Společenské a salónní vozy | ||||||||
Waggonbau Görlitz, pro ČSD 1968 - 1985, UIC - Y | ||||||||
Salon SR809 |
51 54 89-80 | 001 003 |
1968 1971 |
1 1 |
|
|||
160 km/h | ||||||||
* | ||||||||
vůz 001 určen pro prezidenta ČR a vládu * 4 oddíly, 1 apartmá se sprchou a WC, 1 salónek pro 10-12 osob, 1 služební oddíl |
||||||||
SR809 | 51 54 89-80 | 011, 012 | 1978 | 2 | |
|||
160 km/h | ||||||||
19 13 * | ||||||||
vozy konstrukčně vycházející ze série lůžkových vozů WLAB (Görlitz 1978) * 7 lůžkových oddílů, 1 salónek pro 12 osob, 1 služební oddíl |
||||||||
Salon800 SR |
51 54 89-80 | 013 014 |
1985 | 1 1 |
1 2 |
|||
160 km/h | ||||||||
18 12 * | ||||||||
vozy konstrukčně vycházející ze série lůžkových vozů WLAB (Görlitz 1985) vůz 013 určen pro potřeby vlády * 6 lůžkových oddílů, 1 salónek pro 12 osob, 1 služební oddíl |
||||||||
SR809 | 51 54 89-40 | 016 | 1981 | 1 1 |
|
|||
140 km/h | ||||||||
18 12 * | ||||||||
vozy konstrukčně vycházející ze série lůžkových vozů WLAB (Görlitz 1981) * 6 lůžkových oddílů, 1 salónek pro 12 osob, 1 služební oddíl |
||||||||
Salon803 SR809 |
51 54 89-40 51 54 89-80 |
021 022 |
1976 | 1 1 |
|
|||
140 km/h 160 km/h |
||||||||
24 | ||||||||
vozy konstrukčně vycházející ze série jídelních vozů WR 88-41 (Bautzen 1976) * jídelna pro 24 osob, kuchyně |
||||||||
SR809 | 51 54 89-40 | 032, 033 | 1975 | 2 | |
|||
140 km/h | ||||||||
vozy konstrukčně vycházející ze série služebních vozů BDs (Bautzen 1975) nyní využíváno pro vlaky s ozbrojeným doprovodem |
||||||||
| ||||||||
přestavby z jiných řad, UIC - Y | ||||||||
SR850 | 50 54 89-40 | 041 | 1975 reko 1982, 2009 |
1 | |
|||
120 km/h | ||||||||
40 | ||||||||
přestavba z Bt (Studénka 1972) v ŽOS České Velenice v roce 1982 v roce 2009 byla provedena modernizace v Ateco Praha, vůz slouží jako konferenční sál |
||||||||
SR | 51 54 89-80 | 044 | 1968 reko ? |
1 | |
|||
160 km/h | ||||||||
* | ||||||||
přestavba z WLAB? (Görlitz 1968) * 6 lůžkových oddílů, 1 salónek pro 12 osob, 1 služební oddíl |
||||||||
| ||||||||
přestavby z jiných řad | ||||||||
D | 80 54 89-00 | 338 | reko 2004 | 1 | ||||
120 km/h | ||||||||
25 | ||||||||
přestavba ze služebního vozu řady D v Ateco Praha v roce 2004 "Kinematovlak" - interiér vozu je upraven jako promítací sál |
||||||||
D | 63 54 99-29 | 208 | 1961 reko 2009 |
1 | |
|||
120 km/h | ||||||||
30 | ||||||||
přestavba ze služebního vozu řady D (Bautzen 1961) v Ateco Praha v roce 2009 "Vláček Hráček" - interiér vozu je upraven jako zábavný prostor pro děti - hrací koutek, skákací nafukovací matrace, magnetická tabule, hračky a pod. |
||||||||
Vozy pro zájezdy | ||||||||
Waggonbau Bautzen, pro ČSD 1972 - 1985, UIC - Y | ||||||||
Bc841 Bc841 Bc842 |
51 54 55-80 51 54 57-80 51 54 59-30 |
001 ... 080 025 363 |
12 1 1 |
841 | |
|||
160 km/h | ||||||||
54 | ||||||||
51 54 55-80 001 ... 080: vozy přímo odpovídající řadě Bc842 z roku 1978 (7 kusů)
a přestavěné vozy B 51 54 20-41 z let 1973-81 (5 kusů) 51 54 57-80 025: původně vůz rumunských drah Bc 51 53 59-50 034-2 CFR, který byl předán náhradou za zničený vůz ČSD v Rumunsku 51 54 59-30 363: přestavěný vůz z řady B 51 54 20-41 z let 1978-85 |
||||||||
Waggonbau Bautzen, pro ČSD 1984, UIC - Z2 | ||||||||
Bcm841 | 51 54 55-80 | 049 | 1984 | 1 | |
|||
160 km/h | ||||||||
30 24 | ||||||||
Vůz původně BRcm 51 54 85-40 008 z 20 kusové dodávky vozů BRcm, v 90. letech vyčleněn pro zájezdovou dopravu a přeznačen na Bcm 51 54 55-80 049. Všechny ostatní vozy již byly rekonstruovány a přestavěny na jiné řady, u ČD na ARmpee, u ZSSK na ARmeer, WRRmeer a WGmeer. |