vagonWEB

Železniční osobní vozy

Hlavní strana » Popisy » Osobní vozy PKPIC

Osobní vozy PKPIC

Vozy standardu UIC-Z


Historie výroby osobních vozů délky 26,4 m se v Polsku začíná psát už v roce 1979, kdyby byly v Pafawagu Wrocław vyrobeny první dva prototypy vozů podle standardu UIC 567-2, více známým jako UIC-Z2. Zároveň to byly první vozy této kategorie vyrobené v tehdejším východním bloku. Prototypy však nebyly příliš úspěšné a pro nezájem PKP byl vývoj přerušen. Navázáno bylo až o téměř 10 let později, kdy PKP potřebovaly moderní vozy pro vlaky směřující do západní Evropy. V roce 1988 byly vyrobeny další prototypy, ale již od výrobce H. Cegielski - FPS Poznań. Akutní potřeba moderních vozů na přelomu 80. a 90. let pak byla řešena nákupem vozů z německých vagónek Bautzen a Görlitz. Počátkem 90. let byla zahájena sériová výroba vozů UIC-Z2 a později i UIC-Z1 v již zmíněném podniku H. Cegielski - FPS Poznań, který se tak stal jejich téměř výhradním dodavatelem pro PKP.



Přehled je uspořádán podle původních skupin, ve kterých byly vozy dodány (tzn. například vozy 155A a 170A jsou zahrnuty do původní skupiny Görlitz 1990). V přehledu jsou uvedeny všechny vozy délky 26,4 m (vyjma patrových), které jsou nebo byly v provozu u PKP Intercity, resp. u předchůdce PKP.

H. Cegielski - FPS Poznań 1994 - 1996, UIC - Z2
ABB Henschel + H. Cegielski - FPS Poznań 1996 - 1997, UIC - Z1
H. Cegielski - FPS Poznań 1998 - doposud, UIC - Z1
Úpravy a modernizace vozů H. Cegielski - FPS Poznań, pro PKPIC 2003 - 2016, UIC-Z2
Úpravy a modernizace vozů Waggonbau Bautzen, pro PKPIC 2005 - 2010, UIC-X
Úpravy a modernizace vozů Waggonbau Görlitz, pro PKPIC 2006 - 2015, UIC-Z2
Úpravy a modernizace vozů Waggonbau Bautzen, pro PKPIC 2005 - 2010, UIC-Z2
Úpravy a modernizace vozů H. Cegielski - FPS Poznań, pro PKPIC 2005 - 2010, UIC-Z2
Úpravy a modernizace vozů ABB Henschel + H. Cegielski - FPS Poznań, pro PKPIC 2005 - 2010, UIC-Z1
Úpravy a modernizace vozů H. Cegielski - FPS Poznań, pro PKPIC 2005 - 2010, UIC-Z1
Seřazení:
• Podle skupin
Podle tříd
Podle abecedy
Tabulkové zobrazení

Zobrazení:
• Jen provozní řady
Včetně vyřazených
Jen vyřazené

nahoru
H. Cegielski - FPS Poznań 1994 - 1996, UIC - Z2
Od roku 1994 byly PKP dodávány vozy domácího výrobce HCP Poznań již v klimatizovaném provedení, s podvozky Minden-Deutz MD 523. H. Cegielski - FPS Poznań v letech 1994 - 1996 vyrobil celkem 44 vozů typů 144A, 144Aa, 145A a 145Ab. Většina vozů prošla modernizací.
 
A9emnouz 61 51 19-70 376 ... 385 1996 [10] 10 145Ab
HCP Poznań   160 km/h  
12+36 *
3 oddíly jsou čtyřmístné (tzv. Business class). První vozy v nátěru PKP "tęczówka".
WiFi od roku 2014.
* Zásuvky 230 V pouze v business oddílech.
Našli jste chybu?
26.12.2018

nahoru
ABB Henschel + H. Cegielski - FPS Poznań 1996 - 1997, UIC - Z1
Začátkem 90. let uzavřel podnik H. Cegielski smlouvu s ABB Henschel na dodávku technologií pro konstrukci a výrobu vozů pro rychlost 200 km/h (UIC-Z1). Jednou z podmínek kontraktu byl požadavek na odběr 50 vozů tohoto typu pro PKP od ABB Henschel. Tyto vozy byl dodány v letech 1996 - 1997, přičemž některé práce byly prováděny už v H. Cegielski FPS. Vozy jsou v provozu dosud, některé byly upraveny na jiné řady. Podvozky Minden-Deutz MD 524.
 
