vagonWEB

Železniční osobní vozy

Hlavní strana » Popisy » Osobní vozy PKPIC

Osobní vozy PKPIC

Vozy standardu UIC-Y


Přehled je uspořádán nejprve do skupin podle původu vozů a dále podle jednotlivých modernizačních programů (tzn. například vozy 111A jsou zahrnuty do původní skupiny Pafawag/HCP 1969-1992, jejich modernizace jsou pak rozčleněny do jednotlivých "modernizačních skupin"). V přehledu jsou uvedeny pouze vozy, které jsou v provozu u PKP Intercity. Nejsou uvedeny vozy, které byly v provozu pouze u PKP (k PKP Intercity nebyly převzaty).

Pafawag Wroclaw / H. Cegielski Poznań, pro PKP 1969 - 1992, UIC - Y
Waggonbau Görlitz, Waggonbau Bautzen pro PKP 1967 - 1986, UIC - Y
Rekonstrukce a modernizace pro Przewozy regionalne
ZNTK Nowy Sącz / ZNTK Ostrów Wielkopolski / ZNTK Opole (modernizace vozů UIC-Y)
H. Cegielski - FPS Poznań (modernizace vozů UIC-Y)
ZNTK Mińsk Mazowiecki (modernizace vozů UIC-Y)
Newag (modernizace vozů UIC-Y)
PESA Bydgoszcz (rekonstrukce vozů UIC-Y)
PESA Bydgoszcz + ZNTK Mińsk Mazowiecki / H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych / Newag (modernizace 2013)
PESA Bydgoszcz + ZNTK Mińsk Mazowiecki (modernizace 2015-2016)
Seřazení:
• Podle skupin
Podle tříd
Podle abecedy
Tabulkové zobrazení

nahoru
Pafawag Wroclaw / H. Cegielski Poznań, pro PKP 1969 - 1992, UIC - Y
 
A9
A9o
A9ou
A9nou
5x 51 19-x0
5x 51 19-x8
001 ... ? 196x-198x ? 112A


Pafawag / H. Cegielski   120 - 160 km/h  
54
Neúplný přehled vyráběných variant:
112A - ?
112Ad - 64 vozů (1967-1968)
112Af - 66 vozů (1968-1969)
112Ag - 669 vozů (1978-1984)
112Ag-BK - 3 vozy (1981) - prototypové podvozky BKW200 "Opolanin" pro 200 km/h (později povolená rychlost snížena)
112Ah - 15(?) vozů (1980-1985)
112Aj - (1985)
112Ak - (1985)
112Am - (1986-1987)
112Ap - (1989)
112Ar - (1988-1989)
112Az - vozy přeznačené na 2. třídu

Mnoho vozů prošlo a prochází různými druhy rekonstrukcí a modernizací.
Část vozů byla přeznačena na 2. třídu -> A9y, A9oy, A9ouy, A9nouy
Našli jste chybu?
7.10.2017
A9nou 57 51 19-78 13x ... 16x 1990 [60] ? 140A
H. Cegielski   160 km/h  
54
V roce 1990 byla vyrobena poslední série 60 vozů 1. třídy standardu UIC-Y, vozy byly označeny jako typ 140A. Část z nich byla modernizována, minimálně 2 jsou zrušeny.
Podvozky 4ANc.
Našli jste chybu?
20.4.2014
B10
B10o
B10ou
B10nou
5x 51 20-x0
5x 51 20-x1
5x 51 20-x8
001 ... ? 1967-1989 ? 111A


