vagonWEB
Železniční osobní vozy
 
vagonWEB
Železniční osobní vozy
Hlavní strana » Popisy » Osobní vozy ČD
cs         ▼
Česky
English
Deutsch
Polski
Magyar

Osobní vozy ČD

Waggonbau Bautzen, pro ČSD 1964 - 1985, UIC-Y
Vagónka Studénka, pro ČSD 1969 - 1992, UIC-Y
Waggonbau Görlitz, pro ČSD 1976 - 1985, UIC-Y
Waggonbau Bautzen, pro ČSD 1978 - 1990, UIC-Z
Úpravy a modernizace vozů Waggonbau Bautzen, pro ČSD a ČD 1989 - 2012, UIC-Y
Úpravy a modernizace vozů Waggonbau Bautzen, pro ČSD a ČD 1991 - 2014, UIC-Z
Úpravy a modernizace vozů MVG Győr, pro ČD 1996 - 1998, UIC - Y
Siemens SGP Wien & MSV Studénka, pro ČD 1997 - 2000, UIC - Z
Úpravy a modernizace vozů Vagonka Studénka, pro ČD 2002 - 2014, UIC-Y
Úpravy a modernizace vozů Waggonbau Görlitz, pro ČD 2006 - 2012
Siemens kolejová vozidla Praha-Zličín, pro ČD, 2006, UIC - Z1
Siemens Maribor, pro ČD, 2006 - 2007, UIC - ?
Siemens Wien, pro ČD 2014, "Viaggio Comfort"
Převzaté vozy od ÖBB, pro ÖBB 1976 - 1989, UIC-Z
Úpravy a modernizace vozů Siemens SGP Wien & MSV Studénka, pro ČD 2015 - 2016, UIC - Z
Úpravy a modernizace vozů Siemens kolejová vozidla Praha-Zličín, pro ČD 2015 - 2016, UIC - Z
Úpravy a modernizace ojetých vozů od dopravce ÖBB, pro ČD 2015 - 2016, UIC - Z
Seřazení:
• Podle skupin
Podle tříd
Podle abecedy
Tabulkové zobrazení

Zobrazení:
• Jen provozní řady
Včetně vyřazených
Jen vyřazené

nahoru
Waggonbau Bautzen, pro ČSD 1964 - 1985, UIC-Y
 
A149
51 54 19-41
054 ... 110  1977 - 1978 VEB Waggonbau Bautzen [110]  44 140 km/h 149



   
54
Vozy použitelné i pro mezinárodní provoz.
Vůz 024 byl rekonstruován na typ Aee145.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
20.8.2015
A151
50 54 19-41 001 ... 030  1972, 1975 VEB Waggonbau Bautzen [110]  12 140 km/h 151



   
54
Vozy použitelné pouze pro vnitrostátní provoz.
Vozy 007–012, 027 a 029 byly rekonstruovány na typ Aee145.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
20.8.2015
AB349
51 54 39-41 004 ... 050  1984 VEB Waggonbau Bautzen [50]  34 140 km/h 349



   
24+40
Některé vozy byly modernizovány na typ Aee145.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
20.8.2015
B256
50 54 20-41 203 .. 521  1974 - 1979 VEB Waggonbau Bautzen [816]  61 140 km/h 256





   
80
Vozy použitelné pouze pro vnitrostátní provoz.
Vozy procházejí od roku 2008 různými úpravami interiéru.
V roce 2011 bylo 50 vozů B256 upraveno na B249 a pronajmuto dopravci Koleje Ślaskie na provoz vlaků ve Slezském vojvodství v Polsku. Do konce roku 2013 byly vozy vráceny zpět Českým drahám.
V roce 2009 byl u jednoho vozu B249 vytvořen prostor pro přepravy jízdních kol. Tento vůz zůstal osamocen a v letech 2010 - 2011 proběhla úprava 49 vozů B256 odstraněním jedné buňky WC s umývárnou a vozy byly přeznačeny na typ Bd264.
Některé vozy byly v 90. letech rekonstruovány na typ Bee273.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
20.8.2015
B249
51 54 20-41 403 ... 979  1979 - 1985 VEB Waggonbau Bautzen [816]  260 140 km/h 249





   
80
Vozy použitelné i pro mezinárodní provoz.
Vozy procházejí od roku 2008 různými úpravami a modernizacemi interiéru.
V roce 2009 byl u jednoho vozu B249 vytvořen prostor pro přepravy jízdních kol odstraněním jedné buňky WC s umývárnou, další vozy následují v roce 2010 úpravou vozů B256.

