vagonWEB
Železniční osobní vozy
 

vagonWEB

Železniční osobní vozy

Hlavní strana » Popisy » HŽ PP - Osobní vozy
cs         ▼
Česky
English
Deutsch
Polski

HŽ PP - Osobní vozy

GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1964 - 1986, UIC - Y
TVT Boris Kidrič Maribor / TŽV Gredelj Zagreb, pro JŽ 1986 - 1987, UIC - Y
TŽV Gredelj Zagreb, pro JŽ 1985 - 1989, UIC - Y
GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1991, UIC - Z1
TVT Boris Kidrič Maribor / TŽV Gredelj Zagreb, pro HŽ 1992 - 1994 (rekonstrukce vozů GOŠA), UIC - Y
TŽV Gredelj Zagreb, pro HŽ 1999 - 2009 (rekonstrukce vozů GOŠA), UIC - Y
 

 

GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1964 - 1986, UIC - Y
   
ABeel  51 78 39-00  200 ... 203  1977       

120 km/h      
24+30
ex Al, později ABl 39-70
   
B, Bl  50 78 20-00
50 78 20-70
51 78 20-00
51 78 20-70 
000 ... 212  1967-85  23
4
38
     





120 km/h
160 km/h
     
60 *
u vozů 20-70 se postupně snižuje max. rychlost na 120 km/h (kvůli menším nárokům na údržbu) a jsou přeznačeny na 20-00
* vozy B 20-00 017 a 019 80 míst k sezení
   
Bee, Beel  51 78 20-70  213 ... 220  1984-85       




160 km/h      
60
   
B, Bl  50 78 29-00
50 78 29-10
50 78 29-70
51 78 29-00
51 78 29-70 
001 ... 118  1968-86  17
2
2
10
13 
     





120 km/h
160 km/h
     
54 *
ex ABl
u vozů 29-70 se postupně snižuje max. rychlost na 120 km/h (kvůli menším nárokům na údržbu) a jsou přeznačeny na 29-00
* 29-10 mají 64 míst
   
Bee  51 78 29-00
51 78 29-70 
204 ... 213  1983  10       
120 km/h
160 km/h
     
54
ex Al
u vozů 29-70 se postupně snižuje max. rychlost na 120 km/h (kvůli menším nárokům na údržbu) a jsou přeznačeny na 29-00
   
Bee  51 78 28-70  001 ... 006  1984-85
reko 2009 
     
160 km/h      
48+10
úpravy z vozů Bl 20-00 - dva oddíly a wc upraveny jako prostor pro přepravu jízdních kol + 10 sklápěcích sedaček
   
Bee  51 78 27-70  001 ... 006  1985-86
reko 2009 
     
160 km/h      
42+10
úpravy z vozů Bl 29-70 - dva oddíly a wc upraveny jako prostor pro přepravu jízdních kol + 10 sklápěcích sedaček
   
Bcl  51 78 59-00
51 78 59-70 
001 ... 011  1984  7
     
120 km/h
160 km/h
     
54
u vozů 59-70 se postupně snižuje max. rychlost na 120 km/h (kvůli menším nárokům na údržbu) a jsou přeznačeny na 59-00
   
WLee  51 78 71-10  001 ... 003  1980       
120 km/h      
11-33
ex WLl
   
ARl  50 78 85-10  003  1968       
120 km/h      
18
   
WRl  51 78 88-80  001 ... 002  1980
reko 1991-92 
     


160 km/h      
27 *
v letech 1991-92 modernizace v TŽV Gredelj
* vůz 002 má 30 míst k sezení
nahoru

TVT Boris Kidrič Maribor / TŽV Gredelj Zagreb, pro JŽ 1986 - 1987, UIC - Y
   
Bt
Beet 
50 78 21-00
50 78 21-07 
001 ... 024  1986-87
reko 2010-.. 
9
15 
     


120 km/h      
88 *
* Btee: modernizace původních vozů Bt (mj. dosazení klimatizace, nové dveře), modernizovány budou všechny vozy
nahoru

TŽV Gredelj Zagreb, pro JŽ 1985 - 1989, UIC - Y
   
Dls  51 78 95-00  001 ... 017  1985       
120 km/h      
v současnosti nejsou turnusovány
   
Post  51 78 00-00  002 ... 004  1987-89       
120 km/h      
Po ukončení dodávek vozů k DR byla vyrobena identická série na zakázku jednotlivých ředitelství odštěpného závodu Preduzeće PTT saobraćaja. Vozy byly přiděleny k příslušným domovským stanicím, dle sídla jednotlivých ředitelství (Ljubljana, Sarajevo a Zagreb).
V současnosti nejsou turnusovány.
   
MDDlm  51 78 98-00
51 78 98-70 
001 ... 020    11
     

120 km/h
160 km/h
     
12
původně všechny vozy 98-70, snížení rychlosti z důvodu nižších nároků na údržbu
nahoru

GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1991, UIC - Z1
   
ABeemt  61 78 39-70  011 ... 014  1991
reko 2009-10 
     
160 km/h      
25 + 44
Vozy byly původně objednány ŽG Ljubljana + ŽTP Zagreb pro vozbu Sava Expresu Ljubljana - Zagreb - Beograd, jen jako Aeelmt 10-90 (významné expresy JŽ - poslovni vozovi - byly sestaveny pouze z vozů 1. třídy a restauračního vozu). Během výroby vznikla dohoda s ÖBB a DB o vozbě EC Mimara Zagreb - München (- Berlin), na který měly být tyto vozy nasazeny. Proto byla část vozů přeznačena na Beelmt, beze změny interiéru (2+1).
V letech 2009-2010 byl v TŽV Gredelj u čtyřech původních vozů Aeelmt upraven interiér a snížena rychlost z 200km/h.
   
