Osobní vozy ŽRSMVozy které se po osamostatnění již nepřistavovaly k revizím mají většinou ponechán původní UIC kód pro JŽ - 72. GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1959 - 1964, UIC-XVaso Miskin Crni Sarajevo, pro JŽ 1961 - 1968 GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1963 - 1988, UIC-Y TVT Boris Kidrič Maribor, pro JŽ ???? TŽV Janko Gredelj Zagreb, pro JŽ 1970 - 1980, UIC-Y ŽTO Skopje, OOZT Kolska rabotilnica Titov Veles, pro JŽ 80.léta (rekonstrukce vozu GOŠA), UIC-Y GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1985 - 1991, UIC-Z2 | Sorting: • By groups By classes Alphabetical Table view |
top |
||||||||||||||
GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1959 - 1964, UIC-X | ||||||||||||||
Celkem dodáno k JŽ 438 vozů. Originální vozy vyráběl Pafawag Wrocław. V letech 1959-62 dodáno 166 vozů (50 ks A a 116 ks AB, některé vozy bez elektrického vytápění). Zbylou část vozů vyrobil závod GOŠA Smederevska Palanka v polské licenci. Vozy se v detailech lišily od polských originálů. V letech 1960-64 dodáno 272 vozů řad AB, B, Bc, AR a D (služební vozy jsou kratší a neodpovídají tak kategorii UIC-X, ale pro vzhledovou příbuznost jsou často řazeny do této kategorie). Část vozů přestavěna a použita v pracovních vlacích na území celé bývalé Jugoslávie. Velkou rekonstrukcí prošly některé vozy AB a B SŽ. Exteriér vozu byl přizpůsoben vozům UIC-Y. U MŽ se mimo provoz dochovalo ještě několik vozů AB a B v původním provedení. Další podrobnosti zde. |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 72 31-10 | [10] | 120 km/h | |||||||||||
30+48 | ||||||||||||||
Report a bug | Permanent link | 27.3.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 72 22-10 | 000 ... 005 | [7] | 120 km/h | ||||||||||
96 | ||||||||||||||
Report a bug | Permanent link | 27.3.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 65 84-10 | 000 ... 002 | 1963 | [3] | 0 | 120 km/h | ||||||||
30* | ||||||||||||||
Vůz 000 prošel rekonstrukcí pravděpodobně v 90.letech v dílnách Veles (zvětšen bufet na úkor jednoho oddílu, menší okna, atp.). Vůz 002 (s označením 50 65 84-10 802) se dochoval v původním provedení. * vůz 002 36 míst |
||||||||||||||
Report a bug | Permanent link | 3.8.2014 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 65 59-40 | 1963 | [10] | 0 | 140 km/h | |||||||||
54 | ||||||||||||||
Report a bug | Permanent link | 11.5.2014 | |||||||||||||
top |
||||||||||||||
Vaso Miskin Crni Sarajevo, pro JŽ 1961 - 1968 | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 72 24-25 | 800 ... ??? | 1961-68 | [?] | 0 | 100 km/h | ||||||||
70 | ||||||||||||||
Report a bug | Permanent link | 27.3.2015 | |||||||||||||
top |
||||||||||||||
GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1963 - 1988, UIC-Y | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 65 10-10 | 000 | 1973 | [1] | 0 | 120 km/h | ||||||||
60 | ||||||||||||||
Někdy mezi roky 1973-77 přeznačen z Bl 20-80 820 na Al 10-10 800. | ||||||||||||||
Report a bug | Permanent link | 27.3.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 65 19-10 | 001 ... 003 | 1968? | [3] | 0 | 120 km/h | ||||||||
54 | ||||||||||||||
Při dodání byla inventární čísla 800 ... 802. Vozy určené pro obchodní vlak Pelagonija a později pro Skopje. Postupně dochází k vypuštění písmena "l" z označení. |
||||||||||||||
Report a bug | Permanent link | 11.5.2014 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 65 20-10 | přelom 60. a 70. let 1973 |
[14] [10?] |
? ? |
120 km/h | |||||||||
60* | ||||||||||||||
* vozy vyrobené do roku 1968 měly 8 míst v kupé. Později některé vozy upraveny na 6 míst v kupé. Postupně dochází k vypuštění písmena "l" z označení. Při dodání byla inventární čísla 800 ... 813 a 814 ... 823?. Někdy mezi roky 1973-77 vůz 820 přeznačen na Al 10-10 800. |
||||||||||||||
Report a bug | Permanent link | 27.3.2015 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 65 59-10 | 1972 | [2] | 0 | 120 km/h | |||||||||
54 | ||||||||||||||
Při dodání byla inventární čísla 800 a 801. | ||||||||||||||
Report a bug | Permanent link | 11.5.2014 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 65 59-80 | 1982 | [7] | 0? | 160 km/h | |||||||||
54 | ||||||||||||||