V roce 2011 bylo 50 vozů B256 upraveno na B249 a pronajmuto dopravci Koleje Ślaskie na provoz vlaků ve Slezském vojvodství v Polsku. Do konce roku 2013 byly vozy vráceny zpět Českým drahám.
Od 11/2014 do 12/2014 bylo pronajato 20 vozů k ZSSK pro posílení vlaků z důvodu zavedení bezplatné přepravy vybraných skupin cestujících na Slovensku.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
20.8.2015
Bee243
51 54 20-41 883 ... 890  1984 VEB Waggonbau Bautzen [8]  7 140 km/h 243



   
60*
Původně vozy B 51 54 20-41, které byly z výroby zkušebně vybaveny CZE, v roce 2003 opraven interiér.
* 60 míst pouze administrativně, sedačky jsou původní čtyřmístné (byť čalouněné)
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
20.8.2015
BDs449
51 54 82-40
373 ... 440  1981 VEB Waggonbau Bautzen [441]  54 140 km/h 449






   
40
Vozy použitelné i pro mezinárodní provoz.
Vůz 406 byl v 90. letech rekonstruován na Bee273 115.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
20.8.2015
BDs450
50 54 82-40 000 ... 340  1974 - 1976 VEB Waggonbau Bautzen [441]  82 140 km/h 450





   
40
Vozy použitelné pouze pro vnitrostátní provoz.
Vozy 159 a 192 byly v 90. letech rekonstruovány na Bee273 103 a 114,v roce 2007 byly dva vozy BDs450 rekonstruovány typ Bvt453 a v letech 2009 - 2012 bylo 12 vozů modernizováno dosazením CZE a přeznačeno na typ BDsee454.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
20.8.2015
Bc833
51 54 59-41 151 ... 210  1984 VEB Waggonbau Bautzen [60]  20 140 km/h* 833





   
54
Některým vozům byla v letech 1989 a 1998-2000 zvýšena rychlost na 160 km/h, v roce 2014 opět snížena na 140 km/h. Některým vozům byl v roce 2007 opraven interiér (látkové potahy sedadel, nová podlaha,...).
Pravidelné nasazení těchto vozů končí v červnu 2015, poté se v provozu objeví pouze výjimečně.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
20.8.2015
Ds952
50 54 95-40 000 ... 099  1974 VEB Waggonbau Bautzen [100]  21 140 km/h 952





   
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
20.8.2015

nahoru
Vagónka Studénka, pro ČSD 1969 - 1992, UIC-Y
V roce 1969 byly ve Vagónce Studénka vyrobeny první dva prototypové vozy částečně odvozené od přípojných vozů Baim. V letech 1972 - 1975 bylo vyrobeno dalších 525 sériových vozů tehdejší řady Bai, dnes Bt278. Téměř totožná série, odlišující se v především použitím novějšího typu podvozků, byla pro ČSD dodávána v průběhu let 1986 - 1992, zpočátku řadou Bdt279, později inovovanou řadou Bdt280 a zakončená řadou Bp282. Původní vozy řady Bt se již v provozu nevyskytují (pouze výjimečně), novější vozy řady Bdt procházejí různými přestavbami a modernizacemi.
 
Bt278
50 54 21-19 082 ... 524  1972 - 1975 Vagónka Studénka [527]  63 120 km/h 278



   
88
Prototypové vozy vyrobené v roce 1969 mají skříň vozu shodnou s tehdejší řadou Baim (dnešní řada Btn755).
Vozy byly upravovány na široké množství jiných řad, např. úpravou pro přepravu jízdních kol, úpravou jedné umývárny na prostor pro vlakovou četu,...
Pravidelný provoz těchto vozů byl ukončen závěrem roku 2014, vozy se vyskytují pouze v ojedinělých případech.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
31.8.2015
Postw
50 54 90-40
56 54 90-78 
200 ... 399  1984 - 1985 Vagónka Studénka  6
 26
140 km/h
160 km/h
   
Vozy jsou majetkem České pošty.
V letech 2006 - 2011 byly některé vozy rekonstruovány na Bfbrdtn794 a ABfbrdtn795 (řídící vozy 954 a 954.2).
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
20.8.2015
Bdt279
50 54 21-08 001 ... 195  1986 - 1987 Vagónka Studénka [195]  74 120 km/h 279




   
88
V letech 2008 - 2009 bylo devíti vozům dosazeno CZE a byly přeznačeny na Btee289. V letech 2011 - 2013 dále proběhla rekonstrukce na řídící vozy Bfhpvee295 a v průběhu let 2013 - 2014 proběhla modernizace na ABpee347 a Bdtee276.
Od 11/2014 do 12/2014 bylo pronajato 20 vozů k ZSSK pro posílení vlaků z důvodu zavedení bezplatné přepravy vybraných skupin cestujících na Slovensku.
Některým vozům byly vyměněny koženkové potahy za plyšové, byla vyměněna podlaha a obložení interiéru bylo přetřeno šedobílou barvou.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
20.8.2015
Bdt280
50 54 21-08 270 ... 395  1990 - 1991 MSV Studénka [200]  78 120 km/h 280





   
88+3
Některým vozům byly vyměněny koženkové potahy za plyšové, byla vyměněna podlaha a obložení interiéru bylo přetřeno šedobílou barvou.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
20.8.2015
Bp282
50 54 21-08 396 ... 479  1991 - 1992 MSV Studénka [84]  ~53 120 km/h 282



   
86+3
Vozy jsou od 10/2014 rekonstruovány na řadu Bdpee231.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
30.11.2015

nahoru
Waggonbau Görlitz, pro ČSD 1976 - 1985, UIC-Y
 
Bmto292
50 54 26-18  101 ... 150  1976 VEB Waggonbau Görlitz [50]  14 100 km/h 292



   
126
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
15.2.2015
WLAB822
51 54 70-40 186 ... 218  1984 - 1985 VEB Waggonbau Görlitz [33]  13 140 km/h 822





   
30
V roce 2013 byla vozům snížena maximální povolená rychlost a došlo k přeznačení na 51 54 70-40.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
15.2.2015

nahoru
Waggonbau Bautzen, pro ČSD 1978 - 1990, UIC-Z
V letech 1978 - 1988 bylo z Waggonbau Bautzen dodáno celkem 290 rychlíkových vozů různých řad, jejichž společným prvkem je délka přes nárazníky 26,4 m. Téměř všechny vozy prošly v minulých letech rozsáhlými rekonstrukcemi.
 
