vagonWEB
Železniční osobní vozy
 

vagonWEB

Železniční osobní vozy

Hlavní strana » Popisy » Osobní vozy PKPIC
cs         ▼
Česky
English
Deutsch
Polski

Osobní vozy PKPIC

Vozy standardu UIC-Y

Společnost PKP Intercity vznikla 1. září 2001 rozdělením polských státních drah PKP, se zaměřením na provoz dálkové dopravy. Společnost se původně zaměřovala pouze na provoz tzv. kvalifikovaných vlaků, což dříve byly dle polské legislativy dálkové spoje s povinnou rezervací míst anebo mezinárodní dálkové spoje. V roce 2003/2004 společnost představila vlastní nový nátěr. V prosinci 2008 společnost převzala od PKPPR (Przewozy Regionalne) vozbu všech dálkových vlaků v Polsku, tedy i běžných rychlíků bez povinné rezervace míst k sezení. Společnost se dlouhodobě potýkala s poklesem zájmu o přepravu, který se podařilo zvrátit v roce 2015. V současné době probíhá rozsáhlá obnova vozového parku, popisy tedy nemusí být aktuální.

V přehledu nejsou uvedeny vozy, které byly v provozu pouze u PKP (k PKP Intercity nebyly převzaty).

Prakticky všechny vozy PKPIC prošly minimálně menší modernizací. Čítá např. výměnu potahů sedadel, některé vozy mají také novou podlahu, nové či přetřené obložení stěn, nová okna, novou sanitární buňku, ... tyto modernizace není možné zohlednit, neboť jsou součástí revizí, kterou postupně prochází všechny vozy. Větší modernizace či "čisté modernizace" (nevynucené revizí) jsou v přehledu uvedeny.

Některé vozy první třídy jsou dlouhodobě provozovány jako vozy druhé třídy. Vzhledem k jejich dlouhodobé nadbytečnosti jsou vozy sice označeny žlutým pásem, ale na bočnici a i v interiéru je uvedena druhá třída. S provozem těchto vozů jako vozy první třídy se již nepočítá, ale vzhledem k legislativní náročnosti nedošlo k jejich přeznačení a vzhledem k neexistenci jakékoliv evidence takových vozů tak není možné tyto vozy v přehledu zvlášť zohlednit.

Přehled je rozdělen následovně:
- vozy, které neprošly žádnou větší modernizací, anebo modernizaci není možné zohlednit
- vozy, které byly modernizovány u předchozího majitele v rámci programu SPOT
- vozy, které prošly různými většími modernizacemi u předchozího majitele anebo přímo u PKPIC
- modernizace dle jednotlivých výběrových řízení

H. Cegielski Poznań & PaFaWag Wrocław, pro PKP 1969 – 1992, UIC–Y
Waggonbau Görlitz & Bautzen, pro PKP 1975 – 1986, UIC–Y
Modernizace vozů HCP Poznań a PaFaWag Wrocław, pro Przewozy Regionalne 2003 – 2007, UIC-Y
Úpravy a modernizace vozů HCP Poznań a PaFaWag Wrocław, pro PKP Intercity 199x – 2009, UIC-Y
Úpravy a modernizace vozů Waggonbau Bautzen & Waggonbau Görlitz, pro PKP Intercity 199x – 2009, UIC-Y
Modernizace 68 vozů pro vlaky Przemyśl – Szczecin (etapa 1), pro PKPIC 2013
Modernizace 150 vozů pro vlaky Przemyśl – Szczecin (etapa 2), pro PKPIC 2015 – 2016
Modernizace 82 vozů, pro PKPIC 2017 – 2019
Modernizace 335 vozů, pro PKPIC 2018 – ?
Seřazení:
• Podle skupin
Podle tříd
Podle abecedy
Tabulkové zobrazení

