vagonWEB
Železniční osobní vozy
 
vagonWEB
Železniční osobní vozy
Hlavní strana » Popisy » Osobní vozy HŽ
cs         ▼
Česky
English
Deutsch
Polski
Magyar

Osobní vozy HŽ

MÁV Dunakeszi Fömühely, pro JŽ 1958-1961
GOŠA Smederevska Palanka a Pafawag Wrocław, pro JŽ 1959 - 1964, UIC-X
TŽV Janko Gredelj Zagreb, pro JŽ 1961 - 1968
TVT Boris Kidrič Maribor, pro JŽ ???
GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1964 - 1988, UIC-Y
TŽV Janko Gredelj Zagreb, pro JŽ 1970 - 1985, UIC-Y
Construcciones Auxiliar de Ferrocarrills Zaragoza, pro KSR 1973-74
Preduzeće šinskih vozila Bratstvo Subotica, pro JŽ 1974, 1977-78
Mašinska Industrija Niš (licence Jenbacher Werke), pro JŽ 1987
převzatý vůz od BDŽ 1986 (VEB Waggonbau Bautzen), UIC-Z2
převzatý vůz od SBB 1990 (SiG, SWS 1951-1954)
převzatý vůz od SJ 1991-92? (různí výrobci)
GOŠA Smederevska Palanka (licence Siemens), pro JŽ 1991, UIC-Z1
TVT Boris Kidrič Maribor / TŽV Janko Gredelj Zagreb, pro HŽ 1992 - 1994 (rekonstrukce vozů GOŠA), UIC-Y
TŽV Janko Gredelj Zagreb, pro JŽ 1985 a HŽ 1991 - 2012 (rekonstrukce vozů GOŠA a MIN), UIC-Y
???, pro JŽ ???, vytápěcí vozy
Seřazení:
• Podle skupin
Podle tříd
Podle abecedy
Tabulkové zobrazení

nahoru
MÁV Dunakeszi Fömühely, pro JŽ 1958-1961
 
WL 51 72 60-19 280 ... ? 1958-59 [19] 0
  120 km/h  
10-30
Vozy dodány a do konce 70.let provozovány KSR. Poté předány ŽTP Beograd (?ks) a ŽTP Zagreb (?ks).
Našli jste chybu?
11.5.2014
WR 51 72 88-08 200 ... 202 1960 [3] 0
  120 km/h  
Vozy dodány a do konce 70.let provozovány KSR. Poté předány ŽTP Beograd (7ks) a ŽTP Zagreb (3ks).
V 70.letech prošly vozy modernizací.
Našli jste chybu?
11.5.2014

nahoru
GOŠA Smederevska Palanka a Pafawag Wrocław, pro JŽ 1959 - 1964, UIC-X
Celkem dodáno k JŽ 438 vozů. Originální vozy vyráběl Pafawag Wrocław. V letech 1959-62 dodáno 166 vozů (50 ks A a 116 ks AB, některé vozy bez elektrického vytápění). Zbylou část vozů vyrobil závod GOŠA Smederevska Palanka v polské licenci. Vozy se v detailech lišily od polských originálů. V letech 1960-64 dodáno 272 vozů řad AB, B, Bc, AR a D (služební vozy jsou kratší a neodpovídají tak kategorii UIC-X, ale pro vzhledovou příbuznost jsou často řazeny do této kategorie).
Část vozů přestavěna a použita v pracovních vlacích na území celé bývalé Jugoslávie.
Velkou rekonstrukcí prošly některé vozy AB a B SŽ. Exteriér vozu byl přizpůsoben vozům UIC-Y. U MŽ se mimo provoz dochovalo ještě několik vozů AB a B v původním provedení. Další podrobnosti zde.
Během času některé vozy přišly o režim RIC, byla snížena maximální rychlost atp. Při změně číselného intervalu často docházelo k přečíslování inventárních čísel do nové řady a původní čísla již nebyla obsazena.
 
