Osobní vozy PKPICVozy standardu UIC-Y Waggonbau Görlitz & Waggonbau Bautzen, pro PKP 1975 – 1986 Úpravy a modernizace vozů FLW Poznań a PaFaWag Wrocław, pro PKP a PKP InterCity 199x – 2009 Modernizace vozů FLW Poznań a PaFaWag Wrocław, pro Przewozy Regionalne 2003 – 2007 Úpravy a modernizace vozů Waggonbau Bautzen & Waggonbau Görlitz, pro PKP InterCity 199x – 2009 Modernizace 68 vozů pro vlaky Przemyśl – Szczecin (etapa 1), pro PKPIC 2013 Modernizace 150 vozů pro vlaky Przemyśl – Szczecin (etapa 2), pro PKPIC 2015 – 2016 Modernizace 46 vozů, pro PKPIC 2017 – 2019 Modernizace 335 vozů v rámci dotačních projektů P1 a P2, pro PKPIC 2018 – 2021 Modernizace 215 vozů, pro PKPIC 2020 – 2024 Modernizace 60 (původně 88) vozů, pro PKPIC 2023 – 2024 Modernizace 95 vozů, pro PKPIC 2024 – ? | Seřazení: • Podle skupin Podle tříd Podle abecedy Tabulkové zobrazení Zobrazení: • Jen provozní řady Včetně vyřazených Jen vyřazené |
nahoru |
||||||||||||||
Fabryka Lokomotyw i Wagonów Poznań & PaFaWag Wrocław, pro PKP 1967 – 1992 | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
5x 51 19-x0 5x 51 19-x8 |
??? ... ??? | 1967 – 1989 | FLW Poznań | [1167?] | ? | 120 - 160 km/h | 112A | ||||||
54 * | ||||||||||||||
Nejrozšířenější typ vozu první třídy. Vyráběn byl v mnoha variantách: 112A – ? 112Ad – topení parní a elektrické odporové vícenapěťové, pro mezinárodní provoz; 64 vozů (1967 – 1968) 112Af – 66 vozů (1968 – 1969) 112Ag – topení parní a elektrické odporové vícenapěťové, pro mezinárodní provoz; 639 vozů (1978 – 1984, původní čísla 51 51 19-80 130 ... 747 kromě čísel 582-586) 112Ag-BK – verze vozu 112Ag s prototypovými podvozky BKW200 "Opolanin" pro rychlost 200 km/h (později rychlost snížena); 3 vozy (1981, původní čísla 51 51 19-80 474, 505, 506) 112Ag/84 - poslední série vozů 112Ag z roku 1984 již bez parního topení; 30 vozů (1984, původní čísla 51 51 19-70 000 ... 029) 112Ah – topení elektrické teplovzdušné vícenapěťové, pro mezinárodní provoz; 15 vozů (1981 a 1985) 112Aj – topení parní a elektrické odporové jednonapěťové, pro vnitrostátní provoz; (1985) 112Ak – topení elektrické odporové jednonapěťové, pro vnitrostátní provoz; (1985) 112Am – topení elektrické teplovzdušné vícenapěťové, pro mezinárodní provoz; (1986 – 1987); některým vozům této série byly v polovině 90. let instalovány podvozky 25AN 112Ar – topení elektrické teplovzdušné jednonapěťové, pro vnitrostátní provoz; (1988 – 1989); některým vozům této série byly v polovině 90. let instalovány podvozky 25AN 112Ap – topení elektrické teplovzdušné; (1989) 112Az – původní označení vozů přeznačených na 2. třídu Jednotlivé série se od sebe liší mnoha detaily – vozy vyrobené do roku 1983 mají střechu hladkou, od roku 1984 byla používána střecha s prolisy, vozy vyrobené do roku 1978 mají dva schůdky, od roku 1979 tři schůdky, starší série (112A, 112Ad, 112Af) zakulacenou spodní část vozů (podobně jako lehátkové vozy typu 110A), jednotlivé série pak mají 2, 4 či 6 úchytů pro zajištění vozu při přepravě trajektem. Větší opravy zpočátku starších vozů (naprawy głowne; NG) započaly v polovině 90. let, vozy po opravě bylo možno identifikovat podle únikových oken na straně chodby, po roce 1999 probíhala též výměna oken za zaoblená (původně měly všechny vozy 112A okna hranatá), docházelo k výměnám podhlavníků či rovnou celých sedadel a k různým úpravám elektrických rozvodů či vytápění. Po roce 2000 probíhaly větší opravy i na novějších vozech, k různým menším modernizacím či opravám docházelo i opakovaně a nyní (09/2022) do provozu zasahují pouze několikrát modernizované vozy se zaoblenými okny. Provoz vozů s hranatými okny byl ukončen cca. v roce 2020. Mnoho vozů prošlo a prochází různými druhy rekonstrukcí a modernizací. * – některým vozům posledních sérií byla vyměněna sedadla v interiéru a toaleta byla nahrazena vakuovou; takto upravené vozy neprošly žádnou změnou označení. Část vozů byla dříve přeznačena na 2. třídu (A9y, A9oy, A9ouy, A9nouy) a v nedávné minulosti provozována jak jako vozy druhé třídy beze změny označení vozu či pouze s přelepeným symbolem třídy vozu. Provoz vozů je postupně ukončován, do provozu zasahují pouze výrazně modernizované vozy. |
||||||||||||||
Visszajelzés | Állandó link | 6.5.2024 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
5x 51 20-x0 5x 51 20-x1 5x 51 20-x8 |
??? ... ??? | 1967 – 1989 | PaFaWag Wrocław FLW Poznań |
[2825?] | ? | 120 – 160 km/h | 111A | ||||||
80/60* * | ||||||||||||||