Zobrazení:
• Jen provozní řady
Včetně vyřazených
Jen vyřazené

nahoru
H. Cegielski Poznań & PaFaWag Wrocław, pro PKP 1969 – 1992, UIC–Y
 
A9
A9o
A9ou
A9ouz
A9nou
5x 51 19-x0
5x 51 19-x8
001 ... ? 1967 – 1989 ? 112A


HCP Poznań   120 - 160 km/h  
54
Neúplný přehled vyráběných variant:
112A – ?
112Ad – topení parní a elektrické odporové vícenapěťové, pro mezinárodní provoz; 64 vozů (1967 – 1968)
112Af – 66 vozů (1968 – 1969)
112Ag – topení parní a elektrické odporové vícenapěťové, pro mezinárodní provoz; 669 vozů (1978 – 1984)
112Ag-BK – 3 vozy (1981) - prototypové podvozky BKW200 "Opolanin" pro 200 km/h (později povolená rychlost snížena)
112Ah – topení elektrické teplovzdušné vícenapěťové, pro mezinárodní provoz; 15(?) vozů (1981 a 1985)
112Aj – topení parní a elektrické odporové jednonapěťové, pro vnitrostátní provoz; (1985)
112Ak – topení elektrické odporové jednonapěťové, pro vnitrostátní provoz; (1985)
112Am – topení elektrické teplovzdušné vícenapěťové, pro mezinárodní provoz; (1986 – 1987)
112Ap – topení teplovzdušné; (1989)
112Ar – topení elektrické teplovzdušné jednonapěťové, pro vnitrostátní provoz; (1988 – 1989)
112Az – vozy přeznačené na 2. třídu

Vozy vyrobené do roku 1981 mají střechu hladkou, po roce 1981 byla používána střecha s prolisy.
Mnoho vozů bylo v menší či větší míře modernizováno či upraveno jako ubytovací či dílenské vozy v pracovních vlacích.
Část vozů byla dříve přeznačena na 2. třídu (A9y, A9oy, A9ouy, A9nouy), dnes je mnoho vozů provozováno jako vozy druhé třídy, beze změny označení vozu.
Našli jste chybu?
12.3.2019
B10
B10o
B10ou
B10ouz
B10nou
5x 51 20-x0
5x 51 20-x1
5x 51 20-x8
001 ... ? 1967 – 1986 [?] ? 111A
PaFaWag Wrocław   120 – 160 km/h  
80
V různých modifikacích bylo vyrobeno celkem 2825 vozů (pravděpodobně včetně exportu), následuje neúplný přehled vyráběných variant v PaFaWag Wrocław:
111A – topení parní a elektrické odporové, pro vnitrostátní provoz; 215 vozů (1967 – 1971)
111Aa – topení elektrické teplovzdušné dvoukanálové
111Ab – topení parní a elektrické odporové vícenapěťové, pro mezinárodní provoz; 213 vozů (1971 – 1972)
111Ac – topení elektrické jednonapěťové, pro vnitrostátní provoz; 301 vozů (1973 – 1975)
111Ad – topení parní a elektrické odporové
111Af – topení elektrické teplovzdušné dvoukanálové, vozy pro Ex Odra (1974)
111Ah – 538 vozů (1979 – 1986)
111Ar – topení elektrické teplovzdušné, podvozky 4ANhe-6 s kotoučovými brzdami, modernizace v 90. letech; 10(?) vozů (1985 – 1986)
111At – topení elektrické teplovzdušné, podvozky 4ANhe-6 s kotoučovými brzdami, v 90. letech modernizováno a přiřazeno k podtypu 111Ar; 3(?) vozy (1985 – 1986)

