Járműjavító   140 km/h  
80 3
Vozy pro mezinárodní provoz.
Modernizace vozů A 19-35 – odebrání parního topení a části elektrické výzbroje, modernizace interiéru.
Vozy jsou průběžně modernizovány.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
17.12.2022
Bd
50 55 20-37 500 ... 546 1970 - 1971 1992 - 1993 <46> 45


MVG Győr MÁV Dunakeszi Járműjavító   140 km/h  
80 3
Vozy pro mezinárodní provoz.
Modernizace vozů B 20-35 – odebrání parního topení a části elektrické výzbroje, modernizace interiéru.
Vozy jsou průběžně modernizovány.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
17.12.2022
Bd
50 55 20-37 300 ... 369 1970 - 1971 1992 - 1993 <70?> 50




MVG Győr MÁV Dunakeszi Járműjavító   140 km/h  
80
Vozy pro mezinárodní provoz.
Modernizace vozů B 20-41 – odebrání parního topení a části elektrické výzbroje, modernizace interiéru.
Vozy jsou průběžně modernizovány.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
17.12.2022

nahoru
Vozy zakoupené od ÖBB 2015
V roce 2015 bylo od ÖBB zakoupeno 49 vozů 2. třídy původní řady Bmpz-l (50 81 20-73) a 6 řídících vozů původní řady Bmpz-s (50 81 80-73). Vozy byly před uvedením do provozu mírně modernizovány v dílnách MÁV Szolnok Járműjavító.
 
Bpmee
51 55 20-76 001 ... 049 1980 - 1986 2015 – 2016 {49} 49
Jenbacher Werke, SGP Graz, SGP Simmering MÁV Szolnok Járműjavító   160 km/h  
80 1
V roce 2015 zakoupeno 49 vozů od ÖBB.
Vozy byly před uvedením do provozu mírně modernizovány – nový nátěr, nové potahy sedadel, ...
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
14.11.2022
Bpmbdfee
51 55 80-76 201 ... 206 1982 – 1986 2015 {6} 6
Jenbacher Werke MÁV Szolnok Járműjavító   2tr  
56 5 1
V roce 2015 zakoupeno 6 vozů od ÖBB.
Vozy byly před uvedením do provozu mírně modernizovány – nový nátěr, nové potahy sedadel, ...
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
14.11.2022


Poslední aktualizace: 17.12.2022

Kompletace dat: Jiří Pokorný

Zdroje:
• György Kovács a přátelé
vasutikocsi.freeweb.hu
szemelykocsi.toth-maros.hu
www.vonatosszeallitas.hu

Autoři nákresů: Iván Zoltán, Sven Eger, pd.

Vysvětlivky barevného rozlišení:

Provozované vozy
Vyřazené vozy
Provozované rekonstruované vozy
Vyřazené rekonstruované vozy
Provozované převzaté vozy
Vyřazené převzaté vozy
vagonWEB.cz
Železniční osobní vozy