vagonWEB

Železniční osobní vozy

Hlavní strana » Popisy » Osobní vozy PKPIC

Osobní vozy PKPIC

Vozy standardu UIC-Z

Historie výroby osobních vozů délky 26,4 m se v Polsku začíná psát už v roce 1979, kdyby byly v Pafawagu Wrocław vyrobeny první dva prototypy vozů podle standardu UIC 567-2, více známým jako UIC-Z2. Zároveň to byly první vozy této kategorie vyrobené v tehdejším východním bloku. Prototypy však nebyly příliš úspěšné a pro nezájem PKP byl vývoj přerušen. Navázáno bylo až o téměř 10 let později, kdy PKP potřebovaly moderní vozy pro vlaky směřující do západní Evropy. V roce 1988 byly vyrobeny další prototypy, ale již od výrobce H. Cegielski - FPS Poznań. Akutní potřeba moderních vozů na přelomu 80. a 90. let pak byla řešena nákupem vozů z německých vagónek Bautzen a Görlitz. Počátkem 90. let byla zahájena sériová výroba vozů UIC-Z2 a později i UIC-Z1 v již zmíněném podniku H. Cegielski - FPS Poznań, který se tak stal jejich téměř výhradním dodavatelem pro PKP.

Přehled je uspořádán podle původních skupin, ve kterých byly vozy dodány (tzn. například vozy 155A a 170A jsou zahrnuty do původní skupiny Görlitz 1990). V přehledu jsou uvedeny všechny vozy délky 26,4 m (vyjma patrových), které jsou nebo byly v provozu u PKP Intercity, resp. u předchůdce PKP.

Waggonbau Görlitz 1990, modernizace 2006 - 2015, UIC - Z2
Waggonbau Bautzen 1989 - 1991, modernizace 2005 - 2010, UIC - Z2
H. Cegielski - FPS Poznań 1988 - 1994, modernizace 2003 - 2016, UIC - Z2
H. Cegielski - FPS Poznań 1994 - 1996, UIC - Z2
ABB Henschel + H. Cegielski FPS Poznań 1996 - 1997, UIC - Z1
H. Cegielski - FPS Poznań 1998 - 2005, UIC - Z1
H. Cegielski - FPS Poznań 2009 - 2014, UIC - Z1
Seřazení:
• Podle skupin
Podle tříd
Podle abecedy
Tabulkové zobrazení

Zobrazení:
• Jen provozní řady
Včetně vyřazených
Jen vyřazené

nahoru
Waggonbau Görlitz 1990, modernizace 2006 - 2015, UIC - Z2
První série vozů k sezení UIC - Z2 byla PKP dodána v roce 1990. Jednalo se o 70 vozů 2. třídy Bdmnu 51 51 21-70 000 ... 069 z Waggonbau Görlitz. Od roku 2006 vozy prochází různými modernizacemi a rekonstrukcemi.
 
Brdmnu 51 51 84-70 000 ... 002 1990 2002 <3> 0 * XB-row
Waggonbau Görlitz PESA Bydgoszcz   160 km/h  
80 10
Úprava 3 vozů Bdmnu (XB) v PESA Bydgoszcz - místo jednoho kupé a wc vytvořen prostor pro přepravu 10 jízdních kol. U těchto vozů až do konce provozu (cca 2010) zůstaly původní 8 místné oddíly. V roce 2012 byly dva vozy rekonstruovány na B10bmnouz (XBNMg2-FPS).
Poznámka: vůz 000 po úpravě krátce jezdil s původním číslem a řadou BDdmnu.
* Poslední existující vůz je odstaven.
Našli jste chybu?
21.9.2015
B11mnouz 61 51 21-70 000 ... 069 1990 2006 <5>
<7>
5
7
XB-FPS
XBMg-FPS