Mnoho vozů bylo v menší či větší míře modernizováno či upraveno jako ubytovací či dílenské vozy v pracovních vlacích.
Našli jste chybu?
12.3.2019
B10nou, B10nouz 57 51 20-78 3xx ... 32x
39x ... 43x
1990 – 1992 [200] ? 141A
HCP Poznań   160 km/h  
80
V letech 1990 – 1992 byla vyrobena poslední série 200 vozů 2. třídy standardu UIC-Y, vozy byly označeny jako typ 141A a nasazovány byly převážně na expresní vlaky. Některé vozy již byly zrušeny.
27 vozů bylo v roce 199x zmodernizováno v ZNTK Mińsk Mazowiecki.
50 vozů bylo v roce 2008? zmodernizováno v NEWAG Nowy Sącz, např. doplněním informačního systému.
20 a 20 vozů bylo zmodernizováno v letech 2013 a 2018 – 2019.
40 (v případě opce 60) vozů bude v letech 2019 a 2020 přestavěno na kombinované vozy 1. a 2. třídy.
neurčitý počet vozů bude v letech 2019 a 2020 zmodernizován.
Podvozky 4ANc.
Našli jste chybu?
12.3.2019

nahoru
Waggonbau Görlitz & Bautzen, pro PKP 1975 – 1986, UIC–Y
Lůžkové vozy, jakož i oddílové vozy druhé třídy, byly dodávány ze dvou vagonek z NDR.

Lůžkových vozů bylo dodáno v několika sériích celkem 360, nicméně vozy z nejstarší série (1967) byly z provozu vyřazeny několik let po dodání vozů z poslední série. K PKPIC se ještě dostalo několik vozů ze série z roku 1975, ale i ty již byly dávno vyřazeny a v provozu zůstává několik desítek více či méně modernizovaných vozů. Lůžkové vozy z roku 1975 měly podvozky Görlitz VI, všechny ostatní série měly pro provoz na normálněrozchodné síti podvozky Görlitz V a pro provoz na širokorozchodné síti podvozky KWZ-CNII. Přiřazení inventárních čísel u lůžkových vozů odpovídá stavu po dodání, v průběhu dalších let se mohlo změnit (spolu se změnou intervalu ze 70-80 na 70-10, týká se to všech sérií). Lůžkové vozy jsou po vyřazení lehátkových vozů využívány také jako "lehátkové vozy", lůžkové vozy s nižším standardem služeb.

Oddílové vozy byly dodány z obou vagonek, starší série byla kvůli na tehdejší poměry až příliš modernímu způsobu vytápění upravena, novější série žádnou rozsáhlejší úpravou neprošla.
 
WLAB10o, WLAB10ou 52 51 70-80
000 ... 049 1977 [50] 11? WL Görl77
Waggonbau Görlitz   160 km/h  
10-30
4 vozy byly v roce 2016 zmodernizovány v PESA Bydgoszcz na lůžkové vozy WLAB9bmnouz 308A.
Našli jste chybu?
12.3.2019
WLAB10o, WLAB10ou 52 51 70-80
050 ... 129 1979 [80] 8? WL Görl79
Waggonbau Görlitz   160 km/h  
10-30
3 vozy byly v roce 2016 zmodernizovány v PESA Bydgoszcz na lůžkové vozy WLAB9bmnouz 308A.
Našli jste chybu?
12.3.2019
WLAB10o, WLAB10ou 52 51 70-80 209 ... 308 1981 [100] ? WL Görl81
Waggonbau Görlitz   160 km/h  
10-30
Mnoho vozů prošlo menší modernizací (např. nové obložení interiéru).
40 (?) vozů bylo v letech 2008 – 2010 zmodernizováno v PESA Bydgoszcz na lůžkové vozy WLAB10ouz 70-70.
3 vozy byly v roce 2016 zmodernizovány v PESA Bydgoszcz na lůžkové vozy WLAB9bmnouz 308A.
Našli jste chybu?
12.3.2019
B10nou 51 51 20-70
51 51 20-71
9xx ... 999
001 ... 0xx
1984 – 1985 [100] 85? YB


Waggonbau Bautzen   160 km/h  
80
Vozy byly dříve označeny intervalem 20-81.
2 vozy prošly modernizací v rámci programu SPOT (viz. níže).
Našli jste chybu?
12.3.2019
WLAB10o, WLAB10ou 52 51 70-80 309 ... 358 1986 [50] 29? WL Bautz86
1 2