BDbmsee447
51 54 82-70 075 ... 100  1987 - 1988 VEB Waggonbau Bautzen [16]  1 160 km/h 447

   
30+6
Vozy použitelné i pro mezinárodní provoz, v letech 1996 - 1997 byla v ŽOS České Velenice původní sedadla nahrazena novými a počet míst k sezení v kupé se snížil z osmi na šest.
V letech 2012-2014 bylo 15 vozů modernizováno na Bbdgmee236.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
3.9.2015

nahoru
Úpravy a modernizace vozů Waggonbau Bautzen, pro ČSD a ČD 1989 - 2012, UIC-Y
 
DsPost953
50 54 92-40 035 ... 061  90. léta <14>  2 140 km/h 953

 1973 VEB Waggonbau Bautzen    
Úprava z vozů DsPost 91-40 (zrušení poštovního oddílu).
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
20.8.2015
Bee273
50 54 20-38 101 ... 134  1992 - 1994 MOVO Plzeň <34>  34 140 km/h 273





 1974 - 1985 VEB Waggonbau Bautzen    
* 53**
Rekonstrukce z vozů B 20-41 a BDs 82-40. Vůz 103 byl po rekonstrukci v roce 1994 označen jako ABeer 50 54 30-78 101, do 12/2010 označeno řadou Beer(273).
* 3 klasické oddíly, 2 dvojoddíly, 1 trojoddíl.
** Některé vozy 52 (zřejmě i 51) míst; dále některé vozy jsou vybaveny 8 nouzovými sedačkami na chodbičce.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
20.8.2015
Bee272
50 54 20-38 001 ... 034  1992, 1996 - 1999 ŽOS České Velenice <34>  31 140 km/h 272





 1965 - 1973 VEB Waggonbau Bautzen    
36 22
Rekonstrukce z vozů B250 a Bc663.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
20.8.2015
Aee145
61 54 19-51 001 ... 012  1996 ŽOS České Velenice <12>  12 140 km/h 145



 1975 - 1984 VEB Waggonbau Bautzen    
54
Modernizace vozů A a AB v ŽOS České Velenice.
V letech 2000 - 2006 byla do vozů dosazena klimatizace a v roce 2012 zásuvky 230V.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
20.8.2015
Aee152
50 54 19-38 013 ... 018  1997 - 1998 ŽOS České Velenice <6>  6 140 km/h 152



 1970 - 1973
 
VEB Waggonbau Bautzen    
54
Rekonstrukce z vozů AB 39-40, v roce 2011 dosazeny zásuvky 230V.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
20.8.2015
Bvt453
50 54 84-46 001 ... 002  2007 Ateco Praha <2>  2 140 km/h 453

 1974 - 1975 VEB Waggonbau Bautzen    
40
Rekonstrukce z vozů BDs.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
20.8.2015
BDsee454
50 54 82-46 128 ... 392  2009 - 2012 MOVO Plzeň <12>  12 140 km/h 454



 1975 - 1976, 1981 VEB Waggonbau Bautzen    
40
Modernizace vozů BDs450, dosazení CZE a úprava interiéru (přečalounění sedadel).

V roce 2013 bylo upraveno číselné označení všech vozů z chybného 82-40 na 82-46.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
20.8.2015
Bd264
50 54 29-41 374 ... 907  2010 - 2011 ATECO Praha-Bubny <50>  46 140 km/h 264


 1979 - 1985 VEB Waggonbau Bautzen    
72 8
Původně vozy B256, u kterých byl vytvořen prostor pro přepravu jízdních kol - odstranění buňky WC s umývárnou a jednoho oddílu pro cestující, dosazeny háky na jízdní kola.
První vůz (B249 907) byl takto upraven už v roce 2010, prostor pro jízdní kola je vytvořen pouze v prostoru původní buňky WC a umývárny, přilehlý oddíl pro cestující byl zachován, zpočátku pod původním označením, později přeznačen na Bd264 20-41. Dnes je odstaven.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
3.10.2018

nahoru
Úpravy a modernizace vozů Waggonbau Bautzen, pro ČSD a ČD 1991 - 2014, UIC-Z
 