Nejrozšířenější typ vozu druhé třídy. Vyráběn byl v mnoha variantách: 111A - topení parní a elektrické odporové, pro vnitrostátní provoz; 215 vozů (1967 – 1971; původní čísla 51 51 20-80 000 ... 308, 324 ... 488) 111Aa - topení elektrické teplovzdušné dvoukanálové (??) 111Ab - topení parní a elektrické odporové, pro mezinárodní provoz; 213 vozů (1971 – 1972; PaFaWag) 111Ac - topení elektrické, pro vnitrostátní provoz; 301 vozů (1972/1973 – 1975; PaFaWag) 111Ad - topení parní a elektrické odporové (PaFaWag) 111Af - toepní elektrické teplovzdušné dvoukanálové, vozy pro Ex Odra (1974; PaFaWag) 111Ag - topení parní a elektrické odporové; 150 vozů (1977 - 1978; FLW; označení Bwxzde) 111Ah - 538 vozů (1979 – 1986; PaFaWag) 111Ak - podvozky GP200 (zkušební vůz z roku 1979; FLW) 111Al - podvozky 11AN (zkušební vůz z roku 1983; FLW) 111Am - ??? 111Ao - ??? 111Ap - topení parní a elektrické odporové; 119 vozů (1982 – 1985 a 1989; FLW; původní čísla 51 51 20-80 860 ... 959, 51 51 20-81 000 ... 018, označení Bwxzde) 111Ap/84 - topení elektrické; 135 vozů (1984; FLW; původní čísla 51 51 20-70 070 ... 104, 138 ... 237) (??) 111Ar - topení elektrické teplovzdušné, podvozky 4ANhe-6 s kotoučovými brzdami; 10 vozů (1987; PaFaWag); později byly pod tento typ zařazeny rekonstruované vozy 111At 111As - topení parní a elektrické odporové; 196 vozů (1983 – 1985; FLW; původní čísla 50 51 20-88 5xx ... 6xx, označení Bdu) 111At - topení elektrické odporové?, podvozky 4ANhe-6 s kotoučovými brzdami; 3 vozy (1985 – 1986; PaFaWag); v 90. letech modernizováno a přeznačeno na 111Ar; 111Au - topení elektrické odporové jednonapěťové; 125 vozů (1984 – 1986; FLW; původní čísla 50 51 20-78 000 ... 2xx, označení Bdu) 111Aw - topení elektrické teplovzdušné vícenapěťové; 360 vozů (1986 – 1988; FLW; původní čísla 57 51 20-70 2xx ... 5xx, označení Bdun) 111Ay - topení elektrické teplovzdušné jednonapěťové; 90 vozů (1988 – 1989; FLW; původní čísla 57 51 20-38 052 ... 121 a 57 51 20-78 3xx, označení Bdun-x); některým vozům této série byly v polovině 90. let instalovány podvozky 25AN 111Ax - topení elektrické teplovzdušné a parní vícenapěťové; 29 vozů (1989; FLW; původní čísla 57 51 20-40 000 ... 028, označení Bdun-x) 111Az - ??? Jednotlivé série se od sebe liší mnoha detaily – vozy vyrobené do roku 1983 mají střechu hladkou, od roku 1984 byla používána střecha s prolisy, vozy vyrobené do roku 1978 mají dva schůdky, od roku 1979 tři schůdky, vybrané nejstarší série (111A, 111Aa, 111Ab) zakulacenou spodní část vozů (podobně jako lehátkové vozy typu 110A), jednotlivé série pak mají 2, 4 či 6 úchytů pro zajištění vozu při přepravě trajektem. Větší opravy zpočátku starších vozů (naprawy głowne; NG) započaly v polovině 90. let, vozy po opravě bylo možno identifikovat podle únikových oken na straně chodby, po roce 1999 probíhala též výměna oken za zaoblená (původně měly všechny vozy 111A okna hranatá), docházelo k výměnám podhlavníků či rovnou celých sedadel a k různým úpravám elektrických rozvodů či vytápění. Po roce 2000 probíhaly větší opravy i na novějších vozech, k různým menším modernizacím či opravám docházelo i opakovaně a nyní (09/2022) do provozu zasahují pouze několikrát modernizované vozy se zaoblenými okny. Provoz vozů s hranatými okny byl ukončen cca. v roce 2020. Mnoho vozů prošlo a prochází různými druhy rekonstrukcí a modernizací. * – některým vozům posledních sérií byla vyměněna sedadla v interiéru, jejich následné uspořádání z deseti osmimístných kupé na šestimístná a toaleta byla nahrazena vakuovou; takto upravené vozy neprošly žádnou změnou označení. |
||||||||||||||
Visszajelzés | Állandó link | 28.9.2022 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
Waggonbau Görlitz & Waggonbau Bautzen, pro PKP 1975 – 1986 | ||||||||||||||
Lůžkové vozy, jakož i oddílové vozy druhé třídy, byly dodávány ze dvou vagonek z NDR. Lůžkových vozů bylo dodáno v několika sériích celkem 360, nicméně vozy z nejstarší série (1967) byly z provozu vyřazeny několik let po dodání vozů z poslední série. K PKPIC se ještě dostalo několik vozů ze série z roku 1975, ale i ty již byly dávno vyřazeny a v provozu zůstává několik desítek několikrát modernizovaných vozů. Lůžkové vozy z roku 1975 měly podvozky Görlitz VI, všechny ostatní série měly pro provoz na normálněrozchodné síti podvozky Görlitz V a pro provoz na širokorozchodné síti podvozky KWZ-CNII. Přiřazení inventárních čísel u lůžkových vozů odpovídá stavu po dodání, v průběhu dalších let docházelo ke změnám (mj. i spolu se změnou intervalu ze 70-80 na 70-10, týká se to všech sérií); číslování po provedené opravě či modernizaci probíhalo nad rámec původní číselné série, proto je obsazena i číselná řada 4xx; vzhledem k nejasnostem tato čísla nejsou u jednotlivých sérií uvedena. Lůžkové vozy jsou po vyřazení lehátkových vozů využívány také jako "lehátkové vozy", lůžkové vozy s nižším standardem služeb. Oddílové vozy byly dodány z obou vagonek, starší série byla kvůli na tehdejší poměry až příliš modernímu způsobu vytápění upravena, novější série žádnou rozsáhlejší úpravou neprošla. |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