Pafawag / H. Cegielski   120 - 160 km/h  
80
V různých modifikacích bylo vyrobeno celkem 2825 vozů (pravděpodobně včetně exportu), následuje neúplný přehled vyráběných variant:
111A - topení parní a elektrické odporové; 215 vozů (1967-1971; Pafawag)
111Aa - topení elektrické teplovzdušné dvoukanálové
111Ab - topení parní a elektrické odporové; 213 vozů (1971-1972; Pafawag)
111Ac - 301 vozů (1973-1975; Pafawag)
111Ad - topení parní a elektrické odporové
111Af - toepní elektrické teplovzdušné dvoukanálové
111Ag - topení parní a elektrické odporové
111Ah - 538 vozů (1979-1986; Pafawag)
111Ak - podvozky GP200 (zkušební vůz z roku 1979)
111Al - podvozky 11AN (zkušební vůz z roku 1983)
111Ap - topení parní a elektrické odporové; 236 vozů (1982-1985, 1989; HCP)
111Ap-N - úprava jednoho vozu 111Ap pro přepravu invalidů - dva oddíly a wc upraveno pro vozíčkáře; 1 vůz (199x; ZNTK Nowy Sącz)
111Ar - topení el. teplovzdušné, podvozky 4ANhe-6 s kotoučovými brzdami, modernizace v 90. letech; 10(?) vozů (1985-1986; Pafawag)
111As - topení parní a elektrické odporové; 196 vozů (1983-1985; HCP)
111At - podvozky 4ANhe-6 s kotoučovými brzdami, v 90. letech modernizováno a přeznačeno na 111Ar; 3(?) vozy (1985-1986; Pafawag)
111Au - topení elektrické odporové; 125 vozů (1984-1986; HCP)
111Aw - topení elektrické teplovzdušné; 360 vozů (1986-1988; HCP)
111Ax - topení elektrické teplovzdušné a parní; 30 vozů (1989; HCP)
111Ay - topení elektrické teplovzdušné; 90 vozů (1988-1989; HCP)

Mnoho vozů prošlo a prochází různými druhy rekonstrukcí a modernizací.
Našli jste chybu?
23.2.2015
B10nou 57 51 20-78 3xx ... 32x
39x ... 43x
1990-92 [200] ? 141A
H. Cegielski   160 km/h  
80
V letech 1990-1992 byla vyrobena poslední série 200 vozů 2. třídy standardu UIC-Y, vozy byly označeny jako typ 141A. Část z nich byla modernizována.
Podvozky 4ANc.
Našli jste chybu?
20.4.2014
B9ouv
B9nouv
50 51 29-00
50 51 29-08
51 51 29-70
001 ... ? 199x ? 111A ?
Pafawag / H. Cegielski    
72
úprava z vozů Bdnu (111A) - jeden oddíl je upraven pro přepravu jízdních kol
Našli jste chybu?
20.4.2014
BD4osuv 50 51 82-08
50 51 82-78
0xx 1981-1982 10 ? 609Ar
H. Cegielski   120 km/h
160 km/h
 
32
Původně vyrobeno 100 vozů se služebním a zavazadlovým oddílem BDdsu (609A), v 90. letech byl u některých vozů služební oddíl a přilehlé wc zrušeno, zavazadlový oddíl byl upraven pro přepravu jízdních kol - přeznačeno na BDrdsu (609Ar), později BD4osuv. Některé vozy mají odstraněné horní části příčných stěn mezi oddíly (pro dohled cestujících na uložená kola), zavazadlové dveře jsou většinou uzamčeny (jízdní kola se nakládají krajními dveřmi).
Našli jste chybu?
22.2.2015
Bc9, Bc9o, Bc9ou 50 51 59-00
50 51 59-10
51 51 59-70
001 ... 375 ? 1969-77 [375] ? 110Aa, 110Ab, 110Ac
H. Cegielski   160 km/h  
54
V letech 1969 (prototyp), 1971-73 a 1976-77 bylo vyrobeno celkem 375 lehátkových vozů ve třech variantách:
110Aa, 110Ac - vyrobeno 135 + 200 vozů s určením pro vnitrostátní a mezistátní spoje na rozchodu 1435 mm, obě verze se liší jen v detailech.
110Ab - vyrobeno 40 vozů s určením pro vlaky do SSSR - výměnné podvozky, nezávislé topení, jednokřídlé čelní dveře. Žádné vozy 110Ab již nejsou v provozu.
V 90. letech byly na 3 vozy 110Ab dosazeny podvozky 25AN/S (SUW 2000) s měnitelným rozchodem 1435/1520 mm -> Bc 59 51 59-18 000 ... 002 pro nasazení na vlacích Warszawa - Vilnius. Odstaveny po roce cca 2005.
Po roce 2002 bylo 30 vozů rekonstruováno na B9nopuvz (111Arow).
Našli jste chybu?
20.4.2014
WRo, WRou 51 51 88-70
51 51 88-78
50 51 88-30
50 51 88-38
50 51 88-00
50 51 88-08
001 ... ? 1972, 1974-76 199x <231> 0 ? 113A