Waggonbau Görlitz H. Cegielski FPS   160 km/h  
66
Modernizace 12 vozů ze 70 kusové série Bdmnu (XB) v H. Cegielski FPS - dosazení klimatizace, mag. kolejnicové brzdy (pouze u vozů XBMg-FPS), uzavřený systém wc, nová elektrická výzbroj, renovace interiéru.
Našli jste chybu?
21.9.2015
B10bmnouz 61 51 20-71 105 ... 108
130 ... 132
134 ... 139
1990 2006
2009
2011-2012
<4>
<3>
<6>
4
3
6
XBN-FPS
XBNMg2-FPS
XBNMg2-FPS


Waggonbau Görlitz H. Cegielski FPS   160 km/h  
54+2 2
Modernizace 13 vozů ze 70 kusové série Bdmnu (XB), resp. Brdmnu (XB-row) v H. Cegielski FPS - dosazení klimatizace, mag. kolejnicové brzdy (pouze u vozů XBNMg2-FPS), uzavřený systém wc, renovace interiéru a jeho úprava pro převoz vozíčkářů (dva oddíly a přilehlé wc odstraněno, místo něj rozšířené wc a rozšířený oddíl pro vozíčkáře).
Našli jste chybu?
21.9.2015
B11mnouz 61 51 21-70 003 ... 067 1990 2015 <35*> ? 170A
Waggonbau Görlitz PESA Bydgoszcz + ZNTK Mińsk Mazowiecki   160 km/h  
66
Modernizace 35 původních vozů Bdmnu (XB) v rámci zakázky na modernizaci 150 vozů pro vlaky Przemyśl - Szczecin.
* Cílový stav, modernizace probíhá v současné době.
Našli jste chybu?
21.9.2015
BR4mnouz 61 51 85-71 000 ... 002 1990 2007-2009 <3> 3 155A
Waggonbau Görlitz   160 km/h  
24
Rekonstrukce z Bdmnu (XB). V každé z opraven PESA Bydgoszcz, NEWAG Nowy Sącz a ZNTK Mińsk Mazowiecki byl vzorově rekonstruován jeden vůz, tudíž se v některých ohledech navzájem liší (design interiéru, zejména barové části, použité komponenty, uspořádání oken a podobně).
Našli jste chybu?
21.9.2015

nahoru
Waggonbau Bautzen 1989 - 1991, modernizace 2005 - 2010, UIC - Z2
Další vozy standardu UIC-Z2 byly dodány z Waggonbau Bautzen. Nejprve 17 jídelních vozů WRdmnu už v roce 1989, poté v roce 1991 následovalo 30 vozů 1. třídy Admnu a 40 vozů 2. třídy Bdmnu. Všechny provozní vozy již byly modernizovány.
 
A9mnouz 61 51 19-70 210 ... 239 1990-91 2006-07
2006-09
<5>
<18>
5
18
Z2A
Z2AMg-FPS

  160 km/h  
54 *
Modernizace 23 vozů ze 30 kusové série Admnu (Z2A) v NEWAG Nowy Sącz (5 vozů, označeny jako Z2A) a H. Cegielski FPS (17 vozů, Z2AMg-FPS) - dosazení klimatizace, mag. kolejnicové brzdy, uzavřený systém wc, nová elektrická výzbroj, renovace interiéru atd. Modernizace byla prováděna v několika sériích a vozy se v některých detailech navzájem liší, např. vůz 191 nemá mag. brzdu (Z2A-FPS).
* WiFi dosazováno od roku 2014.
Našli jste chybu?
29.1.2015
A9emnouz 61 51 19-70 210 ... 239 * 1990-91 2006 <5> 5 Z2ABCMg-FPS
  160 km/h  
12+36
Modernizace 5 vozů ze 30 kusové série Admnu (Z2A) v H. Cegielski FPS - dosazení klimatizace, mag. kolejnicové brzdy, uzavřený systém wc, nová elektrická výzbroj, renovace interiéru atd. Tři oddíly jsou upraveny jako čtyřmístné - Business class. V roce 2014 dosazeno WiFi.
* jedná se o vozy 210, 212, 214, 217 a 232.
Našli jste chybu?
29.1.2015
B11mnouz 61 51 21-70 070 ... 109 1991 2006-10 <35> 35 Z2B
  160 km/h  
66 *
Modernizace 35 vozů ze 40 kusové série Bdmnu (Z2B) v NEWAG Nowy Sącz - dosazení klimatizace, mag. kolejnicové brzdy, nová elektrická výzbroj, renovace interiéru atd. Modernizace byla prováděna v několika sériích a vozy se v některých detailech navzájem liší.
* u 10 vozů je oddíl č. 11 vybaven pultem pro přebalování batolat, pouze 4 místa k sezení
Našli jste chybu?
18.1.2014
WRmnou
WRmnouz
51 51 88-70
61 51 88-70
178, 180, 181
182 ... 196
1989 2005
2006-10
3
13