52 51 70-80 |
000 ... 049 | 1977 | VEB Waggonbau Görlitz | [50] | 11? | 160 km/h | WL Görl77 | ||||||
10-30 | ||||||||||||||
1 vůz byl v roce 2008 zmodernizován v PESA Bydgoszcz na řadu WLAB10mouz 70-70. 4 vozy byly v roce 2016 zmodernizovány v PESA Bydgoszcz na řadu WLAB9bmnouz 308A. V neznámé době byly dvěma vozům (001 a 004) vyměněny podvozky - standardní typu Görlitz V byly nahrazeny moderními typu 25AN polské produkce. |
||||||||||||||
Visszajelzés | Állandó link | 27.9.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
52 51 70-80 |
050 ... 129 | 1979 | VEB Waggonbau Görlitz | [80] | 8? | 160 km/h | WL Görl79 | ||||||
10-30 | ||||||||||||||
2 vozy byly v roce 2008 zmodernizovány v PESA Bydgoszcz na řadu WLAB10mouz 70-70. 3 vozy byly v roce 2016 zmodernizovány v PESA Bydgoszcz na řadu WLAB9bmnouz 308A. |
||||||||||||||
Visszajelzés | Állandó link | 27.9.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
52 51 70-80 | 209 ... 308 | 1981 | VEB Waggonbau Görlitz | [100] | 51? | 160 km/h | WL Görl81 | ||||||
10-30 | ||||||||||||||
Mnoho vozů prošlo menší modernizací (např. nové obložení interiéru). 34 vozů bylo v roce 2008 zmodernizováno v PESA Bydgoszcz na řadu WLAB10mouz 70-70. 3 vozy byly v roce 2016 zmodernizovány v PESA Bydgoszcz na řadu WLAB9bmnouz 308A. |
||||||||||||||
Visszajelzés | Állandó link | 27.9.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 51 20-81 51 51 20-70* 51 51 20-71* 50 51 20-78* |
087 ... 186 940 ... 999 000 ... 062 708? ... 712? |
1984 – 1985 | VEB Waggonbau Bautzen | [100] | 5? | 160 km/h | YB | ||||||
80 | ||||||||||||||
Vozy byly dříve označeny intervalem 20-81. Původní vozy byly po dodání označeny Bwxzd 51 51 20-81 087 ... 186. Většina vozů prošla v letech 2001 – 2004 v ZNTK Opole větší opravou – odstranění parního topení, výměna oken, mírná modernizace interiéru... po úpravě byly přeznačeny na interval 20-70 940 až 20-71 062. Později byly části vozů odebrány některé prvky elektrické výzbroje, vozy bylo možno provozovat pouze ve vnitrostátní dopravě a byly též patřičně přeznačeny. 2 vozy prošly modernizací v rámci programu SPOT (viz. níže). * - v průběhu let byly vozy různě přeznačovány a přečíslovávány; původní označení je to bez hvězdičky. |
||||||||||||||
Visszajelzés | Állandó link | 6.5.2024 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
52 51 70-80 | 309 ... 358 | 1986 | VEB Waggonbau Bautzen | [50] | 29? | 160 km/h | WL Bautz86 | 1 2 |
|||||
10-30 | ||||||||||||||
3 vozy byly roce 2008 zmodernizovány v PESA Bydgoszcz na řadu WLAB10mouz 70-70. Některé vozy prošly velice podobnou výraznou modernizací v PESA Bydgoszcz - modernizace interiéru, dosazení předsuvných dveří, náhrada přídavného topení na uhlí naftovým topením, ... oproti vozům, přeznačeným na interval 70-70, si tyto vozy ponechaly svá původní čísla a odlišují se dveřmi na obou stranách a absencí krytů komponent na mezi podvozky. V 90. letech byly na 3 vozy dosazeny podvozky 25AN/S (SUW 2000) s měnitelným rozchodem 1435/1520 mm -> WLABd 59 51 70-18 000 ... 002 pro nasazení na vlacích Warszawa - Vilnius. Po roce cca 2005 odstaveny z provozu (poznámka: jeden z vozů s podvozky 25AN/S mohl být i typu Görlitz79). |
||||||||||||||
Visszajelzés | Állandó link | 6.5.2024 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
Úpravy a modernizace vozů FLW Poznań a PaFaWag Wrocław, pro PKP a PKP InterCity 199x – 2009 | ||||||||||||||
Úpravy a modernizace standardních vozů konstrukce UIC-Y, které nejsou součástí žádného konkrétního projektu. |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 51 39-70 50 51 39-78 |
001 ... 018 001 ... 006 |
2003 – 2004 | H. Cegielski – FPS Poznań | <18> <6> |
? ? |
160 km/h | 112At | ||||||
196x – 198x | FLW Poznań | |||||||||||||
24+40 | ||||||||||||||
Rekonstrukce z vozů Adnu (112Am a 112Ar) v HCP pro PKPPR -> ABdnu, v roce 2008 označeno jako A4B5nou, koncem roku 2008 všechny vozy předány PKPIC a přeznačeny AB9nou. Poznámka: některé vozy jsou fyzicky označeny původním typem 112Am (vícenapěťové, režim 51) nebo 112Ar (jednonapěťové, režim 50). |
||||||||||||||
Visszajelzés | Állandó link | 30.12.2021 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 51 84-70 51 51 84-70 |
003, 004, 010 007, 009 |
2004 | NEWAG Nowy Sącz | <3> <2> |
? ? |
