vagonWEB

Železniční osobní vozy

Hlavní strana » Popisy » Osobní vozy ČD

Osobní vozy ČD

Waggonbau Bautzen, pro ČSD 1964 - 1985, UIC-Y
Vagónka Studénka, pro ČSD 1969 - 1992, UIC-Y
Waggonbau Görlitz, pro ČSD 1976 - 1985, UIC-Y
Waggonbau Bautzen, pro ČSD 1978 - 1990, UIC-Z
Úpravy a modernizace vozů Waggonbau Bautzen, pro ČSD a ČD 1989 - 2012, UIC-Y
Úpravy a modernizace vozů Waggonbau Bautzen, pro ČSD a ČD 1991 - 2014, UIC-Z
Úpravy a modernizace vozů MVG Győr, pro ČD 1996 - 1998, UIC - Y
Siemens SGP Wien & MSV Studénka, pro ČD 1997 - 2000, UIC - Z
Úpravy a modernizace vozů Vagonka Studénka, pro ČD 2002 - 2014, UIC-Y
Úpravy a modernizace vozů Waggonbau Görlitz, pro ČD 2006 - 2012
Siemens kolejová vozidla Praha-Zličín, pro ČD, 2006, UIC - Z1
Siemens Maribor, pro ČD, 2006 - 2007, UIC - ?
Siemens Wien, pro ČD 2014, "Viaggio Comfort"
Převzaté vozy od ÖBB, pro ÖBB 1976 - 1989, UIC-Z
Úpravy a modernizace vozů Siemens SGP Wien & MSV Studénka, pro ČD 2015 - 2016, UIC - Z
Úpravy a modernizace vozů Siemens kolejová vozidla Praha-Zličín, pro ČD 2015 - 2016, UIC - Z
Úpravy a modernizace ojetých vozů od dopravce ÖBB, pro ČD 2015 - 2016, UIC - Z
Seřazení:
• Podle skupin
Podle tříd
Podle abecedy
Tabulkové zobrazení

Zobrazení:
• Jen provozní řady
Včetně vyřazených
Jen vyřazené

nahoru
Waggonbau Bautzen, pro ČSD 1964 - 1985, UIC-Y
 
A149 51 54 19-41
054 ... 110 1977 - 1978 [110] 44
149



VEB Waggonbau Bautzen   140 km/h  
54
Vozy použitelné i pro mezinárodní provoz.
Vůz 024 byl rekonstruován na typ Aee145.
Našli jste chybu?
20.8.2015
A151 50 54 19-41 001 ... 030 1972, 1975 [110] 12 151



VEB Waggonbau Bautzen   140 km/h  
54
Vozy použitelné pouze pro vnitrostátní provoz.
Vozy 007–012, 027 a 029 byly rekonstruovány na typ Aee145.
Našli jste chybu?
20.8.2015
AB349 51 54 39-41 004 ... 050 1984 [50] 34 349



VEB Waggonbau Bautzen   140 km/h  
24+40
Některé vozy byly modernizovány na typ Aee145.
Našli jste chybu?
20.8.2015
B256 50 54 20-41 203 .. 521 1974 - 1979 [816] 61 256





VEB Waggonbau Bautzen   140 km/h  
80
Vozy použitelné pouze pro vnitrostátní provoz.
Vozy procházejí od roku 2008 různými úpravami interiéru.
V roce 2011 bylo 50 vozů B256 upraveno na B249 a pronajmuto dopravci Koleje Ślaskie na provoz vlaků ve Slezském vojvodství v Polsku. Do konce roku 2013 byly vozy vráceny zpět Českým drahám.
V roce 2009 byl u jednoho vozu B249 vytvořen prostor pro přepravy jízdních kol. Tento vůz zůstal osamocen a v letech 2010 - 2011 proběhla úprava 49 vozů B256 odstraněním jedné buňky WC s umývárnou a vozy byly přeznačeny na typ Bd264.
Některé vozy byly v 90. letech rekonstruovány na typ Bee273.
Našli jste chybu?
20.8.2015
B249 51 54 20-41 403 ... 979 1979 - 1985 [816] 260 249





VEB Waggonbau Bautzen   140 km/h  
80
Vozy použitelné i pro mezinárodní provoz.
Vozy procházejí od roku 2008 různými úpravami a modernizacemi interiéru.
V roce 2009 byl u jednoho vozu B249 vytvořen prostor pro přepravy jízdních kol odstraněním jedné buňky WC s umývárnou, další vozy následují v roce 2010 úpravou vozů B256.