Am 50 72 10-20
51 72 10-60
200 ... ??? 1959-62 [?] 0
  120 km/h  
60
Našli jste chybu?
11.5.2014
ABm 50 72 31-47
51 72 31-40
200 ... ??? 1959-62 [?] 0
  120 km/h  
30+48
Našli jste chybu?
11.5.2014
Bm 51 72 22-40
51 72 22-60
200 ... ??? 1959-62 [?] 0
  120 km/h  
96
Našli jste chybu?
11.5.2014
ARm 51 72 84-40 200 1963 [1] 0
  120 km/h  
36
Našli jste chybu?
11.5.2014
Bcm 51 72 59-40 200 ... 205? 1963 [6] 0
  120 km/h  
54
Našli jste chybu?
11.5.2014
Ds 51 72 95-10 200 ... 219 1961-62 [20] 0
  120 km/h  
Vozy jsou kratší a neodpovídají tak kategorii UIC-X, ale pro vzhledovou příbuznost jsou často řazeny do této kategorie.
Našli jste chybu?
11.5.2014

nahoru
TŽV Janko Gredelj Zagreb, pro JŽ 1961 - 1968
 
Aaa 50 72 1?-?? 200 ... ??? 1961 - 1968 [?] 0
  100 km/h  
47
Některé vozy dosloužily jako 2. třída a označeny řadou Baa.
Našli jste chybu?
11.5.2014
ABaa 50 72 3?-?? 200 ... ??? 1961 - 1968 [?] 0
  100 km/h  
24+30
Některé vozy dosloužily jako 2. třída a označeny řadou Baa.
Našli jste chybu?
11.5.2014
Baat 50 72 2?-?? 200 ... ??? 1961 - 1968 [?] 0
  100 km/h  
70
Našli jste chybu?
11.5.2014
Daa 50 72 93-10 200 ... ??? 1961 - 1968 [?] 0
  100 km/h  
Našli jste chybu?
11.5.2014

nahoru
TVT Boris Kidrič Maribor, pro JŽ ???
 
Postaa 50 72 9?-?? 200 ... ??? ???? [?] 0
  100 km/h  
Našli jste chybu?
11.5.2014

nahoru
GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1964 - 1988, UIC-Y
 
Al 51 78 19-10 200 ... ??? 1968-71 [?] 0
  120 km/h  
54
Našli jste chybu?
30.9.2012
Al 50 78 19-30 301 ... 330? 1968-71 [30] 0




  120 km/h  
54
Vozy určené pro obchodní vlaky. Dodány jako Aall 51 78 19-80 201 ... 230. Koncem 80.let většina vozů prošla rekonstrukcí na Al 50 72 19-30 301 ... 330? a bylo odebráno parní vytápění. Některé vozy natřeny novým uvažovaným nátěrem pro dálkové vlaky (obdobná varianta pro vozy 2. třídy v kombinaci hnědé a oranžové nebyla nikdy aplikována).
Po vzniku HŽ některé vozy přeznačeny na ABl, Bl, nebo přestavěny na nové řady.
Našli jste chybu?
30.9.2012
Al 51 78 19-80 231 ... 240 1977 [10] 0
  120 km/h  
54
Vozy určené pro obchodní vlak Sava Expres.
Po vzniku HŽ některé vozy přeznačeny na ABl, Bl, nebo přestavěny na nové řady.
Našli jste chybu?
30.9.2012
Al 51 78 19-70
51 78 19-00
200 ... 219
220 ... 254
1983
1985-86
[20]
[25]
0