160 km/h | 111Arow-SPOT | ||||||
196x – 198x | PaFaWag Wrocław FLW Poznań |
|||||||||||||
60 12 | ||||||||||||||
Rekonstrukce vozů Bdnu (111As, 111Aw) pro Przewozy Regionalne – přestavba interiéru na velkoprostorové uspořádání, vytvoření místa pro přepravu dvanácti jízdních kol. Původní označení Bdhrnu, v roce 2008 byly vozy označeny jako B9nopuv, později téhož roku předány PKPIC a později přeznačeny na B8nopuv. | ||||||||||||||
Visszajelzés | Állandó link | 30.12.2021 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 51 84-78 | 001 ... 005 | 2004 | NEWAG Nowy Sącz | <5> | ? | 160 km/h | 111Arow-SPOT | ||||||
196x – 198x | PaFaWag Wrocław FLW Poznań |
|||||||||||||
60 12 | ||||||||||||||
Rekonstrukce vozů Bdnu (111As, 111Aw) pro Przewozy Regionalne – přestavba interiéru na velkoprostorové uspořádání, vytvoření místa pro přepravu dvanácti jízdních kol. Původní označení Bdhrnu, v roce 2008 byly vozy označeny jako B9nopuv, později téhož roku předány PKPIC a později přeznačeny na B8nopuv. | ||||||||||||||
Visszajelzés | Állandó link | 30.12.2021 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
57 51 19-78 | 136 | 2005 | H. Cegielski – FPS Poznań | <1> | ? | 160 km/h | 140A | ||||||
1990 | FLW Poznań | |||||||||||||
54 | ||||||||||||||
Prototypová modernizace jednoho vozu Adnu (140A) – modernizace interiéru. | ||||||||||||||
Visszajelzés | Állandó link | 30.12.2021 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
57 51 19-78 | 134 ... 168 | 2005 – 2006 | H. Cegielski – FPS Poznań | <7> | ? | 160 km/h | 140A | ||||||
1990 – 1991 | FLW Poznań | |||||||||||||
54 | ||||||||||||||
Modernizace vozů Adnu (140A) – nová lepená okna, modernizace interiéru, dosazení zásuvek 230V. | ||||||||||||||
Visszajelzés | Állandó link | 30.12.2021 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
57 51 19-78 | 123 | 2005 – 2006? | H. Cegielski – FPS Poznań | <?> | ? | 160 km/h | 112Ar | ||||||
1988/1989 | FLW Poznań | |||||||||||||
54 | ||||||||||||||
Modernizace vozů Adnu (112Ar) – nová lepená okna, modernizace interiéru, dosazení zásuvek 230V. | ||||||||||||||
Visszajelzés | Állandó link | 30.12.2021 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 51 20-78 | ? ... ? | ? | ZNTK Mińsk Mazowiecki | <27> | ? | 141A | |||||||
1990-1992 | H. Cegielski | |||||||||||||
60 | ||||||||||||||
Modernizace vozů Bdnu (141A). |
||||||||||||||
Visszajelzés | Állandó link | 30.12.2021 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
57 51 19-78 | 130 ... 169 | 2007 – 2008 | H. Cegielski – FPS Poznań | <14> | ? | 160 km/h | 140A-FPS-IC3 | ||||||
1990 – 1991 | FLW Poznań | |||||||||||||
54 | ||||||||||||||
Modernizace vozů Adnu (140A) – modernizace interiéru, dosazení zásuvek 230V, dosazení vakuového WC, doplnění informačního systému. | ||||||||||||||
Visszajelzés | Állandó link | 30.12.2021 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 51 20-78 | ? ... ? | 2008(?) | Newag | <50> | ? | 141A | |||||||
1990-1992 | H. Cegielski | |||||||||||||
60 | ||||||||||||||
Modernizace vozů Bdnu (141A). |
||||||||||||||
Visszajelzés | Állandó link | 30.12.2021 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 51 84-78 | 006 ... 025 | 2005 | PESA Bydgoszcz | 20 | 160 km/h | 111Arow | |||||||
72 6 | ||||||||||||||
rekonstrukce z lehátkových vozů Bcdu (110Ac) |
||||||||||||||
Visszajelzés | Állandó link | 30.12.2021 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 51 84-70 | 011 ... 020 | 2005 | PESA Bydgoszcz | 10 | 160 km/h | 111Arow | |||||||
72 3 | ||||||||||||||
rekonstrukce z lehátkových vozů Bcdu (110Ac) | ||||||||||||||
Visszajelzés | Állandó link | 30.12.2021 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 51 84-70 | 023 ... 052 | 2008 | PESA Bydgoszcz | 30 | 160 km/h | 111Arow | |||||||
72 6 | ||||||||||||||
rekonstrukce z vozů Bdnu (111Ah a 111Ay) |
||||||||||||||
Visszajelzés | Állandó link | 30.12.2021 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 51 84-70 | 053 ... 067 | 2009 | PESA Bydgoszcz | <15> | 12? | 160 km/h | 111Arow | ||||||
66 12 | ||||||||||||||
Rekonstrukce z vozů Bdnu (111Aw) a BDsu (609A). Vozy 065, 066, 067 byly upraveny jako "Wagon kinowy" - instalace dvou obrazovek (26") a odstranění zavazadlových polic nad přilehlými sedadly. |
||||||||||||||
Visszajelzés | Állandó link | 23.9.2023 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 51 84-70 | 065 – 067 | 2009 | PESA Bydgoszcz | <3> | 3? | 160 km/h | 111Arow | ||||||
66 12 | ||||||||||||||
Rekonstrukce z vozů Bdnu (111Aw) a BDsu (609A). Vozy 065, 066, 067 byly upraveny jako "Wagon kinowy" - instalace dvou obrazovek (26") a odstranění zavazadlových polic nad přilehlými sedadly. |