V roce 2011 bylo 50 vozů B256 upraveno na B249 a pronajmuto dopravci Koleje Ślaskie na provoz vlaků ve Slezském vojvodství v Polsku. Do konce roku 2013 byly vozy vráceny zpět Českým drahám.
Od 11/2014 do 12/2014 bylo pronajato 20 vozů k ZSSK pro posílení vlaků z důvodu zavedení bezplatné přepravy vybraných skupin cestujících na Slovensku.
Našli jste chybu?
20.8.2015
Bee243 51 54 20-41 883 ... 890 1984 [8] 7 243



VEB Waggonbau Bautzen   140 km/h  
60*
Původně vozy B 51 54 20-41, které byly z výroby zkušebně vybaveny CZE, v roce 2003 opraven interiér.
* 60 míst pouze administrativně, sedačky jsou původní čtyřmístné (byť čalouněné)
Našli jste chybu?
20.8.2015
BDs449 51 54 82-40
373 ... 440 1981 [441] 54 449






VEB Waggonbau Bautzen   140 km/h  
40
Vozy použitelné i pro mezinárodní provoz.
Vůz 406 byl v 90. letech rekonstruován na Bee273 115.
Našli jste chybu?
20.8.2015
BDs450 50 54 82-40 000 ... 340 1974 - 1976 [441] 82 450





VEB Waggonbau Bautzen   140 km/h  
40
Vozy použitelné pouze pro vnitrostátní provoz.
Vozy 159 a 192 byly v 90. letech rekonstruovány na Bee273 103 a 114,v roce 2007 byly dva vozy BDs450 rekonstruovány typ Bvt453 a v letech 2009 - 2012 bylo 12 vozů modernizováno dosazením CZE a přeznačeno na typ BDsee454.
Našli jste chybu?
20.8.2015
Bc833 51 54 59-41 151 ... 210 1984 [60] 20 833





VEB Waggonbau Bautzen   140 km/h*  
54
Některým vozům byla v letech 1989 a 1998-2000 zvýšena rychlost na 160 km/h, v roce 2014 opět snížena na 140 km/h. Některým vozům byl v roce 2007 opraven interiér (látkové potahy sedadel, nová podlaha,...).
Pravidelné nasazení těchto vozů končí v červnu 2015, poté se v provozu objeví pouze výjimečně.
Našli jste chybu?
20.8.2015
Ds952 50 54 95-40 000 ... 099 1974 [100] 21 952





VEB Waggonbau Bautzen   140 km/h  
Našli jste chybu?
20.8.2015

nahoru
Vagónka Studénka, pro ČSD 1969 - 1992, UIC-Y
V roce 1969 byly ve Vagónce Studénka vyrobeny první dva prototypové vozy částečně odvozené od přípojných vozů Baim. V letech 1972 - 1975 bylo vyrobeno dalších 525 sériových vozů tehdejší řady Bai, dnes Bt278. Téměř totožná série, odlišující se v především použitím novějšího typu podvozků, byla pro ČSD dodávána v průběhu let 1986 - 1992, zpočátku řadou Bdt279, později inovovanou řadou Bdt280 a zakončená řadou Bp282. Původní vozy řady Bt se již v provozu nevyskytují (pouze výjimečně), novější vozy řady Bdt procházejí různými přestavbami a modernizacemi.
 
Bt278 50 54 21-19 082 ... 524 1972 - 1975 [527] 63 278



Vagónka Studénka   120 km/h  
88
Prototypové vozy vyrobené v roce 1969 mají skříň vozu shodnou s tehdejší řadou Baim (dnešní řada Btn755).
Vozy byly upravovány na široké množství jiných řad, např. úpravou pro přepravu jízdních kol, úpravou jedné umývárny na prostor pro vlakovou četu,...
Pravidelný provoz těchto vozů byl ukončen závěrem roku 2014, vozy se vyskytují pouze v ojedinělých případech.
Našli jste chybu?
31.8.2015
Postw 50 54 90-40
56 54 90-78
200 ... 399 1984 - 1985 6
26
Vagónka Studénka   140 km/h
160 km/h
 
Vozy jsou majetkem České pošty.
V letech 2006 - 2011 byly některé vozy rekonstruovány na Bfbrdtn794 a ABfbrdtn795 (řídící vozy 954 a 954.2).
Našli jste chybu?
20.8.2015
Bdt279 50 54 21-08 001 ... 195 1986 - 1987 [195] 74 279




Vagónka Studénka   120 km/h  
88
V letech 2008 - 2009 bylo devíti vozům dosazeno CZE a byly přeznačeny na Btee289. V letech 2011 - 2013 dále proběhla rekonstrukce na řídící vozy Bfhpvee295 a v průběhu let 2013 - 2014 proběhla modernizace na ABpee347 a Bdtee276.
Od 11/2014 do 12/2014 bylo pronajato 20 vozů k ZSSK pro posílení vlaků z důvodu zavedení bezplatné přepravy vybraných skupin cestujících na Slovensku.
Některým vozům byly vyměněny koženkové potahy za plyšové, byla vyměněna podlaha a obložení interiéru bylo přetřeno šedobílou barvou.
Našli jste chybu?
20.8.2015
Bdt280 50 54 21-08 270 ... 395 1990 - 1991 [200] 78 280





MSV Studénka   120 km/h  
88+3
Některým vozům byly vyměněny koženkové potahy za plyšové, byla vyměněna podlaha a obložení interiéru bylo přetřeno šedobílou barvou.
Našli jste chybu?
20.8.2015
Bp282 50 54 21-08 396 ... 479 1991 - 1992 [84] ~53 282



MSV Studénka   120 km/h  
86+3
Vozy jsou od 10/2014 rekonstruovány na řadu Bdpee231.
Našli jste chybu?
30.11.2015

nahoru
Waggonbau Görlitz, pro ČSD 1976 - 1985, UIC-Y
 
Bmto292 50 54 26-18 101 ... 150 1976 [50] 14 292



VEB Waggonbau Görlitz   100 km/h  
126
Našli jste chybu?
15.2.2015
WLAB822 51 54 70-40 186 ... 218 1984 - 1985 [33] 13 822





VEB Waggonbau Görlitz   140 km/h  
30
V roce 2013 byla vozům snížena maximální povolená rychlost a došlo k přeznačení na 51 54 70-40.
Našli jste chybu?
15.2.2015

nahoru
Waggonbau Bautzen, pro ČSD 1978 - 1990, UIC-Z
V letech 1978 - 1988 bylo z Waggonbau Bautzen dodáno celkem 290 rychlíkových vozů různých řad, jejichž společným prvkem je délka přes nárazníky 26,4 m. Téměř všechny vozy prošly v minulých letech rozsáhlými rekonstrukcemi.
 