WRmee814
61 54 88-81 016 ... 018  1994
 2012
ŽOS České Velenice
ŽOS Vrútky
 3 160 km/h ** 814
 1978 Waggonbau Bautzen    
30
V roce 1994 byly 3 vozy WRm modernizovány pro nasazení na vlaky EC (úprava interiéru, dosazení klimatizace, výměna oken, výměna vybavení kuchyně). V roce 2012 vozy prošly v ŽOS Vrútky další revitalizací (úprava interiéru, dosazení zásuvek 230 V, modernizace kuchyňského vybavení, nové posuvné dveře, informační systém, zvýšení rychlosti zpět na 160 km/h). Vozy by v nejbližší době měly projít modernizací interiéru do korporátního provedení.
** Od roku 2010 max. rychlost snížena na 140 km/h, po revitalizaci zvýšena zpět na 160 km/h.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
20.8.2015
Bdmpee253
50 54 22-44 216  1992 DWA Bautzen <1>  1 160 km/h 253
 1990 VEB Waggonbau Bautzen    
68
Modernizace interiéru u výrobce v rámci garanční prohlídky, dosazena plyšová sedadla a dosazeny podélné odkládací lavice, v roce 2004 nové potahy sedadel.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
20.8.2015
WLABmee823
61 54 70-71 001 ... 009  2000 - 2001 MOVO Plzeň <9>  9 160 km/h 823



 1987 Waggonbau Bautzen    
30
Rekonstrukce z vozů Bmee.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
20.8.2015
Bdmtee275
50 54 22-44 077 ... 312  2004 - 2007, 2012 Dom. st. Pardubice, Janoza Praha <83>  83 160 km/h 275





 1990 VEB Waggonbau Bautzen    
96
Úprava vozů Bdmtee281 - přestavba jednoho WC na prostor pro vlakovou četu.
První úprava 76 vozů probíhala v domovské stanici Pardubice v letech 2004 - 2007, druhá úprava sedmi vozů proběhla ve firmě Janoza v roce 2012.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
20.8.2015
Bdmtee263
50 54 20-82 001 ... 320  2008, 2011-..  6 160 km/h 263


 1990    
74-8 6
Vozy se dělí na dva druhy:
1) Modernizace interiéru v roce 2008, sedadla MSV Interier, snížen počet míst k sezení na 74, zvětšen prostor pro jízdní kola, 2 vozy.
2) Modernizace interiéru od roku 2011 po současnost v korporátním stylu "Najbrt", snížen počet míst k sezení na 74, zvětšen prostor pro jízdní kola, zatím 4 vozy.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
20.8.2015
ARmpee832
61 54 85-71 001 ... 006  2009 - 2010 ŽOS Vrútky  6 160 km/h 832
 1984 Waggonbau Bautzen    
22 14
Rekonstrukce z vozů BRcm831, resp. BRm830.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
20.8.2015
WRmee816
61 54 88-81 001 ... 015
019 ... 021
 2012 - 2013  18 160 km/h 816
 1978 Waggonbau Bautzen    
24 7
Modernizace vozů WRm812, resp. WRm813, dosazení CZE, klimatizace, nové kuchyňské vybavení, oprava interiéru, modernizace podvozků, předsuvné dveře a další. Vozy WRm812 byly modernizovány na WRmee816 001 a 019 - 021 a WRm813 byly modernizovány na WRmee816 002 - 015.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
20.8.2015
Bbdgmee236
61 54 84-71 001 ... 064  2012 - 2014 ŽOS Trnava
MOVO Plzeň
Pars nova Šumperk
<64>  64 160 km/h 236
 1987 - 1988 Waggonbau Bautzen    
29 12 2 12
Modernizace vozů BDhmsee448, BDhmsee451 a BDbmsee447. Rekonstrukce se provádí dle návrhu ŽOS Trnava, kde jsou také modernizovány vozy 001 - 014 a 051 - 064. V MOVO Plzeň byly modernizovány vozy 015 - 020 a 022, poté se modernizace přesunula do Pars nova Šumperk.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
20.8.2015
Bdmpee233
61 54 20-71 001 ... 040  2013 - 2014 Pars Nova Šumperk <40>  40 160 km/h 233
 1986 - 1987 Waggonbau Bautzen    
80 4
Modernizace vozů Bmee248 - změna uspořádání interiéru, doplněny háky na kola, uzavřené WC, zásuvky 230V, klimatizace, magnetická brzda,...
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
10.8.2016
Bdmtee265
50 54 20-82 210 ... 301  2013 Pars Nova Šumperk <4>  4 160 km/h 265
 1990 Waggonbau Bautzen    
80
Modernizace vozů Bdmtee281 - dosazení elektronického informačního systému, vakuové WC, dosazení nových sedadel, vybudování prostoru pro vlakovou četu, uvedení vozu do korporátního stylu, dosazení háků na kola,...
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
20.8.2015
Bdmtee266
50 54 20-82 221 ... 311  2013 Pars Nova Šumperk <4>  4 160 km/h 266
 1990 Waggonbau Bautzen    
82
Modernizace vozů Bdmtee281 - dosazení elektronického informačního systému, vakuové WC, dosazení nových sedadel, uvedení vozu do korporátního stylu, dosazení háků na kola,...
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
20.8.2015

nahoru
Úpravy a modernizace vozů MVG Győr, pro ČD 1996 - 1998, UIC - Y
Rekonstrukce 100 vozů maďarské výroby (původních řad Ba a Bai) pro vlaky EC/IC, v MOVO Plzeň, ve spolupráci s DVJ Dunakeszi, vycházející z jednotného konceptu rekonstrukcí starších vozů z MVG Győr. Vzniklo tak 50 oddílových vozů 2. třídy Beel (později Bee246), 35 velkoprostorových vozů 2. třídy Bhee (později Bpee247), 15 oddílových vozů 1. třídy Aeel (později Aee146) a 10 velkoprostorových vozů 2. třídy Ahee (později Apee148). V roce 2001 byly vozy přeznačeny a od roku 2006 do roku 2011 postupně (některé vozy i několikrát) modernizovány dosazením různých prvků (vakuové WC, zásuvky 230V, klimatizace,...), čímž vzniklo množství dalších řad.
 