Waggonbau Bautzen   160 km/h  
10-30
Některé vozy jsou modernizovány na WLAB10ouz (?).
Některé vozy prošly výraznou modernizací v PESA Bydgoszcz - modernizace interiéru, dosazení předsuvných dveří, náhrada přídavného topení na uhlí naftovým topením, ... oproti vozům, přeznačeným na interval 70-70, si tyto vozy ponechaly svá původní čísla.
V 90. letech byly na 3 vozy dosazeny podvozky 25AN/S (SUW 2000) s měnitelným rozchodem 1435/1520 mm -> WLABd 59 51 70-18 000 ... 002 pro nasazení na vlacích Warszawa - Vilnius. Po roce cca 2005 odstaveny z provozu (poznámka: jeden z vozů s podvozky 25AN/S mohl být i typu Görlitz79).
Našli jste chybu?
12.3.2019

nahoru
Modernizace vozů HCP Poznań a PaFaWag Wrocław, pro Przewozy Regionalne 2003 – 2007, UIC-Y
Spolu s převzetím vozby meziregionálních rychlíků od 1. prosince 2008 převzaly PKP Intercity od PKP Przewozy Regionalne také velkou část vozového parku – celkem 1908 vozů. Kromě starých vozů byly předány i všechny rekonstruované a modernizované vozy, které PR v té době vlastnily. Konkrétně 24 kombinovaných vozů 1. a 2. třídy a všech 81 vozů modernizovaných v rámci programu SPOT (Sektorowy Program Operacyjny – Transport). Vozy jsou v původním stavu po modernizaci provozovány doposud.
 
AB9nou 51 51 39-70 001 ... 018 196x – 198x 2003 – 2004 <18> ? 112At
HCP Poznań FPS Poznań   160 km/h  
24+40
Rekonstrukce z vozů Adnu (112Am a 112Ar) v HCP pro PKPPR -> ABdnu, v roce 2008 označeno jako A4B5nou, koncem roku 2008 všechny vozy předány PKPIC a přeznačeny AB9nou.
Poznámka: některé vozy jsou fyzicky označeny původním typem 112Am (vícenapěťové, režim 51) nebo 112Ar (jednonapěťové, režim 50).
Našli jste chybu?
12.3.2019
AB9nou 50 51 39-78 001 ... 006 196x – 198x 2003 – 2004 <6> ? 112At
HCP Poznań FPS Poznań   160 km/h  
24+40
Rekonstrukce z vozů Adnu (112Am a 112Ar) v HCP pro PKPPR -> ABdnu, v roce 2008 označeno jako A4B5nou, koncem roku 2008 všechny vozy předány PKPIC a přeznačeny AB9nou.
Poznámka: některé vozy jsou fyzicky označeny původním typem 112Am (vícenapěťové, režim 51) nebo 112Ar (jednonapěťové, režim 50).
Našli jste chybu?
12.3.2019
A9nou 51 51 19-70 685 ... 688 196x – 198x 2006 – 2007 <4> ? 112A-2
PaFaWag Wrocław
HCP Poznań
FPS Poznań   160 km/h  
54
Modernizace vozů Adnu (112A) v FPS v rámci programu SPOT pro PKPPR -> Adnu, koncem roku 2008 předáno PKPIC a později přeznačeno na A9nou.
Našli jste chybu?
12.3.2019
A9nou 50 51 19-78 207 196x – 198x 2006 – 2007 <1> ? 112A-2
PaFaWag Wrocław
HCP Poznań
FPS Poznań   160 km/h  
54
Modernizace vozu Adnu (112A) v FPS v rámci programu SPOT pro PKPPR -> Adnu, koncem roku 2008 předáno PKPIC a později přeznačeno na A9nou.
Našli jste chybu?
12.3.2019
B10nouz 51 51 20-71 ? ... ? 1986 – 1988 2006 – 2007 <50> ? 111A-2
HCP Poznań FPS Poznań   160 km/h  
80 *
Modernizace vozů Bdnu (111Aw) v FPS v rámci programu SPOT pro PKPPR -> Bdnu, koncem roku 2008 předáno PKPIC a později přeznačeno na B10nouz.
* vaukové WC mají pouze některé vozy
Našli jste chybu?
12.3.2019
B8nopuv(z) 50 51 84-70
50 51 87-78
001 ... 010 ? 196x – 198x 2005 – 2007 <10/12 ?> 10/12 ? 111Arow-SPOT


