nahoru |
||||||||||||||
Waggonbau Bautzen, pro ČSD 1964 - 1985, UIC-Y | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 54 19-46 | 001 ... 029 | 1967 - 1968 | VEB Waggonbau Bautzen | [29] | 0 | 140 km/h | 150 | ||||||
54 | ||||||||||||||
Vozy byly do roku 2007 označeny jako 19-80, část vozů v 90. letech přeznačena na vůz 2. třídy (B252) a ještě v té době zrušena, případně přeznačena zpět na vozy 1. třídy. Poslední provozované vozy 50 54 19-46 004-1 a 009-0 byly odstaveny v polovině roku 2015. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 9.1.2020 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 54 19-46 | 030 ... 125 | 1970 - 1971 | VEB Waggonbau Bautzen | [96] | 0 | 140 km/h | 150 | ||||||
54 | ||||||||||||||
Vozy byly původně označeny intervalem 19-10. Některým z nich byla v letech 2002-05 zvýšena max. rychlost na 140 km/h a byly přeznačeny na 19-40. Toto označení však stále nebylo správné, na to (19-46) byly vozy přeznačeny v roce 2007. Část vozů v 90. letech přeznačena na vůz 2. třídy (B252) a ještě v té době zrušena. Provoz těchto vozů byl ukončen 14.1.2015, poslední provozovaný vůz nesl označení 50 54 19-46 116-3. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 29.2.2016 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 54 19-41 |
054 ... 110 | 1977 - 1978 | VEB Waggonbau Bautzen | [110] | 44 | 140 km/h | 149 | ||||||
54 | ||||||||||||||
Vozy použitelné i pro mezinárodní provoz. Vůz 024 byl rekonstruován na typ Aee145. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 54 19-41 | 001 ... 030 | 1972, 1975 | VEB Waggonbau Bautzen | [110] | 12 | 140 km/h | 151 | ||||||
54 | ||||||||||||||
Vozy použitelné pouze pro vnitrostátní provoz. Vozy 007–012, 027 a 029 byly rekonstruovány na typ Aee145. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 54 39-40 | 001 ... 085 | 1964 - 1967 | VEB Waggonbau Bautzen | [85] | 0 | 140 km/h | 150 | ||||||
24+40 | ||||||||||||||
Vozy byly dříve označeny jako 39-80. Skříň vozů 001...005 odpovídá normě OSŽD-B (namísto UIC-Y). Poslední existující vozy jsou zachovány pro historické účely (ABa 2001 a ABa 2003). |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 12.1.2016 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 54 39-40 | 086 ... 298 | 1969 - 1973 | VEB Waggonbau Bautzen | [213] | 0 | 140 km/h | 350 | ||||||
24+40 | ||||||||||||||
Vozy byly dříve označeny jako 39-10; část vozů byl v 90. letech přeznačena na vozy 2. vozové třídy (interval 29-10). Vozy 126...129 byly koncem 80. let upraveny doplněním sedadel 1. třídy do oddílů 2. třídy a přeznačeny na A150, některé vozy byly modernizovány na typ Aee152. Vozy přestaly být v polovině roku 2015 nasazovány do pravidelného provozu. Většina vozů je zrušena, avšak některé vozy byly z historických důvodů zachovány. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 54 39-41 | 004 ... 050 | 1984 | VEB Waggonbau Bautzen | [50] | 34 | 140 km/h | 349 | ||||||
24+40 | ||||||||||||||
Některé vozy byly modernizovány na typ Aee145. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 54 20-80 | 000 ... 234 | 1965 - 1968 | VEB Waggonbau Bautzen | [235] | 0 | 140 km/h | 250 | ||||||
80 | ||||||||||||||
Poslední existující vůz tohoto intervalu (50 54 20-80 224-9) je odstaven v depozitáří NTM v Chomutově. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 54 20-10 | 235 ... 448 | 1969 - 1971 | VEB Waggonbau Bautzen | [214] | 0 | 120 km/h | 250 | ||||||
80 | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 54 20-40 | 449 ... 488 | 1972 | VEB Waggonbau Bautzen | [40] | 0 | 140 km/h | 250 | ||||||
80 | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 29.2.2016 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 54 20-41 | 000 ... 174 | 1972 - 1973 | VEB Waggonbau Bautzen | [175] | 0 | 140 km/h | 250 | ||||||
80 | ||||||||||||||
Některé vozy byly modernizovány na typ Bee272. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 54 20-41 | 203 .. 521 | 1974 - 1979 | VEB Waggonbau Bautzen | [816] | 61 | 140 km/h | 256 | ||||||
80 | ||||||||||||||
Vozy použitelné pouze pro vnitrostátní provoz. Vozy procházejí od roku 2008 různými úpravami interiéru. V roce 2011 bylo 50 vozů B256 upraveno na B249 a pronajmuto dopravci Koleje Ślaskie na provoz vlaků ve Slezském vojvodství v Polsku. Do konce roku 2013 byly vozy vráceny zpět Českým drahám. V roce 2009 byl u jednoho vozu B249 vytvořen prostor pro přepravy jízdních kol. Tento vůz zůstal osamocen a v letech 2010 - 2011 proběhla úprava 49 vozů B256 odstraněním jedné buňky WC s umývárnou a vozy byly přeznačeny na typ Bd264. Některé vozy byly v 90. letech rekonstruovány na typ Bee273. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 54 20-41 | 403 ... 979 | 1979 - 1985 | VEB Waggonbau Bautzen | [816] | 260 | 140 km/h | 249 | ||||||
80 | ||||||||||||||
Vozy použitelné i pro mezinárodní provoz. Vozy procházejí od roku 2008 různými úpravami a modernizacemi interiéru. V roce 2009 byl u jednoho vozu B249 vytvořen prostor pro přepravy jízdních kol odstraněním jedné buňky WC s umývárnou, další vozy následují v roce 2010 úpravou vozů B256. V roce 2011 bylo 50 vozů B256 upraveno na B249 a pronajmuto dopravci Koleje Ślaskie na provoz vlaků ve Slezském vojvodství v Polsku. Do konce roku 2013 byly vozy vráceny zpět Českým drahám. Od 11/2014 do 12/2014 bylo pronajato 20 vozů k ZSSK pro posílení vlaků z důvodu zavedení bezplatné přepravy vybraných skupin cestujících na Slovensku. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 54 20-41 | 883 ... 890 | 1984 | VEB Waggonbau Bautzen | [8] | 7 | 140 km/h | 243 | ||||||
60* | ||||||||||||||
Původně vozy B 51 54 20-41, které byly z výroby zkušebně vybaveny CZE, v roce 2003 opraven interiér. * 60 míst pouze administrativně, sedačky jsou původní čtyřmístné (byť čalouněné) |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 54 82-40 |
373 ... 440 | 1981 | VEB Waggonbau Bautzen | [441] | 54 | 140 km/h | 449 |
||||||
40 | ||||||||||||||
Vozy použitelné i pro mezinárodní provoz. Vůz 406 byl v 90. letech rekonstruován na Bee273 115. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 54 82-40 | 000 ... 340 | 1974 - 1976 | VEB Waggonbau Bautzen | [441] | 82 | 140 km/h | 450 | ||||||
40 | ||||||||||||||
