nahoru |
||||||||||||||
SGP / Jenbacher, 1976 - 1982, UIC Z | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 81 21-90 | 500 ... 604 | 2004 - 2008 | <67> | 47 | 200 km/h | ||||||||
1980 - 1982 | SGP Simmering | |||||||||||||
66 | ||||||||||||||
Vozy původně dodány jako Bmz 51 81 21-70.5 (105 ks). V letech 2004 - 2008 prošlo 67 vozů modernizací (Upgrading-Programm) -> Bmz 61 81 21-90.5. V roce 2017 bylo 14 vozů prodáno dopravci ČD. V roce 2018 bylo 6 vozů prodáno dopravci ČD. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 24.7.2018 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 81 59-90 | 000 ... 059 | 2004 - 2010 | [60] | 26 | 160 km/h | ||||||||
1981 - 1982 | Jenbacher Werke | |||||||||||||
54 | ||||||||||||||
Vozy dodány jako Bcmz 51 81 59-70 V letech 2004 - 2010 prošlo 55 vozů modernizací interiéru (Upgrading-Programm), z toho 38 vozů je vybaveno klimatizací, u 29 vozů je zvýšena rychlost na 200 km/h -> 61 81 59-90. Do 15 vozů byla dosazena klimatizace již v letech 1996 a 1998 (získaná z ABmz 30-70). V roce 2014 bylo prodáno 9 vozů 61 81 59-70 dopravci ČD. V roce 2015 bylo prodáno 12 vozů 51 81 59-70 dopravci RegioJet. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 5.11.2023 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 81 95-70 | 000 ... 014 | 2006 - 2008 | [15] | 3 | 160 km/h | ||||||||
1982 | SGP Simmering | |||||||||||||
Podvozky SGP VS-RIC 75. V letech 2006 - 2008 prošly 4 vozy (002, 003, 006, 010) modernizací (Upgrading-Programm). |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 16.2.2017 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
Rekonstrukce SGP / Jenbacher, UIC Z | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 81 28-91 | 102 ... 114 | 2007 - 2010 | <12> | 7 | 2022 - | 200 km/h | |||||||
1982 | SGP Simmering | |||||||||||||
36+2 | ||||||||||||||
Rekonstrukce z vozů Amz 19-70.1. Podvozky SGP VS-RIC 75. Jeden oddíl a WC upraveno pro vozíčkáře, dále vytvořen prostor pro přepravu jízdních kol. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 5.11.2023 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
SGP / Jenbacher, 1989 - 1993, UIC Z | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
73 81 21-91 | 100 ... 191 | 1989 - 1992 | SGP Graz | [92] | 70 | 200 km/h | |||||||
66 | ||||||||||||||
Výrobce SGP Graz, podvozky SGP 300-R (vozy 100 ... 109 a 150 ... 191), MD 522 (110 ... 149). V letech 2002 - 2009 proběhla modernizace interiéru (Upgrading-Programm). V letech 2021 - 2022 bylo 16 vozů rekonstruováno na Bbcmvz 73 81 59-91.3, dalších 6 bude rekonstruováno v letech 2023 - 2024. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 17.7.2023 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
73 81 29-91 | 000 ... 083 | 1990 - 1993 | * | [84] | 83 | 200 km/h | |||||||
74 | ||||||||||||||
* výrobce Jenbacher Werke (vozy 000 ... 024), SGP Graz (025 ... 056 + sudá čísla 058 ... 082), SGP Simmering (lichá čísla 057 ... 083). Podvozky MD 522 (000 ... 049), SGP 300-R (050 ... 083). V letech 2002 - 2008 proběhla modernizace interiéru (Upgrading-Programm). Vůz 026 byl zrušen v roce 2000 po požáru. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 17.6.2020 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
73 81 59-91 | 100 ... 109 | 1991 | Jenbacher Werke | [10] | 10 | 200 km/h | |||||||
36-54 | ||||||||||||||
Podvozky MD 522. V letech 2004 - 2005 prošlo 5 vozů modernizací interiéru (Upgrading-Programm), zbylých prošlo modernizací v letech 2013 - 2014. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 18.12.2017 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 81 88-90 | 200 ... 215 | 1988 - 1989 | SGP Simmering | [16] | 3 | 200 km/h | |||||||
40 | ||||||||||||||
Podvozky MD 522, vozy 200 ... 207 nejsou vybaveny tlakotěsnými přechodovými návalky. V letech 2005 - 2010 proběhla modernizace interiéru (Upgrading-Programm), vyjma vozu 213. V roce 2011 bylo 5 vozů prodáno dopravci RegioJet. V roce 2014 byly 2 vozy prodány dopravci RegioJet. V roce 2014 byly 4 vozy prodány dopravci ČD. V roce 2017 byly 2 vozy prodány dopravci ČD. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 23.1.2017 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
73 81 88-91 | 300 ... 317 | 1991 | SGP Simmering | [18] | 18 | 200 km/h | |||||||