BDbmsee447 51 54 82-70 075 ... 100 1987 - 1988 [16] 1 447

VEB Waggonbau Bautzen   160 km/h  
30+6
Vozy použitelné i pro mezinárodní provoz, v letech 1996 - 1997 byla v ŽOS České Velenice původní sedadla nahrazena novými a počet míst k sezení v kupé se snížil z osmi na šest.
V letech 2012-2014 bylo 15 vozů modernizováno na Bbdgmee236.
Našli jste chybu?
3.9.2015

nahoru
Úpravy a modernizace vozů Waggonbau Bautzen, pro ČSD a ČD 1989 - 2012, UIC-Y
 
DsPost953 50 54 92-40 035 ... 061 1973 90. léta <14> 2 953

VEB Waggonbau Bautzen   140 km/h  
Úprava z vozů DsPost 91-40 (zrušení poštovního oddílu).
Našli jste chybu?
20.8.2015
Bee273 50 54 20-38 101 ... 134 1974 - 1985 1992 - 1994 <34> 34 273





VEB Waggonbau Bautzen MOVO Plzeň   140 km/h  
* 53**
Rekonstrukce z vozů B 20-41 a BDs 82-40. Vůz 103 byl po rekonstrukci v roce 1994 označen jako ABeer 50 54 30-78 101, do 12/2010 označeno řadou Beer(273).
* 3 klasické oddíly, 2 dvojoddíly, 1 trojoddíl.
** Některé vozy 52 (zřejmě i 51) míst; dále některé vozy jsou vybaveny 8 nouzovými sedačkami na chodbičce.
Našli jste chybu?
20.8.2015
Bee272 50 54 20-38 001 ... 034 1965 - 1973 1992, 1996 - 1999 <34> 31 272





VEB Waggonbau Bautzen ŽOS České Velenice   140 km/h  
36 22
Rekonstrukce z vozů B250 a Bc663.
Našli jste chybu?
20.8.2015
Aee145 61 54 19-51 001 ... 012 1975 - 1984 1996 <12> 12 145



VEB Waggonbau Bautzen ŽOS České Velenice   140 km/h  
54
Modernizace vozů A a AB v ŽOS České Velenice.
V letech 2000 - 2006 byla do vozů dosazena klimatizace a v roce 2012 zásuvky 230V.
Našli jste chybu?
20.8.2015
Aee152 50 54 19-38 013 ... 018 1970 - 1973
1997 - 1998 <6> 6 152



VEB Waggonbau Bautzen ŽOS České Velenice   140 km/h  
54
Rekonstrukce z vozů AB 39-40, v roce 2011 dosazeny zásuvky 230V.
Našli jste chybu?
20.8.2015
Bvt453 50 54 84-46 001 ... 002 1974 - 1975 2007 <2> 2 453

VEB Waggonbau Bautzen Ateco Praha   140 km/h  
40
Rekonstrukce z vozů BDs.
Našli jste chybu?
20.8.2015
BDsee454 50 54 82-46 128 ... 392 1975 - 1976, 1981 2009 - 2012 <12> 12 454



VEB Waggonbau Bautzen MOVO Plzeň   140 km/h  
40
Modernizace vozů BDs450, dosazení CZE a úprava interiéru (přečalounění sedadel).

V roce 2013 bylo upraveno číselné označení všech vozů z chybného 82-40 na 82-46.
Našli jste chybu?
20.8.2015
Bd264 50 54 29-41 374 ... 907 1979 - 1985 2010 - 2011 <50> 50 264




VEB Waggonbau Bautzen ATECO Praha-Bubny   140 km/h  
72 8
Původně vozy B256, u kterých byl vytvořen prostor pro přepravu jízdních kol - odstranění buňky WC s umývárnou a jednoho oddílu pro cestující, dosazeny háky na jízdní kola.
První vůz (B249 907) byl takto upraven už v roce 2010, prostor pro jízdní kola je vytvořen pouze v prostoru původní buňky WC a umývárny, přilehlý oddíl pro cestující byl zachován, zpočátku pod původním označením, později přeznačen na Bd264 20-41.
Našli jste chybu?
20.8.2015

nahoru
Úpravy a modernizace vozů Waggonbau Bautzen, pro ČSD a ČD 1991 - 2014, UIC-Z
 
