vagonWEB
Železniční osobní vozy
 
vagonWEB
Železniční osobní vozy
Hlavní strana » Popisy » Osobní vozy HŽ
cs         ▼
Česky
English
Deutsch
Polski
Magyar

Osobní vozy HŽ

GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1964 - 1988, UIC-Y
Preduzeće šinskih vozila Bratstvo Subotica, pro JŽ 1974, 1977-78
Mašinska Industrija Niš (licence Jenbacher Werke), pro JŽ 1987
GOŠA Smederevska Palanka (licence Siemens), pro JŽ 1991, UIC-Z1
TŽV Janko Gredelj Zagreb, pro JŽ 1985 a HŽ 1991 - 2012 (rekonstrukce vozů GOŠA a MIN), UIC-Y
Seřazení:
• Podle skupin
Podle tříd
Podle abecedy
Tabulkové zobrazení

Zobrazení:
• Jen provozní řady
Včetně vyřazených
Jen vyřazené

nahoru
GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1964 - 1988, UIC-Y
 
Bcl
51 78 59-00
51 78 59-70
001 ... 013  1984 [13]  9? 120 km/h
160 km/h
   
54
Podvozky GOŠA 100 (MD-522).
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
17.12.2022
WLee
51 78 71-10 001 ... 003  1972, 1980 [20]  3 120 km/h


   
11-33
Vozy z roku 1972 dodány a do konce 70.let provozovány KSR. Poté předány ŽTP Zagreb 71-70 200 ... 219. Vozy průběžně dostaly podvozky MD522.
V roce 2004 bylo 10 vozů rekonstruováno na WLee 61 78 71-70.
Vůz 003 prošel v roce 2008 rekonstrukcí interiéru v TŽV Janko Gredelj a dveře byly chybně natřeny modře.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
11.5.2014

nahoru
Preduzeće šinskih vozila Bratstvo Subotica, pro JŽ 1974, 1977-78
 
DDam
50 72 97-10 200 ... 208?  1974, 1977-78 [9?]  0 120 km/h
   
10
Vozy vycházely z vozů Laeekss-z určených převážně pro přepravu nových vozidel z automobilek IDA-Opel a Zastava. Po dodání řady DDm přešly vozy do zálohy, nyní všechny existující vozy mimo provoz.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
17.12.2022

nahoru
Mašinska Industrija Niš (licence Jenbacher Werke), pro JŽ 1987
 
DDm
51 78 98-00 006 ... 019?  1987 [20]  0 120 km/h
   
12
Tento typ si objednalo pouze tehdejší ŽTP Zagreb, pro plánované mezinárodní výkony, jako náhradu vozů DDam. V letech 1999-2000 12 vozů rekonstruováno na MDDlm. Rekonstrukcí neprošly vozy 006, 010, 013-016, 018 a 019, nyní všechny existující vozy mimo provoz.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
17.12.2022

nahoru
GOŠA Smederevska Palanka (licence Siemens), pro JŽ 1991, UIC-Z1
Další podrobnosti zde.
 
ABeemt
61 78 39-70 011 ... 014  2009-10 [4]  4 160 km/h
 1991    
25 + 44
Vozy byly původně objednány ŽG Ljubljana a ŽTP Zagreb pro vlak Sava Express (Ljubljana - Zagreb - Beograd a zpět), jen jako Aeelmt. Během výroby se, po dohodě s ÖBB a DB, rozšířila síť vlaků EC i do Jugoslávie. Vozy byly nasazeny na EC Mimara Zagreb - München (- Berlin). V letech 2009-2010 byl v TŽV Gredelj u čtyřech původních vozů Aeelmt upraven interiér a u dvou vozů snížena rychlost na 120 km/h, později všechny vozy sjednoceny na 160 km/h.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
6.8.2015
Beemt
61 78 20-70 011 ... 017  2009-10 [7]  7 160 km/h
 1991    
80
Vozy byly původně objednány ŽG Ljubljana a ŽTP Zagreb pro vlak Sava Express (Ljubljana - Zagreb - Beograd a zpět), jen jako Aeelmt. Během výroby se, po dohodě s ÖBB a DB, rozšířila síť vlaků EC i do Jugoslávie. Vozy byly nasazeny na EC Mimara Zagreb - München (- Berlin). Proto byly všechny slovinské a některé chorvatské vozy administrativně přeznačeny na Beelmt beze změny interiéru (2+1). V letech 2009-2010 byl v TŽV Gredelj upraven interiér na uspořádání 2+2 a u dvou vozů snížena rychlost na 120 km/h, později všechny vozy sjednoceny na 160 km/h.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
6.8.2015
WReelmt
61 78 87-70 001 ... 002  1991 [2]  2 160 km/h
   
30
Vozy byly původně objednány ŽG Ljubljana a ŽTP Zagreb pro vlak Sava Express (Ljubljana - Zagreb - Beograd a zpět). Vyrobeny tři vozy. Zbylý vůz připadly tehdejšímu ŽG Ljubljana (současné SŽ).
Původně všechny vozy pro 200 km/h, v letech 2010-2011 u jednoho vozu snížena rychlost na 120 km/h, později oba vozy sjednoceny na 160 km/h.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
6.8.2015

nahoru
TŽV Janko Gredelj Zagreb, pro JŽ 1985 a HŽ 1991 - 2012 (rekonstrukce vozů GOŠA a MIN), UIC-Y
 