||||||||||||||
Visszajelzés | Állandó link | 23.9.2023 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
Modernizace vozů FLW Poznań a PaFaWag Wrocław, pro Przewozy Regionalne 2003 – 2007 | ||||||||||||||
Spolu s převzetím vozby meziregionálních rychlíků od 1. prosince 2008 převzaly PKP Intercity od PKP Przewozy Regionalne také velkou část vozového parku – celkem 1908 vozů. Kromě starých vozů byly předány i všechny rekonstruované a modernizované vozy, které PR v té době vlastnily. Konkrétně 24 kombinovaných vozů 1. a 2. třídy, 10 vozů pro přepravu jízdních kol a všech 81 vozů modernizovaných v rámci programu SPOT (Sektorowy Program Operacyjny – Transport). Vozy jsou v původním stavu po modernizaci provozovány doposud. |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 51 28-70 50 51 28-78 |
001 ... 013 001 ... 010 |
2005 – 2007 | H. Cegielski – FPS Poznań | <13> <11> |
13 11 |
160 km/h | 111Ainw | ||||||
196x – 198x | PaFaWag Wrocław FLW Poznań |
|||||||||||||
69 2 | ||||||||||||||
Rekonstrukce vozů Adnu (112A) v rámci programu SPOT pro Przewozy Regionalne – přestavba interiéru na velkoprostorové uspořádání, vytvoření místa pro přepravu dvou cestujících na invalidním vozíku. Původní označení Bdhinu, v roce 2008 byly vozy označeny jako B9bnopuz 29-70 004...013 a 29-78 007...020, později téhož roku předány PKPIC a později přeznačeny na B8bnopuz 28-70 a 28-78 se změnou inventárních čísel. | ||||||||||||||
Visszajelzés | Állandó link | 30.12.2021 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 51 20-71 | 124, 126 | 2005 – 2007 | H. Cegielski – FPS Poznań | <2> | 2 | 160 km/h | YB | ||||||
1984 | Waggonbau Bautzen | |||||||||||||
80 | ||||||||||||||
Modernizace vozů Bdnu (YB) v rámci programu SPOT pro Przewozy Regionalne. Původní označení Bdnu, koncem roku 2008 předány PKPIC a později přeznačeny na B10nouz. |
||||||||||||||
Visszajelzés | Állandó link | 30.12.2021 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 51 20-78 51 51 20-70 51 51 20-71 |
629 477, 478 075 ... 129 |
2006 – 2007 | H. Cegielski – FPS Poznań | <50-52?> | ? | 160 km/h | 111A-2 | ||||||
1986 – 1988 | FLW Poznań | |||||||||||||
80 * | ||||||||||||||
Modernizace vozů Bdnu (111Aw) v rámci programu SPOT pro Przewozy Regionalne. Původní označení Bdnu, koncem roku 2008 předány PKPIC a později přeznačeny na B10nouz. * vaukové WC mají pouze některé vozy |
||||||||||||||
Visszajelzés | Állandó link | 28.9.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 51 19-70 50 51 19-70 |
685 ... 688 207 |
2006 – 2007 | H. Cegielski – FPS Poznań | <4> <1> |
? ? |
160 km/h | 112A-2 | ||||||
196x – 198x | PaFaWag Wrocław FLW Poznań |
|||||||||||||
54 | ||||||||||||||
Modernizace vozů Adnu (112A) v rámci programu SPOT pro Przewozy Regionalne. Původní označení Adnu, koncem roku 2008 předány PKPIC a později přeznačeny na A9nouz. |
||||||||||||||
Visszajelzés | Állandó link | 30.12.2021 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
Úpravy a modernizace vozů Waggonbau Bautzen & Waggonbau Görlitz, pro PKP InterCity 199x – 2009 | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
52 51 70-70 | 014 ... 053 | 2008 | PESA Bydgoszcz | <40> | 35? | 160 km/h | |||||||
1977 - 1986 | VEB Waggonbau Görlitz VEB Waggonbau Bautzen |
|||||||||||||
10-30 | ||||||||||||||
Modernizace vozů WLABd a WLABdu čtyřech sérií (viz výše) - modernizace interiéru, zrušení dveří na jednom představku, ... V průběhu let byly různými stupni revizních oprav modernizovány i běžné vozy WLAB10o či WLAB10ou do stavu, kdy interiérem prakticky odpovídají této úrovni modernizace. Vozy byly do roku 20xx označeny jako řada WLAB10ouz, písmeno m má značit xxx. |
||||||||||||||
Visszajelzés | Állandó link | 6.5.2024 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
Modernizace 68 vozů pro vlaky Przemyśl – Szczecin (etapa 1), pro PKPIC 2013 | ||||||||||||||
V roce 2012 vyhlásily PKPIC zakázku na modernizaci celkem 68 vozů pro vlaky Przemyśl – Szczecin v rámci operačního programu EU "Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko (POIS)". Smlouvy na modernizaci celkem pěti řad byly uzavřeny se společnostmi NEWAG N S, H. Cegielski – FPS Poznań a s konscorciem PESA Bydgoszcz S.A. + ZNTK Mińsk Mazowiecki. |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 51 19-70 | 691 ... 708 | 2013 | PESA Bydgoszcz + ZNTK Mińsk Mazowiecki | <18> | 18 | 160 km/h | 140A | ||||||
1990-1991 | H. Cegielski | |||||||||||||
54 | ||||||||||||||
Modernizace vozů 140A. |
||||||||||||||
Visszajelzés | Állandó link | 6.5.2024 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 51 20-71 | 144 ... 163 | 2013 | H. Cegielski - FPS | <20> | 20 | 160 km/h | 141A | ||||||