WRmee814 61 54 88-81 016 ... 018 1978 1994
2012
3 814
Waggonbau Bautzen ŽOS České Velenice
ŽOS Vrútky
  160 km/h **  
30
V roce 1994 byly 3 vozy WRm modernizovány pro nasazení na vlaky EC (úprava interiéru, dosazení klimatizace, výměna oken, výměna vybavení kuchyně). V roce 2012 vozy prošly v ŽOS Vrútky další revitalizací (úprava interiéru, dosazení zásuvek 230 V, modernizace kuchyňského vybavení, nové posuvné dveře, informační systém, zvýšení rychlosti zpět na 160 km/h). Vozy by v nejbližší době měly projít modernizací interiéru do korporátního provedení.
** Od roku 2010 max. rychlost snížena na 140 km/h, po revitalizaci zvýšena zpět na 160 km/h.
Našli jste chybu?
20.8.2015
Bdmpee253 50 54 22-44 216 1990 1992 <1> 1 253
VEB Waggonbau Bautzen DWA Bautzen   160 km/h  
68
Modernizace interiéru u výrobce v rámci garanční prohlídky, dosazena plyšová sedadla a dosazeny podélné odkládací lavice, v roce 2004 nové potahy sedadel.
Našli jste chybu?
20.8.2015
WLABmee823 61 54 70-71 001 ... 009 1987 2000 - 2001 <9> 9 823



Waggonbau Bautzen MOVO Plzeň   160 km/h  
30
Rekonstrukce z vozů Bmee.
Našli jste chybu?
20.8.2015
Bdmtee275 50 54 22-44 077 ... 312 1990 2004 - 2007, 2012 <83> 83 275





VEB Waggonbau Bautzen Dom. st. Pardubice, Janoza Praha   160 km/h  
96
Úprava vozů Bdmtee281 - přestavba jednoho WC na prostor pro vlakovou četu.
První úprava 76 vozů probíhala v domovské stanici Pardubice v letech 2004 - 2007, druhá úprava sedmi vozů proběhla ve firmě Janoza v roce 2012.
Našli jste chybu?
20.8.2015
Bdmtee263 50 54 20-82 001 ... 320 1990 2008, 2011-.. 6 263


  160 km/h  
74-8 6
Vozy se dělí na dva druhy:
1) Modernizace interiéru v roce 2008, sedadla MSV Interier, snížen počet míst k sezení na 74, zvětšen prostor pro jízdní kola, 2 vozy.
2) Modernizace interiéru od roku 2011 po současnost v korporátním stylu "Najbrt", snížen počet míst k sezení na 74, zvětšen prostor pro jízdní kola, zatím 4 vozy.
Našli jste chybu?
20.8.2015
ARmpee832 61 54 85-71 001 ... 006 1984 2009 - 2010 6 832
Waggonbau Bautzen ŽOS Vrútky   160 km/h  
22 14
Rekonstrukce z vozů BRcm831, resp. BRm830.
Našli jste chybu?
20.8.2015
WRmee816 61 54 88-81 001 ... 015
019 ... 021
1978 2012 - 2013 18 816
Waggonbau Bautzen   160 km/h  
24 7
Modernizace vozů WRm812, resp. WRm813, dosazení CZE, klimatizace, nové kuchyňské vybavení, oprava interiéru, modernizace podvozků, předsuvné dveře a další. Vozy WRm812 byly modernizovány na WRmee816 001 a 019 - 021 a WRm813 byly modernizovány na WRmee816 002 - 015.
Našli jste chybu?
20.8.2015
Bbdgmee236 61 54 84-71 001 ... 064 1987 - 1988 2012 - 2014 <64> 64 236
Waggonbau Bautzen ŽOS Trnava
MOVO Plzeň
Pars nova Šumperk
  160 km/h  
29 12 2 12
Modernizace vozů BDhmsee448, BDhmsee451 a BDbmsee447. Rekonstrukce se provádí dle návrhu ŽOS Trnava, kde jsou také modernizovány vozy 001 - 014 a 051 - 064. V MOVO Plzeň byly modernizovány vozy 015 - 020 a 022, poté se modernizace přesunula do Pars nova Šumperk.
Našli jste chybu?
20.8.2015
Bdmpee233 61 54 20-71 001 ... 040 1986 - 1987 2013 - 2014 <40> 40 233
Waggonbau Bautzen Pars Nova Šumperk   160 km/h  
80 4
Modernizace vozů Bmee248 - změna uspořádání interiéru, doplněny háky na kola, uzavřené WC, zásuvky 230V, klimatizace, magnetická brzda,...
Našli jste chybu?
10.8.2016
Bdmtee265 50 54 20-82 210 ... 301 1990 2013 <4> 4 265
Waggonbau Bautzen Pars Nova Šumperk   160 km/h  
80
Modernizace vozů Bdmtee281 - dosazení elektronického informačního systému, vakuové WC, dosazení nových sedadel, vybudování prostoru pro vlakovou četu, uvedení vozu do korporátního stylu, dosazení háků na kola,...
Našli jste chybu?
20.8.2015
Bdmtee266 50 54 20-82 221 ... 311 1990 2013 <4> 4 266
Waggonbau Bautzen Pars Nova Šumperk   160 km/h  
82
Modernizace vozů Bdmtee281 - dosazení elektronického informačního systému, vakuové WC, dosazení nových sedadel, uvedení vozu do korporátního stylu, dosazení háků na kola,...
Našli jste chybu?
20.8.2015