Vozy použitelné pouze pro vnitrostátní provoz. Vozy 159 a 192 byly v 90. letech rekonstruovány na Bee273 103 a 114,v roce 2007 byly dva vozy BDs450 rekonstruovány typ Bvt453 a v letech 2009 - 2012 bylo 12 vozů modernizováno dosazením CZE a přeznačeno na typ BDsee454. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 54 59-41 | 001 ... 150 | 1975 - 1980 | VEB Waggonbau Bautzen | [150] | 0 | 140 km/h | 842 | ||||||
54 | ||||||||||||||
Kromě výše uvedeného ještě existuje cca. 13 vozů Bc různého stáří a původu, které jsou vyčleněny pro zájezdovou dopravu. Některé vozy byly počátkem 90. let upraveny na typ B255. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 54 59-41 | 151 ... 210 | 1984 | VEB Waggonbau Bautzen | [60] | 20 | 140 km/h* | 833 | ||||||
54 | ||||||||||||||
Některým vozům byla v letech 1989 a 1998-2000 zvýšena rychlost na 160 km/h, v roce 2014 opět snížena na 140 km/h. Některým vozům byl v roce 2007 opraven interiér (látkové potahy sedadel, nová podlaha,...). Pravidelné nasazení těchto vozů končí v červnu 2015, poté se v provozu objeví pouze výjimečně. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 54 88-41 | 001 ... 028 | 1976 | VEB Waggonbau Bautzen | [28] | 0 | 140 km/h | 851 | ||||||
48 | ||||||||||||||
Vozy byly v roce 2012 odstaveny. Vozy 008 a 013 přešly k 20. 2. 2012 pod DHV Lužná u Rakovníka. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 54 95-40 | 000 ... 099 | 1974 | VEB Waggonbau Bautzen | [100] | 21 | 140 km/h | 952 | ||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
MVG Györ, pro ČSD 1966 - 1974, UIC-Y | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 54 20-80 | 879 ... 983 499 ... 688 |
1965 - 1968 | MVG Győr | [295] | 0 | 140 km/h | 251 | ||||||
80 | ||||||||||||||
Některé vozy byly dříve modernizovány na dnes již modernizované vozy Aee147, Apee148, Bee246 a Bpee247. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 15.2.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 54 20-10 | 689 ... 878 | 1969 - 1970 | MVG Győr | [190] | 0 | 140 km/h | 251 | ||||||
80 | ||||||||||||||
Některé vozy byly dříve modernizovány na dnes již modernizované vozy Aee147, Apee148, Bee246 a Bpee247. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 15.2.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 54 21-18 | 000 ... 917 | 1966 - 1974 | MVG Győr | [918] | 0 | 120 km/h | 277 | |
|||||
88 | ||||||||||||||
* Poslední provozovaný vůz (530) sloužil do roku 20?? na vlacích dopravujících zaměstnance po uzlu Ostrava, v březnu 2011 převezen do Muzea ČD v Lužné u Rakovníka. Některé vozy byly dříve modernizovány na dnes již modernizované vozy Aee147, Apee148, Bee246 a Bpee247. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 15.2.2015 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
Vagónka Studénka, pro ČSD 1969 - 1992, UIC-Y | ||||||||||||||
V roce 1969 byly ve Vagónce Studénka vyrobeny první dva prototypové vozy částečně odvozené od přípojných vozů Baim. V letech 1972 - 1975 bylo vyrobeno dalších 525 sériových vozů tehdejší řady Bai, dnes Bt278. Téměř totožná série, odlišující se v především použitím novějšího typu podvozků, byla pro ČSD dodávána v průběhu let 1986 - 1992, zpočátku řadou Bdt279, později inovovanou řadou Bdt280 a zakončená řadou Bp282. Původní vozy řady Bt se již v provozu nevyskytují (pouze výjimečně), novější vozy řady Bdt procházejí různými přestavbami a modernizacemi. |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 54 21-19 | 082 ... 524 | 1972 - 1975 | Vagónka Studénka | [527] | 63 | 120 km/h | 278 | ||||||
88 | ||||||||||||||
Prototypové vozy vyrobené v roce 1969 mají skříň vozu shodnou s tehdejší řadou Baim (dnešní řada Btn755). Vozy byly upravovány na široké množství jiných řad, např. úpravou pro přepravu jízdních kol, úpravou jedné umývárny na prostor pro vlakovou četu,... Pravidelný provoz těchto vozů byl ukončen závěrem roku 2014, vozy se vyskytují pouze v ojedinělých případech. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 31.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 54 90-40 56 54 90-78 |
200 ... 399 | 1984 - 1985 | Vagónka Studénka | 6 26 |
140 km/h 160 km/h |
||||||||
Vozy jsou majetkem České pošty. V letech 2006 - 2011 byly některé vozy rekonstruovány na Bfbrdtn794 a ABfbrdtn795 (řídící vozy 954 a 954.2). |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 54 21-08 | 001 ... 195 | 1986 - 1987 | Vagónka Studénka | [195] | 74 | 120 km/h | 279 |
||||||
88 | ||||||||||||||
V letech 2008 - 2009 bylo devíti vozům dosazeno CZE a byly přeznačeny na Btee289. V letech 2011 - 2013 dále proběhla rekonstrukce na řídící vozy Bfhpvee295 a v průběhu let 2013 - 2014 proběhla modernizace na ABpee347 a Bdtee276. Od 11/2014 do 12/2014 bylo pronajato 20 vozů k ZSSK pro posílení vlaků z důvodu zavedení bezplatné přepravy vybraných skupin cestujících na Slovensku. Některým vozům byly vyměněny koženkové potahy za plyšové, byla vyměněna podlaha a obložení interiéru bylo přetřeno šedobílou barvou. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 54 21-08 | 270 ... 395 | 1990 - 1991 | MSV Studénka | [200] | 78 | 120 km/h | 280 | ||||||
88+3 | ||||||||||||||
Některým vozům byly vyměněny koženkové potahy za plyšové, byla vyměněna podlaha a obložení interiéru bylo přetřeno šedobílou barvou. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 54 21-08 | 396 ... 479 | 1991 - 1992 | MSV Studénka | [84] | ~53 | 120 km/h | 282 | ||||||
86+3 | ||||||||||||||
Vozy jsou od 10/2014 rekonstruovány na řadu Bdpee231. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 30.11.2015 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
Waggonbau Görlitz, pro ČSD 1976 - 1985, UIC-Y | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 54 26-18 | 101 ... 150 | 1976 | VEB Waggonbau Görlitz | [50] | 14 | 100 km/h | 292 | ||||||
126 | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 15.2.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
52 54 70-40 | 135 ... 185 | 1981 | VEB Waggonbau Görlitz | [51] | 0 | 140 km/h | 821 | ||||||
30 | ||||||||||||||
Některé vozy byly v letech 2005 - 2008 modernizovány a přeznačeny na typ WLABee824. Vůz 144 je v DHV Lužná u Rakovníka. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 15.2.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 54 70-40 | 186 ... 218 | 1984 - 1985 | VEB Waggonbau Görlitz | [33] | 13 | 140 km/h | 822 | ||||||