40 | ||||||||||||||
Podvozky MD 522. V letech 2004 - 2011 proběhla modernizace interiéru (Upgrading-Programm). |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 15.3.2015 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
Rekonstrukce SGP, UIC Z | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
73 81 19-91 | 500 ... 549 | 2006 - 2007 | <40> | 24 | 200 km/h | ||||||||
1989 - 1993 | SGP Simmering | |||||||||||||
46** | ||||||||||||||
Modernizace části série Amz 73 81 19-91.0. Podvozky MD 522 (000 ... 014, 040 ... 049), SGP 300-R (015 ... 039). Po modernizaci původní inv. čísla zvýšena o 500. Po modernizaci byly vozy vybaveny 4 čtyřmístnými oddíly (Businessabteil) a 5 klasickými šestimístnými oddíly. Koncem roku 2014 byla Business kupé přeznačena na 1. třídu. Některé vozy jsou od roku 2015 upravovány na Bmz 73 81 29-91.5. ** 4 čtyřmístné oddíly (dříve Business kupé), 5 šestimístných oddílů V roce 2017 byly 4 vozy prodány dopravci ČD. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 16.12.2019 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
73 81 81-91 | 000 ... 032 | 2003 - 2007 | <32> | 32 | 200 km/h | ||||||||
1990 - 1993 | SGP Simmering | |||||||||||||
26 | ||||||||||||||
Rekonstrukce celé série BDmpsz 73 81 82-91.0. Podvozky MD 522 (000 ... 029), SGP 300-R (030 ... 032). Do roku 2006 bylo řadové označení ADmpsz. Vůz 027 zrušen v roce 2000 po požáru ještě jako BDmpsz 73 81 82-91.0. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 15.3.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
73 81 29-91 | 506 ... 541 | 2015 - | <12> | 12 | 200 km/h | ||||||||
1989 - 1993 | SGP Simmering | |||||||||||||
54 | ||||||||||||||
Úprava a přeznačení vozů série Amz 73 81 19-91.5. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 2.10.2018 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
73 81 29-91 | 107 ... 148 | 2016 | <9> | 9 | 200 km/h | ||||||||
1991 | SGP Simmering | |||||||||||||
76 | ||||||||||||||
Úprava a přeznačení vozů série Ampz 73 81 18-91.2. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 16.2.2017 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
73 81 59-91 | 300 ... 321 | 2021 - 2024 | Molinari / Škoda * | <16> | 16 | 200 km/h | |||||||
1989 - 1992 | SGP Simmering | |||||||||||||
28 2 | ||||||||||||||
Rekonstrukce vozů Bmz 73 81 21-91.1 na multifunkční lehátkový vůz "Comfort-Liegewagen", původně projekt "LUNA" (Liegewagen-Umbau-Nacht). Vůz obsahuje 7 čtyřmístých lehátkových oddílů, jeden dvoumístný lehátkový oddíl přizpůsobený pro přepravu vozíčkářů, služební oddíl a prostor pro přepravu jízdních kol. * Projekt původně zaštiťovala firma Molinari Rail Austria v závodech ÖBB Train Tech Simmering a Molinari Rail System Dessau. Po krachu Molinari Rail Austria a jejím částečném převzetí skupinou Škoda v roce 2023 bude zakázka dokončena pod novou společností Škoda Group Austria, dokončovací práce budou provedeny v závodě Škoda Pars Šumperk (to se týká posledních 6 vozů č. 308, 309, 313, 315, 317, 318). |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.8.2023 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
SGP, 1994 - 2001, "Modularwagen" | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
70 81 20-94 | 000 ... 070 | 1994 - 1995 | SGP Simmering | [59] | 58 | 200 km/h | |||||||
78 | ||||||||||||||
Podvozky SGP 300-R. Vozy 040 ... 058 původně objednány jako 1. třída. V letech 2002 - 2009 proběhla modernizace interiéru (Upgrading-Programm). Vůz 036 byl zrušen v roce 2003 po nehodě ve stanici Braz ze dne 11.8.1995. V roce 2016 bylo 12 vozů upraveno pro přepravu jízdních kol a přeznačeno na řadu Bmpvz 70 81 84-94. Tyto vozy byly koncem roku 2017 opět upraveny na řadu Bmpz 70 81 20-94 a byla jim přidělena nová inventární čísla 059 ... 070. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 29.12.2017 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
73 81 59-91 | 200 ... 219 | 2000 - 2001 | Bombardier Dunakeszi | [20] | 20 | 200 km/h | |||||||
54 | ||||||||||||||
Konstrukce SGP, výroba Bombardier Dunakeszi, podvozky SGP 400-3S/MG. Vůz svými rozměry (šířka skříně, vzdálenost otočných čepů) odpovídá normě UIC - Z, nejedná se o "čistokrevný" Modularwagen. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 9.3.2018 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