  160 km/h  
39 * *
Modernizace 16 vozů ze 17 kusové série WRdmnu 51 51 88-80 020 ... 036 v NEWAG Nowy Sącz. Po modernizaci byla změněna inventární čísla, přičemž 179, 184 a 185 je vynecháno.
* vozy 178, 180 a 181 mají 38 míst, bez klimatizace, polospuštěcí okna, původní dveře
* vozy 182 a 183 mají 48 míst, klimatizaci, polospouštěcí okna, původní dveře
* vozy 184 - 196 mají 39 míst, klimatizaci, výklopná okna, předsuvné dveře RAWAG
Našli jste chybu?
18.1.2014

nahoru
H. Cegielski - FPS Poznań 1988 - 1994, modernizace 2003 - 2016, UIC - Z2
V roce 1988 vyrobil H. Cegielski - FPS Poznań dva prototypy lehátkových vozů 134Aa odpovídající standardu UIC-Z2. V roce 1991 následovalo dalších 6 prototypů - po dvou vozech Admnu 139A, Bdmnu 136A a Bcdmnu 134Ab. V letech 1992 - 1994 pak probíhala sériová výroba všech tří řad, staly se tak prvními sériově vyráběnými vozy UIC-Z2 v Polsku. Po roce 2005 byla většina vozů modernizována. V roce 2003 byly 4 vozy přestavěny na lůžkové vozy WLAB10bmnouz 306Ab.
 
A9mnouz 61 51 19-70 240 ... 256 1991, 1993 2007-09 <12>
<3>
<2>
12
3
2
139A-Op M7
139A-Op M8
139A-Op M9



H. Cegielski - FPS Tabor Szynowy Opole   160 km/h  
54 *
Modernizace všech 17 vozů Admnu 139A (H. Cegielski - FPS 1991, 1993) v Tabor Szynowy Opole. První modernizace proběhla v letech 2005-07 u 15 vozů v rámci revizní opravy (dosazení klimatizace, uzavřené wc, nová okna) a to ve 2 odlišných provedeních (12 + 3 vozy). Další modernizace v letech 2007-09 ve 3 různých provedeních (12 + 3 již dříve modernizované vozy + zbylé 2 vozy ještě nemodernizované).
Podvozky MD 523.
* WiFi dosazováno od roku 2014
Našli jste chybu?
29.1.2015
B11mnouz 61 51 21-70 110 ... 153 1991-1994 2005-2006
2008
2008
2008
2007-2008
<24>
<7>
<6>
<7>
<12>
?
7
6
7
12
136A-IC1, IC2
136A-IC3
136A-IC4
136A-IC5
136A-IC6


