vagonWEB
Železniční osobní vozy
 
vagonWEB
Železniční osobní vozy
Hlavní strana » Popisy » Osobní vozy CP
cs         ▼
Česky
English
Deutsch
Polski
Magyar

Osobní vozy CP

Na této stránce jsou uvedeny typy osobních vozů CP, které jsou aktivně v provozu v roce 2022 (včetně zatím do provozu nezařazených převzatých vozů od RENFE). Nejsou uvedeny úzkorozchodné vozy.

Poznámka: vozy CP nejsou fyzicky opatřeny písmenným řadovým označením (A, B, BR, ...), jsou označeny pouze číslem UIC. Písmenné označení na této stránce je uvedenou pouze pro lepší orientaci.

Schindler, pro CP 1948 - 1949
Sorefame, pro CP 1959 - 1975
Sorefame Intercidades, pro CP 1993 - 1996
Sorefame (Alsthom), pro CP 1985, "Corail"
Převzaté vozy od RENFE
Seřazení:
• Podle skupin
Podle tříd
Podle abecedy
Tabulkové zobrazení

nahoru
Schindler, pro CP 1948 - 1949
V letech 1948 až 1949 bylo od švýcarského výrobce Schindler-Waggons dodáno 61 vozů v modifikacích 8 vozů 2. třídy, 9 vozů 2. třídy se zavazadlovým oddílem, 4 vozy 3. třídy se zavazadlovým oddílem a 40 vozů 3. třídy. V roce 1958 byla 2. třída přeznačena na 1. třídu, 3. třída na 2. třídu.
Poslední vozy byly z pravidelného provozu vyřazeny na počátku 21. století a byly odstaveny, v provozu zůstalo pouze několik vozů pro historické vlaky. V roce 2017 začala postupná reaktivace některých dlouhodobě odstavených vozů pro nasazení na vlacích na trati Douro (Porto - Pocinho). V současné době se jedná o jedny z nejstarších vozů v pravidelném provozu na evropském kontinentu.
 
A 51 94 19-22 039 ... 046 1949 [8] 5
Schindler   120 km/h  
56
Některé vozy mají nová polospouštěcí okna.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
6.11.2022
B 51 94 20-22 001 ... 040 1948 [40] 13
Schindler   120 km/h  
92
Některé vozy mají nová polospouštěcí okna. Jeden vůz (pravděpodobně 026) má odstraněny prostřední dveře.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
6.11.2022
BD 51 94 89-22 006 ... 009 1949 [4] 1
Schindler   120 km/h  
72
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
6.11.2022

nahoru
Sorefame, pro CP 1959 - 1975
Nejvýznamnějším dodavatelem kolejových vozidel pro CP se v druhé polovině 20. století stal domácí výrobce Sorefame (Sociedades Reunidas de Fabricações Metálicas). Kromě osobních vozů byly ve výrobním programu i elektrické jednotky a lokomotivy. Charakteristickým znakem produkce Sorefame bylo vnější obložení skříně nerezovými plechy, pro jejich svařování byla pořízena licence americké firmy Budd Co.
V letech 1959 až 1975 Sorefame dodal v několika sériích a v různých modifikacích celkem 334 vozů, jejichž konstrukce byla částečně inspirována francouzskými vozy DEV Inox. V původním provedení je dosud (2022) v provozu několik vozů A 10-69 a B 22-40, pro služební účely se používá ještě několik bývalých zavazadlových vozů 92-69. Některé vozy byly po vyřazení prodány do Argentiny, některé vozy jsou dosud odstaveny jako rezerva v Portugalsku.
V 90. letech bylo 45 vozů důkladně modernizováno pro použití ve vlacích Intercity. V roce 2016 byla oznámena modernizace dalších 25 vozů na úroveň vozů modernizovaných v 90. letech, k tomu ale zatím nedošlo.
 