  120 km/h  
54
Vozy určené pro obchodní vlaky.
Vozy 19-00 s podvozky GOŠA 100 (MD-522).
Po vzniku HŽ některé vozy přeznačeny na ABl, Bl, nebo přestavěny na nové řady.
Našli jste chybu?
30.9.2012
ABeel 51 78 39-00 200 ... 203 1977 4
  120 km/h  
24+30
Původně Al, později ABl 39-70. Od roku 2009 postupně snížena rychlost na 120 km/h a přeznačeny na 39-00.
Našli jste chybu?
30.9.2012
Bl 50 78 20-00
50 78 20-70
51 78 20-00
51 78 20-70
000 ... 212 1967-85 80
  120 km/h
160 km/h
 
60*
Vozy dodávané do roku 1973 měly 8 míst v kupé. Později některé vozy upraveny na 6 míst v kupé. Vozy z roku 1984 vybaveny podvozky GOŠA 100 (MD-522).
Původně všechny vozy pro 160 km/h, od roku 2008 u některých vozů dočasně snížena rychlost na 120 km/h a přeznačeny na 20-00.
* vozy B 20-00 017 a 019 80 míst k sezení
Našli jste chybu?
11.5.2014
Bee, Beel 51 78 20-70 213 ... 220 1984-85 8
  160 km/h  
60
Původně Bl.
Našli jste chybu?
11.5.2014
B, Bl 50 78 29-00
50 78 29-10
50 78 29-70
51 78 29-00
51 78 29-70
001 ... 118 1968-86 42
  120 km/h
160 km/h
 
54*
Původně ABl 39-70. Vozy dodávané do roku 1973 měly 8 míst v kupé 2.třídy. Později některé vozy upraveny na 6 míst v kupé 2. třídy. Vozy z roku 1984 vybaveny podvozky GOŠA 100 (MD-522).
Původně všechny vozy pro 160 km/h, od roku 2008 u některých vozů dočasně snížena rychlost na 120 km/h a přeznačeny na 29-00.
* 29-10 64 míst
Našli jste chybu?
11.5.2014
Bee 51 78 29-00
51 78 29-70
204 ... 213 1983 10
  120 km/h
160 km/h
 
54
Původně Al 19-70.
Původně všechny vozy pro 160 km/h, od roku 2008 u některých vozů dočasně snížena rychlost na 120 km/h a přeznačeny na 29-00, nyní většina vozů zpět rychlost 160 km/h.
Našli jste chybu?
3.8.2014
Bc 51 78 59-10 200 ... 214 1967-68, 1972 [15] 0
  120 km/h
160 km/h
 
54
Našli jste chybu?
11.5.2014
Bcl 51 78 59-00
51 78 59-70
001 ... 013 1984 [13] 9
  120 km/h
160 km/h
 
54
Podvozky GOŠA 100 (MD-522).
Našli jste chybu?
11.5.2014
WL 51 78 70-19 300 ... 304 1967 [5] 0
  120 km/h  
10-30
Vozy dodány a do konce 70.let provozovány KSR. Poté předány ŽTP Zagreb.
Našli jste chybu?
11.5.2014
WLl 51 78 70-10 305 ... 316 1970-71 [12] 0
  120 km/h  
10-30
Celá serie byla určena pro obchodní vlaky a dodána v příslušném nátěru do dom.st. Zagreb. Vozy dodány a do konce 70.let provozovány KSR. Poté předány ŽTP Zagreb.
V 80. letech u všech vozů zaslepeny dveře na představku vzdálenějším od oddílu průvodce.
Našli jste chybu?
11.5.2014
WLee 51 78 71-10 001 ... 003 1972, 1980 [20] 3