Aee142
61 54 10-70 001 - 005, 015  2008 - 2009 MOVO Plzeň <6>  6 160 km/h 142

 1966 - 1970 MVG Győr    
54
Modenizace již dříve modernizovaných vozů Aee147. Byla dosazena klimatizace, nové potahy sedadel, nové CZE, vakuové WC a další.
Vozy by se měly v dohledné době podrobit další modernizaci na Aee140, tentokrát půjde o dosazení elektronického informačního systému a dosazení více zásuvek 230V.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
20.8.2015
Aee140
61 54 19-70 006 ... 014  2011 ŽOS Trnava <9>  9 160 km/h 140

 1966 - 1970 MVG Győr    
54
Modernizace devíti již dříve modernizovaných vozů Aee147. Vůz byl uveden do korporátních barev, byla dosazena klimatizace, nové potahy sedadel, nové CZE, vakuové WC a další úpravy.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
20.8.2015
Apee139
61 54 10-70 001 ... 010  2011 - 2013 Pars Nova Šumperk <10>  10 160 km/h 139





 1968 - 1973 MVG Győr    
Modernizace se dělí na dvě větve:
1) Vozy 003 a 005; modernizace vozů Apee144 v roce 2011 v MOVO Plzeň, kterým byla v roce 2006 dosazena klimatizace. Vozy byly modernizovány do korporátního stylu, obdržely nové CZE, novou klimatizaci, zásuvky 230V, vakuové WC, elektronický informační systém a další.
2a) Vozy 001, 002, 004; zde se jedná o pouhé dosazení elektronického informačního systému, většího množství zásuvek a přelakování do korporátního nátěru již dvakrát modernizovaných vozů Apee141 v roce 2011 - 2012 v MOVO Plzeň.
2b) Vozy 006 - 010; zde se jedná o pouhé dosazení elektronického informačního systému a většího množství zásuvek do již dvakrát modernizovaných vozů Apee141 v roce 2013 v Pars nova Šumperk.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
20.8.2015
Bee240
61 54 20-70 502 ... 540  2008 - 2009 ŽOS Trnava <20>  10 160 km/h 240

 1966 - 1974 MVG Győr    
60
Modernizace 20 již dříve modernizovaných vozů Bee246. Dosazení klimatizace, nové potahy sedadel, nové CZE, vakuové WC a další úpravy.
U pěti vozů byl v letech 2010-2011 dosazen elektronický informační a rezervační systém a tyto byly přeznačeny na Bee238. Tyto úpravy dále probíhají od roku 2015.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
20.8.2015
Bee238
61 54 20-70 501 ... 537  2010 - 2011 ŽOS Trnava <30>  30 160 km/h 238



 1966 - 1974 MVG Győr    
60
Modernizace vozů Bee246 a úprava vozů Bee240.
1) 20 vozů bylo modernizováno na typ Bee238 v letech 2010 - 2011. Cílem modernizace bylo obohacení vozu informační prvky v podobě elektronického informačního a rezervačního systému a zásuvek 230V. Dále byly vozy uvedeny do korporátních barev ČD a byla jim doplněna klimatizace a vakuové WC.
2) 5 vozů Bee240 se v roce 2011 dočkalo dosazení informačního systému a v roce 2015 takto budou modernizovány i zbývající vozy Bee240.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
20.8.2015
Bpee237
61 54 20-70 001 ... 035  2010 - 2012 MOVO Plzeň <34>  34 160 km/h 237



 1966 - 1974 MVG Győr    
78
Jedná se o modernizaci již dříve modernizovaných vozů Bpee247, Bpee242 a Bpee239.
ex. Bpee247: Doplnění klimatizace, zásuvek 230V, elektronického informačního systému a uvedení do korporátních barev již jednou modernizovaných vozů v letech 1996 - 1997 v MOVO Plzeň.
ex. Bpee242: Vozy prošly v roce 2011 stejnou modernizací jako ostatní vozy Bpee247, přičemž původní klimatizace byla vyměněna za novou.
ex. Bpee239: V roce 2012 byly postupně do těchto vozů nainstalovány zásuvky a elektronický informační systém a vozy byly přeznačeny na Bpee237.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
20.8.2015

nahoru
Siemens SGP Wien & MSV Studénka, pro ČD 1997 - 2000, UIC - Z
Jedná se o první tlakotěsné vozy ve vlastnictví ČD, na něž bylo vypsáno výběrové řízení v roce 1995. Vozy byly vyrobeny především pro nasazení na lince Praha - Německo, kde se využívají doposud. V letech 2009 a 2010 prošly vozy Ampz146 a Bmz245 opravou interiéru, kdy byly vozům doplněny zásuvky 230V a v případě vozů Ampz proběhla navíc výměna sedadel.
 