PaFaWag Wrocław
HCP Poznań
NEWAG Nowy Sącz   160 km/h  
60 12
Rekonstrukce vozů Bdnu (111As, 111Aw, 111Ay) v NEWAGu v rámci programu SPOT pro PKPPR -> Bdhrnu, v roce 2008 označeno jako B9nopuv, koncem roku 2008 předáno PKPIC a později přeznačeno na B8nopuv.
Našli jste chybu?
12.3.2019
B8bnopuz 50 51 28-70 001 ... 013 196x – 198x 2005 – 2007 <13> 13 111Ainw


PaFaWag Wrocław
HCP Poznań
???   160 km/h  
69 2
Rekonstrukce vozů Adnu (112A) v rámci programu SPOT pro PKPPR -> Bdhinu, v roce 2008 označeno jako B9bnopuz 29-70 004...013 a 29-78 007...020, koncem roku 2008 předány PKPIC, později přeznačeny na B8bnopuz 28-70 a 28-78 se změnou inventárních čísel.
Našli jste chybu?
12.3.2019
B8bnopuz 50 51 28-78 001 ... 010 196x – 198x 2005 – 2007 <11> 11 111Ainw


PaFaWag Wrocław
HCP Poznań
????   160 km/h  
69 2
Rekonstrukce vozů Adnu (112A) v rámci programu SPOT pro PKPPR -> Bdhinu, v roce 2008 označeno jako B9bnopuz 29-70 004...013 a 29-78 007...020, koncem roku 2008 předány PKPIC, později přeznačeny na B8bnopuz 28-70 a 28-78 se změnou inventárních čísel.
Našli jste chybu?
12.3.2019
B10nouz 51 51 20-71 124, 126 1984 2005 – 2007 <2> 2 YB
Waggonbau Bautzen ???   160 km/h  
80
V rámci programu SPOT byly pro PKPPR zmodernizovány také 2 vozy Bdnu (YB). Koncem roku 2008 oba předány PKPIC.
Našli jste chybu?
12.3.2019

nahoru
Úpravy a modernizace vozů HCP Poznań a PaFaWag Wrocław, pro PKP Intercity 199x – 2009, UIC-Y
 
A9nouz 51 51 19-70 ? ... ? 196x – 198x 1996/1997? <13> ? 112A-Lux
PaFaWag Wrocław
HCP Poznań
ZNTK Ostrów
ZNTK Nowy Sącz
  160 km/h  
54 *
Větší modernizace vozů Adnu (112Ag, 112A) v ZNTK Ostrów Wielkopolski (prototyp + 6 vozů) a v ZNTK Nowy Sącz (6 vozů) – modernizace interiéru, nová okna, vstupní dveře, podvozky 25AN.
Všechny vozy jsou pravděpodobně odstaveny.
* prototypový vůz bez vakuového WC
Našli jste chybu?
12.3.2019
B10nouz 51 51 20-70 ? ... ? 196x – 198x 199x <12> ? 111A-Lux
PaFaWag Wrocław
HCP Poznań
ZNTK Ostrów
ZNTK Nowy Sącz
  160 km/h  
60
Modernizace vozů Bdnu (111A) v ZNTK Ostrów Wielkopolski (1 vůz) a v ZNTK Nowy Sącz (11 vozů) – modernizace interiéru, nová okna, vstupní dveře, podvozky 25AN.
Všechny vozy jsou pravděpodobně odstaveny.
Našli jste chybu?
12.3.2019
WRouz 51 51 88-70 168 ... 171 1998 ? <4> 0(?) 113A-Lux
ZNTK Nowy Sącz
ZNTK Opole
  160 km/h  
Modernizace vozů WRbdu (113A) v ZNTK Nowy Sącz (2 vozy) a ZNTK Opole (2 vozy).
Podvozky 25AN.
Našli jste chybu?
11.3.2019
A9nou 51 51 19-78 ? ... ? 199x <11> ? 140A
H. Cegielski H. Cegielski - FPS   160 km/h  
54
Modernizace vozů Adnu (140A)
Našli jste chybu?
11.3.2019
B9ouv
B9nouv
50 51 29-00
50 51 29-08
51 51 29-70
001 ... ? 199x ? 111A ?
Pafawag / H. Cegielski    
72
úprava z vozů Bdnu (111A) - jeden oddíl je upraven pro přepravu jízdních kol
Našli jste chybu?
11.3.2019
BD4osuv 50 51 82-08
50 51 82-78
0xx 1981-1982 10 ? 609Ar
H. Cegielski   120 km/h
160 km/h
 