H. Cegielski - FPS H. Cegielski - FPS   160 km/h  
66 *
Modernizace 32 vozů ze 44 kusové série Bdmnu (136A) v H. Cegielski - FPS Poznań v několika sériích.
136A-IC1: modernizace 10 vozů v rámci revizních oprav - dosazení klimatizace, okna v hliníkových rámech; 7 vozů bylo později modernizováno na 136A-IC5, zbylé 3 jsou pravděpodobně odstaveny.
136A-IC2: modernizace 14 vozů v rámci revizních oprav - dosazení klimatizace, lepená okna; 12 vozů bylo později modernizováno na 136A-IC6, zbylé 2 vozy jsou pravděpodobně odstaveny.
136A-IC3: modernizace 7 vozů v rámci hlavní opravy - dosazení klimatizace, lepená okna, zásuvky 230 V.
136A-IC4: modernizace 6 vozů v rámci hlavní opravy - dosazení klimatizace, lepená okna, zásuvky 230 V.
136A-IC5: opětovná modernizace 7 vozů 136A-IC1 v rámci hlavní opravy - navíc dosazeny zásuvky 230 V.
136A-IC6: opětovná modernizace 12 vozů 136A-IC2 v rámci hlavní opravy - navíc dosazeny zásuvky 230 V.
* zásuvky 230 V nejsou ve verzích 136A-IC1 a 136A-IC2.
Našli jste chybu?
18.1.2014
B11mnouz ?? 51 21-70 177 ... 184 1991-1994 2015 <8> ? 171A
H. Cegielski - FPS PESA Bydgoszcz + ZNTK Mińsk Mazowiecki   160 km/h  
66
Modernizace 8 původních vozů B11mnouz (136A) v rámci zakázky na modernizaci 150 vozů pro vlaky Przemyśl - Szczecin.
Našli jste chybu?
21.9.2015
Bc10mnouz 61 51 50-70 001 ... 011 1991-1992 2007 <10> 10 134AbMg
H. Cegielski - FPS NEWAG Nowy Sącz   160 km/h  
60
Modernizace 10 vozů ze 12 kusové série Bcdmnu 134Ab v NEWAG Nowy Sącz - dosazení klimatizace, uzavřený systém wc, nová elektrická výzbroj, mag. kolejnicová brzda, renovace interiéru atd.
Podvozky MD 523.
Našli jste chybu?
18.1.2014
Bc10mnouz 61 51 50-90 001 1988 2011 <1> 1 134Ac
H. Cegielski - FPS NEWAG Nowy Sącz   200 km/h  
60
Modernizace jednoho ze dvou prototypů z roku 1988 v NEWAG Nowy Sącz - nové podvozky 70RSTb, nová elektrická výzbroj, dosazení klimatizace, kompletní renovace interiéru.
Našli jste chybu?
18.1.2014
Bc10mnouz 61 51 50-70 000, 004 1991 2016 <2> 2 172A
H. Cegielski - FPS PESA Bydgoszcz + ZNTK Mińsk Mazowiecki    
60
Modernizace 2 původních vozů Bc10mnouz (134A) v rámci zakázky na modernizaci 150 vozů pro vlaky Przemyśl - Szczecin.
Našli jste chybu?
12.6.2016
WLAB10bmnouz 69 51 70-80 397 ... 400 1993 2003 <4> 4 306Ab
H. Cegielski - FPS PESA Bydgoszcz   160 km/h  
4+24* 1 *
Rekonstrukce z Bdmnu (136A) v PESA Bydgoszcz.
* Ve voze jsou dva dvoulůžkové oddíly (č. 6 a 7, Business class), 7 třímístných oddílů (č. 2 - 5, 8 - 10) a jeden třímístný oddíl přizpůsobený pro vozíčkáře (č. 1). Oddíly Business class jsou navíc vybaveny přehrávačem DVD s 15" plazmovou obrazovkou a vlastním WC. Dále ve všech oddílech je pomocí sluchátek umožněn poslech hudby z pěti kanálů ovládaných z oddílu průvodce vozu.
Vozy jsou vybaveny podvozky SUW 2000 s měnitelným rozchodem 1435 / 1520 mm.
Našli jste chybu?
18.1.2014

nahoru
H. Cegielski - FPS Poznań 1994 - 1996, UIC - Z2
Od roku 1994 byly PKP dodávány klimatizované vozy. H. Cegielski - FPS Poznań v letech 1994 - 1996 vyrobil celkem 44 vozů typů 144A, 144Aa, 145A a 145Ab. Většina z nich je dosud v provozu v původním stavu.
 