A9mnouz 61 51 19-90 005, 007 ... 009, 012 ... 015 1996 [15] 8 Z1A
ABB Henschel + HCP Poznań   200 km/h  
54
WiFi od roku 2014, zásuvky 230V od roku 2017.

7 vozů bylo postupně přestavěno na jídelní vozy řady WRmnouz (Z1AWR/406A/406A-10)
Našli jste chybu?
26.12.2018
B11mnouz 61 51 21-90 001 ... 035??? 1996 - 1997 [35] 35 Z1B
ABB Henschel + HCP Poznań   200 km/h  
66
Mezi lety 2001 a 2015 bylo 18 vozů vyčleněno pro vlaky BWE (Berlin-Warszawa-Expres) a byly opatřeny odlišným nátěrem. 6 z nich bylo upraveno pro přepravu imobilních cestujících (viz níže). Zásuvky 230V od roku 2017?.

6 vozů bylo upraveno na řadu B10bmnouz beze změny typového označení
1 vůz byl v roce 2006 přestavěn na konferenční vůz řady ASdmnu (507A)
Našli jste chybu?
26.12.2018

nahoru
H. Cegielski - FPS Poznań 1998 - doposud, UIC - Z1
Další dodávky nových osobních vozů standardu UIC-Z1 pro PKP pochází opět od výrobce H. Cegielski - FPS Poznań. Některé starší vozy již prošly modernizací či úpravou.

Koncem 90. let byly dodány nové velkoprostorové vozy.
V roce 2000 byly dodány dva vozy, celé v business uspořádání interiéru.
V roce 2005 byly dodány zcela nové komfortní lůžkové vozy pro vlak EN Jan Kiepura.
V roce 2008 uzavřely PKPIC smlouvu na dodávku 17 nových vozů standardu UIC-Z1 se společností FPS. V roce 2010 byly ze smlouvy vyjmuty 3 vozy 157A. Zbylých 14 vozů (3 × 156A, 3 × 158A a 8 × 159A) bylo dodáno v letech 2009-2012.
V letech 2012-2013 byla vyrobena druhá série 20 vozů (4 × 156A, 2 × 157A, 4 × 158A, 8 × 159A a 2 × 407A) jako "záchranná" výrobní náplň pro FPS a s předpokladem jejich nabídnutí do budoucího výběrového řízení PKPIC. Po vyrobení byly majetkem společnosti Polski Tabor Szynowy až do prosince 2015, kdy byly předány PKPIC. Od roku 2016 jsou zařazovány do provozu.
Mimo to v roce 2012 uzavřely PKPIC s FPS smlouvu na dodávku 25 vozů (4 × 1. třída oddílový vůz 166A/156A, 4 × 1. třída velkoprostor 164A/158A, 9 × 2. třída velkoprostor s prostorem pro 8 jízdních kol 165A/159A, 8 × 2. třída oddílový vůz uzpůsobený pro přepravu vozíčkářů 167A/156A) s dodáním v roce 2014. V průběhu dodávek této série bylo z formálních důvodů změněno tovární označení.
 
A9mnopuz 61 51 19-90 016 ... 032 1997 - 1998 [15] 11 152A
HCP Poznań   200 km/h  
54
První série velkoprostorových vozů první třídy byla vyrobena v letech 1997 a 1998, podvozky Minden-Deutz MD 524.
WiFi dosazena v roce 2014.

4 vozy byly upraveny na řadu B8mnopuvz (152Az)
Našli jste chybu?
26.12.2018
A9mnopuz 61 51 19-90 035 ... 041 2000
2003
[2]
[7]
2
7
152Aa
HCP Poznań   200 km/h  
54
Druhá série velkoprostorových vozů první třídy se oproti předchozí sérii mírně odlišuje - odlišný druh sedadel, odlišné podvozky, nový typ vstupních dveří, chybějící rozdělení vozu na kuřáckou a nekuřáckou část dveřmi, ... výroba probíhala v letech 2000 a 2003, podvozky 25ANa.
WiFi dosazena v roce 2014.
Našli jste chybu?
27.12.2018
B10mnopuz 61 51 20-90 000 ... 006 1998 [10] 7 154A
HCP Poznań   200 km/h  
80
První série velkoprostorových vozů druhé třídy byla vyrobena v roce 1998 v počtu deseti vozů. Podvozky SGP 300-R3/3S, vstupní dveře IFE.
Mezi lety 2001 a 2015 byly 3 vozy vyčleněny pro vlaky BWE (Berlin-Warszawa-Expres) a byly opatřeny odlišným nátěrem. Později byly upraveny pro přepravu jízdních kol (viz níže).

