Osobní vozy CPNa této stránce jsou uvedeny typy osobních vozů CP, které jsou aktivně v provozu v roce 2022 (včetně zatím do provozu nezařazených převzatých vozů od RENFE). Nejsou uvedeny úzkorozchodné vozy. Sorefame, pro CP 1959 - 1975 Sorefame Intercidades, pro CP 1993 - 1996 Sorefame (Alsthom), pro CP 1985, "Corail" Převzaté vozy od RENFE | Sorting: • By groups By classes Alphabetical Table view |
top |
||||||||||||||
Schindler, pro CP 1948 - 1949 | ||||||||||||||
V letech 1948 až 1949 bylo od švýcarského výrobce Schindler-Waggons dodáno 61 vozů v modifikacích 8 vozů 2. třídy, 9 vozů 2. třídy se zavazadlovým oddílem, 4 vozy 3. třídy se zavazadlovým oddílem a 40 vozů 3. třídy. V roce 1958 byla 2. třída přeznačena na 1. třídu, 3. třída na 2. třídu. Poslední vozy byly z pravidelného provozu vyřazeny na počátku 21. století a byly odstaveny, v provozu zůstalo pouze několik vozů pro historické vlaky. V roce 2017 začala postupná reaktivace některých dlouhodobě odstavených vozů pro nasazení na vlacích na trati Douro (Porto - Pocinho). V současné době se jedná o jedny z nejstarších vozů v pravidelném provozu na evropském kontinentu. |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 94 19-22 | 039 ... 046 | 1949 | Schindler | [8] | 5 | 120 km/h | |||||||
56 | ||||||||||||||
Některé vozy mají nová polospouštěcí okna. | ||||||||||||||
Report a bug | Permanent link | 6.11.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 94 21-22 | 001 ... 040 | 1948 | Schindler | [40] | 13 | 120 km/h | |||||||
92 | ||||||||||||||
Některé vozy mají nová polospouštěcí okna. Jeden vůz (pravděpodobně 026) má odstraněny prostřední dveře. | ||||||||||||||
Report a bug | Permanent link | 6.11.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 94 89-22 | 006 ... 009 | 1949 | Schindler | [4] | 1 | 120 km/h | |||||||
72 | ||||||||||||||
Report a bug | Permanent link | 6.11.2022 | |||||||||||||
top |
||||||||||||||
Sorefame, pro CP 1959 - 1975 | ||||||||||||||
Nejvýznamnějším dodavatelem kolejových vozidel pro CP se v druhé polovině 20. století stal domácí výrobce Sorefame (Sociedades Reunidas de Fabricações Metálicas). Kromě osobních vozů byly ve výrobním programu i elektrické jednotky a lokomotivy. Charakteristickým znakem produkce Sorefame bylo vnější obložení skříně nerezovými plechy, pro jejich svařování byla pořízena licence americké firmy Budd Co. V letech 1959 až 1975 Sorefame dodal v několika sériích a v různých modifikacích celkem 334 vozů, jejichž konstrukce byla částečně inspirována francouzskými vozy DEV Inox. V původním provedení je dosud (2022) v provozu několik vozů A 10-69 a B 22-40, pro služební účely se používá ještě několik bývalých zavazadlových vozů 92-69. Některé vozy byly po vyřazení prodány do Argentiny, některé vozy jsou dosud odstaveny jako rezerva v Portugalsku. V 90. letech bylo 45 vozů důkladně modernizováno pro použití ve vlacích Intercity. V roce 2016 byla oznámena modernizace dalších 25 vozů na úroveň vozů modernizovaných v 90. letech, k tomu ale zatím nedošlo. |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 94 10-69 | 500 ... 519 | 1972 | Sorefame | [20] | 4? | ||||||||
Report a bug | Permanent link | 6.11.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 94 22-40 | 001 ... 080 | 1973 | Sorefame | [80] | 6? | ||||||||
Report a bug | Permanent link | 4.11.2022 | |||||||||||||
top |
||||||||||||||
Sorefame Intercidades, pro CP 1993 - 1996 | ||||||||||||||
Ze série 90 vozů dodaných v letech 1967 a 1968 firmou Sorefame bylo v 90. letech 45 vozů důkladně zmodernizováno - zcela nový interiér, dosazení klimatizace, výměna podvozků a zvýšení rychlosti na 160 km/h. V roce 2012 byla povolená rychlost zvýšena na 200 km/h. Vozy jsou určeny pro vlaky Intercity. |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 94 10-97 | 001 ... 003 | 1993-96 | <3> | 3 | 200 km/h | ||||||||