A9emnouz 61 51 19-70 376 ... 385 1996 [10] 10 145Ab
  160 km/h  
12+36 * **
Podvozky MD 523. 3 oddíly jsou čtyřmístné (tzv. Business class).
* Zásuvky 230 V pouze v business oddílech.
** WiFi dosazováno od roku 2014.
Našli jste chybu?
29.1.2015
A9mnouz 61 51 19-70 260 ... 267 1994 [8] 8 145A
  160 km/h  
54
Podvozky MD 523.
Našli jste chybu?
18.1.2014
B11mnouz 61 56 21-70 154 ... 176 1994-95 [24] 23 144A
  160 km/h  
66
Původní vozy ze 24 kusové dodávky z let 1994-95. Vůz číslo 159 byl v roce 2007 modernizován, viz níže.
Podvozky MD 523.
Našli jste chybu?
18.1.2014
B11mnouz 61 51 20-70 159 1994 2007 <1> 1 144A
  160 km/h  
66
Modernizace 1 vozu Bdmnu (144A) v NEWAG Nowy Sącz - dosazeny zásuvky 230 V, renovace interiéru, původní výklopná okna byla nahrazena polospouštěcími při zachování klimatizace.
Našli jste chybu?
18.1.2014
B10bmnouz 61 56 20-70 633 ... 634 1995 [2] 2 144Aa
  160 km/h  
59 2
Podvozky MD 523.
Našli jste chybu?
18.1.2014

nahoru
ABB Henschel + H. Cegielski FPS Poznań 1996 - 1997, UIC - Z1
Začátkem 90. let uzavřel podnik H. Cegielski smlouvu s ABB Henschel na dodávku technologií pro konstrukci a výrobu vozů pro rychlost 200 km/h (UIC-Z1). Jednou z podmínek kontraktu byl požadavek na odběr 50 vozů tohoto typu pro PKP od ABB Henschel. Tyto vozy byl dodány v letech 1996 - 1997, přičemž některé práce byly prováděny už v H. Cegielski FPS. Vozy jsou v provozu dosud, některé byly upraveny na jiné řady.
 
A9mnouz 61 51 19-90 001 ... 015 1996 [15] 11 Z1A
  200 km/h  
54 *
4 vozy byly v letech 2005 a 2012 přestavěny na jídelní vozy WRmnouz (Z1AWR/406A).
* WiFi dosazováno od roku 2014.
Našli jste chybu?
29.1.2015
B11mnouz 61 51 21-90 001 ... 035 1996-97 [35] 16
12
Z1B


  200 km/h  
66
18 vozů bylo od roku 2001 vyčleněno pro vlaky BWE (Berlin-Warszawa-Expres), 6 z nich bylo v letech 2006-07 upraveno pro vozíčkáře -> B10bmnouz (Z1B).
1 vůz byl v roce 2006 přestavěn na konferenční vůz -> ASdmnu (507A).
Našli jste chybu?
8.12.2015
B10bmnouz 61 51 20-90 040 ... 045 1996-97 2006-07 <6> 6 Z1B
  200 km/h  
56 2
Úprava vozů Bdmnu (Z1B) v NEWAG Nowy Sącz - místo dvou oddílů a přilehlého wc bylo upraveno wc a jeden rozšířený oddíl pro vozíčkáře. Po úpravě vozy obdržely nová inventární čísla.
Našli jste chybu?
18.1.2014
WRmnouz 61 51 88-90 001 ... 002
003 ... 004
1996 2005
2012
<2>
<2>
2
2
406A (Z1AWR)
406A