H. Cegielski   160 km/h
140 km/h
120 km/h
 
14
Původně vyrobeny jako vozy 2. třídy s barovým oddílem BJwxz 85-80 (prototyp BJwxz 85-88), v 90. letech prošly všechny v té době provozované vozy rekonstrukcí na jídelní vozy a to v několika různých provedeních - klasický jídelní vůz, barový vůz pouze s místy ke stání, barový vůz s video oddílem. U některých vozů byly použity komponenty z rušených jídelních vozů typu Goša 76. Rozsáhlejší modernizací v 90. letech prošly 4 vozy na WRbdu (113A-Lux), mj. dosazení podvozků 25AN.
Při rozdělení PKP na přelomu let 1998/99 bylo 129 vozů přiděleno PKPIC, 10 vozů PKPPR.
V letech 2014-2015 bylo 20 vozů modernizováno na WRnouz 207 ... 226 (113Aa).
Zbylé vozy pravděpodobně vyřazeny do konce roku 2016.
Našli jste chybu?
7.10.2017

nahoru
Waggonbau Görlitz, Waggonbau Bautzen pro PKP 1967 - 1986, UIC - Y
V letech 1967 - 1985 byly z východoněmeckých vagónek v Görlitz a Bautzen dodávány vozy 2. třídy k sezení a lůžkové vozy.
 
B10ou 50 51 20-00
50 51 20-08
50 51 20-70
0xx
6xx
7xx
1978 [50] ~7 Görl78
(YB)
Waggonbau Görlitz   120-160 km/h  
80
Po dodání označeno Bwxzd 51 51 20-80 700 ... 749.
Vozy prošly v 90. letech v ZNTK Opole opravou, při které bylo mimo jiné odebráno teplovzdušné topení a dosazeno elektrické odporové.
Našli jste chybu?
14.10.2017
B10nou 51 51 20-70
51 51 20-71
9xx ... 999
001 ... 0xx
1984-85 [100] 85 ? YB


Waggonbau Bautzen   160 km/h  
80
PKP bylo dodáno celkem 100 vozů, dříve označeny intervalem 20-81.
Některé vozy vlastní PREG.
Našli jste chybu?
6.2.2015
WLAB10o, WLAB10ou ?
58 51 70-10
52 51 70-80
52 51 70-80
52 51 70-80
? ... ?
? ... ?
000 ... 049
050 ... 129
200 ... 299
1967
1975
1977
1979
1981
[50]
[30]
[50]
[80]
[100]
0
0?
?
?
?
WL Görl67
WL Görl75
WL Görl77
WL Görl79
WL Görl81
Waggonbau Görlitz   120 km/h
160 km/h
 
10-30
Některé vozy jsou modernizovány na WLAB10ouz.
Poznámka: přiřazení inventárních čísel k jednotlivým ročníkům odpovídá stavu po dodání, v průběhu dalších let se mohlo změnit.
Našli jste chybu?
6.2.2015
WLAB10o, WLAB10ou 52 51 70-80 3xx, 4xx 1986 [?] ? WL Bautz86
Waggonbau Bautzen   160 km/h  
10-30
Některé vozy jsou modernizovány na WLAB10ouz.
V 90. letech byly na 3 vozy dosazeny podvozky 25AN/S (SUW 2000) s měnitelným rozchodem 1435/1520 mm -> WLABd 59 51 70-18 000 ... 002 pro nasazení na vlacích Warszawa - Vilnius. Po roce cca 2005 odstaveny z provozu (poznámka: jeden z vozů s podvozky 25AN/S mohl být i typu Görlitz79).
Našli jste chybu?
6.2.2015

nahoru
Rekonstrukce a modernizace pro Przewozy regionalne
Spolu s převzetím vozby meziregionálních rychlíků od 1.12.2008 převzaly PKP Intercity od PKP Przewozy Regionalne také část vozového parku - celkem 1908 vozů. Kromě starých vozů byly předány i prakticky všechny rekonstruované a modernizované vozy, které PKPPR v té době vlastnily. Konkrétně 24 kombinovaných vozů 1. a 2. třídy a všech 81 vozů modernizovaných v rámci programu SPOT (Sektorowy Program Operacyjny - Transport).
 