  120 km/h  
11-33
Vozy z roku 1972 dodány a do konce 70.let provozovány KSR. Poté předány ŽTP Zagreb 71-70 200 ... 219. Vozy průběžně dostaly podvozky MD522.
V roce 2004 bylo 10 vozů rekonstruováno na WLee 61 78 71-70.
Vůz 003 prošel v roce 2008 rekonstrukcí interiéru v TŽV Janko Gredelj a dveře byly chybně natřeny modře.
Našli jste chybu?
11.5.2014
ARl 50 78 85-00 001 ... 005 1968-69 [5] 0
  120 km/h  
18
Verze "rychlík", vozy dodány jako Aar (51 72 84-80 200-204).
Koncem 80.let většina vozů prošla rekonstrukcí a bylo odebráno parní vytápění.
Našli jste chybu?
29.7.2014
ARl 50 78 85-10 001 ... 006 1968-69 [6] 0
  120 km/h  
18
Verze "obchodní vlak", vozy dodány jako Aar (51 72 84-80 205-210). Místo kupé byly propojitelné salonky.
V roce 1977 vůz č. 210 rekonstruován pro Sava Express, kdy bylo změněno uspořádání salonků.
Koncem 80.let většina vozů prošla rekonstrukcí a bylo odebráno parní vytápění.
Našli jste chybu?
29.7.2014

nahoru
TŽV Janko Gredelj Zagreb, pro JŽ 1970 - 1985, UIC-Y
 
Dls 51 78 95-00 001 ... 020 1985 [20] 1
  120 km/h  
V současnosti zbyl poslední provozuschopný vůz, který není turnusován.
Pro ostatní ředitelství používající řadu Dls (Beograd, Ljubljana, Novi Sad, Priština a Sarajevo) dodávala vozy GOŠA.
Našli jste chybu?
29.7.2014
Post-l 51 78 00-00 001 ... 1970-72, 1974, 1980 0
  120 km/h  
Vozy jsou majetkem společnosti Hrvatska pošta.
Po ukončení dodávek vozů k DR bylo vyrobeno několik sérií (lišících se v detailech) na zakázku jednotlivých ředitelství odštěpného závodu Preduzeće PTT saobraćaja. Vozy byly přiděleny k příslušným domovským stanicím, dle sídla jednotlivých ředitelství (Ljubljana, Sarajevo, Skopje a Zagreb).
V současnosti nejsou vozy turnusovány a budou odprodány, nebo sešrotovány.
Našli jste chybu?
28.4.2013

nahoru
Construcciones Auxiliar de Ferrocarrills Zaragoza, pro KSR 1973-74
 
WLlm 51 78 71-40 200 ... 205 1973-74 [6] 0
  140 km/h  
11-33
Typ YF, podvozky MD-12. Vozy dodány a do konce 70.let provozovány KSR. Poté předány ŽTP Zagreb (686 a 690-694).
V 80. letech částečná modernizace.
Našli jste chybu?
11.5.2014

nahoru
Preduzeće šinskih vozila Bratstvo Subotica, pro JŽ 1974, 1977-78
 
DDam 50 72 97-10 200 ... 208? 1974, 1977-78 [9?] 0
  120 km/h  
10
Vozy vycházely z vozů Laeekss-z určených převážně pro přepravu nových vozidel z automobilek IDA-Opel a Zastava. Po dodání řady DDm přešly vozy do zálohy.
Našli jste chybu?
29.7.2014

nahoru
Mašinska Industrija Niš (licence Jenbacher Werke), pro JŽ 1987
 
DDm 51 78 98-00 006 ... 019? 1987 [20] 8?
  120 km/h  
12
Tento typ si objednalo pouze tehdejší ŽTP Zagreb, pro plánované mezinárodní výkony, jako náhradu vozů DDam. V letech 1999-2000 12 vozů rekonstruováno na MDDlm. Rekonstrukcí neprošly vozy 006, 010, 013-016, 018 a 019.
Našli jste chybu?
29.7.2014

nahoru
převzatý vůz od BDŽ 1986 (VEB Waggonbau Bautzen), UIC-Z2
 
Bclm 50 78 50-80 200 1986 {1} 0
  160 km/h  
60
Zánovní vůz předán náhradou za zničený vůz JŽ - ŽTP Zagreb. U BDŽ označen jako Bcme 51 52 50-80 701.
V roce 1991 poškozen během revize v TŽV Gredlj a odstaven.
Našli jste chybu?
29.7.2014

nahoru
převzatý vůz od SBB 1990 (SiG, SWS 1951-1954)
 
Bt 50 78 20-17 001 ... 026 1951-54 {26} 0
  160 km/h  
80
Našli jste chybu?
29.7.2014

nahoru
převzatý vůz od SJ 1991-92? (různí výrobci)
Darování cca 75 vozů zprostředkovala Charita. Neoficiální informace hovoří o těchto vozech jako o danajském daru. Obložení vozů obsahovalo azbest a nemusela tak být řešena, ze strany SJ, nákladná ekologická likvidace.
 