1967 | Sorefame | |||||||||||||
Report a bug | Permanent link | 10.10.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 94 85-97 | 101 ... 111 | 1993-96 | <11> | 11 | 200 km/h | ||||||||
1968 | Sorefame | |||||||||||||
Report a bug | Permanent link | 10.10.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 94 20-97 | 001 ... 031 | 1993-96 | <31> | 31 | 200 km/h | ||||||||
1967 | Sorefame | |||||||||||||
Původně 50 94 21-69 001 ... 044 | ||||||||||||||
Report a bug | Permanent link | 10.10.2022 | |||||||||||||
top |
||||||||||||||
Sorefame (Alsthom), pro CP 1985, "Corail" | ||||||||||||||
V roce 1985 byla v Sorefame vyrobena série 58 vozů, která byla licenční verzí vozů Corail pro SNCF (licence Alsthom), avšak skříň byla z nerezové oceli po vzoru dříve vyráběných vozů Sorefame (licence Budd). |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 94 19-97 | 001 ... 010 | 2004-2005 | [19] | 10 | 200 km/h | ||||||||
1985 | Sorefame | |||||||||||||
58 | ||||||||||||||
Původně dodáno 19 vozů 50 94 19-74 001 - 019. V roce 1997 bylo 9 vozů (011 - 019) upraveno jako "Alfa Club" pro vlaky Alfa, v roce 2001 bylo 8 z nich převedeno k vozům 2. třídy, poslední vůz 019 byl upraven jako "vip" 61 94 89-70 001. Zbylých 10 vozů 1. třídy (001 - 010) prošlo v letech 2004-2005 modernizací, v roce 2006 následovalo zvýšení rychlosti na 200 km/h a přeznačení na 61 94 19-97 001 - 010. | ||||||||||||||
Report a bug | Permanent link | 10.10.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 94 85-97 | 001 ... 010 | 2004-2005 | [10] | 10 | 200 km/h | ||||||||
1985 | Sorefame | |||||||||||||
28 | ||||||||||||||
Původně dodáno jako 50 94 84-74 001 - 010, v roce 1986 přeznačeno na 50 94 85-74. V letech 2004-2005 prošly vozy modernizací, v roce 2006 následovalo zvýšení rychlosti na 200 km/h a přeznačení na 61 94 85-97 001 - 010. | ||||||||||||||
Report a bug | Permanent link | 10.10.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 94 21-97 | 001 ... 037 | 2004-2005 | [29] | 37 | 200 km/h | ||||||||
1985 | Sorefame | |||||||||||||
88 | ||||||||||||||
Původně dodáno 29 vozů 50 94 21-74 001 ... 029. V roce 2001 přibylo dalších 8 vozů původně 1. třídy. V letech 2004-2005 prošly všechny vozy modernizací, v roce 2006 následovalo zvýšení rychlosti na 200 km/h a přeznačení na 61 94 21-97 001 - 037. | ||||||||||||||
Report a bug | Permanent link | 10.10.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 94 89-70 | 001 | 2001 | [0] | 1 | 200 km/h | ||||||||
1985 | Sorefame | |||||||||||||
12 23 | ||||||||||||||
Společenský vůz, vznikl přestavbou z vozu 1. třídy 50 94 19-74 019 v roce 2001 jako 61 94 89-70 001. V roce 2006 byla zvýšena povolená rychlost vozu na 200 km/h a vůz byl přeznačen na 61 94 89-97 001. Vybavení vozu: DVD přehrávač, plazmová obrazovka, telefon, fax, audio. |
||||||||||||||
Report a bug | Permanent link | 10.10.2022 | |||||||||||||
top |
||||||||||||||
Převzaté vozy od RENFE | ||||||||||||||
V roce 2020 bylo odkoupeno 50 vozů RENFE. Nejprve 14 dlouhodobě odstavených vozů sérií 9000 a 10000, po zastavení provozu vozů série 2000 u RENFE byla tato série odkoupena téměř kompletní. Před znovuzařazením do provozu mají vozy projít rekonstrukcí. Ta byla započata nejprve u vozů série 2000, které nebyly poznamenány dlouhodobým odstavením a nutné opravy mohly být menšího rozsahu. První opravené vozy vyjely do pravidelného provozu v létě 2022. |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 94 19-97 | 501 ... 509 | 1999-02 2022 |
RENFE Málaga CP Guifões |
{9} | 3 | 200 km/h | |||||||
1984-87 | CAF | |||||||||||||
56 | ||||||||||||||
Původně vozy "Arco" A9t 2001 - 2010 (vyjma 2004) RENFE, po vyřazení z provozu v roce 2020 odstaveny a odkoupeny CP. Od roku 2020 probíhá rekonstrukce vozů spočívající mj. v odstranění azbestu, kompletní renovaci interiéru, opravě elektro výzbroje a podvozků. První vozy znovu v provozu od 07/2022. | ||||||||||||||