AB9nou 51 51 39-70
50 51 39-78
001 ... 018
001 ... 006
2003-04 <18>
<6>
?
?
112At


  160 km/h  
24+40
Rekonstrukce z vozů Adnu (112Am a 112Ar) v HCP pro PKPPR -> ABdnu, v roce 2008 označeno jako A4B5nou, koncem roku 2008 všechny vozy předány PKPIC a přeznačeny AB9nou.
Poznámka: některé vozy jsou fyzicky označeny původním typem 112Am (vícenapěťové, režim 51) nebo 112Ar (jednonapěťové, režim 50).
Našli jste chybu?
22.2.2015
A9nou 51 51 19-70
50 51 19-78
685 ... 688
207
2006-07 <5> 112A-2
  160 km/h  
54
Modernizace vozů Adnu (112A) v FPS v rámci programu SPOT pro PKPPR -> Adnu, koncem roku 2008 předáno PKPIC a později přeznačeno na A9nou.
Našli jste chybu?
20.4.2014
B10nouz 51 51 20-71 ? ... ? 2006-07 <40 ?> 111A-2
  160 km/h  
80
Modernizace vozů Bdnu (111A) v FPS v rámci programu SPOT pro PKPPR -> Bdnu, koncem roku 2008 předáno PKPIC a později přeznačeno na B10nouz.
Našli jste chybu?
20.4.2014
B8nopuv(z) 50 51 84-70
50 51 87-78
001 ... 010 ? 2005-2007 <10/12 ?> 10/12 ? 111Arow-SPOT


  160 km/h  
60 12
Rekonstrukce vozů Bdnu (111As, 111Aw, 111Ay) v NEWAGu v rámci programu SPOT pro PKPPR -> Bdhrnu, v roce 2008 označeno jako B9nopuv, koncem roku 2008 předáno PKPIC a později přeznačeno na B8nopuv.
Našli jste chybu?
29.8.2015
B8bnopuz 50 51 28-70
50 51 28-78
001 ... 013
001 ... 010
2005-2007 <13>
<11>
13
11
111Ainw


  160 km/h  
69 2
Rekonstrukce vozů Adnu (112A) v rámci programu SPOT pro PKPPR -> Bdhinu, v roce 2008 označeno jako B9bnopuz 29-70 004...013 a 29-78 007...020, koncem roku 2008 předány PKPIC, později přeznačeny na B8bnopuz 28-70 a 28-78 se změnou inventárních čísel.
Našli jste chybu?
20.4.2014
B10nouz 51 51 20-71 124, 126 1984-85 2005-07 <2> 2 YB
  160 km/h  
80
V rámci programu SPOT byly pro PKPPR zmodernizovány také 2 vozy Bdnu (YB). Koncem roku 2008 oba předány PKPIC.
Našli jste chybu?
20.4.2014

nahoru
ZNTK Nowy Sącz / ZNTK Ostrów Wielkopolski / ZNTK Opole (modernizace vozů UIC-Y)
 
A9nou 51 51 19-70 ? ... ? 1996 <13> 13 112A-Lux
H. Cegielski ZNTK Ostrów
ZNTK Nowy Sącz
  160 km/h  
54 *
Modernizace vozů Adnu (112A) v ZNTK Ostrów Wielkopolski (prototyp + 6 vozů) a v ZNTK Nowy Sącz (6 vozů).
* Prototypový vůz bez uzavřeného systému wc.
Našli jste chybu?
22.2.2015
B10nou 51 51 20-70 ? ... ? 199x <12> 5(?) 111A-Lux
H. Cegielski ZNTK Ostrów
ZNTK Nowy Sącz
  160 km/h  
60
Modernizace vozů Bdnu (111A) v ZNTK Ostrów Wielkopolski (1 vůz) a v ZNTK Nowy Sącz (11 vozů).
Našli jste chybu?
22.2.2015
WRouz 51 51 88-70 168 ... 171 1998 ? <4> 0(?) 113A-Lux
ZNTK Nowy Sącz
ZNTK Opole
  160 km/h  
Modernizace vozů WRbdu (113A) v ZNTK Nowy Sącz (2 vozy) a ZNTK Opole (2 vozy).
Podvozky 25AN.
Našli jste chybu?
7.10.2017

nahoru
H. Cegielski - FPS Poznań (modernizace vozů UIC-Y)
 