1990-1991 | H. Cegielski | |||||||||||||
60 | ||||||||||||||
Modernizace vozů 141A. | ||||||||||||||
Visszajelzés | Állandó link | 6.5.2024 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 51 28-70 | 014 ... 023 | 2013 | Newag | <10> | 10 | 160 km/h | 168A | ||||||
19xx | H. Cegielski | |||||||||||||
56 2 | ||||||||||||||
Rekonstrukce vozů 111A. | ||||||||||||||
Visszajelzés | Állandó link | 6.5.2024 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 51 84-70 | 068 ... 077 | 2013 | PESA Bydgoszcz + ZNTK Mińsk Mazowiecki | <10> | 10 | 160 km/h | 111Arow | ||||||
19xx | H. Cegielski | |||||||||||||
60 8 | ||||||||||||||
Rekonstrukce vozů 111A. | ||||||||||||||
Visszajelzés | Állandó link | 6.5.2024 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 51 88-70 | 197 ... 206 | 2013 | PESA Bydgoszcz + ZNTK Mińsk Mazowiecki | <10> | 10 | 160 km/h | 113Aa |
||||||
1985-1989 | H. Cegielski | |||||||||||||
16 10 | ||||||||||||||
Modernizace vozů 112A. Vůz je dále vybaven třílůžkovým oddílem pro posádku a wc se sprchou. |
||||||||||||||
Visszajelzés | Állandó link | 6.5.2024 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
Modernizace 150 vozů pro vlaky Przemyśl – Szczecin (etapa 2), pro PKPIC 2015 – 2016 | ||||||||||||||
V roce 2013 vyhlásily PKPIC další zakázku na modernizaci 150 vozů pro vlaky Przemyśl – Szczecin. Smlouva na modernizaci celkem devíti různých řad (6 × UIC-Y a 3 × UIC-Z) byla uzavřena s konscorciem PESA Bydgoszcz S.A. + ZNTK Mińsk Mazowiecki. |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 51 19-78 | 260 ... 289 | 2014-2015 | PESA Bydgoszcz + ZNTK Mińsk Mazowiecki | <30> | 30 | 160 km/h | 140A | ||||||
1980-1989 | H. Cegielski | |||||||||||||
54 | ||||||||||||||
Modernizace vozů 112A. |
||||||||||||||
Visszajelzés | Állandó link | 6.5.2024 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 51 84-78 | 039 – 043, 047 – 051, 054 – 060 | 2014-2015 | PESA Bydgoszcz + ZNTK Mińsk Mazowiecki | <17> | 17 | 160 km/h | 111Ainw | ||||||
1989 | H. Cegielski | |||||||||||||
60 2 | ||||||||||||||
Rekonstrukce vozů 111Ax a 111Ay | ||||||||||||||
Visszajelzés | Állandó link | 23.9.2023 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 51 84-78 | 026 – 038, 044 – 046, 052, 053 | 2014-2015 | PESA Bydgoszcz + ZNTK Mińsk Mazowiecki | <18> | 18 | 160 km/h | 111Arow | ||||||
1989 | H. Cegielski | |||||||||||||
60 8 | ||||||||||||||
Rekonstrukce vozů 111Ax a 111Ay. | ||||||||||||||
Visszajelzés | Állandó link | 6.5.2024 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 51 59-78 | 004 ... 013 | 2015-2016 | PESA Bydgoszcz + ZNTK Mińsk Mazowiecki | <10> | 10 | 160 km/h | 173A | ||||||
1989 | H. Cegielski | |||||||||||||
29 1 | ||||||||||||||
Rekonstrukce vozů 140A. |
||||||||||||||
Visszajelzés | Állandó link | 6.5.2024 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 51 70-70 | 054 ... 063 | 2016 | PESA Bydgoszcz + ZNTK Mińsk Mazowiecki | <10> | 10 | 160 km/h | 308A | ||||||
1977 – 1981 | Waggonbau Görlitz | |||||||||||||
25 1 | ||||||||||||||
Modernizace vozů WL Görl77, WL Görl79, WL Görl81 (WLAB10o(u)) | ||||||||||||||
Visszajelzés | Állandó link | 6.5.2024 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 51 88-70 | 207 ... 226 | 2014-2015 | PESA Bydgoszcz + ZNTK Mińsk Mazowiecki | <20> | 20 | 160 km/h | 113Aa |
||||||
1978-1988 | H. Cegielski | |||||||||||||
16 10 | ||||||||||||||
Modernizace vozů 112A. | ||||||||||||||
Visszajelzés | Állandó link | 6.5.2024 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
Modernizace 46 vozů, pro PKPIC 2017 – 2019 | ||||||||||||||
V roce 2016 vyhlásily PKPIC další zakázku na modernizaci či přestavbu 82 vozů. Smlouva na modernizaci celkem šesti různých řad (3× UIC-Y; 46 vozů, a 3× UIC-Z; 36 vozů) byla uzavřena se společnostmi PESA Bydgoszcz, NEWAG Nowy Sącz, ZNTK Mińsk Mazowiecki a H. Cegielski – FPS Poznań. |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 51 19-78 | 291 ... 300 | 2019 | ZNTK Mińsk Mazowiecki | <10> | 10 | 160 km/h | 140A-10 | ||||||
1990-1991 | H. Cegielski | |||||||||||||
54 | ||||||||||||||
Modernizace vozů 112A. |
||||||||||||||
Visszajelzés | Állandó link | 25.11.2021 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 51 20-78 | 734 ... 754 | 2018 | PESA Bydgoszcz | <20> | 20 | 160 km/h | 141A-10 | ||||||
1990-1992 | H. Cegielski | |||||||||||||
60 | ||||||||||||||
Modernizace vozů 140A. |
||||||||||||||
Visszajelzés | Állandó link | 6.5.2024 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 51 84-78 | 061 ... 076 | 2017-2019 | NEWAG Nowy Sącz | <16> | 16 | 160 km/h | 168A | ||||||