3 vozy byly upraveny na řadu B9mnopuvz (154ARow)
Našli jste chybu?
27.12.2018
B10mnopuz 61 51 20-90 012 ... 032???
033 ... 039???
1999 - 2001
2002
[23]
[7]
??? 154Aa
HCP Poznań   200 km/h  
80
Druhá série velkoprostorových vozů druhé třídy byla vyobena v letech 1999 - 2001 v počtu 23 vozů a v roce 2002 v počtu 7 vozů. Oproti první sérii jsou použity podvozky 25ANa, odlišná sedadla, od vozu 033 vstupní dveře BODE, ...
Mezi lety 2001 a 2015 byly 3 vozy vyčleněny pro vlaky BWE (Berlin-Warszawa-Expres) a byly opatřeny odlišným nátěrem. Později byly upraveny pro přepravu jízdních kol (viz níže).

minimálně 3 vozy byly upraveny na řadu B9mnopuvz (154AaRow)
2 vozy byly upraveny na řadu B6mnopuz (154Aa; Strefa małego podróżnika)
Našli jste chybu?
27.12.2018
WLAB10mnouz 61 51 70-90 001 ... 010 2005 [10] 10 305Ad
HCP Poznań   200 km/h  
4+24*
* Ve voze jsou dva oddíly 1. třídy (každý pro dvě osoby) a 8 třímístných oddílů 2. třídy.
Oddíly 1. třídy mají samostatné WC a umývárnu se sprchou, navíc jsou vybaveny přehrávačem DVD s LCD monitorem. Dále ve všech oddílech je pomocí sluchátek umožněn poslech hudby ze čtyř kanálů ovládaných z oddílu průvodce vozu.
Našli jste chybu?
27.12.2018
A9mnopuz 61 51 19-90 042 ... 044 2009 - 2010 [3] 3 158A
HCP Poznań   200 km/h  
54
Inovovaná konstrukce osobních vozů UIC-Z1 výrobce HCP Poznań. Vozy jsou vybaveny např. tlakotěsnými přechodovými můstky (ačkoliv samotné vozy tlakotěsné nejsou). Jako první byly vyrobeny tři vozy první třídy na přelomu let 2009 a 2010. Podvozky 25ANa, WiFi od roku 2014.
Vozy jsou nasazovány na vlaky Warszawa - Berlin a zpět (44/45) a Warszawa - Kraków a zpět.
Našli jste chybu?
27.12.2018
B9mnopuz 61 51 29-90 013 ... 020 2010 - 2011 [8] 8 159A
HCP Poznań   200 km/h  
72
Inovovaná konstrukce osobních vozů UIC-Z1 výrobce HCP Poznań. Vozy jsou vybaveny např. tlakotěsnými přechodovými můstky (ačkoliv samotné vozy tlakotěsné nejsou). Jako druhé bylo vyrobeno osm vozů druhé třídy v letech 2010 a 2011. Podvozky 25ANa, WiFi od roku 2014.
Vozy jsou nasazovány výhradně na mezinárodní vlaky.
Našli jste chybu?
27.12.2018
A9emnouz 61 51 19-90 045 ... 047 2012 [3] 3 156A
HCP Poznań   200 km/h  
12+36
Inovovaná konstrukce osobních vozů UIC-Z1 výrobce HCP Poznań. Vozy jsou vybaveny např. tlakotěsnými přechodovými můstky (ačkoliv samotné vozy tlakotěsné nejsou). Jako třetí byly vyrobeny tři oddílové vozy první třídy v roce 2012. Podvozky 25ANa, 3 oddíly jsou čtyřmístné (tzv. bussiness), WiFi od roku 2014.
Vozy jsou nasazovány výhradně na vnitrostátní vlaky EIC.
Našli jste chybu?
27.12.2018
A9emnouz 61 51 19-90 060 ... 063 2013 [4] 4 156A
HCP Poznań   200 km/h  
12+36
Druhá série oddílových vozů první třídy, od roku 2015 majetkem společnosti Polski Tabor Szynowy, k PKPIC předáno 12/2015. 3 oddíly jsou čtyřmístné (tzv. bussiness).
Vozy jsou nasazovány výhradně na trasu Warszawa - Poznań - Szczecin a zpět.
Našli jste chybu?
27.12.2018
A9mnopuz 61 51 19-90
056 ... 059 2013 [4] 4 158A
HCP Poznań   200 km/h  
54