A9nou 51 51 19-78 ? ... ? 199x <11> ? 140A
H. Cegielski H. Cegielski - FPS   160 km/h  
54
Modernizace vozů Adnu (140A)
Našli jste chybu?
22.2.2015
A9nouz 51 51 19-78 ? ... ? 2007-.. <8>
<14>
?
?
140A


H. Cegielski H. Cegielski - FPS   160 km/h  
54 *
Modernizace vozů Adnu (140A).
* uzavřené wc pouze ve druhé sérii (14 vozů).
Našli jste chybu?
22.2.2015

nahoru
ZNTK Mińsk Mazowiecki (modernizace vozů UIC-Y)
 
B10nou 51 51 20-78 ? ... ? 1990-1992 ? <27> ? 141A
H. Cegielski ZNTK Mińsk Mazowiecki    
60
Modernizace vozů Bdnu (141A).
Našli jste chybu?
6.2.2015

nahoru
Newag (modernizace vozů UIC-Y)
 
B10nouz 51 51 20-78 ? ... ? 1990-1992 2008(?) <50> ? 141A
H. Cegielski Newag    
60
Modernizace vozů Bdnu (141A).
Našli jste chybu?
6.2.2015

nahoru
PESA Bydgoszcz (rekonstrukce vozů UIC-Y)
 
B9nopuv 50 51 84-78 006 ... 025 2005 20 111Arow
PESA Bydgoszcz   160 km/h  
72 6
rekonstrukce z lehátkových vozů Bcdu (110Ac)
Našli jste chybu?
22.2.2015
B9nopuvz 51 51 84-70 011 ... 020 2005 10 111Arow
PESA Bydgoszcz   160 km/h  
72 3
rekonstrukce z lehátkových vozů Bcdu (110Ac)
Našli jste chybu?
22.2.2015
B9nopuvz 50 51 84-70 023 ... 052 2008 30 111Arow
PESA Bydgoszcz   160 km/h  
72 6
rekonstrukce z vozů Bdnu (111Ah a 111Ay)
Našli jste chybu?
22.2.2015
B9nopuvz 50 51 84-70 053 ... 067 2009 15 111Arow
PESA Bydgoszcz   160 km/h  
66 12
rekonstrukce z vozů Bdnu (111Aw) a BDsu (609A)
Našli jste chybu?
22.2.2015
WLABouz 52 51 70-70 ? ... ? ? 40
PESA Bydgoszcz   160 km/h  
10-30
Modernizace vozů WLABd a WLABdu (WL Gorl a WL Bautz).
Našli jste chybu?
22.2.2015

nahoru
PESA Bydgoszcz + ZNTK Mińsk Mazowiecki / H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych / Newag (modernizace 2013)
V roce 2012 vyhlásily PKPIC zakázku na modernizaci celkem 68 vozů pro vlaky Przemyśl - Szczecin v rámci operačního programu EU "Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko (POIS)". Smlouvy na modernizaci celkem 5 řad byly uzavřeny se společnostmi Newag, H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych a s konscorciem PESA Bydgoszcz S.A. + ZNTK Mińsk Mazowiecki.
 
A9nouz 50 51 19-70 691 ... 708 1990-1991 2013 <18> 18 140A
H. Cegielski PESA Bydgoszcz + ZNTK Mińsk Mazowiecki   160 km/h  
54
Modernizace vozů 140A.

Našli jste chybu?
9.8.2015
B10nouz 50 51 20-71 144 ... 163 1990-1991 2013 <20> 20 141A
H. Cegielski H. Cegielski - FPS   160 km/h  
60
Modernizace vozů 141A.
Našli jste chybu?
22.2.2015
B7bnopuz 50 51 28-70 014 ... 023 19xx 2013 <10> 10 168A
H. Cegielski Newag   160 km/h  
56 2
Rekonstrukce vozů 111A.
Našli jste chybu?
30.3.2016
B7nopuvz 50 51 84-70 068 ... 077 19xx 2013 <10> 10 111Arow
H. Cegielski PESA Bydgoszcz + ZNTK Mińsk Mazowiecki   160 km/h  
60 8
Rekonstrukce vozů 111A.
Našli jste chybu?
9.8.2015
WRnouz 50 51 88-70 197 ... 206 1985-1989 2013 <10> 10 113Aa