1989 | H. Cegielski | |||||||||||||
6 | ||||||||||||||
Rekonstrukce vozů 111Ay. |
||||||||||||||
Visszajelzés | Állandó link | 6.5.2024 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
Modernizace 335 vozů v rámci dotačních projektů P1 a P2, pro PKPIC 2018 – 2021 | ||||||||||||||
V roce 2017 vyhlásily PKPIC zakázku na modernizaci a přestavbu celkem 335 vozů. Smlouva na modernizaci celkem čtyř řad byla uzavřena s konscorciem PESA Bydgoszcz S.A. + ZNTK Mińsk Mazowiecki. a H. Cegielski – FPS Poznań. Projekt P1 nese název „Kolej na dobre połączenia – unowocześnienie wagonów i lokomotyw dla PKP Intercity S.A” a čítá 183 vozů všech řad, projekt P2 je pojmenován „Przyspieszamy komfortowo – unowocześnienie wagonów i zakup lokomotyw dla PKP Intercity S.A.” a čítá 152 vozů. Ucelené soupravy, sestavené z těchto vozů, jsou nasazeny v rámci celého Polska. |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 51 39-78 | 007 ... 067 | 2019 – 2021 | PESA Bydgoszcz + ZNTK Mińsk Mazowiecki | <60> | 60 | 160 km/h | 141A-20 | ||||||
1990 – 1992 | FLW Poznań | |||||||||||||
18 48 * * | ||||||||||||||
Modernizace vozů 141A – přestavba interiéru na tři šestimístné oddíly první třídy a jeden velkoprostorový oddíl druhé třídy. * – bezdrátové a USB nabíječky v oddílech první třídy |
||||||||||||||
Visszajelzés | Állandó link | 25.11.2021 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 51 20-78 | 755 ... 844 | 2018 – 2019 | H. Cegielski – FPS Poznań | <90> | 90 | 160 km/h | 174A (111A-10) |
||||||
1987 – 1988 | FLW Poznań | |||||||||||||
60 | ||||||||||||||
Modernizace vozů 111Aw – modernizace interiéru i exteriéru, dosazení nových podvozků. | ||||||||||||||
Visszajelzés | Állandó link | 6.5.2024 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 51 29-78 | 020 ... 176 | 2019 – 2020 | PESA Bydgoszcz + ZNTK Mińsk Mazowiecki | <125> | 125 | 160 km/h | 111A-20 | ||||||
1979 – 1991 | FLW Poznań | |||||||||||||
72 | ||||||||||||||
Přestavba vozů 111A, 111Ag, 111Ah, 111Ap, 111Au, 111Ay, 111As a 141A – přestavba interiéru na velkoprostorové uspořádání sedadel. | ||||||||||||||
Visszajelzés | Állandó link | 25.11.2021 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 51 84-78 | 077 ... 137 | 2019 – 2021 | PESA Bydgoszcz + ZNTK Mińsk Mazowiecki | <60> | 60 | 160 km/h | 111A-30 | ||||||
1987 – 1988 | FLW Poznań | |||||||||||||
22 12 2+2 6 * | ||||||||||||||
Přestavba vozů 111Aw, tzv. vůz "Combo": velkoprostorová část s 22 místy k sezení, dva oddíly pro cestující s dětmi, oddíl pro přepravu cestujících na invalidním vozíku, prostor pro přepravu jízdních kol, služební oddíl, prostor pro dva automaty na občerstvení. Prvních 40 vozů bylo dodáno v rámci standardní objednávky, zbylých 20 vozů bylo dodáno v rámci opce. * USB nabíječky v oddílech pro cestující s dětmi |
||||||||||||||
Visszajelzés | Állandó link | 25.11.2021 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
Modernizace 215 vozů, pro PKPIC 2020 – 2024 | ||||||||||||||
V průběhu let 2018 a 2019 vyhlásily PKPIC hned čtyři zakázky na modernizace a přestavby celkem 265 vozů typů UIC-Z a UIC-Y, přičemž v rámci dvou zakázek, vyhlášených v prosinci 2019, by mělo být vozů typu UIC-Y zmodernizováno celkem 215. Smlouva na modernizaci oddílových vozů byla uzavřena až v dubnu 2022, smlouva na modernizaci velkoprostorových vozů byla uzavřena již koncem srpna 2020. Modernizované vozy by měly odpovídat již dříve modernizovaným vozům stejného typu, liší se pouze v detailech (např. nový typ sedadel v oddílových vozech). |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 51 20-78 | 551 ... ??? | H. Cegielski – FPS Poznań | <(90)> | 60? | 160 km/h | 174A-10 | |||||||
1980 – 1989 | FLW Poznań | |||||||||||||
60 | ||||||||||||||
Modernizace vozů 111Ah, 111Ap, 111As, 111Au a 111Ax – modernizace interiéru i exteriéru, dosazení nových podvozků. | ||||||||||||||
Visszajelzés | Állandó link | 6.5.2024 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 51 29-78 | 177 ... 321 | 2021 – 2023 | ZNTK Mińsk Mazowiecki + PESA Bydgoszcz | <(125)> | 125 | 160 km/h | 111AMM-20 | ||||||
1979 – 1992 | FLW Poznań | |||||||||||||
72 | ||||||||||||||
Přestavba vozů 111Ah, 111Ap, 111Au, 111Ay, 111As a 141A – přestavba interiéru na velkoprostorové uspořádání sedadel. | ||||||||||||||
Visszajelzés | Állandó link | 6.5.2024 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
Modernizace 60 (původně 88) vozů, pro PKPIC 2023 – 2024 | ||||||||||||||