Druhá série velkoprostorových vozů první třídy, od roku 2015 majetkem společnosti Polski Tabor Szynowy, k PKPIC předáno 12/2015.
Vozy jsou nasazovány výhradně na trasu Warszawa - Poznań - Szczecin a zpět.
Našli jste chybu?
27.12.2018
B9bmnouz 61 51 29-90 038 ... 039 2013 [2] 2 156A (157Aa)
HCP Poznań   200 km/h  
50 2
Vozy byly od vyrobení až do roku 2015 majetkem společnosti Polski Tabor Szynowy, k PKPIC předáno 12/2015. Vozy byly dodány s označením 157Aa, krátce po zprovoznění bylo označení změněno na 156A.
Našli jste chybu?
27.12.2018
B9mnopuz 61 51 29-90 030 ... 037 2013 [8] 8 159A
HCP Poznań   200 km/h  
72
Druhá série velkoprostorových vozů druhé třídy, od roku 2015 majetkem společnosti Polski Tabor Szynowy, k PKPIC předáno 12/2015.
Vozy jsou nasazovány výhradně na trasu Warszawa - Poznań - Szczecin a zpět.
Našli jste chybu?
27.12.2018
WRmnouz 61 51 88-90 005 ... 006 2013 [2] 2 305Ad (407A)
HCP Poznań   200 km/h  
36
Od roku 2015 majetkem společnosti Polski Tabor Szynowy, k PKPIC předáno 12/2015. Po předání byl vozům upraven interiér. Vozy byly dodány s označením 407A, krátce po zprovoznění bylo označení změněno na 305Ad.
Vozy jsou nasazovány výhradně na trasu Warszawa - Poznań - Szczecin a zpět.
Našli jste chybu?
27.12.2018
A9mnouz 61 51 19-90 048 ... 051 2013 [4] 4 156A (166A)
HCP Poznań   200 km/h  
54
Třetí série oddílových vozů první třídy se odlišuje jiným typem použitých sedadel a dalšími drobnostmi. Vozy byly dodány s označením 166A a režimem provozu 50, krátce poté bylo označerní změněno na 156A a režim provozu na 61. Podvozky 25ANa1.
Vozy jsou nasazovány výhradně na trasu Wrocław - Gdynia a zpět.
Našli jste chybu?
27.12.2018
A9mnopuz 61 51 19-90 052 ... 055 2013 [4] 4 158A (164A)
HCP Poznań   200 km/h  
54
Třetí série velkoprostorových vozů první třídy se odlišuje jiným typem použitých sedadel a dalšími drobnostmi. Vozy byly dodány s označením 164A a režimem provozu 50, krátce poté bylo označení změněno na 158A a režim provozu na 61. Podvozky 25ANa1.
Vozy jsou nasazovány výhradně na trasu Wrocław - Gdynia a zpět.
Našli jste chybu?
27.12.2018
B10bmnouz 61 51 20-90 054 ... 061 2014 [8] 8 156A (167A)
HCP Poznań   200 km/h  
56 2
Vozy byly dodány s označením 167A, režimem provozu 50 a inventárními čísly 046 ... 053, krátce poté bylo označení změněno na 156A, režim provozu na 61 a inventární čísla na 054 ... 061. Podvozky 25ANa1.
Vozy jsou nasazovány výhradně na trasu Wrocław - Gdynia a zpět.
Našli jste chybu?
27.12.2018
B9mnopuvz 61 51 29-90 040 ... 048 2014 [9] 9
159A (165A)
HCP Poznań   200 km/h  
72 8
Třetí série velkoprostorových vozů druhé třídy se odlišuje jiným typem použitých sedadel, prostorem pro přepravu jízdních kol a dalšími drobnostmi. Vozy byly dodány s označením 165A, režimem provozu 50 a inventárními čísly 021 ... 029, krátce poté bylo označení změněno na 159A, režim provozu na 61 a inventární čísla na 040 ... 048. Podvozky 25ANa1.
Vozy jsou nasazovány výhradně na trasu Wrocław - Gdynia a zpět.
Našli jste chybu?
27.12.2018

nahoru
Úpravy a modernizace vozů H. Cegielski - FPS Poznań, pro PKPIC 2003 - 2016, UIC-Z2
 
