Osobní vozy MÁV-START pro regionální dopravuMÁV Dunakeszi Főműhely, pro MÁV 1957 – 1984?Dunakeszi, rekonstrukce pro MÁV 1973 - 2009 Szolnok, rekonstrukce pro MÁV 1978 - 1998 Úpravy a modernizace vozů MÁV Dunakeszi Főműhely, pro MÁV 1975 – 2009 Dunakeszi, rekonstrukce pro MÁV 1999 - 2009 Halberstadt 1978 - 1983, převzaté vozy od DB AG | Seřazení: • Podle skupin Podle tříd Podle abecedy Tabulkové zobrazení Zobrazení: • Jen provozní řady Včetně vyřazených Jen vyřazené |
nahoru |
|||||||||||||
MÁV Dunakeszi Főműhely, pro MÁV 1957 – 1984? | |||||||||||||
|
|||||||||||||
Bhv | 50 55 20-07 | 000 ... 836? | 1970 – 1972 | [837?] | ? | ![]() ![]() |
|||||||
![]() |
MÁV Dunakeszi Főműhely | 100 km/h | |||||||||||
![]() ![]() |
|||||||||||||
Poslední velká série vozů pro regionální dopravu, které jsou vybaveny vstupem do vozu i veprostřed vozu. Část vozů je dodnes v pravidelném provozu. |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 14.3.2022 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
By | 50 55 20-17 | 000 ... 496 | 1972 – 1984 | [497?] | ? | ![]() ![]() |
|||||||
![]() |
MÁV Dunakeszi Főműhely | 120 km/h* | |||||||||||
![]() ![]() |
|||||||||||||
Série vozů druhé třídy pro spěšné (?) vlaky. Část vozů je dodnes v pravidelném provozu, velká část vozů prošla menší či větší úpravou na jiné řady. * – některé vozy mají maximální rychlost jen 100 km/h |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 14.3.2022 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
BDh | 50 55 81-27 | 000 ... 049 | 1967 – 1968 | 1984 – 1985 | <50> | ? | ![]() |
||||||
![]() |
MÁV Dunakeszi Főműhely | MÁV Dunakeszi Főműhely | 120 km/h | ||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||
Přestavba vozů Bh/Bhv 20-27 na vozy se služebním a zavazadlovým oddílem. * vozy 010 a 011 s oddílem pro invalidy (8 míst), 52 míst k sedění, bez míst na jízdní kola |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 14.3.2022 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
BDbh, BDh | 50 55 82-28 | 100 ... 129 | 1967 – 1968 | 1996 | <30> | 1? | ![]() |
||||||
![]() |
MÁV Dunakeszi Főműhely | MÁV Szolnok Járműjavító | 120 km/h | ||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||
Úprava řídících vozů BDbt 81-27 – stanoviště strojvedoucího odebráno, úprava interiéru na část pro 56 míst k sedění a zavazadlový prostor / prostor pro přepravu jízdních kol (řada BDh?), případně na část pro 32 míst k sedění, 20 míst pro invalidní vozíky a zvedací plošinu (řada BDbh). Část vozů byla později upravena a přeznačena na řadu BDd. |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 14.3.2022 | ||||||||||||
nahoru |
|||||||||||||
Dunakeszi, rekonstrukce pro MÁV 1973 - 2009 | |||||||||||||
|
|||||||||||||
Bhv | 50 55 20-07 | 504 ... 836 | 1970-76 | 1982-88 | 51 | ![]() |
|||||||
![]() |
100 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||
některé vozy jsou přestavěny z Bh 20-26 a Bhv 20-27 | |||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 22.11.2019 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
By Byh |
50 55 20-17 50 55 20-06 50 55 20-17 |
005 ... 496 000 ... 019 5xx |
1974-82 1973-74 |
1993 1995 |
22 2 |
![]() |
|||||||
![]() |
120 km/h** | ||||||||||||
![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||
některé vozy By 20-17 přestavěny na BDh a WRy 08-17 * Byh 20-06: přestavba z By 20-17, počet míst 78, oddíl pro invalidy ** některé vozy By 20-17 mají maximální rychlost jen 100 km/h Vůz By 20-06 018 nemá oddíl pro invalidy ani místa na přepravu jízdních kol. Zbylé dva vozy By 20-06 mají 2 místa pro přepravu jízdních kol. Od roku 2018 probíhá přeznačení řady Byh 20-06 na řadu Byh 20-17.5 |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 22.11.2019 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
BDh | 50 55 81-27 | 002 ... 049 | 1967-68 | 1983 | 9 | ![]() |
|||||||
![]() |
120 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||
původně By 20-27 (Dunakeszi 1967-68) * vůz 011 s oddílem pro invalidy (8 míst), 52 míst k sedění, bez míst na jízdní kola |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 19.4.2017 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
BDt | 50 55 82-07 50 55 82-27 |
303 ... 344 357 ... 378 |
1965-70 1963-70 |
1979-82 1979 |
3 2 |
||||||||
![]() |
100 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||
řídicí vůz pro vlaky s nerekonstruovanou lokomotivou ř. 431 (V43) |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 5.4.2017 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
BDt BDdf |
50 55 82-27 50 55 80-05 |
101 ... 149 | 1963-69 | 1979 | 15 | ||||||||
![]() |
100 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||
řídící vůz pro vlaky s lokomotivou ř. 418 (M41) původně 82-27.0 (Dunakeszi 1963-69) některé vozy byly rekonstruovány na BDt 80-07 a BDt 80-27.3 Od roku 2018 jsou vozy přeznačovány z řady BDt 82-27 na řadu BDdf 80-05.1. |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 24.7.2018 | ||||||||||||