  200 km/h  
36
Rekonstrukce z Admnu (Z1A) v PESA Bydgoszcz pro vlak EN Jan Kiepura, od roku 2008 jsou nasazovány na jiné vlaky. V roce 2012 byly rekonstruovány další dva vozy. Nyní jsou všechny nasazeny na vlaky Moskva - Nice a Moskva - Paris (v úseku Warszawa - Nice/Paris).
Našli jste chybu?
21.4.2014
ASamnouz 61 51 89-90 001 1996-97 2006 <1> 1 507A
TS Opole   200 km/h  
20
Rekonstrukce z Bdmnu 015 (Z1B) v TS Opole.
Konferenční vůz - konferenční místnost pro 20 osob, barový oddíl, kuchyňka, služební oddíl.
Poznámka: vůz byl původně označen jako Asdmnu, poté Asmnou, Samnouz, nyní ASamnouz.
Našli jste chybu?
1.2.2016

nahoru
H. Cegielski - FPS Poznań 1998 - 2005, UIC - Z1
Další dodávky vozů standardu UIC-Z1 pro PKP pochází opět výhradně od H. Cegielski - FPS Poznań. V letech 1998 - 2005 bylo vyrobeno celkem 77 vozů různých řad. Všechny jsou v provozu dosud, některé z nich byly upraveny na jiné řady.
 
A9emnouz 61 51 19-90 033 ... 034 2000 [2] 2 145Ac
  200 km/h  
36
Všechny oddíly jsou čtyřmístné (tzv. Business class). V roce 2014 dosazeno WiFi.
Podvozky 25ANa1.
Našli jste chybu?
29.1.2015
A9mnopuz 61 51 19-90 016 ... 032
035 ... 041
1997-98
2000,03
[15]
[9]
11
9
152A
152Aa

  200 km/h  
54 *
Vozy 152A mají podvozky MD524, vozy 152Aa podvozky 25ANa.
4 vozy 152A byly v roce 2004 v PESA Bydgoszcz upraveny na sleeperette pro soupravu EN Jan Kiepura -> B8mnopuvz (152Az).
* WiFi dosazováno od roku 2014.
Našli jste chybu?
29.1.2015
B10mnopuz 61 51 20-90 000 ... 009
010 ... 039
1998-1999
1999-2003
[10]
[30]
3
23
154A
154Aa

  200 km/h  
80
Vozy 154A mají podvozky SGP 300-R3/3S, vozy 154Aa podvozky 25ANa, vozy 000 - 032 mají vstupní dveře IFE, 033 - 039 dveře BODE.
Původně vyrobeno 10 vozů 154A, v roce 2001 bylo 6 z nich vyčleněno pro vlaky BWE (Berlin-Warszawa-Expres) a v letech 2006-07 byly do nich (+ do 1 dalšího) dosazeny stojany pro jízdní kola -> B9mnopuvz (154A Row).
Původně vyrobeno 30 vozů 154Aa, v letech 2006-07 byly do 5 z nich doplněny stojany na kola -> B9mnopuvz (154Aa Row).
Našli jste chybu?
18.1.2014
B9mnopuvz 61 51 29-90 001 ... 006
007 ... 012
1998-99
1999-03
2006-07
2006-07
<6>
<6>
4
6
154A(a) Row
154A Row