H. Cegielski PESA Bydgoszcz + ZNTK Mińsk Mazowiecki   160 km/h  
16 10
Modernizace vozů 112A.
Vůz je dále vybaven třílůžkovým oddílem pro posádku a wc se sprchou.
Našli jste chybu?
9.8.2015

nahoru
PESA Bydgoszcz + ZNTK Mińsk Mazowiecki (modernizace 2015-2016)
V roce 2013 vyhlásily PKPIC další zakázku na modernizaci 150 vozů pro vlaky Przemyśl - Szczecin. Smlouva na modernizaci celkem devíti různých řad (6 × UIC-Y a 3 × UIC-Z) byla uzavřena s konscorciem PESA Bydgoszcz S.A. + ZNTK Mińsk Mazowiecki.
 
A9nouz 50 51 19-78 260 ... 289 1980-1989 2014-2015 <30> 30 140A
H. Cegielski PESA Bydgoszcz + ZNTK Mińsk Mazowiecki   160 km/h  
54
Modernizace vozů 112A.
Našli jste chybu?
12.6.2016
B7bnopuz 50 51 84-78 039 ... 060 * 1989 2014-2015 <17> 17 111Ainw
H. Cegielski PESA Bydgoszcz + ZNTK Mińsk Mazowiecki   160 km/h  
60 2
Rekonstrukce vozů 111Arow.
* Inventární čísla tvoří souvislou řadu spolu s B7nopuvz 026 ... 053.
Našli jste chybu?
12.6.2016
B7nopuvz 50 51 84-78 026 ... 053 * 1989 2014-2015 <18> 18 111Arow
H. Cegielski PESA Bydgoszcz + ZNTK Mińsk Mazowiecki   160 km/h  
60 8
Rekonstrukce vozů 111Arow.
* Inventární čísla tvoří souvislou řadu spolu s B7bnopuz 039 ... 060.
Našli jste chybu?
12.6.2016
Bc8bnouz 50 51 59-78 004 ... 013 1989 2015-2016 <10> 10 173A
H. Cegielski PESA Bydgoszcz + ZNTK Mińsk Mazowiecki   160 km/h  
28 2
Rekonstrukce vozů 140A.
Našli jste chybu?
12.6.2016
WLAB9bmnouz 61 51 70-70 054 ... 063 1977, 79, 81 2016 <10> 10 308A
Waggonbau Görlitz PESA Bydgoszcz + ZNTK Mińsk Mazowiecki   160 km/h  
24 2
Modernizace vozů WL Görl77, WL Görl79, WL Görl81 (WLAB10o(u))
Našli jste chybu?
10.1.2017
WRnouz 50 51 88-70 207 ... 226 1978-1988 2014-2015 <20> 20 113Aa
H. Cegielski PESA Bydgoszcz + ZNTK Mińsk Mazowiecki   160 km/h  
16 10
Modernizace vozů 113A.
Našli jste chybu?
12.6.2016


Poslední aktualizace: 14.10.2017

Kompletace dat: Pavel Dvořák, dalšími informacemi přispěli: Łukasz Paduch a Paweł Kopczyński. Všechny údaje jsou bez záruky. Proto je jakékoliv upřesnění a doplnění s díky vítáno. Informace prosím zaslat pomocí formuláře pro hlášení chyb nebo na mail vagonweb(zavináč)vagonweb(tečka)cz.

Řadové označení vozů je dle schématu platného od roku 2008 s vyjímkou těch řad, které po roce 2008 nezasahovaly do provozu (nanejvýš minimálně). Po roce 2008 existovalo přechodné období, kdy v označení chyběl číselný index udávající počet oddílů (např. místo B10nou byly vozy označeny Bnou). Toto pro vyšší přehlednost není zmíněno v textu, ačkoliv mnoho vozů takové označení obdrželo.

Některé vozy jsou místo režimu 50 označeny režimem 57, toto také není pro přehlednost v textu důsledně dodržováno.

Jako kód vozu je uvedeno jednotné polské typové označení (např. 111A), případně u vozů zahraničního původu je uvedeno přidělené označení (např. YB). V některých případech může být na voze uvedeno chybné nebo neúplné typové označení.

Zdroje:
wgk.cal.pl
bautzen.cal.pl
inforail.pl
• vlastní pozorování

Autoři nákresů: Krzysztof Dobrzanski, Sebastian, pd.