Ampz146
73 54 10-91 001 ... 009  1997 - 1998 MSV Studénka [9]  9 200 km/h 146



   
58
V letech 2009 a 2010 prošly všechny vozy v DKV Praha opravou interiéru (dosazení zásuvek 230V, výměna sedaček,... ) ve spolupráci s firmou JANOZA CZ s.r.o.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
20.8.2015
Bmz245
73 54 21-91 001 ... 026  1999 - 2000 MSV Studénka [26]  26 200 km/h 245



   
66*
* na chodbičce se nachází dalších 17 sklopných sedadel.
V roce 2011 prošly všechny vozy opravou interiéru (dosazení zásuvek 230 V, nový potah sedadel v korporátním stylu,... ) ve spolupráci s firmou JANOZA CZ s.r.o.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
20.8.2015
WRmz815
73 54 88-91 001 ... 010  1997 MSV Studénka [10]  10 200 km/h 815







   
30 4
Vozy obdržely v roce 2010 novou podlahu.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
20.8.2015

nahoru
Úpravy a modernizace vozů Vagonka Studénka, pro ČD 2002 - 2014, UIC-Y
 
Bdt252
50 54 28-19 085  2002 <1>  1 120 km/h 252
 1972 Vagónka Studénka    
52 16
Úprava vozu Bt278 - necelá polovina vozu upravena pro přepravu jízdních kol, úprava přihlehlé plošiny.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
20.8.2015
Bt283
50 54 21-19 193 ... 525  2004 - 2011 ŽOS České Velenice <137>  14 120 km/h 283





 1973 - 1975 Vagónka Studénka    
88
Původně Bt278, úprava jedné umývárny na prostor pro vlakovou četu. Vozy byly upraveny na mnoho jiných vozových řad, uvedených níže.
Vozy se již v pravidelném provozu nevyskytují a jejich nasazení se již nepředpokládá.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
20.8.2015
Btee285
50 54 21-19 345 ... 364  2005 - 2007 ŽOS České Velenice <9>  3 120 km/h 285
 1974 Vagónka Studénka    
88
Původně Bt278, dosazení CZE. Vozy se postupně upravují na Bdtee286 a Bdtee287.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
20.8.2015
Bdt262
50 54 20-19 103 ... 493  2007 - 2012 ŽOS České Velenice, KOS Krnov <19>  19 120 km/h 262



 1973 - 1975 Vagonka Studénka    
80+4 8
Úprava vozů Bt283 a jediného existujícího vozu Bdt261 - část vozu upravena pro přepravu jízdních kol, úprava přilehlé plošiny, některé vozy mají koženkové potahy nahrazené látkovými. Úprava probíhala v ŽOS České Velenice, jen vůz Bdt
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
20.8.2015
Bdtee286
50 54 20-19 187 ... 362  2007 - 2008, 2013 ŽOS České Velenice, KOS Krnov <12>  12 120 km/h 286



 1973 - 1974 Vagonka Studénka    
80+4 8
2007 - 2008: Úprava osmi vozů Bt283 v ŽOS České Velenice - část vozu upravena pro přepravu jízdních kol, úprava přilehlé plošiny, dosazeno CZE, některé vozy mají koženkové potahy nahrazené látkovými.
2013: Úprava dvou vozů Btee284, jednoho Bdtee287 a jednoho Btee285 v KOS Krnov- část vozu upravena pro přepravu jízdních kol, úprava přilehlé plošiny, dosazeno CZE, vozu Btee285 byla navíc jedna umývárna přestavěna na prostor pro vlakové čety.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
20.8.2015
Bdtee287
50 54 21-19 206 ... 370  2007 - 2008, 2012 - 2013 ŽOS České Velenice, KOS Krnov <7>  7 120 km/h 287

 1973 - 1974 Vagonka Studénka    
80+4 8
Úprava vozů Bt278 a Btee285 - část vozu upravena pro přepravu jízdních kol, úprava přilehlé plošiny, dosazeno CZE, některé vozy mají koženkové potahy nahrazené látkovými.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
20.8.2015
Bt288
50 54 21-17 003  2008 ŽOS České Velenice <4>  1 120 km/h 288

 1973 Vagónka Studénka    
88
Původně Bt278 (vozy 002 ... 004) a Bt283 (vůz 001), úprava el. topení pro použití na 1500 V (trať Tábor - Bechyně).
Po ukončení elektrického provozu na trati Tábor - Bechyně byly tři vozy odstaveny a do provozu nezasahují, jeden bývá využíván příležitostně v případě konání akce na zmíněné trati.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
20.8.2015
Btee289
50 54 21-08 053 ... 193  2008 - 2009 ŽOS České Velenice <9>  7 120 km/h 289


