vagonWEB

Železniční osobní vozy

Hlavní strana » Popisy » Osobní vozy SŽ

Osobní vozy SŽ

MÁV Dunakeszi Fömühely / GOŠA Smederevská Palanka, pro JŽ 1958-196X, IT
TVT Boris Kidrič Maribor, pro JŽ 1961 - 1968
GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1964 - 1988, UIC-Y
TŽV Janko Gredelj Zagreb, pro JŽ 1970 - 1980, UIC-Y
TVT Boris Kidrič Maribor, pro JŽ 80.léta (rekonstrukce vozů Pafawag / GOŠA), UIC-X
GOŠA Smederevska Palanka (licence Siemens), pro JŽ 1991, UIC-Z1
TVT Boris Kidrič Maribor, pro SŽ 1994 - 2009 (rekonstrukce vozů GOŠA), UIC-Y
Seřazení:
• Podle skupin
Podle tříd
Podle abecedy
Tabulkové zobrazení

nahoru
MÁV Dunakeszi Fömühely / GOŠA Smederevská Palanka, pro JŽ 1958-196X, IT
První dodávky byly přímo z Maďarska (pravděpodobně do roku 1961) a později probíhala výroba v Jugoslávi. Byly dodány vozy AB, B, Ac, WL a WR/BR. Další podrobnosti zde.
 
ABl 50 79 38-00
50 79 38-10
003
001
2
  120 km/h  
24+24
Našli jste chybu?
11.5.2014
WRl 51 79 87-30 001 1
  120 km/h  
16
Našli jste chybu?
11.5.2014

nahoru
TVT Boris Kidrič Maribor, pro JŽ 1961 - 1968
 
Baat 50 79 24-09 037, 042 1961-66 2
  80 km/h  
29 26
Vozy byly vyráběny dále továrnami Vaso Miskin Crni Sarajevo, GOŠA Smedervska Palanka a TŽV Janko Gredelj Zagreb a to i v kratší variantě (pouze 60 míst) a ve variantách 1.třída, 1. a 2. třída a služební vůz. Pro ŽTO Sarajevo také ve variantě 3. třída.
V roce 20?? byly část míst k sezení odebrána a nainstalovány držáky pro kola. Vozy jsou nasazovány pouze na autovlacích v Julských alpách.
Našli jste chybu?
17.4.2016
Salon 51 79 09-40 000 1968 [1] 1
  140  
12
Salónní vůz bývalé Republikové rady Slovinska, nyní prochází rekonstrukcí.
Našli jste chybu?
12.5.2014

nahoru
GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1964 - 1988, UIC-Y
 
ABl 50 79 39-00
51 79 39-70
003 ... 028 1984 2008-2009 5 vozů 19



  120 km/h
160 km/h
 
24*+30 10*
*5 vozů má místo dvou oddílu 1.tř. prostor pro 10 kol a v 1.tř. 12 míst
V letech 2008-9 bylo pět vozů upraveno pro přepravu kol. Vždy dva oddíly 1.třídy byly upraveny pro přepravu celkem 10kol.
Našli jste chybu?
29.4.2013
Bl 50 79 20-00
50 79 20-09
50 79 20-10
51 79 20-70
001 ... 085 1965-70, 1983-85 57



  120 km/h
160 km/h
 
60
Našli jste chybu?
6.5.2014
Dls 51 79 95-00 006, 007 1964 2
  120 km/h  
Vozy jsou turnusovány jen v sezoně na vlacích do stanice Koper.
Našli jste chybu?
26.12.2016

nahoru
TŽV Janko Gredelj Zagreb, pro JŽ 1970 - 1980, UIC-Y
 
Post-l 51 79 00-80 000 ... 005? 1972, 1975 0
  140 km/h  
Vozy jsou majetkem společnosti Pošta Slovenije.
Po ukončení dodávek vozů k DR bylo vyrobeno několik sérií (lišících se v detailech) na zakázku jednotlivých ředitelství odštěpného závodu Preduzeće PTT saobraćaja. Vozy byly přiděleny k příslušným domovským stanicím, dle sídla jednotlivých ředitelství (Ljubljana, Sarajevo, Skopje a Zagreb).
V současnosti jsou zachovány dva vozy, jako pomníky u třídících středisek Ljubljana a Maribor, mimo napojení na železniční síť.
Našli jste chybu?
13.1.2013

nahoru
TVT Boris Kidrič Maribor, pro JŽ 80.léta (rekonstrukce vozů Pafawag / GOŠA), UIC-X
Celkem dodáno k JŽ 398 vozů. První dodávky byly přímo z Polska - Pafawag Wrocław. V letech 1959-62 dodáno 166 vozů (50 ks A a 116 ks AB). Větší část vozů vyrobil závod GOŠA Smederevska Palanka v polské licenci. Vozy se v detailech lišily od polských originálů. V letech 1960-64 dodáno 232 vozů řad A, AB, B, Bc, AR a D.
Část vozů přestavěna a použita v pracovních vlacích na území celé bývalé Jugoslávie.
Velkou rekonstrukcí prošly některé vozy A, AB a B SŽ. Exteriér vozu byl přizpůsoben vozům UIC-Y. U MŽ se mimo provoz dochovalo ještě několik vozů AB a B v původním provedení. Další podrobnosti zde.
 
