vagonWEB

Železniční osobní vozy

Hlavní strana » Popisy » Osobní vozy ŽFBH

Osobní vozy ŽFBH

Od 1.1.2014 sjednotila UIC kód pro Bosnu a Hercegovinu na 49, vozy budou postupně přečíslovány.

GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1964 - 1988, UIC-Y
TŽV Janko Gredelj Zagreb, pro JŽ 1970 - 1980, UIC-Y
TŽV Janko Gredelj Zagreb, pro JŽ 1982 - 1983 (rekonstrukce vozů GOŠA), UIC-Y
převzaté vozy od SJ 1997 (AB Svenska Järnvägsverkstäderna/Kockums, 1961 - 1968)
TŽV Gredelj, pro ŽFBH 1999 - 2001 (rekonstrukce vozů GOŠA), UIC-Y, UIC-Z2
Seřazení:
• Podle skupin
Podle tříd
Podle abecedy
Tabulkové zobrazení

nahoru
GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1964 - 1988, UIC-Y
 
A 50 50 19-10 400 ... ? 6
  120 km/h  
54
Některé vozy ex ŽTO Sarajevo původně určené pro vozbu vlaků kategorie BEx (viz poznámka níže).
Našli jste chybu?
1.1.2014
AB 50 50 39-10 400 ... ? 4
  120 km/h  
24+30
Našli jste chybu?
28.4.2013
B 50 50 20-10 400 ... ? 2
  120 km/h  
80
Našli jste chybu?
1.1.2014
Bc 50 50 59-10 400 ... ? 4
  120 km/h  
54
Používají se pouze v denní dopravě.
Našli jste chybu?
11.5.2014
Ds 50 50 95-10 400 ... 411 1967, 1969 [12] 1
  120 km/h  
Upraven k dopravě zaměstnanců v uzlu Sarajevo.
Našli jste chybu?
11.5.2014
Salon 51 50 89-00 400 1984 [1] 0
  120  
10 10
Salónní vůz bývalé Republikové rady Bosny a Hercegoviny, nyní mimo provoz.
Našli jste chybu?
11.5.2014

nahoru
TŽV Janko Gredelj Zagreb, pro JŽ 1970 - 1980, UIC-Y
 
Post-l 50 50 00-10 400 ... 408? 1970-72 0
  120 km/h  
Vozy jsou majetkem společnosti ?JP BH pošta?.
Po ukončení dodávek vozů k DR bylo vyrobeno několik sérií (lišících se v detailech) na zakázku jednotlivých ředitelství odštěpného závodu Preduzeće PTT saobraćaja. Vozy byly přiděleny k příslušným domovským stanicím, dle sídla jednotlivých ředitelství (Ljubljana, Sarajevo, Skopje a Zagreb).
V současnosti mimo provoz.
Našli jste chybu?
29.4.2013

nahoru
TŽV Janko Gredelj Zagreb, pro JŽ 1982 - 1983 (rekonstrukce vozů GOŠA), UIC-Y
 
ARll 50 50 84-10 401 ... 403 1969 1982-83 <3> 1
  120 km/h  
30
Vozy původně určené pro vozbu vlaků kategorie BEx (viz poznámka níže).
Našli jste chybu?
20.5.2014

nahoru
převzaté vozy od SJ 1997 (AB Svenska Järnvägsverkstäderna/Kockums, 1961 - 1968)
 
Aeelt 50 50 10-05 400, 401 1963-68 1986-90 {2} 2
  120 km/h  
12 28
Výrobce AB Svenska Järnvägsverkstäderna, u SJ typ A2.
Našli jste chybu?
11.5.2014
Beelt 50 50 20-05 400 ... 403 1961-67 1985-89 {4} 4
  120 km/h  
24 28
Výrobce Kockums, u SJ typ B5.
Našli jste chybu?
11.5.2014

nahoru
TŽV Gredelj, pro ŽFBH 1999 - 2001 (rekonstrukce vozů GOŠA), UIC-Y, UIC-Z2
 
All 51 50 19-00
51 50 19-70
001 ... 005 1968-70, 1983-84 <5> 5

  120 km/h
160 km/h
 
54
Vozy ex ŽTO Sarajevo původně určené pro vozbu vlaků kategorie BEx (viz poznámka níže).
Některé zbylé vozy poškozené během občanské války byly opraveny jako Al.
Našli jste chybu?
12.5.2014
Blm 51 50 21-10
51 50 21-80
001 ... 005 1989 <5> 5

  120 km/h
160 km/h
 
66
V roce 1989 k ŽTO Sarajevo dodáno celkem 10 vozů Blm pro vlak Mostar-Dalmacija Express (Ploče/Kardeljevo - Stuttgart a zpět). Další podrobnosti zde.
Zbylé vozy poškozené během občanské války nebyly opravovány.
Vozy 003 a 004 mají místo stahovacích oken pouze výklopnou horní část.
Našli jste chybu?
15.5.2014


Poslední aktualizace: 20.5.2014

Kompletace dat: Martin Zedník.

Všechny údaje jsou bez záruky. Proto je jakékoliv upřesnění a doplnění s díky vítáno. Informace buďto na webový mail nebo erdc(zavináč)centrum(tečka)cz.

Poznámka k inventárním číslům: u bývalých Jugoslávských železnic (JŽ) určovala první číslice z inventárního čísla příslušnost k oblastnímu ředitelství. Pro dnešní ŽFBH odpovídá číselná řada 400 - ŽTO Sarajevo. Podrobněji na stránce Označovaní vozů ŽS.

Poznámka k Bosna Expresu: vlaky BEx byly vedeny v GVD 1982/83 až 1991/92 na relacích Sarajevo - Beograd (2 páry) a Sarajevo - Zagreb (1 pár). Bylo dodáno celkem 38 vozů ve dvou sériích. První série 19ks (výroba GOŠA 1968-70, rekonstrukce TŽV Janko Gredelj 1982-83) v červeno-bílém nátěru obsahovala vozy All 19-00 410...424, ARll 84-10 401...403 (vozy měly jen jedno služební kupé a zbytek vozu byl bar s místy k sezení a stání) a WRll 88-00 400. Druhá série také 19ks (výroba GOŠA 1984), ale ve stříbrném nátěru obsahovala vozy All 19-00 425...443. Rekonstrukce byla financována společností EUROFIMA.

Zdroje:
GOŠA
Railserbia
Vozovi
Željeznice
Male željeznice
• vlastní pozorování