vagonWEB
Railway passenger cars
 
vagonWEB
Railway passenger cars
Homepage » Descriptions » Osobní vozy CP
en         ▼
Česky
English
Deutsch
Polski
Magyar

Osobní vozy CP

Na této stránce jsou uvedeny typy osobních vozů CP, které jsou aktivně v provozu v roce 2022 (včetně zatím do provozu nezařazených převzatých vozů od RENFE). Nejsou uvedeny úzkorozchodné vozy.

Poznámka: vozy CP nejsou fyzicky opatřeny písmenným řadovým označením (A, B, BR, ...), jsou označeny pouze číslem UIC. Písmenné označení na této stránce je uvedenou pouze pro lepší orientaci.

Schindler, pro CP 1948 - 1949
Sorefame, pro CP 1959 - 1975
Sorefame Intercidades, pro CP 1993 - 1996
Sorefame (Alsthom), pro CP 1985, "Corail"
Převzaté vozy od RENFE
Sorting:
• By groups
By classes
Alphabetical
Table view

top
Schindler, pro CP 1948 - 1949
V letech 1948 až 1949 bylo od švýcarského výrobce Schindler-Waggons dodáno 61 vozů v modifikacích 8 vozů 2. třídy, 9 vozů 2. třídy se zavazadlovým oddílem, 4 vozy 3. třídy se zavazadlovým oddílem a 40 vozů 3. třídy. V roce 1958 byla 2. třída přeznačena na 1. třídu, 3. třída na 2. třídu.
Poslední vozy byly z pravidelného provozu vyřazeny na počátku 21. století a byly odstaveny, v provozu zůstalo pouze několik vozů pro historické vlaky. V roce 2017 začala postupná reaktivace některých dlouhodobě odstavených vozů pro nasazení na vlacích na trati Douro (Porto - Pocinho). V současné době se jedná o jedny z nejstarších vozů v pravidelném provozu na evropském kontinentu.
 
A
51 94 19-22 039 ... 046  1949 Schindler [8]  5 120 km/h
   
56
Některé vozy mají nová polospouštěcí okna.
Report a bug | Permanent link
6.11.2022
B
51 94 21-22 001 ... 040  1948 Schindler [40]  13 120 km/h
   
92
Některé vozy mají nová polospouštěcí okna. Jeden vůz (pravděpodobně 026) má odstraněny prostřední dveře.
Report a bug | Permanent link
6.11.2022
BD
51 94 89-22 006 ... 009  1949 Schindler [4]  1 120 km/h
   
72
Report a bug | Permanent link
6.11.2022

top
Sorefame, pro CP 1959 - 1975
Nejvýznamnějším dodavatelem kolejových vozidel pro CP se v druhé polovině 20. století stal domácí výrobce Sorefame (Sociedades Reunidas de Fabricações Metálicas). Kromě osobních vozů byly ve výrobním programu i elektrické jednotky a lokomotivy. Charakteristickým znakem produkce Sorefame bylo vnější obložení skříně nerezovými plechy, pro jejich svařování byla pořízena licence americké firmy Budd Co.
V letech 1959 až 1975 Sorefame dodal v několika sériích a v různých modifikacích celkem 334 vozů, jejichž konstrukce byla částečně inspirována francouzskými vozy DEV Inox. V původním provedení je dosud (2022) v provozu několik vozů A 10-69 a B 22-40, pro služební účely se používá ještě několik bývalých zavazadlových vozů 92-69. Některé vozy byly po vyřazení prodány do Argentiny, některé vozy jsou dosud odstaveny jako rezerva v Portugalsku.
V 90. letech bylo 45 vozů důkladně modernizováno pro použití ve vlacích Intercity. V roce 2016 byla oznámena modernizace dalších 25 vozů na úroveň vozů modernizovaných v 90. letech, k tomu ale zatím nedošlo.
 
A
51 94 10-69 500 ... 519  1972 Sorefame [20]  4?
   
Report a bug | Permanent link
6.11.2022
B
51 94 22-40 001 ... 080  1973 Sorefame [80]  6?
   
Report a bug | Permanent link
4.11.2022

top
Sorefame Intercidades, pro CP 1993 - 1996
Ze série 90 vozů dodaných v letech 1967 a 1968 firmou Sorefame bylo v 90. letech 45 vozů důkladně zmodernizováno - zcela nový interiér, dosazení klimatizace, výměna podvozků a zvýšení rychlosti na 160 km/h. V roce 2012 byla povolená rychlost zvýšena na 200 km/h. Vozy jsou určeny pro vlaky Intercity.
 