nahoru |
|||||||||||||
Szolnok, rekonstrukce pro MÁV 1978 - 1998 | |||||||||||||
|
|||||||||||||
Bhrv | 50 55 20-05 | 500 ... 504 | 1967-70 | 1997 | 5 | ![]() |
|||||||
![]() |
120 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||
rekonstrukce z Bhv 20-07 (Dunakeszi 1963-72) | |||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 19.4.2017 | ||||||||||||
nahoru |
|||||||||||||
Úpravy a modernizace vozů MÁV Dunakeszi Főműhely, pro MÁV 1975 – 2009 | |||||||||||||
|
|||||||||||||
BDbh | 50 55 82-28 | 100 ... 129 | 1967-68 | 1997 | 14 | ![]() |
|||||||
![]() |
120 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||
Původně řídící vůz, stanoviště strojvedoucího odebráno. Vůz 82-82 116 má 32 míst k sedění, 20 míst pro invalidní vozíky a zvedací plošinu. |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 19.4.2017 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
BDbt | 50 55 80-07 50 55 80-27 |
300 ... 346 351 ... 375 |
1963-70 | 1997 | 7 5 |
![]() |
|||||||
![]() |
100 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||
Řídicí vůz pro vlaky s nerekonstruovanou lokomotivou ř. 431 (V43) Některé vozy jsou původního provední, ostatní jsou rekonstrukce z BDt 82-27. |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 19.4.2017 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
Bhv | 50 55 20-05 | 550 ... 559 | 1963-72 | 1997-98 | 10 | ||||||||
![]() |
120 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() |
|||||||||||||
rekonstrukce z 20-07, 20-27 (šedý nátěr) | |||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 16.2.2017 | ||||||||||||
nahoru |
|||||||||||||
Dunakeszi, rekonstrukce pro MÁV 1999 - 2009 | |||||||||||||
|
|||||||||||||
Bhv | 50 55 20-05 | 560 ... 600 601 ... 862 |
1964-69 1964-69 |
1998-2000 2002-2009 |
40 260 |
![]() |
|||||||
![]() ![]() |
120 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() |
|||||||||||||
560 ... 581: rekonstrukce z 20-07, 20-27 (šedý nátěr) 582 ... 862: rekonstrukce z 20-07, 20-27, 82-28 Vozy od čísla 737 mají polospouštěcí okna. |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 19.4.2017 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
BDt | 50 55 80-05 | 400 ... 405 406 ... 455 |
1963-70 1963-70 |
1999-00 2003-09 |
6 49 |
||||||||
![]() ![]() |
120 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||
řídící vůz pro vlaky s rekonstruovanou lokomotivou ř. 432 (V43.2) rekonstrukce z Bhv 20-07, Bhv 20-27, BDt 80-07, BDt 80-27, BDbhv 80-28 400 ... 405: šedý nátěr * vozy 400 ... 405 46 míst k sezení |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 5.4.2017 | ||||||||||||
nahoru |
|||||||||||||
Halberstadt 1978 - 1983, převzaté vozy od DB AG | |||||||||||||
|
|||||||||||||
AByee ABy |
50 55 31-55 50 55 31-55 50 55 31-55 50 55 31-55 |
000 ... 025 100 ... 102 900 ... 913 500 ... 513 |
1978-83 1978-83 1978-83 1978-81 |
1994-97 | 25 3 14 14 |
![]() |
|||||||
![]() |
140 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||
vozy 900 ... 913 podvozky GP 200, ostatní Görlitz Va | |||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 5.4.2017 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
Byee Byee Byee By By By Byee By |
50 55 21-55 |
000 ... 003 010 ... 061 150 ... 156 500 ... 571 600 ... 640 750 ... 754 900 ... 905 950 ... 9 |
1978-83 | 1993-97 | 4 51 2 71 41 4 6 9 |
![]() |
|||||||
![]() |
RAW Halberstadt | 140 km/h | |||||||||||
![]() ![]() |
|||||||||||||
* vozy 600 ... 640 a 950 ... 957 byly původně ABy (DB), 71+2 míst k sezení, vozy 055, 152, 523, 526 80 míst k sezení a místo pro kočárky ** řada Byee s výjimkou vozů 050 ... 055 vozy 000 ... 061, 500 ... 571, 600 ... 640 podvozky Görlitz Va vozy 150 ... 156, 750 ... 754 podvozky Görlitz VI vozy 900 ... 949, 950 ... 999 podvozky GP 200 |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 30.8.2017 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
Bydee Byd |
50 55 84-55 50 55 84-55 50 55 84-55 |
000 ... 017 150 ... 156 500 |
1978-83 1978-83 1978-83 |
1993-96 1993-96 1993-96 |
18 7 1 |
||||||||
![]() |
140 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||
vozy 000 ... 017 a 500 podvozky Görlitz Va vozy 150 ... 156podvozky Görlitz VI |
|||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 28.5.2014 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
Bybdtee | 50 55 80-55 | 000 ... 026 | 1978-83 | 1993-97 | 27 | ![]() |
|||||||
![]() |
140 km/h | ||||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||
řídicí vůz pro vlaky s rekonstruovanou lokomotivou ř. 433 (V43.3) | |||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 19.4.2017 |
Poslední aktualizace: 14.3.2022
Kompletace dat: Jiří Pokorný
Zdroje:
• György Kovács a přátelé
• vasutikocsi.freeweb.hu
• szemelykocsi.toth-maros.hu
• www.vonatosszeallitas.hu
Autoři nákresů: Iván Zoltán, Sven Eger, pd.