WLAB10bmnouz 69 51 70-80 397 ... 400 1993 2003 <4> 4 306Ab
H. Cegielski - FPS PESA Bydgoszcz   160 km/h  
4+24* 1 * <br>
Rekonstrukce z Bdmnu (136A) v PESA Bydgoszcz.
* Ve voze jsou dva dvoulůžkové oddíly (č. 6 a 7, Business class), 7 třímístných oddílů (č. 2 - 5, 8 - 10) a jeden třímístný oddíl přizpůsobený pro vozíčkáře (č. 1). Oddíly Business class jsou navíc vybaveny přehrávačem DVD s 15" plazmovou obrazovkou a vlastním WC. Dále ve všech oddílech je pomocí sluchátek umožněn poslech hudby z pěti kanálů ovládaných z oddílu průvodce vozu.
Vozy jsou vybaveny podvozky SUW 2000 s měnitelným rozchodem 1435 / 1520 mm.
Našli jste chybu?
24.12.2018
B11mnouz 61 51 21-70 110 ... 153 1991-1994 2005-2006
2008
2008
2008
2007-2008
<24>
<7>
<6>
<7>
<12>
?
7
6
7
12
136A-IC1, IC2
136A-IC3
136A-IC4
136A-IC5
136A-IC6


H. Cegielski - FPS H. Cegielski - FPS   160 km/h  
66 *
Modernizace 32 vozů ze 44 kusové série Bdmnu (136A) v H. Cegielski - FPS Poznań v několika sériích.
136A-IC1: modernizace 10 vozů v rámci revizních oprav - dosazení klimatizace, okna v hliníkových rámech; 7 vozů bylo později modernizováno na 136A-IC5, zbylé 3 jsou pravděpodobně odstaveny.
136A-IC2: modernizace 14 vozů v rámci revizních oprav - dosazení klimatizace, lepená okna; 12 vozů bylo později modernizováno na 136A-IC6, zbylé 2 vozy jsou pravděpodobně odstaveny.
136A-IC3: modernizace 7 vozů v rámci hlavní opravy - dosazení klimatizace, lepená okna, zásuvky 230 V.
136A-IC4: modernizace 6 vozů v rámci hlavní opravy - dosazení klimatizace, lepená okna, zásuvky 230 V.
136A-IC5: opětovná modernizace 7 vozů 136A-IC1 v rámci hlavní opravy - navíc dosazeny zásuvky 230 V.
136A-IC6: opětovná modernizace 12 vozů 136A-IC2 v rámci hlavní opravy - navíc dosazeny zásuvky 230 V.
* zásuvky 230 V nejsou ve verzích 136A-IC1 a 136A-IC2.
Našli jste chybu?
24.12.2018
A9mnouz 61 51 19-70 240 ... 256 1991, 1993 2007-09 <12>
<3>
<2>
12
3
2
139A-Op M7
139A-Op M8
139A-Op M9



H. Cegielski - FPS Tabor Szynowy Opole   160 km/h  
54 *
Modernizace všech 17 vozů Admnu 139A (H. Cegielski - FPS 1991, 1993) v Tabor Szynowy Opole. První modernizace proběhla v letech 2005-07 u 15 vozů v rámci revizní opravy (dosazení klimatizace, uzavřené wc, nová okna) a to ve 2 odlišných provedeních (12 + 3 vozy). Další modernizace v letech 2007-09 ve 3 různých provedeních (12 + 3 již dříve modernizované vozy + zbylé 2 vozy ještě nemodernizované).
Podvozky MD 523.
* WiFi dosazováno od roku 2014
Našli jste chybu?
24.12.2018
Bc10mnouz 61 51 50-70 001 ... 011 1991-1992 2007 <10> 10 134AbMg
H. Cegielski - FPS NEWAG Nowy Sącz   160 km/h  
60
Modernizace 10 vozů ze 12 kusové série Bcdmnu 134Ab v NEWAG Nowy Sącz - dosazení klimatizace, uzavřený systém wc, nová elektrická výzbroj, mag. kolejnicová brzda, renovace interiéru atd.
Podvozky MD 523.
Našli jste chybu?
24.12.2018
Bc10mnouz 61 51 50-90 001 1988 2011 <1> 1 134Ac
H. Cegielski - FPS NEWAG Nowy Sącz   200 km/h  
60
Modernizace jednoho ze dvou prototypů z roku 1988 v NEWAG Nowy Sącz - nové podvozky 70RSTb, nová elektrická výzbroj, dosazení klimatizace, kompletní renovace interiéru.
Našli jste chybu?
24.12.2018
B11mnouz ?? 51 21-70 177 ... 184 1991-1994 2015 <8> ? 171A
H. Cegielski - FPS PESA Bydgoszcz + ZNTK Mińsk Mazowiecki   160 km/h  
66
Modernizace 8 původních vozů B11mnouz (136A) v rámci zakázky na modernizaci 150 vozů pro vlaky Przemyśl - Szczecin.
Našli jste chybu?
24.12.2018
Bc10mnouz 61 51 50-70 000, 004 1991 2016 <2> 2 172A
H. Cegielski - FPS PESA Bydgoszcz + ZNTK Mińsk Mazowiecki    
60
Modernizace 2 původních vozů Bc10mnouz (134A) v rámci zakázky na modernizaci 150 vozů pro vlaky Przemyśl - Szczecin.
Našli jste chybu?
24.12.2018