Při dodání byla inventární čísla 802 ... 808. Postupně dochází k vypuštění písmena "l" z označení. |
||||||||||||||
Report a bug | Permanent link | 11.5.2014 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 65 70-80 | 1969 | [10] | 0 | 160 km/h | |||||||||
10-30 | ||||||||||||||
Při dodání byla inventární čísla 800 ... 809. | ||||||||||||||
Report a bug | Permanent link | 11.5.2014 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 65 71-80 | 1972 1980 |
[3] [5] |
0 0 |
160 km/h | |||||||||
11-33 | ||||||||||||||
Při dodání byla inventární čísla 810 ... 812 a 813 ... 817. Postupně dochází k vypuštění písmena "l" z označení. |
||||||||||||||
Report a bug | Permanent link | 28.10.2013 | |||||||||||||
top |
||||||||||||||
TVT Boris Kidrič Maribor, pro JŽ ???? | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 65 09-80 | 000 | [1] | |||||||||||
Salónní vůz bývalé Republikové rady Makedonie. Původně dodán pro Titův Modrý vlak. Až v rámci obnovy parku Modrého vlaku předán Železničnímu podniku Skopje. | ||||||||||||||
Report a bug | Permanent link | 29.1.2019 | |||||||||||||
top |
||||||||||||||
TŽV Janko Gredelj Zagreb, pro JŽ 1970 - 1980, UIC-Y | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
50 65 00-80 | 000 ... ? | [?] | 160 km/h | ||||||||||
Vozy byly majetkem společnosti Makedonska pošta a v 90. letech pravděpodobně všechny sešrotovány. Po ukončení dodávek vozů k DR bylo vyrobeno několik sérií (lišících se v detailech) na zakázku jednotlivých ředitelství odštěpného závodu Preduzeće PTT saobraćaja. Vozy byly přiděleny k příslušným domovským stanicím, dle sídla jednotlivých ředitelství (Ljubljana, Sarajevo, Skopje a Zagreb). |
||||||||||||||
Report a bug | Permanent link | 28.10.2013 | |||||||||||||
top |
||||||||||||||
ŽTO Skopje, OOZT Kolska rabotilnica Titov Veles, pro JŽ 80.léta (rekonstrukce vozu GOŠA), UIC-Y | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 65 84-40 | 003 | 80. léta | <1> | 0 | 120 km/h | ||||||||
1964 | ||||||||||||||
27 | ||||||||||||||
Rekonstrukce z ABa 24312, 1.generace UIC-Y (4,5 oddílu 1. třídy). | ||||||||||||||
Report a bug | Permanent link | 3.8.2014 | |||||||||||||
top |
||||||||||||||
GOŠA Smederevska Palanka, pro JŽ 1985 - 1991, UIC-Z2 | ||||||||||||||
Další podrobnosti zde. |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 65 10-80 | 001 ... 010 | 1989 | [10] | 5 | 160 km/h | ||||||||
60 | ||||||||||||||
K tehdejšímu ŽTO Skopje dodána pravděpodobně většina vozů jako ABlm, pro vlaky Morava a Skopje (Skopje - Beograd a zpět). Z počátku doloženy min. 3ks Alm 800 ... 802. Později i zbylé vozy přeznačeny na Alm. Postupně dochází k vypuštění písmena "l" z označení. |
||||||||||||||
Report a bug | Permanent link | 11.5.2014 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 65 21-80 | 000 ... 004 | 1991 | [5] | 3 | 160 km/h | ||||||||
66 | ||||||||||||||
K tehdejšímu ŽTO Skopje dodáno celkem 5 vozů Blm pro vlak Skopje (Skopje - Beograd a zpět). Postupně dochází k vypuštění písmena "l" z označení. |
||||||||||||||
Report a bug | Permanent link | 11.5.2014 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
51 65 50-80 | 000 ... 004 | 1991 | [5] | 3 | 160 km/h | ||||||||
54 | ||||||||||||||
Jediná série lehátkových vozů UIC-Z2 u bývalých JŽ. K tehdejšímu ŽTO Skopje dodáno celkem 5 vozů Bclm pro vlak Skopje Express (Skopje - München a zpět). Postupně dochází k vypuštění písmena "l" z označení. |
||||||||||||||
Report a bug | Permanent link | 27.3.2015 |
Last update: 29.1.2019
Kompletace dat: Martin Zedník.
Všechny údaje jsou bez záruky. Proto je jakékoliv upřesnění a doplnění s díky vítáno. Informace buďto na webový mail nebo mzednik(zavináč)centrum(tečka)cz.
Poznámka k inventárním číslům: u bývalých Jugoslávských železnic (JŽ) určovala první číslice z inventárního čísla příslušnost k oblastnímu ředitelství. Pro dnešní MŽ by odpovídala číselná řada 8XX - ŽTP Skopje, po vzniku MŽ byly vozy přečíslovány. Podrobněji na stránce Označovaní vozů ŽS.
Zdroje:
• GOŠA
• Railserbia
• Male željeznice
• vlastní pozorování
Explanation of colour marking:
Vehicles in operation | |
Withdrawn vehicles | |
Rebuild vehicles in operation | |
Withdrawn rebuild vehicles | |
Second-hand vehicles in operation | |
Withdrawn second-hand vehicles |