A 51 94 10-69 500 ... 519 1972 [20] 4?
Sorefame    
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
6.11.2022
B 51 94 22-40 001 ... 080 1973 [80] 6?
Sorefame    
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
4.11.2022

nahoru
Sorefame Intercidades, pro CP 1993 - 1996
Ze série 90 vozů dodaných v letech 1967 a 1968 firmou Sorefame bylo v 90. letech 45 vozů důkladně zmodernizováno - zcela nový interiér, dosazení klimatizace, výměna podvozků a zvýšení rychlosti na 160 km/h. V roce 2012 byla povolená rychlost zvýšena na 200 km/h. Vozy jsou určeny pro vlaky Intercity.
 
A 50 94 10-97 001 ... 003 1967 1993-96 <3> 3
Sorefame   200 km/h  
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
10.10.2022
AR 50 94 85-97 101 ... 111 1968 1993-96 <11> 11
Sorefame   200 km/h  
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
10.10.2022
B 50 94 20-97 001 ... 031 1967 1993-96 <31> 31
Sorefame   200 km/h  
Původně 50 94 21-69 001 ... 044
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
10.10.2022

nahoru
Sorefame (Alsthom), pro CP 1985, "Corail"
V roce 1985 byla v Sorefame vyrobena série 58 vozů, která byla licenční verzí vozů Corail pro SNCF (licence Alsthom), avšak skříň byla z nerezové oceli po vzoru dříve vyráběných vozů Sorefame (licence Budd).
 
A 61 94 19-97 001 ... 010 1985 2004-2005 [19] 10
Sorefame   200 km/h  
58
Původně dodáno 19 vozů 50 94 19-74 001 - 019. V roce 1997 bylo 9 vozů (011 - 019) upraveno jako "Alfa Club" pro vlaky Alfa, v roce 2001 bylo 8 z nich převedeno k vozům 2. třídy, poslední vůz 019 byl upraven jako "vip" 61 94 89-70 001. Zbylých 10 vozů 1. třídy (001 - 010) prošlo v letech 2004-2005 modernizací, v roce 2006 následovalo zvýšení rychlosti na 200 km/h a přeznačení na 61 94 19-97 001 - 010.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
10.10.2022
AR 61 94 85-97 001 ... 010 1985 2004-2005 [10] 10
Sorefame   200 km/h  
28
Původně dodáno jako 50 94 84-74 001 - 010, v roce 1986 přeznačeno na 50 94 85-74. V letech 2004-2005 prošly vozy modernizací, v roce 2006 následovalo zvýšení rychlosti na 200 km/h a přeznačení na 61 94 85-97 001 - 010.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
10.10.2022
B 61 94 21-97 001 ... 037 1985 2004-2005 [29] 37
Sorefame   200 km/h  
88
Původně dodáno 29 vozů 50 94 21-74 001 ... 029. V roce 2001 přibylo dalších 8 vozů původně 1. třídy. V letech 2004-2005 prošly všechny vozy modernizací, v roce 2006 následovalo zvýšení rychlosti na 200 km/h a přeznačení na 61 94 21-97 001 - 037.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
10.10.2022
(vip) 61 94 89-70 001 1985 2001 [0] 1
Sorefame   200 km/h  
12 23
Společenský vůz, vznikl přestavbou z vozu 1. třídy 50 94 19-74 019 v roce 2001 jako 61 94 89-70 001. V roce 2006 byla zvýšena povolená rychlost vozu na 200 km/h a vůz byl přeznačen na 61 94 89-97 001.
Vybavení vozu: DVD přehrávač, plazmová obrazovka, telefon, fax, audio.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
10.10.2022

nahoru
Převzaté vozy od RENFE
V roce 2020 bylo odkoupeno 50 vozů RENFE. Nejprve 14 dlouhodobě odstavených vozů sérií 9000 a 10000, po zastavení provozu vozů série 2000 u RENFE byla tato série odkoupena téměř kompletní.

Před znovuzařazením do provozu mají vozy projít rekonstrukcí. Ta byla započata nejprve u vozů série 2000, které nebyly poznamenány dlouhodobým odstavením a nutné opravy mohly být menšího rozsahu. První opravené vozy vyjely do pravidelného provozu v létě 2022.
 