A
50 94 10-97 001 ... 003  1993-96 <3>  3 200 km/h
 1967 Sorefame    
Report a bug | Permanent link
10.10.2022
AR
50 94 85-97 101 ... 111  1993-96 <11>  11 200 km/h
 1968 Sorefame    
Report a bug | Permanent link
10.10.2022
B
50 94 20-97 001 ... 031  1993-96 <31>  31 200 km/h
 1967 Sorefame    
Původně 50 94 21-69 001 ... 044
Report a bug | Permanent link
10.10.2022

top
Sorefame (Alsthom), pro CP 1985, "Corail"
V roce 1985 byla v Sorefame vyrobena série 58 vozů, která byla licenční verzí vozů Corail pro SNCF (licence Alsthom), avšak skříň byla z nerezové oceli po vzoru dříve vyráběných vozů Sorefame (licence Budd).
 
A
61 94 19-97 001 ... 010  2004-2005 [19]  10 200 km/h
 1985 Sorefame    
58
Původně dodáno 19 vozů 50 94 19-74 001 - 019. V roce 1997 bylo 9 vozů (011 - 019) upraveno jako "Alfa Club" pro vlaky Alfa, v roce 2001 bylo 8 z nich převedeno k vozům 2. třídy, poslední vůz 019 byl upraven jako "vip" 61 94 89-70 001. Zbylých 10 vozů 1. třídy (001 - 010) prošlo v letech 2004-2005 modernizací, v roce 2006 následovalo zvýšení rychlosti na 200 km/h a přeznačení na 61 94 19-97 001 - 010.
Report a bug | Permanent link
10.10.2022
AR
61 94 85-97 001 ... 010  2004-2005 [10]  10 200 km/h
 1985 Sorefame    
28
Původně dodáno jako 50 94 84-74 001 - 010, v roce 1986 přeznačeno na 50 94 85-74. V letech 2004-2005 prošly vozy modernizací, v roce 2006 následovalo zvýšení rychlosti na 200 km/h a přeznačení na 61 94 85-97 001 - 010.
Report a bug | Permanent link
10.10.2022
B
61 94 21-97 001 ... 037  2004-2005 [29]  37 200 km/h
 1985 Sorefame    
88
Původně dodáno 29 vozů 50 94 21-74 001 ... 029. V roce 2001 přibylo dalších 8 vozů původně 1. třídy. V letech 2004-2005 prošly všechny vozy modernizací, v roce 2006 následovalo zvýšení rychlosti na 200 km/h a přeznačení na 61 94 21-97 001 - 037.
Report a bug | Permanent link
10.10.2022
(vip)
61 94 89-70 001  2001 [0]  1 200 km/h
 1985 Sorefame    
12 23
Společenský vůz, vznikl přestavbou z vozu 1. třídy 50 94 19-74 019 v roce 2001 jako 61 94 89-70 001. V roce 2006 byla zvýšena povolená rychlost vozu na 200 km/h a vůz byl přeznačen na 61 94 89-97 001.
Vybavení vozu: DVD přehrávač, plazmová obrazovka, telefon, fax, audio.
Report a bug | Permanent link
10.10.2022

top
Převzaté vozy od RENFE
V roce 2020 bylo odkoupeno 50 vozů RENFE. Nejprve 14 dlouhodobě odstavených vozů sérií 9000 a 10000, po zastavení provozu vozů série 2000 u RENFE byla tato série odkoupena téměř kompletní.

Před znovuzařazením do provozu mají vozy projít rekonstrukcí. Ta byla započata nejprve u vozů série 2000, které nebyly poznamenány dlouhodobým odstavením a nutné opravy mohly být menšího rozsahu. První opravené vozy vyjely do pravidelného provozu v létě 2022.
 