30 | ||||||||||||||
V roce 2013 byla vozům snížena maximální povolená rychlost a došlo k přeznačení na 51 54 70-40. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 15.2.2015 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
Waggonbau Bautzen, pro ČSD 1978 - 1990, UIC-Z | ||||||||||||||
V letech 1978 - 1988 bylo z Waggonbau Bautzen dodáno celkem 290 rychlíkových vozů různých řad, jejichž společným prvkem je délka přes nárazníky 26,4 m. Téměř všechny vozy prošly v minulých letech rozsáhlými rekonstrukcemi. |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 54 85-40 | 000 ... 019 | 1984 | VEB Waggonbau Bautzen | [20] | 0 | 140 km/h | 831 | ||||||
30 24 | ||||||||||||||
Původní vozy řady BRcm u Českých drah byly v roce 1994 modernizovány na BRm830. Jeden z těchto vozů vyhořel v roce 2002 v Žilině a ze slovenské strany byl Českým drahám předán vůz BRcm 019. Ten byl v únoru 2009 přestavěn na ARmpee832 004. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 16.2.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 54 11-38 | 025 ... 040 | 1987 | VEB Waggonbau Bautzen | [40] | 0 | 160 km/h | |||||||
66 | ||||||||||||||
Z důvodu nedostatečně šířky oddílů byly vozy v letech 1994 - 1995 mírně modernizovány a přeznačeny na Bmee248. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 54 21-38 | 057 ... 090 | 1986 - 1987 | VEB Waggonbau Bautzen | [90] | 0 | 160 km/h | |||||||
88 | ||||||||||||||
Vozy prošly v letech 1994 - 1995 modernizací - nový nátěr, snížení počtu míst k sezení z 88 na 66, úprava el. instalace pro provoz v režimu RIC a další. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 54 82-70 | 001 ... 074 | 1987 | VEB Waggonbau Bautzen | [74] | 0 | 160 km/h | 448 | ||||||
30+6 | ||||||||||||||
Vozy použitelné i pro mezinárodní provoz, v letech 1994 - 1995 byla v ŽOS České Velenice původní sedadla nahrazena novými a počet míst k sezení v kupé se snížil z osmi na šest. V letech 2012-2014 byly všechny vozy modernizovány na Bbdgmee236. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 54 82-70 | 075 ... 100 | 1987 - 1988 | VEB Waggonbau Bautzen | [16] | 1 | 160 km/h | 447 | ||||||
30+6 | ||||||||||||||
Vozy použitelné i pro mezinárodní provoz, v letech 1996 - 1997 byla v ŽOS České Velenice původní sedadla nahrazena novými a počet míst k sezení v kupé se snížil z osmi na šest. V letech 2012-2014 bylo 15 vozů modernizováno na Bbdgmee236. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 3.9.2015 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
Úpravy a modernizace vozů Waggonbau Bautzen, pro ČSD a ČD 1989 - 2012, UIC-Y | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 54 19-46 | 126 ... 129 | 1989 - 1997 | <4> | 0 | 140 km/h | 150 | |||||||
1970 - 1973 | VEB Waggonbau Bautzen | |||||||||||||
54 | ||||||||||||||
Vozy byly do roku 2007 označeny jako 19-40, jedná se o úpravu čtyř vozů AB350 koncem 80. let. Poslední provozní vůz 50 54 19-46 126-2 dojezdil v dubnu 2015. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 54 88-80 | 030 ... 034 | 1989 | <5> | 0 | 160 km/h | 851 | |||||||
1976 | VEB Waggonbau Bautzen | |||||||||||||
48 | ||||||||||||||
V roce 1989 byl 5 vozům upraven interiér, zvýšena rychlost na 160 km/h a upraven interval na 88-80, této úpravě se také někdy říká "Zürich" dle původního nasazení těchto modernizovaných vozů. V roce 2010 jim byla opět snížena rychlost na 140 km/h. Díky zpoždění dodávek modernizovaných vozů WRmee816 byly v roce 2011 vozy 030, 032 a 034 opět modernizovány a byla jim zvýšena rychlost na 160 km/h. Provoz těchto vozů byl ukončen se závěrem roku 2013. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 54 92-40 | 035 ... 061 | 90. léta | <14> | 2 | 140 km/h | 953 | |||||||
1973 | VEB Waggonbau Bautzen | |||||||||||||
Úprava z vozů DsPost 91-40 (zrušení poštovního oddílu). | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 54 29-41 | 055 ... 066 | 90. léta | jednotlivá DKV Českých drah | <38?> | 0 | 140 km/h | 255 | ||||||
1978 | VEB Waggonbau Bautzen | |||||||||||||
72 | ||||||||||||||
Původně lehátkové vozy Bc upravené výhradně jako vozy k sezení. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 54 20-38 | 101 ... 134 | 1992 - 1994 | MOVO Plzeň | <34> | 34 | 140 km/h | 273 | ||||||
1974 - 1985 | VEB Waggonbau Bautzen | |||||||||||||
* 53** | ||||||||||||||
Rekonstrukce z vozů B 20-41 a BDs 82-40. Vůz 103 byl po rekonstrukci v roce 1994 označen jako ABeer 50 54 30-78 101, do 12/2010 označeno řadou Beer(273). * 3 klasické oddíly, 2 dvojoddíly, 1 trojoddíl. ** Některé vozy 52 (zřejmě i 51) míst; dále některé vozy jsou vybaveny 8 nouzovými sedačkami na chodbičce. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 54 20-38 | 001 ... 034 | 1992, 1996 - 1999 | ŽOS České Velenice | <34> | 31 | 140 km/h | 272 | ||||||
1965 - 1973 | VEB Waggonbau Bautzen | |||||||||||||
36 22 | ||||||||||||||
Rekonstrukce z vozů B250 a Bc663. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 54 19-51 | 001 ... 012 | 1996 | ŽOS České Velenice | <12> | 12 | 140 km/h | 145 | ||||||
1975 - 1984 | VEB Waggonbau Bautzen | |||||||||||||
54 | ||||||||||||||
Modernizace vozů A a AB v ŽOS České Velenice. V letech 2000 - 2006 byla do vozů dosazena klimatizace a v roce 2012 zásuvky 230V. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 54 19-38 | 013 ... 018 | 1997 - 1998 | ŽOS České Velenice | <6> | 6 | 140 km/h | 152 | ||||||
1970 - 1973 |
VEB Waggonbau Bautzen | |||||||||||||
54 | ||||||||||||||
Rekonstrukce z vozů AB 39-40, v roce 2011 dosazeny zásuvky 230V. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 54 84-46 | 001 ... 002 | 2007 | Ateco Praha | <2> | 2 | 140 km/h | 453 | ||||||
1974 - 1975 | VEB Waggonbau Bautzen | |||||||||||||
40 | ||||||||||||||
Rekonstrukce z vozů BDs. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 54 82-46 | 128 ... 392 | 2009 - 2012 | MOVO Plzeň | <12> | 12 | 140 km/h | 454 | ||||||
1975 - 1976, 1981 | VEB Waggonbau Bautzen | |||||||||||||
40 | ||||||||||||||
Modernizace vozů BDs450, dosazení CZE a úprava interiéru (přečalounění sedadel). V roce 2013 bylo upraveno číselné označení všech vozů z chybného 82-40 na 82-46. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 54 29-41 | 374 ... 907 | 2010 - 2011 | ATECO Praha-Bubny | <50> | 46 | 140 km/h | 264 | ||||||