Aeet
61 78 10-00
61 78 10-70
001 ... 012  2003 <12>  12 120 km/h
160 km/h

   
54
Rekonstrukce z vozů Al, ABl a Bl.
Původně všechny vozy pro 160 km/h, od roku 2009 u některých vozů snížena rychlost na 120 km/h a přeznačeny na 10-00.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
6.8.2015
ABee
61 78 39-00
61 78 39-70
001 ... 005  2008 <5>  5 120 km/h
160 km/h
   
24+30
Rekonstrukce z vozů ABl.
Původně všechny vozy pro 160 km/h, od roku 2009 u některých vozů snížena rychlost na 120 km/h a přeznačeny na 39-00.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
6.8.2015
Bee
61 78 20-00
61 78 20-70
051 ... 094  2004-09 <44>  44 120 km/h
160 km/h

   
60
Rekonstrukce z vozů ABl a Bl.
Původně všechny vozy pro 160 km/h, od roku 2009 u některých vozů snížena rychlost na 120 km/h a přeznačeny na 20-00.
Plánované vozy 095 a 096 již nebyly dodány.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
6.8.2015
Beet
61 78 20-70 001  1997 <1>  1 160 km/h
   
78
Rekonstrukce z vozů Bl.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
6.8.2015
Beet
61 78 20-70 002 ... 004  2000-2002 <3>  3 160 km/h
   
62
Rekonstrukce z vozů Al/ABl.
Vozy chybně označeny intervalem 20-70. Správně by měl být použit interval 29-70, příp. 28-70.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
6.8.2015
Bcee
61 78 59-70 001 ... 007  2008 <7>  7 160 km/h
   
54
Rekonstrukce z vozů Bl.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
6.8.2015
WLee
61 78 71-70 001 ... 010  2004 <10>  10 160 km/h


   
11-33
Rekonstrukce z vozů WLl.
Vozy 001-005 mají původní střechu, vozy 006-010 mají novou střechu s prolisy.
Použit starší typ předsuvných dveří ze zásob nerealizované přestavby vozů Bl pro vlaky vyšší kvality (viz. Bl 29-70 reko 1992-1994).
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
6.8.2015
WRee
61 78 88-00 001 ... 002  2005 <2>  2 120 km/h
   
36
Rekonstrukce z vozů WRl 87-80.
První rekonstrukce na WRl 88-80 v letech 1995-96, v roce 2009 byla u vozu 001 přechodně snížena rychlost na 120 km/h a přeznačen na 88-00, později následoval i vůz 002.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
6.8.2015
Bee
51 78 27-70 001 ... 006  2009 <6>  6 160 km/h
 1985-86    
42+10
Původně Bl 29-70, dva oddíly a prostor přilehlého WC upraveny, jako prostor pro přepravu jízdních kol + 10 sklápěcích sedaček.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
5.4.2016
Bee
51 78 28-70 001 ... 006  2009 <6>  6 160 km/h
 1984-85    
48+10
Původně Bl 20-70, dva oddíly a prostor přilehlého WC upraveny, jako prostor pro přepravu jízdních kol + 10 sklápěcích sedaček.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
5.4.2016
Beet
50 78 21-07 001 ... 024  2010-2012 <24>  24 120 km/h
 1986-87    
88
Původně Bt (TVT Boris Kidrič a TŽV Janko Gredelj), v letech 2010-2012 vozy rekonstruovány na Bt 21-00 (předsuvné dveře, interiér, klima, ...) se zachováním původních inventárních čísel.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
5.4.2016
MDDlm
51 78 98-00 001 ... 020?  1999-2000 <12>  12? 120 km/h
 1987    
12
Původně DDm (51 72 98-70 200-219), od roku 2009 postupně snížena rychlost na 120 km/h a přeznačeny na 98-00. Rekonstrukce 12 vozů obsahovala hlavně zakrytování.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
29.7.2014


Poslední aktualizace: 17.12.2022

Kompletace dat: Martin Zedník dále přispěli Vedran Kovačić a Željko Matanović a Ivan Stojaković jimž patří velké poděkování.

Všechny údaje jsou bez záruky. Proto je jakékoliv upřesnění a doplnění s díky vítáno. Informace buďto na webový mail nebo mzednik(zavináč)centrum(tečka)cz.

Poznámka k inventárním číslům: u bývalých Jugoslávských železnic (JŽ) určovala první číslice z inventárního čísla příslušnost k oblastnímu ředitelství. Současným HŽ odpovídají číselné řady 2XX a 3XX - ŽTP Zagreb. Podrobněji na stránce Označovaní vozů ŽS.

Zdroje:
GOŠA
Željeznice
Male željeznice
• vlastní pozorování

Vysvětlivky barevného rozlišení:

Provozované vozy
Vyřazené vozy
Provozované rekonstruované vozy
Vyřazené rekonstruované vozy
Provozované převzaté vozy
Vyřazené převzaté vozy

64.37
vagonWEB.cz
Železniční osobní vozy