nahoru
Úpravy a modernizace vozů MVG Győr, pro ČD 1996 - 1998, UIC - Y
Rekonstrukce 100 vozů maďarské výroby (původních řad Ba a Bai) pro vlaky EC/IC, v MOVO Plzeň, ve spolupráci s DVJ Dunakeszi, vycházející z jednotného konceptu rekonstrukcí starších vozů z MVG Győr. Vzniklo tak 50 oddílových vozů 2. třídy Beel (později Bee246), 35 velkoprostorových vozů 2. třídy Bhee (později Bpee247), 15 oddílových vozů 1. třídy Aeel (později Aee146) a 10 velkoprostorových vozů 2. třídy Ahee (později Apee148). V roce 2001 byly vozy přeznačeny a od roku 2006 do roku 2011 postupně (některé vozy i několikrát) modernizovány dosazením různých prvků (vakuové WC, zásuvky 230V, klimatizace,...), čímž vzniklo množství dalších řad.
 
Aee142 61 54 10-70 001 - 005, 015 1966 - 1970 2008 - 2009 <6> 6 142

MVG Győr MOVO Plzeň   160 km/h  
54
Modenizace již dříve modernizovaných vozů Aee147. Byla dosazena klimatizace, nové potahy sedadel, nové CZE, vakuové WC a další.
Vozy by se měly v dohledné době podrobit další modernizaci na Aee140, tentokrát půjde o dosazení elektronického informačního systému a dosazení více zásuvek 230V.
Našli jste chybu?
20.8.2015
Aee140 61 54 19-70 006 ... 014 1966 - 1970 2011 <9> 9 140

MVG Győr ŽOS Trnava   160 km/h  
54
Modernizace devíti již dříve modernizovaných vozů Aee147. Vůz byl uveden do korporátních barev, byla dosazena klimatizace, nové potahy sedadel, nové CZE, vakuové WC a další úpravy.
Našli jste chybu?
20.8.2015
Apee139 61 54 10-70 001 ... 010 1968 - 1973 2011 - 2013 <10> 10 139





MVG Győr Pars Nova Šumperk   160 km/h  
Modernizace se dělí na dvě větve:
1) Vozy 003 a 005; modernizace vozů Apee144 v roce 2011 v MOVO Plzeň, kterým byla v roce 2006 dosazena klimatizace. Vozy byly modernizovány do korporátního stylu, obdržely nové CZE, novou klimatizaci, zásuvky 230V, vakuové WC, elektronický informační systém a další.
2a) Vozy 001, 002, 004; zde se jedná o pouhé dosazení elektronického informačního systému, většího množství zásuvek a přelakování do korporátního nátěru již dvakrát modernizovaných vozů Apee141 v roce 2011 - 2012 v MOVO Plzeň.
2b) Vozy 006 - 010; zde se jedná o pouhé dosazení elektronického informačního systému a většího množství zásuvek do již dvakrát modernizovaných vozů Apee141 v roce 2013 v Pars nova Šumperk.
Našli jste chybu?
20.8.2015
Bee240 61 54 20-70 502 ... 540 1966 - 1974 2008 - 2009 <20> 10 240

MVG Győr ŽOS Trnava   160 km/h  
60
Modernizace 20 již dříve modernizovaných vozů Bee246. Dosazení klimatizace, nové potahy sedadel, nové CZE, vakuové WC a další úpravy.
U pěti vozů byl v letech 2010-2011 dosazen elektronický informační a rezervační systém a tyto byly přeznačeny na Bee238. Tyto úpravy dále probíhají od roku 2015.
Našli jste chybu?
20.8.2015
Bee238 61 54 20-70 501 ... 537 1966 - 1974 2010 - 2011 <30> 30 238



MVG Győr ŽOS Trnava   160 km/h  
60
Modernizace vozů Bee246 a úprava vozů Bee240.
1) 20 vozů bylo modernizováno na typ Bee238 v letech 2010 - 2011. Cílem modernizace bylo obohacení vozu informační prvky v podobě elektronického informačního a rezervačního systému a zásuvek 230V. Dále byly vozy uvedeny do korporátních barev ČD a byla jim doplněna klimatizace a vakuové WC.
2) 5 vozů Bee240 se v roce 2011 dočkalo dosazení informačního systému a v roce 2015 takto budou modernizovány i zbývající vozy Bee240.
Našli jste chybu?
20.8.2015
Bpee237 61 54 20-70 001 ... 035 1966 - 1974 2010 - 2012 <34> 34 237



MVG Győr MOVO Plzeň   160 km/h  
78
Jedná se o modernizaci již dříve modernizovaných vozů Bpee247, Bpee242 a Bpee239.
ex. Bpee247: Doplnění klimatizace, zásuvek 230V, elektronického informačního systému a uvedení do korporátních barev již jednou modernizovaných vozů v letech 1996 - 1997 v MOVO Plzeň.
ex. Bpee242: Vozy prošly v roce 2011 stejnou modernizací jako ostatní vozy Bpee247, přičemž původní klimatizace byla vyměněna za novou.
ex. Bpee239: V roce 2012 byly postupně do těchto vozů nainstalovány zásuvky a elektronický informační systém a vozy byly přeznačeny na Bpee237.
Našli jste chybu?
20.8.2015

nahoru
Siemens SGP Wien & MSV Studénka, pro ČD 1997 - 2000, UIC - Z
Jedná se o první tlakotěsné vozy ve vlastnictví ČD, na něž bylo vypsáno výběrové řízení v roce 1995. Vozy byly vyrobeny především pro nasazení na lince Praha - Německo, kde se využívají doposud. V letech 2009 a 2010 prošly vozy Ampz146 a Bmz245 opravou interiéru, kdy byly vozům doplněny zásuvky 230V a v případě vozů Ampz proběhla navíc výměna sedadel.
 