Siemens TS Graz / Wien, 2008 - 2014, 2016, "Viaggio Comfort", "ÖBB railjet" | ||||||||||||||
ÖBB v roce 2005 objednalo 23 jednotek, které byly vyrobeny v letech 2008 - 2009. V roce 2007 byla objednávka navýšena o dalších 44 jednotek s dodáním v letech 2010 - 2014. V roce 2010 bylo rozhodnuto, že ÖBB odeberou z finančních důvodů z druhé série pouze 28 jednotek, pro zbylých 16 bylo hledáno jiné využití (aby nemusela být objednávka stornována). V roce 2011 byla uzavřena smlouva o nákupu těchto 7 jednotek s ČD s opcí na dalších 9. ČD se rozhodly tuto opci nevyužít a těchto 9 jednotek nakonec odeberou ÖBB. |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
73 81 80-90 | 701 ... 751 | 2008 - 2014 | Siemens | [51] | 51 | 230 km/h | |||||||
16 11 | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 26.1.2017 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
73 81 80-90 | 752 ... 760 | 2016 | Siemens | [9] | 9 | 230 km/h | |||||||
6+32 | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 16.2.2017 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
73 81 19-90 | 601 ... 651 | 2008 - 2014 | Siemens | [51] | 51 | 230 km/h | |||||||
55 | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 16.1.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
73 81 85-90 | 501 ... 551 652 ... 660 |
2008 - 2014 2016 |
Siemens | [51] [9] |
51 9 |
230 km/h | |||||||
8+2 3 / 14 ** | ||||||||||||||
** od vozu č. 538 je místo barové části s místy pouze ke stání vytvořen jídelní oddíl se 14 místy k sezení. Starší vozy byly takto upraveny do konce roku 2012 | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 5.12.2023 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
73 81 22-90 | 552 ... 560 401 ... 460 301 ... 360 201 ... 260 |
2008 - 2014, 2016 | Siemens | [9] [60] [60] [60] |
9 60 60 60 |
230 km/h | |||||||
80 | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 8.2.2017 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
73 81 84-90 | 101 ... 151 | 2015 - 2017 | <51> | 51 | 230 km/h | ||||||||
2008 - 2014 | Siemens | |||||||||||||
72 5 | ||||||||||||||
Úprava vozů Bmpz 73 81 22-90.1 pro přepravu jízdních kol (5 ks) prováděná v letech 2015 - 2017. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 29.12.2017 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
73 81 84-90 | 152 ... 160 | 2016 | Siemens | [9] | 9 | 230 km/h | |||||||
64+10 7 | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 16.2.2017 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
Siemens Mobility Wien, 2024, "RailJet new generation" | ||||||||||||||
V roce 2020 objednáno 8 jednotek, s dodáním do roku 2024. 22.12.2023 objednáno 19 jednotek, s dodáním do 10/2028. |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
73 81 80-91 | 901 ... 908 | 2024 | Siemens Mobility | [8*] | 230 km/h | ||||||||
70 | ||||||||||||||
* - cílový stav po ukončení dodávek | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.12.2023 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
73 81 22-91 | 801 ... 808 701 ... 708 601 ... 608 501 ... 508 |
2024 | Siemens Mobility | [8*] [8*] [8*] [8*] |
230 km/h | ||||||||
72 | ||||||||||||||
* - cílový stav po ukončení dodávek | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.12.2023 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
73 81 28-91 | 401 ... 408 | 2024 | Siemens Mobility | [8*] | 230 km/h | ||||||||
42 | ||||||||||||||
* - cílový stav po ukončení dodávek | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.12.2023 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
73 81 85-91 | 301 ... 308 | 2024 | Siemens Mobility | [8*] | 230 km/h | ||||||||
* - cílový stav po ukončení dodávek | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.12.2023 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
73 81 19-91 | 201 ... 208 | 2024 | Siemens Mobility | [8*] | 230 km/h | ||||||||
* - cílový stav po ukončení dodávek | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.12.2023 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
73 81 19-91 | 101 ... 108 | 2024 | Siemens Mobility | [8*] | 230 km/h | ||||||||
55 | ||||||||||||||