1979 - 1985 | VEB Waggonbau Bautzen | |||||||||||||
72 8 | ||||||||||||||
Původně vozy B256, u kterých byl vytvořen prostor pro přepravu jízdních kol - odstranění buňky WC s umývárnou a jednoho oddílu pro cestující, dosazeny háky na jízdní kola. První vůz (B249 907) byl takto upraven už v roce 2010, prostor pro jízdní kola je vytvořen pouze v prostoru původní buňky WC a umývárny, přilehlý oddíl pro cestující byl zachován, zpočátku pod původním označením, později přeznačen na Bd264 20-41. Dnes je odstaven. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 3.10.2018 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
Úpravy a modernizace vozů Waggonbau Bautzen, pro ČSD a ČD 1991 - 2014, UIC-Z | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 54 88-81 | 037 ... 068 | 1991 | ŽOS České Velenice | <4> | 0 | 160 km/h* | 812 | ||||||
1978 | VEB Waggonbau Bautzen | |||||||||||||
40 | ||||||||||||||
Modernizace vozů WRRm - zvýšení max. povolené rychlosti, nový nátěr. V letech 2012 - 2013 byly vozy dále modernizovány na řadu WRmee816. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 54 88-81 | 001 ... 015 | 1991 - 1992 | ŽOS České Velenice | <15> | 15 | 160 km/h* | 813 | ||||||
1978 | VEB Waggonbau Bautzen | |||||||||||||
40 | ||||||||||||||
Modernizace vozů WRRm - modernizace interiéru, zvýšení max. povolené rychlosti, nový nátěr. V letech 2012 - 2013 byly vozy dále modernizovány na řadu WRmee816. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 54 88-81 | 016 ... 018 | 1994 2012 |
ŽOS České Velenice ŽOS Vrútky |
3 | 160 km/h ** | 814 | |||||||
1978 | Waggonbau Bautzen | |||||||||||||
30 | ||||||||||||||
V roce 1994 byly 3 vozy WRm modernizovány pro nasazení na vlaky EC (úprava interiéru, dosazení klimatizace, výměna oken, výměna vybavení kuchyně). V roce 2012 vozy prošly v ŽOS Vrútky další revitalizací (úprava interiéru, dosazení zásuvek 230 V, modernizace kuchyňského vybavení, nové posuvné dveře, informační systém, zvýšení rychlosti zpět na 160 km/h). Vozy by v nejbližší době měly projít modernizací interiéru do korporátního provedení. ** Od roku 2010 max. rychlost snížena na 140 km/h, po revitalizaci zvýšena zpět na 160 km/h. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 54 22-44 | 216 | 1992 | DWA Bautzen | <1> | 1 | 160 km/h | 253 | ||||||
1990 | VEB Waggonbau Bautzen | |||||||||||||
68 | ||||||||||||||
Modernizace interiéru u výrobce v rámci garanční prohlídky, dosazena plyšová sedadla a dosazeny podélné odkládací lavice, v roce 2004 nové potahy sedadel. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 54 21-70 | 025 ... 040 057 ... 090 |
1994 - 1995 | ŽOS České Velenice MOVO Plzeň ŽOSKA Česká Lípa |
<16> <34> |
0 0 |
160 km/h | 248 | ||||||
1986 - 1987 | VEB Waggonbau Bautzen | |||||||||||||
66 | ||||||||||||||
Vozy Bmee byly k ČSD dodávány jako osmimístné, krom vozů inv. čísel 025 - 040, což jsou původně vozy Amee. V polovině 90. let byly vozy Bmee modernizovány dosazením nových sedadel, čímž bylo dosaženo většího rozestupu sedadel v oddílech. V letech 2012 - 2014 byly vozy modernizovány na typ Bdmpee233. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 54 82-78 | 024 ... 072 | 1994 - 1995 | ??? | <10> | 0 | 160 km/h | 451 | ||||||
1987 | VEB Waggonbau Bautzen | |||||||||||||
30+6 | ||||||||||||||
Vozy použitelné pouze pro vnitrostátní provoz - u vozů byla odebrána část el. výzbroje pro použití v ve vozech Bmee248. V letech 2012-2014 bylo 64 vozů modernizováno na Bbdgmee236 |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 54 82-70 | 001 ... 074 | 1987 | VEB Waggonbau Bautzen | [74] | 0 | 160 km/h | 451 | ||||||
40+6 | ||||||||||||||
Vozy použitelné pouze pro vnitrostátní provoz V letech 2012-2014 byly všechny vozy modernizovány na Bbdgmee236. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 54 70-71 | 001 ... 009 | 2000 - 2001 | MOVO Plzeň | <9> | 9 | 160 km/h | 823 | ||||||
1987 | Waggonbau Bautzen | |||||||||||||
30 | ||||||||||||||
Rekonstrukce z vozů Bmee. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 54 22-44 | 077 ... 312 | 2004 - 2007, 2012 | Dom. st. Pardubice, Janoza Praha | <83> | 83 | 160 km/h | 275 | ||||||
1990 | VEB Waggonbau Bautzen | |||||||||||||
96 | ||||||||||||||
Úprava vozů Bdmtee281 - přestavba jednoho WC na prostor pro vlakovou četu. První úprava 76 vozů probíhala v domovské stanici Pardubice v letech 2004 - 2007, druhá úprava sedmi vozů proběhla ve firmě Janoza v roce 2012. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 54 20-82 | 001 ... 320 | 2008, 2011-.. | 6 | 160 km/h | 263 | ||||||||
1990 | ||||||||||||||
74-8 6 | ||||||||||||||
Vozy se dělí na dva druhy: 1) Modernizace interiéru v roce 2008, sedadla MSV Interier, snížen počet míst k sezení na 74, zvětšen prostor pro jízdní kola, 2 vozy. 2) Modernizace interiéru od roku 2011 po současnost v korporátním stylu "Najbrt", snížen počet míst k sezení na 74, zvětšen prostor pro jízdní kola, zatím 4 vozy. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 54 85-71 | 001 ... 006 | 2009 - 2010 | ŽOS Vrútky | 6 | 160 km/h | 832 | |||||||
1984 | Waggonbau Bautzen | |||||||||||||
22 14 | ||||||||||||||
Rekonstrukce z vozů BRcm831, resp. BRm830. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 54 88-81 | 001 ... 015 019 ... 021 |
2012 - 2013 | 18 | 160 km/h | 816 | ||||||||
1978 | Waggonbau Bautzen | |||||||||||||
24 7 | ||||||||||||||
Modernizace vozů WRm812, resp. WRm813, dosazení CZE, klimatizace, nové kuchyňské vybavení, oprava interiéru, modernizace podvozků, předsuvné dveře a další. Vozy WRm812 byly modernizovány na WRmee816 001 a 019 - 021 a WRm813 byly modernizovány na WRmee816 002 - 015. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 54 84-71 | 001 ... 064 | 2012 - 2014 | ŽOS Trnava MOVO Plzeň Pars nova Šumperk |
<64> | 64 | 160 km/h | 236 | ||||||
1987 - 1988 | Waggonbau Bautzen | |||||||||||||
29 12 2 12 | ||||||||||||||
Modernizace vozů BDhmsee448, BDhmsee451 a BDbmsee447. Rekonstrukce se provádí dle návrhu ŽOS Trnava, kde jsou také modernizovány vozy 001 - 014 a 051 - 064. V MOVO Plzeň byly modernizovány vozy 015 - 020 a 022, poté se modernizace přesunula do Pars nova Šumperk. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 54 20-71 | 001 ... 040 | 2013 - 2014 | Pars Nova Šumperk | <40> | 40 | 160 km/h | 233 | ||||||