A 50 94 19-97 501 ... 509 1984-87 1999-02
2022
{9} 3
CAF RENFE Málaga
CP Guifões
  200 km/h  
56
Původně vozy "Arco" A9t 2001 - 2010 (vyjma 2004) RENFE, po vyřazení z provozu v roce 2020 odstaveny a odkoupeny CP. Od roku 2020 probíhá rekonstrukce vozů spočívající mj. v odstranění azbestu, kompletní renovaci interiéru, opravě elektro výzbroje a podvozků. První vozy znovu v provozu od 07/2022.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
7.11.2022
B 50 94 20-97 501 ... 518 1984-87 1999-02
2022
{18} 3
CAF RENFE Málaga
CP Guifões
  200 km/h  
80
Původně vozy "Arco" B10t 2202 - 2221 (vyjma 2204 a 2209) RENFE, po vyřazení z provozu v roce 2020 odstaveny a odkoupeny CP. Od roku 2020 probíhá rekonstrukce vozů spočívající mj. v odstranění azbestu, kompletní renovaci interiéru, opravě elektro výzbroje a podvozků. První vozy znovu v provozu od 07/2022.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
7.11.2022
BR 50 94 85-97 501 ... 509 1984-87 1999-02
2022
{9} 3
CAF RENFE Málaga
CP Guifões
  200 km/h  
Původně vozy "Arco" BR3t 2802 - 2810 RENFE, po vyřazení z provozu v roce 2020 odstaveny a odkoupeny CP. Od roku 2020 probíhá rekonstrukce vozů spočívající mj. v odstranění azbestu, kompletní renovaci interiéru, opravě elektro výzbroje a podvozků. První vozy znovu v provozu od 07/2022.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
7.11.2022
A 50 94 19-74 501 ... 502 1982, 1981 1996-97
2006-..
{2} 0
CAF   160 km/h  
55
Původně vozy A9t 9101 a 9106 RENFE, po vyřazení z provozu v roce 2015 odstaveny, v roce 2020 odkoupeny CP. Vozy jsou doposud odstaveny a čekají na rekonstrukci.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
7.11.2022
B 50 94 20-74 501 ... 502 1981-82 1996-97 {2} 0
CAF   160 km/h  
80
Původně vozy B10t 9304 a 9322 RENFE, po vyřazení z provozu v roce 2015 odstaveny, v roce 2020 odkoupeny CP. Vozy jsou doposud odstaveny a čekají na rekonstrukci.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
7.11.2022
Bc 50 94 50-74 501 ... 506 1984-85 2005-06 {5} 0
Macosa, CAF   160 km/h  
60
Původně vozy Bc10x 9605, 9611, 9614, 9621 a 9632 RENFE, po vyřazení z provozu v roce 2015 odstaveny, v roce 2020 odkoupeny CP. Vozy jsou doposud odstaveny a čekají na rekonstrukci.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
7.11.2022
A 50 94 10-74 501 ... 502 1984-87 2005-2007 {2} 0
Macosa   160 km/h  
60
Původně vozy A10x 10034 a 10036 RENFE, po vyřazení z provozu v roce 2015 odstaveny, v roce 2020 odkoupeny CP. Vozy jsou doposud odstaveny a čekají na rekonstrukci.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
7.11.2022
A 50 94 17-74 501 ... 503 1986 1995 {3} 0
CAF   160 km/h  
44
Původně vozy A8lv 10501, 10502 a 10503 RENFE, po vyřazení z provozu v roce 2015 odstaveny, v roce 2020 odkoupeny CP. Vozy jsou doposud odstaveny a čekají na rekonstrukci.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
7.11.2022


Poslední aktualizace: 7.11.2022

Kompletace dat: pd.

Údaje jsou bez záruky. Uvítám veškeré upřesnění a doplnění. Vaše připomínky můžete směřovat do formuláře pod odkazem "Našli jste chybu?" uvedeného u každého vozu, do diskuzního fóra nebo na mail vagonweb(zavináč)vagonweb(tečka)cz, děkuji.

Zdroje:

inventario.portugalferroviario.net/viajeros/

Autoři nákresů: Hans van der Want (www.sitebyhans.de), pd.

Vysvětlivky barevného rozlišení:

Provozované vozy
Vyřazené vozy
Provozované rekonstruované vozy
Vyřazené rekonstruované vozy
Provozované převzaté vozy
Vyřazené převzaté vozy
vagonWEB.cz
Železniční osobní vozy