vagonWEB

Železniční osobní vozy

Hlavní strana » Popisy » RENFE - Osobní vozy pro dálkovou dopravu

RENFE - Osobní vozy pro dálkovou dopravu

Skupina 7xxx (rekonstrukce vozů UIC - X)
Skupina 9xxx (rekonstrukce vozů 22,62 m)
Skupina 10xxx (rekonstrukce vozů UIC - Z)
Skupina 2xxx ARCO (rekonstrukce vozů UIC - Z)
 

Skupina 7xxx (rekonstrukce vozů UIC - X)
   
WL26x - 7100  50 71 79-78  101 ... 140  1988-89       
160 km/h      
26
Vzešly z kompletní přestavby (Renfe) 40 vozů AA 8000 z let 1963-69 (MMC, CAF, Naval, LHB, Westwagon): kupé s lůžky a sprchou, odstranění dvou dveří a další úpravy. V roce 1994 byly vozy opatřeny podvozky GC3 na rychlost 160 km/h, zbytek pak v roce 1997, a to namísto původních podvozků Minden.
nahoru

Skupina 9xxx (rekonstrukce vozů 22,62 m)
   
A9t - 9100  50 71 19-70  101 ... 107  1982
reko 1996-97
reko 2006-.. 
     
160 km/h      
55
Úpravy v interiéru mezi léty 1997-98 a od roku 2006 (CAF, MACOSA): instalace videa, čalounění, úpravy zavazadlových prostor, nátěr a další. Podvozek GC1. Původně 5 AA 9100 (Renfe 1982) a další 2 AA 9100 z roku 1986.
   
B10t - 9300    301 ... 323  1996-97  15       
160 km/h      
80
Transformace (Renfe) 23 vozů B11t 9200 vzniklých přestavbou vozů BB9200 z let 1981-82, při které tehdy došlo ke: snížení počtu míst, instalace videa, úpravy interiéru: čalounění, zavazadlový oddíl a další. Podvozek GC1.
   
Bc10x - 9600  50 71 50-70  601 ... 660  1984-85
reko 2005-06 
11       
160 km/h      
60
Původně 60 vozů označených jako BBL 9600 (Renfe). V letech 2005-06 drobnější úpravy v interiéru (CAF, MACOSA). Podvozky GC1.
   
BR4t - 9800  50 71 85-70    1982
reko 2005-06 
     
160 km/h      
32
Různé menší úpravy mezi léty 2005-06. Podvozky GC1. Původně 10 vozů BBR4t 9800 (Renfe 1982; koncem 80. let přeznačeno na BR4t 9800), v letech 1996-97 bylo 8 vozů upraveno (CAF, MACOSA) na BR3t 9820. Poslední vůz opraven v roce 2010 a je v provozu na Estrella Picasso.
   
BR3t - 9820  50 71 85-70  821 ... 828  reko 1996-97       
160 km/h      
28+1
8 vozů vzniklých z původních BR4t 9800 (Renfe 1982). V letech 1996-97 (Renfe) snížení početu sedadel a jejich renovace, instalace videa a další úpravy. Podvozek GC1.
nahoru

Skupina 10xxx (rekonstrukce vozů UIC - Z)
   
A10x - 10000  51 71 10-78  001 ... 037  1984 - 1987
reko 2005-.. 
     
160 km/h      
60
Různé úpravy a nátěr od roku 2005 (CAF, MACOSA, Babcock&Wilcox). Podvozek GC3A. Původně 37 vozů AA 10000.
   
A8lv - 10500  58 71 60-78  501 ... 505  1995       
160 km/h      
44
Celistvá přestavba vozů BZ5x (r.v. 1986, předtím B11x 10200 - CAF, MACOSA, Babcock&Wilcox) v roce 1995 (Renfe): středová chodba, video, superpolohovací sedadla, vylepšení interiéru, zvýšení pohodlí a další. Podvozek GC3A. Takto vzniklo v roce 1995 5 vozů.
   
BR4x - 10800  51 71 85-78  801 ... 821  1985 - 1987
reko 2005-06 
     
160 km/h      
32
Podvozek GC31, menší úpravy v letech 2005-06 (CAF, MACOSA, Babcock&Wilcox). Původně 21 vozů BBR 10800.
nahoru

Skupina 2xxx ARCO (rekonstrukce vozů UIC - Z)
   
A9t - 2000  50 71 12-98  001 ... 010  1999 - 2002  10       
200 km/h      
56
Vozy soupravy Arco. Vzešly z ucelené přestavby (Renfe) vozů B11x 10200 z let 1984-87 (CAF, MACOSA, Babcock&Wilcox): středová chodba, úpravy na podvozcích, vylepšení interiéru a zvýšení komfortu. Podvozek GC3D.
   
B10t - 2200  50 71 20-98  201 ... 221  1999 - 2002  21       
200 km/h      
80
Vozy soupravy Arco. Vzešly z ucelené přestavby (Renfe) vozů B11x 10200 z let 1984-87 (CAF, MACOSA, Babcock&Wilcox): středová chodba, úpravy na podvozcích, vylepšení interiéru a zvýšení komfortu. Podvozek GC3D.
   
BR3t - 2800  50 71 85-98  801 ... 810  1999 - 2002  10       
200 km/h      
24
Vozy soupravy Arco. Vycházejí z ucelené přeměny (Renfe) vozů B11x 10200 mezi léty 1984-87 (CAF, MACOSA, Babcock&Wilcox): středová chodba, video, úpravy na podvozcích a interiéru, zvýšení pohodlí a další. Podvozek GC3D.
nahoru


Poslední aktualizace 20.5.2010

Kompletace dat: Vít Hinčica. Fotografie použité k úpravám nákresů: Alfonso Marco Pérez.

Údaje jsou bez záruky. Uvítám veškeré upřesnění a doplnění.

Autoři nákresů: Juan Carlos Alonso Mostaza, jcamostaza(zavináč)hotmail(tečka)com (licence); pd.


Našli jste chybu?