vagonWEB

Železniční osobní vozy

Hlavní strana » Popisy » ČD - Vozy pro zvláštní účely, společenské a salónní

ČD

Vozy pro zvláštní účely, společenské a salónní

Společenské a salónní vozy



Waggonbau Görlitz, pro ČSD 1968 - 1985, UIC - Y
   
Salon
SR809 
51 54 89-80  001
003 
1968
1971 
1
     
160 km/h      
*
vůz 001 určen pro prezidenta ČR a vládu
* 4 oddíly, 1 apartmá se sprchou a WC, 1 salónek pro 10-12 osob, 1 služební oddíl
   
SR809  51 54 89-80  011, 012  1978       
160 km/h      
19 13 *
vozy konstrukčně vycházející ze série lůžkových vozů WLAB (Görlitz 1978)
* 7 lůžkových oddílů, 1 salónek pro 12 osob, 1 služební oddíl
   
Salon800
SR 
51 54 89-80  013
014 
1985  1
     
1 2
160 km/h      
18 12 *
vozy konstrukčně vycházející ze série lůžkových vozů WLAB (Görlitz 1985)
vůz 013 určen pro potřeby vlády
* 6 lůžkových oddílů, 1 salónek pro 12 osob, 1 služební oddíl
   
SR809  51 54 89-40  016  1981  1
     
140 km/h      
18 12 *
vozy konstrukčně vycházející ze série lůžkových vozů WLAB (Görlitz 1981)
* 6 lůžkových oddílů, 1 salónek pro 12 osob, 1 služební oddíl
   
Salon803
SR809 
51 54 89-40
51 54 89-80 
021
022 
1976  1
     
140 km/h
160 km/h
     
24
vozy konstrukčně vycházející ze série jídelních vozů WR 88-41 (Bautzen 1976)
* jídelna pro 24 osob, kuchyně
   
SR809  51 54 89-40  032, 033  1975       
140 km/h      
vozy konstrukčně vycházející ze série služebních vozů BDs (Bautzen 1975)
nyní využíváno pro vlaky s ozbrojeným doprovodem
 

přestavby z jiných řad, UIC - Y
   
SR850  50 54 89-40  041  1975
reko 1982, 2009 
     
120 km/h      
40
přestavba z Bt (Studénka 1972) v ŽOS České Velenice v roce 1982
v roce 2009 byla provedena modernizace v Ateco Praha, vůz slouží jako konferenční sál
   
SR  51 54 89-80  044  1968
reko ? 
     
160 km/h      
*
přestavba z WLAB? (Görlitz 1968)
* 6 lůžkových oddílů, 1 salónek pro 12 osob, 1 služební oddíl
 

přestavby z jiných řad
   
80 54 89-00  338  reko 2004       
120 km/h      
25
přestavba ze služebního vozu řady D v Ateco Praha v roce 2004
"Kinematovlak" - interiér vozu je upraven jako promítací sál
   
63 54 99-29  208  1961
reko 2009 
     
120 km/h      
30
přestavba ze služebního vozu řady D (Bautzen 1961) v Ateco Praha v roce 2009
"Vláček Hráček" - interiér vozu je upraven jako zábavný prostor pro děti - hrací koutek, skákací nafukovací matrace, magnetická tabule, hračky a pod.


Vozy pro zájezdy



Waggonbau Bautzen, pro ČSD 1972 - 1985, UIC - Y
   
Bc841
Bc841
Bc842 
51 54 55-80
51 54 57-80
51 54 59-30 
001 ... 080
025
363 
  12
1
  841   
160 km/h      
54
51 54 55-80 001 ... 080: vozy přímo odpovídající řadě Bc842 z roku 1978 (7 kusů) a přestavěné vozy B 51 54 20-41 z let 1973-81 (5 kusů)
51 54 57-80 025: původně vůz rumunských drah Bc 51 53 59-50 034-2 CFR, který byl předán náhradou za zničený vůz ČSD v Rumunsku
51 54 59-30 363: přestavěný vůz z řady B 51 54 20-41 z let 1978-85


Waggonbau Bautzen, pro ČSD 1984, UIC - Z2
   
Bcm841  51 54 55-80  049  1984       
160 km/h      
30 24
Vůz původně BRcm 51 54 85-40 008 z 20 kusové dodávky vozů BRcm, v 90. letech vyčleněn pro zájezdovou dopravu a přeznačen na Bcm 51 54 55-80 049. Všechny ostatní vozy již byly rekonstruovány a přestavěny na jiné řady, u ČD na ARmpee, u ZSSK na ARmeer, WRRmeer a WGmeer.


Poslední aktualizace 4.9.2010

Kompletace dat: Pavel Dvořák

Údaje jsou bez záruky. Uvítám veškeré upřesnění a doplnění. Vaše připomínky můžete směřovat do diskuzního fóra nebo na mail vagonweb(zavináč)vagonweb(tečka)cz, děkuji.

Zdroje: Autor nákresů: pd s využitím nákresů Jiřího Vaňka, j.vanek(zavináč)email(tečka)cz.


Našli jste chybu?