Osobní vozy pro dálkovou dopravu RENFEŠpanělský národní dopravce RENFE ukončil provoz klasických vlaků složených z osobních vozů a tažených lokomotivou v roce 2020. Od té doby provozuje osobní železniční dopravu pouze elektrickými a motorovými jednotkami, případně jednotkami Talgo (s výjimkou turistických historických vlaků). Na této stránce jsou uvedeny ty řady osobních vozů RENFE, které byly v pravidelném provozu v závěru tohoto období, konkrétně po roce 2010. Série 7100Série 9000 Série 10000 Série 2000 | Sortierung: • Nach Gruppen Nach Klassen Alphabetisch Tabellarische Ansicht |
oben |
||||||||||||||
Série 7100 | ||||||||||||||
Z vozů UIC-X dodávaných v 60. letech (série 8000) vzniklo v pozdějších letech více různých rekonstruovaných řad. Z nich byla po roce 2010 v provozu pouze série 7100. |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 71 79-78 | 101 ... 140 | 1988-89 | <40> | 0 | 2012 | 160 km/h | |||||||
1963-69 | ||||||||||||||
26 | ||||||||||||||
Kompletní rekonstrukce 40 vozů BB 8500 z let 1963-69 (MMC, CAF, Naval, LHB, Westwagon): kupé s lůžky a sprchou, odstranění dvou dveří a další úpravy. V roce 1994 byly vozy opatřeny podvozky GC3 na rychlost 160 km/h namísto původních podvozků Minden. | ||||||||||||||
Fehler melden | Permanent link | 5.10.2022 | |||||||||||||
oben |
||||||||||||||
Série 9000 | ||||||||||||||
V letech 1981 - 1985 bylo RENFE dodáno 110 vozů nové generace, která byla označena jako série 9000. Vozy byly dodány v následujících řadách: AA (A12t) 9001-9010, AA (A9t) 9101-9105, AAR (AR7t) 9701-9705, BB (B11t) 9201-9270, BBR (BR4t) 9801-9810, RRR (R9) 9001-9010, BBL (Bc10x) 9601-9660 (v závorce řadové označení používané po roce 1987). Některé vozy prošly během let různými modernizacemi. Po roce 2010 byly v provozu ještě následující uvedené řady. Poslední vozy série 9000 byly z pravidelného provozu vyřazeny v roce 2015. V roce 2020 bylo 9 odstavených vozů prodáno do Portugalska (CP). |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 71 19-70 | 101 ... 107 | 1996-97 2006-.. |
<7> | 2015 | 160 km/h | ||||||||
1982, 1981 | ||||||||||||||
55 | ||||||||||||||
Úpravy v interiéru mezi léty 1997-98 a od roku 2006 (CAF, MACOSA): instalace videa, čalounění, úpravy zavazadlových prostor, nátěr a další. Podvozek GC1. Původně 5 AA 9100 (Renfe 1982) a další 2 AA 9000 z roku 1981. V roce 2020 byly 2 vozy prodány do Portugalska (CP). |
||||||||||||||
Fehler melden | Permanent link | 5.10.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 71 20-70 | 001 ... 023 | 1996-97 | 2015 | 160 km/h | |||||||||
1981-82 | ||||||||||||||
80 | ||||||||||||||
Transformace (Renfe) 23 vozů BB 9200 z let 1981-82, při které došlo ke snížení počtu míst, instalace videa, úpravy interiéru - čalounění, zavazadlový oddíl a další. Podvozek GC1. V roce 2020 byly 2 vozy prodány do Portugalska (CP). |
||||||||||||||
Fehler melden | Permanent link | 5.10.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 71 50-70 | 601 ... 660 | 2005-06 | 2015 | 160 km/h | |||||||||
1984-85 | ||||||||||||||
60 | ||||||||||||||
Původně 60 vozů označených jako BBL 9601 - 9660. V letech 2005-06 drobnější úpravy v interiéru (CAF, MACOSA). Podvozky GC1. Poznámka: tyto vozy více odpovídají lehátkovým vozům Corail B10c10ux SNCF než ostatním vozům série 9000 RENFE, význam jejich zařazení do série 9600 je do jisté míry diskutabilní. V roce 2020 bylo 5 vozů prodáno do Portugalska (CP). |
||||||||||||||
Fehler melden | Permanent link | 10.10.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 71 85-70 | 801 ... 810 | 2005-06 | 2011 | 160 km/h | |||||||||
1982 | ||||||||||||||
32 | ||||||||||||||
Různé menší úpravy mezi léty 2005-06. Podvozky GC1. Původně 10 vozů BBR4t 9800 (Renfe 1982; koncem 80. let přeznačeno na BR4t 9800). V letech 1996-97 bylo 8 vozů upraveno (CAF, MACOSA) na BR3t 9820, v původním stavu zůstaly 2 vozy. | ||||||||||||||
Fehler melden | Permanent link | 5.10.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 71 85-70 | 821 ... 828 | 1996-97 | 2015 | 160 km/h | |||||||||
1982 | ||||||||||||||
28+1 | ||||||||||||||