Report a bug | Permanent link | 7.11.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 94 20-97 | 501 ... 518 | 1999-02 2022 |
RENFE Málaga CP Guifões |
{18} | 3 | 200 km/h | |||||||
1984-87 | CAF | |||||||||||||
80 | ||||||||||||||
Původně vozy "Arco" B10t 2202 - 2221 (vyjma 2204 a 2209) RENFE, po vyřazení z provozu v roce 2020 odstaveny a odkoupeny CP. Od roku 2020 probíhá rekonstrukce vozů spočívající mj. v odstranění azbestu, kompletní renovaci interiéru, opravě elektro výzbroje a podvozků. První vozy znovu v provozu od 07/2022. | ||||||||||||||
Report a bug | Permanent link | 7.11.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 94 85-97 | 501 ... 509 | 1999-02 2022 |
RENFE Málaga CP Guifões |
{9} | 3 | 200 km/h | |||||||
1984-87 | CAF | |||||||||||||
24 1 30 8 | ||||||||||||||
Původně vozy "Arco" BR3t 2802 - 2810 RENFE, po vyřazení z provozu v roce 2020 odstaveny a odkoupeny CP. Od roku 2020 probíhá rekonstrukce vozů spočívající mj. v odstranění azbestu, kompletní renovaci interiéru, opravě elektro výzbroje a podvozků. První vozy znovu v provozu od 07/2022. | ||||||||||||||
Report a bug | Permanent link | 23.5.2023 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 94 19-74 | 501 ... 502 | 1996-97 2006-.. |
{2} | 0 | 160 km/h | ||||||||
1982, 1981 | CAF | |||||||||||||
55 | ||||||||||||||
Původně vozy A9t 9101 a 9106 RENFE, po vyřazení z provozu v roce 2015 odstaveny, v roce 2020 odkoupeny CP. Vozy jsou doposud odstaveny a čekají na rekonstrukci. | ||||||||||||||
Report a bug | Permanent link | 7.11.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 94 20-74 | 501 ... 502 | 1996-97 | {2} | 0 | 160 km/h | ||||||||
1981-82 | CAF | |||||||||||||
80 | ||||||||||||||
Původně vozy B10t 9304 a 9322 RENFE, po vyřazení z provozu v roce 2015 odstaveny, v roce 2020 odkoupeny CP. Vozy jsou doposud odstaveny a čekají na rekonstrukci. | ||||||||||||||
Report a bug | Permanent link | 7.11.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 94 50-74 | 501 ... 506 | 2005-06 | {5} | 0 | 160 km/h | ||||||||
1984-85 | Macosa, CAF | |||||||||||||
60 | ||||||||||||||
Původně vozy Bc10x 9605, 9611, 9614, 9621 a 9632 RENFE, po vyřazení z provozu v roce 2015 odstaveny, v roce 2020 odkoupeny CP. Vozy jsou doposud odstaveny a čekají na rekonstrukci. | ||||||||||||||
Report a bug | Permanent link | 7.11.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 94 10-74 | 501 ... 502 | 2005-2007 | {2} | 0 | 160 km/h | ||||||||
1984-87 | Macosa | |||||||||||||
60 | ||||||||||||||
Původně vozy A10x 10034 a 10036 RENFE, po vyřazení z provozu v roce 2015 odstaveny, v roce 2020 odkoupeny CP. Vozy jsou doposud odstaveny a čekají na rekonstrukci. | ||||||||||||||
Report a bug | Permanent link | 7.11.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 94 17-74 | 501 ... 503 | 1995 | {3} | 0 | 160 km/h | ||||||||
1986 | CAF | |||||||||||||
44 | ||||||||||||||
Původně vozy A8lv 10501, 10502 a 10503 RENFE, po vyřazení z provozu v roce 2015 odstaveny, v roce 2020 odkoupeny CP. Vozy jsou doposud odstaveny a čekají na rekonstrukci. | ||||||||||||||
Report a bug | Permanent link | 7.11.2022 |
Last update: 23.5.2023
Kompletace dat: pd.
Údaje jsou bez záruky. Uvítám veškeré upřesnění a doplnění. Vaše připomínky můžete směřovat do formuláře pod odkazem "Našli jste chybu?" uvedeného u každého vozu, do diskuzního fóra nebo na mail vagonweb(zavináč)vagonweb(tečka)cz, děkuji.
Zdroje:
• inventario.portugalferroviario.net/viajeros/
Autoři nákresů: Hans van der Want (www.sitebyhans.de), pd.
Explanation of colour marking:
Vehicles in operation | |
Withdrawn vehicles | |
Rebuild vehicles in operation | |
Withdrawn rebuild vehicles | |
Second-hand vehicles in operation | |
Withdrawn second-hand vehicles |