32
Původně vyrobeno 100 vozů se služebním a zavazadlovým oddílem BDdsu (609A), v 90. letech byl u některých vozů služební oddíl a přilehlé wc zrušeno, zavazadlový oddíl byl upraven pro přepravu jízdních kol - přeznačeno na BDrdsu (609Ar), později BD4osuv. Některé vozy mají odstraněné horní části příčných stěn mezi oddíly (pro dohled cestujících na uložená kola), zavazadlové dveře jsou většinou uzamčeny (jízdní kola se nakládají krajními dveřmi).
Našli jste chybu?
11.3.2019
WRo, WRou 51 51 88-70
51 51 88-78
50 51 88-30
50 51 88-38
50 51 88-00
50 51 88-08
001 ... ? 1972, 1974-76 199x <231> 0 ? 113A


H. Cegielski   160 km/h
140 km/h
120 km/h
 
14
Původně vyrobeny jako vozy 2. třídy s barovým oddílem BJwxz 85-80 (prototyp BJwxz 85-88), v 90. letech prošly všechny v té době provozované vozy rekonstrukcí na jídelní vozy a to v několika různých provedeních - klasický jídelní vůz, barový vůz pouze s místy ke stání, barový vůz s video oddílem. U některých vozů byly použity komponenty z rušených jídelních vozů typu Goša 76. Rozsáhlejší modernizací v 90. letech prošly 4 vozy na WRbdu (113A-Lux), mj. dosazení podvozků 25AN.
Při rozdělení PKP na přelomu let 1998/99 bylo 129 vozů přiděleno PKPIC, 10 vozů PKPPR.
V letech 2014-2015 bylo 20 vozů modernizováno na WRnouz 207 ... 226 (113Aa).
Zbylé vozy pravděpodobně vyřazeny do konce roku 2016.
Našli jste chybu?
11.3.2019
A9nouz 51 51 19-78 ? ... ? 2007-.. <8>
<14>
?
?
140A


H. Cegielski H. Cegielski - FPS   160 km/h  
54 *
Modernizace vozů Adnu (140A).
* uzavřené wc pouze ve druhé sérii (14 vozů).
Našli jste chybu?
11.3.2019
B10nou 51 51 20-78 ? ... ? 1990-1992 ? <27> ? 141A
H. Cegielski ZNTK Mińsk Mazowiecki    
60
Modernizace vozů Bdnu (141A).
Našli jste chybu?
11.3.2019
B10nouz 51 51 20-78 ? ... ? 1990-1992 2008(?) <50> ? 141A
H. Cegielski Newag    
60
Modernizace vozů Bdnu (141A).
Našli jste chybu?
11.3.2019
B9nopuv 50 51 84-78 006 ... 025 2005 20 111Arow
PESA Bydgoszcz   160 km/h  
72 6
rekonstrukce z lehátkových vozů Bcdu (110Ac)
Našli jste chybu?
11.3.2019
B9nopuvz 51 51 84-70 011 ... 020 2005 10 111Arow
PESA Bydgoszcz   160 km/h  
72 3
rekonstrukce z lehátkových vozů Bcdu (110Ac)
Našli jste chybu?
11.3.2019
B9nopuvz 50 51 84-70 023 ... 052 2008 30 111Arow
PESA Bydgoszcz   160 km/h  
72 6
rekonstrukce z vozů Bdnu (111Ah a 111Ay)
Našli jste chybu?
11.3.2019
B9nopuvz 50 51 84-70 053 ... 067 2009 15 111Arow
PESA Bydgoszcz   160 km/h  
66 12
rekonstrukce z vozů Bdnu (111Aw) a BDsu (609A)
Našli jste chybu?
11.3.2019