 1986 - 1987 Vagónka Studénka    
88
Dosazení CZE do původních vozů řady Bdt279.
V letech 2011 - 2013 byly dva vozy přestavěny na řídící vozy Bfhpvee295.
Některým vozům byly vyměněny koženkové potahy za plyšové, byla vyměněna podlaha a obložení interiéru bylo přetřeno šedobílou barvou.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
20.8.2015
Bfhpvee295
50 54 80-30 001 ... 034  2011 - 2013 Pars Nova Šumperk <34>  34 140 km/h 295



 1986 - 1987 Vagónka Studénka    
58+12 2 9
Rekonstrukce z vozů Bdt279 a Btee289 - přestavba interiéru, předsuvné dveře, dosazení CZE a EIS, zásuvky 230 V, zvýšení max. rychlosti na 140 km/h.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
20.8.2015
ABpee347
61 54 30-30 001 ... 015  2013 - 2014 PESA Bydgoszcz <15>  15 140 km/h 347

 1986 - 1987 Vagónka Studénka    
30+40
Rekonstrukce vozů Bdt279 - modernizace a přestavba interiéru, předsuvné dveře, dosazení CZE a EIS, zásuvky 230 V, zvýšení max. rychlosti na 140 km/h.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
20.8.2015
Bdtee276
50 54 20-46 001 ... 026  2014 KOS Krnov <26>  26 140 km/h 276

 1986 - 1987 Vagónka Studénka    
80+4 5
Modernizace vozů Bdt279 - úprava interiéru, předsuvné dveře, dosazení CZE, zásuvky 230 V, zvýšení max. rychlosti na 140 km/h.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
20.8.2015
Bdpee231
61 54 20-71 041 ... 072  2015 - 2016 Pars Nova Šumperk <31*>  7 160 km/h 231
 1991 - 1992 Vagonka Studénka    
72 5
Modernizace vozů Bp282 - modernizace interiéru, předsuvné dveře, dosazení CZE a EIS, zásuvky 230 V, zvýšení max. rychlosti na 160 km/h.
Vozy jsou v testovacím provozu od konce 8/2015 na vybraných vlacích Praha - Plzeň - Cheb.
* cílový stav.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
30.11.2015

nahoru
Úpravy a modernizace vozů Waggonbau Görlitz, pro ČD 2006 - 2012
 
Bdmteeo294
50 54 26-18 101 ... 150  2010 - 2011 PMV Servis České Velenice <16>  16 100 km/h 294

 1976 VEB Waggonbau Görlitz    
126
Modernizace vozů Bmteeo290, Bmteeo293 (dřívější modernizace interiéru a dosazení CZE) a původních Bmto292 - obnova interiéru, dosazení CZE, otevírání dveří tlačítkem.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
20.8.2015

nahoru
Siemens kolejová vozidla Praha-Zličín, pro ČD, 2006, UIC - Z1
V roce 2003 byla objednána druhá série tlakotěsných vozů pro ČD k doplnění vozů první série pro nasazení na vlacích Praha - Německo. Od první série se vozy odlišují především použitím sedadel Borcad SEH a dispozicí zásuvek 230V už z výroby.
 
Ampz143
73 54 10-91 010 ... 020  2006 SKV Praha [11]  11 200 km/h 143



   
58
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
20.8.2015
Bmz241
73 54 21-91 027 ... 041  2006 SKV Praha [15]  15 200 km/h 245
241




   
66
V roce 2012 vozy obdržely nové potahy sedadel v korporátním stylu.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
20.8.2015

nahoru
Siemens Maribor, pro ČD, 2006 - 2007, UIC - ?
Jedná se o shodné vozy s WLABmz173 Deutsche Bahn. Vozy byly vyrobeny především na noční vlaky na západ, kde se využívají doposud.
 
WLABmz826
61 54 72-91 001 ... 012  2006 - 2007 Siemens Maribor [12]  12 200 km/h 826



   
36
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
4.2.2016

nahoru
Siemens Wien, pro ČD 2014, "Viaggio Comfort"
V roce 2014 bylo dodáno 7 sedmivozových netrakčních jednotek "Siemens Viaggio Comfort", které budou provozovány pod obchodním označením "ČD railjet" na trase Praha - Brno - Wien - Graz. Všechny jednotky mají stejné složení Afmpz890 + ARbmpz892 + 4 vozy Bmpz891 + Bmpz893.
 
Afmpz890
73 54 80-91 001 ... 007  2014 [7]  7 230 km/h 890
   
6+32
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
15.12.2014
ARbmpz892
73 54 85-91 001 ... 007  2014 [7]  7 230 km/h 892
   
6+2 2 14
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
15.12.2014
Bmpz891
73 54 21-91 101 ... 107
201 ... 207
301 ... 307
401 ... 407
 2014 [28]  28 230 km/h 891
   
78+2
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
15.12.2014
Bmpz893
73 54 20-91 001 ... 007  2014 [7]  7 230 km/h 893
   
64 6+1
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
15.12.2014

nahoru
Převzaté vozy od ÖBB, pro ÖBB 1976 - 1989, UIC-Z
V roce 2011 odkoupily ČD od ÖBB celkem 32 starších vozů, z toho 23 vozů Bmz 51 81 21-70.5, 7 vozů Bmz 50 81 21-70.5 a 2 modernizované vozy Bmz 61 81 21-70.1. V roce 2013 bylo odkoupeno 6 vozů původní řady Bmz 61 81 21-90.0, v roce 2014 následuje 24 vozů Bmz 61 81 21-91.0 a 9 lehátkových vozů Bcmz 61 81 59-70.0.
 