AB 50 78 3?-?? ??? 1960-62 {2?} 0
  160 km/h  
U SJ typ AB2.
Vozy zasáhly do provozu jen krátce.
Našli jste chybu?
29.7.2014
Beet 50 78 20-05 001 ... 024? 1942-46 {24?} 0


  160 km/h  
80
U SJ typ B3.
?Vozy 023 a 024 s bufetovým oddílem.?
Našli jste chybu?
29.7.2014
Bc 50 78 5?-?? ??? {?} 0
  160 km/h  
Vozy nebyly nikdy nasazeny do provozu.
Našli jste chybu?
29.7.2014
WL 50 78 8?-?? ??? {?} 0
  160 km/h  
Vozy nebyly nikdy nasazeny do provozu.
Našli jste chybu?
29.7.2014

nahoru
GOŠA Smederevska Palanka (licence Siemens), pro JŽ 1991, UIC-Z1
Další podrobnosti zde.
 
ABeemt 61 78 39-70 011 ... 014 1991 2009-10 [4] 4
  160 km/h  
25 + 44
Vozy byly původně objednány ŽG Ljubljana a ŽTP Zagreb pro vlak Sava Express (Ljubljana - Zagreb - Beograd a zpět), jen jako Aeelmt. Během výroby se, po dohodě s ÖBB a DB, rozšířila síť vlaků EC i do Jugoslávie. Vozy byly nasazeny na EC Mimara Zagreb - München (- Berlin). V letech 2009-2010 byl v TŽV Gredelj u čtyřech původních vozů Aeelmt upraven interiér a u dvou vozů snížena rychlost na 120 km/h, později všechny vozy sjednoceny na 160 km/h.
Našli jste chybu?
6.8.2015
Beemt 61 78 20-70 011 ... 017 1991 2009-10 [7] 7
  160 km/h  
80
Vozy byly původně objednány ŽG Ljubljana a ŽTP Zagreb pro vlak Sava Express (Ljubljana - Zagreb - Beograd a zpět), jen jako Aeelmt. Během výroby se, po dohodě s ÖBB a DB, rozšířila síť vlaků EC i do Jugoslávie. Vozy byly nasazeny na EC Mimara Zagreb - München (- Berlin). Proto byly všechny slovinské a některé chorvatské vozy administrativně přeznačeny na Beelmt beze změny interiéru (2+1). V letech 2009-2010 byl v TŽV Gredelj upraven interiér na uspořádání 2+2 a u dvou vozů snížena rychlost na 120 km/h, později všechny vozy sjednoceny na 160 km/h.
Našli jste chybu?
6.8.2015
WReelmt 61 78 87-70 001 ... 002 1991 [2] 2
  160 km/h  
30
Vozy byly původně objednány ŽG Ljubljana a ŽTP Zagreb pro vlak Sava Express (Ljubljana - Zagreb - Beograd a zpět). Vyrobeny tři vozy. Zbylý vůz připadly tehdejšímu ŽG Ljubljana (současné SŽ).
Původně všechny vozy pro 200 km/h, v letech 2010-2011 u jednoho vozu snížena rychlost na 120 km/h, později oba vozy sjednoceny na 160 km/h.
Našli jste chybu?
6.8.2015

nahoru
TVT Boris Kidrič Maribor / TŽV Janko Gredelj Zagreb, pro HŽ 1992 - 1994 (rekonstrukce vozů GOŠA), UIC-Y
 