* - cílový stav po ukončení dodávek | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.12.2023 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
Siemens Mobility Wien, 2023 - 2025, "NightJet new generation" | ||||||||||||||
V roce 2018 objednáno 13 jednotek, dodáno 2023. V roce 2021 objednáno 20 jednotek, s dodáním do roku 2025. |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
73 81 80-91 | 701 ... 733 | 2023 - 2025 | Siemens Mobility | [33*] | 230 km/h | ||||||||
70 | ||||||||||||||
* - cílový stav po ukončení dodávek | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.12.2023 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
73 81 38-91 | 601 ... 633 | 2023 - 2025 | Siemens Mobility | [33*] | 230 km/h | ||||||||
26 2+2 6 | ||||||||||||||
* - cílový stav po ukončení dodávek | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.12.2023 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
73 81 52-91 | 501 ... 533 401 ... 433 301 ... 333 |
2023 - 2025 | Siemens Mobility | [33*] [33*] [33*] |
230 km/h | ||||||||
12 28 | ||||||||||||||
* - cílový stav po ukončení dodávek | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.12.2023 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
73 81 70-91 | 201 ... 233 101 ... 133 |
2023 - 2025 | Siemens Mobility | [33*] [33*] |
230 km/h | ||||||||
2+18 | ||||||||||||||
* - cílový stav po ukončení dodávek | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 20.12.2023 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
Pronajaté vozy od CityNightLine | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 81 76-94 | 215 ... 219 | 1995 | SGP Graz, Talbot | 4 | 200 km/h | ||||||||
40 | ||||||||||||||
Vozy procházejí od roku 2009 modernizací interiéru (Upgrading-Programm). Horní poschodí - 8 oddílů po 2 lůžkách, dolní poschodí - 8 oddílů po 2 lůžkách, v mezipatře (nad podvozkem) 2 oddíly po 4 lůžkách. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 18.12.2023 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 81 76-94 | 321 ... 325 | 1995 | SGP Graz, Talbot | 5 | 200 km/h | ||||||||
34 | ||||||||||||||
Vozy procházejí od roku 2009 modernizací interiéru (Upgrading-Programm). Max. 34 lůžek, horní poschodí - 4 oddíly "De Luxe" (sprchový kout a WC v oddíle) a jeden klasický oddíl uprostřed, dolní poschodí - 8 oddílů po 2 lůžkách, v mezipatře (nad podvozkem) 2 oddíly po 4 lůžkách. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 18.12.2023 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
Vozy odkoupené od DB v roce 2016 | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 80 72-90 | 001 ... 042 | 2003 - 2005 | Siemens SGP Verkehrstechnik | {42} | 42 | 200 km/h | |||||||
27 9 | ||||||||||||||
Vozy odkoupeny od DB v prosinci 2016. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 18.12.2023 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 80 59-90 | 2001 - 2002 | AW Halberstadt | {15} | 9 | 200 km/h | ||||||||
32-48 | ||||||||||||||
Vozy odkoupeny od DB v prosinci 2016. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 18.12.2023 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
Uerdingen / Jenbacher Werke, 1971 - 1990 | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 81 98-80 51 81 98-70 |
000 ... 009 000 ... 079 |
1971 1982 - 1990 |
Uerdingen Jenbacher Werke |
[10] [80] |
? ? |
160 km/h | |||||||
9 | ||||||||||||||
Vozy 056 a 073 zrušeny (určitě před rokem 2008). V roce 2011 bylo prodáno 6 vozů 98-70 dopravci ČD. V roce 2013 byly prodány 2 vozy 98-70 dopravci ZSSK. V roce 2014 bylo prodáno 7 vozů 98-70 dopravci ČD. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 18.12.2023 |
Poslední aktualizace: 23.1.2024
Kompletace dat: Jiří Pokorný, dalšími informacemi přispěl: strejcekms.
Údaje jsou bez záruky. Uvítáme veškeré upřesnění a doplnění. Vaše připomínky můžete zaslat pomocí formluáře pro hlášení chyb umístěného pod každým vozem nebo na mail pokornyjiri(zavináč)seznam(tečka)cz, děkujeme.
Zdroje:
• Reinthaler, Heless: Reisezugwagen österreichischer Eisenbahnen (Alba 2006)
• www.bahnforum.info
• www.railfaneurope.net
Autoři nákresů: Iván Zoltán, Martin Baier, pd.
Vysvětlivky barevného rozlišení:
Provozované vozy | |
Vyřazené vozy | |
Provozované rekonstruované vozy | |
Vyřazené rekonstruované vozy | |
Provozované převzaté vozy | |
Vyřazené převzaté vozy |