nahoru
Úpravy a modernizace vozů Waggonbau Bautzen, pro PKPIC 2005 - 2010, UIC-X
 
WRmnou
WRmnouz
51 51 88-70
61 51 88-70
178, 180, 181
182 ... 196
1989 2005
2006-10
3
13



  160 km/h  
39 * *
Modernizace 16 vozů ze 17 kusové série WRdmnu 51 51 88-80 020 ... 036 v NEWAG Nowy Sącz. Po modernizaci byla změněna inventární čísla, přičemž 179, 184 a 185 je vynecháno.
* vozy 178, 180 a 181 mají 38 míst, bez klimatizace, polospuštěcí okna, původní dveře
* vozy 182 a 183 mají 48 míst, klimatizaci, polospouštěcí okna, původní dveře
* vozy 184 - 196 mají 39 míst, klimatizaci, výklopná okna, předsuvné dveře RAWAG
Našli jste chybu?
24.12.2018

nahoru
Úpravy a modernizace vozů Waggonbau Görlitz, pro PKPIC 2006 - 2015, UIC-Z2
 
B11mnouz 61 51 21-70 000 ... 069 1990 2006 <5>
<7>
5
7
XB-FPS
XBMg-FPS

Waggonbau Görlitz H. Cegielski FPS   160 km/h  
66
Modernizace 12 vozů ze 70 kusové série Bdmnu (XB) v H. Cegielski FPS - dosazení klimatizace, mag. kolejnicové brzdy (pouze u vozů XBMg-FPS), uzavřený systém wc, nová elektrická výzbroj, renovace interiéru.
Našli jste chybu?
24.12.2018
B10bmnouz 61 51 20-71 105 ... 108
130 ... 132
134 ... 139
1990 2006
2009
2011-2012
<4>
<3>
<6>
4
3
6
XBN-FPS
XBNMg2-FPS
XBNMg2-FPS


Waggonbau Görlitz H. Cegielski FPS   160 km/h  
54+2 2
Modernizace 13 vozů ze 70 kusové série Bdmnu (XB), resp. Brdmnu (XB-row) v H. Cegielski FPS - dosazení klimatizace, mag. kolejnicové brzdy (pouze u vozů XBNMg2-FPS), uzavřený systém wc, renovace interiéru a jeho úprava pro převoz vozíčkářů (dva oddíly a přilehlé wc odstraněno, místo něj rozšířené wc a rozšířený oddíl pro vozíčkáře).
Našli jste chybu?
24.12.2018
BR4mnouz 61 51 85-71 000 ... 002 1990 2007-2009 <3> 3 155A
Waggonbau Görlitz   160 km/h  
24
Rekonstrukce z Bdmnu (XB). V každé z opraven PESA Bydgoszcz, NEWAG Nowy Sącz a ZNTK Mińsk Mazowiecki byl vzorově rekonstruován jeden vůz, tudíž se v některých ohledech navzájem liší (design interiéru, zejména barové části, použité komponenty, uspořádání oken a podobně).
Našli jste chybu?
24.12.2018
B11mnouz 61 51 21-70 003 ... 067 1990 2015 <35*> ? 170A
Waggonbau Görlitz PESA Bydgoszcz + ZNTK Mińsk Mazowiecki   160 km/h  
66
Modernizace 35 původních vozů Bdmnu (XB) v rámci zakázky na modernizaci 150 vozů pro vlaky Przemyśl - Szczecin.
* Cílový stav, modernizace probíhá v současné době.
Našli jste chybu?
24.12.2018

nahoru
Úpravy a modernizace vozů Waggonbau Bautzen, pro PKPIC 2005 - 2010, UIC-Z2
 