Ampz146 73 54 10-91 001 ... 009 1997 - 1998 [9] 9
146



MSV Studénka   200 km/h  
58
V letech 2009 a 2010 prošly všechny vozy v DKV Praha opravou interiéru (dosazení zásuvek 230V, výměna sedaček,... ) ve spolupráci s firmou JANOZA CZ s.r.o.
Našli jste chybu?
20.8.2015
Bmz245 73 54 21-91 001 ... 026 1999 - 2000 [26] 26 245



MSV Studénka   200 km/h  
66*
* na chodbičce se nachází dalších 17 sklopných sedadel.
V roce 2011 prošly všechny vozy opravou interiéru (dosazení zásuvek 230 V, nový potah sedadel v korporátním stylu,... ) ve spolupráci s firmou JANOZA CZ s.r.o.
Našli jste chybu?
20.8.2015
WRmz815 73 54 88-91 001 ... 010 1997 [10] 10 815







MSV Studénka   200 km/h  
30 4
Vozy obdržely v roce 2010 novou podlahu.
Našli jste chybu?
20.8.2015

nahoru
Úpravy a modernizace vozů Vagonka Studénka, pro ČD 2002 - 2014, UIC-Y
 
Bdt252 50 54 28-19 085 1972 2002 <1> 1 252
Vagónka Studénka   120 km/h  
52 16
Úprava vozu Bt278 - necelá polovina vozu upravena pro přepravu jízdních kol, úprava přihlehlé plošiny.
Našli jste chybu?
20.8.2015
Bt283 50 54 21-19 193 ... 525 1973 - 1975 2004 - 2011 <137> 14 283





Vagónka Studénka ŽOS České Velenice   120 km/h  
88
Původně Bt278, úprava jedné umývárny na prostor pro vlakovou četu. Vozy byly upraveny na mnoho jiných vozových řad, uvedených níže.
Vozy se již v pravidelném provozu nevyskytují a jejich nasazení se již nepředpokládá.
Našli jste chybu?
20.8.2015
Btee285 50 54 21-19 345 ... 364 1974 2005 - 2007 <9> 3 285
Vagónka Studénka ŽOS České Velenice   120 km/h  
88
Původně Bt278, dosazení CZE. Vozy se postupně upravují na Bdtee286 a Bdtee287.
Našli jste chybu?
20.8.2015
Bdt262 50 54 20-19 103 ... 493 1973 - 1975 2007 - 2012 <19> 19 262



Vagonka Studénka ŽOS České Velenice, KOS Krnov   120 km/h  
80+4 8
Úprava vozů Bt283 a jediného existujícího vozu Bdt261 - část vozu upravena pro přepravu jízdních kol, úprava přilehlé plošiny, některé vozy mají koženkové potahy nahrazené látkovými. Úprava probíhala v ŽOS České Velenice, jen vůz Bdt
Našli jste chybu?
20.8.2015
Bdtee286 50 54 20-19 187 ... 362 1973 - 1974 2007 - 2008, 2013 <12> 12 286



Vagonka Studénka ŽOS České Velenice, KOS Krnov   120 km/h  
80+4 8
2007 - 2008: Úprava osmi vozů Bt283 v ŽOS České Velenice - část vozu upravena pro přepravu jízdních kol, úprava přilehlé plošiny, dosazeno CZE, některé vozy mají koženkové potahy nahrazené látkovými.
2013: Úprava dvou vozů Btee284, jednoho Bdtee287 a jednoho Btee285 v KOS Krnov- část vozu upravena pro přepravu jízdních kol, úprava přilehlé plošiny, dosazeno CZE, vozu Btee285 byla navíc jedna umývárna přestavěna na prostor pro vlakové čety.
Našli jste chybu?
20.8.2015
Bdtee287 50 54 21-19 206 ... 370 1973 - 1974 2007 - 2008, 2012 - 2013 <7> 7 287

Vagonka Studénka ŽOS České Velenice, KOS Krnov   120 km/h  
80+4 8
Úprava vozů Bt278 a Btee285 - část vozu upravena pro přepravu jízdních kol, úprava přilehlé plošiny, dosazeno CZE, některé vozy mají koženkové potahy nahrazené látkovými.
Našli jste chybu?
20.8.2015
Bt288 50 54 21-17 003 1973 2008 <4> 1 288

Vagónka Studénka ŽOS České Velenice   120 km/h  
88
Původně Bt278 (vozy 002 ... 004) a Bt283 (vůz 001), úprava el. topení pro použití na 1500 V (trať Tábor - Bechyně).
Po ukončení elektrického provozu na trati Tábor - Bechyně byly tři vozy odstaveny a do provozu nezasahují, jeden bývá využíván příležitostně v případě konání akce na zmíněné trati.
Našli jste chybu?
20.8.2015
Btee289 50 54 21-08 053 ... 193 1986 - 1987 2008 - 2009 <9> 7 289