1986 - 1987 | Waggonbau Bautzen | |||||||||||||
80 4 | ||||||||||||||
Modernizace vozů Bmee248 - změna uspořádání interiéru, doplněny háky na kola, uzavřené WC, zásuvky 230V, klimatizace, magnetická brzda,... | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 10.8.2016 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 54 20-82 | 210 ... 301 | 2013 | Pars Nova Šumperk | <4> | 4 | 160 km/h | 265 | ||||||
1990 | Waggonbau Bautzen | |||||||||||||
80 | ||||||||||||||
Modernizace vozů Bdmtee281 - dosazení elektronického informačního systému, vakuové WC, dosazení nových sedadel, vybudování prostoru pro vlakovou četu, uvedení vozu do korporátního stylu, dosazení háků na kola,... | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 54 20-82 | 221 ... 311 | 2013 | Pars Nova Šumperk | <4> | 4 | 160 km/h | 266 | ||||||
1990 | Waggonbau Bautzen | |||||||||||||
82 | ||||||||||||||
Modernizace vozů Bdmtee281 - dosazení elektronického informačního systému, vakuové WC, dosazení nových sedadel, uvedení vozu do korporátního stylu, dosazení háků na kola,... | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
Úpravy a modernizace vozů MVG Győr, pro ČD 1996 - 1998, UIC - Y | ||||||||||||||
Rekonstrukce 100 vozů maďarské výroby (původních řad Ba a Bai) pro vlaky EC/IC, v MOVO Plzeň, ve spolupráci s DVJ Dunakeszi, vycházející z jednotného konceptu rekonstrukcí starších vozů z MVG Győr. Vzniklo tak 50 oddílových vozů 2. třídy Beel (později Bee246), 35 velkoprostorových vozů 2. třídy Bhee (později Bpee247), 15 oddílových vozů 1. třídy Aeel (později Aee146) a 10 velkoprostorových vozů 2. třídy Ahee (později Apee148). V roce 2001 byly vozy přeznačeny a od roku 2006 do roku 2011 postupně (některé vozy i několikrát) modernizovány dosazením různých prvků (vakuové WC, zásuvky 230V, klimatizace,...), čímž vzniklo množství dalších řad. |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 54 19-70 | 001 ... 015 | 1996 - 1997 | MOVO Plzeň | <15> | 0 | 160 km/h | 147 | ||||||
1966 - 1970 | MVG Győr | |||||||||||||
54 | ||||||||||||||
Při modernizaci byl kompletně rekonstruován interiér a podvozky, kterým byla doplněna kotoučová brzda, vozům byla zvýšena max. povolená rychlost ze 140 km/h na 160 km/h, byly dosazeny předsuvné dveře, doplněno CZE a vyměněny bočnice vozu. Vozy prošly v letech 2008 - 2009 a 2011 dalšími modernizacemi na Aee142 a Aee142. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 54 10-70 | 001 - 005, 015 | 2008 - 2009 | MOVO Plzeň | <6> | 6 | 160 km/h | 142 | ||||||
1966 - 1970 | MVG Győr | |||||||||||||
54 | ||||||||||||||
Modenizace již dříve modernizovaných vozů Aee147. Byla dosazena klimatizace, nové potahy sedadel, nové CZE, vakuové WC a další. Vozy by se měly v dohledné době podrobit další modernizaci na Aee140, tentokrát půjde o dosazení elektronického informačního systému a dosazení více zásuvek 230V. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 54 19-70 | 006 ... 014 | 2011 | ŽOS Trnava | <9> | 9 | 160 km/h | 140 | ||||||
1966 - 1970 | MVG Győr | |||||||||||||
54 | ||||||||||||||
Modernizace devíti již dříve modernizovaných vozů Aee147. Vůz byl uveden do korporátních barev, byla dosazena klimatizace, nové potahy sedadel, nové CZE, vakuové WC a další úpravy. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 54 10-70 | 000 ... 010 | 1996 - 1997 | MOVO Plzeň | <10> | 0 | 160 km/h | 148 | ||||||
1968 - 1973 | MVG Győr | |||||||||||||
60 | ||||||||||||||
Při modernizaci byl kompletně rekonstruován interiér a podvozky, kterým byla doplněna kotoučová brzda, vozům byla zvýšena max. povolená rychlost ze 140 km/h na 160 km/h, byly dosazeny předsuvné dveře, doplněno CZE a vyměněny bočnice vozu. Vozy prošly v letech 2006 a 2008 dalšími modernizacemi na Apee144 a Apee141. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 54 10-70 | 003, 005 | 2006 | MOVO Plzeň | <2> | 0 | 160 km/h | 144 | ||||||
1969 - 1972 | MVG Győr | |||||||||||||
60 | ||||||||||||||
Dosazení klimatizace do dvou vozů Apee148. V roce 2010 byly vozy dále modernizovány na řadu Apee139. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 54 10-70 | 001, 002, 004, 006 ... 010 | 2008 | MOVO Plzeň | <8> | 0 | 160 km/h | 141 | ||||||
1969 - 1972 | MVG Győr | |||||||||||||
60 | ||||||||||||||
Modenizace již dříve modernizovaných vozů Apee148. Byla dosazena klimatizace, nové potahy sedadel, nové CZE, vakuové WC a další. Vozy byly v letech 2011 - 2013 déle modernizovány na Apee139. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 54 10-70 | 001 ... 010 | 2011 - 2013 | Pars Nova Šumperk | <10> | 10 | 160 km/h | 139 | ||||||
1968 - 1973 | MVG Győr | |||||||||||||
Modernizace se dělí na dvě větve: 1) Vozy 003 a 005; modernizace vozů Apee144 v roce 2011 v MOVO Plzeň, kterým byla v roce 2006 dosazena klimatizace. Vozy byly modernizovány do korporátního stylu, obdržely nové CZE, novou klimatizaci, zásuvky 230V, vakuové WC, elektronický informační systém a další. 2a) Vozy 001, 002, 004; zde se jedná o pouhé dosazení elektronického informačního systému, většího množství zásuvek a přelakování do korporátního nátěru již dvakrát modernizovaných vozů Apee141 v roce 2011 - 2012 v MOVO Plzeň. 2b) Vozy 006 - 010; zde se jedná o pouhé dosazení elektronického informačního systému a většího množství zásuvek do již dvakrát modernizovaných vozů Apee141 v roce 2013 v Pars nova Šumperk. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 54 20-70 | 501 ... 540 | 1997 - 1998 | MOVO Plzeň | <40> | 0 | 160 km/h | 246 | ||||||
1966 - 1974 | MVG Győr | |||||||||||||
60 | ||||||||||||||
Při modernizaci byl kompletně rekonstruován interiér a podvozky, kterým byla doplněna kotoučová brzda, vozům byla zvýšena max. povolená rychlost ze 140 km/h na 160 km/h, byly dosazeny předsuvné dveře, doplněno CZE a vyměněny bočnice vozu. Vozy prošly v letech 2008 a 2010 - 2011 dalšími modernizacemi na Bee240 a Bee238. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 54 20-70 | 502 ... 540 | 2008 - 2009 | ŽOS Trnava | <20> | 10 | 160 km/h | 240 | ||||||
1966 - 1974 | MVG Győr | |||||||||||||
60 | ||||||||||||||