ABmz346
61 81 30-90 000 ... 044  2001 - 2009 ÖBB-Technische Services GmbH {12}  12 200 km/h 346






 1978 - 1979 SGP Simmering    
24+36
V roce 2014 bylo odkoupeno 12 vozů.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
20.8.2015
Bmz234
51 81 21-70
50 81 21-70
500 ... 604  1980 - 1982 SGP Simmering {23}
{7}
 7
 2
160 km/h 234



   
66
V roce 2011 bylo odkoupeno 30 vozů, část vozů je zařazena do provozu v původním stavu. V roce 2014 prošly dva vozy opravou v Janoze, tyto však do provozu zatím nezasáhly. V roce 2015 by měla být konečně vyřešena otázka revitalizace těchto vozů, do konce roku by měly revitalizací postupně projít všechny vozy.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
19.8.2015
Bmz234
61 81 21-70 101, 116  2001 - 2009 ÖBB-Technische Services GmbH {2}  0 160 km/h 234
 1979 - 1980 SGP Simmering    
66
V roce 2011 byly odkoupeny 2 vozy, prozatím nejsou v provozu. V roce 2015 by měla být konečně vyřešena otázka revitalizace těchto vozů, do konce roku by měly revitalizací postupně projít všechny vozy.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
9.2.2015
Bmz232
61 81 21-90 003 ... 034  2003 - 2009 ÖBB-Technische Services GmbH {6}  6 200 km/h 232



 1976 - 1978 SGP Graz    
66
V roce 2013 odkoupeno 6 vozů. Dva vozy byly po odkoupení krátce v provozu v původním nátěru, nyní jsou již všechny v korporátním nátěru ČD.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
23.6.2015
Bmz235
61 81 21-91 000 ... 072  2002 - 2010 ÖBB-Technische Services GmbH {42}  36 200 km/h 235







 1977 - 1978 SGP Simmering
SGP Graz
Fiat Torino
   
66
V roce 2014 bylo odkoupeno ve dvou sériích 25 vozů a 17 vozů, část vozů byla postupně zařazena do provozu v původním stavu.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
23.6.2015
Bmz229
61 81 20-91 000 ... 074  2002 - 2010 ÖBB-Technische Services GmbH {12}  10 200 km/h 229




 1977 - 1978 SGP Simmering
SGP Graz
Fiat Torino
   
66
V roce 2014 bylo odkoupeno 12 vozů.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
23.6.2015
WRmz817
61 81 88-90 205 ... 208  2005 - 2010 ÖBB-Technische Services GmbH {4}  2 200 km/h 817


 1988 - 1989 SGP Simmering    
40
V roce 2014 byly odkoupeny 4 vozy.

V 6/2015 provozovány dva vozy, zbylé dva jsou stále odstaveny mimo provoz.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
7.6.2015
Bcmz834
61 81 59-70 013 ... 054  2004 - 2010 ÖBB-Technische Services GmbH {9}  9 160 km/h 834


 1981 Jenbacher    
54
V roce 2014 bylo odkoupeno 9 vozů, část byla zařazena do provozu v původním stavu. Dnes jsou všechny vozy v korporátním nátěru a některé vozy mají také potah lehátek v korporátním stylu Českých drah.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
19.8.2015
DDm915
51 81 98-70 009 ... 051  1982 - 1986 {13}  13 160 km/h 915
   
10
ČD v roce 2011 odkoupily od ÖBB 6 vozů a v roce 2014 dalších 7 vozů pro přepravu osobních automobilů DDm 51 81 98-70. V současné době jsou vozy označeny původní rakouskou řadou DDm.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
20.8.2015

nahoru
Úpravy a modernizace vozů Siemens SGP Wien & MSV Studénka, pro ČD 2015 - 2016, UIC - Z
 

nahoru
Úpravy a modernizace vozů Siemens kolejová vozidla Praha-Zličín, pro ČD 2015 - 2016, UIC - Z
 

nahoru
Úpravy a modernizace ojetých vozů od dopravce ÖBB, pro ČD 2015 - 2016, UIC - Z
 


Poslední aktualizace: 9.1.2020

Aktualizace dat: Adam Vanting

Údaje jsou bez záruky. Uvítám veškeré upřesnění a doplnění. Vaše připomínky můžete směřovat do diskuzního fóra nebo na mail vantju(zavináč)vagonweb(tečka)cz, děkuji.

Zdroje

www.alanbutschek.cz

Autoři nákresů: Jiří Vaněk, Filip Španihel, Adam Vanting, kraken, Martin Baier, bymák, pd.

Vysvětlivky barevného rozlišení:

Provozované vozy
Vyřazené vozy
Provozované rekonstruované vozy
Vyřazené rekonstruované vozy
Provozované převzaté vozy
Vyřazené převzaté vozy

273.43
vagonWEB.cz
Železniční osobní vozy