Vagónka Studénka ŽOS České Velenice   120 km/h  
88
Dosazení CZE do původních vozů řady Bdt279.
V letech 2011 - 2013 byly dva vozy přestavěny na řídící vozy Bfhpvee295.
Některým vozům byly vyměněny koženkové potahy za plyšové, byla vyměněna podlaha a obložení interiéru bylo přetřeno šedobílou barvou.
Našli jste chybu?
20.8.2015
Bfhpvee295 50 54 80-30 001 ... 034 1986 - 1987 2011 - 2013 <34> 34 295



Vagónka Studénka Pars Nova Šumperk   140 km/h  
58+12 2 9
Rekonstrukce z vozů Bdt279 a Btee289 - přestavba interiéru, předsuvné dveře, dosazení CZE a EIS, zásuvky 230 V, zvýšení max. rychlosti na 140 km/h.
Našli jste chybu?
20.8.2015
ABpee347 61 54 30-30 001 ... 015 1986 - 1987 2013 - 2014 <15> 15 347

Vagónka Studénka PESA Bydgoszcz   140 km/h  
30+40
Rekonstrukce vozů Bdt279 - modernizace a přestavba interiéru, předsuvné dveře, dosazení CZE a EIS, zásuvky 230 V, zvýšení max. rychlosti na 140 km/h.
Našli jste chybu?
20.8.2015
Bdtee276 50 54 20-46 001 ... 026 1986 - 1987 2014 <26> 26 276

Vagónka Studénka KOS Krnov   140 km/h  
80+4 5
Modernizace vozů Bdt279 - úprava interiéru, předsuvné dveře, dosazení CZE, zásuvky 230 V, zvýšení max. rychlosti na 140 km/h.
Našli jste chybu?
20.8.2015
Bdpee231 61 54 20-71 041 ... 072 1991 - 1992 2015 - 2016 <31*> 7 231
Vagonka Studénka Pars Nova Šumperk   160 km/h  
72 5
Modernizace vozů Bp282 - modernizace interiéru, předsuvné dveře, dosazení CZE a EIS, zásuvky 230 V, zvýšení max. rychlosti na 160 km/h.
Vozy jsou v testovacím provozu od konce 8/2015 na vybraných vlacích Praha - Plzeň - Cheb.
* cílový stav.
Našli jste chybu?
30.11.2015

nahoru
Úpravy a modernizace vozů Waggonbau Görlitz, pro ČD 2006 - 2012
 
Bdmteeo294 50 54 26-18 101 ... 150 1976 2010 - 2011 <16> 16 294

VEB Waggonbau Görlitz PMV Servis České Velenice   100 km/h  
126
Modernizace vozů Bmteeo290, Bmteeo293 (dřívější modernizace interiéru a dosazení CZE) a původních Bmto292 - obnova interiéru, dosazení CZE, otevírání dveří tlačítkem.
Našli jste chybu?
20.8.2015

nahoru
Siemens kolejová vozidla Praha-Zličín, pro ČD, 2006, UIC - Z1
V roce 2003 byla objednána druhá série tlakotěsných vozů pro ČD k doplnění vozů první série pro nasazení na vlacích Praha - Německo. Od první série se vozy odlišují především použitím sedadel Borcad SEH a dispozicí zásuvek 230V už z výroby.
 
Ampz143 73 54 10-91 010 ... 020 2006 [11] 11 143



SKV Praha   200 km/h  
58
Našli jste chybu?
20.8.2015
Bmz241 73 54 21-91 027 ... 041 2006 [15] 15 245
241




SKV Praha   200 km/h  
66
V roce 2012 vozy obdržely nové potahy sedadel v korporátním stylu.
Našli jste chybu?
20.8.2015

nahoru
Siemens Maribor, pro ČD, 2006 - 2007, UIC - ?
Jedná se o shodné vozy s WLABmz173 Deutsche Bahn. Vozy byly vyrobeny především na noční vlaky na západ, kde se využívají doposud.
 
WLABmz826 61 54 72-91 001 ... 012 2006 - 2007 [12] 12 826



Siemens Maribor   200 km/h  
36
Našli jste chybu?
4.2.2016

nahoru
Siemens Wien, pro ČD 2014, "Viaggio Comfort"
V roce 2014 bylo dodáno 7 sedmivozových netrakčních jednotek "Siemens Viaggio Comfort", které budou provozovány pod obchodním označením "ČD railjet" na trase Praha - Brno - Wien - Graz. Všechny jednotky mají stejné složení Afmpz890 + ARbmpz892 + 4 vozy Bmpz891 + Bmpz893.
 
Afmpz890 73 54 80-91 001 ... 007 2014 [7] 7 890
  230 km/h  
6+32
Našli jste chybu?
15.12.2014
ARbmpz892 73 54 85-91 001 ... 007 2014 [7] 7 892
  230 km/h  
6+2 2 14
Našli jste chybu?
15.12.2014
Bmpz891 73 54 21-91 101 ... 107
201 ... 207
301 ... 307
401 ... 407
2014 [28] 28 891
  230 km/h  
78+2
Našli jste chybu?
15.12.2014
Bmpz893 73 54 20-91 001 ... 007 2014 [7] 7 893
  230 km/h  
64 6+1
Našli jste chybu?
15.12.2014

nahoru
Převzaté vozy od ÖBB, pro ÖBB 1976 - 1989, UIC-Z
V roce 2011 odkoupily ČD od ÖBB celkem 32 starších vozů, z toho 23 vozů Bmz 51 81 21-70.5, 7 vozů Bmz 50 81 21-70.5 a 2 modernizované vozy Bmz 61 81 21-70.1. V roce 2013 bylo odkoupeno 6 vozů původní řady Bmz 61 81 21-90.0, v roce 2014 následuje 24 vozů Bmz 61 81 21-91.0 a 9 lehátkových vozů Bcmz 61 81 59-70.0.
 