Modernizace 20 již dříve modernizovaných vozů Bee246. Dosazení klimatizace, nové potahy sedadel, nové CZE, vakuové WC a další úpravy. U pěti vozů byl v letech 2010-2011 dosazen elektronický informační a rezervační systém a tyto byly přeznačeny na Bee238. Tyto úpravy dále probíhají od roku 2015. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 54 20-70 | 501 ... 537 | 2010 - 2011 | ŽOS Trnava | <30> | 30 | 160 km/h | 238 | ||||||
1966 - 1974 | MVG Győr | |||||||||||||
60 | ||||||||||||||
Modernizace vozů Bee246 a úprava vozů Bee240. 1) 20 vozů bylo modernizováno na typ Bee238 v letech 2010 - 2011. Cílem modernizace bylo obohacení vozu informační prvky v podobě elektronického informačního a rezervačního systému a zásuvek 230V. Dále byly vozy uvedeny do korporátních barev ČD a byla jim doplněna klimatizace a vakuové WC. 2) 5 vozů Bee240 se v roce 2011 dočkalo dosazení informačního systému a v roce 2015 takto budou modernizovány i zbývající vozy Bee240. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 54 20-70 | 001 ... 035 | 1996 - 1997 | MOVO Plzeň | <35> | 0 | 160 km/h | 247 | ||||||
1966 - 1974 | MVG Győr | |||||||||||||
78 | ||||||||||||||
Při modernizaci byl kompletně rekonstruován interiér a podvozky, kterým byla doplněna kotoučová brzda, vozům byla zvýšena max. povolená rychlost ze 140 km/h na 160 km/h, byly dosazeny předsuvné dveře, doplněno CZE a vyměněny bočnice vozu. Vozy prošly v letech 2006 - 2007, 2008 a 2010 - 2011 dalšími modernizacemi na Bpee242, Bpee239 a Bpee237. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 54 20-70 | 018, 024, 032 | 2006 - 2007 | MOVO Plzeň | <3> | 0 | 160 km/h | 242 | ||||||
1966 - 1970 | MVG Győr | |||||||||||||
78 | ||||||||||||||
Dosazení klimatizace do dvou vozů Bpee247. V roce 2011 byly vozy dále modernizovány na řadu Bpee237. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 54 20-70 | 016 ... 023 | 2008 | MOVO Plzeň | <7> | 0 | 160 km/h | 239 | ||||||
1966 - 1970 | MVG Győr | |||||||||||||
78 | ||||||||||||||
Modernizace sedmi již dříve modernizovaných vozů Bpee247. Dosazení klimatizace, nové potahy sedadel, nové CZE, vakuové WC a další úpravy. Všem vozům byl dosazen elektronický informační a rezervační systém a došlo k přeznačení na Bpee237. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 54 20-70 | 001 ... 035 | 2010 - 2012 | MOVO Plzeň | <34> | 34 | 160 km/h | 237 | ||||||
1966 - 1974 | MVG Győr | |||||||||||||
78 | ||||||||||||||
Jedná se o modernizaci již dříve modernizovaných vozů Bpee247, Bpee242 a Bpee239. ex. Bpee247: Doplnění klimatizace, zásuvek 230V, elektronického informačního systému a uvedení do korporátních barev již jednou modernizovaných vozů v letech 1996 - 1997 v MOVO Plzeň. ex. Bpee242: Vozy prošly v roce 2011 stejnou modernizací jako ostatní vozy Bpee247, přičemž původní klimatizace byla vyměněna za novou. ex. Bpee239: V roce 2012 byly postupně do těchto vozů nainstalovány zásuvky a elektronický informační systém a vozy byly přeznačeny na Bpee237. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
Siemens SGP Wien & MSV Studénka, pro ČD 1997 - 2000, UIC - Z | ||||||||||||||
Jedná se o první tlakotěsné vozy ve vlastnictví ČD, na něž bylo vypsáno výběrové řízení v roce 1995. Vozy byly vyrobeny především pro nasazení na lince Praha - Německo, kde se využívají doposud. V letech 2009 a 2010 prošly vozy Ampz146 a Bmz245 opravou interiéru, kdy byly vozům doplněny zásuvky 230V a v případě vozů Ampz proběhla navíc výměna sedadel. |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
73 54 10-91 | 001 ... 009 | 1997 - 1998 | MSV Studénka | [9] | 9 | 200 km/h | 146 | ||||||
58 | ||||||||||||||
V letech 2009 a 2010 prošly všechny vozy v DKV Praha opravou interiéru (dosazení zásuvek 230V, výměna sedaček,... ) ve spolupráci s firmou JANOZA CZ s.r.o. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
73 54 21-91 | 001 ... 026 | 1999 - 2000 | MSV Studénka | [26] | 26 | 200 km/h | 245 | ||||||
66* | ||||||||||||||
* na chodbičce se nachází dalších 17 sklopných sedadel. V roce 2011 prošly všechny vozy opravou interiéru (dosazení zásuvek 230 V, nový potah sedadel v korporátním stylu,... ) ve spolupráci s firmou JANOZA CZ s.r.o. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
73 54 88-91 | 001 ... 010 | 1997 | MSV Studénka | [10] | 10 | 200 km/h | 815 | ||||||
30 4 | ||||||||||||||
Vozy obdržely v roce 2010 novou podlahu. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
Úpravy a modernizace vozů Vagonka Studénka, pro ČD 2002 - 2014, UIC-Y | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 54 28-19 | 085 | 2002 | <1> | 1 | 120 km/h | 252 | |||||||
1972 | Vagónka Studénka | |||||||||||||
52 16 | ||||||||||||||
Úprava vozu Bt278 - necelá polovina vozu upravena pro přepravu jízdních kol, úprava přihlehlé plošiny. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 54 21-19 | 193 ... 525 | 2004 - 2011 | ŽOS České Velenice | <137> | 14 | 120 km/h | 283 | ||||||
1973 - 1975 | Vagónka Studénka | |||||||||||||
88 | ||||||||||||||
Původně Bt278, úprava jedné umývárny na prostor pro vlakovou četu. Vozy byly upraveny na mnoho jiných vozových řad, uvedených níže. Vozy se již v pravidelném provozu nevyskytují a jejich nasazení se již nepředpokládá. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 54 21-19 | 191 ... 192 | 2005 - 2006 | ŽOS České Velenice | <2> | 0 | 120 km/h | 284 | ||||||
1973 | Vagónka Studénka | |||||||||||||
88 | ||||||||||||||
Původně Bt278 a Bt283, úprava jedné umývárny na prostor pro vlakovou četu a dosazení CZE. Oba vozy Btee284 byly v roce 2013 upraveny na Bdtee286. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 54 21-19 | 345 ... 364 | 2005 - 2007 | ŽOS České Velenice | <9> | 3 | 120 km/h | 285 | |
|||||
1974 | Vagónka Studénka | |||||||||||||
88 | ||||||||||||||
Původně Bt278, dosazení CZE. Vozy se postupně upravují na Bdtee286 a Bdtee287. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 54 20-19 | 103 ... 493 | 2007 - 2012 | ŽOS České Velenice, KOS Krnov | <19> | 19 | 120 km/h | 262 | ||||||
1973 - 1975 | Vagonka Studénka | |||||||||||||
80+4 8 | ||||||||||||||
Úprava vozů Bt283 a jediného existujícího vozu Bdt261 - část vozu upravena pro přepravu jízdních kol, úprava přilehlé plošiny, některé vozy mají koženkové potahy nahrazené látkovými. Úprava probíhala v ŽOS České Velenice, jen vůz Bdt | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 54 20-19 | 187 ... 362 | 2007 - 2008, 2013 | ŽOS České Velenice, KOS Krnov | <12> | 12 | 120 km/h | 286 | ||||||