8 vozů vzniklých z původních BR4t 9800. V letech 1996-97 (Renfe) snížení početu sedadel a jejich renovace, instalace videa a další úpravy. Podvozek GC1. | ||||||||||||||
Fehler melden | Permanent link | 5.10.2022 | |||||||||||||
oben |
||||||||||||||
Série 10000 | ||||||||||||||
Na sérii 9000 plynule navázaly dodávky vylepšené série 10000, kterých bylo v letech 1984-1988 dodáno 189 vozů v následujících řadách: AA (A10x) 10001-10037, BB (B11x) 10201-10296, BBR (BR4x) 10801-10821, BBL (Bc10x) 10601-10620, DDE (D10) 10401-10415. Oproti předchozí sérii se lišily zejména vylepšeným interiérem, klimatizací již z výroby, jiným typem podvozků, některé vozy byly vybaveny předsuvnými dveřmi, rozměry vozu odpovídaly UIC-Z. 41 vozů B11x prošlo v letech 1999-2002 kompletní modernizací na sérii 2000 (Arco). Po roce 2010 byly ze série 10000 v provozu ještě následující uvedené řady. |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 71 10-78 | 001 ... 037 | 2005-2007 | 2015 | 160 km/h | |||||||||
1984-87 | ||||||||||||||
60 | ||||||||||||||
Různé menší úpravy v letech 2005-2007 (CAF, MACOSA, Babcock&Wilcox). Podvozek GC3A. V roce 2020 byly 2 vozy prodány do Portugalska (CP). |
||||||||||||||
Fehler melden | Permanent link | 5.10.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
58 71 60-78 | 501 ... 505 | 1995 | 2015 | 160 km/h | |||||||||
1986 | ||||||||||||||
44 | ||||||||||||||
Celková přestavba vozů BZ5x (r.v. 1986, předtím B11x 10200 - CAF, MACOSA, Babcock&Wilcox) v roce 1995 (Renfe): středová chodba, video, superpolohovací sedadla, vylepšení interiéru, zvýšení pohodlí a další. Podvozek GC3A. Takto vzniklo v roce 1995 5 vozů. V roce 2020 byly 3 vozy prodány do Portugalska (CP). |
||||||||||||||
Fehler melden | Permanent link | 5.10.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 71 85-78 | 801 ... 821 | 2005-06 | 2015 | 160 km/h | |||||||||
1985-87 | ||||||||||||||
32 | ||||||||||||||
Podvozek GC31, menší úpravy v letech 2005-06 (CAF, MACOSA, Babcock&Wilcox). Původně 21 vozů BBR 10800. V roce 2007 byl jeden vůz prodán do Argentiny. |
||||||||||||||
Fehler melden | Permanent link | 5.10.2022 | |||||||||||||
oben |
||||||||||||||
Série 2000 | ||||||||||||||
V letech 1999 až 2002 prošlo 41 vozů řady B11x ze série 10000 kompletní modernizací pro vlaky Arco. Při modernizaci byl kompletně přepracován interiér (vznikly vozy tří různých řad), podvozek GC3D byl upraven pro zvýšenou rychlost 200 km/h. Vozy byly v provozu do roku 2020, poté byla většina prodána do Portugalska (CP). |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 71 12-98 | 001 ... 010 | 1999-02 | 2020 | 200 km/h | |||||||||
1984-87 | ||||||||||||||
56 | ||||||||||||||
V roce 2020 bylo 9 vozů prodáno do Portugalska (CP). | ||||||||||||||
Fehler melden | Permanent link | 5.10.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 71 20-98 | 201 ... 221 | 1999-02 | 2020 | 200 km/h | |||||||||
1984-87 | ||||||||||||||
80 | ||||||||||||||
V roce 2020 bylo 18 vozů prodáno do Portugalska (CP). | ||||||||||||||
Fehler melden | Permanent link | 5.10.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 71 85-98 | 801 ... 810 | 1999-02 | 2020 | 200 km/h | |||||||||
1984-87 | ||||||||||||||
24 | ||||||||||||||
V roce 2020 bylo 9 vozů prodáno do Portugalska (CP). | ||||||||||||||
Fehler melden | Permanent link | 5.10.2022 |
Letzte Aktualisierung: 10.10.2022
Kompletace dat: Vít Hinčica, pd. Fotografie použité k úpravám nákresů: Alfonso Marco Pérez.
Údaje jsou bez záruky. Uvítám veškeré upřesnění a doplnění. Vaše připomínky můžete směřovat do formuláře pod odkazem "Našli jste chybu?" uvedeného u každého vozu, do diskuzního fóra nebo na mail vagonweb(zavináč)vagonweb(tečka)cz, děkuji.
Zdroje
• www.listadotren.es/viajeros/
• amp64.blogspot.com
Autoři nákresů: Juan Carlos Alonso Mostaza, jcamostaza(zavináč)hotmail(tečka)com (licence); pd.
Explanation of colour marking:
Vehicles in operation | |
Withdrawn vehicles | |
Rebuild vehicles in operation | |
Withdrawn rebuild vehicles | |
Second-hand vehicles in operation | |
Withdrawn second-hand vehicles |