nahoru
Úpravy a modernizace vozů Waggonbau Bautzen & Waggonbau Görlitz, pro PKP Intercity 199x – 2009, UIC-Y
 
WLABouz 52 51 70-70 ? ... ? ? 40
PESA Bydgoszcz   160 km/h  
10-30
Modernizace vozů WLABd a WLABdu (WL Gorl a WL Bautz).
Našli jste chybu?
11.3.2019

nahoru
Modernizace 68 vozů pro vlaky Przemyśl – Szczecin (etapa 1), pro PKPIC 2013
V roce 2012 vyhlásily PKPIC zakázku na modernizaci celkem 68 vozů pro vlaky Przemyśl – Szczecin v rámci operačního programu EU "Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko (POIS)". Smlouvy na modernizaci celkem pěti řad byly uzavřeny se společnostmi NEWAG N S, H. Cegielski – FPS Poznań a s konscorciem PESA Bydgoszcz S.A. + ZNTK Mińsk Mazowiecki.
 
A9nouz 50 51 19-70 691 ... 708 1990-1991 2013 <18> 18 140A
H. Cegielski PESA Bydgoszcz + ZNTK Mińsk Mazowiecki   160 km/h  
54
Modernizace vozů 140A.

Našli jste chybu?
9.8.2015
B10nouz 50 51 20-71 144 ... 163 1990-1991 2013 <20> 20 141A
H. Cegielski H. Cegielski - FPS   160 km/h  
60
Modernizace vozů 141A.
Našli jste chybu?
22.2.2015
B7bnopuz 50 51 28-70 014 ... 023 19xx 2013 <10> 10 168A
H. Cegielski Newag   160 km/h  
56 2
Rekonstrukce vozů 111A.
Našli jste chybu?
30.3.2016
B7nopuvz 50 51 84-70 068 ... 077 19xx 2013 <10> 10 111Arow
H. Cegielski PESA Bydgoszcz + ZNTK Mińsk Mazowiecki   160 km/h  
60 8
Rekonstrukce vozů 111A.
Našli jste chybu?
9.8.2015
WRnouz 50 51 88-70 197 ... 206 1985-1989 2013 <10> 10 113Aa

H. Cegielski PESA Bydgoszcz + ZNTK Mińsk Mazowiecki   160 km/h  
16 10
Modernizace vozů 112A.
Vůz je dále vybaven třílůžkovým oddílem pro posádku a wc se sprchou.
Našli jste chybu?
9.8.2015

nahoru
Modernizace 150 vozů pro vlaky Przemyśl – Szczecin (etapa 2), pro PKPIC 2015 – 2016
V roce 2013 vyhlásily PKPIC další zakázku na modernizaci 150 vozů pro vlaky Przemyśl – Szczecin. Smlouva na modernizaci celkem devíti různých řad (6 × UIC-Y a 3 × UIC-Z) byla uzavřena s konscorciem PESA Bydgoszcz S.A. + ZNTK Mińsk Mazowiecki.
 