  200 km/h  
72 8
Dosazení stojanů pro jízdní kola do vozů B10mnopuz 154A - (7 vozů, z nich 6 vyčleněno pro BWE) a 154Aa (5 vozů).
001 ... 006: nátěr PKP Intercity, vůz 001 je typu 154A Row, 002 ... 006 jsou 154Aa Row, v roce 2012 byl ve 2 vozech vytvořen prostor pro děti -> B6mnopuz (154Aa).
007 ... 012: vyčleněno pro vlaky BWE, nátěr BWE, všechny jsou typu 154A Row.
Našli jste chybu?
18.1.2014
B6mnopuz 61 51 84-90 001 ... 002 1999-03 2012 <2> 2 154Aa
  200 km/h  
Úprava dvou vozů B9mnopuvz 154Aa v PESA Bydgoszcz jako "Strefa Małego Podróżnika" - ve střední části vozu vytvořen hrací prostor pro děti, snížení počtu míst k sezení, dosazení LCD panelů.
Našli jste chybu?
18.1.2014
B8mnopuvz 61 51 28-90 000 ... 003 1997-98 2004 <4> 4 152Az
  200 km/h  
45 3
Úprava vozů Adhmnu (152A) v PESA Bydgoszcz jako sleeperette pro vlak EN Jan Kiepura. V letech 2005-06 byly dosazeny 3 držáky na jízdní kola.
Našli jste chybu?
18.1.2014
WLAB10mnouz 61 51 70-90 001 ... 010 2005 [10] 10 305Ad
  200 km/h  
4+24*
* Ve voze jsou dva oddíly 1. třídy (každý pro dvě osoby) a 8 třímístných oddílů 2. třídy.
Oddíly 1. třídy mají samostatné WC a umývárnu se sprchou, navíc jsou vybaveny přehrávačem DVD s LCD monitorem. Dále ve všech oddílech je pomocí sluchátek umožněn poslech hudby ze čtyř kanálů ovládaných z oddílu průvodce vozu.
Našli jste chybu?
18.1.2014
Samnouz 61 51 89-90 002 2000 2007 <1> 1 508A
TS Opole   200 km/h  
+28
Rekonstrukce z prototypového lůžkového vozu řady S (305Ab) v TS Opole.
Konferenční vůz - konferenční místnost pro 28 osob, kuchyňka, oddíl se 4 místy, služební oddíl, podvozky SUW 2000.
Poznámka: vůz byl původně označen jako Asmnou, poté Asmnouz, nyní Samnouz.
Našli jste chybu?
1.2.2016

nahoru
H. Cegielski - FPS Poznań 2009 - 2014, UIC - Z1
V roce 2008 uzavřely PKPIC smlouvu na dodávku 17 nových vozů standardu UIC-Z1 se společností FPS. V roce 2010 byly ze smlouvy vyjmuty 3 vozy 157A. Zbylých 14 vozů (3 × 156A, 3 × 158A a 8 × 159A) bylo dodáno v letech 2009-2012.
V letech 2012-2013 byla vyrobena druhá série 20 vozů (4 × 156A, 2 × 157A, 4 × 158A, 8 × 159A a 2 × 407A) jako "záchranná" výrobní náplň pro FPS a s předpokladem jejich nabídnutí do budoucího výběrového řízení PKPIC. Po vyrobení byly majetkem společnosti Polski Tabor Szynowy až do prosince 2015, kdy byly předány PKPIC. Od roku 2016 jsou zařazovány do provozu.
Mimo to v roce 2012 uzavřely PKPIC s FPS smlouvu na dodávku 25 vozů (4 × 1. třída oddílový vůz 166A/156A, 4 × 1. třída velkoprostor 164A/158A, 9 × 2. třída velkoprostor s prostorem pro 8 jízdních kol 165A/159A, 8 × 2. třída oddílový vůz uzpůsobený pro přepravu vozíčkářů 167A/156A) s dodáním v roce 2014. V průběhu dodávek této série bylo z formálních důvodů změněno tovární označení.
 
