nahoru |
||||||||||||||
GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1964 - 1988, UIC-Y | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 78 59-00 51 78 59-70 |
001 ... 013 | 1984 | [13] | 9? | 120 km/h 160 km/h |
||||||||
54 | ||||||||||||||
Podvozky GOŠA 100 (MD-522). | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 17.12.2022 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 78 71-10 | 001 ... 003 | 1972, 1980 | [20] | 3 | 120 km/h | ||||||||
11-33 | ||||||||||||||
Vozy z roku 1972 dodány a do konce 70.let provozovány KSR. Poté předány ŽTP Zagreb 71-70 200 ... 219. Vozy průběžně dostaly podvozky MD522. V roce 2004 bylo 10 vozů rekonstruováno na WLee 61 78 71-70. Vůz 003 prošel v roce 2008 rekonstrukcí interiéru v TŽV Janko Gredelj a dveře byly chybně natřeny modře. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 11.5.2014 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
Preduzeće šinskih vozila Bratstvo Subotica, pro JŽ 1974, 1977-78 | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 72 97-10 | 200 ... 208? | 1974, 1977-78 | [9?] | 0 | 120 km/h | ||||||||
10 | ||||||||||||||
Vozy vycházely z vozů Laeekss-z určených převážně pro přepravu nových vozidel z automobilek IDA-Opel a Zastava. Po dodání řady DDm přešly vozy do zálohy, nyní všechny existující vozy mimo provoz. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 17.12.2022 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
Mašinska Industrija Niš (licence Jenbacher Werke), pro JŽ 1987 | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 78 98-00 | 006 ... 019? | 1987 | [20] | 0 | 120 km/h | ||||||||
12 | ||||||||||||||
Tento typ si objednalo pouze tehdejší ŽTP Zagreb, pro plánované mezinárodní výkony, jako náhradu vozů DDam. V letech 1999-2000 12 vozů rekonstruováno na MDDlm. Rekonstrukcí neprošly vozy 006, 010, 013-016, 018 a 019, nyní všechny existující vozy mimo provoz. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 17.12.2022 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
GOŠA Smederevska Palanka (licence Siemens), pro JŽ 1991, UIC-Z1 | ||||||||||||||
Další podrobnosti zde. |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 78 39-70 | 011 ... 014 | 2009-10 | [4] | 4 | 160 km/h | ||||||||
1991 | ||||||||||||||
25 + 44 | ||||||||||||||
Vozy byly původně objednány ŽG Ljubljana a ŽTP Zagreb pro vlak Sava Express (Ljubljana - Zagreb - Beograd a zpět), jen jako Aeelmt. Během výroby se, po dohodě s ÖBB a DB, rozšířila síť vlaků EC i do Jugoslávie. Vozy byly nasazeny na EC Mimara Zagreb - München (- Berlin). V letech 2009-2010 byl v TŽV Gredelj u čtyřech původních vozů Aeelmt upraven interiér a u dvou vozů snížena rychlost na 120 km/h, později všechny vozy sjednoceny na 160 km/h. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 78 20-70 | 011 ... 017 | 2009-10 | [7] | 7 | 160 km/h | ||||||||
1991 | ||||||||||||||
80 | ||||||||||||||
Vozy byly původně objednány ŽG Ljubljana a ŽTP Zagreb pro vlak Sava Express (Ljubljana - Zagreb - Beograd a zpět), jen jako Aeelmt. Během výroby se, po dohodě s ÖBB a DB, rozšířila síť vlaků EC i do Jugoslávie. Vozy byly nasazeny na EC Mimara Zagreb - München (- Berlin). Proto byly všechny slovinské a některé chorvatské vozy administrativně přeznačeny na Beelmt beze změny interiéru (2+1). V letech 2009-2010 byl v TŽV Gredelj upraven interiér na uspořádání 2+2 a u dvou vozů snížena rychlost na 120 km/h, později všechny vozy sjednoceny na 160 km/h. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 78 87-70 | 001 ... 002 | 1991 | [2] | 2 | 160 km/h | ||||||||
30 | ||||||||||||||
Vozy byly původně objednány ŽG Ljubljana a ŽTP Zagreb pro vlak Sava Express (Ljubljana - Zagreb - Beograd a zpět). Vyrobeny tři vozy. Zbylý vůz připadly tehdejšímu ŽG Ljubljana (současné SŽ). Původně všechny vozy pro 200 km/h, v letech 2010-2011 u jednoho vozu snížena rychlost na 120 km/h, později oba vozy sjednoceny na 160 km/h. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.8.2015 | |||||||||||||
nahoru |
||||||||||||||
TŽV Janko Gredelj Zagreb, pro JŽ 1985 a HŽ 1991 - 2012 (rekonstrukce vozů GOŠA a MIN), UIC-Y | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 78 10-00 61 78 10-70 |
001 ... 012 | 2003 | <12> | 12 | 120 km/h 160 km/h |
||||||||
54 | ||||||||||||||
Rekonstrukce z vozů Al, ABl a Bl. Původně všechny vozy pro 160 km/h, od roku 2009 u některých vozů snížena rychlost na 120 km/h a přeznačeny na 10-00. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 78 39-00 61 78 39-70 |