V letech 2020 a 2021 bylo vyhlášeno několik výběrových řízení, z nichž tři se týkaly modernizací či přestaveb vozů konstrukce UIC-Y. První, vypsané v srpnu 2020, se týkalo modernizace celkem 14 vozů typu 112Alux a 111Alux. Výhercem se stalo konsorcium Mag-Train Sp. z o.o. & POZBUD S.A., které doposud v žádné ze zakázek na modernizace železničních vozidel pro PKPIC nefigurovalo, přičemž z autorovi doposud neznámého důvodu byla zakázka, podepsaná v září 2021, v létě 2023 zrušena. K modernizaci byly přistaveny dva vozy, jejich současný stav je neznámý. Další zakázka byla vypsána v červenci 2021 a týkala se modernizace 14 vozů typu 609A s oddílem pro přepravu jízdních kol. Výhercem se stalo podobné konsorcium COMPREMUM S.A. & Mag-Train Sp. z o.o., avšak smlouva na modernizaci nebyla dodnes podepsána. I třetí vypsaná zakázka se vymyká dosavadním standardům – přestavba 60 vozů na kombinované vozy 1. a 2. třídy (pokračování typu 141-20) byla provedena ve vlastních dílnách dopravce, PKP Intercity Remtrak Sp. z o.o. Opole (bývalé TS Opole). |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 51 39-78 | 068 – 130 | 2023 – 2024 | PKP Intercity Remtrak Opole | <60> | 40? | 160 km/h | 141A-20ROP | ||||||
1984 – 1988 | FLW Poznań | |||||||||||||
18 48 * * | ||||||||||||||
Modernizace vozů 111Ah, 111Ap, 111Au, 111Aw, 111Ay – přestavba interiéru na tři šestimístné oddíly první třídy a jeden velkoprostorový oddíl druhé třídy. * – bezdrátové a USB nabíječky v oddílech první třídy |
||||||||||||||
Visszajelzés | Állandó link | 6.5.2024 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
Modernizace 95 vozů, pro PKPIC 2024 – ? | ||||||||||||||
V létě 2023 byla vypsána dvojice výběrových řízení na přestavbu 50 a 45 vozů 112A na vozy typu 111A-30, tj. multifunkčních vozů typu COMBO. Tato početná série tak rozšíří již existující sérii 60 vozů tohoto typu, oproti té ale přestavba vozů proběhne u odlišné společnosti. Jednotlivé zakázky se od sebe liší pouze v tom, že první vypsaná zakázka na 50 vozů čítá též revizi stupně R3 (?) u zhotovitele, druhá se týká pouze přestavby samotné. |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 51 84-78 | ??? ... ??? | 2024 – 2025? | H. Cegielski – FPS Poznań | <50> | 0 | 160 km/h | 111A-30 | ||||||
1981 – 1987 | FLW Poznań | |||||||||||||
22 12 2+2 6 * | ||||||||||||||
Přestavba vozů 112Am a 112Ah, tzv. vůz "Combo": velkoprostorová část s 22 místy k sezení, dva oddíly pro cestující s dětmi, oddíl pro přepravu cestujících na invalidním vozíku, prostor pro přepravu jízdních kol, služební oddíl, prostor pro dva automaty na občerstvení. * USB nabíječky v oddílech pro cestující s dětmi |
||||||||||||||
Visszajelzés | Állandó link | 6.5.2024 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 51 84-78 | ??? ... ??? | 2024 – 2025? | ? | <45> | 0 | 160 km/h | 111A-30 | ||||||
19?? – 19?? | FLW Poznań | |||||||||||||
22 12 2+2 6 * | ||||||||||||||
Přestavba vozů 112A?, tzv. vůz "Combo": velkoprostorová část s 22 místy k sezení, dva oddíly pro cestující s dětmi, oddíl pro přepravu cestujících na invalidním vozíku, prostor pro přepravu jízdních kol, služební oddíl, prostor pro dva automaty na občerstvení. * USB nabíječky v oddílech pro cestující s dětmi |
||||||||||||||
Visszajelzés | Állandó link | 6.5.2024 |
Utolsó frissítés: 6.5.2024
Kompletace dat: Adam Vanting a Pavel Dvořák, dalšími informacemi přispěli: Łukasz Paduch a Paweł Kopczyński. Všechny údaje jsou bez záruky. Proto je jakékoliv upřesnění a doplnění s díky vítáno. Informace prosím zaslat pomocí formuláře pro hlášení chyb nebo na mail vantju(zavináč)gmail(tečka)com nebo vagonweb(zavináč)vagonweb(tečka)cz.
Řadové označení vozů je dle schématu platného od roku 2008 s vyjímkou těch řad, které po roce 2008 nezasahovaly do provozu (nanejvýš minimálně). Po roce 2008 existovalo přechodné období, kdy v označení chyběl číselný index udávající počet oddílů (např. místo B10nou byly vozy označeny Bnou). Toto pro vyšší přehlednost není zmíněno v textu, ačkoliv mnoho vozů takové označení obdrželo.
Některé vozy jsou místo režimu 50 označeny režimem 57, toto také není pro přehlednost v textu důsledně dodržováno.
Jako kód vozu je uvedeno jednotné polské typové označení (např. 111A), případně u vozů zahraničního původu je uvedeno přidělené označení (např. YB). V některých případech může být na voze uvedeno chybné nebo neúplné typové označení.
Zdroje:
• Andrzej Etmanowicz - články v časopise Świat Kolei
• wgk.cal.pl
• bazawagonow.pl
• inforail.pl
• vlastní pozorování
Autoři nákresů: Łukasz Paduch, EN57, Krzysztof Dobrzanski, Sebastian, pd.
Vysvětlivky barevného rozlišení:
Provozované vozy | |
Vyřazené vozy | |
Provozované rekonstruované vozy | |
Vyřazené rekonstruované vozy | |
Provozované převzaté vozy | |
Vyřazené převzaté vozy |