Beemt  61 78 20-70  011 ... 017  1991
reko 2009-10 
     
160 km/h      
80
Vozy byly původně objednány ŽG Ljubljana + ŽTP Zagreb pro vozbu Sava Expresu Ljubljana - Zagreb - Beograd, jen jako Aeelmt 10-90 (významné expresy JŽ - poslovni vozovi - byly sestaveny pouze z vozů 1. třídy a restauračního vozu). Během výroby vznikla dohoda s ÖBB a DB o vozbě EC Mimara Zagreb - München (- Berlin), na který měly být tyto vozy nasazeny. Proto byla část vozů přeznačena na Beelmt, beze změny interiéru (2+1).
V letech 2009-2010 byl v TŽV Gredelj upraven interiér na uspořádání 2+2 a snížena rychlost z 200km/h.
   
WReelmt  61 78 87-70  001 ... 002  1991       
200 km/h      
30
vyrobeny tři vozy, vůz 000 připadl SŽ
původně rychlost 200 km/h, v letech 2010-2011 sníženo na 160 km/h
nahoru

TVT Boris Kidrič Maribor / TŽV Gredelj Zagreb, pro HŽ 1992 - 1994 (rekonstrukce vozů GOŠA), UIC - Y
   
Bl  51 78 29-00
51 78 29-70
50 78 29-70 
103 ... 124  reko 1992-94  11
3
     




120 km/h      
54
původně Al (GOŠA 1968-71), v letech 1992-94 rekonstruováno na Al 19-70 (předsuvné dveře, interiér, ...), po dodávkách vozů Aeelt přeznačeny na Bl 29-70, od roku 2009 snížena rychlost na 120 km/h a přeznačeny na 29-00
13 vozů bylo rekostruováno v TVT, 2 vozy (107, 111-7) v TŽV
nahoru

TŽV Gredelj Zagreb, pro HŽ 1999 - 2009 (rekonstrukce vozů GOŠA), UIC - Y
   
Aeelt  61 78 10-70
61 78 10-00 
001 ... 012  reko 2003  7
     

160 km/h
120 km/h
     
54
rekonstrukce z Al, ABl a Bl (GOŠA 1976-77 a 1983)
původně všechny vozy pro 160 km/h, od roku 2009 u některých snížena rychlost na 120 km/h a přeznačeny na 10-00
   
ABee  61 78 39-70
61 78 39-00 
001 ... 005  reko 2008  3
     
160 km/h
120 km/h
     
24+30
rekonstrukce z ABl (GOŠA 1970 a 1984)
původně všechny vozy pro 160 km/h, od roku 2009 u některých snížena rychlost na 120 km/h a přeznačeny na 39-00
   
Bee  61 78 20-70
61 78 20-00 
051 ... 094  reko 2004-09  31
13 
     

160 km/h
120 km/h
     
60
rekonstrukce z ABl a Bl (GOŠA 1976-77 a 1983-84)
původně všechny vozy pro 160 km/h, od roku 2009 u některých snížena rychlost na 120 km/h a přeznačeny na 20-00
vozy 095 a 096 již nebyly dodány
   
Beelt  61 78 20-70  001 ... 004  reko 1997-02       
160 km/h      
62 * *
rekonstrukce z Bl (GOŠA 1976-77)
* prostor pro invalidy pouze vozy 002 a 004; vozy 001 a 003 mají 78 míst
   
Bcee  61 78 59-70  001 ... 007  reko 2008       

160 km/h      
54
rekonstrukce z Bl (GOŠA 1984-85)
   
WLee  61 78 71-70  001 ... 010  reko 2004  10       
160 km/h      
11-33
rekonstrukce z WLl (GOŠA 1980)
   
WRee  61 78 88-70  001 ... 002  reko 2005       

160 km/h      
36
rekonstrukce z WRl 87-80 (GOŠA 1980)
první rekonstrukce na WRl 88-80 v letech 1995-96, v roce 2009 byla u vozu 001 přechodně snížena rychlost na 120 km/h a přeznačen na 88-00
nahoru



Poslední aktualizace 20.8.2011

Kompletace dat: Martin Zedník
Všechny údaje jsou samozřejmě bez záruky. Proto budu za jakékoliv relevantní upřesnění velmi rád. Informace buďto na webový mail, nebo erdc(zavináč)centrum(tečka)cz, nebo na ICQ 305-958-239.

Poznámka k inventárním číslům: u bývalých Jugoslávských železnic (JŽ) určovala první číslice z inventárního čísla příslušnost k oblastnímu ředitelství. Současným HŽ by odpovídaly číslice 2xx a 3xx - ŽTP Zagreb, po vzniku HŽ byly vozy ihned přečíslovány. Podrobněji na stránce Označovaní vozů ŽS.

Zdroje:
Autor nákresů: Iván Zoltán, ivanz(zavináč)freemail(tečka)hu; Łukasz Paduch, lpad(zavináč)wp(tečka)pl; Martin Zedník.


Našli jste chybu?