A9emnouz 61 51 19-70 210 ... 239 * 1990-91 2006 <5> 5 Z2ABCMg-FPS
  160 km/h  
12+36
Modernizace 5 vozů ze 30 kusové série Admnu (Z2A) v H. Cegielski FPS - dosazení klimatizace, mag. kolejnicové brzdy, uzavřený systém wc, nová elektrická výzbroj, renovace interiéru atd. Tři oddíly jsou upraveny jako čtyřmístné - Business class. V roce 2014 dosazeno WiFi.
* jedná se o vozy 210, 212, 214, 217 a 232.
Našli jste chybu?
24.12.2018
A9mnouz 61 51 19-70 210 ... 239 1990-91 2006-07
2006-09
<5>
<18>
5
18
Z2A
Z2AMg-FPS

  160 km/h  
54 *
Modernizace 23 vozů ze 30 kusové série Admnu (Z2A) v NEWAG Nowy Sącz (5 vozů, označeny jako Z2A) a H. Cegielski FPS (17 vozů, Z2AMg-FPS) - dosazení klimatizace, mag. kolejnicové brzdy, uzavřený systém wc, nová elektrická výzbroj, renovace interiéru atd. Modernizace byla prováděna v několika sériích a vozy se v některých detailech navzájem liší, např. vůz 191 nemá mag. brzdu (Z2A-FPS).
* WiFi dosazováno od roku 2014.
Našli jste chybu?
24.12.2018
B11mnouz 61 51 21-70 070 ... 109 1991 2006-10 <35> 35 Z2B
  160 km/h  
66 *
Modernizace 35 vozů ze 40 kusové série Bdmnu (Z2B) v NEWAG Nowy Sącz - dosazení klimatizace, mag. kolejnicové brzdy, nová elektrická výzbroj, renovace interiéru atd. Modernizace byla prováděna v několika sériích a vozy se v některých detailech navzájem liší.
* u 10 vozů je oddíl č. 11 vybaven pultem pro přebalování batolat, pouze 4 místa k sezení
Našli jste chybu?
24.12.2018

nahoru
Úpravy a modernizace vozů H. Cegielski - FPS Poznań, pro PKPIC 2005 - 2010, UIC-Z2
 
B11mnouz 61 51 20-70 159 1994 2007 <1> 1 144A
  160 km/h  
66
Modernizace 1 vozu Bdmnu (144A) v NEWAG Nowy Sącz - dosazeny zásuvky 230 V, renovace interiéru, původní výklopná okna byla nahrazena polospouštěcími při zachování klimatizace.
Našli jste chybu?
24.12.2018

nahoru
Úpravy a modernizace vozů ABB Henschel + H. Cegielski - FPS Poznań, pro PKPIC 2005 - 2010, UIC-Z1
 
WRmnouz 61 51 88-90 001 ... 002
003 ... 004
1996 2005
2012
<2>
<2>
2
2
406A (Z1AWR)
406A



  200 km/h  
36
Rekonstrukce z Admnu (Z1A) v PESA Bydgoszcz pro vlak EN Jan Kiepura, od roku 2008 jsou nasazovány na jiné vlaky. V roce 2012 byly rekonstruovány další dva vozy. Nyní jsou všechny nasazeny na vlaky Moskva - Nice a Moskva - Paris (v úseku Warszawa - Nice/Paris).
Našli jste chybu?
24.12.2018
ASamnouz 61 51 89-90 001 1996-97 2006 <1> 1 507A
TS Opole   200 km/h  
+20
Rekonstrukce z Bdmnu 015 (Z1B) v TS Opole.
Konferenční vůz - konferenční místnost pro 20 osob, barový oddíl, kuchyňka, služební oddíl.
Poznámka: vůz byl původně označen jako Asdmnu, poté Asmnou, Samnouz, nyní ASamnouz.
Našli jste chybu?
24.12.2018
B10bmnouz 61 51 20-90 040 ... 045 1996-97 2006-07 <6> 6 Z1B
  200 km/h  
56 2
Úprava vozů Bdmnu (Z1B) v NEWAG Nowy Sącz - místo dvou oddílů a přilehlého wc bylo upraveno wc a jeden rozšířený oddíl pro vozíčkáře. Po úpravě vozy obdržely nová inventární čísla.
Našli jste chybu?
24.12.2018

nahoru
Úpravy a modernizace vozů H. Cegielski - FPS Poznań, pro PKPIC 2005 - 2010, UIC-Z1
 