A
50 94 19-97 501 ... 509  1999-02
 2022
RENFE Málaga
CP Guifões
{9}  3 200 km/h
 1984-87 CAF    
56
Původně vozy "Arco" A9t 2001 - 2010 (vyjma 2004) RENFE, po vyřazení z provozu v roce 2020 odstaveny a odkoupeny CP. Od roku 2020 probíhá rekonstrukce vozů spočívající mj. v odstranění azbestu, kompletní renovaci interiéru, opravě elektro výzbroje a podvozků. První vozy znovu v provozu od 07/2022.
Report a bug | Permanent link
7.11.2022
B
50 94 20-97 501 ... 518  1999-02
 2022
RENFE Málaga
CP Guifões
{18}  3 200 km/h
 1984-87 CAF    
80
Původně vozy "Arco" B10t 2202 - 2221 (vyjma 2204 a 2209) RENFE, po vyřazení z provozu v roce 2020 odstaveny a odkoupeny CP. Od roku 2020 probíhá rekonstrukce vozů spočívající mj. v odstranění azbestu, kompletní renovaci interiéru, opravě elektro výzbroje a podvozků. První vozy znovu v provozu od 07/2022.
Report a bug | Permanent link
7.11.2022
BR
50 94 85-97 501 ... 509  1999-02
 2022
RENFE Málaga
CP Guifões
{9}  3 200 km/h
 1984-87 CAF    
24 1 30 8
Původně vozy "Arco" BR3t 2802 - 2810 RENFE, po vyřazení z provozu v roce 2020 odstaveny a odkoupeny CP. Od roku 2020 probíhá rekonstrukce vozů spočívající mj. v odstranění azbestu, kompletní renovaci interiéru, opravě elektro výzbroje a podvozků. První vozy znovu v provozu od 07/2022.
Report a bug | Permanent link
23.5.2023
A
50 94 19-74 501 ... 502  1996-97
 2006-..
{2}  0 160 km/h
 1982, 1981 CAF    
55
Původně vozy A9t 9101 a 9106 RENFE, po vyřazení z provozu v roce 2015 odstaveny, v roce 2020 odkoupeny CP. Vozy jsou doposud odstaveny a čekají na rekonstrukci.
Report a bug | Permanent link
7.11.2022
B
50 94 20-74 501 ... 502  1996-97 {2}  0 160 km/h
 1981-82 CAF    
80
Původně vozy B10t 9304 a 9322 RENFE, po vyřazení z provozu v roce 2015 odstaveny, v roce 2020 odkoupeny CP. Vozy jsou doposud odstaveny a čekají na rekonstrukci.
Report a bug | Permanent link
7.11.2022
Bc
50 94 50-74 501 ... 506  2005-06 {5}  0 160 km/h
 1984-85 Macosa, CAF    
60
Původně vozy Bc10x 9605, 9611, 9614, 9621 a 9632 RENFE, po vyřazení z provozu v roce 2015 odstaveny, v roce 2020 odkoupeny CP. Vozy jsou doposud odstaveny a čekají na rekonstrukci.
Report a bug | Permanent link
7.11.2022
A
50 94 10-74 501 ... 502  2005-2007 {2}  0 160 km/h
 1984-87 Macosa    
60
Původně vozy A10x 10034 a 10036 RENFE, po vyřazení z provozu v roce 2015 odstaveny, v roce 2020 odkoupeny CP. Vozy jsou doposud odstaveny a čekají na rekonstrukci.
Report a bug | Permanent link
7.11.2022
A
50 94 17-74 501 ... 503  1995 {3}  0 160 km/h
 1986 CAF    
44
Původně vozy A8lv 10501, 10502 a 10503 RENFE, po vyřazení z provozu v roce 2015 odstaveny, v roce 2020 odkoupeny CP. Vozy jsou doposud odstaveny a čekají na rekonstrukci.
Report a bug | Permanent link
7.11.2022


Last update: 23.5.2023

Kompletace dat: pd.

Údaje jsou bez záruky. Uvítám veškeré upřesnění a doplnění. Vaše připomínky můžete směřovat do formuláře pod odkazem "Našli jste chybu?" uvedeného u každého vozu, do diskuzního fóra nebo na mail vagonweb(zavináč)vagonweb(tečka)cz, děkuji.

Zdroje:

inventario.portugalferroviario.net/viajeros/

Autoři nákresů: Hans van der Want (www.sitebyhans.de), pd.

Explanation of colour marking:

Vehicles in operation
Withdrawn vehicles
Rebuild vehicles in operation
Withdrawn rebuild vehicles
Second-hand vehicles in operation
Withdrawn second-hand vehicles

48.61
vagonWEB.cz
Railway passenger cars