1973 - 1974 | Vagonka Studénka | |||||||||||||
80+4 8 | ||||||||||||||
2007 - 2008: Úprava osmi vozů Bt283 v ŽOS České Velenice - část vozu upravena pro přepravu jízdních kol, úprava přilehlé plošiny, dosazeno CZE, některé vozy mají koženkové potahy nahrazené látkovými. 2013: Úprava dvou vozů Btee284, jednoho Bdtee287 a jednoho Btee285 v KOS Krnov- část vozu upravena pro přepravu jízdních kol, úprava přilehlé plošiny, dosazeno CZE, vozu Btee285 byla navíc jedna umývárna přestavěna na prostor pro vlakové čety. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 54 21-19 | 206 ... 370 | 2007 - 2008, 2012 - 2013 | ŽOS České Velenice, KOS Krnov | <7> | 7 | 120 km/h | 287 | ||||||
1973 - 1974 | Vagonka Studénka | |||||||||||||
80+4 8 | ||||||||||||||
Úprava vozů Bt278 a Btee285 - část vozu upravena pro přepravu jízdních kol, úprava přilehlé plošiny, dosazeno CZE, některé vozy mají koženkové potahy nahrazené látkovými. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 54 20-19 | 234 | 2008 | ŽOS České Velenice | <1> | 0 | 120 km/h | 261 | |
|||||
1973 | Vagonka Studénka | |||||||||||||
80+4 8 | ||||||||||||||
Úprava vozu Bt278 - část vozu upravena pro přepravu jízdních kol, úprava přilehlé plošiny. V roce 2012 byla v KOS Krnov upravena jedna umývárna na prostor pro vlakovou četu a došlo tak k přeznačení na Bdt262. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 54 21-17 | 003 | 2008 | ŽOS České Velenice | <4> | 1 | 120 km/h | 288 | ||||||
1973 | Vagónka Studénka | |||||||||||||
88 | ||||||||||||||
Původně Bt278 (vozy 002 ... 004) a Bt283 (vůz 001), úprava el. topení pro použití na 1500 V (trať Tábor - Bechyně). Po ukončení elektrického provozu na trati Tábor - Bechyně byly tři vozy odstaveny a do provozu nezasahují, jeden bývá využíván příležitostně v případě konání akce na zmíněné trati. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 54 21-08 | 053 ... 193 | 2008 - 2009 | ŽOS České Velenice | <9> | 7 | 120 km/h | 289 | |
|||||
1986 - 1987 | Vagónka Studénka | |||||||||||||
88 | ||||||||||||||
Dosazení CZE do původních vozů řady Bdt279. V letech 2011 - 2013 byly dva vozy přestavěny na řídící vozy Bfhpvee295. Některým vozům byly vyměněny koženkové potahy za plyšové, byla vyměněna podlaha a obložení interiéru bylo přetřeno šedobílou barvou. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 54 80-30 | 001 ... 034 | 2011 - 2013 | Pars Nova Šumperk | <34> | 34 | 140 km/h | 295 | ||||||
1986 - 1987 | Vagónka Studénka | |||||||||||||
58+12 2 9 | ||||||||||||||
Rekonstrukce z vozů Bdt279 a Btee289 - přestavba interiéru, předsuvné dveře, dosazení CZE a EIS, zásuvky 230 V, zvýšení max. rychlosti na 140 km/h. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 54 30-30 | 001 ... 015 | 2013 - 2014 | PESA Bydgoszcz | <15> | 15 | 140 km/h | 347 | ||||||
1986 - 1987 | Vagónka Studénka | |||||||||||||
30+40 | ||||||||||||||
Rekonstrukce vozů Bdt279 - modernizace a přestavba interiéru, předsuvné dveře, dosazení CZE a EIS, zásuvky 230 V, zvýšení max. rychlosti na 140 km/h. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 54 20-46 | 001 ... 026 | 2014 | KOS Krnov | <26> | 26 | 140 km/h | 276 | ||||||
1986 - 1987 | Vagónka Studénka | |||||||||||||
80+4 5 | ||||||||||||||
Modernizace vozů Bdt279 - úprava interiéru, předsuvné dveře, dosazení CZE, zásuvky 230 V, zvýšení max. rychlosti na 140 km/h. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 54 20-71 | 041 ... 072 | 2015 - 2016 | Pars Nova Šumperk | <31*> | 7 | 160 km/h | 231 | ||||||
1991 - 1992 | Vagonka Studénka | |||||||||||||
72 5 | ||||||||||||||
Modernizace vozů Bp282 - modernizace interiéru, předsuvné dveře, dosazení CZE a EIS, zásuvky 230 V, zvýšení max. rychlosti na 160 km/h. Vozy jsou v testovacím provozu od konce 8/2015 na vybraných vlacích Praha - Plzeň - Cheb. * cílový stav. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 30.11.2015 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
Úpravy a modernizace vozů Waggonbau Görlitz, pro ČD 2006 - 2012 | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
52 54 70-40 | 136 ... 173 | 2005 - 2008 | Pars nova Šumperk | <18> | 0 | 140 km/h | 824 | ||||||
1981 | VEB Waggonbau Görlitz | |||||||||||||
30 | ||||||||||||||
Modernizace vozů WLAB821; dosazení CZE, oprava interiéru. Pravidelné nasazení těchto vozů skončilo na přelomu GVD 2010/2011, v současné době jsou všechny vozy odstaveny k fyzické likvidaci; vozy 136, 150, 152, 155 a 157 byly pronajaty a nyní slouží k ubytovacím účelům; vozy 156 a 166 jsou v DHV Lužná u Rakovníka. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 54 26-18 | 101 ... 150 | 2010 - 2011 | PMV Servis České Velenice | <16> | 16 | 100 km/h | 294 | ||||||
1976 | VEB Waggonbau Görlitz | |||||||||||||
126 | ||||||||||||||
Modernizace vozů Bmteeo290, Bmteeo293 (dřívější modernizace interiéru a dosazení CZE) a původních Bmto292 - obnova interiéru, dosazení CZE, otevírání dveří tlačítkem. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
Siemens kolejová vozidla Praha-Zličín, pro ČD, 2006, UIC - Z1 | ||||||||||||||
V roce 2003 byla objednána druhá série tlakotěsných vozů pro ČD k doplnění vozů první série pro nasazení na vlacích Praha - Německo. Od první série se vozy odlišují především použitím sedadel Borcad SEH a dispozicí zásuvek 230V už z výroby. |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
73 54 10-91 | 010 ... 020 | 2006 | SKV Praha | [11] | 11 | 200 km/h | 143 | ||||||
58 | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
73 54 21-91 | 027 ... 041 | 2006 | SKV Praha | [15] | 15 | 200 km/h | 245 241 |
||||||
66 | ||||||||||||||
V roce 2012 vozy obdržely nové potahy sedadel v korporátním stylu. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
Siemens Maribor, pro ČD, 2006 - 2007, UIC - ? | ||||||||||||||
Jedná se o shodné vozy s WLABmz173 Deutsche Bahn. Vozy byly vyrobeny především na noční vlaky na západ, kde se využívají doposud. |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 54 72-91 | 001 ... 012 | 2006 - 2007 | Siemens Maribor | [12] | 12 | 200 km/h | 826 | ||||||
36 | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 4.2.2016 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
Siemens Wien, pro ČD 2014, "Viaggio Comfort" | ||||||||||||||