Bl 51 78 29-00
50 78 29-70
51 78 29-70
103 ... 124 1968-71 1992-94 15
  120 km/h
160 km/h
 
54
Původně Al, v letech 1992-94 vozy rekonstruovány na Al 19-70 (předsuvné dveře, interiér, ...). Po dodávkách vozů Aeelt přeznačeny na Bl 29-70, od roku 2009 postupně snižována rychlost na 120 km/h a přeznačeny na 29-00.
13 vozů bylo rekonstruováno v TVT Janko Gredelj, 2 vozy (107-5 a 111-7) v TŽV Boris Kidrič. Měla následovat série vozů druhé třídy, ale k realizaci již nedošlo. Některé nakoupené komponenty byly použity později u jiných přestaveb.
Našli jste chybu?
11.5.2014

nahoru
TŽV Janko Gredelj Zagreb, pro JŽ 1985 a HŽ 1991 - 2012 (rekonstrukce vozů GOŠA a MIN), UIC-Y
 
WRl 50 78 87-10 001 ... 003 1965-67 1985 <3> 0


  120 km/h  
27
Původně Bl.
Po rekonstrukci vozy označeny 50 72 87-80 200-202. Začátkem 90.let některé vozy chybně označeny SR. S vozy se do budoucna nepočítá a jsou odstaveny.
Našli jste chybu?
3.8.2014
WRl 51 78 88-80 001, 002 1980 1991-92 <2> 2


  160 km/h  
27*
* vůz 002 má 30 míst k sezení
Původně SRl
Vyrobeny 4 vozy SRllm s uspořádáním "velký bufet" odpovídající spíše jídelnímu vozu (podobně, jako ARll ŽTO Sarajevo pro BEx), kdy ve voze nebyly oddíly pro cestující. Bufetový oddíl nebyl vybaven sedačkami, pouze místy ke stání.
V letech 1991-92 prošli vozy modernizací (interiér, předsuvné dveře, ...) v TŽV Janko Gredelj.
Zbylé dva vozy prošli v letech 1995-96 stejnou modernizací a podruhé byly modernizovány v roce 2005 na řadu WRee.
Našli jste chybu?
3.8.2014
Aeet 61 78 10-00
61 78 10-70
001 ... 012 2003 <12> 12
  120 km/h
160 km/h
 
54
Rekonstrukce z vozů Al, ABl a Bl.
Původně všechny vozy pro 160 km/h, od roku 2009 u některých vozů snížena rychlost na 120 km/h a přeznačeny na 10-00.
Našli jste chybu?
6.8.2015
ABee 61 78 39-00
61 78 39-70
001 ... 005 2008 <5> 5
  120 km/h
160 km/h
 
24+30
Rekonstrukce z vozů ABl.
Původně všechny vozy pro 160 km/h, od roku 2009 u některých vozů snížena rychlost na 120 km/h a přeznačeny na 39-00.
Našli jste chybu?
6.8.2015
Bee 61 78 20-00
61 78 20-70
051 ... 094 2004-09 <44> 44
  120 km/h
160 km/h
 
60
Rekonstrukce z vozů ABl a Bl.
Původně všechny vozy pro 160 km/h, od roku 2009 u některých vozů snížena rychlost na 120 km/h a přeznačeny na 20-00.
Plánované vozy 095 a 096 již nebyly dodány.
Našli jste chybu?
6.8.2015
Beet 61 78 20-70 001 1997 <1> 1
  160 km/h  
78
Rekonstrukce z vozů Bl.
Našli jste chybu?
6.8.2015
Beet 61 78 20-70 002 ... 004 2000-2002 <3> 3
  160 km/h  
62
Rekonstrukce z vozů Al/ABl.
Vozy chybně označeny intervalem 20-70. Správně by měl být použit interval 29-70, příp. 28-70.
Našli jste chybu?
6.8.2015
Bcee 61 78 59-70 001 ... 007 2008 <7> 7
  160 km/h  
54
Rekonstrukce z vozů Bl.
Našli jste chybu?
6.8.2015
WLee 61 78 71-70 001 ... 010 2004 <10> 10