A9emnouz 61 51 19-90 045 ... 047
060 ... 063
2011-12
2012-13*
[3]
[4]
3
4
156A
  200 km/h  
12+36
3 oddíly jsou čtyřmístné (tzv. bussiness).
* 4 vozy vyrobené v letech 2012-13 byly do roku 2015 majetkem společnosti Polski Tabor Szynowy, k PKPIC předáno 12/2015.
Našli jste chybu?
1.2.2016
A9mnouz 50 51 19-90 048 ... 051 2013-14 [4] 4 156A (166A)*
  200 km/h  
54
* Dodáno s označením 166A, krátce poté změněno na 156A (tj. totožné jako A9emnouz).
Našli jste chybu?
29.1.2015
A9mnopuz 61 51 19-90
50 51 19-90
61 51 19-90
042 ... 044
052 ... 055
056 ... 059
2009-10
2014
2012-13*
[3]
[4]
[4]
3
4
4
158A
158A (164A)***
158A

  200 km/h  
54 **
* 4 vozy vyrobené v letech 2012-13 byly do roku 2015 majetkem společnosti Polski Tabor Szynowy, k PKPIC předáno 12/2015.
** WiFi dosazováno od roku 2014.
*** Dodáno s označením 164A, krátce poté změněno na 158A.
Našli jste chybu?
1.2.2016
B9bmnouz 61 51 29-90 038 ... 039 2012-13 [2] 2 156A (157Aa)*
  200 km/h  
48 2
Vozy byly od vyrobení až do roku 2015 majetkem společnosti Polski Tabor Szynowy, k PKPIC předáno 12/2015.
* po vyrobení označeno jako 157Aa, v provozu označeno 156A
Našli jste chybu?
1.2.2016
B10bmnouz 50 51 20-90 046 ... 053 2013-14 [8] 8 156A (167A)*
  200 km/h  
56 2
* Dodáno s označením 167A, krátce poté změněno na 156A (tj. totožné jako A9emnouz).
Našli jste chybu?
29.1.2015
B9mnopuz 61 51 29-90 013 ... 020
030 ... 037
2010-12
2012-13*
[8]
[8]
8
8
159A
  200 km/h  
72
* 8 vozů vyrobených v letech 2012-13 bylo do roku 2015 majetkem společnosti Polski Tabor Szynowy, k PKPIC předáno 12/2015.
Našli jste chybu?
1.2.2016
B9mnopuvz 50 51 29-90 021 ... 029 2014 [9] 9
159A (165A)*
  200 km/h  
72 8
* Dodáno s označením 165A, krátce poté změněno na 159A.
Našli jste chybu?
1.2.2016
WRmnouz 61 51 88-90 005 ... 006 2012-13* [2] 2 305Ad (407A)**
  200 km/h  
36
* oba vozy vyrobené v letech 2012-13 byly do roku 2015 majetkem společnosti Polski Tabor Szynowy, k PKPIC předáno 12/2015.
** po vyrobení označeno jako 407A, v provozu značeno jako 305Ad
Našli jste chybu?
1.2.2016


Poslední aktualizace: 12.6.2016

Kompletace dat: Pavel Dvořák. Všechny údaje jsou bez záruky. Proto je jakékoliv upřesnění a doplnění s díky vítáno. Informace prosím zaslat pomocí formuláře pro hlášení chyb nebo na mail vagonweb(zavináč)vagonweb(tečka)cz.

Řadové označení vozů je dle schématu platného od roku 2008 s vyjímkou těch řad, které po roce 2008 nezasahovaly do provozu (nanejvýš minimálně). Po roce 2008 existovalo přechodné období, kdy v označení chyběl číselný index udávající počet oddílů (např. místo B11mnouz bylo vozy označeny Bmnouz). Toto pro vyšší přehlednost není zmíněno v textu, ačkoliv mnoho vozů takové označení obdrželo.

Jako kód vozu je uvedeno jednotné polské typové označení (např. 155A), případně u vozů zahraničního původu je uvedeno přidělené označení (např. Z2B). V některých případech může být na voze uvedeno chybné nebo neúplné typové označení.

Zdroje:
• Andrzej Etmanowicz - články v časopise Świat Kolei
www.wgk.cal.pl
inforail.pl
bautzen.cal.pl
• vlastní pozorování

Autoři nákresů: Krzysztof Dobrzanski, Sebastian, pd.