ABmz346 61 81 30-90 000 ... 044 1978 - 1979 2001 - 2009 {12} 12 346






SGP Simmering ÖBB-Technische Services GmbH   200 km/h  
24+36
V roce 2014 bylo odkoupeno 12 vozů.
Našli jste chybu?
20.8.2015
Bmz234 51 81 21-70
50 81 21-70
500 ... 604 1980 - 1982 {23}
{7}
7
2
234



SGP Simmering   160 km/h  
66
V roce 2011 bylo odkoupeno 30 vozů, část vozů je zařazena do provozu v původním stavu. V roce 2014 prošly dva vozy opravou v Janoze, tyto však do provozu zatím nezasáhly. V roce 2015 by měla být konečně vyřešena otázka revitalizace těchto vozů, do konce roku by měly revitalizací postupně projít všechny vozy.
Našli jste chybu?
19.8.2015
Bmz234 61 81 21-70 101, 116 1979 - 1980 2001 - 2009 {2} 0 234
SGP Simmering ÖBB-Technische Services GmbH   160 km/h  
66
V roce 2011 byly odkoupeny 2 vozy, prozatím nejsou v provozu. V roce 2015 by měla být konečně vyřešena otázka revitalizace těchto vozů, do konce roku by měly revitalizací postupně projít všechny vozy.
Našli jste chybu?
9.2.2015
Bmz232 61 81 21-90 003 ... 034 1976 - 1978 2003 - 2009 {6} 6 232



SGP Graz ÖBB-Technische Services GmbH   200 km/h  
66
V roce 2013 odkoupeno 6 vozů. Dva vozy byly po odkoupení krátce v provozu v původním nátěru, nyní jsou již všechny v korporátním nátěru ČD.
Našli jste chybu?
23.6.2015
Bmz235 61 81 21-91 000 ... 072 1977 - 1978 2002 - 2010 {42} 36 235







SGP Simmering
SGP Graz
Fiat Torino
ÖBB-Technische Services GmbH   200 km/h  
66
V roce 2014 bylo odkoupeno ve dvou sériích 25 vozů a 17 vozů, část vozů byla postupně zařazena do provozu v původním stavu.
Našli jste chybu?
23.6.2015
Bmz229 61 81 20-91 000 ... 074 1977 - 1978 2002 - 2010 {12} 10 229




SGP Simmering
SGP Graz
Fiat Torino
ÖBB-Technische Services GmbH   200 km/h  
66
V roce 2014 bylo odkoupeno 12 vozů.
Našli jste chybu?
23.6.2015
WRmz817 61 81 88-90 205 ... 208 1988 - 1989 2005 - 2010 {4} 2 817


SGP Simmering ÖBB-Technische Services GmbH   200 km/h  
40
V roce 2014 byly odkoupeny 4 vozy.

V 6/2015 provozovány dva vozy, zbylé dva jsou stále odstaveny mimo provoz.
Našli jste chybu?
7.6.2015
Bcmz834 61 81 59-70 013 ... 054 1981 2004 - 2010 {9} 9 834


Jenbacher ÖBB-Technische Services GmbH   160 km/h  
54
V roce 2014 bylo odkoupeno 9 vozů, část byla zařazena do provozu v původním stavu. Dnes jsou všechny vozy v korporátním nátěru a některé vozy mají také potah lehátek v korporátním stylu Českých drah.
Našli jste chybu?
19.8.2015
DDm915 51 81 98-70 009 ... 051 1982 - 1986 {13} 13 915
  160 km/h  
10
ČD v roce 2011 odkoupily od ÖBB 6 vozů a v roce 2014 dalších 7 vozů pro přepravu osobních automobilů DDm 51 81 98-70. V současné době jsou vozy označeny původní rakouskou řadou DDm.
Našli jste chybu?
20.8.2015

nahoru
Úpravy a modernizace vozů Siemens SGP Wien & MSV Studénka, pro ČD 2015 - 2016, UIC - Z
 

nahoru
Úpravy a modernizace vozů Siemens kolejová vozidla Praha-Zličín, pro ČD 2015 - 2016, UIC - Z
 

nahoru
Úpravy a modernizace ojetých vozů od dopravce ÖBB, pro ČD 2015 - 2016, UIC - Z
 


Poslední aktualizace: 10.8.2016

Aktualizace dat: Adam Vanting

Údaje jsou bez záruky. Uvítám veškeré upřesnění a doplnění. Vaše připomínky můžete směřovat do diskuzního fóra nebo na mail vantju(zavináč)vagonweb(tečka)cz, děkuji.

Zdroje

www.alanbutschek.cz

Autoři nákresů: Jiří Vaněk, Filip Španihel, Adam Vanting, kraken, Martin Baier, bymák, pd.