ABlm 50 79 31-10 001, 005 1959-64 198? 2
  120 km/h  
30+48
Velkou rekonstrukcí prošly některé vozy (nová čela, zalamovací dveře, ...). Exteriér vozu byl přizpůsoben vozům UIC-Y.
Našli jste chybu?
12.5.2014
Blm 50 79 22-00 002 1959-64 198? 1
  120 km/h  
96
Velkou rekonstrukcí prošly některé vozy (nová čela, zalamovací dveře, ...). Exteriér vozu byl přizpůsoben vozům UIC-Y.
Našli jste chybu?
12.5.2014

nahoru
GOŠA Smederevska Palanka (licence Siemens), pro JŽ 1991, UIC-Z1
Další podrobnosti zde.
 
ABeelmt 61 79 39-90 000 ... 004 1991 [5] 5

  200 km/h  
20+38
Vozy byly původně objednány ŽG Ljubljana a ŽTP Zagreb pro vlak Sava Express (Ljubljana - Zagreb - Beograd a zpět), jen jako Aeelmt. Během výroby se, po dohodě s ÖBB a DB, rozšířila síť vlaků EC i do Jugoslávie. Vozy byly nasazeny na EC Mimara Zagreb - München (- Berlin). Proto byly všechny slovinské (a některé chorvatské) vozy administrativně přeznačeny na Beelmt beze změny interiéru (2+1).
Dále je v roce 1998 SŽ přeznačili zpět na Aeelmt a v roce 2005 na současné ABeelmt.
Našli jste chybu?
6.8.2015
WReelmt 61 79 87-90 000 1991 [1] 1
  200 km/h  
30
Vozy byly původně objednány ŽG Ljubljana a ŽTP Zagreb pro vlak Sava Express (Ljubljana - Zagreb - Beograd a zpět). Vyrobeny tři vozy. Zbylé dva vozy připadly tehdejšímu ŽTP Zagreb (současné HŽ PP).
Našli jste chybu?
6.8.2015

nahoru
TVT Boris Kidrič Maribor, pro SŽ 1994 - 2009 (rekonstrukce vozů GOŠA), UIC-Y
 
Al 51 79 19-00 002 1968 1994 <1> 1
  120 km/h  
54
V roce 1994 byl rekonstruován jeden vůz pro Pohorje Express (Maribor - Koper a zpět). Přečalouněné sedačky, renovace interiéru, posuvné dveře, ...
Našli jste chybu?
12.5.2014
Bl 51 79 20-70 001 ... 004 1994 <4> 4
  160 km/h  
60
V roce 1994 byly rekonstruovány čtyři vozy pro Pohorje Express (Maribor - Koper a zpět). Přečalouněné sedačky, renovace interiéru, posuvné dveře, ...
Našli jste chybu?
12.5.2014
WRl 50 79 88-00 001 1994 <1> 1
  120 km/h  
32
V roce 1994 byl rekonstruován jeden vůz Bl pro Pohorje Express (Maribor - Koper a zpět). Přečalouněné sedačky, renovace interiéru, posuvné dveře, ...
Našli jste chybu?
12.5.2014
ABeelm 61 79 39-70 000 ... 001 1979 2000 <2> 2
  160 km/h  
24+30
Rekonstrukce z vozů ABl.
Na vozech je v označení chybně uvedeno písmeno "m" určené vozům delším než 24,5m.
Našli jste chybu?
12.5.2014
Beelm 61 79 20-70 000 ... 004 1970 2000 <5> 5

  160 km/h  
60
Rekonstrukce z vozů Bl.
Na vozech je v označení chybně uvedeno písmeno "m" určené vozům delším než 24,5m.
Našli jste chybu?
12.5.2014
WRl 51 79 85-70 101 2009 <1> 1
  160 km/h  
35
Rekonstrukce z vozu Bl.
Našli jste chybu?
12.5.2014


Poslední aktualizace: 28.12.2016

Kompletace dat: Martin Zedník, dále přispěl Tomaž Vatovec, jemuž patří velké poděkování.

Všechny údaje jsou bez záruky. Proto je jakékoliv upřesnění a doplnění s díky vítáno. Informace buďto na webový mail nebo erdc(zavináč)centrum(tečka)cz.

Poznámka k inventárním číslům: u bývalých Jugoslávských železnic (JŽ) určovala první číslice z inventárního čísla příslušnost k oblastnímu ředitelství. Současným SŽ odpovídají číselné řady 0XX a 1XX - ŽG Ljubljana. Podrobněji na stránce Označovaní vozů ŽS.

Zdroje:
GOŠA
Miniaturna železnica
Vlaki
Željeznice
Male željeznice
• vlastní pozorování