001 ... 005 | 2008 | <5> | 5 | 120 km/h 160 km/h |
||||||||
24+30 | ||||||||||||||
Rekonstrukce z vozů ABl. Původně všechny vozy pro 160 km/h, od roku 2009 u některých vozů snížena rychlost na 120 km/h a přeznačeny na 39-00. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 78 20-00 61 78 20-70 |
051 ... 094 | 2004-09 | <44> | 44 | 120 km/h 160 km/h |
||||||||
60 | ||||||||||||||
Rekonstrukce z vozů ABl a Bl. Původně všechny vozy pro 160 km/h, od roku 2009 u některých vozů snížena rychlost na 120 km/h a přeznačeny na 20-00. Plánované vozy 095 a 096 již nebyly dodány. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 78 20-70 | 001 | 1997 | <1> | 1 | 160 km/h | ||||||||
78 | ||||||||||||||
Rekonstrukce z vozů Bl. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 78 20-70 | 002 ... 004 | 2000-2002 | <3> | 3 | 160 km/h | ||||||||
62 | ||||||||||||||
Rekonstrukce z vozů Al/ABl. Vozy chybně označeny intervalem 20-70. Správně by měl být použit interval 29-70, příp. 28-70. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 78 59-70 | 001 ... 007 | 2008 | <7> | 7 | 160 km/h | ||||||||
54 | ||||||||||||||
Rekonstrukce z vozů Bl. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 78 71-70 | 001 ... 010 | 2004 | <10> | 10 | 160 km/h | ||||||||
11-33 | ||||||||||||||
Rekonstrukce z vozů WLl. Vozy 001-005 mají původní střechu, vozy 006-010 mají novou střechu s prolisy. Použit starší typ předsuvných dveří ze zásob nerealizované přestavby vozů Bl pro vlaky vyšší kvality (viz. Bl 29-70 reko 1992-1994). |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 78 88-00 | 001 ... 002 | 2005 | <2> | 2 | 120 km/h | ||||||||
36 | ||||||||||||||
Rekonstrukce z vozů WRl 87-80. První rekonstrukce na WRl 88-80 v letech 1995-96, v roce 2009 byla u vozu 001 přechodně snížena rychlost na 120 km/h a přeznačen na 88-00, později následoval i vůz 002. |
||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 6.8.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 78 27-70 | 001 ... 006 | 2009 | <6> | 6 | 160 km/h | ||||||||
1985-86 | ||||||||||||||
42+10 | ||||||||||||||
Původně Bl 29-70, dva oddíly a prostor přilehlého WC upraveny, jako prostor pro přepravu jízdních kol + 10 sklápěcích sedaček. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 5.4.2016 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 78 28-70 | 001 ... 006 | 2009 | <6> | 6 | 160 km/h | ||||||||
1984-85 | ||||||||||||||
48+10 | ||||||||||||||
Původně Bl 20-70, dva oddíly a prostor přilehlého WC upraveny, jako prostor pro přepravu jízdních kol + 10 sklápěcích sedaček. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 5.4.2016 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 78 21-07 | 001 ... 024 | 2010-2012 | <24> | 24 | 120 km/h | ||||||||
1986-87 | ||||||||||||||
88 | ||||||||||||||
Původně Bt (TVT Boris Kidrič a TŽV Janko Gredelj), v letech 2010-2012 vozy rekonstruovány na Bt 21-00 (předsuvné dveře, interiér, klima, ...) se zachováním původních inventárních čísel. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 5.4.2016 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 78 98-00 | 001 ... 020? | 1999-2000 | <12> | 12? | 120 km/h | ||||||||
1987 | ||||||||||||||
12 | ||||||||||||||
Původně DDm (51 72 98-70 200-219), od roku 2009 postupně snížena rychlost na 120 km/h a přeznačeny na 98-00. Rekonstrukce 12 vozů obsahovala hlavně zakrytování. | ||||||||||||||
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz | 29.7.2014 |
Poslední aktualizace: 17.12.2022
Kompletace dat: Martin Zedník dále přispěli Vedran Kovačić a Željko Matanović a Ivan Stojaković jimž patří velké poděkování.
Všechny údaje jsou bez záruky. Proto je jakékoliv upřesnění a doplnění s díky vítáno. Informace buďto na webový mail nebo mzednik(zavináč)centrum(tečka)cz.
Poznámka k inventárním číslům: u bývalých Jugoslávských železnic (JŽ) určovala první číslice z inventárního čísla příslušnost k oblastnímu ředitelství. Současným HŽ odpovídají číselné řady 2XX a 3XX - ŽTP Zagreb. Podrobněji na stránce Označovaní vozů ŽS.
Zdroje:
• GOŠA
• Željeznice
• Male željeznice
• vlastní pozorování
Vysvětlivky barevného rozlišení:
Provozované vozy | |
Vyřazené vozy | |
Provozované rekonstruované vozy | |
Vyřazené rekonstruované vozy | |
Provozované převzaté vozy | |
Vyřazené převzaté vozy |