  160 km/h  
11-33
Rekonstrukce z vozů WLl.
Vozy 001-005 mají původní střechu, vozy 006-010 mají novou střechu s prolisy.
Použit starší typ předsuvných dveří ze zásob nerealizované přestavby vozů Bl pro vlaky vyšší kvality (viz. Bl 29-70 reko 1992-1994).
Našli jste chybu?
6.8.2015
WRee 61 78 88-00 001 ... 002 2005 <2> 2
  120 km/h  
36
Rekonstrukce z vozů WRl 87-80.
První rekonstrukce na WRl 88-80 v letech 1995-96, v roce 2009 byla u vozu 001 přechodně snížena rychlost na 120 km/h a přeznačen na 88-00, později následoval i vůz 002.
Našli jste chybu?
6.8.2015
Bee 51 78 27-70 001 ... 006 1985-86 2009 <6> 6
  160 km/h  
42+10
Původně Bl 29-70, dva oddíly a prostor přilehlého WC upraveny, jako prostor pro přepravu jízdních kol + 10 sklápěcích sedaček.
Našli jste chybu?
5.4.2016
Bee 51 78 28-70 001 ... 006 1984-85 2009 <6> 6
  160 km/h  
48+10
Původně Bl 20-70, dva oddíly a prostor přilehlého WC upraveny, jako prostor pro přepravu jízdních kol + 10 sklápěcích sedaček.
Našli jste chybu?
5.4.2016
Beet 50 78 21-07 001 ... 024 1986-87 2010-2012 <24> 24
  120 km/h  
88
Původně Bt (TVT Boris Kidrič a TŽV Janko Gredelj), v letech 2010-2012 vozy rekonstruovány na Bt 21-00 (předsuvné dveře, interiér, klima, ...) se zachováním původních inventárních čísel.
Našli jste chybu?
5.4.2016
MDDlm 51 78 98-00 001 ... 020? 1987 1999-2000 <12> 12?
  120 km/h  
12
Původně DDm (51 72 98-70 200-219), od roku 2009 postupně snížena rychlost na 120 km/h a přeznačeny na 98-00. Rekonstrukce 12 vozů obsahovala hlavně zakrytování.
Našli jste chybu?
29.7.2014

nahoru
???, pro JŽ ???, vytápěcí vozy
 
Uks-zž 20 72 900 1 200 ... 203? <4?> 0
  100 km/h  
Vůz s parním kotlem. Maximální výkon výroby páry 450kg/h.
Rekonstrukce z ?
Našli jste chybu?
29.7.2014
Uaks-zž 50 72 992 0 200 ... 214? <15?> 0
  100 km/h  
Vůz s parním generátorem. Maximální výkon výroby páry 1000kg/h.
Rekonstrukce z Gas-z?
Našli jste chybu?
29.7.2014


Poslední aktualizace: 5.4.2016

Kompletace dat: Martin Zedník dále přispěli Vedran Kovačić a Željko Matanović, jimž patří velké poděkování.

Všechny údaje jsou bez záruky. Proto je jakékoliv upřesnění a doplnění s díky vítáno. Informace buďto na webový mail nebo mzednik(zavináč)centrum(tečka)cz.

Poznámka k inventárním číslům: u bývalých Jugoslávských železnic (JŽ) určovala první číslice z inventárního čísla příslušnost k oblastnímu ředitelství. Současným HŽ odpovídají číselné řady 2XX a 3XX - ŽTP Zagreb. Podrobněji na stránce Označovaní vozů ŽS.

Zdroje:
GOŠA
Željeznice
Male željeznice
• vlastní pozorování

vagonWEB.cz
Železniční osobní vozy