B5mnopuvz 61 51 28-90 000 ... 003 1997-98 2004 <4> 4 152Az
  200 km/h  
48 3
Úprava vozů Adhmnu (152A) v PESA Bydgoszcz jako sleeperette pro vlak EN Jan Kiepura. V letech 2005-06 byly dosazeny 3 držáky na jízdní kola.
Poznámka: vozy měly po přechodnou dobu označení B8mnopuvz.
Našli jste chybu?
24.12.2018
B9mnopuvz 61 51 29-90 001 ... 006
007 ... 012
1998-99
1999-03
2006-07
2006-07
<6>
<6>
4
6
154A(a) Row
154A Row


  200 km/h  
72 8
Dosazení stojanů pro jízdní kola do vozů B10mnopuz 154A - (7 vozů, z nich 6 vyčleněno pro BWE) a 154Aa (5 vozů).
001 ... 006: nátěr PKP Intercity, vůz 001 je typu 154A Row, 002 ... 006 jsou 154Aa Row, v roce 2012 byl ve 2 vozech vytvořen prostor pro děti -> B6mnopuz (154Aa).
007 ... 012: vyčleněno pro vlaky BWE, nátěr BWE, všechny jsou typu 154A Row.
Našli jste chybu?
24.12.2018
Samnouz 61 51 89-90 002 2000 2007 <1> 1 508A
TS Opole   200 km/h  
+28
Rekonstrukce z prototypového lůžkového vozu řady S (305Ab) v TS Opole.
Konferenční vůz - konferenční místnost pro 28 osob, kuchyňka, oddíl se 4 místy, služební oddíl, podvozky SUW 2000.
Poznámka: vůz byl původně označen jako Asmnou, poté Asmnouz, nyní Samnouz.
Našli jste chybu?
24.12.2018
B6mnopuz 61 51 84-90 001 ... 002 1999-03 2012 <2> 2 154Aa
  200 km/h  
Úprava dvou vozů B9mnopuvz 154Aa v PESA Bydgoszcz jako "Strefa Małego Podróżnika" - ve střední části vozu vytvořen hrací prostor pro děti, snížení počtu míst k sezení, dosazení LCD panelů.
Našli jste chybu?
24.12.2018
A9emnouz 61 51 19-90 033 ... 034 2000 2015 {2} 2 145Ac
HCP Poznań   200 km/h  
36
Všechny oddíly jsou čtyřmístné. Vozy byly provozovány do roku 2014 jako tzv. Business class, od roku 2015 jsou bez dalších úprav provozovány jako klasické vozy 1. třídy.
Podvozky 25ANa1.
Našli jste chybu?
27.12.2018


Poslední aktualizace: 27.12.2018

Kompletace dat: Pavel Dvořák. Všechny údaje jsou bez záruky. Proto je jakékoliv upřesnění a doplnění s díky vítáno. Informace prosím zaslat pomocí formuláře pro hlášení chyb nebo na mail vagonweb(zavináč)vagonweb(tečka)cz.

Řadové označení vozů je dle schématu platného od roku 2008 s vyjímkou těch řad, které po roce 2008 nezasahovaly do provozu (nanejvýš minimálně). Po roce 2008 existovalo přechodné období, kdy v označení chyběl číselný index udávající počet oddílů (např. místo B11mnouz bylo vozy označeny Bmnouz). Toto pro vyšší přehlednost není zmíněno v textu, ačkoliv mnoho vozů takové označení obdrželo.

Jako kód vozu je uvedeno jednotné polské typové označení (např. 155A), případně u vozů zahraničního původu je uvedeno přidělené označení (např. Z2B). V některých případech může být na voze uvedeno chybné nebo neúplné typové označení.

Zdroje:
• Andrzej Etmanowicz - články v časopise Świat Kolei
www.wgk.cal.pl
inforail.pl
bautzen.cal.pl
• vlastní pozorování

Autoři nákresů: Krzysztof Dobrzanski, Sebastian, pd.