A9nouz 50 51 19-78 260 ... 289 1980-1989 2014-2015 <30> 30 140A
H. Cegielski PESA Bydgoszcz + ZNTK Mińsk Mazowiecki   160 km/h  
54
Modernizace vozů 112A.
Našli jste chybu?
12.6.2016
B7bnopuz 50 51 84-78 039 ... 060 * 1989 2014-2015 <17> 17 111Ainw
H. Cegielski PESA Bydgoszcz + ZNTK Mińsk Mazowiecki   160 km/h  
60 2
Rekonstrukce vozů 111Arow.
* Inventární čísla tvoří souvislou řadu spolu s B7nopuvz 026 ... 053.
Našli jste chybu?
12.6.2016
B7nopuvz 50 51 84-78 026 ... 053 * 1989 2014-2015 <18> 18 111Arow
H. Cegielski PESA Bydgoszcz + ZNTK Mińsk Mazowiecki   160 km/h  
60 8
Rekonstrukce vozů 111Arow.
* Inventární čísla tvoří souvislou řadu spolu s B7bnopuz 039 ... 060.
Našli jste chybu?
12.6.2016
Bc8bnouz 50 51 59-78 004 ... 013 1989 2015-2016 <10> 10 173A
H. Cegielski PESA Bydgoszcz + ZNTK Mińsk Mazowiecki   160 km/h  
28 2
Rekonstrukce vozů 140A.
Našli jste chybu?
12.6.2016
WLAB9bmnouz 61 51 70-70 054 ... 063 1977, 79, 81 2016 <10> 10 308A
Waggonbau Görlitz PESA Bydgoszcz + ZNTK Mińsk Mazowiecki   160 km/h  
24 2
Modernizace vozů WL Görl77, WL Görl79, WL Görl81 (WLAB10o(u))
Našli jste chybu?
10.1.2017
WRnouz 50 51 88-70 207 ... 226 1978-1988 2014-2015 <20> 20 113Aa
H. Cegielski PESA Bydgoszcz + ZNTK Mińsk Mazowiecki   160 km/h  
16 10
Modernizace vozů 113A.
Našli jste chybu?
12.6.2016

nahoru
Modernizace 82 vozů, pro PKPIC 2017 – 2019
V roce 2016 vyhlásily PKPIC další zakázku na modernizaci či přestavbu 82 vozů. Smlouva na modernizaci celkem šesti různých řad (3× UIC-Y a 3× UIC-Z) byla uzavřena se společnostmi PESA Bydgoszcz, NEWAG N S, ZNTK Mińsk Mazowiecki a H. Cegielski – FPS Poznań.
 

nahoru
Modernizace 335 vozů, pro PKPIC 2018 – ?
V roce 2017 vyhlásily PKPIC zakázku na modernizaci a přestavbu celkem 335 vozů. Smlouva na modernizaci celkem čtyř řad (3× UIC-Y a 3× UIC-Z) byla uzavřena s konscorciem PESA Bydgoszcz S.A. + ZNTK Mińsk Mazowiecki. a H. Cegielski – FPS Poznań.
 


Poslední aktualizace: 12.3.2019

Kompletace dat: Pavel Dvořák, dalšími informacemi přispěli: Łukasz Paduch a Paweł Kopczyński. Všechny údaje jsou bez záruky. Proto je jakékoliv upřesnění a doplnění s díky vítáno. Informace prosím zaslat pomocí formuláře pro hlášení chyb nebo na mail vagonweb(zavináč)vagonweb(tečka)cz.

Řadové označení vozů je dle schématu platného od roku 2008 s vyjímkou těch řad, které po roce 2008 nezasahovaly do provozu (nanejvýš minimálně). Po roce 2008 existovalo přechodné období, kdy v označení chyběl číselný index udávající počet oddílů (např. místo B10nou byly vozy označeny Bnou). Toto pro vyšší přehlednost není zmíněno v textu, ačkoliv mnoho vozů takové označení obdrželo.

Některé vozy jsou místo režimu 50 označeny režimem 57, toto také není pro přehlednost v textu důsledně dodržováno.

Jako kód vozu je uvedeno jednotné polské typové označení (např. 111A), případně u vozů zahraničního původu je uvedeno přidělené označení (např. YB). V některých případech může být na voze uvedeno chybné nebo neúplné typové označení.

Zdroje:
wgk.cal.pl
bautzen.cal.pl
inforail.pl
• vlastní pozorování

Autoři nákresů: Krzysztof Dobrzanski, Sebastian, pd.