V roce 2014 bylo dodáno 7 sedmivozových netrakčních jednotek "Siemens Viaggio Comfort", které budou provozovány pod obchodním označením "ČD railjet" na trase Praha - Brno - Wien - Graz. Všechny jednotky mají stejné složení Afmpz890 + ARbmpz892 + 4 vozy Bmpz891 + Bmpz893. |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
73 54 80-91 | 001 ... 007 | 2014 | [7] | 7 | 230 km/h | 890 | |||||||
6+32 | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 15.12.2014 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
73 54 85-91 | 001 ... 007 | 2014 | [7] | 7 | 230 km/h | 892 | |||||||
6+2 2 14 | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 15.12.2014 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
73 54 21-91 | 101 ... 107 201 ... 207 301 ... 307 401 ... 407 |
2014 | [28] | 28 | 230 km/h | 891 | |||||||
78+2 | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 15.12.2014 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
73 54 20-91 | 001 ... 007 | 2014 | [7] | 7 | 230 km/h | 893 | |||||||
64 6+1 | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 15.12.2014 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
Převzaté vozy od ÖBB, pro ÖBB 1976 - 1989, UIC-Z | ||||||||||||||
V roce 2011 odkoupily ČD od ÖBB celkem 32 starších vozů, z toho 23 vozů Bmz 51 81 21-70.5, 7 vozů Bmz 50 81 21-70.5 a 2 modernizované vozy Bmz 61 81 21-70.1. V roce 2013 bylo odkoupeno 6 vozů původní řady Bmz 61 81 21-90.0, v roce 2014 následuje 24 vozů Bmz 61 81 21-91.0 a 9 lehátkových vozů Bcmz 61 81 59-70.0. |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 81 30-90 | 000 ... 044 | 2001 - 2009 | ÖBB-Technische Services GmbH | {12} | 12 | 200 km/h | 346 | ||||||
1978 - 1979 | SGP Simmering | |||||||||||||
24+36 | ||||||||||||||
V roce 2014 bylo odkoupeno 12 vozů. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 81 21-70 50 81 21-70 |
500 ... 604 | 1980 - 1982 | SGP Simmering | {23} {7} |
7 2 |
160 km/h | 234 | ||||||
66 | ||||||||||||||
V roce 2011 bylo odkoupeno 30 vozů, část vozů je zařazena do provozu v původním stavu. V roce 2014 prošly dva vozy opravou v Janoze, tyto však do provozu zatím nezasáhly. V roce 2015 by měla být konečně vyřešena otázka revitalizace těchto vozů, do konce roku by měly revitalizací postupně projít všechny vozy. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 19.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 81 21-70 | 101, 116 | 2001 - 2009 | ÖBB-Technische Services GmbH | {2} | 0 | 160 km/h | 234 | |
|||||
1979 - 1980 | SGP Simmering | |||||||||||||
66 | ||||||||||||||
V roce 2011 byly odkoupeny 2 vozy, prozatím nejsou v provozu. V roce 2015 by měla být konečně vyřešena otázka revitalizace těchto vozů, do konce roku by měly revitalizací postupně projít všechny vozy. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 9.2.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 81 21-90 | 003 ... 034 | 2003 - 2009 | ÖBB-Technische Services GmbH | {6} | 6 | 200 km/h | 232 | ||||||
1976 - 1978 | SGP Graz | |||||||||||||
66 | ||||||||||||||
V roce 2013 odkoupeno 6 vozů. Dva vozy byly po odkoupení krátce v provozu v původním nátěru, nyní jsou již všechny v korporátním nátěru ČD. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 23.6.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 81 21-91 | 000 ... 072 | 2002 - 2010 | ÖBB-Technische Services GmbH | {42} | 36 | 200 km/h | 235 | ||||||
1977 - 1978 | SGP Simmering SGP Graz Fiat Torino |
|||||||||||||
66 | ||||||||||||||
V roce 2014 bylo odkoupeno ve dvou sériích 25 vozů a 17 vozů, část vozů byla postupně zařazena do provozu v původním stavu. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 23.6.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 81 20-91 | 000 ... 074 | 2002 - 2010 | ÖBB-Technische Services GmbH | {12} | 10 | 200 km/h | 229 | ||||||
1977 - 1978 | SGP Simmering SGP Graz Fiat Torino |
|||||||||||||
66 | ||||||||||||||
V roce 2014 bylo odkoupeno 12 vozů. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 23.6.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 81 88-90 | 205 ... 208 | 2005 - 2010 | ÖBB-Technische Services GmbH | {4} | 2 | 200 km/h | 817 | ||||||
1988 - 1989 | SGP Simmering | |||||||||||||
40 | ||||||||||||||
V roce 2014 byly odkoupeny 4 vozy. V 6/2015 provozovány dva vozy, zbylé dva jsou stále odstaveny mimo provoz. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 7.6.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 81 59-70 | 013 ... 054 | 2004 - 2010 | ÖBB-Technische Services GmbH | {9} | 9 | 160 km/h | 834 | ||||||
1981 | Jenbacher | |||||||||||||
54 | ||||||||||||||
V roce 2014 bylo odkoupeno 9 vozů, část byla zařazena do provozu v původním stavu. Dnes jsou všechny vozy v korporátním nátěru a některé vozy mají také potah lehátek v korporátním stylu Českých drah. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 19.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 81 98-70 | 009 ... 051 | 1982 - 1986 | {13} | 13 | 160 km/h | 915 | |||||||
10 | ||||||||||||||
ČD v roce 2011 odkoupily od ÖBB 6 vozů a v roce 2014 dalších 7 vozů pro přepravu osobních automobilů DDm 51 81 98-70. V současné době jsou vozy označeny původní rakouskou řadou DDm. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.8.2015 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
Úpravy a modernizace vozů Siemens SGP Wien & MSV Studénka, pro ČD 2015 - 2016, UIC - Z | ||||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
Úpravy a modernizace vozů Siemens kolejová vozidla Praha-Zličín, pro ČD 2015 - 2016, UIC - Z | ||||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
Úpravy a modernizace ojetých vozů od dopravce ÖBB, pro ČD 2015 - 2016, UIC - Z | ||||||||||||||
Poslední aktualizace: 9.1.2020
Aktualizace dat: Adam Vanting
Údaje jsou bez záruky. Uvítám veškeré upřesnění a doplnění. Vaše připomínky můžete směřovat do diskuzního fóra nebo na mail vantju(zavináč)vagonweb(tečka)cz, děkuji.
Zdroje
• www.alanbutschek.cz
Autoři nákresů: Jiří Vaněk, Filip Španihel, Adam Vanting, kraken, Martin Baier, bymák, pd.
Vysvětlivky barevného rozlišení:
Provozované vozy | |
Vyřazené vozy | |
Provozované rekonstruované vozy | |
Vyřazené rekonstruované vozy | |
Provozované převzaté vozy | |
Vyřazené převzaté vozy |